Thursday, December 16, 2010

قدرتمندترین فرد در بیت خامنه‌ای کیست؟

از منتهاالیه راست به چپ: اصغر حجازی، محمدی گلپایگانی و وحید




رادیو فردا، مراد ویسی :همگان آیت‌الله خامنه‌ای را قدرتمندترین فرد ایران می‌دانند، اما سوال این است که قدرتمندترین فرد در دفتر او کیست؟



تازه‌ترین عکس منتشر شده از آیت‌الله خامنه‌ای در جمع بسیجیان نشان می‌دهد که سه مشاور نزدیک وی همزمان در کنار وی دیده می‌شوند: حجت‌الاسلام غلامحسین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر آیت‌الله خامنه‌ای در کنار اصغر حجازی و فردی به نام وحید معروف به وحید حقانی، دو تن از مشاوران نزدیک رهبر ایران. (۱)



اما کدام یک از این سه تن بیشترین نقش و نفوذ را در دفتر آیت‌الله خامنه‌ای یا همان بیت رهبری دارند؟



پاسخ این سوال قاعدتا باید حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی باشد، زیرا وی رئیس دفتر آیت‌الله خامنه‌ای است. اما مجید محمدی، تحلیل‌گرمسائل سیاست و حکومت ایران در آمریکا، به این سوال چنین پاسخ می‌دهد: «آقای گلپایگانی بیشتر چهره‌ای بیرونی است، چهره‌ای برای رفتن به مراسم و مجالس رسمی.»



محمدی گلپایگانی: از همکاری با عقیدتی - سیاسی ارتش و وزارت اطلاعات تا مسئولیت بیت رهبر



حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی به عنوان رئیس کنونی دفتر آیت‌الله خامنه‌ای در دهه ۱۳۶۰ از مسئولان دادگاه‌های نظامی و نیز عقیدتی سیاسی ارتش (۲) و سپس دستیار محمدی ری‌شهری در وزارت اطلاعات بود. (۳) وی پیش از به قدرت رسیدن آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۱۳۶۸ فردی کم‌نام و نشان بود که حتی در انتخابات شهر گلپایگان نیز نتوانسته بود رقیب خود را شکست دهد و به عنوان نماینده‌ای ساده به مجلس ایران راه یابد.



آن گونه که علی‌اکبر ناطق نوری، رئیس بازرسی دفتر رهبری و رئیس پیشین مجلس ایران، می‌گوید، محمدی گلپایگانی از آن رو در اوج گمنامی به ریاست دفتر آیت‌الله خامنه‌ای انتخاب شد که کسی فکر نکند یک روحانی راست‌گرا یا چپ‌گرا مدیریت دفتر آِیت‌الله خامنه‌ای را برعهده گرفته است. (۴)



اما با آن که محمدی گلپایگانی به عنوان یک روحانی جناحی شناخته نشده، هرگز در بین فعالان سیاسی ایران نیز به عنوان نفر اول دفتر یا بیت آیت‌الله خامنه‌ای از وی نام برده نمی‌شود. از نگاه جریانات سیاسی و حزبی ایران وی به طور اسمی رئیس دفتر آیت‌الله خامنه‌ای است، اما لزوما قدرتمندترین یا ذی‌نفوذترین فرد دفتر یا همان بیت رهبری نیست.



اما اگر محمدی گلپایگانی قدرتمندترین فرد در بیت آیت‌الله خامنه‌ای نیست، قدرتمندترین فرد دفتر رهبر کیست؟



مجتبی خامنه‌ای و سنت روحانیون ارشد در تعیین مسئول بیت



طبق سنت روحانیون ارشد ایران، مهم‌ترین و ذی‌نفوذترین فرد در بیت آنها همواره یکی از فرزندان ذکور آنها و ترجیحا فرزند ارشد است. در همین چارچوب سال‌هاست که در بین سیاسیون ایران شنیده می‌شود که در بین چهار پسر آیت‌الله خامنه‌ای، مجتبی فرزند دوم وی سیاسی‌ترین فرزند رهبر و البته ذی‌نفوذترین فرد در بیت آیت‌الله خامنه‌ای است.



در ایران به طور جدی شایع است که مجتبی خامنه‌ای در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴ با دخالت خود در انتخابات آن هم درست ۴۸ ساعت قبل از انتخابات مانع از پیروزی محمدباقر قالیباف و علی لاریجانی، نامزدهای اصول‌گرا، و البته نامزدهای اصلاح‌طلب (مصطفی معین، مهدی کروبی و اکبر هاشمی رفسنجانی) شده و به محمود احمدی‌نژاد کمک کرده است تا رئیس جمهور ایران شود. شایعات مشابهی نیز در مورد دخالت سازمان‌یافته مجتبی خامنه‌ای در انتخابات جنجالی سال ۱۳۸۸ وجود دارد.



اما جدای از این شایعات در مورد مجتبی خامنه‌ای که به دلیل عدم انتشار اسناد دولتی و حکومتی در ایران مستندات منتشرشده‌ای درباره آنها وجود ندارد، اگر از فرزندان آیت‌الله خامنه‌ای بگذریم سوال مهم‌تر آن است که در بین مشاوران وی قدرتمندترین فرد کیست؟



سال‌هاست که در این عرصه از دو نفر نام برده می‌شود:‌ حجت‌الاسلام اصغر حجازی و وحید حقانی.



اصغر حجازی، رابط آیت‌الله خامنه‌ای با دولت اصلاحات



در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی، سیاستمداران و فعالان سیاسی کشور هر گاه قصد مذاکره و لابی با بیت آیت‌الله خامنه‌ای را داشتند، طرف مذاکره آنها اصغر حجازی بود. او به نمایندگی از آیت‌الله خامنه‌ای با سران احزاب نشست و برخاست و ملاقات و مذاکره و رایزنی می‌کرد و فعالان سیاسی نظر وی را ترجمان دیدگاه آیت‌الله خامنه‌ای می‌دانستند. همچنین هر گاه آیت‌الله خامنه‌ای قصد داشت پیامی غیرعلنی را به دولت و مجلس ابلاغ کند، اصغر حجازی آورنده این پیام بود. (۵)



همچنین روزی که مهدی کروبی در اعتراض به بازداشت حسین لقمانیان، نماینده همدان، از ریاست مجلس ششم ناگهانی استعفا کرد و کشور در بحران فرو رفت، این اصغر حجازی بود که به مهدی کروبی پیغام داد در مجلس بماند و تا یک ساعت دیگر لقمانیان را آزاد خواهد کرد و او آن قدر قدرت داشت که چنین شد و لقمانیان به گفته عده‌ای با سرعتی آزاد شد که حتی فرصت نکرد چایی را که در زندان اوین برای او ریخته بودند بخورد. (۶)



در واقع این دوره که حجازی به عنوان معاون سابق وزارت اطلاعات بیشترین نقش را در اداره بیت آیت‌الله خامنه‌ای داشت دوره‌ای بود که علی فلاحیان، وزیر سابق اطلاعات، و مصطفی پورمحمدی، معاون دیگر وزارت اطلاعات، نیز با سر کار آمدن دولت محمد خاتمی وزارت اطلاعات را ترک کرده و به بیت رهبری رفته بودند، دوره‌ای که در ایران به شکل‌گیری اطلاعات موازی معروف است.



مجید محمدی، تحلیل‌گر مسائل سیاست و حکومت ایران، در آمریکا دلیل نفوذ اصغر حجازی در بیت آِیت‌الله خامنه‌ای در این دوره را چنین تحلیل می‌کند:

«سازوکار قدرت در دوره آقای خاتمی و احمدی‌نژاد متفاوت بوده است، چه از نظر استراتژی کنترل و چه از نظر نخبگان سیاسی.



در بحث استراتژی کنترل، در دوره آقای خاتمی، آقای خامنه‌ای مطمئن بود که اصلاح‌طلبان در پی خیابانی کردن سیاست نیستند، بلکه بیشتر در پی روابط قدرت و چانه‌زنی هستند. به همین دلیل رویارویی دفتر آقای خامنه‌ای با اصلاح‌طلب‌ها عمدتا رویارویی اطلاعاتی بود و به همین جهت فرد شاخص در بیت آقای خامنه‌ای در این دوره یک فرد اطلاعاتی (اصغر حجازی) بود. نکته دوم بحث نخبگان سیاسی است. کسانی که در دوره آقای خاتمی زمامدار بودند عمدتا نیروهای سیاسی بودند و حاکمیت نیز با شیوه‌های اطلاعاتی درصدد کنترل آنها بود.»



دوران برآمدن وحید در بیت رهبری



اما هنگامی که دولت محمد خاتمی رفت و اکثریت مجلس هفتم نیز از دست اصلاح‌طلبان خارج شد، نام اصغر حجازی دیگر در محافل سیاسی کمتر شنیده شد.



اندک‌اندک همگان از وحید حقانی سخن می‌گفتند، فردی که هیچ گاه سمت رسمی وی در دفتر آیت‌الله خامنه‌ای اعلام نشده، اما از وی به عنوان مشاور اجرایی رهبر یاد می‌شود.



نام وحید در اواخر دهه ۱۳۷۰ به عنوان یک مسئول در بازرسی ویژه بیت آیت‌الله خامنه‌ای بر سر زبان‌ها افتاد. اما پس از شروع ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد در سال ۱۳۸۴ در اکثر ملاقات‌ها و سفرهای آیت‌الله خامنه‌ای وحید پشت سر رهبر دیده شده است.



شب انتخابات جنجالی ۱۳۸۸، و پیش از اعلام نتایج رسمی انتخابات نیز وحید به ابوالفضل فاتح، یکی از فرستادگان میرحسین موسوی، از نامزدهای اصلی انتخابات، گفته بود که کار تمام است و محمود احمدی‌نژاد برنده انتخابات است. (۷)



در سفر اخیر آیت‌الله خامنه‌ای به قم نیز وحید به عنوان نماینده تام‌الاختیار رهبر در جلسات هیئت دولت در قم شرکت کرد و عکس‌های حضور وی درجلسات دولت نیز منتشر شد.



از دیدگاه تحلیل‌گرانی مانند مجید محمدی نقش و نفوذ وحید حقانی در بیت آیت‌الله خامنه‌ای در دوره‌ای بیشتر به چشم می‌آید که منتقدان نظام جمهوری اسلامی از آن به دوران اوج‌گیری قدرت نظامیان و سپاهیان یاد می‌کنند: «پس از بروز جنبش سبز و به طور خاص قدرت گرفتن نظامیان، گرایش (حاکمیت) از نظر استراتزی کنترل بیشتر به این سمت تمایل پیدا کرده که برای سرکوب جنبش های خیابانی نظامیان نقش بیشتری پیدا کنند و به همین دلیل است که نقش آقای وحید در این دوره پررنگ‌تر است. از نظر بحث نخبگان سیاسی نیز در حالی که زمامداران دولت در زمان آقای خاتمی عمدتا نیروهای سیاسی بودند و حکومت درصدد کنترل اطلاعاتی آنها بود، در دوره آقای احمدی‌نژاد چون نظامیان دست بالاتر را در عرصه حکومت دارند به طور طبیعی در بیت آقای خامنه‌ای نیز فردی که برای برقراری ارتباط با نظامیان و کنترل آنها انتخاب شده یک فرد نظامی است.»



اما حالا با وجود آن که بسیاری می‌دانند که حجت‌الاسلام محمد گلپایگانی قدرتمندترین فرد در دفتر نیست، عکس‌های منتشره از آخرین حضور آیت‌الله خامنه‌ای در جمع ۱۱۰ هزار بسیجی نشان می‌دهد که وحید حقانی و اصغرحجازی شانه به شانه یکدیگر در نزدیکی رهبر جمهوری اسلامی ایستاده‌اند و این از آن نظر که معمولا اصغر حجازی در هیچ یک از دیدارهای عمومی رهبر حضور نمی‌یابد و به مرد پشت پرده معروف بوده کمی غریب به نظر می رسد.



آیا مهم است که ذی‌نفوذترین فرد بیت چه کسی باشد؟



اما فارغ از این که وحید حقانی یا اصغر حجازی هم اکنون ذی‌نفوذترین فرد در بیت رهبری باشند، موضوع مهم این است که آیا این مسئله در توازن قدرت در راس ساختار جمهوری اسلامی تاثیری دارد.



