Thursday, September 1, 2011

خطبه سیاسی رهبر جمهوری اسلامی در نماز عید فطر دست ملت های منطقه برآمد و بت های مستبد را به زیر کشید بخش هایی از خطبه دوم – سیاسی- رهبر جمهوری اسلامی در نماز عید فطر: ... بنده يك اشاره‌اى بكنيم به وضع خودمان و وضع دنيا. اولاً لازم مي‌دانم از ملت شريف و عزيزمان به خاطر حضور ارزشمند و باشكوه در راهپيمائى روز قدس تشكر و تقدير كنم. من قابل نيستم كه بخواهم از اين ملت بزرگ تقدير يا تشكر كنم؛ صاحب چيزى هم نيستم؛ متعلق به خود مردم است؛ براى خودشان كردند و درست قدم برداشتند. ما لازم است خدا را شكر كنيم، به خاطر اين بصيرت عمومى، اين همت عمومى، اين انگيزه‌ى گسترده‌ در دلهاى زن و مرد مسلمان. امسال روز قدس، روز بسيار پرشكوهى بود. حوادثى كه در منطقه اتفاق افتاده است، موجب شد برخى ملتهاى مسلمانِ ديگر هم امسال بيش از سالهاى گذشته در اين آزمايش بزرگ، در اين حركت عظيمِ ضد استكبارى همراهى كنند. اميدواريم خداوند متعال شرّ وجود صهيونيستهاى ظالم و خونخوار را از سر فلسطينيان و از سر منطقه كم و كوتاه كند. همچنين به خاطر حضور معنوى مردم در مراسم ماه رمضان، باز لازم است خداى متعال را سپاسگزار باشيم و شكر كنيم. آنجورى كه گزارش دادند، امسال حضور مردم در مراسم مختلف ماه رمضان، يك حضور بسيار چشمگير و بسيار گسترده‌اى در سراسر كشور بوده است امروز ما به چند چيز احتياج داريم: اول، اتحاد و همدلى ميان مردم با يكديگر، و ميان مردم با مسئولين، و ميان مسئولين با يكديگر. اين يك توصيه‌ى مهم است، يك ضرورت اصلى است. ضرورت ديگر، این که بايد از خودمان تنبلى و ناتوانى و زمين‌گيرى را دور كنيم. امسال ما در آخر سال، انتخابات را داريم. انتخابات هميشه در كشور ما تا حدودى يك حادثه‌ى چالش‌برانگيز است. اگرچه در مقايسه‌ى با انتخاباتهائى كه در بعضى از كشورهاى دنيا - چه كشورهاى به اصطلاح پيشرفته، و چه بعضى از كشورهاى ديگر - برگزار مي‌شود، كه تويشان چه خباثتها، چه خيانتها، چه درگيرى‌ها، حتّى چه كشت و كشتارها اتفاق مى‌افتد، بحمدالله اين حوادث در كشور ما نيست، اما بالاخره يك چالشى است. مراقب باشيد اين چالش به امنيت كشور صدمه نزند. انتخابات كه مظهر حضور مردم است. البته ما حرفهاى گوناگونى درباره‌ى انتخابات داريم كه در زمان خود به مردم عرض خواهيم كرد. دنياى اسلام هم در اين ماه‌هاى اخير، حوادث بزرگى را دارد از سر مي‌گذراند. كى فكر مي‌كرد دستى هست كه بتواند اين بتها را بشكند؟ اين دست، دست ملتها بود. ملتهاى مسلمان، چه در مصر، چه در ليبى، چه در تونس، چه در يمن و چه در بقيه‌ى كشورها، امروز اين هوشيارى را احتياج دارند که بايد نگذارند پيروزى‌هائى كه به دستشان آمده است، به وسيله‌ى دشمنان مصادره شود



