Sunday, January 9, 2011

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام:توهین و تهمت، شیوه کسانی است که پایه‌های قدرت خویش را بر تارهای عنکبوتی بنا نهاده‌اند/مارهای افسرده دين‌زدائی پس از تهمت به سران روحاني، به علمای قم رسيده‌اند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به مناسبت 19 دی، قیام خونین مردم قم علیه توهین به امام(ره) دیدگاه‌های خود را در مذمت توهین و تهمت منتشر کردند و با انتقاد از بداخلاقی‌های سياسی كه به علمای قم هم رسيده، نوشته‌‌اند: توهین و تهمت به کسانی که جایگاهی در قلوب مردم یک سرزمین یا پیروان یک آیین الهی دارند، شیوه همیشگی کسانی است که پایه‌های قدرت خویش را بر تارهای عنکبوتی بنا نهاده‌اند.


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به مناسبت 19 دی، قیام خونین مردم قم علیه توهین به امام(ره) دیدگاه‌های خود را در مذمت توهین و تهمت منتشر کردند و با انتقاد از بداخلاقی‌های سياسی كه به علمای قم هم رسيده، نوشته‌‌اند: توهین و تهمت به کسانی که جایگاهی در قلوب مردم یک سرزمین یا پیروان یک آیین الهی دارند، شیوه همیشگی کسانی است که پایه‌های قدرت خویش را بر تارهای عنکبوتی بنا نهاده‌اند.



به گزارش آفتاب، متن کامل دیدگاه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به شرح زیر است:



توهین و تهمت به کسانی که جایگاهی در قلوب مردم یک سرزمین یا پیروان یک آیین الهی دارند، شیوه همیشگی کسانی است که پایه‌های قدرت خویش را بر تارهای عنکبوتی بنا نهاده‌اند و شگفتا در تاریخ بسیار دیدیم و شنیدیم که حاکمان ناحق بسیاری، برای بقای خویش به این شیوه نخ‌نما تمسّک جستند و هر بار نیز آفتاب حقیقت از پس ابر توهین و تهمت بردمید و اساس شب‌پرستان را درنوردید، اما اذناب جور به این میراث اجدادی خویش پایبندند.



به تاریخ صدر اسلام برگردید که سران بت‌پرست حجاز، وقتی عجز خویش را در مقابله با پیام‌های آسمانی پیامبر رحمت دیدند و از اقبال مردم به دعوت اسلام و ادبار از خویش ترسیدند، تیر توهین و تهمت را در ترکش نهادند تا شاید با سیاه‌نمایی نورانیت رسول مکرم(ص) و سحر و جادو خواندن کلام وحی، بر روزگار قدرت خویش چند صباحی بیفزایند، اما دیدیم که لات، هبل و عزی یکی پس از دیگری شکستند و وحدانیت خدا در قالب تعالیم متعالی اسلام بر زبان‌ها جاری شد و امروز مسلمانان با بیش از 5/1 میلیارد جمعیت و 56 کشور با قومیت‌های مختلف و زبان‌های گوناگون فریاد برمی‌آورند که «اشهد ان محمداً رسول الله»



فراز و فرود تاریخ و تهمت و توهین طاغوتیان در حق حق‌گویان را در 1400 سال گذشته می‌دانید و به‌رسم ایجاز، به تاریخ معاصر ایران، به عنوان ام‌القرای جهان اسلام می‌پردازم که سلطنتی به شیوه اشراف مکه و مدینه در اندیشه

” اگر در نقطه آغاز مبارزه، رژیم پهلوی با کشتار بی‌رحمانه در 15 خرداد 42 و تبعید امام و حبس مبارزان، تسمه از گرده مردم کشید و به قول خویش زهرچشم گرفت، اما آن آتش، زیر خاکستر نهان بود و هر از چند گاهی انفاس قدسیه امام(ره) در بیانیه‌ها و روشنگری‌های مبارزان در سخنرانی‌ها، بر آن می‌دمید و در گذر زمان به سال 1356 رسیدیم. “

شوم حکومت موروثی به شیوه دیکتاتوری و استبدادی داشت.



مردی از قبیله اهل بیت(علیهم‌السلام) علم مبارزه ضدطاغوت را هرچند گروهی در آن مقطع پرچم ضلال می‌دانستند، برافراشت و در طول 17 سال با زبرالحدیدهایی که داشت، مردم را به میدان آورد.