مجید محمدی در این باره می‌گوید: «تاثیر این موضوع در روندهای حکومتی بالا نیست، اما به نظرم این مسئله از سه نظر مهم و دارای تاثیر است. نخست از زاویه دروازه‌بانی خبر و اطلاعات برای رهبر است، یعنی این که اطلاعات از کدامین مجاری به دست رهبر می‌رسد. دوم بحث حلقه‌های مرتبط و متصل به بیت و رهبر است که در دوره آقای خاتمی این حلقه‌ها بیشتر نقش اطلاع‌رسانی به آقای خامنه‌ای را داشتند و نه نقش نظامی. سوم بحث (تعیین) حساسیت‌ها است که این حساسیت‌ها نقش خود را در تصمیمات کلان (نظام) نشان می‌دهند.



نهایت آن که با وجود اطلاعات اندکی که در مورد ساختار قدرت در ایران منتشر می‌شود، شاید در مورد این که اصغر حجازی یا وحید کدام یک ذی‌نفوذترین فرد در بیت آیت‌الله خامنه‌ای هستند اما و اگر وجود داشته باشد، اما تردیدی نیست که شخص آیت‌الله خامنه‌ای کماکان در ساختار قدرت جمهوری اسلامی ذی‌نفوذترین و قدرتمندترین فرد حاکمیت است.



یادداشت‌ها:



۱- در تصویری که مشاهده می‌کنید، در سمت راست تصویر سه نفر را مشاهده می‌کنید. نفر جلو که روحانی است محمدی گلپایگانی است. نفر پشت سر وی که او نیز روحانی است اصغر حجازی و نفر سمت چپ در پشت سر وی وحید معروف به وحید حقانی است.



۲- این دوره مصادف است با مسئولیت حجت‌الاسلام خامنه‌ای به عنوان نماینده آیت‌الله خمینی در شورای عالی دفاع.



۳- رجوع شود به مصاحبه محمدی ری‌شهری با کیهان فرهنگی، خرداد ۱۳۸۳



۴- خاطرات علی‌اکبر ناطق نوری، نوشته مرتضی میردار، چاپ مرکز اسناد انقلاب اسلامی، آذر ۱۳۸۴



۵- مانند پیام آیت‌الله خامنه‌ای به مجلس ششم در روزهای نخست شروع به کار این مجلس و دستور رهبر برای عدم رسیدگی مجدد مجلس به قانون مطبوعات



۶- نقل قول مستقیم از یکی از هم‌بندان حسین لقمانیان در زندان اوین که هم اکنون به دلیل زندانی شدن مجدد وی، نگارنده از ذکر نام او معذور است.



۷- خاطرات ابوالفضل فاتح از انتخابات ۱۳۸۸

ایرج میرزا و نگاه او به عزاداری حسین

ایرج میرزا و نگاه او به عزاداری حسین

ویکی لیکس؛ دستور احمدی نژاد برای آزار و اذیت اهل سنت

تلگراف های دیپلماتیک ایالات متحده که سایت ویکیلیکس آنرا افشا نموده حاکی است که احمدی نژاد مرتکب اقدامات خصمانه و تحریک آمیر علیه اهل سنت در ایران شده است. اين مدارک وی را مسئول آشوب و نا امنی در استان سیستان و بلوچستان که اکثریت جمعیت آنرا اهل سنت تشکیل میدهند دانسته است.




در تلگراف صادر شده توسط سفارت امریکا در پایتخت آذربایجان باکو آمده است: منابع نظامی آذربایجان نگرانی خود را در مورد تشدید خشونت حکومت ایران علیه اقلیت های این کشور اظهار داشته اند. کشور آذربایجان که همسایه شمالی ایران با طول مرز مشترک بیش از 430 کیلومتر است از همسایه ای که اوضاع داخلی آن نا آرام و متوتر است هراس دارد.



تلگراف ارسال شده به تاریخ 12 ژوین سال 2009 به واشنگتن با استناد به همین منبع افزوده است: احمدی نژاد مرتکب شیوه های خصمانه و تحریک آمیز علیه اهل سنت ایران شده است مانند آزار و اذیت علما و بزرگان اهل سنت و منع برپا داشتن نماز های جماعت و یورش بر مساجد آنها. همچنین احمدی نژاد طی چند سال گذشته به منظور بررسی واکنش اهل سنت به چندین مورد حملات آزار و اذیت علیه اهل سنت دستور داده است

درمان کامل ایدز با سلولهای بنیادی

پژوهشگران معتقدند این عمل با خطر بسیار بالایی همراه است و امکان مرگ فرد دریافت کننده سلول های اهدایی از بدن فرد اهدا کننده وجود دارد و به همین خاطر تکرار آن بسیار پرخطر است.


واحد مرکزی خبر: در یک مورد آزمایشی درمان سرطان، بیماری ایدز به صورت کامل درمان شد.



شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد؛ پژوهشگران به یافته جدیدی در درمان بیماری ایدز دست یافتند.



بر اساس این گزارش، گروهی از پژوهشگران ادعا می کنند مرد44 ساله امریکایی که به سرطان و ایدز مبتلا بود، درپی درمان سرطان با کمک سلولهای بنیادی؛ به درمان کامل بیماری ایدز دست یافته است.



پزشکان برای درمان سرطان این فرد که تیموتی براون نام دارد که 44 سال دارد و اکنون در المان زندگی می کند، با استفاده از پرتودرمانی، دستگاه ایمنی اش را کاملا از کار انداختند و سپس از فرد دیگری بخشی از دستگاه ایمنی را به صورت اهدایی دریافت کردند؛ درواقع، پزشکان بخشی از سلول های بنیادی فرد اهدا کننده را دریافت کردند و به بدن فرد بیمار وارد کردند.



پزشکان تیموتی ادعا می کنند در یک رخداد بسیار عجیب، پس از گذشت چند سال، فرد بیمار مذکور نه تنها از شر سرطان خلاص شده بلکه بیماری ایدز وی نیز کاملا درمان شده است.



مساله مورد توجه در این درمان، فرد اهدا کننده سلولهای بنیادی است؛ وی از جمله افراد بسیار بسیار معدودی در جهان است که به صورت طبیعی دربرابر بیماری ایدز مقاوم است و ویروس اچ ای وی در بدن وی کارساز نیست؛ در این شیوه از فردی خاص برای اهدای سلولهای بنیادی استفاده شد که علاوه بر داشتن این ویژگی خاص و نادر از نظر ژنتیکی نیز با فرد بیمار مشابه بود تا انجام عمل پیوند امکان پذیر شود.



پژوهشگران معتقدند این عمل با خطر بسیار بالایی همراه است و امکان مرگ فرد دریافت کننده سلول های اهدایی از بدن فرد اهدا کننده وجود دارد و به همین خاطر تکرار آن بسیار پرخطر است.

نگین دختر خردسال شهید شبنم سهرابی

نگین دختر خردسال شهید شبنم سهرابی

دلیل اصلی آلودگی هوا توسط مداح معروف تهران کشف شد

دلیل اصلی آلودگی هوا توسط مداح معروف تهران کشف شد


به گفته دوستانم درمراسم دیشب عبدالرضا هلالی وی دلیل اصلی آلودگی هوا را دوری از رهبر دانسته است

مبارزان جنگ نرم و کلاس آموزش مبارزه با شیطان پرستی در دانشگاه تنکابن

مبارزان جنگ نرم و کلاس آموزش مبارزه با شیطان پرستی در دانشگاه تنکابن


یک نمونه از موس های جدید چینی برای منحرف کردن جوانان ایرانی

یک نمونه از موس های جدید چینی برای منحرف کردن جوانان ایرانی


بعد از دیدن عکس همه زیر لب بگید: مرگ بر چین !




فقط مواظب باشید کسی نشنوه چون ممکنه یه باتوم محکم بخوره تو سرتون !

عکس های پسرایرونی که رسما دختر شد !!!

عکس های پسرایرونی که رسما دختر شد !!!







«سیستم کامپیوتری تاسیسات اتمی ایران باید عوض شود»

«سیستم کامپیوتری تاسیسات اتمی ایران باید عوض شود»




دویچه وله : به عقیده یک کارشناس آلمانی، اثرات تخریبی ویروس کامپیوتری استاکس‌نت بر برنامه اتمی ایران، نزدیک به اثرات یک حمله‌نظامی بوده و آن را دو سال عقب انداخته است. استاکس‌نت، نیروگاه بوشهر و تاسیسات نطنز را مورد حمله قرار داد.



"رالف لانگر" کارشناس امور امنیتی آلمان، روز پنجشنبه (۱۶ دسامبر) در یک گفت‌وگو با روزنامه اسرائيلی "جروزالم‌پست" اعلام کرده است که حمله سایبری به تاسیسات اتمی ایران، به وسیله ویروس استاکس‌نت، از دیدگاه نظامی بسیار موفق بوده و فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی را دو سال عقب انداخته است.





به گفته کارشناس آلمانی، تفاوت حمله سایبری به تاسیسات اتمی ایران، با یک حمله نظامی این است که حمله سایبری بدون جنگ و به خطرانداختن جان انسان‌ها، فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی را مختل کرده است.



تهاجمی‌ترین ویروس کامپیوتری



جروزالم پست می‌نویسد:«این کارشناس، با اظهارات خود ادعای رئیس‌جمهور ایران احمدی‌نژاد را رد می‌کند که استاکس‌نت صدمه‌ای ‌به برنامه اتمی ایران وارد نکرده است.»



لانگر، از ویروس استاکس‌نت به عنوان پیشرفته‌ترین و تهاجمی‌ترین ویروس کامپیوتری تا کنونی جهان نام برده و درباره راه‌ خنتثی کردن تاثیرات آن گفته است:«بهترین راه، تعویض کامل سیستم‌های آلوده شده کامپیوتری است. آسیب‌ها آنقدر شدید هستند که تمیز کردن سیستم بسیار دشوار خواهد بود.»



به گفته کارشناس امنیتی آلمان، تنها به کار انداختن مجدد و تمیز کردن یک سیستم کامپیوتری، به وقت بسیار زیادی نیاز دارد. ایران باد پس از این مرحله، برخی دستگاه‌ها را عوض کند و سانتریفوژهای نطنز را تحت تعمیر قرار دهد. احتمالا برای نیروگاه بوشهر نیز باید توربین‌های تازه خریداری شوند.



استاکس‌نت، مولود همکاری چند کشور



تاکنون منابع مختلف تنها درباره حمله ویروس استانکس‌نت به نیروگاه بوشهر گزارش داده بودند، اما اکنون کارشناس آلمانی از آسیب دیدن تاسیسات نطنز نیز سخن می‌گوید.



روزنامه استاندارد اتریش، در مورد قدرت ویروس استاکس نت می‌نویسد: «کد ۱۵ هزار سطری ویروس استاکس‌نت نشان می‌دهد که این ویروس نمی‌تواند مولود هکرهای منفرد بوده باشد. لانگر گفته است که تولید این ویروس، مستلزم همکاری کشورهای متعدد بوده و می‌تواند سال‌ها وقت برده باشد.»



استاندارد در گزارش خود می‌افزاید: «نوامبر امسال، ایران مجبور شد برنامه اتمی خود را متوقف کند. اما حمله ویروس استاکس‌نت تکذیب شد.»



جواد طالعی

سایت حسین قدیانی فیلتر شد و خودش هم به دادگاه احضار شد

با خبر شدیم سایت قدیانی(قطعه ۲۶با آدرسghadiany.com) فیلتر شده  و حکم دستگیری اش هم توسط دادسرای تهران صادر شد

عکس / انتظار و نگرانی معدنچیان نسبت به سرنوشت سه تن از همکارانشان در کرمان

عکس / انتظار و نگرانی معدنچیان نسبت به سرنوشت سه تن از همکارانشان در کرمان









ایرنا : انتظار و نگرانی معدنچیان معدن "هجدک راور" کرمان نسبت به سرنوشت سه تن از همکارانشان که در عمق 600 متری در زیر آوار گرفتار شده اند.

در خواست خانواده زندانیان رجایی شهر کرج از کمیسر عالی حقوق بشر برای بررسی وضعیت زندانیان

در خواست خانواده زندانیان رجایی شهر کرج از کمیسر عالی حقوق بشر برای بررسی وضعیت زندانیان


مسیح علی نژاد

جرس: خانواده جمعی از روزنامه نگاران و فعالان سیاسی زندان رجایی شهر کرج طی نامه ای به کمیسر عالی حقوق بشر خواستار دیدار و گفتگوی مستقیم و بدون واسطه خانم پیلار با این زندانیان شدند.





به گزارش جرس متن این نامه در نشستی تحت عنوان "روزنامه نگاری در ایران"، که روز سه شنبه ۱٤ دسامبر در مدرسۀ مطالعات شرقی آفریقایی دانشگاه لندن ( سواز) برگزار شد برای حاضران در جلسه قرائت شد.







