Sunday, May 19, 2013

سحرگاه دیروز دو جاسوس اعدام شدند مردم نمی دانند کارمند کدام ارگان بودند روز گذشته دو تن باتهام جاسوسی برای سرویس های اطلاعاتی اسرائیل و امریکا در تهران به دار آویخته شدند. این دو تن محمد حیدری و کوروش احمدی نام داشتند. آنها به جرم انتقال اطلاعات امنیتی و اسرار کشور به رابطین دو سازمان اطلاعاتی اسرائیل و امریکا غیر علنی محاکمه و محکوم به مرگ شده بودند. از آنها پیش از اعدام، یک فیلم اعترافات هم تهیه شده بود که خبرگزاری امنیتی "فارس" آن را پخش کرد! این که اعترافات چقدر اعتبار داشت و یا محاکمه چگونه برگزار شد و اعدام چه زمانی در جمهوری اسلامی متوقف می شود؟ همگی سئوالاتی است که در سایه یک سئوال اساسی قرار میگیرد. آن سئوال اینست که آن ها عضو کدام نهاد و ارگان نظامی و اتمی و امنیتی جمهوری اسلامی بودند که به اسناد و اطلاعات محرمانه دسترسی داشته اند؟ پس از پاسخ به این سئوال است که سئوالات بعدی مطرح می شود. این که چه اطلاعاتی را به اسرائیلی ها و امریکائی ها داده اند؟ از چه زمان؟ رابطین آنها در نهادهای حساس و محرمانه چه کسانی بوده اند؟ معرف آنها چه کس یا کسانی بوده اند و معیار استخدام این افراد برای نهادهائی با چنان درجه محرمانه ای چیست و مسئول کیست؟ اگر پاسخ این سئوالات مشخص نشود که نمی شود زیرا سرنخ به بیت رهبری وصل است، آنوقت می توان تصور کرد که با به دار کشیدن این افراد نه رخنه و جاسوسی اسرائیل و امریکا و دیگر کشورها در حکومت خاتمه می یابد و نه سر نخ های اصلی شناخته می شود. پیک نت 30 اردیبهشت


 سحرگاه دیروزدو جاسوس اعدام شدند
مردم نمی دانند کارمند کدام ارگان بودند
 
 
 
 
روز گذشته دو تن باتهام جاسوسی برای سرویس های اطلاعاتی اسرائیل و امریکا در تهران به دار آویخته شدند. این دو تن محمد حیدری و کوروش احمدی نام داشتند. آنها به جرم انتقال اطلاعات امنیتی و اسرار کشور به رابطین دو سازمان اطلاعاتی اسرائیل و امریکا غیر علنی محاکمه و محکوم به مرگ شده بودند. از آنها پیش از اعدام، یک فیلم اعترافات هم تهیه شده بود که خبرگزاری امنیتی "فارس" آن را پخش کرد!
این که اعترافات چقدر اعتبار داشت و یا محاکمه چگونه برگزار شد و اعدام چه زمانی در جمهوری اسلامی متوقف می شود؟ همگی سئوالاتی  است که در سایه یک سئوال اساسی قرار میگیرد. آن سئوال اینست که آن ها عضو کدام نهاد و ارگان نظامی و اتمی و امنیتی جمهوری اسلامی بودند که به اسناد و اطلاعات محرمانه دسترسی داشته اند؟ پس از پاسخ به این سئوال است که سئوالات بعدی مطرح می شود. این که چه اطلاعاتی را به اسرائیلی ها و امریکائی ها داده اند؟ از چه زمان؟ رابطین آنها در نهادهای حساس و محرمانه چه کسانی بوده اند؟ معرف آنها چه کس یا کسانی بوده اند و معیار استخدام این افراد برای نهادهائی با چنان درجه محرمانه ای چیست و مسئول کیست؟ اگر پاسخ این سئوالات مشخص نشود که نمی شود زیرا سرنخ به بیت رهبری وصل است، آنوقت می توان تصور کرد که با به دار کشیدن این افراد نه رخنه و جاسوسی اسرائیل و امریکا و دیگر کشورها در حکومت خاتمه می یابد و نه سر نخ های اصلی شناخته می شود.
پیک نت  30  اردیبهشت

ابهام در پست سازمانی دو فرد اعدام شده وزارت اطلاعات با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد دو فردی که اعلام شده اعدام شده‌اند٬ با ارائه «اطلاعاتی مهم» به سازمان‌های «سیا» و «موساد» مرتکب «خیانت» به کشور شده و مستحق مرگ بودند. به گزارش دیگربان، کوروش احمدی و محمد حیدری دو نفری هستند که بنابر اعلام دادستانی تهران سحرگاه یک‌شنبه (۲۹ اردیبهشت) حکم اعدام آنها به اتهام «جاسوسی» به اجرا گذاشته شد. وزارت اطلاعات ساعتی پس از انتشار خبر اعدام این دو نفر٬ با انتشار اطلاعیه‌ای به طور تلویحی آن‌ها را عضو سازمان یا ارگانی معرفی کرده که اطلاعات مهمی در اختیار داشته است. در این اطلاعیه آمده که احمدی و حیدری «از دسترسی‌های مستقیم و غیرمستقیم خود به پاره‌ای اطلاعات مهم و طبقه‌بندی شده کشور سوءاستفاده» کرده بودند. در این اطلاعیه هیچ اشاره‌ای به مقام سازمانی این افراد و اطلاعاتی که آن‌ها در اختیار سازمان‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل گذاشته‌اند٬ نشده است. این در حالی است که «باشگاه خبرنگاران جوان» گزارش کرده که کوروش احمدی٬ اطلاعات نظامی در اختیار سازمان «سیا» گذاشته است. کوروش احمدی (که به گفته خودش بیش از ۱۵ سال مشغول جاسوسی بوده) و محمد حیدری در فیلم کوتاهی که از آن‌ها پخش شده با ادبیات و ظاهر خاص نیروهای حزب‌الله و ارزشی در برابر دوربین قرار گرفته و به «جاسوسی اعتراف» کردند. اعدام این دو فردی که به نظر می‌رسد عضو ارگان‌های نظامی یا امنیتی بوده باشند در سال‌های اخیر در جمهوری اسلامی بی‌سابقه بوده است. به نظر می‌رسد دامنه و گستردگی خروج اطلاعات طبقه‌بندی شده از سوی این دو نفر به اندازه‌ای مهم و تاثیرگذار بوده که منجر به صدور حکم اعدام آنها به جرم «خیانت» به کشور شده است. افشای جزئیاتی از برنامه اتمی جمهوری اسلامی٬ ترور دانشمندان هسته‌ای و انفجار آبان سال ۱۳۹۰ پادگان سپاه در ملارد سه پرونده‌ای است که جمهوری اسلامی در آن‌ها متحمل هزینه‌های سنگینی شده است.

