Sunday, June 12, 2011

بحث 80 صفحه ای روی فیس بوک عبدالله شهبازی- 3

بحث 80 صفحه ای روی فیس بوک عبدالله شهبازی- 3


در 4 ماه گذشته

سناریوی قتل عام سیاسی

دو بار کشف و خنثی شده!







صحرا ص...: در وضعیت فعلی من به هیچ چیزی که خودم با چشم خودم ندیده باشم اعتماد و اطمینان ندارم. اما دیروز هم اینجا نوشتم، ظاهراً نظام آماده شده که اگر احمدی نژاد دست از مشایی برنداره هر دو رو با هم بندازه کنار. قطعاً هزینه این کار بالا خواهد بود. من فکر می‌کنم به عنوان یک راه برای کاهش هزینه‌ای که شخص رهبری باید بدهد ایشان از دولت حمایت کرده و کار برکناری احتمالی رو به دوش مجلس انداخته. مطلب امام جمعه کاشان که بعداً تکذیب و سانسور شد با این قضیه جور در میاد. رهبری دستور میده برین نیروهای عملیاتی این‌ها رو بگیرین و بازجویی کنین، در عین حال به احمدی نژاد مستقیماً کاری نداشته باشین، و البته تا این حرف توسط امام جمعه کاشان لو میره مجبور میشن تکذیب کنن.



بهروز ک...: احمدی نژاد که دیگه بر کنار کردن نمی‌خواد. الان هم برکناره. یادمان باشه عقاب بی بال کلاغه.



شهبازی: بعد از تجمعات و درگیری‌های 25 بهمن، که پس از یک دوره رکود بار دیگر تجمعات خیابانی اوج گرفت، کسانی که تصور می‌کردند ماجرا تمام شده شوکه شدند و طرح‌هایی مطرح شد که با ایجاد درگیری‌های مسلحانه خیابانی، در کسوت معترضین، فضایی فراهم شود که ماجرایی مانند ترورهای فرقه رجوی بازسازی شود و به این بهانه سرکوب و اعدام‌های گسترده و برخورد نهایی با میرحسین موسوی و مهدی کروبی و حتی آیت‌الله رفسنجانی و خاتمی انجام شود. مثلاً بنگرید به این "پیشگویی" خبرگزاری فارس که این سناریو را نشان می‌داد. [+] در این فضا من هشداری منتشر کردم در ساعت یک و نیم بعدازظهر اوّل اسفند 89. [+] این طرح عملاً تحقق نیافت به دلایل عدیده از جمله لو رفتن نقشه برای همه و مخالفت برخی مسئولین. حتی دستگیری هم شد و اعترافاتی هم پخش شد ولی آن سناریویی که می‌خواستند نتوانست اجرا شود. پس از آن من این یادداشت را منتشر کردم در 3 اسفند با عنوان: «سناریویی که برای دومین بار عقیم ماند.» [+]



جواد میر...: من دارم این پازل فرستادن پرونده تخلف احمدی نژاد به قوه قضاییه و تأکید تلویزون بی بی سی روی آن و این رفتار ضد و نقیض مجلس رو کنار هم می‌چینم ولی جور در نمیاد. مگه باهنر چند روز پیش در مجلس نگفت رهبری مایله احمدی نژاد دوره را به پایان ببره. از یه طرف فرستادن پرونده دیگه چه صیغه‌ای است؟ هشداره؟ خوب می‌تونستن تهدید به استیضاح کنند. اینطور نیست؟



من دقیقاً نمی‌تونم متوجه بشم. اگه سناریوی تجزیه ایران داره اجرا می‌شه، می‌خوان چه جوری عمل کنن؟ حمله نظامی محتمل است یا به اختلافات قومیتی و احساسات استقلال طلبانه می‌خوان دامن بزنن؟



آرش کورش: نظرتون درباره تحلیل رادیو اسرائیل که آقای داوود ح... اشاره کردند چیه؟ تحلیل رادیو اسرائیل این بود كه ایران در سایت هسته‌ای كه در منطقه لواسان دارد قصد انجام یك آزمایش زیرزمینی اتمی را دارد كه ممكن است بر روی گسل تهران اثر بگذارد. این مطلب رو هم آقای داوود ح... نوشته: "چند ماه قبل از آن نیز ایران در رابطه با راه‌اندازی سایت‌های لرزه نگاری در اطراف ایران مثل قرقیزستان واكنش منفی نشان داد و به آن اعتراض كرد. به این ترتیب آن‌ها معتقد بودند كه ایران قصد دارد در اعماق زمین آزمایشاتی را به صورت مخفی انجام دهد كه نسبت به وجود این لرزه‌نگارها حساسیت نشان می‌دهد."



سید ساجد فاطمی: دوستان بحث زلزله در چند روز آینده یک بحث انحرافی است، روشی مشخص برای انحراف اذهان از مسائل اصلی...



آرش کورش: ساجد جان، انشاءالله که زلزله‌ای در کار نباشه، ولی شما خواب آیت الله خوشوقت و اظهار نظر مکرر مسئولان درباره قریب الوقوع بودن و حتمی بودن زلزله در تهران را نمی‌تونی در نظر نگیری. این خود مسئولان هستند که دائماً به مردم از وقوع زلزله هشدار دادند.



شهبازی: جناب جواد میر...، در اپوزیسیون خارجی برخی چهره‌ها، ...(نقطه چین از پیک نت است. ضمنا از آیت الله خوشوقت که سالها در بیت رهبری بوده و احتمالا هنوز نیز هست، بعنوان یکی از روحانیون صادر کننده فتوای قتل های زنجیره ای نام برده می شود.)، به شدت به دنبال تبلیغ این خط بوده‌اند که مردم در پیرامون مشایی- احمدی نژاد مجتمع شوند برای سرنگونی. پیامد این خط همان جنگ داخلی و فروپاشی و در نهایت متلاشی شدن ایران است.



جواد میر...: استاد، فکر می‌کنید امروز اگه موسوی آزاد بود و در جریان برنامه‌ها قرار می‌گرفت مردم رو دعوت به چه کاری می‌کردند؟ آقای خاتمی هم می‌تونن این نقش را بر عهده بگیرند؟



شهبازی: اگر میرحسین موسوی امکان بیان نظراتش را داشت به یقین از وحدت ملی در قبال تهدیدات جدی داخلی و خارجی حمایت می‌کرد و مردم را به هشیاری و وحدت فرا می‌خواند البته بدون این که از مواضع انتقادی‌اش عقب‌نشینی کند. ولی هیچ گاه اجازه نمی‌داد هوادارانش به پیاده نظام تیم مشایی بدل شوند.