خطبه سیاسی رهبر جمهوری اسلامی در نماز عید فطردست ملت های منطقه برآمد
و بت های مستبد را به زیر کشید
بخش هایی از خطبه دوم – سیاسی- رهبر جمهوری اسلامی در نماز عید فطر:
... بنده يك اشاره‌اى بكنيم به وضع خودمان و وضع دنيا. اولاً لازم مي‌دانم از ملت شريف و عزيزمان به خاطر حضور ارزشمند و باشكوه در راهپيمائى روز قدس تشكر و تقدير كنم. من قابل نيستم كه بخواهم از اين ملت بزرگ تقدير يا تشكر كنم؛ صاحب چيزى هم نيستم؛ متعلق به خود مردم است؛ براى خودشان كردند و درست قدم برداشتند. ما لازم است خدا را شكر كنيم، به خاطر اين بصيرت عمومى، اين همت عمومى، اين انگيزه‌ى گسترده‌ در دلهاى زن و مرد مسلمان. امسال روز قدس، روز بسيار پرشكوهى بود. حوادثى كه در منطقه اتفاق افتاده است، موجب شد برخى ملتهاى مسلمانِ ديگر هم امسال بيش از سالهاى گذشته در اين آزمايش بزرگ، در اين حركت عظيمِ ضد استكبارى همراهى كنند. اميدواريم خداوند متعال شرّ وجود صهيونيستهاى ظالم و خونخوار را از سر فلسطينيان و از سر منطقه كم و كوتاه كند.
همچنين به خاطر حضور معنوى مردم در مراسم ماه رمضان، باز لازم است خداى متعال را سپاسگزار باشيم و شكر كنيم. آنجورى كه گزارش دادند، امسال حضور مردم در مراسم مختلف ماه رمضان، يك حضور بسيار چشمگير و بسيار گسترده‌اى در سراسر كشور بوده است
امروز ما به چند چيز احتياج داريم: اول، اتحاد و همدلى ميان مردم با يكديگر، و ميان مردم با مسئولين، و ميان مسئولين با يكديگر. اين يك توصيه‌ى مهم است، يك ضرورت اصلى است.
ضرورت ديگر، این که بايد از خودمان تنبلى و ناتوانى و زمين‌گيرى را دور كنيم.
امسال ما در آخر سال، انتخابات را داريم. انتخابات هميشه در كشور ما تا حدودى يك حادثه‌ى چالش‌برانگيز است. اگرچه در مقايسه‌ى با انتخاباتهائى كه در بعضى از كشورهاى دنيا - چه كشورهاى به اصطلاح پيشرفته، و چه بعضى از كشورهاى ديگر - برگزار مي‌شود، كه تويشان چه خباثتها، چه خيانتها، چه درگيرى‌ها، حتّى چه كشت و كشتارها اتفاق مى‌افتد، بحمدالله اين حوادث در كشور ما نيست، اما بالاخره يك چالشى است. مراقب باشيد اين چالش به امنيت كشور صدمه نزند. انتخابات كه مظهر حضور مردم است. البته ما حرفهاى گوناگونى درباره‌ى انتخابات داريم كه در زمان خود به مردم عرض خواهيم كرد.
دنياى اسلام هم در اين ماه‌هاى اخير، حوادث بزرگى را دارد از سر مي‌گذراند. كى فكر مي‌كرد دستى هست كه بتواند اين بتها را بشكند؟ اين دست، دست ملتها بود.
ملتهاى مسلمان، چه در مصر، چه در ليبى، چه در تونس، چه در يمن و چه در بقيه‌ى كشورها، امروز اين هوشيارى را احتياج دارند که بايد نگذارند پيروزى‌هائى كه به دستشان آمده است، به وسيله‌ى دشمنان مصادره شود

