Sunday, June 13, 2010

خانه ملت تبدیل به لانه جانیان شد

سیر سقوط جمهوری اسلامی
از مجلس اول تا مجلس هشتم



روزهای آغازین خرداد ماه هر سال افسوسی غریب تن و جانم را در بر می گیرد، اندوه از ناکامی واقعه ای شیرین که هرگز آن را به چشم ندیده ام. در مرور تاریخ پر حادثه خرداد، یک واقعه مهم از قلم و زبان همه آنها که تقویم خرداد را امسال ورق زدند افتاد و آن 7 خرداد بود. هفتم خرداد سالگرد افتتاح نخستین مجلس پس از انقلاب در سال 1359 بود.

مجلسی که برای نخستین بار، پس از کودتای 28 مرداد ترکیبی چند صدایی داشت و این حکم انقلابی بود که با شعار "آزادی، استقلال، جمهوری اسلامی" به پیروزی رسیده بود.

در مجلس اول تقریبا از تمامی طیف های سیاسی نماینده ای در آن حضور داشت و تا حدود بسیار زیادی برازنده ی لقب خانه ی ملت بود. حتی نمایندگانی از اقلیت های مذهبی ایران که وابستگی خود به حزب توده را پنهان نمی کردند. مانند نماینده آشوری ها.

نگاهی به لیست آن مجلس و مقایسه آن با مجالس بعدی و بویژه مجلس کنونی – هشتم- که آمران و عاملان فجایع کهریزک و یا کسانی که مانند روح الله حسینیان خود را در اوج افشاگری های قتل های زنجیره ای در سخنرانی شهر قم "قاتل" معرفی کرد... در آن نشسته اند. فراکسیون عاملین و آمرین ترورهای داخل و خارج کشور، فراکسیون امنیتی ها، فراکسیون نظامی ها، فراکسیون بازجوها و زندانبانان و مشوقین سرکوب مردم ترکیب اکثریت مجلس کنونی را تشکیل میدهد. این مجلس را با مجلس اول که نام شماری از نمایندگان آن را در زیر می آوریم مقایسه کنید تا ببینیم طی 30 سال فاجعه حکومت سلطنتی را چگونه دوباره بر ایران غالب کردند و ایران را بر گرداندن به سال انقلاب 57.

مهدی بازرگان
مصطفی چمران
یدالله سحابی
عزت الله سحابی
سید محمد خاتمی
اعظم طالقانی
حسن یوسفی اشکوری
ابراهیم یزدی
احمد صدر حاج سید جوادی
هاشم صباغیان
علی اکبر معین فر
مهدی کروبی
علی اکبر هاشمی رفسنجانی
سید علی خامنه ای
حسن غفوری فرد
هادی غفاری
منوچهر متکی
حسن آیت
احمد آذری قمی
حبیب الله عسگر اولادی

"تاگس اشپیگل" : رژیمی که بر موتورسواران مسلح و اعمال شکنجه تکیه زند، نمی‌تواند از لحاظ سیاسی کاری پیش برد

دويچه وله : سالگرد انتخابات بحث‌برانگیز ریاست‌جهموری ایران انعکاس گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت. به نوشته‌ی روزنامه‌ی "تاگس اشپیگل" رژیمی که بر موتورسواران مسلح و اعمال شکنجه تکیه زند، نمی‌تواند از لحاظ سیاسی کاری پیش برد.

روزنامه‌ی آلمانی "تاگس اشپیگل" در تفسیری که در روز ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) به چاپ رسید، با نگاهی به وضعیت کنونی ایران، از فشارها و ترس داخلی حکومت و همچنین بحران خارجی این کشور نوشت که برنامه‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی به آن دامن می‌زند.

نویسنده در ابتدا از چنین روزهایی در سال گذشته یاد می‌کند و می‌نویسد: «به نظر می‌رسد که مردم وادار به سکوت شده‌اند. اپوزیسیون ایران برگزاری تظاهرات در روز ۲۲ خرداد را لغو می‌کند، شهروندان ساکت می‌مانند و علی خامنه‌ای، رهبر ایران و محمود احمدی‌نژاد بعد از ماه‌ها کشمکش، زیر پای خود را محکم کرده‌اند.»

در روزهای اخیر بار دیگر موج تازه‌ای از دستگیری‌ روزنامه‌نگاران، فعالان حقوق بشر و منتقدان نظام بار به راه افتاد و روزنامه‌نگاران خارجی نیز همچنان قادر به کسب ویزا از سوی دولت ایران نیستند. مجموع موارد یاد شده موجب می‌شوند تا مارتین گلن، نویسنده‌ی مقاله، دولت ایران را بار دیگر در "نقش مورد علاقه‌اش" توصیف کند: یک تنه در برابر همه.

"ایران قهرمان دموکراسی در جهان"

تاگس اشپیگل در مقاله‌‌ی خود به واکنش محمود احمدی‌نژاد نسبت به قطعنامه‌ی جدید شورای امنیت علیه ایران اشاره می‌کند، قطعنامه‌ای که رییس‌جمهور ایران یک روز پیش از سفر خود به شانگهای، آن را "ورق بی‌ارزش" خواند. مقامات چینی هیچ‌گونه ملاقاتی را در سفر یک روزه‌ی رییس دولت ایران از نمایشگاه اکسپو ۲۰۱۰ با وی ترتیب ندادند و از طرف دیگر روابط با روسیه، دومین متحد ایران در شورای امنیت نیز در روزهای اخیر رو به تیرگی گذاشته است.

این روزنامه می‌نویسد: «هفته‌ی گذشته محمود احمدی‌نژاد شیوه ادارک خود از واقعیت‌ را به نمایش گذاشت، زمانی که انتخاب مجددش را صد در صد دموکراتیک خواند و ایران را قهرمان جهانی دموکراسی نامید.»