اگر در نقطه آغاز مبارزه، رژیم پهلوی با کشتار بی‌رحمانه در 15 خرداد 42 و تبعید امام و حبس مبارزان، تسمه از گرده مردم کشید و به قول خویش زهرچشم گرفت، اما آن آتش، زیر خاکستر نهان بود و هر از چند گاهی انفاس قدسیه امام(ره) در بیانیه‌ها و روشنگری‌های مبارزان در سخنرانی‌ها، بر آن می‌دمید و در گذر زمان به سال 1356 رسیدیم.



رژیم پهلوی براساس اطلاعات میدانی ساواک که بعضاً تا عمق خانواده‌ها نیز نفوذ داشت، مانند سران مشرک قریش، پی به عجز خویش در مقابله با اقبال روزافزون مردم به امام و نهضت روحانیت برد و در همان سال، دو سیاست را برای ترور فیزیکی و شخصیتی امام پی گرفت.



برای ترور فیزیکی نور چشم امام، حاج آقا مصطفی خمینی را در آبان ماه 1356 نشانه گرفتند تا امام را از ادامه مبارزه مأیوس کنند. اما وقتی استواری امام را در تداوم مبارزه و صلابت مردم در حمایت از امام دیدند، در دی‌ماه همان سال سیاست ترور شخصیتی امام را در دستور کار خویش قرار دادند و مقاله‌ای سراسر توهین و تهمت به امام را در روزنامه اطلاعات منتشر کردند که به اعتراف دوست و دشمن، اتفاقات پس از آن، سقوط رژیم پهلوی را در سراشیبی تسریع نهاد.



مردم همه شهرهای ایران، به‌خصوص مردم شهر قم که امام را با همه سوابق می‌شناختند، چون آتشفشانی به خروش آمدند و اگرچه در 19 دی در خیابان‌های قم در خون خویش غلتیدند، اما گدازه‌های خشم و نفرت خویش را بر کاخ پوشالی و سست بنیاد پهلوی ریختند.



همراهی پیر و جوان و زن و مرد قم با طلبه‌ها، فضلا، علمای بیدار و مراجع بزرگوار برای دفاع از حقانیت وجود یک سید جلیل‌القدر از سلاله پاکان ثابت کرد که تقدیر الهی در قرار دادن مضجع شریف حضرت معصومه(س) در قم و بعدها تأسیس حوزه علمیه در این خطه از جغرافیای وسیع ایران بی‌حکمت نبوده است.



مردم قم در 19 دی 1356 با خون خویش درختی را آبیاری کرده‌اند که سال‌ها پیش خون مردم تهران و کفن‌پوشان ورامین و خود قم در پای نهال آن ریخته شده بود.



درختی که شاگردان امام در طول 15 سال تبعید رهبر خویش با تحمل مرارت‌های شکنجه و زندان نگذاشتند شاخه‌های انحرافی بر آن رشد نماید، درختی که یک سال پس از قیام خونین مردم قم با عنوان «جمهوری اسلامی» ثمر داد. درختی که در سالهای پس از پیروزی، تثبیت و تداوم خویش با حضور مردم و اهدای خون جوانان در دفاع مقدس، سایه گستر شده است.



اینک 30 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و بقایای فکری دین‌زدایی و روحانیت‌ستیزی که در بهار هوشیاری مردم ایران، چون مارهای افسرده سر در خاک انتقام فرو برده بودند، در پاییز بداخلاقی‌های سیاسی و اختلافات سلیقه‌ای، پوست‌اندازی کرده و سر برآورده‌اند و خاکریز به‌خاکریز جلو می‌آیند و شاهدیم که پس از توهین و تهمت به سران روحانی عرصه سیاست در 30 سال گذشته، به فضلا، علما و مراجع قم رسیده‌اند.



تأسف‌آور است که این بار برای توهین و تهمت، لباس رشیدی مطلق‌ها را درآورده و خرقه دوستی و ارشاد پوشیده‌اند، رندانه با چراغی که دروغ را اخلاق، تهمت را مبارزه و توهین را جهاد می‌دانند، مزوّرانه پشت خاکریزی پناه گرفته‌اند که مطمئناً آخرین و بالاترین هدف آنها خواهد بود.

پدر شهید رامین رمضانی همچنان در بازداشت است

بیش از یک ماه و نیم از بازداشت مهدی رمضانی ،پدر یکی از شهدای جنبش سبز می گذرد اما او هنوز از زندان آزاد نشده است.


به گزارش کلمه با وجود صدور قرار وثیقه دویست میلیون تومانی، پدر این شهید جنبش سبز که به دلیل شرکت در مراسم جشن تولد یکی دیگر از شهدای حوادث پس از انتخابات که به صورت نمادین یک ماه قبل در بهشت زهرای تهران برگزار شد، دستگیر شده و همچنان در بازداشت یه سر می برد .