پرشین ایرانی: دوستان، در رابطه با زلزله باید خدمتتون عرض کنم که طول گسل شهر ری 100 کیلومتر است و سرعت پیشروی ترک این گسل 2 کیلومتر بر ثانیه می‌باشد و مفهوم آن این است که زمان زلزله این گسل 50 ثانیه خواهد بود. مقاومت مصالح به کار رفته در ایران به شکلی است که نمی‌تواند خستگی ناشی از این بارهای سیکلی را تحمل کند پس حتماً مقاوم‌ترین ساختمان‌ها هم فرو خواهند ریخت.



شهبازی: در بحث کارشناسی همه احتمالات باید مورد نظر باشد و بسیاری از شرکت کنندگان در این بحث افراد متخصص هستند و کامنت‌های شان نشان می‌دهد که پختگی لازم را دارند. بنده نیز تصور می‌کنم آنقدر در طول زندگی خوانده و نوشته‌ام که بتوانم بر اساس سبک نگارش و نوع نگرش جدّی بودن یا نبودن یک نظر را تشخیص دهم حتی اگر سندی ضمیمه آن نباشد. به‌علاوه، اینجا مکانی است برای تضارب آراء. مثلاً بحث زلزله. آقای حامد تاج، که فیزیک خوانده‌اند و نظر آقای آرش را رد کردند، در بحث بعدی مسئله تکنولوژی هارپ را پذیرفتند. حرف ایشان این بود که این تکنولوژی در اختیار امثال احمدی نژاد و مشایی نیست. حال، فرض را بگذارید بر این که کسانی چنین تکنولوژی دارند و بخواهند از آن علیه ایران استفاده کنند. این‌ها همه احتمالات است، پانیک نیست. چرا این همه بحث زلزله مطرح می‌شود؟ آیا عباس غفاری یا محققی پیشگویی کرده یا مسائلی جدّی‌تر در پس آن است؟ یا احتمالات جدی دیگر.



این تصارب آراء برای ارتقاء دانش و فهم و درک سیاسی ما ضرور است. بنده سطح آگاهی جامعه را امروزه حتی از دوران دولت آقای خاتمی نیز بسیار فراتر می‌دانم. در دوران پس از دو خرداد، که دوران مطبوعات باز بود، نوعی عدم بلوغ سیاسی را شاهد بودیم و علت آن سیطره نسلی از مدیران دولتی دو خردادی بود بر مطبوعات که به تازگی با مباحث سیاسی غرب آشنا شده و فکر می‌کردند نکات بدیعی کشف کرده‌اند. همان زمان به یکی از این آقایان گفتم تفاوت من و شما در این است که من سارتر و کامو و کافکا را در 17 سالگی خواندم و شما امروز.



دو بخش قبلی را اینجا و اینجا بخوانید.







مراسم سالگرد 22 خرداد در پایتخت آلمان

مراسم سالگرد 22 خرداد در پایتخت آلمان


مصاحبه مسعود بهنود

با مهندس سحابی در زندان!







روز شنبه 21 خرداد مراسم بزرگداشت عزت اله سحابی و دختر ایشان هاله سحابی در شهر برلین پایتخت آلمان برگزار شد .



خانم منصوره شجاعی از فعالان جنبش زنان، آقای یوسفی اشکوری فعال سیاسی ملی مذهبی و آقای مسعود بهنود روزنامه نگار در این مراسم سخنرانی کردند.



منصوره شجاعی متنی شیوا و ادبی خواند که در آن به شکل گیری و عمل کرد کمپین یک میلیون امضا ، انجمن مادران عزا، انجمن مادران صلح و انجمن تغییر برای برابری پرداخت که نام هاله سحابی در همه این تشکل ها به عنوان فردی پیشتاز به چشم می خورد. همچنین از حضور او در جبهه های جنگ تا قرآن پژوهی اش و نقش فعال او در جریان اصلاحات و جنبش سبز سخن گفت و بیان این نکته که او در همه جا حضور داشت اما از مطرح کردن خود پرهیز داشت. حتی زمانی که رهسپار زندان بود تا حکم دو ساله بیدادگاه های قضایی جمهوری اسلامی را سپری کند .



یوسفی اشکوری از سابقه سی و یک ساله آشنائی خود با آقای سحابی و خانواده وی آغاز سخن کرد. مهم ترین بخش گفته های اشکوری نظریات اقتصادی مهندس سحابی در مجلس اول بود. او تاکید کرد که بیشترین تلاش مهندس سحابی که جنبه کارشناسانه نیز داشت روی توسعه صنعت و کشاورزی بود، چرا که اعتقاد داشت اگر ایران از یک پشتوانه توانمند تولیدی بر خوردار نباشد استقلال سیاسی نیز نخواهد داشت. او بر این نظر بود که حفظ استقلال جغرافیایی ایران، مبرم ترین وظیفه ساکنان و به طریق اولا حاکمان این سرزمین هستند. زبان، فرهنگ، اقوام، دین، مذهب، همگی از اجزاء وحدت ملی می باشند.



مسعود بهنود از خاطرات خود از مصاحبه هایی که با شخصیت هایی که در قدرت بوده اند یاد کرد و طرح این سوال از آن ها که در اطاق قدرت چه می گذرد؟ وی نقل کرد در دوره بازداشت کوتاه خویش فرصتی دست می دهد تا با مهندس سحابی در این مورد مصاحبه کند. او گفت که گذشته از شخصیت پر صلابت، اندشمند و عمل گرای سحابی که بر همگان آشکار است، در زندان با روح عاطفی و انسانی او آشنا شدم. مدت زیادی با یک دیگر در موضوع انسان و ارزش انسان ها گفتگو کردیم. من شاهد بودم که او چگونه برای انسان ارزش قائل است و به آن عمل می کند و طرح سوال من به فراموشی سپرده شد. بهنود ضمن نقل خاطراتی از هاله سحابی، با تاثر گفت موضوع این نیست که هاله با یک مشت با زندگی وداع کرد یا با ناراحتی قلبی . سوال این است که چرا هاله باید به زندان می رفت. مرگ هاله را نباید در یک ضربه کوچک کرد.







خبرهای کوتاه از بازداشتها و آخرین وضعیت چند زندانی سیاسی: فرید صلواتی بازداشت شد...

خبرهای کوتاه از بازداشتها و آخرین وضعیت چند زندانی سیاسی: فرید صلواتی بازداشت شد...




فرید صلواتی بازداشت شد



فرید صلواتی، روزنامه نگار و فعال سیاسی- اجتماعی عصر گذشته با هجوم نیروهای امنیتی به منزلش در اصفهان بازداشت شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، نیروهای امنیتی امروز عصر ضمن بازرسی منزل این فعال سیاسی- اجتماعی وی را بازداشت کردند.



تأیید حکم یک سال زندان مهسا امرآبادی در دادگاه تجدیدنظر



مهسا امرآبادی روزنامه‌نگار به اتهام اقدام تبلیغی علیه نظام از طریق مصاحبه و گزارش‌ از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به اشد مجازات محکوم شده بود.