این روزنامه در ادامه وضعیت داخلی ایران را نیز ناآرام و بحران‌زده توصیف می‌کند. ناآرامی‌های چندین ماهه‌ی اخیر در خیابان‌ها و به کار بردن خشونت‌های گسترده علیه معترضان و انتشار خبرهایی مبنی بر تجاوز و اعمال شکنجه علیه آنان موجب شده‌اند تا به باور نویسنده بسیاری از ارزش‌هایی که در طی این سی سال نظام جمهوری اسلامی را سر پا نگاه داشته بود، فرو بریزد. شاهد این مدعا نیز روحانیونی بوده‌اند که به وضع موجود اعتراض کرده و به صفوف منتقدان و نیروهای اپوزیسیون پیوسته‌اند.

تاگس اشپیگل می‌نویسد: «رژیمی که به نیروهای باتوم به دست، موتورسواران مسلح و اعمال شکنجه تکیه بزند، نمی‌تواند از نظر سیاسی چندان حرکتی داشته باشد.»

"ترس حکومت‌ها از هنر"

شبکه‌‌ی خبری "سی ان ان" نیز در کنار دیگر برنامه‌‌های خود در مورد ایران، گفت‌وگویی را با محمدرضا شجریان در جریان برگزاری تور کنسرت وی در آمریکا، پخش کرد. محمدرضا شجریان در این گفتگو بار دیگر انتقادش را نسبت به پخش ترانه‌ی مشهور "ایران، ای سرای امید" از رادیو و تلویزیون ایران در روزهای پس از انتخابات مطرح کرد و گفت: «هنر در ذات نوعی اعتراض است، برای همین نیز حکومت‌ها زمانی که هنر پا به عرصه‌ی تقابل می‌گذارد‌از آن وحشت دارند و می‌ترسند.»

پیش‌تر محمد رضا ضرغامی، رییس سازمان صدا و سیمای ایران در سخنانی نسبت به اعتراض‌های محمدرضا شجریان خواننده برجسته ‌ایرانی به پخش صدایش از رادیو تلویزیون اظهار داشته بود "اذان نوستالژیک و تصویر یک خواننده‌ی قدیمی به خاطر توجه و عنایت نظام پخش می‌شود، در حالی که کسانی بودند که صدای خوبی داشتند و حذف شدند."

فیلم : دستكاری در فيلم ندا آقا سلطان ساخته صدا و سیما (فیلم تقاطع)

فیلم / تجمع گروه حمله کننده به مهدی کروبی در قم

فراخوان دانشجویان دانشگاه کردستان برای اعتصاب غذا در روز ۲۵ خرداد ماه


دانشجویان دانشگاه کردستان ضمن صدور بیانیه ای اعلام کرده اند که در تاریخ 25 خرداد اعتصاب غذا خواهند کرد.

به گزارش دانشجونیوز، در بخشی از این فراخوان آمده است:" اگر مانند ندا و کیانوش با تیر سینه هایمان رابشکافند باز اندیشه هایمان را نمیتوانند به گلوله ببندند و اگر ما را در بند کنند باز اندیشه هایمان را نمیتوانند در بند کنند و اگر مانند فرزاد و شیرین ما را دار بزنند باز هم اندیشه هایمان را نمی توانند دار بزنند".

مشروح این بیانیه در زیر می آید:

به نام خدا

بیانیه دانشجویان دانشگاه کردستان

در زمستان زوق و اندیشه سبز بودن چه جرم سنگینی نیست

همانطور که در یک سال اخیر و همچنان سالهای سال نمایان گشته است ملت ایران در برابر ظلم و ستم ایستادگی کرده و می کنند و در این میان در سال گذشته به خوبی قدرت و ایستادگی و اراده ی ملت ایران این مهم را به اثبات رسانیده است که ظلم و جور در ایران چیزی جز خفت و درماندگی برای بانیان ظلم و جور نمی آورد .

بدینوسیله در ماه خرداد و در نزدیکی سالروز کودتای انتخاباتی 22 خرداد سال 1388 ما دانشجویان دانشگاه کردستان به اطلاع همگان میرسانیم که تنها راه برای برون رفت از این بحران کنونی تنها وتنها تن دادن به حقوق به حق ملت ایران که همانا آزادی و دموکراسی و انتخابات آزاد و آزاد کردن بی قید و شرط زندانیان سیاسی و همچنین لغو حکم اعدام برای زندانیان سیاسی از جمله 16 فعال سیاسی کرد میباشد . پس تا دیر نشده است صدای آزادی خواهانه ی ملت ایران را بشنوید .

و همچنین این دانشجویانند که اثبات کرده اند که در برابر هیچ ظلم و ستمی نمی ترسند و اگر هم سپاهیان و بسیجیان همانند 18 تیر به صحن مقدس دانشگاه حمله کنند باز سکوت برای دانشجویان و قشر روشنفکر جامعه معنا ندارد و فریادها بلندتر میگردد.

اگر مانند ندا و کیانوش با تیر سینه هایمان رابشکافند باز اندیشه هایمان را نمیتوانند به گلوله ببندند و اگر ما را در بند کنند باز اندیشه هایمان را نمیتوانند در بند کنند و اگر مانند فرزاد و شیرین ما را دار بزنند باز هم اندیشه هایمان را نمی توانند دار بزنند.

لذا بدینوسیله ما دانشجویان دانشگاه کردستان به اطلاع عموم میرسانیم که در روز سه شنبه 25 خرداد به نشان اعتراض به وضع بد اداره کشور و همچنین دفن پنهانی و مشخص نکردن قبر جنازه پنج شهیدمان << فرزاد کمانگر –شیرین علم هولی- فرهاد توکلی – علی حیدریان و مهدی اسلامیان>> و همچنین اعتراض به حکم اعدام 16 فعال سیاسی کرد دست به اعتصاب غذا زده و غذاهایمان را بر سر میز دست نخورده میگذاریم .