خانواده‌های عیسی سحرخیز، احمد زیدآبادی، مسعود باستانی، مهدی محمودیان، منصور اسانلو، حشمت‌الله طبرزدی، مجید توکلی، رضا رفیعی فروشانی، رسول بداغی، کوهیار گودرزی از جمله کسانی هستند که از طریق این نامه خواستار بررسی ویژه کمیسر عالی حقوق بشر نسبت به وضعیت زندانیان رجایی شهر کرج شدند... این در حالیست که همسر باستانی و زیدآبادی در گفتگو با جرس درخواست رسیدگی مجامع بین المللی به و ضعیت زندانیان تبعیدی ایران کرده اند.







همسر مسعود باستانی: مجامع بین المللی به وضعیت زندانیان تبعیدی ایران رسیدگی کنند





مهسا امر آبادی، همسر مسعود باستانی روزنامه نگاری که پس از حوادث انتخابات دستگیر شده و تاکنون نزدیک به یک سال و نیم بدون حتی یک روز مرخصی در زندان رجایی شهر کرج به سر می برد به جرس گفت: انتقال برخی از روزنامه نگاران و فعالان سیاسی از اوین به زندان رجایی شهر کرج در واقع به این منظور صورت می گیرد که این زندانیان فراموش شوند تا آنجا که خود این دربندان نیز از زندان رجایی شهر به عنوان« دیار فراموش شدگان» یاد می کنند.







خانم امرآبادی که خود نیز پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران، چندین ماه زندانی بوده است می گوید: شاید مجامع حقوق بشری و سازمان های بین المللی تصور شان این است که زندانیان سیاسی و روزنامه نگاران دربند فقط در اوین به سر می برند و اگر دیداری هم قرار باشد صورت بگیرد احیانا فقط به بازدید از اوین خلاصه می شود که اگر چه این هم یکی از خواسته های ماست و مورد تقدیر است اما به هر حال خواسته دیگر ما این است که مجامع حقوق بشری نسبت به وضیعت زندانیانی که به زندان رجایی شهر کرج و زندان های دیگر در شهرستانی کوچک منتقل شدند حساسیت نشان دهند.







وی تاکید کرد: اگر نماینده هایی از سازمان ملل قصد سفر به ایران و بررسی وضعیت حقوق بشر را دارند باید بدانند که بسیاری از زندانیان سیاسی حوادث بعد از انتخابات به شهرهایی تبعید شده اند که وضیعت شان بسیار تاسف بار است لذا اگر چه ما در نامه مان به وضیعت زندانیان رجایی شهر اشاره کرده ایم، اما به نظرم حتی دیدار مجامع حقوق بشری با زندانیانی که به زندان های بهبهان و اهواز و شهرهای دیگر تبعید شده اند، واجب تر است.







همسر مسعود باستانی معتقد است: علاوه بر اینکه زندان اوین هم مشکلات زیادی دارد اما وضعیت زندانیانی که به شهرستانی کوچکی مثل اهواز و بهبهان تبعید شده اند، واقعا سخت است و باید کسانی این وضعیت را رسیدگی کنند.







لذا امیدواریم صدای ما به گوش مراجع بزرگتر برسد و به وضیعت این زندانیان رسیدگی شود.







همسر زید آبادی: هیچ مرجعی در ایران صدای مظلومیت ما را نشنید، مراجع بین المللی کاری بکنند







مهدیه محمدی همسر احمد زید آبادی نامه به کمیسر عالی حقوق بشر را به نوعی واکنش خانواده های زندانیان به درخواست های بی پاسخ مانده این خانواده های در داخل ایران می داند و می گوید: اگر مجامع حقوق بشری پیگیر وضیعت حقوق بشر هستند، خب ما هم بشر هستیم که در ایران درمانده ایم و واقعا نمی دانیم چه باید بکنیم.







خانم محمدی با بیان این نکته که «ما هرچه به مراجع داخلی ایران مراجعه کرده ایم کسی پاسخ ما را نداده است»، تصریح کرد: ما نمی دانیم چگونه باید بگوییم که همسران ما بی گناه هستند، یعنی حتی از لحاظ قانون جمهوری اسلامی هم بیگناه هستند.







وی ادامه داد: به ما می گویند این زندانیان «امنیتی» هستند، ما نمی دانیم اقدام علیه امنیت ملی چگونه از طریق روزنامه نگاری رخ می دهد؟ ولی واقعا در داخل ایران به هر مرجعی که به فکرمان رسید برای دادخواهی مراجعه کردیم ولی کسی صدای مظلومیت ما را نمی شنود.







خانم محمدی با تاکید بر اینکه صدای خانواده های زندانیان به هیچ جایی نمی رسد گفت: برای همین ما فکر کردیم خانم پیلار وقتی می خواهد به ایران بیاید، طبیعتا حتما باید صدای ما را بشنوند، وگرنه صدای حکومت را آن سوی مرزها می شنوند، آقای محمد جواد لاریجانی می رود در خارج از ایران رسما حرف هایش را می زند، در صدا و سیمای جمهوری اسلامی دیدگاهش را مطرح می کند، ولی این ماییم که صدایمان به جایی نمی رسد، چطور ما باید ثابت کنیم که خانواده های ما بیگناه هستند و یک سال و نیم بی دلیل هم در زندان هستند،







ما واقعا از مجامع بین المللی می خواهیم که رسیدگی کنند تا مشخص شود که آیا واقعا حق خانواده های ما این است که در زندان باشند یا اینکه باید در زندان باشند.







نامه خانواده های زندانیان رجایی شهر کرج به کمیسر عالی حقوق بشر







متن کامل نامه خانواده های زندانیان رجایی شهر کرج در پی می آید:







سرکار خانم پیلار



کمیسر عالی حقوق بشر



با سلام و آرزوی بهروزی برای شما







بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد بار دیگر احتمال و زمینه‌های سفر شما به تهران را قوت بخشیده است.







ما خانواده‌های تعدادی از زندانیان سیاسی و روزنامه‌نگاران زندانی حوادث پس از انتخابات سال 88 که در حال حاضر از زندان اوین به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شده‌اند صمیمانه آرزو می‌کنیم تا در پی این سفر فرصت دیدار و گفتگوی مستقیم و بدون واسطه اغلب زندانیان سیاسی از جمله عزیزان ما با شما فراهم شود.







همانطور که چندی پیش هم در نامه‌ای به آقای «بان‌کی‌مون» دبیرکل محترم سازمان ملل متحد تاکید کرده‌ایم به شما هم می‌گوییم که همسران، پدران و فرزندان ما در شرایطی نامساعد و همراه با اعمال فشار و تهدیدهای مختلف بازداشت، بازجویی و محاکمه شده‌اند و پس از صدور احکام سنگین حبس‌های طولانی به دلایل نامعلوم از زندان اوین به زندان رجایی‌شهر تبعید شده‌اند تا شاید در حاشیه قرار گرفته و توجه کمتری به سوی آنان جلب گردد.







از شما نیز انتظار داریم تا نسبت به عدم رعایت حقوق قانون و شهروندی و استانداردهای حقوق بشری درباره این زندانیان حساسیت نشان دهید.







در پایان از شما تقاضا می‌کنیم تا با دقت و جسارت کامل به ایران سفر کنید و بدانید که زندانیان سیاسی در همه جای ایران هستند، پس به دنبال شرایطی باشید تا بدون هیچ‌گونه دخالت یا نظارت دولتی امکان ملاقات و گفت‌وگو با همه زندانیان سیاسی از جمله تبعیدشدگان و خانواده‌های آنان که شاهد و قربانی عدم رعایت حقوق بشر در ایران هستند برایتان فراهم شود.







با سپاس

ابراز تاسف مراجع و علما از از وضعیت زندانیان سیاسی

ابراز تاسف مراجع و علما از از وضعیت زندانیان سیاسی


طی دیدار خانواده نوری زاد و جمعی دیگر عنوان شد

جـرس: طی روزهای گذشته و همزمان با آغاز اعتصاب غذای محمد نوری زاد، نویسنده و هنرمند زندانی، خانواده این زندانی سیاسی به همراه چند تن از خانواده های زندانیان سیاسیِ دیگر - از جمله مصطفی تاج زاده- به دیدارمراجع تقلید و علمای سرشناس رفتند.









گفتنی است این دیدارها قبل از بازداشتِ روزِ عاشورای این خانواده ها، که در جریان تحصن در مقابل زندان اوین مورد اهانت و دستگیری قرار گرفته و تا شامگاه در بازداشت به سر می بردند، انجام گردید.





به گزارش کلمه، خانواده محمد نوری‌زاد طی هفته جاری، به منظور اطلاع رسانی درباره شرایط اضطراری این زندانیِ سیاسی و مشورت با مراجع و علما، به شهر قم سفر کردند و با تعدادی از آنان دیدار نمودند.





بر اساس این گزارش، مراجع تقلید و روحانیون، در دیدار خانواده‌ های زندانیان سیاسی، از وضعیت زندانیان و به خصوص اعتصاب‌کنندگان ابراز تاسف و نگرانی کردند.





محمد نوری‌زاد که امروز در عاشورای حسینی، در ششمین روز اعتصاب غذای خود به بیمارستان منتقل شد، از روز شنبه بیستم آذرماه در اعتراض به دادگاه فرمایشی که بهانه شکایت وزارت اطلاعات علیه وی به اتهام یادآوری شکنجه‌ها و آزارها در زندان‌های جمهوری اسلامی تشکیل گردیده، و جهت اعتراض به رفتارهای غیرقانونی و احکام فله‌ای و غیرقانونی برای زندانیان سیاسی، اعتصاب غذای خشک را شروع کرده بود.





خانواده این زندانی سیاسی نیز در اضطراب و نگرانی شدید به سر می برند، چرا که تاکنون به هیچ نحوی، امکان تماس و دسترسی به وی نداشته و حتی موفق به گرفتن خبر سلامتی ایشان از هیچ مقام قضایی و رسمی نشده‌اند. آنها به همین خاطر، دست استمداد و یاری به سوی مردم و گروه‌های مرجع جامعه دراز کرده‌اند که یکی از مهمترین آنها علما و مراجع تقلید هستند.





دیدار با آیت‌الله‌العظمی وحید خراسانی



خانواده نوری‌زاد (همسر، فرزند، مادر و خواهران وی) در جریان این دیدارها، با حضور در دفتر آیت‌الله العظمی وحید خراسانی، از این مرجع بزرگ درخواست کمک کردند. آیت‌الله وحید خراسانی نیز ضمن ابراز تأثر نسبت به وضعیت این جهادگر زندانی، بر لزوم توجه شدید به رحمانیت خداوند متعال تأکید کرد و گفت: خداوند «بسم الله الرحمن الرحیم» را ابتدای سوره حمد آورده. در آیه‌ی بعد، «الحمدلله رب العالمین» را بیان فرموده و بلافاصله مجدداً تأکید بر رحمانیت و رحیمیت خود داشته است و اینها همه برای بندگان، نشانه است. بندگان خدا همیشه رحمت خداوند شامل حالشان بوده است. احیانا اگر عده‌ای هم لایق رحمت خداوند نباشند، رحمت خداوند شامل حال ایشان می شود.



ایشان همچنین با شرحی از سیره‌ی علوی که مدارا با دشمنان خود را به فرزندانشان توصیه کرده‌اند، از شرایط موجود و رفتار با مظلومین ابراز ناخرسندی کرد و افزود: ما اگر کاری از دستمان برآید، دریغ نمی‌کنیم.





دیدار با آیت‌الله‌العظمی صانعی



آیت‌الله صانعی نیز در دیدار با خانواده نوری‌زاد، با ایشان با تأثر شدید از مظالمی که بر زندانیان سیاسی و به ویژه محمد نوری‌زاد می گذرد، شرایط نامناسب موجود را غیرشرعی خواندند و یک روز زندان انفرادی را مطابق چند روز زندانی در بند عمومی دانستند و ابراز امیدواری کردند که این مسئله زودتر در قانون مورد توجه قرار گیرد.



آیت‌الله صانعی همچنین با تعریف ظالم و دسته‌بندی ظلم به ظالم و شریک ظلم و سکوت‌کننده‌ی مؤید ظلم، تأکید کرد که خداوند ظالمین را دوست نمی‌دارد و آن‌ها را در همین دنیا به کیفر خواهد رساند.