به گزارش «خانه حقوق بشر ایران» این حکم از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران عینا به تایید رسیده است. این حکم به وکیل وی محمود علیزاده طباطبیی ابلاغ شده است.

امرآبادی خرداد ماه سال ۸۸ و تنها دو روز بعد از انتخابات ریاست جمهوری بازداشت و پس از دو ماه و نیم با وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. اتهامات این روزنامه‌نگار اقدام تبلیغی علیه نظام و توهیم به رییس‌جمهور عنوان شده بود که دادگاه انقلاب وی را از اتهام توهین به رییس‌جمهور تبرئه کرد.

گفتنی است مسعود باستانی روزنامه‌نگار و همسر امرآبادی دو سال است که بدون یک روز مرخصی در زندان به سر می‌برد و دادگاه وی را به ۶ سال زندان و پرداخت ۳۶ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم کرده است. وی در زندان رجایی‌شهر کرج زندانی است.



محکومیت سه شهروند بوکانی به 15 سال زندان



آژانس خبری موکریان: بر اساس اخبار رسیده سه شهروند اهل بوکان توسط دادگاه به حبس محکوم شدند. براساس حکم صادره از سوی دادگاه انقلاب اسلامی عبدا... خسرو زاده، حسام محمدی و هیمن محمود تختی که حدود 20 ماه است در زندان به سر می برند به اتهام همکاری با گروههای مذهبی هر کدام به 5 سال حبس محکوم شده اند . گفتنی است این سه شهروند هم اکنون در زندان رجایی شهر کرج دوران محکومیت خود را سپری می کنند.

گزارش‌گران بدون مرز: مقامات رسمی جمهوری اسلامی ايران مسئول مرگ هدی صابر هستند

گزارش‌گران بدون مرز: مقامات رسمی جمهوری اسلامی ايران مسئول مرگ هدی صابر هستند




گزارش‌گران بدون مرز نهایت تاثر و تاسف خود را از مرگ هدی صابر روزنامه‌نگار و روشنفکر ایرانی اعلام می‌کند. روز جمعه ٢٠ خرداد هدی صابر با تاخیر بسیار و چندین ساعت پس از تحمل درد به بیمارستان انتقال داده شده است. متاسفانه تلاش پزشکان به نتیجه نرسید و این زندانی سیاسی نیز بر اثر اهمال کاری‌مقامات زندان در روز شنبه ٢١ خرداد جان باخت. مقامات مسئول قضایی خبر انتقال به بیمارستان و درگذشت هدی صابر را به خانواده اطلاع نداده‌ بودند.



گزارش‌گران بدون مرز مراتب تسلیت و همدردی خود را با خانواده صابر و جمشیدی، روزنامه‌نگاران و مردم ایران اعلام می‌کند. ما مقامات رسمی جمهوری اسلامی ايران را نخست به دليل دستگيری خودسرانه اين روزنامه‌نگار و سپس عدم کمک‌رسانی پزشکی به موقع و مناسب، مسئول مرگ هدی صابر می‌دانيم. گزارش‌گران بدون مرز از اقدامات دادخواهانه خانواده‌ حمایت می‌کند. همه‌حقایق در باره قتل‌های پی در پی روزنامه‌نگاران و زندانیان سیاسی باید روشن شود.



هدی صابر، عضو تحريريه مجله توقیف شده‌ی ايران فردا از تاریخ ١٢ مرداد ماه ١٣٨٩ در بازداشت بسر می‌برد و از تاریخ ١٢ خرداد در اعتراض به قتل هاله سحابی دست به اعتصاب غذا زده بود. وی که در اثر اعتصاب غذا ضعیف شده بود، صبح روز جمعه از درد در ناحیه قفسه سینه شکایت داشت که این امر به اطلاع ماموران و مسئولان زندان رسیده بود.



متاسفانه مسئولان زندان اوین بر خلاف ماده ١٠٣ آئین‌نامه اجرائی سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور که تاکید دارد : "در موارد فوری محكوم بيمار به دستور پزشك يا بهداري زندان و اجازه رييس موسسه يا زندان يا جانشين او به بيمارستان اعزام مي‌گردد و مراتب بايد در اسرع وقت به صورت كتبي به قاضي ناظر گزارش شود". علیرغم اطلاع از اعتصاب غذای او و ضعف جسمانی و درد از انتقال به موقع هدی صابر خوداری کرده‌اند.



هدی صابر برای مسئولان قضایی و امنیتی اوین چهره‌ای شناخته شده بود، وی برای سومین بار در کمتر از ده سال، در ٢ مرداد ماه ١٣٨٩ بازداشت و روانه زندان شده بود. پیش از این هدی صابر به همراه دو همبند دیگرش رضا علیجانی و تقی رحمانی در ٢٥ خرداد ماه ١٣٨٢ بازداشت و به مدت سه ماه در سلول انفرادی نگاهداری شده بود. در ارديبهشت ١٣٨٣ به پنج سال و نيم سال زندان محکوم شده بود. که این حکم سپس به هشت ماه تقلیل یافت. وی همچنین در ٨ بهمن ١٣٧٩ نیز بازداشت و تا ٢١ اسفندماه ١٣٨١ را در زندان گذارنده بود. هدی صابر از جمله زندانیانی سیاسی ایران بود که در مراحل بازجویی به شدت مورد شکنجه قرار گرفته بود.

فیلم / خیابان عباس آباد٬ صدای بوق ممتد خودروها به علامت اعتراض، ۲۲ خرداد

فیلم/ اینجا تهران است یا پادگان نظامی؟!، 22 خرداد 1390 (3 فیلم)





بازداشت معترضین اهوازی و شرکت کنندگان در تجمع سکوت ٢٢ خرداد / تداوم جو امنیتی در تهران

بازداشت معترضین اهوازی و شرکت کنندگان در تجمع سکوت ٢٢ خرداد / تداوم جو امنیتی در تهران




جــرس: همزمان با تهران و چند شهر دیگر، در اهواز نیز، مراسم بیست و دوم خرداد، با برقراری جو امنیتی - پادگانی، و همچنین بازداشت گروهی از جوانان و بانوان که قصد شرکت در مراسم سکوت را داشتند، مواجه شد.



همزمان منابع خبری از تداوم جو پلیسی و مشابه حکومت نظامی در مناطقی از تهران در شامگاه بیست و دوم خرداد خبر می دهند.



به گزارش منابع خبری جرس، با توجه به فراخوان برخی فعالان جنبش سبز برای برگزاری مراسم سکوت در سالگشت انتخابات ریاست جمهوری، از ساعاتی پیش از شروع تجمع، نیروهای انتظامی، لباس شخصی ها، و همچنین خودروهای ضد شورش، در فلکه سوم کیانپارس اهواز مستقر شده و مردمی را که بدون شعار و در سکوت، تنها ایستاده بودند، مورد حمله و ضرب و شتم و بازداشت قرار داده و گروهی را بازداشت و با خودروهای امنیتی، از محل خارج کردند.