ابهام در پست سازمانی دو فرد اعدام شده

وزارت اطلاعات با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد دو فردی که اعلام شده اعدام شده‌اند٬ با ارائه «اطلاعاتی مهم» به سازمان‌های «سیا» و «موساد» مرتکب «خیانت» به کشور شده و مستحق مرگ بودند.
به گزارش دیگربان، کوروش احمدی و محمد حیدری دو نفری هستند که بنابر اعلام دادستانی تهران سحرگاه یک‌شنبه (۲۹ اردیبهشت) حکم اعدام آنها به اتهام «جاسوسی» به اجرا گذاشته شد.
وزارت اطلاعات ساعتی پس از انتشار خبر اعدام این دو نفر٬ با انتشار اطلاعیه‌ای به طور تلویحی آن‌ها را عضو سازمان یا ارگانی معرفی کرده که اطلاعات مهمی در اختیار داشته است.
در این اطلاعیه آمده که احمدی و حیدری «از دسترسی‌های مستقیم و غیرمستقیم خود به پاره‌ای اطلاعات مهم و طبقه‌بندی شده کشور سوءاستفاده» کرده بودند.
در این اطلاعیه هیچ اشاره‌ای به مقام سازمانی این افراد و اطلاعاتی که آن‌ها در اختیار سازمان‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل گذاشته‌اند٬ نشده است.
این در حالی است که «باشگاه خبرنگاران جوان» گزارش کرده که کوروش احمدی٬ اطلاعات نظامی در اختیار سازمان «سیا» گذاشته است.
کوروش احمدی (که به گفته خودش بیش از ۱۵ سال مشغول جاسوسی بوده) و محمد حیدری در فیلم کوتاهی که از آن‌ها پخش شده با ادبیات و ظاهر خاص نیروهای حزب‌الله و ارزشی در برابر دوربین قرار گرفته و به «جاسوسی اعتراف» کردند.
اعدام این دو فردی که به نظر می‌رسد عضو ارگان‌های نظامی یا امنیتی بوده باشند در سال‌های اخیر در جمهوری اسلامی بی‌سابقه بوده است.
به نظر می‌رسد دامنه و گستردگی خروج اطلاعات طبقه‌بندی شده از سوی این دو نفر به اندازه‌ای مهم و تاثیرگذار بوده که منجر به صدور حکم اعدام آنها به جرم «خیانت» به کشور شده است.
افشای جزئیاتی از برنامه اتمی جمهوری اسلامی٬ ترور دانشمندان هسته‌ای و انفجار آبان سال ۱۳۹۰ پادگان سپاه در ملارد سه پرونده‌ای است که جمهوری اسلامی در آن‌ها متحمل هزینه‌های سنگینی شده است.