در اجلاس سفرای فرانسه در جهان پیش بینی سرکوزی، درباره حمله پیشگیرانه به ایران رئیس جمهوری فرانسه "سرکوزی" در اجلاس سالانه سفرای فرانسه درکشورهای جهان شرکت کرده طی سخنانی گفت که خطر حمله پیشگیرانه به ایران وجود دارد. از کنار این سخنان، با توجه به نقش فرانسه در حمله نظامی به لیبی، نمی توان به آسانی گذشت. به دلیل همین اهمیت، بلافاصله کلیه خبرگزاری های جهان آن را با تاکید بر بخش مربوط به ایران مخابره کردند و خبرگزاری "ریانووستی" روسیه، بخش مربوط به ایران این سخنرانی را همراه با تفسیر خود چنین به سراسر جهان مخابره کرد: "بلندپروازی های نظامی، هسته ای و بالستیکی این کشور (ایران) تهدیدات روز افزونی را باعث شده که می تواند به حمله پیشگیرانه به تاسیسات هسته ای ایران منجر شود. حمله ای که بوجود آورنده بحرانی جدی است که فرانسه به هیچ وجه خواستار آن نیست. ایران از انجام مذاکرات جدی امتناع ورزیده و به تحریکات خود ادامه می دهد. جامعه جهانی اگر یکپارچگی و قاطعیت خود را نشان دهد و اگر تحریم ها تشدید شوند، نتیجه بخش خواهد بود." بنوشته "ریانووستی" رئیس جمهوری فرانسه نگفت که چه کشوری و یا چه کسی قصد حمله ایران را دارد. بصورت همزمان، خبرگزاری رویتر نیز گزارش داد: رئیس جمهور فرانسه در اجلاس سالانه سفیران این کشور در کشورهای جهان گفت: "جاه‌طلبی‌های نظامی اتمی و موشکی ایران خطر فزاینده‌ای است که می‌تواند در نهایت به یک حملۀ پیشگیرانه به مراکز (اتمی) ایران بینجامد که این به نوبۀ خود به بحرانی بزرگ منجر خواهد شد که فرانسه مطلقاً خواهان آن نیست. ایران از مذاکرۀ جدی سر باز می‌زند و اقدامات تحریک‌آمیز تازه‌ای ( اشاره به اعلام خبر انتقال غنی سازی اورانیوم به پایگاه "فرود" قم و انتقال فرود به زیر زمین و همچنین اعزام ناو به دریای سرخ) انجام می‌دهد. در برابر این چالش، جامعۀ جهانی باید پاسخی بیابد. رئیس جمهور فرانسه درباره رویدادهای سوریه نیز گفت:"قدرت مستقر در دمشق به اشتباه می‌پندارد که از جانب ملت هیچ خطری متوجه او نیست و به همین دلیل دست به اعمالی غیرقابل جبران زده است. فرانسه ومتحدانش با توسل به راه‌های قانونی تلاش می‌کنند تا خواسته‌های ملت سوریه در جهت آزادی و دموکراسی عملی گردد"