خانواده رمضانی هفته گذشته با تهیه یک سند ملکی برای تودیع وثیقه مهدی رمضانی اقدام کردند اما به دلایل اداری دادگاه از پذیرفتن این سند خودداری کرد و اکنون آنها تهیه سند دیگری را برای تودیع وثیقه بر عهده گرفته اند . این در حالی است که تا این درجه سخت گیری برای خانواده یکی از شهدای حوادث پس از انتخابات عجیب به نظر می رسد . این اولین بار است که یکی از بستگان نزدیک شهدای جنبش سبز این گونه بازداشت و در زندان نگهداری می شود . موضوعی که موجب نگرانی دیگر خانواده های شهدای جنبش نیز شده است .

مهدی رمضانی یک ماه و نیم پیش بر سر مزار فرزند۲۲ ساله اش ،رامین، در بهشت زهرای تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد . این حادثه در پی حضور تعدادی از خانواده های شهدای حوادث پس از انتخابات به دلیل شرکت در مراسم سالروز تولد امیر تاجمیر، یکی دیگر از شهدای جنبش سبز رخ داد..

رامین رمضانی، بیست و پنجم خرداد ماه سال گذشته در روز راهپیمایی مسالمت آمیز مردم به ضرب گلوله به شهادت رسید

اکنون پدر رامین که در تمام این یک سال و نیم پس از شهادت پسرش یک روز را هم لحظه ای بدون غم و اندوه پشت سر در زندان اوین به سر می برد .

مهدی رمضانی در طول مدت بازداشتش فقط دوبار با خانواده اش تماس تلفنی داشته و خانواده موفق نشده اند وی را ملاقات کنند.

محکومیت نسرین ستوده به ۱۱ سال حبس و ۲۰ سال محرومیت از حرفه وکالت

نسرین ستوده، حقوقدان و وکیل دادگستری، از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به قضاوت پیرعباسی به ۱۱ سال حبس تعزیری، ۲۰ سال ممنوعیت خروج از کشور و ۲۰ سال محرومیت از وکالت محکوم شد.




همسر وی، رضا خندان دراین‌باره به کمیته گزارشگران حقوق بشر گفت:‌ «این حکم به وکیل ایشان، نسیم غنوی ابلاغ شده و برای درخواست تجدیدنظر، ۲۰ روز فرصت خواهیم داشت.»



این حکم درحالی صادر شده که به گفته‌ی همسر ستوده، وی در آخرین ملاقات حضوری صدور حکم «سبک‌تری» را پیش‌بینی کرده بود و در وضعیت روحی «بسیار مناسبی» قرار داشت.



خندان، در ادامه با اشاره به این نکته که در رابطه با تمامی اتهامات، سنگین‌ترین میزان حبس برای همسرش صادر شده، اضافه کرد: «برای یک اتهام، (تبلیغ علیه نظام) یک سال حبس و برای دو اتهام دیگر، (اقدام علیه امنیت ملی و عدم رعایت حجاب اسلامی در فیلم سخنرانی) هر یک پنج سال حبس صادر شده است.»



از سوی دیگر، گزارش‌ها حاکی از احضار کتبی نسیم غنوی، وکیل و رضا خندان، همسر نسرین ستوده به دادگاه انقلاب است. همسر نسرین ستوده در این‌باره ابراز داشت: «بنده باید به شعبه اول دادگاه انقلاب مراجعه کنم و در احضاریه کتبی، دقیقا واژه‌ی متهم در مورد من ذکر شده است. البته یک‌بار هم ۱۰ الی ۱۲ روز پس از بازداشت خانم ستوده احضار شدم و تذکراتی در مورد مصاحبه با رسانه‌ها دریافت کردم.»



نسرین ستوده از روز سیزدهم شهریورماه در سلول انفرادی زندان اوین در بازداشت است. دادگاه او ۲۴ آبان ماه، در شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب، به ریاست قاضی پیرعباسی و با تفهیم اتهامات «اقدام علیه امنیت ملی» و «تبلیغ علیه نظام» برگزار شد. وی در ادامه به اتهام دیگری در رابطه با «عدم رعایت حجاب رسمی در فیلم سخنرانی» متهم شد. ستوده مدت زیادی از زمان بازداشت خود را در اعتصاب غذا به‌سر برده است.