باش تا صبح دولتت بدمد کین هنوز از نتایج سحر است

دانشجویان دانشگاه کردستان

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و سوم خرداد ۱۳۸۹ برابر با سيزدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 07:31:03 توسط حميدن
فراموش نشود كه روز پنج شنبه مصادف با چهلم اعدام پنج زنداني سياسي فرزاد و يارانش به تقاضاي دوستانشان و تاييد خانواده فرزاد قرار شده كه راس ساعت ٩ شب به مدت پنج دقيقه هر كس در هر كجا كه هست چراغ آن محل را خاموش كند درسراسر ايران

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم خرداد ۱۳۸۹ برابر با سيزدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 06:25:27 توسط shomali
درود بر شما راد مردان ایران زمین. نابود باد رژیم آدمخور اسلامی ایران. مرگ بر اصل ولایت فقیه.

*آمادگی 70 نماینده مجلس برای اعزام به غزه

آمادگی 70 نماینده مجلس برای اعزام به غزه
نایب رئیس کمیته حمایت از فلسطین مجلس تاکید کرد که حدود 70 نماینده متقاضی اعزام به غزه هستند.
محمد کرمی راد در گفتگو با مهر با اشاره به تشکیل کمیته ای برای سازماندهی و اعزام نمایندگان به غزه تصریح کرد: فردا نشست کمیته حمایت از فلسطین با آقای شیخ الاسلام دبیر کل کمیته برگزار خواهد شد.
نماینده کرمانشاه گفت: ثبت نام از نمایندگان برای اعزام به غزه آغاز شده که حدود 70 نماینده تا کنون ثبت نام کرده اند.
اعزام نمایندگان مجلس به غزه به دنبال حمله اسرائیل به کاروان های آزادی غزه صورت گرفته است.

عربستان موافقت با استفاده تل‌آويو از حريم هوايي اين كشور را رد كرد
ایلنا: مقام‌هاي عربستان سعودي گزارش روزنامه «تايمز» مبني بر اين‌كه اين كشور به اسرائیل اجازه استفاده از حريم هوايي خود براي اقدام نظامي عليه ايران را داده است را تكذيب كردند.
به گزارش ايلنا به نقل از پايگاه خبري گلف‌نيوز، يكي از مقام‌هاي رسمي وزارت خارجه عربستان سعودي با اعلام اين‌كه اين كشور هرگز تماميت ارضي خود را نقض نمي‌كند، تاكيد كرد كه عربستان اجازه استفاده از حريم هوايي خود براي حمله به هيچ كشوري را نمي‌دهد.

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و سوم خرداد ۱۳۸۹ برابر با سيزدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 11:43:01 توسط رزمجو از طایفه ( محترم ) کفار
هفتادا هم هفتادا ست!!!‌ ما که ٣١ ساله, شب و روز و زمانی که خبر ارتحال ناکسی را می شنویم, میگیم: *** یکی *** کمتر!!!! البته در صورتیکه انها واقعا به غزه بروند, و نه اینکه به قول ''' دانا ''' عزیز, راهی زیارت از ان پناهنده جاخوش کن شوند.

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم خرداد ۱۳۸۹ برابر با سيزدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 07:22:45 توسط حجت
شمارا بخدا زودتر این هارا به غزه بفرستید تا خود را بعنوان نماینده مردم ایران معرفی نکنند. البته میگویند شربت شهادت غزه ای با شکر بهشتی ساخته میشود که توسط تروریستهای حماس ببخشید مبارزان حماس از بهشت بصورت قاچاقی خارج شده و این شربت ها برای معالجه 70 رقم بیماری مؤثر است بشرط آنکه در موقع مصرف با گلوله های اسرائیلی و آمریکائی همراه شود. لطفاً 70 شیشه برای داوطلبان ایرانی ذخیره کنید که ظرف صدسال آینده برای مبارزه در کنار عزیزان فلسطینی بآنجا خواهند آمد.

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم خرداد ۱۳۸۹ برابر با سيزدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 07:21:56 توسط shomali
نامردید اگر نروید. اصلآ تمامی نمایندگان به ریاست لاریجانی باید به غزه بروند. ما اینرا از آنها میخواهیم بروند و غزه را آزاد کنند و در راه برگشت یک مشت محکم هم به دهان اسراییل بزنند . والی به یک شرط که تمام دنیا اینرا ببیند. بی شرفید( که هستید ) اگر نروید.

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم خرداد ۱۳۸۹ برابر با سيزدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 06:32:27 توسط دانا
قکر می کنید اینها غزه می رن ؟ الکی میرن مشهد و برمی گردن می گن غزه بودیم.

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم خرداد ۱۳۸۹ برابر با سيزدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 06:02:34 توسط بیژن
ای خدا کاشکی با اعزام این نمایندگان به غزه و رسیدن به آروزی دیرینشان که همانا شهادت می باشد,موافقت بشه هر چند که میدونم ما از این شانسها نداریم

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم خرداد ۱۳۸۹ برابر با سيزدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 05:53:18 توسط نادر
خبرگزاری حکومتی ایلنا باید چیزی غیر از این مینوشت همه خبرگزاری های حکومتی فقط دروغ مینویسند

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم خرداد ۱۳۸۹ برابر با سيزدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 05:52:37 توسط حسین
به امید روزی که تمام دیکاتورها و پاچه خواران رژیم به لبنان و غزه بروند...

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم خرداد ۱۳۸۹ برابر با سيزدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 05:41:14 توسط irani
به اميد اينكه هر ۷۰ نفر به دست اسرائيل به درك واصل شوند.اينها نماينده مردم غزه هستن كه در مجلس ايران مشغول كار هستن.ننگ بر شما باد

درخواست ۷۰ دانشگاهی ایرانی از بان کی مون : ما از شما برای متوقف کردن این ماشین کشتار کمک می طلبیم

بی بی سی : معی از دانشگاهیان ایرانی خارج از کشور با ارسال نامه ای به دبیر کل سازمان ملل در سالگرد انتخابات جنجال برانگیز ۲۲ خرداد، خواهان اعلام همبستگی جامعه جهانی با معترضان و محکومیت عملکرد حکومت ایران شده اند.

