Sunday, June 12, 2011

نظر کیهان درباره سیزده‌به‌در: نظام خوب از پس جمع‌ کردنش برآمده

نظر کیهان درباره سیزده‌به‌در: نظام خوب از پس جمع‌ کردنش برآمده


* معترضان در لندن در مقابل سفارت ایران تجمع کردند



نظر کیهان درباره سیزده‌به‌در: نظام خوب از پس جمع‌ کردنش برآمده



یکی از نویسندگان ثابت روزنامه کیهان به تبیین دیدگاه خود درباره سیزده به در پرداخت.

به گزارش آفتاب، روزنامه کیهان در شماره روز دوشنبه خود نوشت: «سیزده به در را نظام مقدس جمهوری اسلامی تدبیر خوبی کرد و آن را "روز طبیعت" خواند تا به نوعی - تاکید می‌کنم به نوعی- در مقام عمل گام برداشته باشد در وادی "خدمات متقابل اسلام و ایران"».

نویسنده می‌افزاید: «به هر حال اگر مراد از روز سیزده به در نزد توده مردم- نه مسئله‌داران مسئله‌ساز!- این باشد که به دامن طبیعت بروند و دمی کنار جوی آب بنشینند و گیرم حتی سبزه‌ای هم برای با‌مزه‌بازی، گره بزنند، جمهوری اسلامی خوب از پس جمع کردنش برآمده و قطعا نیازی نیست که عده‌ای به سیزده به در که می‌رسد، شاخک‌های بصیرتشان بیش از حد تکان بخورد»!



معترضان در لندن در مقابل سفارت ایران تجمع کردند



به گفته خبرنگار بی بی سی فارسی صدها نفر از معترضان به مناسبت دومین سالگرد انتخابات ریاست جمهوری در مقابل سفارت ایران در لندن تجمع کردند.

اسماعیل مهاجر خبرنگار بی بی سی فارسی درباره این تجمع گفت: "معترضان برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران و رهایی رهبران جنبش سبز، میرحسین موسوی و مهدی کروبی و همسران آنها شعار می دادند. آنان پلاکاردهایی هم به زبان انگلیسی در حمایت از آزادی برای مردم ایران در دست داشتند که مورد توجه رهگذران قرار گرفت."

به گفته اسماعیل مهاجر محور اصلی شعارها، نگرانی معترضان به وجود شکنجه در زندان های ایران و همچنین تجاوز جنسی به زندانیان بود.

دکتر صمد تقی زاده از فعالان ملی کردن صنعت نفت در ایران هم سخنرانی کوتاهی در مقابل سفارت ایران در لندن انجام داد.



No comments:

Post a Comment