هفته ثبت نام


هفته ثبت نام

دو 'جاسوس' در ایران اعدام شدند


دو 'جاسوس' در ایران اعدام شدند

محمد حیدری به جرم جاسوسی برای موساد اعدام شد
دو نفر که به گفته دادستانی تهران برای موساد و سیا جاسوسی می‌کردند صبح امروز (یکشنبه ۲۹ اردیبهشت) در ایران به دار آویخته شدند. دادگاه انقلاب اسلامی تهران این دو نفر را محارب دانسته و آنها را به مرگ محکوم کرده است. این حکم به تایید دیوان عالی کشور نیز رسیده بود.
دادستانی تهران اعلام کرد که یکی از این دو متهم به نام محمد حیدری "اطلاعات امنیتی و اسرار کشور" را به عوامل سازمان اطلاعات اسرائیل، موساد در خارج از ایران تحویل داده و در ازای آن پول دریافت کرده بود.
درباره اینکه این دو نفر در چه زمانی دستگیر و محاکمه شده‌اند هیچ جزئیاتی اعلام نشده، اما نفر دوم کوروش احمدی متهم بوده که "اطلاعات کشور " را در اختیار عوامل سیا (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) قرار می‌داده است.
کلیکفیلمی کوتاه از اعترافات آنها را خبرگزاری فارس منتشر کرده است.
وزارت اطلاعات ایران هم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که "سربازان گمنام امام زمان" با "روشهای تخصصیِ ضد جاسوسی در داخل و خارج از کشور" دو تن از "سرشبکه‌های جاسوسی" متعلق به سیا و موساد را شناسایی و دستگیر کردند.
"در مرحلۀ بعدی با ادامه تحقیقات و دریافت سایر اطلاعات و اعترافات دقیق جاسوسان و تکمیل پرونده آنها در دادگاه‌های صالحه محاکمه و به جرم خیانت به کشور، محکوم به اعدام شده و سحرگاه امروز به سزای اعمال ننگین خود رسیدند."
این وزارتخانه وعده داد "اطلاعات تکمیلی" را درباره ابعاد این پرونده "متعاقبا" منتشر خواهد کرد.
کوروش احمدی متهم به جاسوسی برای سیا شد
ایران در گذشته هم افرادی را به عنوان "عوامل" آمریکا و اسرائیل به تلاش برای کسب اطلاعات و ایجاد اخلال در برنامه هسته ای ایران و همچنین ترور افرادی که با این برنامه همکاری می کنند متهم کرده است.
در آذرماه سال ۱۳۸۷، علی اشتری به اتهام جاسوسی برای اسرائیل به اعدام محکوم شد.
به گفته مدیر کل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات، آقای اشتری در زمینه خرید و فروش تجهیزات فنی و الکترونیکی با برخی مراکز امنیتی، دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی همکاری داشت.
این مقام امنیتی ایران گفت که آقای اشتری طی سفرهای خارجی "به دام سرویس های جاسوسی" اسرائیل افتاد و ماموران اسرائیلی با توجه به "مسایل و معضلات اخلاقی، مشکلات خانوادگی و مسایل مالی" او را به همکاری خود جلب کردند.
سال گذشته نیز ۱۳ نفر به اتهام جاسوسی برای دستگاههای اطلاعاتی اسرائیل محکوم شناخته شدند. به گفته دادگاه انقلاب این افراد را شبکه های ماهواره ای خارج از کشور به جاسوسی ترغیب کرده بودند.
محمد‌جمالی‌فشی سال گذشته به اتهام جاسوسی برای اسرائیل اعدام شد.
یکی از این افراد کلیکمجید جمالی فشی بود که به اتهام جاسوسی برای اسرائیل، مشارکت در ترور مسعود علی‌محمدی، فیزیکدان ایرانی و دریافت ۱۲۰ هزار دلار اعدام شد.
پس از آن مستندی از تلویزیون ایران پخش شد و در آن اعترافات "کلیکتیم ترور شهدای هسته‌ای" به نمایش درآمد که از جاسوسی برای اسرائیل خبر می‌دادند.
سال پیش وزارت خارجه ایران به شهروندان ایران هشدار داد "باتوجه به سابقه اقدامات ضد ایرانی نهادهای اطلاعاتی و امنیتی غربی طی سال‌های اخیر که موجب گرفتار شدن شماری از شهروندان ایرانی در دام‌های امنیتی آنها شده است به کلیه شهروندان عزیزی که قصد سفر به خارج را دارند توصیه می‌نماید چنانچه با پیشنهادات مالی، کاری، تجاری، اعطای اقامت و تابعیت و سایر پیشنهادات اغوا کننده از سوی افراد ناشناس مواجه شدند، از پذیرش آن خودداری و در این زمینه با وکیل خود یا سفارتخانه ها و سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران مشورت نمایند."
سال گذشته دیوان عالی کشور حکم امیر میرزا حکمتی شهروند ایرانی‌تبار آمریکایی را که متهم به جاسوسی برای ایالات متحده شده بود لغو کرد.
این حکم حدود دو ماه و نیم پس از پخش "اعترافات" او لغو و برای رسیدگی مجدد به دادگاهی دیگر فرستاده شد.

«احمدی‌نژاد انتخابات را برگزار نکند، بحث عدم کفایت پیش می‌آید»


«احمدی‌نژاد انتخابات را برگزار نکند، بحث عدم کفایت پیش می‌آید»


مهدی طائب، رئیس شورای مرکزی قرارگاه عمار می‌گوید، رد صلاحیت هاشمی، چندان عقلانی نیست
مهدی طائب، رئیس شورای مرکزی قرارگاه عمار می‌گوید، رد صلاحیت هاشمی، چندان عقلانی نیست
 
مهدی طائب، رئیس شورای قرارگاه عمار، در جمع شماری طلاب بسیجی و روحانیون استان فارس، با فرض رد صلاحیت اسفندیار رحیم مشایی در بررسی‌های شورای نگهبان گفته است، اگر احمدی نژاد از برگزاری انتخابات سر باز زند، بحث عدم کفایت پیش آمده و وزیر کشور باید انتخابات را برگزار کند.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، آقای طائب، در این جلسه از دشواریهای شورای نگهبان برای رد یا تایید صلاحیت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی و اسفندیار رحیم مشایی سخن گفته است.
 
او گفته «دعا کنید که احمدی‌نژاد بعد از رد صلاحیت مشایی، به قانون تمکین کند که در این صورت بینی آمریکا به خاک مالیده می‌شود.».
 
رئیس شورای مرکزی قرارگاه عمار، با بیان اینکه اگر صلاحیت مشایی تایید اما صلاحیت هاشمی رد شود «چندان عقلانی نیست»، گفته است، با این اتفاق، جایگاه هاشمی در مجمع تشخیص مصلحت نظام که با حکم آیت الله خامنه‌ای ریاست آنجا را بر عهده دارد، زیر سؤال می‌رود.
رئیس شورای مرکزی قرارگاه عمار، با دفاع از حمایت خود از محمود احمدی نژاد در هشت سال گذشته، گفت: «احمدی‌نژاد بدون مشایی همچنان مورد تایید ماست، او فردی ولایتمدار بود اما خود را عوض کرد.»
 