این حقوقدان، وکیل دادگستری و برنده جایزه حقوق بشر “سازمان حقوق بشر بین‌الملل”، ضمن عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر، کمپین یک میلیون امضا برای تغییر قوانین تبعیض آمیز علیه زنان، و انجمن حمایت از کودکان، وکالت پرونده‌های بسیاری از فعالان حقوق بشر، فعالان حقوق زنان، کودکان قربانیِ کودک آزاری و کودکان در معرض اعدام را برعهده داشته‌است. ستوده در سال ۱۳۸۸ (۲۰۰۸م) برنده جایزه حقوق بشر «سازمان حقوق بشر بین‌الملل» شد. او پیش از بازداشت، بارها به‌خاطر فعالیت‌های حقوقی‌اش مورد تهدید قرار گرفته بود و به وی هشدار داده بودند که از وکالت شیرین عبادی دست بردارد

"جاسوس" آمريكايي دستگير شده رواني بود!

"جاسوس" آمريكايي دستگير شده رواني بود!


يك منبع آگاه درباره خبر دستگيري يك زن جاسوس آمريكايي در مرز جلفا گفت: اين زن ادعا مي‌كرد كه در دندان خود تجهيزات جاسوسي دارد و خود را به مأموران مرزباني به عنوان جاسوس معرفي كرده بود.



يك منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس گفت: روز ۱۵دي‌ماه هال فايالان زن ۳۴ ساله آمريكايي با مراجعه به مأموران مرزباني ادعا كرده بود كه جاسوس است و تجهيزات جاسوسي همراه خود دارد.



وي اظهار داشت: اين زن براي بررسي‌هاي بيشتر توسط پليس دستگير و به مراجع اطلاعاتي تحويل داده شد تا صحت و سقم گفته‌هايش بررسي شود.



اين منبع آگاه تصريح كرد:‌ در بازجويي‌هاي به عمل آمده مشخص شد كه اين زن حالت رواني مساعدي ندارد و به دليل مشكلات رواني ادعاهايش مبني بر جاسوسي و همراه داشتن تجهيزات صحت ندارد.



وي گفت: پس از مشخص شدن بيماري رواني اين فرد، وي از مرز جلفا ديپورت شد.

جمهوری اسلامی ميگوید عوامل ترور علي‌محمدي را دستگير کرده است

جمهوری اسلامی ميگوید عوامل ترور علي‌محمدي را دستگير کرده است


به گزارش خبرگزاري فارس عوامل ترور دانشمند هسته ای ، مسعود علي‌محمدي دستگير شدند.



يك منبع آگاه در گفت‌و گو با فارس از دستگيري عوامل ترور دانشمند شهيد، مسعود علي‌محمدي كه سال گذشته در يك عمليات تروريستي به کشته شد، خبر داد.

وي اضافه كرد : جزييات بيشتر اين خبر بزودي منتشر خواهد شد.

مسعود علي‌محمدي استاد فيزيك دانشگاه تهران روز سه‌شنبه 22 دي‌ماه 1388 در مقابل منزلش ترور شد.

آخرين آمار اعلامي از سقوط هواپيما در اروميه: تعداد كشته شدگان به ‌٥٥ نفر رسيد

آخرين آمار اعلامي از سقوط هواپيما در اروميه: تعداد كشته شدگان به ‌٥٥ نفر رسيد


معاون سياسي استاندار آذربايجان غربي گفت: تاكنون 55 نفر در حادثه سقوط هواپيماي بويينگ خطوط ايران‌اير كه در ساعت 19:45 در حوالي شهرستان اروميه سقوط كرد، كشته و 30 نفر هم مجروح شده اند كه به بيمارستان انتقال يافته اند.



به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر سبزواري با اعلام اين خبر گفت:‌ "از ساعات اوليه سانحه استاندار، ارتش، سپاه، بسيج و نيروهاي هلال احمر و ستاد حوادث غير مترقبه استان و ساير ستاد هاي ذيربط وارد عمليات امداد شده اند."



وي علت سانحه را شرايط نامساعد جوي اعلام كرد و گفت كه خلبان اعلام كرد: "به دليل شرايط نامساعد نمي تواند فرود بيايد."



به گفته معاون سياسي استاندار آذربايجان غربي هواپيما در ارتفاعات پست روستاي قره حسن لو به زمين نشسته و روي زمين كشيده شده است.



وي گفت: "بيشتر مجروحان به بيمارستان امام رضا انتقال داده شده اند."

بدون وجد و شوريدگى،

بدون وجد و شوريدگى،




هيچ چيز بزرگى



به دست نمى آوريد.



امرسون

از آمار گوگل

از آمار گوگل

غرق ‌شدن معشوقه علت‌ خودکشی علیرضا ‌پهلوی + تصویر

پارساپرس: منابع نزدیک به خاندان پهلوی روز چهارشنبه ۵-۱-۲۰۱۰ به العربیه گفتند که عامل خودکشی علیرضا پهلوی پسر دوم آخرین شاه ایران ، غرق شدن معشوقه وی در سال گذشته بوده است.