در بخشی از این نامه که به امضای ۷۰ نفر از اساتید و دانشگاهیان ایرانی رسیده، خطاب به بان کی مون نوشته شده است: "از بنیاد محترم شما و انسان های صلح جوی جهان استدعا داریم که در همراهی با ما، جنایات جمهوری اسلامی علیه مردم ایران را محکوم کنید. ما از شما برای متوقف کردن این ماشین کشتار کمک می طلبیم".

نویسندگان این نامه در ادامه با نام بردن از آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران به عنوان مسئول اصلی "بازداشت"، "شکنجه" و "اعدام" معترضان به نتایج انتخابات، نوشته اند: "سال های زیاد سید علی خامنه ای بر ایران حکمرانی کرده است که ظاهرا جامعه ای متعالی بسازد و برابری میان ایرانیان را گسترش دهد... اما در عمل شرارت را به جای تقوا، گروهی بهره مند را به جای برابری همگانی... و پرورش و حمایت تروریسم را به جای دیپلماسی صلح جویانه رواج داده است".

امضاء کنندگان این نامه "مطلق کردن مذهب" از سوی رهبران جمهوری اسلامی را در تضاد با اصول حقوق بشر دانسته اند و از اقدام حکومت در طرح "ادعای صلاحیت مذهبی" آیت الله خامنه ای و "پیوندش با ائمه اطهار" انتقاد کرده اند.

نویسندگان نتیجه گیری کرده اند که عملکرد آیت الله خامنه ای، "برای ایران بد، برای جهان بدتر و برای مذهب فلاکت بار" بوده است.

رضا موصولی، استاد دانشگاه کانتربری انگلستان و از امضاء کنندگان این نامه در مورد دلایل نوشتن این نامه به دبیر کل سازمان ملل متحد به بخش فارسی بی بی سی گفت: "ما خواهان اجرای کامل قانون اساسی و انتخابات آزاد در ایران هستیم. به اعتقاد ما انتخابات آزاد تنها راه سالم و بدون هزینه برای رسیدن به آشتی ملی است. در غیر این صورت وضعیتی که در یک سال گذشته شاهد آن بودیم ادامه خواهد داشت و مشکلات روز به روز بیشتر خواهد شد".

آقای موصولی به بی بی سی گفت که در نامه استادان ایرانی دانشگاههای آمریکا، بریتانیا، آلمان، فرانسه و دیگر کشورهای جهان، از دبیر کل سازمان ملل متحد خواسته شده است که برای آگاه کردن جامعه جهانی در مورد خواست ملت ایران برای تغییر تلاش کند.

در میان امضا کنندگان این نامه، نام افرادی چون رامین جهانبگلو، فاطمه حقیقت جو، منصور فرهنگ، احمد کریمی حکاک و عباس میلانی به چشم می خورد.

نویسندگان در پایان نامه خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همه زندانیان سیاسی در ایران شده اند.

طی یک سال گذشته جامعه دانشگاهیان ایرانی چه در داخل و چه در خارج از این کشور بارها در مورد نحوه رویکرد حکومت ایران نسبت به معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته اعتراض کرده اند و خواهان اجرای کامل قانون اساسی در این کشور شده اند.

اما در مقابل، حکومت ایران رسانه ها و بعضی از کشورهای غربی را مسئول دامن زدن به اعتراضات انتخاباتی دانسته و با محکوم کردن حرکت های اعتراضی، انگیزه براندازی حکومت را دلیل چنین اعتراضاتی خوانده است

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و سوم خرداد ۱۳۸۹ برابر با سيزدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 10:53:14 توسط cyrus
خواننده واقعی! کسی که باید مطالعه کند تو هستی ! اگر به ماهیت فرصت طلبانه همین چند نفری که اسم شان در اینجا امده اشنا بودی ساده اند یشانه از انان دفاع نمی کردی! رامین جهانبگلو همان کسی است که بعد از چندین بار رفت وامد به جمهوری اسلامی در اخرین سفرش برای چند ماه به زندان رژیم افتاد و زمانی که از زندان ازاد شد از زندان رژیم چه تعریف ها که نکرد واز زندانبانا نش برای خوش رفتاری! که با او کرده بودند تشکر کرد. فاطمعه حقیقت جو عضو سابق مجلس رژیم وهمکار پاسدار گنجی است. احمد کریمی حکاک که همیشه از کلیت رژیم دفاع کرده است چند روز پیش در مصاحبه ای با بی بی سی از هویت اسلامی خود واز اینکه نوروز یک جشن ملی نیست سخن گفت! عباس میلانی فرصت طلب دیگر احتیاج به معرفی ندارد.بنابراین باید خیلی ساده اندیش باشی که ازعده ای فرصت طلب انتظارداشته باشی که برای ازادی توکاری انجام دهند!

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم خرداد ۱۳۸۹ برابر با سيزدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 10:03:05 توسط cyrus
اجرای قانون اساسی رژیم؟؟؟ قانون اساسی رژیم که یکی از ضد انسانی ترین قانون های اساسی دنیا می باشد که هرنوع ازادی را به عنوان اینکه با موازین اسلام هم اهنگی ندارد رد میکند ! تمام امضا کنندگان این بیانیه از پاسداران سیاسی رژیم در خارج هستند . بیانیه ای قابل قبول مردم ایران است که قبل از هر چیز سرنگونی رژیم منفور اسلامی با تمام سران ادمکش ان و با تمام جناح ها و دسته هایش خواهان باشد.