بر اساس این گزارش، هنوز از آمار دقیق دستگیر شدگان و محل بازداشت آنها، خبری منتشر نشده است. دستگیرشدگان توسط ماشین های شخصی به نقاط نا معلوم برده شدند .



همزمان طبق آخرین گزارش ها از تهران، در جریان برگزاری راهپیمایی سکوت، که در مناطقی از خیابان ولی عصر تهران برگزار شد، بعد از برقراری جو پلیسی- نظامی در آن ناحیه و نقاط اطراف آن، دهها تن از جوانان و بانوان، توسط یگان ویژه پاسداران و لباس شخصی ها، دستگیر و به محل های نامعلوم منتقل شدند.



آخرین گزارش ها از شاهدان عینی و منابع خبری حاکی از آن بود که در شامگاه بیست و دوم خرداد، فضای پلیسی - امنیتی همچنان در مناطقی از تهران - از جمله ولی عصر، امیرآباد (حوالی کوی دانشگاه)، چهارراه ولی عصر و میدان انقلاب همچنان برقرار بوده و هرگونه تحرک و ترددی، مورد بازرسی و کنترل ماموران قرار دارد.

نظر کیهان درباره سیزده‌به‌در: نظام خوب از پس جمع‌ کردنش برآمده

نظر کیهان درباره سیزده‌به‌در: نظام خوب از پس جمع‌ کردنش برآمده


* معترضان در لندن در مقابل سفارت ایران تجمع کردند



نظر کیهان درباره سیزده‌به‌در: نظام خوب از پس جمع‌ کردنش برآمده



یکی از نویسندگان ثابت روزنامه کیهان به تبیین دیدگاه خود درباره سیزده به در پرداخت.

به گزارش آفتاب، روزنامه کیهان در شماره روز دوشنبه خود نوشت: «سیزده به در را نظام مقدس جمهوری اسلامی تدبیر خوبی کرد و آن را "روز طبیعت" خواند تا به نوعی - تاکید می‌کنم به نوعی- در مقام عمل گام برداشته باشد در وادی "خدمات متقابل اسلام و ایران"».

نویسنده می‌افزاید: «به هر حال اگر مراد از روز سیزده به در نزد توده مردم- نه مسئله‌داران مسئله‌ساز!- این باشد که به دامن طبیعت بروند و دمی کنار جوی آب بنشینند و گیرم حتی سبزه‌ای هم برای با‌مزه‌بازی، گره بزنند، جمهوری اسلامی خوب از پس جمع کردنش برآمده و قطعا نیازی نیست که عده‌ای به سیزده به در که می‌رسد، شاخک‌های بصیرتشان بیش از حد تکان بخورد»!



معترضان در لندن در مقابل سفارت ایران تجمع کردند



به گفته خبرنگار بی بی سی فارسی صدها نفر از معترضان به مناسبت دومین سالگرد انتخابات ریاست جمهوری در مقابل سفارت ایران در لندن تجمع کردند.

اسماعیل مهاجر خبرنگار بی بی سی فارسی درباره این تجمع گفت: "معترضان برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران و رهایی رهبران جنبش سبز، میرحسین موسوی و مهدی کروبی و همسران آنها شعار می دادند. آنان پلاکاردهایی هم به زبان انگلیسی در حمایت از آزادی برای مردم ایران در دست داشتند که مورد توجه رهگذران قرار گرفت."

به گفته اسماعیل مهاجر محور اصلی شعارها، نگرانی معترضان به وجود شکنجه در زندان های ایران و همچنین تجاوز جنسی به زندانیان بود.

دکتر صمد تقی زاده از فعالان ملی کردن صنعت نفت در ایران هم سخنرانی کوتاهی در مقابل سفارت ایران در لندن انجام داد.



فیلم / راهپیمایی مردم در پیاده روها و حضور قدم به قدم نیروی انتظامی و موتورسواران، 22 خرداد (2 فیلم)



حضور مردم تهران در سالگرد 22 خرداد علیرغم حضور گسترده نیروهای امنیتی کم سابقه بود"

حضور مردم تهران در سالگرد 22 خرداد علیرغم حضور گسترده نیروهای امنیتی کم سابقه بود"




ندای سبز آزادی - گزارش خبرنگاران و شاهدان عینی از تهران حاکی از حضور گسترده و کم سابقه مردم تهران در خیابان ولی عصر حد فاصل میدان ونک تا میدان فاطمی است.



به گزارش ندای سبز آزادی، حضور گسترده مردم در خیابان ولی عصر به حدی چشمگیر بوده است که برخی از شاهدان عینی آن را 20 برابر روزهای عادی تخمین می زنند.



حضور گسترده مردم در راهپیمایی سکوت امروز 22 خرداد در شرایطی رخ می داد که همچون گذشته نیروهای امنیتی و پلیس ضد شورش و نیروهای بسیج و لباس شخصی حضوری چشمگیر در میادین ونک، فاطمی، ولی عصر و تجریش داشته اند.



به گزارش یکی از شاهدان عینی نیروهای بسیجی به کار گرفته شده در در تجمع امروز، از سن و سال خیلی کمی برخوردار بوده اند. بطوریکه برخی از آنها برای پنهان کردن سن و سالشان مجبور به استفاده از کلاه کاسک و لباسهای نظامی شده اند.



همچنین گزارشها از بسته شدن تمامی مغازه ها و فروشگاههای دو طرف خیابان ولی عصر حد فاصل میدان تجریش تا میدان ولی عصر خبر می دهند.



ضمن آنکه تمامی سینماهای موجود در مسیر راهپیمایی به دستور مقامات امنیتی تعطیل شده بودند.



حضور مردم در خیابانهای منتهی به خیابان ولی عصر حد فاصل میدان ونک به حدی بوده است که ترافیکی سنگین تمامی خطوط تردد منتهی به این مسیر را قفل کرده بود.



برخی برآوردها از حضور صدها هزار نفری مردم تهران در خیابان ولی عصر حد فاصل میدان ونک تا میدان ولی عصر خبر می دهد و این اتفاق در حالی می افتد که به دلیل جو سنگین امنیتی حاکم بر رسانه های داخلی و فیلترینگ سنگین رسانه های مجازی و پارازیت سنگین بر روی ایستگاههای ماهواره ای عملاً امکان هر گونه اطلاع رسانی آزاد را طی روزهای گذشته مختل کرده است.