آقای طائب در عین حال با انتقاد از ثبت‌نام آیت الله اکبر هاشمی در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری، گفته است «رفسنجانی حال و انرژی ندارد و در پازل فتنه بازی کرد.»
 
«فتنه»، واژه ای است که اصولگرایان نزدیک به حاکمیت برای توصیف اعتراض‌های پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۸۸، از آن استفاده می‌کنند.مهدی طائب در ادامه پیش‌بینی کرده است، اگر هاشمی رفسنجانی در رقابت‌ها بماند، در دور اول رای نخواهد آورد.
 
در همین حال، بیش از یکصد نماینده مجلس شورای اسلامی نیز روز یکشنبه، ۲۹ اردیبهشت ماه سال ۹۲، با نوشتن نامه‌ای به محمدحسن ابوترابی فرد، نامزد ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری از او خواسته‌اند تا از ادامه فعالیت‌های انتخاباتی خود انصراف دهد.
 
علی علی‌لو، نماینده شبستر در مجلس شورای اسلامی، به خبرگزاری مهر گفته است، «در این نامه نمایندگان از آقای ابوترابی خواستند با توجه به نیاز مجلس به حضور وی از رقابت انتخاباتی در این دوره انصراف دهد.»
 
پیش از این نیز شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به شورای نگهبان خواستار آن شده بودند تا این شورا در جریان بررسی احراز صلاحیت ثبت‌نام کنندگان، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی و اسفندیار رحیم مشایی را رد صلاحیت کند.
 
آن نامه با واکنش و مخالفت‌هایی همراه شد و تعدادی از نمایندگانی که نام آنها به عنوان امضاکنندگان مطرح شده بود، امضای چنین نامه‌ای را تکذیب کردند.
 
علیرضا زاکانی، یکی دیگر از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری از طیف اصولگرایان گفته «عناصر دوران سازندگی همراه با عناصر دوران اصلاحات و افراد حاکم فعلی در کشور به دنبال ایجاد تلاطم در آینده کشور هستند. »
 
آقای زاکانی، تاکید کرده که اگر «دعوتی برای بازگشت به ۲۰ سال گذشته صورت می‌گیرد به منظور به قهقرا بردن مسیر انقلاب اسلامی است.»
 
سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و یکی دیگر از نامزدهای احتمالی جریان اصولگرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری، در جمع شماری از حامیان خود گفته، «مبادا در مسیری گام بردارید که آخرت خود را به دنیای دیگران بفروشید.»
 
آقای جلیلی ادامه داده است: «خدایا تو شاهدی که این رقابت برای کسب قدرت و تلاش برای فزون کردن مال و ثروت نیست، بلکه می‌خواهیم نشانه‌های دین تو را برگردانیم و اصلاح را در سرزمین‌های تو ظاهر سازیم، تا بندگان مظلوم تو امنیت پیدا کنند و خطوط معطل مانده تو برپا شود.»

حمایت تمام‌قد اصلاح‌طلب‌ها از هاشمی

در همین حال، غلامحسین کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی و شهردار پیشین تهران، در گفت و گو با سایت خبر آنلاین گفته «در اینکه جریان‌های اصلاح طلب، تمام قد می‌خواهند و گفته‌اند که از آقای هاشمی حمایت می‌کنیم شکی نیست و حتماً حمایت می‌کنند.»
 
آقای کرباسچی در ادامه تاکید کرده است: «نه اصلاح‌طلبان و نه هیچیک از حامیان هاشمی دنبال امتیاز گرفتن، پست گرفتن و با موقعیت گرفتن در دولت نیستند.»
 
در حالی که آقای کرباسچی از حمایت همه‌جانبه اصلاح طلبان از آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سخن گفته، حسین ابراهیمی، از اعضای جامعه روحانیت مبارز، گفته «هیچ کس نمی‌تواند بگوید هاشمی غیراصولگراست.»
 
به گفته این عضو جامعه روحانیت مبارز، «جامعتین [جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم] هنوز به مصداق اینکه چه کسی را کاندیدا کنند، نرسیده است.»
 
آقای ابراهیمی تاکید کرده که «مکانیزمی تعریف شده، اما آن مکانیزم تحقق پیدا نکرده است.»
 
این عضو جامعه روحانیت مبارز از برگزاری جلسات هفتگی برای مشخص شدن نامزد نهایی جامعتین در دو هفته جاری و آتی، خبر داده است
.

ادامه درخواست ها از شورای نگهبان برای رد صلاحیت هاشمی


ادامه درخواست ها از شورای نگهبان برای رد صلاحیت هاشمی


در حالی که قرار است شورا ی نگهبان روز سه شنبه نتيجه بررسی «صلاحيت» نامزدهای انتخابات رياست جمهوری را اعلام کند،  برخی  از اصولگرايان می گويند،‌ با توجه به شرايط  سنی اکبر هاشمی رفسنجانی،‌وی احتمالا  توانايی لازم برای اداره کشور را نخواهد داشت و شورای نگهبان می بایست صلاحيت او را تاييد نکند.

جعفر شجونی، عضو شورای مرکزی جامعه روحانيت مبارز،‌ روز يکشنبه ۲۹ ارديبهشت گفته است: «شورای نگهبان بايد با توجه به عملکرد و سن بالای هاشمی عدم احراز صلاحيت او را اعلام کند.»

جعفر شجونی به وب سايت خبری« تسنيم» گفته است: «سن هاشمی رفسنجانی بالاست و از آن تحرک و نشاط برخوردار نيست، ضمن آنکه عملکرد وی نيز در گذشته به هيچ وجه مناسب نبود.»