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم خرداد ۱۳۸۹ برابر با سيزدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 09:51:24 توسط خواننده واقعی
در این گزارش گفته نشده که نویسندگان و امضا کنندگان این نامه خواستار اجرای قانون اساسی شده اند. در سال های گذشته عده ای خواستار بوده اند. اگر در اینترنت بگردید و اصل نامه را بخوانید میبینید که امضا کنندگان (حداقل در این نامه) خواستار سرنگونی و برچیدن نظام مذهبی هستند. اما فرض کنیم که عده ای خواستند به جنبش مردم ایران از طریق جلب نظر بیشتر جامعه جهانی و سازمان ملل با نامه های مودبانه و در چهار چوب قانون و عرف سیاسی بین المللی کمک کنند. آیا آنها سزاوار این توهین هایی هستند که شما در اینجا کرده اید. آقای حجت که بنظر من بشدت از خواندن کتاب و مقاله بیزاز است و فقط بلد است شعارهای کهنه شده را تکرار کند هیچ کاری نمیکند بجز تفرقه اندازی در صف مردم ایران که برای آزادی و دمکراسی خون میدهند. آقای حجت مطالعه کن . از خودت متانت و دانش و زیبایی و پیگری در مبارزه واقعی نشان بده. فراموش نکن که همه ما ایرانیان در پی پاسخی تاریخی برای ریختن خون ندا هستیم.

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم خرداد ۱۳۸۹ برابر با سيزدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 08:32:42 توسط خیام
اجرای کامل قانون اساسی؟! از ماست که بر ماست.

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم خرداد ۱۳۸۹ برابر با سيزدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 07:21:50 توسط هدی
این ۷۰ دانشگاهی ایرانی که سالها در غرب زندگی، تحصیل و کار کرده انددر حقیفت از مردم ایران جندین سال نوری عفب تر هستند، این ها روشنفکران آن رژیم ارتحایی هستند نه مردم ایران! آفایان و حانم ها میتوانند در همین سایت فیلم : مرگ بر اصل ولایت فقیه و مرگ بر ديکتاتور شعارهای شبانه 22خرداد را ببینید. http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=18006

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم خرداد ۱۳۸۹ برابر با سيزدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 06:23:13 توسط shomali
اینها هم ماموران این رژیم هستند. چیزی که بوی این دین و مذهب را بدهد حال انسان ( توجه ! انسان ) را به هم میزند. چطور میشود از ادمخوران اسلامی انتظارداشت اجرای قانون بشر را رعایت کنند؟ اینها تربیت شده در اسلام ناب محمدی ادمخوری هستند.

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم خرداد ۱۳۸۹ برابر با سيزدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 06:06:54 توسط amir
از کی ؟؟؟ بان کی مون؟؟؟ بی خاصیت نرین آدم بعد از اوباما همین بان کی مونه

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم خرداد ۱۳۸۹ برابر با سيزدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 06:06:14 توسط حجت
عجبا که دانشگاهیا خارج نشین ماهم همان سازی را میزنند که موسوی زده است. اجرای کاکل قانون اساسی یعنی علی خامنه ای برود و یک آخوند دیگری قیم ملت ایران بشود. اجرای کامل قانون اساسی یعنی دین رسمی ایران اسلام و مذهب شیعه دوازده امامی (شاید هم بیشتر امامی). اجرای کامل قانون اساسی یعنی شورای نگهبان و برای اصلاح اهریمن جنتی را عوض کنند. اجرای کامل قانون اساسی یعنی زن نصف مرد است. اجرای کامل قانون اساسی یعنی مرد میتواند 4 همسر دائم و بینهایت صیقه داشته باشد. اجرای کامل قانون اساسی یعنی داشتن یک قیم ریشو و عمامه ای برای 70 میلیون. آقایان دانشگاهی چه میفرمائید؟ آیا قانون اساسی را خوانده اید؟ آیا باین لاطائلات میتوان قانون گفت؟ آیا این نوشته رسماًدیکتاتوری رامجاز نمیداند. آیا میتوان بنوشته ایکه فردی موهوم وازپدری عقیم رارسمیت میبخشد در قرن 21 نام قانون و صفت اساسی اطلاق کرد؟ شما اگر مثلاً استاد ریاضی باشید آیا از قانون و قانون نویسی اطلاعی دارید که این درخواست را داده اید؟ آیا یک نسخه از این قانون اساسی را مطالعه کرده اید؟ قانون اساسی؟ ما قانون اساسی خمینی را نمیخواهیم و آنرا بزباله دان میریزیم.

مهدی خزعلی : از نظر اینجانب حجم نیروهای ضد شورش صد برابر زمان شاه می باشد، شاه در آن زمان ۳۶ میلیون مخالف داشت، پیدا کنید پرتقال فروش را….

وبلاگ مهدی خزعلی : سالگرد ۲۲ خرداد، تهران چهره حکومت نظامی به خود گرفت، ۱۶ آذر را بسته بودند، ترافیک شدید بلوار کشاورز موجب شد که از پارک لاله تا تقاطع دکتر قریب و آزادی را پیاده بیایم، انصافاً گاردی های جمهوری اسلامی به مراتب پیشرفته تر و مجهز تر از کماندوهای شاه هستند، مثل آدم آهنی لباس می پوشند، تازه خودشان که درگیر نمی شوند، اول لباس شخصی ها به سبک شعبان بی مخ عربده می کشند و حمله می کنند و پشت سر آنها گارد، سواره یا پیاده حرکت می کند!

نمی دانم آن چهل و اندی میلیون نفر که برای تجدید بیعت به پای صندوق های رای آمدند اینقدر ترسناکند یا آن پنجاه میلیون نفر که در ۲۲ بهمن برای حمایت از آقایان به میدان آمدند خطرناکند؟! وگرنه طبق گزارش کیهان که برای جنبش سبز دیگر پنجاه نفر هم نمانده است ( رجوع شود به آخرین گزارش کیهان که اعلام کرد پنجاه نفر هم به دعوت جنبش سبز پاسخ ندادند) نمی دانم رژیمی که به پنجاه میلیون مردم پا به رکاب فدایی مستظهر است چرا باید برای پنجاه نفر معاندِ ملحدِ محارب، آن هم از نوع ترسو و بی دین، این همه نیرو بسیج کند!