به گزارش یکی از شاهدان عینی، نيروهای سرکوبگر به هيچکس اجازه تردد در پياده‌روهای خيابان وليعصر را نمی‌دهند. بر اساس اين گزارش عليرغم آنکه کنترل خيابان وليعصر در اغلب مناطق آن در اختيار نيروهای سرکوبگر بوده است، ولی کليه خيابان‌های فرعی‌تر منتهی به اين خيابان مانند خيابان توانير، پله‌های روبروی پارک ساعی، خيابان‌های يوسف‌آباد و تمامی کوچه‌های منتهی به وليعصر در کنترل مردم قرار دارند. نيروهای سرکوب جرات ورود به خيابان‌های فرعی را نداشته و بلافاصله با «هو کردن» مردم مواجه شده و روحيه ناچيز خود را از دست می‌دهند.



برخی گزارشات نیز از هجوم نیروهای سرکوبگر به سوی تجمعات مردمی و دستگیریهای پراکنده خبر می دهند. با این همه تمامی شاهدان عینی و خبرنگاران ندای سبز آزادی و همینطور سایر رسانه های مستقل، حضور گسترده مردم در تجمع امروز را تائید کرده اند.



یکی از خبرنگاران ندای سبز آزادی گزارش خودش از وضعیت امروز خیابان ولی عصر را اینگونه به پایان می رساند: « از کوچه های وزرا که به سمت ولیعصر می آمدیم، وقتی در مردم گم می شدیم، آرام بودیم و مغرور. ذلت سرکوبگران ترحم برانگیر بود. به همه این پیروزی رو تبریک می گم! »







راهپیمایی سکوت/ بازداشت تعداد زیادی از مردم معترض و آرامش مردم

راهپیمایی سکوت/ بازداشت تعداد زیادی از مردم معترض و آرامش مردم


چند صد نفر از معترضان در حالی که در حال راهپیمایی سکوت بودند و شعاری هم نمی دادند، امروز توسط نیروهای گارد شورش در خیابان ولی عصر تهران بازداشت شدند.



خبرنگاران کلمه گزارش کرده اند که واکنش بازداشت شدگان حتی در زمان بازداشت نیز با سکوت و آرامش همراه بوده است.



شورای هماهنگی راه سبز امید، با صدور بیانیه ای از معترضان درخواست کرده بود که عصر امروز به مناسبت سالگرد انتخابات پرمناقشه خرداد ۸۸ در پیاده روهای خیابان ولی عصر راهپیمایی سکوت کنند.









فیلم / حضور نیروهای امنیتی در تهران ولی عصر ۲۲ خرداد / پارک ساعی

فیلم / حضور نیروهای امنیتی در تهران ولی عصر ۲۲ خرداد / پارک ساعی


خبرگزاری فرانسه: هزاران نيروی امنيتی در خيابان وليعصر تهران مستقر شدند

خبرگزاری فرانسه: هزاران نيروی امنيتی در خيابان وليعصر تهران مستقر شدند




رادیو فردا : خبرگزاری فرانسه روز يکشنبه به نقل از شاهدان عينی گزارش داد که هزاران تن از نيروهای امنيتی جمهوری اسلامی ايران به منظور جلوگيری از هر گونه تظاهرات مخالفان در دومين سالگرد انتخابات رياست جمهوری در خيابان وليعصر تهران مستقر شدند.



پيشتر، شورای هماهنگی راه سبز اميد خواستار برگزاری راهپيمايی سکوت در پياده روهای خيابان ولی عصر، حد فاصل ميدان ولی عصر تا ميدان ونک، در روز يکشنبه، ۲۲ خرداد، شده بود.



در اين ميان، وبسايت کلمه، نزديک به مير حسين موسوی، با اشاره به برگزاری راهپيمايی سکوت در تقاطع مطهری- ولی عصر و پارک ساعی - ولی عصر نوشت: گزارش های تاييد نشده حاکی از درگيری پراکنده مردم با نيروهای ضد شورش در ميدان ولی عصر است.

درگیری گارد ضد شورش با مردم در خیایان ولی عصر

درگیری گارد ضد شورش با مردم در خیایان ولی عصر


حضور آرام و پرشمار مردم در خیابان ولی عصر همچنان ادامه دارد





نیروهای گارد ضد شورش و لباس شخصی مقابل پارک ساعی در تهران به راهیپیمایی سکوت مردم حمله برده اند.

به گزارش خبرنگار کلمه از این منطقه، در ساعت ۱۹:۳۰ تعدادی از ماموران گارد ضد شورش به تجمع مردم در این منطقه که بسیار پرشمارتر از سایر نقاط ولی عصر بوده ، با شوکر و باتوم تهاجم برده اند.

شورای هماهنگی راه سبز امید، با صدور بیانیه ای از معترضان درخواست کرده بود که عصر امروز به مناسبت سالگرد انتخابات پرمناقشه خرداد ۸۸ در پیاده روهای خیابان ولی عصر راهپیمایی سکوت کنند.

همین گزارش حاکی است حضور مردم در خیایان ولی عصر بویژه میدان ونک بیشتر شده است.



حضور آرام و پرشمار مردم در خیابان ولی عصر همچنان ادامه دارد



حضور مردم در حد فاصل خیابان عباس آباد تا زرتشت تهران، پرشمار گزارش می شود.مردم همچنان در آرامش و سکوت کامل راهپیمایی می کنند.در دیگر نقاط خیابان ولی عصر نیز حضور مردم زیاد و کاملا با آرامش و سکوت است.

براساس گزارش های رسیده به کلمه، بسیاری از مغازه های مسیر راهپیمایی به دستور نیروهای امنیتی بسته شده اند.سینما آفریقا و فلسطین نیز با همین دستور تعطیل شده اند.

حضور نیروهای بسیجی ها که بسیار کم سن و سال به نظر می رسند، در برخی از نقاط خیابان ولی عصر پر رنگ است. در مسیر راهپیمایی خودروهای پلیس مستقر هستند.

تجمع گسترده مردم در خیابان ولی عصر و دستگیری بیش از 20 نفر

تجمع گسترده مردم در خیابان ولی عصر و دستگیری بیش از 20 نفر




بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" تجمع گسترده مردم در حد فاصل میدان ولی عصر و ونک و آماده شدن آنها برای شکل گیری اعتراضات گسترده و دستگیری بیش از 20 نفر از جوانان در میدان ونک و خیابان ولی عصر.

از حوالی ساعت 18:00 تعداد زیادی از مردم در خیابان ولی عصر تجمع کرده اند. موجی از جمعیت بین میدان ولی عصر و میدان ونک را فرا گرفته است و همچنان بر تعداد جمعیت افزوده می شودو هر لحظه احتمال شکل گیری اعتراضات گسترده می رود.از بدو شروع تجمع مردم نیروهای سرکوبگر برای ایجاد رعب و وحشت اقدام به دستگیری تعدادی از جوانان نمودند.

حوالی ساعت 18:30 نیروهای سرکوبگر به تعدادی از جوانان یورش بردند و در میدان ونک بیش از 20 نفر را دستگیر کردند. ساعت 19:05 دو جوان دیگر در یکی از تقاطع های خیابان ولی عصر دستگیر شدند.