جعفر شجونی اضافه کرده است:«هاشمی سازش‌گر است و به راحتی تسليم غرب می‌شود و به راحتی سخن  از رابطه با آمريکا  می‌گويد و اين مواضع اصلا زيبنده مقام رئيس جمهوری نيست.»

موضوع کهولت سن اکبر هاشمی رفسنجانی برای سمت رياست جمهوری طی روز های اخير  محور اصلی انتقاد اصولگرايان از حضور اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات رياست جمهوری  بوده است.آنها از شورای نگهبان خواسته اند تا  به دلیل کهولت سن  وی را رد صلاحيت کند.

در همين زمينه، حميد رسايی، نماينده اصولگرای مجلس، در سرمقاله هفته نامه «۹ دی»  از اعضای شورای نگهبان خواسته است تا صلاحيت اکبر هاشمی رفسنجانی را تاييد نکند.

حميد رسايی  گفته است:«سن بسيار بالای هاشمی هرگز به او اجازه نخواهد داد تا در قامت يک مدير پرتحرک و پرانرژی، به بديهی ترين وظايف يک مدير اجرايی بپردازد.»

این نماینده مجلس تصریح کرده است:«برای اين که بتوانيد چنين موضوعی را به خوبی تصور کنيد، کافی است پدر بزرگ هشتاد ساله ای را به ياد آوريد که قرار است دخل و خرج يک خانواده ده نفره را تأمين کند! »

به گزارش خبرگزاری فارس ،‌ حميد رسايی اضافه کرده است: «قطعا توقع چنين وظيفه ای از کسی در چنين سن و سالی، توقعی بيجاست. جايگاه اين فرد مشورتی است، کاری که در حال حاضر با تدبير رهبر انقلاب درباره هاشمی و وجودش در مجمع تشخيص مصلحت نظام در حال تحقق است.»

علاوه بر جعفر شجونی  و حميد رسايی، مهدی طائب، رئيس شورای مرکزی قرارگاه عمار، نيز روز گذشته گفته بود:« رئيس جمهوری قوت بدنی نياز دارد و با وجود آن که هاشمی در دوره بعد از جنگ ايران را از خاک بالا آورد اکنون انرژی لازم را ندارد.»

  مهدی طائب اضافه کرده بود:« هاشمی پيش از انقلاب زندان رفت، شکنجه شد، بعدها ترور شد، سال‌ها ويرانی بعد از جنگ را درست کرد، به دام کارگزاران افتاد و محصول کارش شد خاتمی و در گير و دار با احمدی‌نژاد نيز همچنان مستهلک شد و به صراحت ديگر از وی چيزی باقی نمانده است.»

در همين زمينه، محمد دهقان، عضو هيئت رئيسه مجلس نيز روز جمعه  با بيان اينکه  اکبر هاشمی رفسنجانی « با کهولت سن خود صلاحيت کشورداری را ندارد»، گفت:‌«يک انسان ۸۰ ساله نياز به مراقبت دارد و چگونه می‌تواند اداره کشور را به دست گيرد.»

اين در حالی است که محمدرضا باهنر،‌ نائب رئيس مجلس شورای اسلامی، نیز در اين زمينه  گقته است: «در مورد آيت الله هاشمی هم قويا اعتقاد دارم که آمدنشان به مصلحت نبود و ايشان نبايد وارد انتخابات می‌شدند.چون سن و سالشان در شرايطی است که شايد کشش سختی‌های اداره کشور را نداشته باشد.»

محمدرضا باهنر در گفت وگو با «عصر ايران» در روز يکشنبه ۲۹ ارديبهشت همچنين گفته  است:«کشور در شرايط حساسی قرار دارد و به همين دليل تاکيد اين است که شرايط هاشمی به گونه ای است که نمی‌تواند آن طور که بايد فعاليت کند. همچنين بايد گفت که درست نيست که هاشمی بار ديگر هجمه‌های تندی را تحمل کند، شک نکنيد حالا که او وارد انتخاب شده است، به طور برنامه ريزی شده‌ای تحت تخريب قرار خواهد گرفت».

این در حالی است که روز چهارشنبه هفته گذشته در حدود یکصد نماینده مجلس در نامه ای به شورای نگهبان خواستار رد صلاحیت اکبر هاشمی رفسنجانی شده بودند.

انتخابات ریاست جمهوری ایران بیست و چهارم خرداد برگزار  و نتیجه آن جایگزین محمود احمدی نژاد را مشخص خواهد کرد.