در اجلاس سفرای فرانسه در جهانپیش بینی سرکوزی، درباره
حمله پیشگیرانه به ایران
رئیس جمهوری فرانسه "سرکوزی" در اجلاس سالانه سفرای فرانسه درکشورهای جهان شرکت کرده طی سخنانی گفت که خطر حمله پیشگیرانه به ایران وجود دارد. از کنار این سخنان، با توجه به نقش فرانسه در حمله نظامی به لیبی، نمی توان به آسانی گذشت. به دلیل همین اهمیت، بلافاصله کلیه خبرگزاری های جهان آن را با تاکید بر بخش مربوط به ایران مخابره کردند و خبرگزاری "ریانووستی" روسیه، بخش مربوط به ایران این سخنرانی را همراه با تفسیر خود چنین به سراسر جهان مخابره کرد:
"بلندپروازی های نظامی، هسته ای و بالستیکی این کشور (ایران) تهدیدات روز افزونی را باعث شده که می تواند به حمله پیشگیرانه به تاسیسات هسته ای ایران منجر شود. حمله ای که بوجود آورنده بحرانی جدی است که فرانسه به هیچ وجه خواستار آن نیست. ایران از انجام مذاکرات جدی امتناع ورزیده و به تحریکات خود ادامه می دهد. جامعه جهانی اگر یکپارچگی و قاطعیت خود را نشان دهد و اگر تحریم ها تشدید شوند، نتیجه بخش خواهد بود."
بنوشته "ریانووستی" رئیس جمهوری فرانسه نگفت که چه کشوری و یا چه کسی قصد حمله ایران را دارد.
بصورت همزمان، خبرگزاری رویتر نیز گزارش داد:
رئیس جمهور فرانسه در اجلاس سالانه سفیران این کشور در کشورهای جهان گفت: "جاه‌طلبی‌های نظامی اتمی و موشکی ایران خطر فزاینده‌ای است که می‌تواند در نهایت به یک حملۀ پیشگیرانه به مراکز (اتمی) ایران بینجامد که این به نوبۀ خود به بحرانی بزرگ منجر خواهد شد که فرانسه مطلقاً خواهان آن نیست. ایران از مذاکرۀ جدی سر باز می‌زند و اقدامات تحریک‌آمیز تازه‌ای ( اشاره به اعلام خبر انتقال غنی سازی اورانیوم به پایگاه "فرود" قم و انتقال فرود به زیر زمین و همچنین اعزام ناو به دریای سرخ)  انجام می‌دهد. در برابر این چالش، جامعۀ جهانی باید پاسخی بیابد.
رئیس جمهور فرانسه درباره رویدادهای سوریه نیز گفت:"قدرت مستقر در دمشق به اشتباه می‌پندارد که از جانب ملت هیچ خطری متوجه او نیست و به همین دلیل دست به اعمالی غیرقابل جبران زده است. فرانسه ومتحدانش با توسل به راه‌های قانونی تلاش می‌کنند تا خواسته‌های ملت سوریه در جهت آزادی و دموکراسی عملی گردد"

مهدی کروبی: استوار ایستاده ام و ذره ای از مواضع خود کوتاه نخواهم آمد روز گذشته خانواده مهدی کروبی با وی دیدار کرد سحام نیوز: روز گذشته خانواده مهدی کروبی با وی دیدار کردند. به گزارش خبرنگار سحام نیوز، در این دیدار حسین کروبی به همراه همسر و فرزندانش و نیز فاطمه کروبی حضور داشتند. حسین کروبی در خصوص این دیدار به خبرنگار ما گفت: ” نزدیک هفت ماه بود که پدرم را ندیده بودم؛ یعنی از همان روز نخست حصر خانگی. امروز به صورت ناگهانی از موافقت نیروهای امنیتی برای دیدار من و خانواده ام به همراه مادرم برای دیدار با پدر مطلع شدیم. لذا حوالی ظهر امروز به همان ساختمانی که پدر از یک ماه قبل در آن سکونت یافته اند رفتیم.” حسین کروبی در ادامه در خصوص وضعیت روحی و جسمی آقای کروبی افزود: “ایشان هم به لحاظ روحی و هم از نظر جسمی در شرایط مطلوبی به سر می بردند و در تمام طول دیدار با روحیه ای قوی، همچون گذشته در خصوص مسائل صحبت می کردند و همچنان بر مواضع خود بیش از پیش تاکید می کردند. ” فرزند ارشد مهدی کروبی با شایعه خواندن اخبار و اطلاعات منتشره در سایت های حکومتی مبنی بر نوشتن توبه نامه از سوی آقای کروبی؛ به خبرنگار ما گفت: ” در این ملاقات من خبرهای منتشر شده در سایت های حکومتی مبنی بر نوشتن توبه نامه را به ایشان منتقل کردم و ایشان در پاسخ گفتند «من بر مواضع و عقاید فکری خود استوار ایستاده ام و ذره ای از مواضع خود کوتاه نخواهم آمد.» حسین کروبی همچنین با ذکر نقل قول دیگری از آقای کروبی، افزود: ” حکومت و نیروهای اطلاعاتی طی مدت هفت ماه اخیر با روحیات من به خوبی آشنا شده اند و مواضع مرا می دانند و فهمیده اند که من چگونه فکر می کنم، لذا به خود اجازه نمی دهند که مرا راهنمایی و ارشاد کنند، چه برسد به اینکه بخواهند وارد چنین فازهایی در خصوص نوشتن توبه نامه و ندامت نامه با من بشوند.” به گزارش سحام، با توجه به نگرانی در خصوص وضعیت ایشان؛ ماموران امنیتی در این دیدار به خانواده آقای کروبی قول مساعد داده بودند که طی ۱۵ روز آینده آقای کروبی را به مکان مناسبی منتقل نمایند تا ایشان بتوانند از حیاط و هوای آزاد بهره مند شوند. ایشان همچنین از احتمال موافقت مقامات در خصوص حضور خانم فاطمه کروبی در کنار آقای کروبی در آن مکان جدید خبر داده اند. در حال حاضر مایحتاج غذایی و خوراکی ایشان توسط وزارت اطلاعات تهیه می گردد. لازم به توضیح است که در روزهای اخیر سایت های منتسب به جریان حاکم در داخل کشور با انتشار مطالبی کذب، خبر از انتشار توبه نامه آقای کروبی داده بودند. این سایت ها با انتشار دروغین بخش هایی از این “به اصطلاح توبه نامه” سعی در تخریب چهره آقای کروبی به عنوان نمادی از مقاومت و سرسختی در میان مردم نمودند. از طرفی نگرانی ها در خصوص وضعیت نگهداری آقای کروبی همچنان وجود دارد.