نیروهای سرکوبگر موتور سوار گارد ویژه با بیش از 50 موتور که هر کدام 2 سرکوبگر را حمل می کند بصورت گروهی و با سرعت زیاد و گله وار هر از چندگاهی حد فاصل میدان ونک و ولی عصر را طی می کنند آنها با مانورهای خود سعی در ایجاد رعب و وحشت دارند. اما مردم و جوانان بدون توجه به جنگ روانی آنها به اعتراضات خود ادامه می دهند. همچنین انبوهی از لباس شخصیهای وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران در خیابان ولی عصر حضور دارند که با دستور این شکنجه گران جوانان معترض دستگیر می شوند.



حضور گستره مردم در راهپيمايي سكوت و سردرگمي نیروهای امنيتي

حضور گستره مردم در راهپيمايي سكوت و سردرگمي نیروهای امنيتي




به گزارش نداي سبز آزادي، مسير اعلام شده از سوي شواري هماهنگي راه سبز اميد براي راهپيمايي سكوت با حضور انبوه مردم و تردد آنان در پياده روها و در حاليكه سكوت اختيار كرده اند بيش ازهر چيز باعث سردرگمي نیروهای امنيتي شده است.

بر اساس گزارش هاي رسيده درگیریهای پراکنده در ضلع شمالی میدان ولیعصر رخ داده است كه تا كنون با عدم عكس العمل از سوي مردم مواجه بوده و جمعيت حاضر در سكوت به راهپيمايي خود ادامه ميدهند.

گزارش هاي ديگر حاكيست ترافیک بسیار شدید در بلوار کشاورز و فرعی های جنوبی آن شكل گرفته است و همچنين نیروهای امنيتي سعي دارند كه بالاجبار مغازه ها و مراكز تجاري منطقه را تعطيل كنند.

گزارش هاي ارسالي ديگر نيز خبر از تراکم جمعیت در اطراف چهار راه کالج و چهار راه ولیعصر را ميدهد



--------------------

کلمه : حضور مردم در تقاطع مطهری-ولی عصر به سمت ونک، پرشمارتر از نقاط پایین تر خیایان ولی عصر تهران گزارش می شود.مردم در سکوت کامل در حال راهیپمایی هستند .

به گزارش خبرنگاران کلمه، هرچه به میدان ونک نزدیک تر می شوید بر حضور مردم افزوده می شود.در لحظه تنظیم خبر (۱۸:۴۵)حضور مردم در خیایان ولی عصر – پارک ساعی قابل توجه تر از سایر نقاط این خیایان بوده است.

گزارش های تایید نشده از درگیری پراکنده مردم با نیروهای گارد در میدان ولی عصر خبر می دهد.

تشدید فضای امنیتی در تهران

تشدید فضای امنیتی در تهران




در پی فرارسیدن دومین سالگرد انتخابات جنجالی ریاست جمهوری در ایران نیروهای امنیتی متشکل از سپاه، نیروی انتظامی و لباس شخصی از صبح امروز در نقاط مختلف شهر تهران حضور چشم گیری داشتند.



بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، نیروهای امنیتی در میادین اصلی شهر تهران حضور چشم گیری داشته و با برخورد خشن و توهین آمیز با رهگذران از ایستادن ایشان جلوگیری میکنند.



شاهدان عینی به گزارشگر هرانا گفتند در چهار ولیعصر نیروهای امنیتی با ضرب و شتم یک جوان را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.



گفتنی است، جمعیت زیادی در اطراف چهار راه ولیعصر، میدان ولیصر حضور داشته و نیروهای امنیتی موتور سوار در نقاط مختلف در حال مانور امنیتی هستند.

فیلم / خانواده و دوستان هدی صابر مقابل بیمارستان مدرس

فیلم / خانواده و دوستان هدی صابر مقابل بیمارستان مدرس




استقرار نیروهای امنیتی و تردد پر ازدحام مردم در حوالی میدان ولیعصر

استقرار نیروهای امنیتی و تردد پر ازدحام مردم در حوالی میدان ولیعصر




تحول سبز: با نزدیک شدن به ساعت راهپیمایی سکوت نیروهای امنیتی در اطراف میدان ولیعصر تهران مستقر شده اند.



به گزارش تحول سبز، نیروهای امنیتی با تجهیزات مختلف در حوالی میدان ولیعصر تهران مسثقر شده اند و از سوی شاهدان عینی فضای منطقه امنیتی توصیف شده است. اما تردد مردم در معابر ادامه داشته و به نوعی چشمگیر تر از روزهای گذشته و با ازدحام بیشتری همراه است.



بر اساس همین گزارش، این نیروها تا ابتدای خیابان فلسطین مستقر شده و در اطراف میدان ولیعصر نیز علاوه بر نیروهای مستقر شده ماشینهای گارد ویژه که اکثرا حامل نیروهای کمکی نیز هستند دیده می شود.

شکایت خانواده هدی صابر از مسئولان زندان اوین

شکایت خانواده هدی صابر از مسئولان زندان اوین




جرس: در پی شهادت هدی صابر در شوک قلبی در اثر اعتصاب غذا در زندان، خانواده این شهید راه آزادی شکایت خود را از بی مبالاتی و اهمال مسئولان زندان اوین در ارایه خدمات پزشکی تسلیم قاضی کشیک کرده اند.



به گزارش رسیده به جرس در حال حاضر نیروهای ویژه با چندین موتور سوار به بیمارستان اعزام شده و خود را آماده مقابله با اعتراضات کرده اند، این در حالی است که پیکر هدی صابر به پزشکی قانونی منتقل شده است.



شاهدان خبر از حضور گسترده نیروهای امنیتی و لباس شخصی می دهند.



در همین حال خانواده هدی صابر که امروز در جریان خبر شهادت وی قرار گرفتند در برابر بیمارستان تجمع کرده و خواستار تحویل گرفتن پیکر این شهید راه آزادی هستند.



گزارشهای ارسالی از برابر بیمارستان مدرس حاکی است هر لحظه به تعداد افراد اضافه می شود و دوستان و نزدیکان هدی صابر به محض شنیدن خبر خود را به بیمارستان می رساند.



بر اساس گزارشهای رسیده به جرس و بر اساس مستندات موجود از پرونده پزشکی این شهید، وی در ساعت 4:30 دقیقه بامداد روز جمعه از درد قلب و درد در ناحیه سینه ابراز ناراحتی می کند، اما مسئولان زندان به آن بی توجهی می کنند. اما در ساعت 10:30 دقیقه به دلیل شدت درد وی را به بیمارستان مدرس تهران منتقل می کنند و حدودا در ساعت 12:30 وی جان به جان آفرین تسلیم می نماید.