«شورای نگهبان در مورد هاشمی و مشایی بر سر دوراهی قرار گرفته است» رادیو فردا : یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، روز شنبه ۲۸ اردیبهشت گفت که در حال حاضر شورای نگهبان در مورد وضعیت انتخاباتی مشایی و هاشمی «بر سر دو راهی قرار گرفته است»؛ وی هم‌چنین اظهار داشت که فیلتر کردن چهار سایت حامی دولت «بوی سیاست‌زدگی و انتخاباتی می‌دهد.» به گزارش خبرگزاری ایرنا، احمد بخشایش اردستانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با بیان این مطلب که فضای انتخابات ریاست جمهوری آینده، فضایی دوقطبی خواهد بود، گفت که: «در صورت تأیید صلاحیت مشایی و هاشمی رفسنجانی، رقابت اصلی بین این دو چهره شکل می‌گیرد.» وی در ادامه این‌گونه اظهارنظر کرد که «تنها قطب مخالف و رقیب جدی هاشمی، مشایی است» و افزود: «در حال حاضر شورای نگهبان بر سر دو راهی قرار گرفته است، چرا که مشایی معروف به لیدر انحرافی و هاشمی منتسب به عامل به وجود آورنده فتنه است.» احمد بخشایش اردستانی در ادامه سخنانش گفت: «اگر این دو ازسوی شورای نگهبان تأیید شوند طرفداران شورای نگهبان و متدینین بر سر دو راهی قرار می‌گیرند، چرا که تاکنون این دو به عنوان فتنه و انحراف شناخته می‌شدند، اگر به تأیید برسند صالح محسوب می‌شوند، لذا راهی جز این وجود ندارد که هاشمی و مشایی با حکم حکومتی وارد عرصه رقابت شده و قطب‌های اصلی انتخابات را شکل دهند.» وی اضافه کرد که: «بدون حضور هاشمی و مشایی حماسه سیاسی در انتخابات شکل نمی‌گیرد.» در ادبیات مسئولان جمهوری اسلامی، معترضان به نتایج انتخابات پیشین ریاست‌جمهوری ایران، «فتنه‌گر» نامیده می‌شوند و علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت، نیز از سوی بسیاری از این مسئولان متهم به همراهی با این اعتراضات شده‌است. اسفندیار رحیم مشایی، نامزد دولت برای انتخابات، نیز به خاطر تفاوت‌های فکری که با برخی جناح‌های حکومتی دارد از سوی این جناح‌ها «لیدر جریان انحرافی» لقب گرفته است. به گزارش ایرنا، اسفندیار رحیم مشایی روز شنبه در یکی از سخنرانی‌های خود با بیان این‌که «ما برای رقابت انتخاباتی نیامده‌ایم و هیچ کسی رقیب ما نیست» این‌گونه اظهارنظر کرد که: «ما ایجابی و اثباتی وارد انتخابات می‌شویم و می‌خواهیم اندیشه‌های بلند انقلاب و دین حقیقی اسلام را به جهان عرضه کنیم.» «سیاست‌زدگی» در بستن سایت‌های دولتی به گزارش ایرنا، احمد بخشایش اردستانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، روز شنبه در ادامه سخنانش به مسئله فیلترینگ تازه سایت‌های دولتی اشاره کرده و گفت که «اقدام مستقیم دادستانی بدون هماهنگ با کمیته بررسی جرایم سایبری در بستن این سایت‌ها، بوی سیاست‌زدگی و انتخاباتی می‌دهد که زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.» وی افزود: «در تمام دنیا کاندیداها از فرصت زمانی شش تا یک‌ساله برای تبلیغات برخوردارند، اما در ایران این مدت در ۱۰ روز خلاصه می‌شود، لذا چندان مناسب نیست که سایت‌هایی که در راستای حمایت از کاندیدایی خاص عمل می‌کنند، فیلتر شوند.» خبرگزاری ایرنا روز جمعه گزارش داد که چهار سایت خبری و تحلیلی حامی دولت به طور همزمان فیلتر شده‌اند. به نوشته این خبرگزاری دولتی، این چهار سایت؛ «معیارنیوز، روشنایی، بهارنا و بهارآنلاین» هستند که اخبار و تحلیل‌هایی مرتبط با هواداران اسفندیار رحیم مشایی را پوشش می‌دادند. ایرنا گزارش داده که درباره دلایل این فیلترینگ گسترده از سوی مقامات مسئول توضیحی داده نشده است.

«شورای نگهبان در مورد هاشمی و مشایی بر سر دوراهی قرار گرفته است»