در روز سه شنبه و در چهارمین روز اعتصاب غذای جهادگر بشاگرد و راوی روایت فتح نیز، خانواده‌ی وی به همراه تعدادی دیگر از خانواده‌های زندانیان سیاسی، از صبح تا شب با مراجعه به دفاتر و بیوت مراجع و شرکت در مراسم عزاداری آنان، پیام مظلومیت زندانیان بی‌گناه و خانواده‌های مظلومشان را زینب‌وار به این بزرگواران رساندند.





دیدار با آیت‌الله‌العظمی موسوی اردبیلی



آیت‌الله موسوی اردبیلی که علی‌رغم کسالت شدید و ادامه مداوای خود در ایام تاسوعای حسینی خانواده‌های زندانیان سیاسی را به حضور پذیرفت، از وضعیت بحرانی محمد نوری‌زاد و دیگر زندانیانی که در اعتصاب غذا به‌سرمی‌برند، همچون نسرین ستوده، آرش صادقی و دیگران، و نیز از وضعیت تاج‌زاده که بیش از چهارماه است همراه با محمد نوری‌زاد در شرایط نامطلوبی در قرنطینه‌ی اوین به ‌سرمی‌برد و مدت‌هاست در اعتراض به این روند غیرقانونی روزه‌دار است، مطلع شد و پس از دریافت گزارش اجمالی از شرایط زنان و دختران بی‌گناه دربند و روزنامه‌نگاران و جوانان و دانشجویان و فعالان سیاسی که در شرایط سخت بیماری به‌سرمی‌برند، از شرایط پیش‌آمده به‌شدت ابراز تاسف کرد.



ایشان در پاسخ به این تقاضای خانواده‌ی زندانیان که دیدگاه‌هایشان را به رهبری منتقل کنند و از ایشان بخواهند که مانع مظالم بیشتر شوند، خاطرنشان کرد که این اقدام را همان سال گذشته انجام‌ داده، ولی منجر به نتیجه‌ای نشده‌است.



آیت‌الله موسوی اردبیلی همچنین اعتصاب غذا را با توجه به ضرری که به سلامت انسان می‌زند، شرعی ندانستند، اما درعین حال افزودند: باید دید زندانی تحت چه شرایطی و چرا به این اعتصاب دست می‌زند؟





دیدار با آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی



دیدار و گفت‌و‌گو با آیت‌الله جوادی آملی درباره‌ی وضعیت زندانیان سیاسی و به‌ویژه شرایط وخیم آقای نوری‌ِزاد و سایر اعتصاب‌کنندگان، برنامه‌ی بعدی خانواده‌ی زندانیان بود.



آیت‌الله جوادی آملی در این دیدار، توصیه به صبر و پایداری را تا تحقق اراده‌ی الهی مبنی بر حکومت عدل و پیروزی حق، مورد تاکید قرار داد و از مراجعه‌ی کسانی که مستنداتی را در اختیار ایشان قرار می‌دهند، خبر داد.



خانواده‌های زندانیان سیاسی نیز اعلام آمادگی کردند که مستندات مبتنی بر ظلم به عزیزان دربندشان و سایر مظلومین محروم‌مانده از حقوق اولیه‌شان را به‌طور مستمر در اختیار ایشان قراردهند. در پایان این دیدار نیز سی‌دی نجواها و نیایش‌ها و گزارش کوتاه تصویری از شرایط و احوال آقای نوری‌زاد به ایشان اهدا شد.





دیدار با آیات عظام گرامی و بیات زنجانی



در دیدار و گفت‌و‌گو با آیت‌الله گرامی و آیت‌الله بیات زنجانی نیز اطلاع‌رسانی لازم از جانب ملاقات‌کنندگان صورت گرفت و این بزرگواران نیز با اظهار تاسف شدید از وضعیت موجود برای رفع ظلم و استقرار عدالت در کشور اسلامی‌مان، نقطه‌نظرات خود را ابراز کردند.



آیت‌الله گرامی ضمن دلجویی از خانواده‌ها، مرجعیت مستقل را پناهگاه مردم دانست و ابراز امیدواری کرد که اقدامات صورت‌گرفته، مثمر ثمر باشد. ایشان همچنین به درخواست خانواده‌ها، مطالبی را در باب رفع ظلم و بهبود شرایط عزیزان دربند مرقوم کرد.





آیت‌الله بیات زنجانی نیز که در دو سال اخیر از هرگونه همراهی، دلجویی و شفقت نسبت به خانواده‌های زندانیان بی‌گناه، دریغ نکرده است، اقدامات صورت‌گرفته خصوصاً در ماه‌های اخیر را نشانگر عدم حقانیت جناح اقتدارگرا دانست و گفت: امثال نوری‌زاد و تاج‌زاده و میردامادی و امین‌زاده و سایر عزیزان، اعم از مردان و زنانی که با استقامت و پایداری خود حق را نگهبانی و باطل را افشا و رسوا کرده‌اند، در تاریخ معاصر ایران نام‌هایشان درخشان و جاویدان خواهد ماند.



آیت‌الله بیات از شرایط و زمینه‌های منجر به اعتصاب غذای آقای نوری‌زاد، خانم ستوده و دیگر عزیزان زندانی هم اظهار تاسف کرد و گفت: در عین حال، حفظ جان این بزرگان واجب است و این کشور و این نظام به وجود ارجمند آنان نیاز دارد و باید به هرشکل ممکن این پیام به آنان برسد.





عرض حال به آیات عظام صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی و امینی



خانواده‌های زندانیان سیاسی همچنین مایل به دیدار بزرگواران دیگری از جمله آیت‌الله ابراهیم امینی بودند که به‌دلیل بیماری ایشان موفق نشدند. اما پیام روشنگرانه‌ی ایشان از طریق بیت ایشان و پس از ارسال مستندات، دریافت شد.



همچنین آیت‌الله صافی گلپایگانی اعلام کرد طی نامه‌ای به ایشان، گزارش حال داده شود که این امر نیز محقق شد و نامه‌هایی مشتمل بر شرح اجمالی اوضاع زندانیان، خانواده‌هایشان و به ویژه اعتصاب‌کنندگان اخیر، به خدمت ایشان و نیز خدمت آیت‌الله مکارم شیرازی تقدیم شد.



لازم به ذکر است در کلیه‌ی این ملاقات‌ها مراجع بزرگوار خانواده‌های دردمند مظلوم را به تعزیت و تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و توسل به سیدالشهداء و دیگر شهدای کربلا سفارش کردند و تاکید داشتند که رفع بسیاری از بلیات و ایجاد گشایش‌ها در این ایام حاصل می‌شود که باید بدون هرگونه ناامیدی از درگاه خدای رحمان و سبحان، این‌گونه توسلات انجام شود.

بازداشت سوگواران در جریان برگزاری مراسم عاشورا در نجف آباد

بازداشت سوگواران در جریان برگزاری مراسم عاشورا در نجف آباد


جـرس: به مناسبت عاشورا و ایام سالگشت درگذشت مرحوم آیت الله العظمی منتظری، روز پنجشنبه (عاشورا) ٢۵ آذرماه، با وجود فشار نیروهای امنیتی و حاکمیت جو پلیسی در شهرستان نجف آباد، جمعی از جوانان آن شهر، با تجمع در محل تولد آن مرجع مردمی، شعارهایی در حمایت از جنبش سبز و نفی دیکتاتوری سر دادند.


به گزارش منابع خبری جرس، جوانان، دانشجویان و مردم سبز نجف آباد، امروز با سر دادن شعارهای، عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز، منتظری نستوه، با شهداست امروز - منتظری زنده است، مرجع پاینده است- دیکتاتور بداند، ما همگی منتظری گشته ایم- مرگ بر دیکتاتور- منتظری منتظری راهت ادامه دارد- هیهات من الذله و الله اکبر ما ملت سبزیم و علمدار حسینیم، چون منتظری راهرو راه حسینیم - به عزاداری و اعلام ایستادگی در راه جنبش سبز و ادامه راه آیت الله منتظری پرداختند.

بر اساس این گزارش، در پایان این مراسمِ سوگواری و تجمع، نیروهای امنیتی و اطلاعاتی که مرتبا به گرفتن فیلم و عکس و شناسایی مردم معترض مشغول بودند، با کمک نیروی انتظامی سعی در متفرق کردن جمعیت داشتند که پس از درگیری و بازداشت چندین نفر دوباره فضای ارعاب و پلیسی تشدید شد.


این منبع خبری افزود "اعلامیه هایی در شرح خصایل آیت الله منتظری - پدر معنوی جبش سبز- و نظریات وی پیرامون ولایت فقیه و انتخابات سال گذشته و همچنین عکس هایی از آن فقیه عالیقدر بین جمعیت پخش گردید."

تنش میان حزب الله و ایران : در نتیجۀ تحمل مجازات های بین المللی 40 درصد از کمکهای ایران به حزب الله کاسته شده

تنش میان حزب الله و ایران : در نتیجۀ تحمل مجازات های بین المللی 40 درصد از کمکهای ایران به حزب الله کاسته شده


رادیو فرانسه : همزمان با سخنرانی شیخ حسن نصر الله به مناسبت روز عاشورا روزنامۀ اسرائیلی "ژروزالم پست" از افزایش تنش میان رهبران حزب الله و مقامات حکومت اسلامی ایران نوشته است.

"ژروزالم پست" به نقل از موساد سازمان اطلاعات و امنیت اسرائیل نوشته است که رژیم جمهوری اسلامی ایران در نتیجۀ تحمل مجازات های بین المللی 40 درصد از بودجۀ سالانه حزب الله لبنان را که قریب یک میلیارد دلار برآورد می شود کسر کرده و همین موجب تنش میان رهبران حزب الله و مسئولان جمهوری اسلامی ایران شده است. منابع اطلاعاتی اسرائیل همچنین ادعا می کنند که اختلافات میان حزب الله و رژیم تهران به عرصه های دیگر نیز سرایت کرده است. حزب الله مخالف دخالت های سپاه پاسداران در عملیات و اقدام های خود است. در پی قتل عماد مقنیه مغز متفکر نظامی حزب الله، جمهوری اسلامی ایران سردار پاسدار حسین مهدوی را برای پر کردن خلاء هدایت نیروهای نظامی حزب الله راهی لبنان کرد و نامبرده همچنان در بیروت به سر می برد. از نظر تهران سردار پاسدار حسین مهدوی که عضو واحد قدس سپاه پاسداران ایران است مسئول کنترل عملیات حزب الله به شمار می رود و مقامات حزب الله و شخص حسن نصرالله با دخالت های او در امور این سازمان سخت مخالفند.



در این حال، سازمان اطلاعات و امنیت اسرائیل و دولت این کشور نگرانند که در صورت نشر نتیجۀ تحقیق دادگاه بین المللی تحقیق در مورد قتل رفیق حریری که صریحاً حزب الله را متهم به ترور نخست وزیر پیشین لبنان کرده، حزب الله اقدام به کودتا در لبنان کند و این کشور را وارد دوره ای طولانی از بحران و بن بست سازد.

عاشورا در تهران؛ کنترل امنیتی و اقدامات اعتراضی

عاشورا در تهران؛ کنترل امنیتی و اقدامات اعتراضی


بی بی سی : مراسم روز عاشورا (پنجشنبه 25 آذر) در تهران در شرایط کنترل شدید امنیتی و همراه با حرکت های اعتراضی به دولت برگزار شد.



وبلاگ های مرتبط با مخالفان دولت ایران تصاویری از حضور گسترده نیروهای انتظامی و نفربرهای پلیس در خیابان های مرکزی تهران و پرواز هلیکوپترهای نیروی انتظامی از نخستین ساعات روز عاشورا منتشر کرده اند.



یک شاهد عینی به بی بی سی فارسی گفته است که برخی از مسیر ها در سطح شهر بسته شده است تا مسیر حرکت دسته ها محدود شود.



به گفته همین منبع که نخواست نامش برده شود، به خانواده های کشته شدگان در مراسم عاشورای سال گذشته گفته شده است که از برگزاری مراسم سالگرد در بهشت زهرا یا اماکن عمومی دیگر خودداری کنند.



پیش از این سایت جرس از رسانه های نزدیک به مخالفان از" وجود فشارهای امنیتی" برای عدم انتشار آگهی های مربوط به مراسم سالگرد کشته شدگان عاشورای سال گذشته خبر داده بود.



"بازداشت در صبح عاشورا"

سایت های مخالفان در صبح روز عاشورا از دستگیری تعدادی از مخالفان خبر داده اند که در برابر زندان اوین تجمع کرده بودند. در همین حال اعلان هایی منتشر شده است که در آن ها از مردم خواسته شده است تا در مراسم سالگرد معترضان کشته شده در بهشت زهرای تهران شرکت کنند.