مهدی کروبی: استوار ایستاده ام و ذره ای از مواضع خود کوتاه نخواهم آمد
روز گذشته خانواده مهدی کروبی با وی دیدار کرد



سحام نیوز: روز گذشته خانواده مهدی کروبی با وی دیدار کردند. به گزارش خبرنگار سحام نیوز، در این دیدار حسین کروبی به همراه همسر و فرزندانش و نیز فاطمه کروبی حضور داشتند. حسین کروبی در خصوص این دیدار به خبرنگار ما گفت: ” نزدیک هفت ماه بود که پدرم را ندیده بودم؛ یعنی از همان روز نخست حصر خانگی. امروز به صورت ناگهانی از موافقت نیروهای امنیتی برای دیدار من و خانواده ام به همراه مادرم برای دیدار با پدر مطلع شدیم. لذا حوالی ظهر امروز به همان ساختمانی که پدر از یک ماه قبل در آن سکونت یافته اند رفتیم.”
حسین کروبی در ادامه در خصوص وضعیت روحی و جسمی آقای کروبی افزود: “ایشان هم به لحاظ روحی و هم از نظر جسمی در شرایط مطلوبی به سر می بردند و در تمام طول دیدار با روحیه ای قوی، همچون گذشته در خصوص مسائل صحبت می کردند و همچنان بر مواضع خود بیش از پیش تاکید می کردند. ”
فرزند ارشد مهدی کروبی با شایعه خواندن اخبار و اطلاعات منتشره در سایت های حکومتی مبنی بر نوشتن توبه نامه از سوی آقای کروبی؛ به خبرنگار ما گفت: ” در این ملاقات من خبرهای منتشر شده در سایت های حکومتی مبنی بر نوشتن توبه نامه را به ایشان منتقل کردم و ایشان در پاسخ گفتند «من بر مواضع و عقاید فکری خود استوار ایستاده ام و ذره ای از مواضع خود کوتاه نخواهم آمد.»
حسین کروبی همچنین با ذکر نقل قول دیگری از آقای کروبی، افزود: ” حکومت و نیروهای اطلاعاتی طی مدت هفت ماه اخیر با روحیات من به خوبی آشنا شده اند و مواضع مرا می دانند و فهمیده اند که من چگونه فکر می کنم، لذا به خود اجازه نمی دهند که مرا راهنمایی و ارشاد کنند، چه برسد به اینکه بخواهند وارد چنین فازهایی در خصوص نوشتن توبه نامه و ندامت نامه با من بشوند.”
به گزارش سحام، با توجه به نگرانی در خصوص وضعیت ایشان؛ ماموران امنیتی در این دیدار به خانواده آقای کروبی قول مساعد داده بودند که طی ۱۵ روز آینده آقای کروبی را به مکان مناسبی منتقل نمایند تا ایشان بتوانند از حیاط و هوای آزاد بهره مند شوند. ایشان همچنین از احتمال موافقت مقامات در خصوص حضور خانم فاطمه کروبی در کنار آقای کروبی در آن مکان جدید خبر داده اند. در حال حاضر مایحتاج غذایی و خوراکی ایشان توسط وزارت اطلاعات تهیه می گردد.
لازم به توضیح است که در روزهای اخیر سایت های منتسب به جریان حاکم در داخل کشور با انتشار مطالبی کذب، خبر از انتشار توبه نامه آقای کروبی داده بودند. این سایت ها با انتشار دروغین بخش هایی از این “به اصطلاح توبه نامه” سعی در تخریب چهره آقای کروبی به عنوان نمادی از مقاومت و سرسختی در میان مردم نمودند. از طرفی نگرانی ها در خصوص وضعیت نگهداری آقای کروبی همچنان وجود دارد.

