Thursday, April 7, 2011

سایت دولتی شبکه خبر زهرا اشراقی را متهم به توهین به خمینی (پدر بزرگ خود) کرد

سایت دولتی شبکه خبر زهرا اشراقی را متهم به توهین به خمینی (پدر بزرگ خود) کرد


شبکه ایران : زهرا اشراقی (نوه خمینی و همسر محمد رضا خاتمی)، اخیرا به دفاع از سران جریان آشوب پرداخت. وی بدون اشاره به همراهی میرحسین موسوی و مهدی کروبی با دشمنان انقلاب اسلامی و اقدامات متعدد آنان علیه اندیشه‌ها و آرمان های امام راحل، در صفحه فیس بوکش به توهین آشکار به امام خمینی پرداخت و نوشت: "اگر موسوی، کروبی و حامیان آنان ضد انقلاب هستند پس امام هم … ." موضع جدید زهرا اشراقی را سایت رسمی مهدی کروبی هم منتشر کرده است

پاسخ احمدی نژاد به پیام نوروزی اوباما: شما چه می فهمید نوروز چیست؟

پاسخ احمدی نژاد به پیام نوروزی اوباما: شما چه می فهمید نوروز چیست؟




احمدی نژاد در جمع مردم استان کرمانشاه در ورزشگاه آزادی، به پیام نوروزی اوباما واکنش نشان داد.



به گزارش انتخاب، وی با اشاره به پیام نوروزی اوباما گفت: شما چه می فهمید نوروز چیست؟ نوروز یعنی مهربانی، پاکی، توحید(!)، گذشت، صله ارحام، نو شدن و زیبا شدن، امید، دعوت به صلح، برادری و آرامش.



وی ادامه داد: در همان پیام نوروزی به ملت ایران توهین و تهدید می کنید و آن چهره زشت خود را از پشت ماسک فریب نشان می دهید.



احمدی نژاد گفت: ملت ایران برای حرف ها و موضع‌گیری‌های سردمداران آمریکا که عوامل خیمه شب بازی صهیونیست ها هستند، ارزشی قائل نیست.

عکس / بازدید احمدی نژاد از کرمانشاه

عکس / بازدید احمدی نژاد از کرمانشاه



باردیگر مدارس و ادارات برای استقبال از احمدی نژاد تعطیل شد. ولی توجه کنید به فضای بزرگی که با حصار جایگاه سخنرانی احمدی نژاد را از مردم جدا کرده است. نکته دیگر مشاهده کنید چه ریخت و پاشی فقط در مورد خرید گلهای جایگاه سخنرانی شده است

گزارش متفاوت انصار حزب‌الله از سفر احمدی‌نژاد به کرمانشاه: استاندار باید برکنار شود

گزارش متفاوت انصار حزب‌الله از سفر احمدی‌نژاد به کرمانشاه: استاندار باید برکنار شود


انصار حزب‌الله کرمانشاه گزارش کرده که احمدی‌نژاد برای فرار از پاسخگویی به معترضان٬ حاضر نشد مسیر استقبال از کاروان هیات دولت را بپیماید.



این گروه فشار اعلام کرده که معترضان خواستار برکناری استاندار کرمانشاه هستند اما احمدی‌نژاد به خواسته‌های آنها بی‌توجه است.



آن‌طور که انصار حزب‌الله اعلام کرده است در دیدار احمدی‌نژاد با مردم کرمانشاه نیز درگیری‌های بین عوامل استاندار با خانواده شهدا رخ داده است.



بخشهایی از این گزارش :



بنرهها و پلاکاردهای بزرگ مردم معترض کرمانشاه نسبت به وقایع تأسفبار اخیر حاوی نوشته های ذیل بود: تنها استاندار دوم خردادی در دولت اصولگرا چرا؟؟!!، حمله به ستاد انتخاباتی شما توسط عوامل استاندار مشارکتی، چرا؟؟!!، سرکوب صدای انتقاد توسط استاندار در دولت اصولگرای شما چرا؟؟!! سایتهای ارزشی یکی پس از دیگری فیلتر می شوند؟؟! و...، همچنین نمونه عکس مشهور استاندار با موی روغن زده و ریش پرفسوری و...؟! که مربوظ به مدتی پیش از انتصاب وی در سمت استانداری بود نیز در چندین بنر جهت استحضار رئیس جمهور به نمایش گذاشته شد که زاویه کوچکی از این عکسها در خبرگزاری های ایسنا، فارس و ساینهای مهم کشور پوشش داده شد.