همزمان در کرمانشاه امروز، پنجشنبه 25 آذر، گروهی بر سر مزار کیانوش آسا یکی از معترضان کشته شده در حوادث سال قبل حضور پیدا کرده اند.



در سال های گذشته مرسوم بود که سازمان تبلیغات اسلامی راهپیمایی مشترکی را به عنوان راهپیمایی روز عاشورا سازمان می داد اما امسال هنوز گزارشی در این باره از سوی رسانه های دولتی منتشر نشده است.



رسانه های دولتی در ایران از برگزاری نماز ظهر عاشورا در سطح تهران خبر داده اند و سایت خبری تابناک به نقل از منابع خود از حضور محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری ایران در حرم حضرت عبدالعظیم خبر داده که زیارتگاهی در جنوب شرقی تهران است.



گزارش هایی هم از بروز تشنج در دسته های عزاداری در چند نقطه تهران در وبلاگ های مخالفان منتشر شده که هنوز رسانه های مستقل آن را تایید نکرده اند.



جلوگیری از برگزاری مراسم نهضت آزادی

همچنین امروز، عاشورا، رسانه های داخلی ایران از جلوگیری از برگزاری مراسم توسط نهضت آزادی خبر داده اند.



سایت خبری تابناک خبری منتشر کرده که بر اساس آن نیروی انتظامی از برگزاری مراسم در منزل هاشم صباغیان جلوگیری کرده است.



بنا بر این خبر، ماموران نیروی انتظامی در روز تاسوعا آقای صباغیان و یک روحانی اصلاح طلب را به قصد جلوگیری از برگزاری مراسمی بازداشت کردند که آن را "تنش زا " توصیف کردند.



بنا بر گفته منابع نزدیک به مخالفان به بی بی سی فارسی، آقای صباغیان چند ساعت بعد از بازداشت آزاد شد

دستگيري هموطنان توسط ماموران امنیتی / حکومت نظامي در بهشت زهرا

دستگيري هموطنان توسط ماموران امنیتی / حکومت نظامي در بهشت زهرا




كانون حمايت ازخانواده هاي جان باختگان وبازداشتي ها :



تمهيدات امنيتي در روز عاشورا و دستگيري ها هموطنان توسط ماموران در تهران



گزارشي زير بخشي از تمهيدات امنيتي حكومتي در روز عاشورا و برخي ديگر از دستگيري هاي امروزمي باشد كه توسط هموطنان به ايميل كانون فرستاده شده است , خبرهاي و گزارشات تكميلي متعاقبا از تهران و ساير شهرها روي وب سايت گذاشته ميشود :

- دستگيري 5 جوان توسط نيروي انتظامي در ساعت 1430 در خيابان بهبودي كه دليل دستگيري آنها مشكوك شدن نيروي انتظامي بوده است



- در گيري شديد ميان يك هيئت عزاداران حسيني و ماموران انتظامي در خيابان فردوسي حدفاصل توپخانه و ميدان فردوسي در نزديكي ميدان فردوسي درساعت 1345 كه باعث مجروح گرديدن 13 نفر از هموطنان گرديد .



برخي ديگر ازتمهيدات امنيتي نظام در هراس از مردم در روز عاشورا :



- استقرار نيروهاي انتظامي با ون وموتور از ميدان امام حسين تا دانشگاه شريف هرچند متر به چند متر بخصوص سر تقاطع ها وميادين درزير پل حافظ وپيچ شميران

- استقرارنيروهاي گارد ويژه با زره پوش درميدان انقلاب وميدان فردوسي

- استقرار انبوهي از ماموران انتظامي درخيابان انقلاب تقاطع وصال به دليل وجود پمپ بنزين

- استقرار ماموران برسر ايستگاه هاي مترو امام حسين ، دروازه دولت ، فردوسي ، انقلاب و چك و كنترل افراد در خروجي مترو

- مستقر كردن دوماشين نيروي انتظامي بالاي پل پيچ شميران

- استقرار نيروي انتظامي با ون وموتور در ميدان توحيد وميدان وليعصر

- استقرار ماموران سركوب در سراسر بلوار كشاورز حدفاصل امير آباد تا ميدان وليعصر به خصوص ابتداي خيابان 16آذر ،فلسطين ، وصال شيراز ونبش پارك لاله

- استقرار نيروهاي كلاه كج به همراه اسلحه گاز اشك آوردر دست برخي از آنها در چهارراه ولیعصر

- گشت موتورهاي لباس شخصي در سراسر خیابان انقلاب و آزادی

- پایگاه بسیج مقداد مقر بسیجیان بود و نیروهایشان را از آنجا سازمان می دادند.

- ساختمان پلیس راهنمایی و رانندگی نبش رودکی نیز محل استقرار نیروهای گاردی زره پوش بود.

- پرواز هلي كوپتر در ساعت 12:15 بر فراز میدان امام حسین

- استقرار ماشين آتش نشاني در میدان انقلاب و میدان صنعت(شهرک غرب) برخي ديگر از اقدامات نظام :

برپايي نماز ظهر عاشورا در ضلع شمالی میدان توحید وسط بلوار ،در وسط میدان فردوسی ،وسط میدان ولیعصر، زیر پل حافظ، زیر پل پیچ شمیران توسط بسيجيان نظام

- اشغال میدان امام حسین توسط چند دسته ی عزاداری خیلی بزرگ كه تركيب آن نيروهاي وابسته حكومتي بود

- نکته قابل توجه حضور گسترده نیروهای راهنمایی رانندگی بود که سریع راهها را باز می کردند تا مبادا ترافیکی ایجاد شود.



حکومت نظامي در بهشت زهرا بدليل برگزاري مراسم سالگرد شهداي عاشوراي سال گذشته



امروز حکومت نظامي کاملي در بهشت زهرا راه اندازي گرديده بود و مأموران مانع ورودنفرات به قطعات شهداي عاشوراي سال 88 ميشدند.

از ابتداي مراسم سالگرد شهيد شهرام فرج زاده مأموران براي برهم زدن مراسم و ممانعت از آن به خانواده و دوستداران شهرام مراجعه کرده بودند و قصدشان اين بوده که نگذارند اين مراسم انجام شود.آنان از خانواده شهرام خواسته بودند که سريعتر فاتحه خوانده و از آنجا بروند که خانواده براي برگزاري مراسم سالگرد شهيدشان مصمم بودند و اين مراسم بزرگداشت شهادت شهرام با حضور دوستداران و اعضاي خانواده و تعدادي از خانواده هاي جانباختگان سال گذشته را برگزار کردند





احضار مادر جانباخته,اشکان سهرابي به دادسراي انقلاب



بنا به گزارشات دريافتي طي دو روز اخير,مادر اشکان سهرابي ,يکي از جان باختگان اعتراضات سال گذشته به دادستاني انقلاب فراخوانده شده است و براي وي احضاريه اي در رابطه با معرفي خود به دادستاني ارسال گرديده است.حاکميت بدنبال ايجاد فضاي رعب و وحشت در بين خانواده هاي جانباختگان ميباشد.آقاي مهدي رمضاني,پدر جانباخته رامين رمضاني نيز از روز يکشنبه 14 آذر در مراسم يادبودي که به مناسبت تولد امير ارشد تاجمير برگزار گرديده بود,به همراه تعداد ديگري از مادران جانباختگان و خانواده هاي آنان بازداشت گرديد.تعدادي از نفرات بازداشت شده در اين مراسم آزاد گرديدند و خانمها حکيمه شکري و ندا مستقيمي و اقاي مهدي رمضاني تا کنون در اوين بازداشت ميباشند و خانواده هاي انان از وضعيت آنان مطلع نيستند.

�ی��� ����� ��ʡ �� ������ !

����ی �� �ی� ��ی� ������(�ی��� :




�����ی �� ��� ��ی�� ����� ���...



������یی �� �� ����� �ی ��� ��� �� ����� Ȑ�یی� � ��� Ȑی�ی� �ی ���ϡ...



���� ���� � �� �� �ی�� ��ی ������ی �� ������ ���ی ��� ����� � ��� � � ���ی� �ی���� �� �� ���� ��...



���� ���� ����ی �� ��� �� ��� � ��� ��������� ����ی� �ی ����...



��ی� �ی� ����ی �� ���ی ��� ����� ���� � ��� �� ی� �Ԑ� ������ی� ��� �� ��ی ��� � ��� ����� �� ��یϡ ��ی�ی �� ��� ��ʡ...



���ی� ��یی �� �� ��� ����ی� �� �ی��� �� ��� �� � ��� �� ��� ���� ��! � ����� �� ��یی �� "��ی� ���� �ی"� ��� � �� � �ی��� ���...



���ј��ی �� �� ���ی� ��ی� � ����ی ����� �ی�� ������� �� ���ی �� �� �� ���� ی ������ی� ������یی �ی ���...



��ј�� �ی� ���� ������� �ی �� ی�� ��� ���� ������ �� ��ی��� � ���� �� �یȡ �� ��� ���� � �� ����ԡ �� ��ی ����ی� �� ��� ����...



������ی �������ی ������ی �� ���� ���� ��� �� � ��� �ј � ������ �� �ی� � ��ی� ����� ���� �� ����� ��ی ��Ϙی ������ی ���...



� ������ی ��یی �� �� ��� ��� � ��ی��� ��ی ��ی� ����� �� �� ����� ���� � �ی ���ϡ ������ ��� �� ���ی ����� ��� � ��� ����ی!



� ��� �����ی �� ��ی�� ��ی�� �ی� �� ���� �ی �� �� "�� �ی���� �� �� �ی���� �ی �ی�" ...



�ی��� ����� ��ʡ �� ������...

اخلال در موبايلها براي قطع ارتباط مردم و نرساندن اخبار درگيريها

اخلال در موبايلها براي قطع ارتباط مردم و نرساندن اخبار درگيريها




كانون حمايت ازخانواده هاي جان باختگان و بازداشتي ها :به دنبال برقراي حكومت نظامي براي ممانعت از برگزاري مراسم عاشورا عليرغم ابلاغيه سازمان عفو مبني بر احترام به حقوق مردم ، حكومت سركوبگر ايران توسط اخلال در موبايلها ارتباط مردم را با دنياي بيرون ازخودشان را قطع كرده است . تعداد زيادي ا زموبايلهاي داخل عليرغم اينکه زنگ ميخورند,اما پاسخي نميدهند و بعد از چندين زنگ روي سرور اتوماتيک افغانستان ميرود و ميگويد که خط مشغول است.

بنا به گزارشات رسيده ازايران ,از صبح امروز کار اختلال در وضعيت موبايلها افزايش يافته و خيلي از موبايها قابليت و کارايي خودشان را از دست داده بودند.

پس از حملات انتحاری در چابهار؛ یك دفعه كلی تروریست دستگیر شدند!

پس از حملات انتحاری در چابهار؛ یك دفعه كلی تروریست دستگیر شدند!




آینده : آتی نیوز پس از وقوع حوادث تروریستی انتحاری چابهار در روز گذشته كه منجر به نقد برخی حوزه ها شد، امروز مدعی شد: «مقارن ظهر امروز مصادف با عاشورای حسینی یك فرد كه با خود مقداری بمب حمل می كرد دستگیر شد. علی الظاهر این فرد قصد داشت این مواد منفجره را در فرصتی مناسب در جایی جاگذاری كرده و بعد از مدتی منفجر گردد. این فرد در حوالی خیابان سلسبیل تهران مورد شناسایی قرار گرفت و بلافاصله توسط مامورین دستگیر و تحویل مقامات امنیتی گردید.»



جالب تر آنكه به یك باره در همین روز یك تیم تروریستی دیگر هم دستگیر شده كه این سایت درباره اش نوشته است: «باند تروریستی كه با هدف انجام اعمال تروریستی و خرابكارانه وارد كشور شده بودند شامل هفت نفر بود كه این گروه را افرادی از كشورهای مختلف تشكیل می دهند. گفته می‌شود این گروه تروریستی شامل 2 ترك، 1مصری، 1 عربستانی، 2 كرد و 1 تبعه افغانی هستند.»



البته این دو ادعا هنوز از سوی منابع رسمی تایید نشده اما اینكه پس از واقعه دیروز یك باره دو تیم تروریستی كشف شده باشد، قدری عجیب نیست؟!



این در حالی است كه نسیم آنلاین نیز مدعی شد، برخی پایگاه‌های خبری با انتشار شایعاتی از دستگیری یك عامل بمب‌گذار در حوالی خیابان سلسبیل تهران خبر داده بودند كه یك منبع آگاه تكذیبش كرده است.