پزشکان در این خصوص به جرس گفته اند که 6 ساعت اول کسانی که در ناحیه سینه ابراز درد می کنند به goldentime معروف است و متاسفانه برای هدی صابر این زمان بعلت بی مبالاتی مسئولان زندان از دست رفته است.



بر اساس این گزارش دریافتی، هدی صابر روز گذشته دو بار انژوکت شده و تلاش می شود تا رگهایش باز شود که متاسفانه بی نتیجه بوده است.



صبح امروز، این خبر که از طریق یکی از کادرهای بیمارستان به نوری زاد اطلاع داده شده بود، ابتدا در صفحه فیس بوک نوری زاد منتشر شد و سپس از سوی خانواده و دوستان هدی صابر تایید شد.



گفته می شود که یکی از کادرهای بیمارستان به نوری زاد اطلاع می دهد و وی این خبر را منتشر می کند.



شاهدان گفته اند که هدی صابر ساعتها از شدت درد فریاد می زده است ولی کسی به او توجه نکرده است.



قاضی کشیک پرونده های جنایی در بیمارستان حاضر و اظهارات خانواده و وکیل وی آقای شریف را ضبط کرده است. خانواده و وکیل درخواست رسیدگی به این موضوع را دارند که اولا چرا اقدامات پزشکی دیر انجام شده است و ثانیا چرا به خانواده هیچ خبری داده نشده است. این در حالی که ساعتها از مرگ وی گذشته و آنها باید از روی سایتها خبر را دریافت کنند.



گفته می شود که خانواده هدی صابر با کالبد شکافی مخالفت کرده اند.



خانواده شهید صابر خواستار در اختیار گرفتن پیکر شده اند و دادخواست شکایت خود را عنوان کرده اند.



بر اساس این گزارش، پیکر هدی صابر در بخش انتهایی بیمارستان قرار داده شده بود که سرانجام با کشمکش های بسیار و در میان اعتراضات خانواده ، فرزندان و دوستان وی دقایقی اجازه دیدار به اعضای درجه یک داده شد .





پس از آن پیکر وی با برانکارد به آمبولانس منتقل و در حالی که همسرش فریده جمشیدی و فرزند بزرگش آن را همراهی می کرد و دوستانش فریاد الله اکبر و لااله الله سر داده بودند به پزشک قانونی بهشت زهرا منتقل گردید .



گزارش رسیده به جرس حاکی است که در حال حاضر دوستان عازم خانه خواهر هدی صابر یعنی فیروزه صابر واقع در خیابان دروس ، خیابان هدایت ، کوچه مسجد ، پلاک 3 واحد 6 هستند.



هدی صابر (زاده ۲۶ اسفند ۱۳۳۸، درگذشت ۲۲ خرداد ۱۳۹۰) روزنامه نگار، مترجم، و فعال ملی مذهبی و از گردانندگان مجله توقیف شده "ایران فردا" بود. گفتنی است هدی صابر به همراه خسرو امیرثانی از اعضای شورای فعالان ملی-مذهبی در پی شهادت مظلومانه هاله سحابی، از دوازده خرداد ماه در اعتصاب غذا بود.



رسانه های نزدیک به حکومت با انتشار خبر شهادت هدی صابر سعی دارند مرگ وی را طبیعی ناشی از ایست قلبی عنوان کنند.



علت شهادت هدی صابر، شوک قلبی ناشی از اثرات اعتصاب غذا در زندان بوده است.

فریاد همسر صابر مقابل بیمارستان مدرس: جنازه را تحویلمان بدهید

فریاد همسر صابر مقابل بیمارستان مدرس: جنازه را تحویلمان بدهید




“جنازه را تحویل مان بدهید. ” این فریادهای همسر هدی صابر در مقابل بیمارستان مدرس تهران است .



به گزارش خبرنگار کلمه از مقابل بیمارستان مدرس در نزدیکی سعادت آباد تهران تعداد زیادی از افراد خانواده ، دوستان و فعالان مدنی این روزنامه نگار مقابل این بیمارستان تجمع کرده اند. خانواده هدی صابر مدام فریاد می زنند که جنازه را تحویل مان بدهید اما تنها جوابی که می شنوند فریادهای فردی است که خود را قاضی کشیک معرفی می کند و می گوید که خانواده از آنجا دور شوند.



همچنین خبر می رسدجمعیت حاضر مقابل بیمارستان فریاد الله اکبر سر می دهند.



هدی صابر روزنامه نگار، و فعال ملی مذهبی در پی اعتصاب غذا در زندان اوین و انتقال به بیمارستان صبح امروز در گذشت .



هدی صابرو امیر خسرو دلیر ثانی از فعالان ملی مذهبی در اعتراض به کشته شدن هاله سحابی و اتفاقاتی که در جریان برگزاری مراسم تشییع جنازه عزت الله سحابی ، فعال ملی-مذهبی و پدر هاله رخ داده بود دست به اعتصاب غذا زده بودند .



وی صبح امروز پس از ده روز اعتصاب غذا بر اثر حمله قلبی که به گفته پزشکان متخصص ناشی از عوارض اعتصاب غذا بوده است برای همیشه این جهان را ترک کرد.



هدی صابر ، مترجم و روزنامه نگار سالها ازسر دبیران مجله توقیف شده ایران فردا بود . او از دوم مردادماه سال ۸۹ در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می برد.



طبق گزارش های منتشر شده از پزشکان بیمارستان مدرس علت مرگ او سهل انگاری مقامات زندان در انتقال به موقع او به بیمارستان است.



مسئولان قضایی و ماموران وزارت اطلاعات تا لحظه تنظیم خبر در ساعت ۲ بعد از ظهر از تحویل پیکر او به خانواده اش خودداری کرده و تا کنون نیز اجازه برنامه ریزی به خانواده وی جهت برگزاری مراسم تشییع را نداده اند.



خبر تکمیلی متعاقبا اعلام می شود.







آیا تجاوز به چند زن جلوی چشم همسرانشان به اندازه حمله به یک روحانی اهمیت ندارد؟

آیا تجاوز به چند زن جلوی چشم همسرانشان به اندازه حمله به یک روحانی اهمیت ندارد؟




آخرین نیوز - چند روز پیش یک روحانی به هنگام دفاع از دو زن در مقابل درب منزلی مورد حمله دو جوان شرور و اوباش قرار گرفت و با اصابت شی ای تیز به چشم ش مجروح و روانه بیمارستان شد .



دقایقی از این این ماجرا نگذشته بود که خط خبری عجیبی با محوریت حمله به یک روحانی در خیابانهای شهر تهران در رسانه های داخلی و خارجی شکل گرفت . هنوز ماجرا وارد نخستین روز خود نشده بود که نهادهای امنیتی و انتظامی به ماجرا ورود پیدا کردند و مراجع هم حکم تکفیر و مفسد فی الارض بودن عاملین این حمله را صادر کردند و در کل این ماجرا به دغدغه اصلی همه از جمله رسانه های اصولگرامبدل شد و صدها مطلب و خبر و مقاله و گزارش در این خصوص و حمایت از این روحانی و برخورد شدید با عوامل فاجعه بر روی خروجی رسانه ها قرار گرفت و همچنان هم این موج ادامه دارد...