رادیو فردا : یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، روز شنبه ۲۸ اردیبهشت گفت که در حال حاضر شورای نگهبان در مورد وضعیت انتخاباتی مشایی و هاشمی «بر سر دو راهی قرار گرفته است»؛ وی هم‌چنین اظهار داشت که فیلتر کردن چهار سایت حامی دولت «بوی سیاست‌زدگی و انتخاباتی می‌دهد.»
به گزارش خبرگزاری ایرنا، احمد بخشایش اردستانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با بیان این مطلب که فضای انتخابات ریاست جمهوری آینده، فضایی دوقطبی خواهد بود، گفت که: «در صورت تأیید صلاحیت مشایی و هاشمی رفسنجانی، رقابت اصلی بین این دو چهره شکل می‌گیرد.»
وی در ادامه این‌گونه اظهارنظر کرد که «تنها قطب مخالف و رقیب جدی هاشمی، مشایی است» و افزود: «در حال حاضر شورای نگهبان بر سر دو راهی قرار گرفته است، چرا که مشایی معروف به لیدر انحرافی و هاشمی منتسب به عامل به وجود آورنده فتنه است.»
احمد بخشایش اردستانی در ادامه سخنانش گفت: «اگر این دو ازسوی شورای نگهبان تأیید شوند طرفداران شورای نگهبان و متدینین بر سر دو راهی قرار می‌گیرند، چرا که تاکنون این دو به عنوان فتنه و انحراف شناخته می‌شدند، اگر به تأیید برسند صالح محسوب می‌شوند، لذا راهی جز این وجود ندارد که هاشمی و مشایی با حکم حکومتی وارد عرصه رقابت شده و قطب‌های اصلی انتخابات را شکل دهند.»
وی اضافه کرد که: «بدون حضور هاشمی و مشایی حماسه سیاسی در انتخابات شکل نمی‌گیرد.»
در ادبیات مسئولان جمهوری اسلامی، معترضان به نتایج انتخابات پیشین ریاست‌جمهوری ایران، «فتنه‌گر» نامیده می‌شوند و علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت، نیز از سوی بسیاری از این مسئولان متهم به همراهی با این اعتراضات شده‌است.
اسفندیار رحیم مشایی، نامزد دولت برای انتخابات، نیز به خاطر تفاوت‌های فکری که با برخی جناح‌های حکومتی دارد از سوی این جناح‌ها «لیدر جریان انحرافی» لقب گرفته است.
به گزارش ایرنا، اسفندیار رحیم مشایی روز شنبه در یکی از سخنرانی‌های خود با بیان این‌که «ما برای رقابت انتخاباتی نیامده‌ایم و هیچ کسی رقیب ما نیست» این‌گونه اظهارنظر کرد که: «ما ایجابی و اثباتی وارد انتخابات می‌شویم و می‌خواهیم اندیشه‌های بلند انقلاب و دین حقیقی اسلام را به جهان عرضه کنیم.»
«سیاست‌زدگی» در بستن سایت‌های دولتی
 به گزارش ایرنا، احمد بخشایش اردستانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، روز شنبه در ادامه سخنانش به مسئله فیلترینگ تازه سایت‌های دولتی اشاره کرده و گفت که «اقدام مستقیم دادستانی بدون هماهنگ با کمیته بررسی جرایم سایبری در بستن این سایت‌ها، بوی سیاست‌زدگی و انتخاباتی می‌دهد که زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.»
وی افزود: «در تمام دنیا کاندیداها از فرصت زمانی شش تا یک‌ساله برای تبلیغات برخوردارند، اما در ایران این مدت در ۱۰ روز خلاصه می‌شود، لذا چندان مناسب نیست که سایت‌هایی که در راستای حمایت از کاندیدایی خاص عمل می‌کنند، فیلتر شوند.»
خبرگزاری ایرنا روز جمعه گزارش داد که چهار سایت خبری و تحلیلی حامی دولت به طور همزمان فیلتر شده‌اند.
به نوشته این خبرگزاری دولتی، این چهار سایت؛ «معیارنیوز، روشنایی، بهارنا و بهارآنلاین» هستند که اخبار و تحلیل‌هایی مرتبط با هواداران اسفندیار رحیم مشایی را پوشش می‌دادند.
ایرنا گزارش داده که درباره دلایل این فیلترینگ گسترده از سوی مقامات مسئول توضیحی داده نشده است.


«شورای نگهبان در مورد هاشمی و مشایی بر سر دوراهی قرار گرفته است» رادیو فردا : یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، روز شنبه ۲۸ اردیبهشت گفت که در حال حاضر شورای نگهبان در مورد وضعیت انتخاباتی مشایی و هاشمی «بر سر دو راهی قرار گرفته است»؛ وی هم‌چنین اظهار داشت که فیلتر کردن چهار سایت حامی دولت «بوی سیاست‌زدگی و انتخاباتی می‌دهد.» به گزارش خبرگزاری ایرنا، احمد بخشایش اردستانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با بیان این مطلب که فضای انتخابات ریاست جمهوری آینده، فضایی دوقطبی خواهد بود، گفت که: «در صورت تأیید صلاحیت مشایی و هاشمی رفسنجانی، رقابت اصلی بین این دو چهره شکل می‌گیرد.» وی در ادامه این‌گونه اظهارنظر کرد که «تنها قطب مخالف و رقیب جدی هاشمی، مشایی است» و افزود: «در حال حاضر شورای نگهبان بر سر دو راهی قرار گرفته است، چرا که مشایی معروف به لیدر انحرافی و هاشمی منتسب به عامل به وجود آورنده فتنه است.» احمد بخشایش اردستانی در ادامه سخنانش گفت: «اگر این دو ازسوی شورای نگهبان تأیید شوند طرفداران شورای نگهبان و متدینین بر سر دو راهی قرار می‌گیرند، چرا که تاکنون این دو به عنوان فتنه و انحراف شناخته می‌شدند، اگر به تأیید برسند صالح محسوب می‌شوند، لذا راهی جز این وجود ندارد که هاشمی و مشایی با حکم حکومتی وارد عرصه رقابت شده و قطب‌های اصلی انتخابات را شکل دهند.» وی اضافه کرد که: «بدون حضور هاشمی و مشایی حماسه سیاسی در انتخابات شکل نمی‌گیرد.» در ادبیات مسئولان جمهوری اسلامی، معترضان به نتایج انتخابات پیشین ریاست‌جمهوری ایران، «فتنه‌گر» نامیده می‌شوند و علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت، نیز از سوی بسیاری از این مسئولان متهم به همراهی با این اعتراضات شده‌است. اسفندیار رحیم مشایی، نامزد دولت برای انتخابات، نیز به خاطر تفاوت‌های فکری که با برخی جناح‌های حکومتی دارد از سوی این جناح‌ها «لیدر جریان انحرافی» لقب گرفته است. به گزارش ایرنا، اسفندیار رحیم مشایی روز شنبه در یکی از سخنرانی‌های خود با بیان این‌که «ما برای رقابت انتخاباتی نیامده‌ایم و هیچ کسی رقیب ما نیست» این‌گونه اظهارنظر کرد که: «ما ایجابی و اثباتی وارد انتخابات می‌شویم و می‌خواهیم اندیشه‌های بلند انقلاب و دین حقیقی اسلام را به جهان عرضه کنیم.» «سیاست‌زدگی» در بستن سایت‌های دولتی به گزارش ایرنا، احمد بخشایش اردستانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، روز شنبه در ادامه سخنانش به مسئله فیلترینگ تازه سایت‌های دولتی اشاره کرده و گفت که «اقدام مستقیم دادستانی بدون هماهنگ با کمیته بررسی جرایم سایبری در بستن این سایت‌ها، بوی سیاست‌زدگی و انتخاباتی می‌دهد که زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.» وی افزود: «در تمام دنیا کاندیداها از فرصت زمانی شش تا یک‌ساله برای تبلیغات برخوردارند، اما در ایران این مدت در ۱۰ روز خلاصه می‌شود، لذا چندان مناسب نیست که سایت‌هایی که در راستای حمایت از کاندیدایی خاص عمل می‌کنند، فیلتر شوند.» خبرگزاری ایرنا روز جمعه گزارش داد که چهار سایت خبری و تحلیلی حامی دولت به طور همزمان فیلتر شده‌اند. به نوشته این خبرگزاری دولتی، این چهار سایت؛ «معیارنیوز، روشنایی، بهارنا و بهارآنلاین» هستند که اخبار و تحلیل‌هایی مرتبط با هواداران اسفندیار رحیم مشایی را پوشش می‌دادند. ایرنا گزارش داده که درباره دلایل این فیلترینگ گسترده از سوی مقامات مسئول توضیحی داده نشده است.