فیلم/ عاشورای 89 - تهران: حضور سنگین نیروهای امنیتی در خیابان ها

خانواده محمد نوری زاد و همسر مصطفی تاج زاده آزاد شدند

خانواده محمد نوری زاد و همسر مصطفی تاج زاده آزاد شدند


جـرس: بعد از چندین ساعت دستگیری و توقیف، خانواده محمد نوری زاد و همسر مصطفی تاج زاده، که امروز مقابل زندان اوین بازداشت شده بودند، آزاد گردیدند.



به گزارش منابع خبری جرس، در پی حضور خانواده محمد نوری زاد، زندانیِ سیاسیِ اعتصابی، در مقابل زندان اوین، ظهر امروز اعضای این خانواده همراه با همسر مصطفی تاج زاده، دیگر زندانی سیاسی، دستگیر و به داخل زندان منتقل شده بودند.



وبسایت محمد نوری زاد در این زمینه گزارش داده بود که خانم ملکی(همسر نوری زاد)، زینب و فائزه و علی نوری زاد، پدر و مادر پیر و بیمار این زندانی و همچنین برادران ایثارگر و جانبازِ وی، و همچنین فخرالسادات محتشمی پور(همسر سید مصطفی تاج زاده)، با اهانت ماموران بازداشت شده بودند.



گفتنی است محمد نوری زاد که در ششمین روز از اعتصاب غذای خشک خود به سر می برد، صبح امروز (عاشورا) دچار عوارض اعتصاب و وخامت حال گردید و مأموران او را به زور به بیمارستان منتقل کردند و کماکان از وضعیت جسمانی وی خبری در دست نمی باشد.

فیلم / جو شديد امنیتی در تهران، امروز 25 آذر(عاشورا)، 16 دسامبر (2 فیلم)



اعظم افشاریان، مادر نازنین خسروانی در مصاحبه با "روزآنلاین" خبر داد که معاون دادستان تهران به او گفته است یک ماه دیگر برای گرفتن خبر درباره دخترش مراجعه کند. نازنین خسروانی که اوایل آبان ماه در منزلش بازداشت شد تاکنون تنها یک تماس تلفنی کوتاه داشته و خانواده این روزنامه نگار در بی خبری مطلق به سر می برند.

اعظم افشاریان، مادر نازنین خسروانی در مصاحبه با "روزآنلاین" خبر داد که معاون دادستان تهران به او گفته است یک ماه دیگر برای گرفتن خبر درباره دخترش مراجعه کند. نازنین خسروانی که اوایل آبان ماه در منزلش بازداشت شد تاکنون تنها یک تماس تلفنی کوتاه داشته و خانواده این روزنامه نگار در بی خبری مطلق به سر می برند.


مادر او می گوید: هیچ خبری از دخترم و وضعیت او ندارم و خیلی خیلی هم ناراحت و نگران هستم. هفته پیش، روز دوشنبه که به دادستانی رفته بودم معاون دادستان به من گفت بروید؛ امروز یا فردا دخترتان تماس می گیرد و به زودی هم ملاقات می دهند. از آن هفته تا جمعه شب یک لحظه هم نخوابیدم نکند زنگ بزند و من صدای تلفن را نشنوم. اما تا دیروز خبری نشد؛ دیروز مجددا به دادستانی رفتم و به معاون دادستان گفتم شما به من قول داده بودید پس چه شد؟ گفت: "من از طرف دادستان به شما قول داده بودم". بعد هم به اتاق دادستان رفت و بیرون که آمد به من گفت برو یک ماه دیگر بیا.

خانم افشاریان می افزاید: به معاون دادستان گفتم من مستاصل شده ام؛ تنها میدانم که دخترم بند 209 است و هیچ خبری از سلامتی او ندارم؛ نمیدانم داروهایش را به او میدهند یا نه، خواهش میکنم به آقای دادستان بگویید فقط 5 دقیقه ملاقات بدهند ؛من تلفن هم دیگر نمیخواهم، 5 دقیقه بگذارند بچه ام را ببینم سالم است. چه اتفاقی برای او افتاده؟ چرا حتی تلفن نمیزند؟ دختر من که اصلا یک سال و نیم بود با هیچ نشریه و روزنامه ای همکاری نیمکرد و در خانه در کنار من بود. من نباید بدانم دخترم را به چه اتهامی برده اند؟ اما معاون دادستان گفتند که ما از نظر قانونی هیچ وظیفه ای نداریم که به شما چیزی بگوییم و تنها به خود متهم تفهیم اتهام میکنیم. گفتم یعنی من نباید بدانم چرا بچه ام را از خواب بیدار کردند و بدون اینکه حکمی نشانم بدهند بردند؟ باز جواب داد که وظیفه پاسخ دادن به شما نداریم و بروید و یک ماه دیگر بیایید.

مادر نازنین خسروانی سپس با اشاره به نامه ای که روز گذشته خانواده های 13 زندانی سیاسی به صورت سرگشاده برای رئیس قوه قضائیه نوشته اند می گوید: دادستان که سرش شلوغ است و ما را نمی بیند، معاون دادستان هم اینطور پاسخ میدهد ناچار شدیم نامه بنویسیم شاید بشنوند حرف ما را. امیدوارم واقعا یک جوابی به ما بدهند؛ حداقل اجازه یک ملاقات 5 دقیقه ای بدهند تا زمانی که وضعیت دخترم روشن می شود من بدانم او سالم است.

وی می افزاید: این حق ما است که بدانیم ؛این حق ما است به عنوان خانواده زندانی که ملاقات داشته باشیم اما متاسفانه از حق خودمان هم محروم مان کرده اند. من با امید به دادستانی رفتم و با حال بد برگشتم. روزهای اول که امیدوار بودم و می گفتم سوتفاهم است و بعد چند روز نازنین می آید اما این سوتفاهم چرا اینقدر طولانی شده؟

لیلا توسلی، شاهد عینی جان باختن شهرام فرج زاده در روزعاشورا، دیروز در شرایطی برای تحمل دو سال حبس به زندان اوین رفت که تاکنون علیرغم پی گیری های خانواده آقای فرج زاده، قاتل و قاتلان او معرفی نشده اند. شاید از این روست که خواهر شهرام فرج زاده که به شدت از حکم دو سال زندان برای لیلا توسلی متاثر است به "روزآنلاین" می گوید: لیلا توسلی، زینب وار فاجعه روز عاشورا را فریاد زد و ما شرمنده ایم از او و خانواده اش که این نو عروس باید دو سال زندان برود و متاثریم از اینکه قاتل برادرم راحت در خیابان ها می گردد و کسی از او بازخواست هم نمی کند.

لیلا توسلی، شاهد عینی جان باختن شهرام فرج زاده در روزعاشورا، دیروز در شرایطی برای تحمل دو سال حبس به زندان اوین رفت که تاکنون علیرغم پی گیری های خانواده آقای فرج زاده، قاتل و قاتلان او معرفی نشده اند. شاید از این روست که خواهر شهرام فرج زاده که به شدت از حکم دو سال زندان برای لیلا توسلی متاثر است به "روزآنلاین" می گوید: لیلا توسلی، زینب وار فاجعه روز عاشورا را فریاد زد و ما شرمنده ایم از او و خانواده اش که این نو عروس باید دو سال زندان برود و متاثریم از اینکه قاتل برادرم راحت در خیابان ها می گردد و کسی از او بازخواست هم نمی کند.


لیلا توسلی، فرزند مهندس محمد توسلی و خواهر زاده ابراهیم یزدی، از اعضای بلند پایه نهضت آزادی ایران، روز گذشته برای تحمل دو سال حبس تعزیری به زندان رفت.

او که شاهد له شدن شهرام فرج زاده زیرخودرو نیروی انتظامی در روز عاشورا بوده و در مصاحبه با بی بی سی از جزئیات این فاجعه سخن گفته بود به همین دلیل به تبلیغ علیه نظام متهم و به دو سال زندان محکوم شد.

او دیروز در شرایطی به زندان اوین رفت که تنها دو هفته از عروسی اش می گذرد.

راحله فرج زاده، خواهر شهرام فرج زاده که از حکم صادره برای خانم توسلی متاثر است به "روز" می گوید: من واقعا زبانم قاصر است و نمیدانم چگونه احساس قدردانی ام را توام با شرمندگی از خانم توسلی بیان کنم. من به عنوان خواهر شهرام اینجا نشسته ام و هیچ کاری از دستم بر نمی آید و او به زندان میرود چون شهادت برادر مرا فریاد کشیده و صدایش را به گوش دنیا رسانده.

خانم فرج زاده می افزاید: ما در تاریخ زینب را داریم و دکتر شریعتی می گوید که زینب زنی بود که مردانگی در رکاب او جوانمردی آموخت و من میخواهم بگویم که لیلا نیز همین طور بود او زینب وار فاجعه ای را فریاد زد. اگر زینب عاشورای 1400 سال پیش را فریاد کشید لیلای توسلی فاجعه عاشورای سال گذشته را فریاد کشید و زینب وار ایستاد و از کشتار عاشورا حرف زد. من واقعا نمی توانم بفهمم این آقایان چگونه شب ها، خواب راحت به چشمانشان می آید؟

خواهر شهرام فرج زاده که سخنانش را گریه قطع میکرد افزود: من واقعا در شوک هستم و واقعا خجالت می کشم از اینکه این فجایع در کشورم رخ میدهد. لیلا تنها دو هفته بود که ازدواج کرده بود. واقعا دلم میخواهد با خانواده او تماس بگیرم و از آنها قدردانی کنم که و بگویم شرمنده ام که من اینجا نشسته ام و دخترمان زندان میرود و...

خانم فرج زاده می افزاید: تا به حال نه تنها دادگاهی برای قاتلان برادرم برگزار نکرده اند بلکه اصلا جواب پی گیری های خانواده ام را نیز نمی دهند و قاتل شهرام را معرفی نمیکنند و در مقابل کسی را که شاهد له شدن پیکر برادر نازنین من بوده به زندان می برند. واقعا دست مریزاد به این آقایان، باید تبریک گفت به آنها که روی هر ظالمی را سفید کردند.

لیلا توسلی پیش از این به همین دلیل دو ماه در بند 209 زندان اوین در بازداشت بود و با قرار وثیقه آزاد شده بود اما روز گذشته و در پی قطعی شدن حکم محکومیت دو ساله اش به زندان اوین بازگشت.‬

Add a caption

لیلا توسلی، شاهد عینی جان باختن شهرام فرج زاده در روزعاشورا، دیروز در شرایطی برای تحمل دو سال حبس به زندان اوین رفت که تاکنون علیرغم پی گیری های خانواده آقای فرج زاده، قاتل و قاتلان او معرفی نشده اند. شاید از این روست که خواهر شهرام فرج زاده که به شدت از حکم دو سال زندان برای لیلا توسلی متاثر است به "روزآنلاین" می گوید: لیلا توسلی، زینب وار فاجعه روز عاشورا را فریاد زد و ما شرمنده ایم از او و خانواده اش که این نو عروس باید دو سال زندان برود و متاثریم از اینکه قاتل برادرم راحت در خیابان ها می گردد و کسی از او بازخواست هم نمی کند.

لیلا توسلی، فرزند مهندس محمد توسلی و خواهر زاده ابراهیم یزدی، از اعضای بلند پایه نهضت آزادی ایران، روز گذشته برای تحمل دو سال حبس تعزیری به زندان رفت.

او که شاهد له شدن شهرام فرج زاده زیرخودرو نیروی انتظامی در روز عاشورا بوده و در مصاحبه با بی بی سی از جزئیات این فاجعه سخن گفته بود به همین دلیل به تبلیغ علیه نظام متهم و به دو سال زندان محکوم شد.

او دیروز در شرایطی به زندان اوین رفت که تنها دو هفته از عروسی اش می گذرد.

راحله فرج زاده، خواهر شهرام فرج زاده که از حکم صادره برای خانم توسلی متاثر است به "روز" می گوید: من واقعا زبانم قاصر است و نمیدانم چگونه احساس قدردانی ام را توام با شرمندگی از خانم توسلی بیان کنم. من به عنوان خواهر شهرام اینجا نشسته ام و هیچ کاری از دستم بر نمی آید و او به زندان میرود چون شهادت برادر مرا فریاد کشیده و صدایش را به گوش دنیا رسانده.