حکومت نظامی امروز تهران، پیامی به جهان مخابره کرد، آن پیام این بود: ” ملت علی رغم سرکوب مضاعف زنده است ” ، دیگر نیازی نیست که مخالفان به خیابان بیایند، حضور نیروهای سرکوبگر همان پیام را دارد! از نظر اینجانب حجم نیروهای ضد شورش صد برابر زمان شاه می باشد، شاه در آن زمان ۳۶ میلیون مخالف داشت، پیدا کنید پرتقال فروش را….


۲۲ خرداد ۱۳۸۹ دکتر مهدی خزعلی / تهران خیابان آزادی

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و سوم خرداد ۱۳۸۹ برابر با سيزدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 09:30:55 توسط Mordad
تعجب ميكنم من ميدونستم صددرصد عنتري از تو صندوقها مياد بيرون اما خانواده من كه انقلاب رو ديدن دوران بعد از انقلاب رو ديدن حتي به فكرشون هم خطور نميكرد عنتري برنده بشه اين نشون ميده مردم درك درستي از جناحها و قدرت در جمهوري اسلامي نداشتن در مورد عنتري كه دور اول برنده شد از بعضي مردم كه سوال ميكردم به كي راي ميديد جواب ميدادن عنتري بعلت اينكه خودش فقير و ساده زيسته و جامعه رو بهتر درك ميكنه من هم ميموندم جه جوابي بهشون بدم فقط با خودم ميكفتم بهتر بذار انتخاب بشه تا يه بابايي ازتون دربياره كه تا ابد به جمهوري اسلامي راي نديد حالا هم ميكم اكر عنتري انتخاب نميشد بسياري از مردم بيدار نميشدن ضمنا آقاي ساسان از كي تا حالا نه ميشه توهين?حالا خوبه قدرت تو دستتون نيست و الا بخاطر يه نه به رهبرتون بسيج سبزالله مارو ميفرستاد زندان سبز يا همون اوين سابق من در ايران و خوزستان هستم نه مثل سبزاللهيا آويزون اوباما و بي بي سي و راديو مزخرف فردا كه حتما دروغهاي شاخدارشو تا حالا شنيديد

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم خرداد ۱۳۸۹ برابر با سيزدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 09:02:34 توسط Mordad
آقاي ساسان خامنه اي و عنترش از اول رسوا بودن اين درسته اما اينكه بخاطر مخالفت با خامنه اي بيايم از دو سه تا دزد و جنايتكار و شارلاتان كه از ته دل به خميني جانی عشق ميورزن حمايت كنيم اين اوج حماقته من زير 30 سالمه تمام خانوادم رفتن به موسوي راي دادن اما من تو عمرم يك بار هم به كشورم خيانت نكردم به نظر من مردم ايران يه خورده ساده اند و شناختي از جمهوري اسلامي ندارشتن ادامه...

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم خرداد ۱۳۸۹ برابر با سيزدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 08:22:25 توسط MajidA
آقای مرداد چرا به این آخوندا و شبه آخوندا حمله میکنی‌ مگه اینا تقصیر خودشونه که جزو حکومت هستن یا سازش کار هستن و مگه فکر میکنی‌ که اینا گناه خودشون بود که دستشن به خون بهترین جوانان وطن الودست؟ چرا آقای مرداد رعایت حال طرفدارشون رو نمیکنی‌ که اونها هم منافعه شون در خطره و باید اول سبزی‌ها رایشون رو پس بگیرن و کسی‌ نباید بگه که اینا مردم رو فریب میدان چون خیلی‌ها توی یه اتاق ۱*۱*۱ زندگی‌ می‌کنن و فکر کردن برای سلامتشون مضره....اگه دقت کنیم میبینیم طرز فکر جناح اصلاحی مثل اصولگرها است این‌ها هم توی خواب خرگوشی هستن و فکر می‌کنن خیلی‌ از مردم دوستشون دارن و با جملات زایده از اذهان لجوجشن حقیقت به پایگاه آنان بر میگردد! جناب سبز الهی : مرد و زن را ببین این خود ملت است و آخوند یا شبه آخوند نمیخواددددددددد

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم خرداد ۱۳۸۹ برابر با سيزدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 07:18:46 توسط دیاکو ماد
من هم با ساسان اول موافقم.

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم خرداد ۱۳۸۹ برابر با سيزدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 07:05:21 توسط Ahangar
با گرامي داشت همه جان باختگان راه آزادى و با درود به همه ى مبارزان كه براى نجات وطن از اهريمنان و دشمنان قسم خورده مردممان با چنين شرايط دشوار و غير قابل تصور به مبارزه خود ادامه ميدهند تا برقرارى يك نظام انسانى كه براى كرامت انسان ارزش و اعتبار قاىل است. در چنين نظام هاى مردمى و مترقى آزادى هاى انسان و حقوق بشر بازيچه اميال كثيف امثال على خامنه اى نميشود و هيچ كس حق گرفتن جان انسان ديگرى را ندارد.در چنين سيستم هاى مدرنى مردم با فرهنگ و متمدن در سازندگى آبادانى و ايجاد تسهيلات و رفاه بيشتر براى جامعه فعال هستند و آرزوى چوبه دار مجازات براى هيچ كسى ولو دشمن را ندارند.با اميد به تحول فرهنگى و رسيدن به چنين حكومت مردمى .