به گزارش مشرق، علیرضا، پسر دوم محمد رضا پهلوی، روز سه شنبه در منزل شخصی خود در بوستون مرکز ایالت ماساچوست آمریکا خودکشی کرد.



منابع نزدیک به خاندان پهلوی که خواستند نامشان فاش نشود در این باره به العربیه اعلام کردند که پس از حادثه غرق شدن معشوقه علیرضا پهلوی ، وی کمتر در ملأ عام ظاهر شد و بیشتر گوشه گیر و بیمار بوده است.



این منابع معشوقه علیرضا پهلوی را لیلا آزموده اعلام کردند و افزودند که وی سال گذشته به همراه علیرضا در یک سفر تفریحی دریایی غرق شد. بنابر گزارش نزدیکان به خاندان پهلوی در این حادثه علیرضا بسیار تلاش کرد تا لیلا معشوقه خود را نجات دهد اما تلاش وی نتیجه ای را در بر نداشته است.



سایت خاندان پهلوی روز چهارشنبه با درج خبری خودکشی علیرضا نوشت که علیرضا هرگز خاطره مرگ پدر و خواهرش را فراموش نکرده است.



گفتنی است که لیلا کوچکترین فرزند محمد رضا پهلوی نیز در سال ۲۰۰۱ میلادی در هتلی در لندن ، با خوردن ۲۷۰ قرص خواب آور در لندن خودکشی کرد.



وی پس از مرگ خواهر سی و یک ساله اش لیلا در سال دو هزار و یک میلادی که جسد بی جانش در اتاق هتلی در لندن پیدا شد دچار بیماری افسردگی شده بود.



نازی افتخاری که در دفتر رضا پهلوی در واشنگتن کار می کند و دوست نزدیک خانوادگی آنهاست گفت افسردگی علیرضا پهلوی با گذشت زمان پس از ترک ایران زندگی در خارج از کشور مرگ پدر و سپس خواهرش که احساس نزدیکی زیادی با وی داشت بیشتر شد.



در گزارش آسوشیتدپرس آمده است، پلیس بوستون اعلام کرد آنها جسد مردی را که با شلیک گلوله خود را کشته بود اندکی پس از ساعت دو بامداد روز سه شنبه در خانه ای در محله ساوت اند بوستون پیدا کردند.



پلیس هویت این مرد را تایید نکرد اما یک مقام قضایی که اجازه نداشت هویت جسد را فاش کند و خواست نامش فاش نشود تایید کرد که این مرد علیرضا پهلوی بوده است.



افسر پلیسی که دیده شد عصر روز سه شنبه وارد ساختمان محل سکونت علیرضا پهلوی شد و با خانواده وی صحبت کرد از مصاحبه با خبرنگاران خودداری کرد.



دان فیلیپس همسایه ۴۲ علیرضا پهلوی گفت: شناخت زیادی از وی نداشت اما علیرضا را فردی بسیار اجتماعی توصیف کرد که همیشه بسیار مرتب لباس می پوشید.



فیلیپس افزود: من همیشه وی را می دیدم که اطراف اینجا قدم می زد و اغلب لباس جین آبی و کت ورزشی می پوشید

اگر امام زنده بود

تلاش وزارت نفت برای خروج از کلاف سردرگم سپاه

تلاش وزارت نفت برای خروج از کلاف سردرگم سپاه




ندای سبز آزادی: تغییرهای مدیران صنعت نفت انگار شکل و جهت دیگری یافته است و به تازگی با هدف تحمل بیشتر تحریم ها و مقابله با آنها صورت می گیرد.



در حالی که در یک سال و نیم گذشته بسیاری از مدیران با تجربه و قدیمی صنعت نفت تنها به دلیل مخالفت و ضدیت با رئیس دولت کودتا برکنار شدند اکنون وزیر نفت به تکاپو افتاده است تا با حفظ مدیران قبلی وضعیت نابسامان فعلی را اندکی به سامان کند.



تغیر مدیران در صنعت نفت نه به یک سال و نیم گذشته بلکه به 5 سال اخیر مربوط است. در این مدت و از زمان حضور محمود احمدی نژاد، این صنعت وزرای متعددی را به خود دیده است. معمولن با هر وزیری، مدیران ارشد و اصلی نیز تغییر می کردند.، هرچند تغییر آنها به سطوح پایین تر هم سرایت می کرد و به همین دلیل صنعت نفت در این چند سال همواره از عدم تعادل و نداشتن سیاست واحد رنج برده است و به همین دلیل خسارات فراوانی را متحمل شده است.