خانم فرج زاده می افزاید: ما در تاریخ زینب را داریم و دکتر شریعتی می گوید که زینب زنی بود که مردانگی در رکاب او جوانمردی آموخت و من میخواهم بگویم که لیلا نیز همین طور بود او زینب وار فاجعه ای را فریاد زد. اگر زینب عاشورای 1400 سال پیش را فریاد کشید لیلای توسلی فاجعه عاشورای سال گذشته را فریاد کشید و زینب وار ایستاد و از کشتار عاشورا حرف زد. من واقعا نمی توانم بفهمم این آقایان چگونه شب ها، خواب راحت به چشمانشان می آید؟

خواهر شهرام فرج زاده که سخنانش را گریه قطع میکرد افزود: من واقعا در شوک هستم و واقعا خجالت می کشم از اینکه این فجایع در کشورم رخ میدهد. لیلا تنها دو هفته بود که ازدواج کرده بود. واقعا دلم میخواهد با خانواده او تماس بگیرم و از آنها قدردانی کنم که و بگویم شرمنده ام که من اینجا نشسته ام و دخترمان زندان میرود و...

خانم فرج زاده می افزاید: تا به حال نه تنها دادگاهی برای قاتلان برادرم برگزار نکرده اند بلکه اصلا جواب پی گیری های خانواده ام را نیز نمی دهند و قاتل شهرام را معرفی نمیکنند و در مقابل کسی را که شاهد له شدن پیکر برادر نازنین من بوده به زندان می برند. واقعا دست مریزاد به این آقایان، باید تبریک گفت به آنها که روی هر ظالمی را سفید کردند.

لیلا توسلی پیش از این به همین دلیل دو ماه در بند 209 زندان اوین در بازداشت بود و با قرار وثیقه آزاد شده بود اماچند روز گذشته و در پی قطعی شدن حکم محکومیت دو ساله اش به زندان اوین بازگشت...

مهدی رمضانی، پدر رامین رمضانی همچنان در بازداشت به سر می برد.

مهدی رمضانی، پدر رامین رمضانی همچنان در بازداشت به سر می برد.


رامین رمضانی، سرباز وظیفه ای بود که روز 25 خرداد سال گذشته و در حالیکه در مرخصی به سر می برد بر اثر اصابت گلوله ماموران جان باخت و شکایت خانواده او برای معرفی قاتل و یا قاتلان فرزندشان تاکنون بی نتیجه مانده است.

روز یکشنبه، 15 آذر خانواده های سهراب اعرابی، رامین رمضانی و مصطفی کریم بیگی، همراه با چند تن از مادران عزادار و شرکت کنندگان در مراسم تولد امیر ارشد تاجمیر، پس از بازجویی چند ساعته در بهشت زهرا آزاد شدند اما پدر رامین رمضانی و دو تن از مادران عزادار همچنان در بازداشت به سر می برند

گزارش دیده‌بان حقوق بشر درباره وضعیت همجنس‌گرایان در ایران

سازمان دیده‌بان حقوق بشر با انتشار گزارشی مفصل درباره وضعیت همجنس‌گرایان در ایران، با ذکر مواردی از تهدید، تبعیض و خشونت علیه همجنس‌گرایان در ایران، اعلام کرده‌ شمار زیادی از همجنس‌گرایان در این کشور به اعدام محکوم شده‌اند.




به گزارش خبرگزاری فرانسه، سازمان دیده‌بان حقوق بشر روز چهارشنبه گزارش مفصلی درباره وضعیت همجنس‌گرایان در ایران منتشر کرده و در آن موارد متعددی از «بازداشت‌های خودسرانه، جست‌ و جوی خانه و بدرفتاری در زندان» با افراد مشکوک به داشتن تمایلات همجنس‌گرایانه را ذکر کرده است.



دیده‌بان حقوق بشر، که مقر آن نیویورک است،‌ گزارش تازه خود درباره وضعیت همجنس‌گرایان در ایران را در شهر آمستردام هلند منتشر کرده است.



گزارش ۱۰۲ صفحه‌ای دیده‌بان حقوق بشر با استاد به اظهارات و مشاهدات ۱۲۵ نفر از همجنس‌گرایان ایرانی تهیه شده و در آن آمده است که پس از انقلاب سال ۱۹۷۹ (۱۳۵۷ خورشیدی) تاکنون هزاران نفر در ایران به دلیل داشتن تمایلات همجنس‌گرایانه به اعدام محکوم شده‌اند.



در این گزارش همچنین تصریح شده که ارایه آماری در باره شمار همجنس‌گرایانی که در ایران اعدام شده‌اند، کار دشواری است، چرا که در بیشتر موارد دادگاه‌ها به صورت غیرعلنی برگزار می‌شود و همجنس‌گرایان معمولاً به اتهام ارتکاب جرایم دیگر نیز محاکمه می‌شوند.



فراز صانعی، که در تهیه گزارش دیده‌بان حقوق بشر درباره وضعیت همجنس‌گرایان در ایران مشارکت داشته، در این باره می‌گوید: «در پنج سال گذشته هیچ کس صرفاً به اتهام همجنس‌گرایی و داشتن رابطه نامشروع به اعدام محکوم نشده است.»



براساس اعلام سازمان دیده‌بان حقوق بشر در میان حدود ۱۳۰ نفری که به اتهام ارتکاب جرم در دوران نوجوانی در ایران هم اکنون در انتظار اعدام به سر می‌برند، همجنس‌گرایان نیز وجود دارند.



در این میان اعدام دو مرد ایرانی در سال ۲۰۰۵ به اتهام داشتن رابطه جنسی با یکدیگر بازتاب گسترده‌ای در سراسر جهان داشت.



گزارش دیده‌بان حقوق بشر درباره وضعیت همجنس‌گرایان در ایران درحالی منتشر شده است که محمود احمدی‌نژاد، رییس دولت جمهوری اسلامی ایران، در اظهارات خود در دانشگاه کلمبیا در سال ۱۳۸۶ خورشیدی ادعا کرده بود، در ایران چیزی به نام همجنس‌گرایی وجود ندارد که این سخنان واکنش تمسخرآمیز حاضران روبرو شده بود.



در گزارش دیده‌بان حقوق بشر همچنین ادعا شده است که در مواردی همجنس‌گرایان بازداشت شده مورد تجاوز قرار گرفته یا در مدت بازداشت «از سوی ماموران امنیتی با تهدیدهای جنسی» روبرو شده‌اند.



هر چند در قوانین حقوقی ایران هرگونه رابطه جنسی خارج از رابطه سنتی زناشویی به رسمیت شناخته نشده است، با این حال در گزارش دیده‌بان حقوق بشر تصریح شده است که به نظر می‌رسد، دولت ایران رسماً‌ رویکرد «تحریم، توهین و آزار» همجنس‌گرایان را در پیش گرفته و آنها را «ماموران بیمار، تبهکار و فاسد فرهنگ غربی» تلقی می‌کند.



بر اساس قوانین جزایی اسلامی که پس از انقلاب اسلامی در ایران اجرا می‌شود،‌ برقراری رابطه جنسی میان دو مرد مجازات اعدام در پی دارد، در حالی که مجازات رابطه جنسی میان دو زن در سه بار اول صد ضربه شلاق و در صورت تکرار برای چهارمین بار اعدام است.



به گفته فراز صانعی، تهیه گزارش دیده‌بان حقوق بشر درباره وضعیت همجنس‌گرایان در این پنج سال به طول انجامیده است و با توجه به این که محققان این سازمان اجازه سفر به ایران را نداشتند،‌ مصاحبه با همجنس‌گرایان ایرانی در میان پناه‌جویان در ترکیه یا از طریق ایمیل صورت گرفته است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان: تروریست‌ها در چابهار، با تدابیر امنیتی در اصل هدف خود ناکام ماندند!

معاون استاندار سیستان و بلوچستان: تروریست‌ها در چابهار، با تدابیر امنیتی در اصل هدف خود ناکام ماندند!


مهر : معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان با اعلام جزئیات حادثه تروریستی چابهار گفت: تروریست‌ها قصد داشتند خودشان را به داخل مسجد امام حسین برسانند تا در اجتماع گسترده و به هم فشرده مردم عزاداران بیشتری را شهید کنند اما با تدابیر امنیتی در اصل هدف خود ناکام ماندند.



جلال سیاح چهارشنبه شب اظهار داشت: این اقدام کور دشمن مقارن ساعت 10 و 30 دقیقه صبح چهارشنبه رخ داد که متاسفانه در همان لحظات اول 33 نفر شهید شدند.



وی گفت: 55 نفر زخمی در لحظات اولیه به مراکز درمانی منتقل شدند.



وی افزود: حال برخی از مجروحان این حادثه تروریستی وخیم است.



معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تروریست‌ها چند نفر بودند و یک‌نفر از آنها جلیقه انفجاری مخفی شده زیر لباس خود را در مسیر هیأت عزاداری منفجر کرد.



سیاح افزود: بعد از انفجار اول، تروریست دوم قصد نزدیک شدن به محل ازدحام جمعیت را داشت اما توسط ماموران شناسایی و قبل از هر اقدامی به هلاکت رسید.



عضو شورای تامین استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: تعدادی از مردم اهل سنت چابهار، 3 زن و یک نوزاد نیز در بین شهدا هستند.



وی با بیان اینکه یک گروه پزشکی متخصص برای درمان مجروحان به محل اعزام شد گفت: همچنین یک فروند هواپیما به چابهار پرواز کرد تا مجروحانی که نیاز به تجهیزات و مراقبت بیشتری دارند را به زاهدان منتقل کند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان: تروریست‌ها در چابهار، با تدابیر امنیتی در اصل هدف خود ناکام ماندند!

معاون استاندار سیستان و بلوچستان: تروریست‌ها در چابهار، با تدابیر امنیتی در اصل هدف خود ناکام ماندند!


مهر : معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان با اعلام جزئیات حادثه تروریستی چابهار گفت: تروریست‌ها قصد داشتند خودشان را به داخل مسجد امام حسین برسانند تا در اجتماع گسترده و به هم فشرده مردم عزاداران بیشتری را شهید کنند اما با تدابیر امنیتی در اصل هدف خود ناکام ماندند.



جلال سیاح چهارشنبه شب اظهار داشت: این اقدام کور دشمن مقارن ساعت 10 و 30 دقیقه صبح چهارشنبه رخ داد که متاسفانه در همان لحظات اول 33 نفر شهید شدند.



وی گفت: 55 نفر زخمی در لحظات اولیه به مراکز درمانی منتقل شدند.



وی افزود: حال برخی از مجروحان این حادثه تروریستی وخیم است.



معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تروریست‌ها چند نفر بودند و یک‌نفر از آنها جلیقه انفجاری مخفی شده زیر لباس خود را در مسیر هیأت عزاداری منفجر کرد.



سیاح افزود: بعد از انفجار اول، تروریست دوم قصد نزدیک شدن به محل ازدحام جمعیت را داشت اما توسط ماموران شناسایی و قبل از هر اقدامی به هلاکت رسید.



عضو شورای تامین استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: تعدادی از مردم اهل سنت چابهار، 3 زن و یک نوزاد نیز در بین شهدا هستند.



وی با بیان اینکه یک گروه پزشکی متخصص برای درمان مجروحان به محل اعزام شد گفت: همچنین یک فروند هواپیما به چابهار پرواز کرد تا مجروحانی که نیاز به تجهیزات و مراقبت بیشتری دارند را به زاهدان منتقل کند.

محمد نوری زاد در بیمارستان بستری شد

محمد نوری زاد در بیمارستان بستری شد


وب سایت محمد نوری زاد : وخامت حال نوری زاد موجب بستری شدن او در بیمارستان شد.

طبق گزارش های دریافتی محمد نوری زاد که در ششمین روز از اعتصاب غذای خشک خود به سر می برد، دچار عوارض اعتصاب و وخامت حال شده به طوری که در ساعات بامدادی عاشورا مأموران او را به زور به بیمارستان منتقل کرده اند.



همسر نوری زاد پیش از این گفته بود که همسرش تنها معترض به اقدامات فراقانونی و غیرانسانی و غیراخلاقی با خود نیست بلکه معترض به ظلمی است که برهمه زندانیان سیاسی می رود و با روحیه ای که دارد اعتصابش را نخواهد شکست.



هم چنین در خبرها آمده بود که حتی هم سلولی او سید مصطفی تاجزاده که خود مدت هاست درروزه سیاسی به سر می برد، موفق نشده است او را از ادامه اعتصاب غذایش منصرف کند.



طی این مدت هیچ یک از پیام های مراجع بزرگ، شخصیت های مقبول و ارزشمند و گروه ها و تشکل های مدنی هم به دلیل بی اعتنایی مدعیان عدالت و مسلمانی برای ایجاد ارتباط خانواده او به گوشش نرسیده است

قمه‌زنان در خميني شهر

قمه‌زنان در خميني شهر


به گزارش خبرنگار اجتماعي شبكه خبري آتي نيوز، در برخي نقاط شهرستان خميني شهر از توابع استان اصفهان، عده‌اي كه كمتر از 400 نفر تخمين زده شدند اقدام به انجام عمل انحرافي قمه زني كردند.