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم خرداد ۱۳۸۹ برابر با سيزدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 05:38:03 توسط منصور
باميد روزي كه بر هر مسجدي يك طناب دار و بر هر طنابي اخودي رقصان ببينيم مرك بر ولايت جهل و ظلم

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم خرداد ۱۳۸۹ برابر با سيزدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 05:33:50 توسط ساسان اول
آقای مرداد ، حق نداری به مهندس موسوی و آقای کروبی توهین کنید . آن که رسوا شد خامنه ای و قاتلان ملت ایران است . به نظر من کار موسوی و کروبی در دادن آن بیانیه کار درستی بود . آنها در شرایط آزادیی نیستند و خانه هایشان در محاصره لباس شخصی های قمه کش خامنه ای است. نمی دانم آقای مرداد اگر شما به جای موسوی بودید در تهران ، همین طور از اروپا و آمریکا ، دستور حمله صادر می کردید ؟ من که باور نمی کنم . خالی بندی بس است، کمی هم منطقی باشیم . من با تمام وجود حرکت دلیرانه مردم مبارز ایران را ستایش می کنم و می دانم منظور مهندس موسوی و آقای کروبی همین تصمیم مردم برای حضور بود . مرد باید که گیرد اندر گوش / ور نوشته پند بر دیوار ! از نوشته زیبا و با شهامت آقای دکتر خز علی از قلب تهران عمیقن سپاسگزارم و دست اش را از راه دور می بوسم . حجت جان خامنه ای و سپاه تا به دندان مسح اش ، خود را از ترس خیس کرده اند!

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم خرداد ۱۳۸۹ برابر با سيزدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 04:49:35 توسط Ziba
طبق گزارش کیهان که برای جنبش سبز دیگر پنجاه نفر هم نمانده است، اين پنجاه نفر كه همه ساكن تهران نيستند و اگر آنها را درشهرها تقسيم كنيم در تهران ده نفر جنبش سبز وجود دارد. اين حکومت نظامی براي ده نفر بود!!!!!!

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم خرداد ۱۳۸۹ برابر با سيزدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 04:24:16 توسط حجت
با درودبجناب خزئلی، امیدوارم که هدف این مردم را که سرنگونی ریشه ای حکومت اسلامی است بدانید و بدانید که این مردم خواهان برچیدن حکومت دینی و نداشتن قیمی بنام ولی فقیه هستند و ما حکومت آزاد، عادل و سکولار میخواهیم که فقر و بیعدالتی و تبعیض را هرگونه که باشد از میان بردارد. مقاله خوبی نوشتید اما همه جوانب را ذکر نکردید.

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم خرداد ۱۳۸۹ برابر با سيزدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 04:12:05 توسط Mordad
سبزالله رسوا شد: ديديم مردم آمدن بيرون حمام خون هم راه نيفتاد تازه اكر مردم ميليوني ميومدن كار اينا تمام بود حالا بايد بريم براي 25 30 خرداد و 18 تير برنامه ريزي كنيم تا آخوندا رو ساقط كنيم به قول مردم نه موسوي نه كروبي نه احمقي لعنت به بيت سر...

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم خرداد ۱۳۸۹ برابر با سيزدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 04:11:41 توسط حجت
درودبربزرگ مردان وبزرگ زنان ایرانی که باهمه مشکلاتی که حتی آمدن درخیابان داشت، بازهم حماسه دیگری آفریدید. متأسفانه درکنارتمام مشکلات موجودمشکل دخالت ستون پنجم خامنه ای ودستورات ضدونقیض درجهت ایجادشکاف دربین صفوف مردم وخواب ماندن بعضی ازهموطنان رانمیتوان نادیده گرفت زیرابادشمنی که درلباس دوست تظاهرمیکندوگروهی ازهموطنان ماازروی بزرگواری وصداقت ایرانی بآنها اطمینان میکنندوهرچه افشاگری واستدلال میشود آنهاباورنمیدارند چه بایدکرد؟ باتمام این مسائل زنان ومردان مبارزاایران عزیزخطررابجان خریدند وبدشمن خونخوارمسلح نشان دادندکه ترس درایران مرده است همانطورکه شایع کنندگان ترس خواهندمرد. ماصدسال است برای آزادی ورها شدن ازچنگال خودکامگی میجنگیم وسنگر بسنگرتا این قلعه سنگ باران پیش آمده ایم واین قلعه منحوس راهم فتح خواهیم کرد. بگذارخودفروختگان درشبهای شعرمدح اهریمن بگویندوناخالصی خودراازایرانی پاک عیان کنند. مادرمسیربرگشت باصالت ویکپارچگی ایرانی بحرکت ومبارزه ادامه میدهیم ودراین راه بسیارناهموار صیقل میشویم وخانه اشغال شده خودرا پس میگیریم. اهریمن آگاه باشید که غاصب خانه ما قصد جان همه مارا دارد.

آزادی 90 بازداشتی / انتقال ده ها بازداشتی به مکان نامعلوم

خبرگزاری هرانا – شب گذشته 60 تن از زنان و 30 تن از مردان بازداشت شده توسط پلیس پیشگیری آزاد و ده ها بازداشتی به بازداشتگاه نامعلوم منتقل شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، در ساعت 3 بامداد امروز 60 تن از زنان بازداشتی پس از شناسایی و ثبت هویت توسط پلیس پیشگیری آزاد شدند و ده ها بازداشتی در ساعت 3:30 بامداد در سه دستگاه اتومبیل "ون" به بازداشتگاه نامعلومی منتقل شدند.

شاهدان عینی در گفتگو با گزارشگر هرانا اعلام کردند که بازداشت شدگان پس از ثبت هویت و تشکیل پرونده به بازداشتگاه وزرا و یا زندان اوین منتقل شده اند.

گفتنی است در ساعت 2 بامداد شب گذشته 30 تن از بازداشت شدگان روز گذشته با دو دستگاه خودرو "ون" از بازداشتگاه نامعلومی به میدان انقلاب منتقل و در آنجا آزاد شدند.

شایان ذکر است در تجمعات روز گذشته دست کم 900 نفر توسط نیروهای امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی بازداشت و به بازداشتگاه های نامعلومی منتقل شدند

کلینتون خواستار آزادی فعالان حقوق بشر در ایران شد

بی بی سی : هیلاری کلینتون، وزیر امورخارجه آمریکا با صدور بیانیه ای از حکومت ایران خواست فعالان حقوق بشر بازداشت شده در این کشور را آزاد کند.

خانم کلینتون در این بیانیه که به مناسبت سالگرد انتخابات جنجال برانگیز ریاست جمهوری ایران صادر شد، از حکومت این کشور می خواهد هر چه سریع تر شیوا نظرآهاری، نرگس محمدی، عمادالدین باقی، کوهیار گودرزی، بهاره هدایت، میلاد اسدی و محبوبه کرمی را آزاد کند.