اما بشنوید از جنایتی هولناک در گوشه ای دیگر از کشور خودمان که متاسفانه برخلاف ماجرا حمله به روحانی نه دقایقی بعد از حادثه که با گذشت یک هفته چندان هم مورد توجه رسانه های داخلی قرار نگرفت و در یکی دو روز اخیر بعد از پرداختن رسانه های خارجی تا حدودی در این خصوص اطلاع رسانی شد اما جالب آنکه نهادهای انتظامی و امنیتی در این خصوص سکوت غیرقابل توجیهی اتخاذ کردند و بعد از تجمع اعتراض امیز مردم خمینی شهر اصفهان ورود برخی مسئولان را به ماجرا شاهد بودیم.



در این فاجعه تعدادی از اراذل و اوباش خمینی شهر اصفهان چندی پیش چند زن و دختر را در باغی در اطراف خمینی شهر اصفهان در مقابل دیدگان همسر آنها ربوده و به آنها تجاوز نمودند. برخی از مردم آن منطقه نیز از تجاوز اراذل و اوباش در همان باغ در مقابل همسر آنها خبر دادند که متاسفانه یکی از زنان قربانی در حالی که باردار بوده مورد این تجاوز جنسی قرار گرفته شده است.



پس از انتشار اخبار این حادثه تعدادی از اهالی شهرستان خمینی شهر ضمن تجمع در برابر دادگستری این شهرستان خواستار برخورد جدی با این افراد شده تا از وقوع دوباره چنین جرایمی جلوگیری گردد. این تجمع که از چند روز قبل و با ارسال پیامک بین مردم بصورت خودجوش تدارک دیده شده بود، هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم شرکت کرده بودند.



نکته تاسف بار اینکه بسیاری از تریبون ها و رسانه های داخلی و پرطرفدار و پربازیدد که حرکت موری بر تخته سنگی از دیدگانشان پنهان نمی ماند و اطلاع رسانی می کنند و هر روز دهها خبر در خصوص تحرک میلیمیتری جریان انحرافی و فتنه منتشر می کنند در این خصوص از انتشار حتی یک خبر صرف و خشک و خالی هم دریغ کرده اند . آیا این دوستان فراموش کرده اند که امنیت و صیانت از ناموس و عرض مهمترین اولویت هر کشور و شهروندی است که این وانفسای سیاسی کاری و سیاست زدگی به فراموشی سپرده شده است.

اخبار تکمیلی از درگذشت هدی صابر

اخبار تکمیلی از درگذشت هدی صابر




تحول سبز: هدی صابر به علت سهل انگاری مسئولین زندان در انتقال به موقع ایشان به بیمارستان درگذشت.



به گزارش تحول سبز، بامداد امروز هدی صابر از فعالین ملی مذهبی بر اثر سکته قلبی که به گفته پزشکان متخصص ناشی از عوارض اعتصاب غذای ایشان بوده در گذشت.



بنا بر گزارش های رسیده به تحول سبز پس از آنکه روز گذشته هدی صابر به مامورین زندان اطلاع میدهد که درد زیادی را داشته و درخواست رسیدگی و انتقال به بیمارستان را میکند، اما مسئولین زندان با توجه به فریادهای ایشان که ناشی از تحمل درد بسیار بوده به وضعیت وی اهمیتی نداده و تنها به مدت کوتاهی ایشان تحت مراقبت قرار میگیرد. که در نتیجه در اولین ساعات امرروز و پس از یک حمله قلبی و سهل انگاری مسئولین زندان در انتقال به موقع وی به بیمارستان ایشان فوت نموده اند.



بر اساس آخرین گزارش های ارسالی خانواده وی هم اکنون بر سر پیکر ایشان در بیمارستان مدرس تهران حاضر شده اند.







در پی عوارض ناشی از اعتصاب غذا

در پی عوارض ناشی از اعتصاب غذا


هدی صابر در پی سهل انگاری مقامات زندان در گذشت



تحول سبز: هدی صابر روزنامه نگار، و فعال ملی مذهبی در پی سکته قلبی و عوارض ناشی از اعتصاب غذا، بامداد امروز دیده از جهان فرو بست.



به گزارش تحول سبز، هدی صابر از فعالان ملی مذهبی که از مدتی پیش و در پی اعتراض به خشونت های نیروهای امنیتی در برگزاری مراسم مهندس عزت الله سحابی که منجر به شهادت دخترش هاله سحابی شده بود به همراه تنی چند از فعالان ملی مذهبی در زندان دست به اعتصاب غذا زده بود بامداد امروز و بر اثر سکته قلبی که به گفته پزشکان متخصص ناشی از عوارض اعتصاب غذا بوده است دیده از جهان فرو بست.



بر اساس گزارش های رسیده پزشکان بیمارستان مدرس علت عدم نجات وی را سهل انگاری مقامات زندان در انتقال به موقع به بیمارستان ذکر نموده و عنوان داشته اند که در صورتیکه انتقال ایشان در اسرع وقت صورت میگرفت و ایشان تحت مراقبت های ویژه قرار میگرفتند نجات وی از مرگ حتمی بوده است.



هدی صابر که بارها از سوی مقامات قضایی ایران به علت فعالیت های سیاسی خود روانه زندان شده بود، پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران نیز به دستور مقامات قضایی بار دیگر بازداشت و روانه زندان شده بود.



این روزنامه نگار زندانی که از دوم مرداد ماه سال گذشته – برای چندمین بار- بازداشت شده، بود چندی پیش و در پی اعتصاب غذای خود طی پیامی به مردم اعلام داشته بود: ما دو عضو خانواده فکری – سیاسی ملی – مذهبی در اعتراض به فاجعه روز چهارشنبه ۱۱ خرداد ماه ۹۰ و تهاجم منجر به مرگ فرزند اول سحابی بزرگ که مادرصفت و خواهرگونه در خدمت مردمان و آسیب دیدگان وقایع دو سال اخیر میهن بود، از گاه غروب پنجشنبه ۱۲ خرداد ماه در بند ۳۵۰ زندان اوین بدون طرح هیچ گونه مطالبه و خواسته شخصی، دست به اعتصاب غذای تر می زنیم و با آب و چای و قند و نمک، سر می کنیم.



گفتنی ست، پس از درگذشت ایشان مسئولین قضایی و مامورین وزارت اطلاعات از تحویل جنازه ایشان خودداری کرده و تا کنون نیز اجازه برنامه ریزی به خانواده وی جهت برگزاری مراسم تشییع و تدفین را نداده اند.