عصر تاسوعا در حالي كه مردم عزادار اين شهرستان در مناطق مركزي شهر در حال عزاداري بودند، اين افراد نيز در دسته‌اي جداگانه قمه زني كردند.



اين گزارش حاكي است هيچ برخوردي از سوي ماموران امنيتي و انتظامي با اين افراد صورت نگرفت.

پیام عاشورائی کروبی

پیام عاشورائی کروبی

بیائید به میدان بحث

تا ببینیم حسین و یزدی کیست؟


ما کل دعوایمان بر سر انتخابات مهندسی شده است. آیا روز عاشورا مردم شعار دادند، ندادند، من نمی دانم، ولی به هر حال حوادث تلخی پیش آمد و عده ای از مردم عزیزمان را به شهادت رساندند و حرمت عاشورا را نگه نداشتند و حالا عجیب این است که طلبکار هم شده اند و آنهایی که مردم را کشتند تازه می گویند خدا آبروی فتنه گران را برد.

خدا آبروی فتنه گران را برد ؟!

خدا آبروی آنهایی را برد که کهریزک را بوجود آوردند، خدا آبروی آنهایی را برد که مردم و خانواده هایشان را عزادار کردند و جمعی را در خیابانها و در روز عاشورا به شهادت رساندند، خدا آبروی آنهایی را برد که حق ملت را تضییع کردند و جمعی از بچه های مردم را اعدام کردند، خدا آبروی آنهایی را برد که افرادی را که شهادت داده بودند که چگونه مردم را از پل انداختند و یا زیر ماشین کردند به زندان محکوم کردند!

ما کاری نکردیم که آبروی ما رفته باشد. به ما می گویید فتنه گر، آبروی آنها رفت که این جنایات را کردند و ننگین کردند جمهوری اسلامی را! این نکته اول.

نکته دوم. بحث و گفتار ما این است که ما می گوییم انتخابات نبوده. شما می گویید دست بیگانه بوده. اسنادش هم موجوده. من هم اینجا اعلام می کنم که آقا من یکی از افراد معترض هستم و داوطلب انتخابات هم بودم. آمادگی دارم در هر مسجدی ویا هر دانشگاهی در هر شهری مناظره کنیم با آنهایی که می گویند شما باعث این کشتار و فتنه هستید. ما با ادلّه و مدارک ثابت کنیم که شما قانون شکنی کردید و با استبداد خواستید از صندوق کسی را در بیاورید و این فجایع متاسفانه رخ داد برای خانواده های عزیز مردم.

نکته ای هم که اینها مدام می گویند و خیلی عجیبه، اینکه می گویند دیگران و بیگانه از شما تعریف می کند.

اولا بیگانه را بر اساس منافع خودش تعریف می کنند. چطور وقتی از شما تعریف می کنند با آب و تاب می گویید. من این کیهان را نشان می هم به شما. چطور وقتی یک رسانه غربی با عبارتی (حق با رهبر ایران بود اوباما از ابتدا دروغ می گفت) تعریف شما را می کند با آب و تاب می نویسید ولی وقتی تعریف ما را می کنند … جوابش یک کلمه است. خواهید گفت که آنها عظمت جمهوری اسلامی، رهبری و دیگر مسئولین اینقدر بزرگ است که ناچارا تعریف می کنند. خوب ما هم همین را می گوییم! عظمت کار ما هم در دفاع ازحقوق مردم اینقدر حق طلبانه است که آنها ناگزیرند تعریف کنند. حالا، یک مناظره یا چند تا مناظره همه چی را حل می کند. ما می گوییم شما هستید که انتخابات را به هم زدید. نه شما حسینید و نه ما یزیدیم، نه ما حسینیم و شما یزیدید. باید بحث کنیم هر کسی حق عمل کرد او در راه حسین است و هر که غلط عمل کرد او در راه بزید و تنها راهش هم همین است که بحث و گفتگو بشود تا ببینیم کدام مقابل حقوق مردم ایستادند و دارند یزیدی عمل می کنند و در نتیجه در جبهه باطل قراردارد و چه کسی از حق مردم دفاع می کنند ؟!

حسین، حسین خودش بود، عظیم بود، هیچ طرفی را ما نمی توانیم با حسین مقایسه کنیم ! اما راه را می گوییم، راه این است که بحث کنیم تا معلوم بشود.

والسلام

دیوان عدالت اداری حکم به نابودی سی و پنج اثر ملی داد

دیوان عدالت اداری حکم به نابودی سی و پنج اثر ملی داد


صدای آمریکا : به دستور دیوان عدالت اداری ۳۵ بنای فرهنگی و تاریخی از فهرست آثار ملی خارج شده و ویرانی آنان آزاد شد.



شمار زیادی از این ۳۵ اثر همراه با بسیار آثار و بناهای دیگری که در نوبت خروج از فهرست سازمان میراث فرهنگی قرار دارند، در زمان ریاست جمهوری محمد خاتمی از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور شناسایی شده و در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده بودند.



تصمیم دیوان عدالت اداری که تاییدیه سازمان میراث فرهنگی را همراه داشت با واکنش شدید دوستداران میراث فرهنگی ایران مواجه شد.



مخالفان این اقدام مدیران کنونی سازمان میراث فرهنگی کشور را عامل خروج این آثار دانسته و می گویند مدیران سازمان میراث فرهنگی با تن دادن به کاهش بودجه این سازمان، پس از دریافت خسارت ناچیزی از مالکان اجازه داده اند بناها را ویران کنند تا بنایی تجاری در آن ساخته شود.



بی سابقه بودن این روند





منصوری فرد از کارشناسان میراث فرهنگی با اشاره به ویرانی مدرسه‌ گلشن نيشابور و عملكرد سازمان ميراث فرهنگی در آن جريان، گفت: با آنچه درباره‌ خروج ۳۵ اثر از فهرست آثار ملی براساس حكم ديوان عدالت اداری مطرح شده، در واقع خود مسؤولان سازمان ميراث فرهنگی اين زمزمه را ايجاد می‌كنند كه چنين كاری را می‌توان انجام داد.



این کارشناس با اشاره به دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی افزود: در سال‌های گذشته، اين اتفاق (خروج آثار از فهرست) با اين روند پيش نيامده بود.



یک حقوقدان نیز صلاحیت دیوان عدالت اداری برای خارج کردن ۳۵ بنا از فهرست میراث فرهنگی کشور را مورد تردید قرار داده و پرسیده دیوان عدالت اداری چگونه تشخیص داده که یک اثر می تواند در فهرست آثار میراث فرهنگی باشد یا نباشد؟



در این زمینه حتا مدیرکل حقوقی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز نسبت به این احکام ابراز نگرانی کرده و گفته است با این احکام فلسفه وجودی سازمان میراث فرهنگی از بین می رود.



ویرانی سرای قاجاری دلگشای تهران



سرای قاجاری دلگشا در بازار تهران یا به قول قدیمی ها «سرای وزیر نظام» با قدمت ۱۳۰ ساله از جمله بناهای آزادشده ای ست که ویران شده و قرار است یک پاساژ به جای آن ساخته شود.



گفته شده است مالک این بنا از دو سال پیش تاکنون با پرداخت مبالغ قابل توجهی سرانجام توانست حکم خروج این اثر از فهرست میراث فرهنگی را بدست آورده و بی درنگ آن را ویران کند. این اثر در سال ۱۳۵۶ به فهرست آثار ملی افزوده شده بود و پس از روی کار آمدن محمد خاتمی، محمد یزدی رئیس وقت قوه قضاییه حکم به لغو این سرا از لیست آثار ملی را داد که با مخالفت جدی سازمان میراث فرهنگی روبرو شد.



افزون بر این سرا، دو سقف قاجاری بازار کفاشان در بازار تاریخی تهران نیز با مجوز شهرداری ویران شد.



نقش کارچاق کن ها در صدور احکام



بازار سنتی تهران به دلیل تجاری بودن و ارزش فوق العاده بالای املاک این امکان را فراهم آورده تا بازماندگان املاک دوران قاجار با پرداخت های بی دریغ به واسطه ها و عوامل معروف به «کارچاق کن» ها که در همه جا از جمله دادگستری نفوذ دارند، بتوانند حکم تخریب بنا را دریافت داشته و تهران را از بافت سنتی خویش تهی کنند.



دوستداران میراث فرهنگی تهران می گویند: بازماندگان مالکان بنا اگر قرار باشد که امروزه مالیات معوقه و پرداخت نشده سال های گذشته بنا، تعمیرات انجام نشده و سایر تعهدات مالی خود را انجام دهند، امروزه بدهکار هم خواهند شد؛ اما پرداخت های قابل توجه کار خودش را کرده و فهرست میراث فرهنگی هرروز کوچکتر و کوچکتر می شود.

در خواست خانواده زندانیان رجایی شهر کرج از کمیسر عالی حقوق بشر برای بررسی وضعیت زندانیان

در خواست خانواده زندانیان رجایی شهر کرج از کمیسر عالی حقوق بشر برای بررسی وضعیت زندانیان


جرس، مسیح علی نژاد : خانواده جمعی از روزنامه نگاران و فعالان سیاسی زندان رجایی شهر کرج طی نامه ای به کمیسر عالی حقوق بشر خواستار دیدار و گفتگوی مستقیم و بدون واسطه خانم پیلار با این زندانیان شدند.



به گزارش جرس متن این نامه در نشستی تحت عنوان "روزنامه نگاری در ایران"، که روز سه شنبه ۱٤ دسامبر در مدرسۀ مطالعات شرقی آفریقایی دانشگاه لندن ( سواز) برگزار شد برای حاضران در جلسه قرائت شد.



خانواده‌های عیسی سحرخیز، احمد زیدآبادی، مسعود باستانی، مهدی محمودیان، منصور اسانلو، حشمت‌الله طبرزدی، مجید توکلی، رضا رفیعی فروشانی، رسول بداغی، کوهیار گودرزی از جمله کسانی هستند که از طریق این نامه خواستار بررسی ویژه کمیسر عالی حقوق بشر نسبت به وضعیت زندانیان رجایی شهر کرج شدند... این در حالیست که همسر باستانی و زیدآبادی در گفتگو با جرس درخواست رسیدگی مجامع بین المللی به و ضعیت زندانیان تبعیدی ایران کرده اند.



متن کامل نامه خانواده های زندانیان رجایی شهر کرج در پی می آید:



سرکار خانم پیلار

کمیسر عالی حقوق بشر

با سلام و آرزوی بهروزی برای شما



بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد بار دیگر احتمال و زمینه‌های سفر شما به تهران را قوت بخشیده است.



ما خانواده‌های تعدادی از زندانیان سیاسی و روزنامه‌نگاران زندانی حوادث پس از انتخابات سال 88 که در حال حاضر از زندان اوین به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شده‌اند صمیمانه آرزو می‌کنیم تا در پی این سفر فرصت دیدار و گفتگوی مستقیم و بدون واسطه اغلب زندانیان سیاسی از جمله عزیزان ما با شما فراهم شود.



همانطور که چندی پیش هم در نامه‌ای به آقای «بان‌کی‌مون» دبیرکل محترم سازمان ملل متحد تاکید کرده‌ایم به شما هم می‌گوییم که همسران، پدران و فرزندان ما در شرایطی نامساعد و همراه با اعمال فشار و تهدیدهای مختلف بازداشت، بازجویی و محاکمه شده‌اند و پس از صدور احکام سنگین حبس‌های طولانی به دلایل نامعلوم از زندان اوین به زندان رجایی‌شهر تبعید شده‌اند تا شاید در حاشیه قرار گرفته و توجه کمتری به سوی آنان جلب گردد.



از شما نیز انتظار داریم تا نسبت به عدم رعایت حقوق قانون و شهروندی و استانداردهای حقوق بشری درباره این زندانیان حساسیت نشان دهید.



در پایان از شما تقاضا می‌کنیم تا با دقت و جسارت کامل به ایران سفر کنید و بدانید که زندانیان سیاسی در همه جای ایران هستند، پس به دنبال شرایطی باشید تا بدون هیچ‌گونه دخالت یا نظارت دولتی امکان ملاقات و گفت‌وگو با همه زندانیان سیاسی از جمله تبعیدشدگان و خانواده‌های آنان که شاهد و قربانی عدم رعایت حقوق بشر در ایران هستند برایتان فراهم شود.

با سپاس