اما به تازگی و پس از آن که در اواخر آذرماه سال جاری شرکت نفت و گاز پارس در فهرست شرکت های مورد تحریم آمریکا قرار گرفت، روز چهارشنبه وزیر نفت دولت کودتا مدیر جدیدی برای این شرکت منصوب کرد.



مسعود ميرکاظمی طی احکامی مديران جديد شرکتهای نفت و گاز پارس و سازمان منطقه ويژه اقتصادی انرژی پارس را منصوب کرده است.



شرکت نفت و گاز پارس بخشی از شرکت ملی نفت ايران است و ماموريت توسعه بزرگترين ميدان گازی ايران، يعنی پارس جنوبی را به عهده دارد.



موسی سوری به عنوان مدير عامل جديد شرکت نفت و گاز پارس و سيد پيروز موسوی به عنوان مدير عامل جديد سازمان منطقه ويژه اقتصادی انرژی پارس منصوب شده اند. در متن حکم انتصاب موسی سوری،" پيگيری و اجرای مجدانه فازهای توسعه ای ميدان مشترک پارس جنوبی طبق برنامه زمان بندی تعيين شده و افزايش ظرفيت توليد از اين ميدان و ساير ميادين تحت پوشش" و "ساماندهی فرآيندهای تامين مالی و جذب سرمايه های داخلی و خارجی" جزو انتظارات وزارت نفت از این مدیر جدید برشمرده شده است.



انتصاب مدير عامل جديد شرکت نفت و گاز پارس در حالی انجام می گيرد که، امريکا در ۲۰ دسامبر (۲۹ آذر) ، نام چند شرکت دولتی ديگر ايران از جمله نفت و گاز پارس را به خاطر آنچه کمک به برنامه اتمی و موشکی آن کشور خواند به فهرست تحريم ها افزوده است.



تغيير مدير عامل شرکت نفت وگاز پارس و تاکيد بر "اجرای مجدانه توسعه فازهای پارس جنوبی" در حالی انجام می شود که طبق برنامه ريزی، تکميل طرح توسعه ۳۵ ماهه پارس جنوبی و افزايش ظرفيت توليد از اين ميدان مشترک گاز به ۷۵۰ ميليون متر مکعب در روز از مهمترين ماموريتهای مديران جديد نفت گاز پارس و سازمان منطقه ويژه اقتصادی انرژی پارس اعلام شده است.



اين در حالی است که طبق اظهارات اخير حميدرضا کاتوزيان رئيس کميسيون انرژی مجلس اسلامی ايران، طبق برنامه، طی ۹ ماه قرار بود پارس جنوبی ۲۵ درصد پيشرفت داشته باشد، اما رشد واقعی پيشرفت فازهای پارس جنوبی رقمی در حدود نیم درصد بوده است.



به دنبال تحريمهای گسترده سازمان ملل و تحريمهای اقتصادی يکجانبه امريکا و کشورهای دیگر، تقريبن همه شرکتهای انرژی معتبر خارجی از جمله توتال فرانسه، شرکت بريتانيايی-هلندی شل، رپسول اسپانيا و شرکت بی پی بريتانيا از ادامه همکاری با ایران سرباز زدند.



با رويگردانی شرکتهای خارجی از سرمايه گذاری در پارس جنوبی، دولت کودتا اواخر بهار امسال شش فاز از بزرگ‌ترين ميدان گازی اين کشور در پارس جنوبی را به ارزش ۲۱ ميليارد دلار به شرکت‌های داخلی عمدتا وابسته به قرارگاه خاتم‌الانبياء سپاه پاسداران واگذار کرد. اقدامی که طبق گفته کاتوزيان در ۹ ماه گذشته نتيجه ای نداشته است و رشد پيشرفت پارس جنوبی به جای ۲۵ درصد ، نیم درصد بوده است.



و اکنون با تغییر مدیر پیشین و انتخاب مدیر عامل جدید و آنچه در حکم انتصاب از وی خواسته شده، به نظر می رسد دولت کودتا به دنبال راهی برای رهایی از فشارهای وارده است و با اینکه شرکت های مختلف نفتی را با عنوان خصوصی سازی به سپاه واگذار کرده است به دنبال این است که با تعیین مدیران باتجربه راهی برای برون رفت از مشکلات پیچیده ای پیدا کند که خود ایجاد کرده است.