همچنین عصر امروز نیز درگیری تأسفباری در محل برگزاری جلسه رئیس جمهور با خانواده های شهدا صورت گرفت.



این درگیری هنگامی صورت گرفت که در تداوم اقدامات زشت و خلاف عدالت برخی مسؤلین استان، مانع ورود عده ای از خانواده های شهدا و ایثارگران شدند که برخی از اینها مادران دو شهید استان بودند؟؟!!

بی خبری از سرنوشت امیر حسین فتوحی از فعالان ستاد مهدی کروبی در ترکیه

بی خبری از سرنوشت امیر حسین فتوحی از فعالان ستاد مهدی کروبی در ترکیه


بنا به گزارش منابع حقوق بشری، امیر حسین فتوحی عضو کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی و مسئول ستاد شهروند آزاد مهدی کروبی در استان هرمزگان، که چندی پیش به دلیل فشارها و تهدیهای فزآینده نیروهای سرکوبگر به ناچار ترک وطن کرده و در دفتر امور پناهند گان سازمان ملل در آنکارا درخواست پناهند گی کرده بود مدتی است ناپدید گشته و از وضعیت وی خبری در دست نمی باشد.



به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، فتوحی در دیدار با دوستانش از تهدید نیروهای امنیتی ایران و تلفن های مکرر از سوی بازجوی دوران اسارتش خبر داده و خاطرنشان کرده بود که پلیس ترکیه نیز هیچگونه وقعی به چنین تهدیدهایی ننهاده بود. این وضعیت در حالی است که امیر حسین همراه همسرش در ترکیه به سر می برد.



لازم به ذکر است در روزهای اخیر خبرهایی از تهدید و فشارهای فزآینده بر فعالان سیاسی مقیم ترکیه گزارش شده اما پلیس امنیت ترکیه حفاظت جان فعالان ایرانی را به عهده خود آنها دانسته است.



این منبع خبری می افزاید طی سوابق قبلی پلیس ترکیه، که همکاری نزدیکی با وزارت اطلاعات ایران دارد، این موضوع می تواند ناپدید شدن امیر حسین فتوحی را بغرنج تر کند.

نیروهای عراقی در نقاط مختلف اشرف به سوی ساکنان اشرف شلیک می کنند

نیروهای عراقی در نقاط مختلف اشرف به سوی ساکنان اشرف شلیک می کنند






بنابه اطلاعیه "دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران" نیروهای عراقی در نقاط مختلف اشرف به سوی ساکنان اشرف با کلت و تفنگهای خودکار و تیربار خودروهای زرهی شلیک می کنند مالکی نخست وزیر عراق با تبانی با خامنه ای به کشتار بیسابقه یی در اشرف دست زده است. نیروهای تحت امر او با کلت, تفنگهای خود کار و تیربار خودروهای زرهی به سوی ساکنان آتش گشوده و به کشتار ساکنان اشرف پرداخته است. ۶ تن از کشته شدگان این حمله تا کنون شناسایی شده اند. حنیف کفایی, زهیر ذاکری و حسن اوانی, جعفر بارجی و فریدون عینی. دهها تن از ساکنان مجروح و شماری به گروگان گرفته شده اند.

اعتصاب غذای جمعی از زندانیان رجایی شهر

اعتصاب غذای جمعی از زندانیان رجایی شهر




جرس: جمعی از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر از روز یکشنبه دست به اعتصاب غذا می زنند.



جمعی از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج با انتشار بیانیه ای اعلام کردند، از روز یک‌شنبه دست به اعتصاب غذا خواهند زد.



به گزارش رسیده به جرس، در این بیانیه آمده است: ما زندانیان زندان رجایی شهر در اعتراض به احضارها، بازداشتها، تهدیدات و فشارهای وارد بر خانواده های زندانیان صنفی،سیاسی و حقوق بشری و فشارها و محدودیتهای غیر قانونی و غیر انسانی تحمیل شده بر صدها زندانی سیاسی و غیرسیاسی در همبستگی با خانم محتشمی پور و همگام با سایر کنشگران صنفی،سیاسی،حقوق بشری و تمامی انسانهای آزاده و شجاعی که در داخل و خارج کشور به این طریق از ایشان اعلام حمایت مینمایند همراهی کرده و از روز یکشنبه تا زمان تغییر رفتار کارگزاران امنیتی و قضایی با زندانیان و خانواده های آنها دست به اعتصاب غذا خواهیم زد.