این بیانیه همچنین از حکومت ایران می خواهد به تعهدات بین المللی و مسوولیت خود در برابر مردم این کشورعمل کند.

بر این اساس، در پی برخورد "خشونت آمیز" یک سال گذشته حکومت ایران با معترضان "صلح طلب" در ایران، بسیاری از زندانیان سیاسی همچنان دربند هستند، تعداد زیادی از فعالان جامعه مدنی ایران تحت فشارند و بسیاری از روزنامه نگاران برجسته، دانشگاهیان و فعالان سیاسی مجبور به ترک کشورشان شده اند.

هیلاری کلینتون همچنین از ایران خواسته است هر چه زودتر سه کوهنورد آمریکایی بازداشت شده را آزاد کند و اطلاعات خود از وضع رابرت لوینسون، مامور بازنشسته پلیس فدرال آمریکا که در پی سفر به جزیره کیش مفقود شد را منتشر کند.

او همچنین بر تعهد این کشور به گفتگو با ایران برای پیدا کردن راه حل همه موضوع های مورد اختلاف تاکید کرده است.

به گفته خانم کلینتون آمریکا همزمان با این رویکرد، به دفاع از آزادی های اولیه فردی ادامه خواهد داد.

بازداشت بیش از ششصد مرد و سیصد زن در پی اعتراضات روز گذشته

خبرگزاری هرانا - در پی اعتراضات مردمی در اولین سالگرد اعتراض به نتایج دهمین دوره ی انتخابات ریاست جمهوری، بیش از 900 تن شهروندان بازداشت شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، دستکم 300 تن از این افراد بازداشتی را زنان تشکیل می دهند و خانواده های بازداشت شدگان از چگونگی وضعیت عزیزانشان بی اطلاع اند.

این روند تا جایی است که نیروهای امنیتی با بستن تقاطع خیابان "شهدای ژانداری" و "کارگر جنوبی" برای ممانعت از تجمع خانواده ها در مقابل "ستاد فرماندهی تهران بزرگ" ممانعت به عمل آورده اند.

گفتنی است تا کنون دستکم مشخصات 15 تن از زنان بازداشتی که کارت شناسایی به همراه نداشتند به خانواده ها اعلام شده و از ایشان خواسته شده که مدارک شناسایی این افراد را تحویل دهند.

مسئولان به خانواده ی مردان بازداشت شده نیز گفته اند که از فردا برای پیگیری وضعیت عزیزانشان باید به "پلیس امنیت" مراجعه کنند.

شایان ذکر است در ساعت 2 بامداد 23 خرداد ماه، سی تن از بازداشت شدگان که همگی در ردیف سنی 20-25 سال بودند به وسیله ی یک ون به میدان انقلاب منتقل و در آن جا رها شدند.

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و سوم خرداد ۱۳۸۹ برابر با سيزدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 07:03:25 توسط مملي ف
نبايد اجازه داد كه كسي توسط آدمخواران دستگير و برده شود, بايد با هجوم به اين اشرار به بزدلي و وحشت شان پي برد و همانجا دخلشان را آورد. اينجا زندان وجود ندارد اينها همه, شكنجه گاه تجاوزگران و كشتارگاههاي رژيم ولايت وقيح (لعنت اله عليه) و حاميان بي پدر و مادرشان ميباشند كه بي شك و بموقعش بر سرشان خراب خواهد شد!!

فیلم / دستگيري درمقابل دانشگاه شريف و انتقال به محل ماموران سركوبگر دانشگاه شریف (+ سه فيلم ديگر)

دستگيري درمقابل دانشگاه شريف و انتقال به محل ماموران سركوبگر دانشگاه شریف ۲۲ خرداد







اتحادیه اروپا از وضع ایران ابراز نگرانی کرد

دویچه وله : کاترین اشتون سرپرست روابط خارجی اتحادیه اروپا نسبت به اوضاع سیاسی ایران ابراز نگرانی کرد. خانم اشتون گفت وضعیت حقوق بشر از زمان انتخابات ریاست جمهوری در سال گذشته به شدت وخیم شده است و ایرانیان امروزه در ترس و وحشت زندگی می‌کنند. او همچنین گفت اتحادیه اروپا شکنجه مخالفان سیاسی، محاکمات غیرقانونی و احکام ظالمانه را محکوم می‌کند

عبدالرضا تاجیک، روزنامه نگار و عضو کانون مدافعان حقوق بشر بازداشت شد

عبدالرضا تاجیک روزنامه نگار، فعال ملی مذهبی و عضو کانون مدافعان حقوق بشر بازداشت شد.
به گزارش «میزان خبر» تاجیک سومین باری است که طی یکسال گذشته روانه زندان می شود.
وی سال گذشته دو روز پس از برگزاری انتخابات ریاست جهوری در تاریخ 24خرداد بازداشت شد و تا تاریخ 7مردادماه در زندان ماند.
وی پس از آن نیز به دنبال درگذشت آیت‌الله منتظری و درپی برگزاری مراسم عاشورای 88 در تاریخ 8دي بازداشت و روانه زندان شد و تا 11 اسفند ماه که با سپردن وثیقه آزاد شد، در بازداشت به سر برد.
برخورد با عبدالرضا تاجیک دو روز پس از آن صورت می گیرد که نرگس محمدی دیگر عضو کانون مدافعان حقوق بشر نیز بازداشت شده بود.
تلویزیون دولتی ایران سه روز قبل با پخش فیلمی سراسر دروغ که از جمله حاوی اعترافات جواد توسلیان همسر شیرین عبادی علیه وی بود، اتهاماتی را متوجه رییس این نهاد مدنی و اعضای آن کرده بود.

فیلم : مرگ بر اصل ولایت فقیه و مرگ بر ديکتاتور شعارهای شبانه 22خرداد