غیبت دوباره رفسنجانی در دیدار مقامات با خامنه‌ای دیگربان : اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای دومین‌بار متوالی در دیدار مقام‌ها و مسئولان جمهوری اسلامی با علی خامنه‌ای شرکت نکرد. هاشمی رفسنجانی اوائل ماه رمضان نیز در مراسم افطاری رهبر جمهوری اسلامی و کارگزاران جمهوری اسلامی غایب بود. این برای دومین‌بار طی سه هفته گذشته است که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دو مراسم رسمی با حضور رهبر جمهوری حضور ندارد. این در حالی است که در تصاویر خبرگزاری‌ها از مراسم نماز عید فطر روز چهارشنبه (۹ شهریور) دانشگاه تهران٬ هاشمی در صف اول نماز به امامت رهبر جمهوری اسلامی دیده می‌شود. سال‌هاست، پس از اقامه نماز عید فطر از سوی علی خامنه‌ای٬ مقام‌ها و کارگزاران جمهوری اسلامی در حسینه «امام خمینی» واقع در خیابان فلسطین به دیدار رهبر جمهوری اسلامی می‌روند. اکبر هاشمی رفسنجانی از سال ۱۳۸۸ در دیدار عید فطر مسئولان با خامنه‌ای شرکت نکرده است. رسانه‌های نزدیک به علی خامنه‌ای و اکبر هاشمی رفسنجانی تاکنون درباره علت غیبت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام سکوت کرده‌اند.

غیبت دوباره رفسنجانی در دیدار مقامات با خامنه‌ای




دیگربان : اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای دومین‌بار متوالی در دیدار مقام‌ها و مسئولان جمهوری اسلامی با علی خامنه‌ای شرکت نکرد.

هاشمی رفسنجانی اوائل ماه رمضان نیز در مراسم افطاری رهبر جمهوری اسلامی و کارگزاران جمهوری اسلامی غایب بود.

این برای دومین‌بار طی سه هفته گذشته است که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دو مراسم رسمی با حضور رهبر جمهوری حضور ندارد.

این در حالی است که در تصاویر خبرگزاری‌ها از مراسم نماز عید فطر روز چهارشنبه (۹ شهریور) دانشگاه تهران٬ هاشمی در صف اول نماز به امامت رهبر جمهوری اسلامی دیده می‌شود.

سال‌هاست، پس از اقامه نماز عید فطر از سوی علی خامنه‌ای٬ مقام‌ها و کارگزاران جمهوری اسلامی در حسینه «امام خمینی» واقع در خیابان فلسطین به دیدار رهبر جمهوری اسلامی می‌روند.

اکبر هاشمی رفسنجانی از سال ۱۳۸۸ در دیدار عید فطر مسئولان با خامنه‌ای شرکت نکرده است.

رسانه‌های نزدیک به علی خامنه‌ای و اکبر هاشمی رفسنجانی تاکنون درباره علت غیبت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام سکوت کرده‌اند.