استفاده احزاب از شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و توئیتر غیر قانونی است‌

استفاده احزاب از شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و توئیتر غیر قانونی است‌




رییس کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با اشاره به موارد اصلاح شده در پیش‌نویس قانون احزاب گفت: با توجه به شرایط جنگ نرم، استفاده احزاب از شبکه‌های اجتماعی برای فعالیت‌های خود تخلف محسوب می‌شود.



به گزارش فارس، حمیدرضا فولادگر، رییس کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: تخلفاتی که با توجه به شرایط جدید کشور بر قانون سال ۶۰ افزوده شده، استفاده از شبکه‌های مجازی و اجتماعی غیرقانونی نظیر فیس‌بوک و توئیتر است که با توجه به شرایط جنگ نرم، احزاب نمی‌توانند از این شبکه‌ها برای فعالیت‌های خود و یا هرگونه عضوگیری در این فضاها استفاده کنند و بنابراین هرگونه استفاده از این شبکه‌ها برای احزاب دارای مجوز، تحلف به حساب می‌آید.



در ادامه اعمال محدودیتها برای فعالیت احزاب، رییس کمیسیون ماده ۱۰ احزاب افزود: در این قانون جدید برای نظارت بر احزاب روش دقیق‌تر و بهتری طراحی شده و احزاب را وادار می‌کند که فعال‌تر در فضای جامعه فعالیت کنند به‌طوری که از رشد قارچ‌گونه احزاب که صرفا جنبه شناسنامه‌ای دارد جلوگیری می‌کند و احزاب کمتر ولی فعال‌تر در جامعه رشد خواهند کرد.

برکناری برادر محمد نوری‌زاد از ریاست دانشگاه کرمانشاه

برکناری برادر محمد نوری‌زاد از ریاست دانشگاه کرمانشاه


کلمه : طی ابلاغی توسط دکتر دستجردی وزیر بهداشت، دکتر محمد رضا نیکبخت، سرپرست فعلی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و جایگزین آقای دکتر صمد نوری زاد معرفی شد.



به گزارش جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی، رسانه‌های نزدیک به دولت خبر برکناری دکتر صمد نوری زاد را مرتبط با جریانات اخیر دانسته و آن را این گونه مطرح کردند: برادر یکی از عناصر فتنه که طی چند سال اخیر ریاست یکی از دانشگاههای علوم پزشکی کشور را بر عهده داشت هفته گذشته از سوی مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برکنار شد.



پیش از این صمد نوری‌زاد ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را برعهده داشت. نوری زاد یکی از مدیران مجموعه وزارت بهداشت است که در سال ۸۴ توسط لنکرانی به عنوان ریاست دانشگاه علوم پزشکی کاشان و در سال ۸۷ هم با ابلاغ لنکرانی به ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انتخاب شد.



وی با دو دوره فعالیت سی ماهه در هر کدام از این دانشگاه ها اقدامی موثر انجام داد که ارتقا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به تیپ یک، از آن جمله بوده است.



مراسم تودیع وی صبح روز چهارشنبه ۱۵ دی ماه با حضور معاون آموزشی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و مسئولان استان و دانشگاه در مرکز آموزشی درمانی امام رضا برگزار شد.



به گزارش منابع آگاه، نوری زاد به دلایل شخصی از پذیرش پیشنهادات شغلی دیگری که از سوی وزارت بهداشت به وی شده است امتناع کرده است.

محاکمه نویسندگان بیانیه معروف به چهارده نفر

محاکمه نویسندگان بیانیه معروف به چهارده نفر


همه چهارده زندانی سیاسی که نامه معروف به چهارده نفر را امضا کرده بودند، به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق نوشتن بیانیه، به دادگاه فراخوانده و محاکمه خواهند شد .



به گزارش کلمه، مسوولان زندان اوین با تاکید براین نکته به زندانیان یادآور شده اند که تک تک این زندانیان را به جرم امضای بیانیه و انتشار آن محاکمه خواهند کرد، حتی اگر این زندانیان اکنون آزاد شده باشند.



همچنین بازپرس شعبه پنج دادسرای اوین در جلسه بازپرسی یکی از زندانیان امضا کننده این بیانیه به او یاد آور شده است که حتی زندانیان تبعید شده یا آزاد شده نیز از این محاکمه در امان نخواهند بود . او به کیوان صمیمی گفته است که برای همه امضا کنندگان بیانیه حکم زندان صادر می کند.



گفته می شود افزایش فشارها بر زندانیانی که بیانیه و یا نامه می نویسند به این دلیل است که از این پس کسی از درون زندان بیانیه و یا نامه به بیرون نفرستد.