این بیانیه به امضای منصور اسانلو، رسول بداقی، عیسی سحر خیز، حشمت طبرزدی، مهدی محمودیان، کیوان صمیمی، رضا رفیعی، جعفر اقدمی، علی عجمی، مجید توکلی، بهروز جاوید و برخی دیگر از زندانیان زندان رجایی شهر رسیده است.

فیلم/ صحنه تکان دهنده خودسوزی یک ایرانی در میدان "دام" در آمستردام + 16

فیلم/ صحنه تکان دهنده خودسوزی یک ایرانی در میدان "دام" در آمستردام + 16


اين حادثه روز گذشته، 6 آپریل اتفاق افتاده. این فرد بعد از آنکه شعله های آتش بوسیله عابران خاموش شد به بیمارستان منتقل گردید.



خود سوزی یک ایرانی : "وضعیت بلاتکلیف کامبیز روستائی، او را به سر حد مرگ رسانده بود

شهرزاد نیوز: کامبیز روستائی، پناهجوی36 ساله ایرانی که روز چهارشنبه 6 آوریل (17 فروردین) در میدان اصلی شهر آمستردام خود را به آتش کشید، صبح روز پنج شنبه در مرکز مداوای مجروحین سوختگی در شهر "بیفرویک" در اثر شدت سوختگی فوت کرد.




در مصاحبه ای که تلویزیون محلی آمستردام( آ- ت- 5)، با شاهدین عینی انجام داده، یکی از عابرین گفته است که این مرد حدود ساعت دوازده و نیم ظهر روز چهارشنبه در میدان دام، لباس خود را در آورده، روی خود مایع احتراق آمیز ریخته و سپس با فندک خود را به آتش کشیده است.



عابر دیگری که شاهد صحنه بوده، با توجه به این که میدان دام محلی برای هنرنمایی هنرمندان خیابانی است، گفته است: "ابتدا فکر کردم که این فرد در حال تمرین و اجرای شوی خیابانی است، اما سپس دیدم که با بدن شعله ور شده، روی زمین غلت می زند. در این میان، چند رهگذر با در آوردن کت های خود، سعی در خاموش کردن آتش کردند و سرانجام با زحمت زیاد موفق به خاموش کردن آتش شدند."



روزنامه مترو در اخبار روز 5 شنبه خود به نقل از مقامات پلیس آمستردام نوشت که این فرد حدود 3 دقیقه در آتش می سوخته است. مقامات پزشکی و اورژانس شدت سوختگی ها را "وخیم" توصیف کرده بودند.



اداره مهاجرت و تابعیت هلند گفته است که این پناهجو در سال 2001 در هلند تقاضای پناهندگی کرده است اما بارها با تقاضای وی مخالفت شده است. همین منبع افزوده بود که وی چندی پیش در کمپ "ترآپل" که در میان پناهجویان به "ایستگاه آخر" معروف است، به سر می برده است. در بسیاری موارد، پناهجویانی که در آستانه استرداد قرار دارند، در این محل نگاهداری می شوند. این کمپ در واقع زندانی است که پناه جویان تحت تدابیر شدید امنیتی به طور موقت در آن نگاهداری می شوند.



"فان هارن" که تا سال 2009 وکالت کامبیز روستائی را به عهده داشته، در گفتگو با تلویرون هلند افزوده است که موکلش در سال 2008 از زندگی غیرقانونی و وضعیت ناروشن و انتظار طولانی کلافه بوده و یک بار گفته است که به زندگی خود پایان خواهد داد. "فان هارن" در ادامه گفته است که موکل سابقش به خاطر فشارهای وارده طی سال ها انتظار و بلاتکلیفی در دوره اخیر به "وهم" مبتلا شده بود.



مقامات هلندی اعلام کرده اند که روز 5 شنبه صبح چند تن از دوستان فرد متوفی، در بیمارستان حاضر شده و با وی وداع کرده اند. پلیس هلند برای اطلاع و تماس با خانواده وی در ایران به دنبال سرنخ می گردد