«شورای نگهبان در مورد هاشمی و مشایی بر سر دوراهی قرار گرفته است»



رادیو فردا : یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، روز شنبه ۲۸ اردیبهشت گفت که در حال حاضر شورای نگهبان در مورد وضعیت انتخاباتی مشایی و هاشمی «بر سر دو راهی قرار گرفته است»؛ وی هم‌چنین اظهار داشت که فیلتر کردن چهار سایت حامی دولت «بوی سیاست‌زدگی و انتخاباتی می‌دهد.»
به گزارش خبرگزاری ایرنا، احمد بخشایش اردستانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با بیان این مطلب که فضای انتخابات ریاست جمهوری آینده، فضایی دوقطبی خواهد بود، گفت که: «در صورت تأیید صلاحیت مشایی و هاشمی رفسنجانی، رقابت اصلی بین این دو چهره شکل می‌گیرد.»
وی در ادامه این‌گونه اظهارنظر کرد که «تنها قطب مخالف و رقیب جدی هاشمی، مشایی است» و افزود: «در حال حاضر شورای نگهبان بر سر دو راهی قرار گرفته است، چرا که مشایی معروف به لیدر انحرافی و هاشمی منتسب به عامل به وجود آورنده فتنه است.»
احمد بخشایش اردستانی در ادامه سخنانش گفت: «اگر این دو ازسوی شورای نگهبان تأیید شوند طرفداران شورای نگهبان و متدینین بر سر دو راهی قرار می‌گیرند، چرا که تاکنون این دو به عنوان فتنه و انحراف شناخته می‌شدند، اگر به تأیید برسند صالح محسوب می‌شوند، لذا راهی جز این وجود ندارد که هاشمی و مشایی با حکم حکومتی وارد عرصه رقابت شده و قطب‌های اصلی انتخابات را شکل دهند.»
وی اضافه کرد که: «بدون حضور هاشمی و مشایی حماسه سیاسی در انتخابات شکل نمی‌گیرد.»
در ادبیات مسئولان جمهوری اسلامی، معترضان به نتایج انتخابات پیشین ریاست‌جمهوری ایران، «فتنه‌گر» نامیده می‌شوند و علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت، نیز از سوی بسیاری از این مسئولان متهم به همراهی با این اعتراضات شده‌است.
اسفندیار رحیم مشایی، نامزد دولت برای انتخابات، نیز به خاطر تفاوت‌های فکری که با برخی جناح‌های حکومتی دارد از سوی این جناح‌ها «لیدر جریان انحرافی» لقب گرفته است.
به گزارش ایرنا، اسفندیار رحیم مشایی روز شنبه در یکی از سخنرانی‌های خود با بیان این‌که «ما برای رقابت انتخاباتی نیامده‌ایم و هیچ کسی رقیب ما نیست» این‌گونه اظهارنظر کرد که: «ما ایجابی و اثباتی وارد انتخابات می‌شویم و می‌خواهیم اندیشه‌های بلند انقلاب و دین حقیقی اسلام را به جهان عرضه کنیم.»
«سیاست‌زدگی» در بستن سایت‌های دولتی
 به گزارش ایرنا، احمد بخشایش اردستانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، روز شنبه در ادامه سخنانش به مسئله فیلترینگ تازه سایت‌های دولتی اشاره کرده و گفت که «اقدام مستقیم دادستانی بدون هماهنگ با کمیته بررسی جرایم سایبری در بستن این سایت‌ها، بوی سیاست‌زدگی و انتخاباتی می‌دهد که زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.»
وی افزود: «در تمام دنیا کاندیداها از فرصت زمانی شش تا یک‌ساله برای تبلیغات برخوردارند، اما در ایران این مدت در ۱۰ روز خلاصه می‌شود، لذا چندان مناسب نیست که سایت‌هایی که در راستای حمایت از کاندیدایی خاص عمل می‌کنند، فیلتر شوند.»
خبرگزاری ایرنا روز جمعه گزارش داد که چهار سایت خبری و تحلیلی حامی دولت به طور همزمان فیلتر شده‌اند.
به نوشته این خبرگزاری دولتی، این چهار سایت؛ «معیارنیوز، روشنایی، بهارنا و بهارآنلاین» هستند که اخبار و تحلیل‌هایی مرتبط با هواداران اسفندیار رحیم مشایی را پوشش می‌دادند.
ایرنا گزارش داده که درباره دلایل این فیلترینگ گسترده از سوی مقامات مسئول توضیحی داده نشده است.