چندماه پیش چهارده زندانی بند ۳۵۰ زندان اوین با نوشتن بیانیه ای خواهان تشکیل کمیته حقیقت یاب از سوی سازمان ملل برای بررسی حوادث پس از انتخابات شده بودند. این بیانیه پس از سخنان محمود احمدی نژاد، رییس دولت دهم در سازمان ملل منتشر شد زمانی که او در سخنرانی اش خواسته بود که کمیته ای حقیقت یاب برای بررسی حوادث ۱۱ سپتامبر تشکیل شود .



کیوان صمیمی ، روزنامه نگار به همین دلیل چند روز پیش از زندان رجایی شهر به دادسرای اوین فراخوانده شد . علت احضار و تشکیل پرونده مجدد برای وی امضای بیانیه از درون زندان و انتشار آن اعلام شده است .



چندی پس از انتشار این بیانیه کوهیار گودرزی، علی پرویز و علی تاجر نیا با اتمام زمان محکومیت شان از زندان آزاد شدند و مجید دری و ضیا نبوی، دانشجویان ستاره دار نیز به ترتیب به زندان های شهر بهبهان و اهواز تبعید شدند تا دوران حبس شان را در تبعید بگذرانند .اما با این همه مسوولان تهدید می کنند که همه امضا کنندگان این بیانیه را محاکمه می کنند .این در حالی است که پیش از این نیز این زندانیان را ساعتها به دلیل امضای این بیانیه مورد بازجویی قرارداده بودند . آنها در این بازجویی ها هر بار از زندانیان سیاسی می خواستند تا امضای شان را تکذیب کنند.



مسوولان زندان اوین از مدتها پیش تماسهای تلفنی بند ۳۵۰ زندان اوین که اکنون بیشترین تعداد زندانیان سیاسی را در خود جای داده است قطع کرده اند . همچنین آنها مدتهاست اجازه ملاقات حضوری زندانیان با خانواده هایشان را نمی دهند . برخی از تحلیلگران سیاسی می گویند که قطع این تماسها تنها به دلیل قطع ارتباط زندانیان با دنیای خارج و انتقال اخبار و اطلاعات بوده است ، اما هنگامی که این راه ها نیز برای قطع این ارتباط به نتیجه ای نرسید و باز هم بیانیه های زندانیان سیاسی به خارج از زندان راه یافت، آنها به فکر محاکمه و پرونده سازی جدید برای زندانیانی افتاده اند که اکنون در زندان محبوس و در حال گذراندن احکام سنگین شان هستند .



این محاکمه ها با تشکیل پرونده جدید برای کیوان صمیمی آغاز شده و در روزهای آینده طبق گفته مسوولان زندان و دادسرای اوین با احضار و محاکمه دیگر امضا کنندگان بیانیه از جمله میلاد اسدی، عبدالله مومنی، بهمن احمدی امویی ،محسن میردامادی، محسن امین زاده ،محمد داوری، امیر خسرو دلیر ثانی، محمد فرید طاهری قزوینی و علی ملیحی نیز ادامه پیدا خواهد کرد .



مسوولان زندان و دادسرای اوین در باره زمان دقیق احضار زندانیان تبعید شده و یا آزاد شده که این بیانیه را امضا کرده بودند، چیزی نگفته اند.



در بخشی از این بیانیه آمده بود : «ما به عنوان بخشی از قربانیان بی گناه و در بند این حوادث که پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ به همان شیوه مورد اشاره آقای احمدی نژاد متهم، دستگیر و با احکام ناعادلانه زندانی شده ایم، پیشنهاد می کنیم یک گروه حقیقت یاب مستقل ملی، متشکل از افرادی معتبر و مورد اعتماد جامعه برای کشف حقایق مربوط به این انتخابات و حوادث پس از آن تشکیل شود.»

علی خامنه ای : دشمنان به دنبال حذف جمهوری اسلامی بودند

علی خامنه ای : دشمنان به دنبال حذف جمهوری اسلامی بودند




علی خامنه ای، رهبر ایران حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته را به "طراحان خارجی" نسبت داده و گفته "کسانی که مردم به آنها سران فتنه می گویند در واقع بازیچه طراحان اصلی بودند و دشمن آنها را به وسط صحنه هل داده بود."



خامنه ای گفته که این افراد باید "راه خود را از دشمن جدا می کردند که این کار را انجام ندادند و مرتکب گناه شدند."



"سران فتنه" اصطلاحی است که مدافعان دولت ایران، از آن برای اشاره به میرحسین موسوی و مهدی کروبی، کاندیداهای اصلاح طلب انتخابات ریاست جمهوری دهم و محمد خاتمی، رئیس جمهوری سابق، استفاده می کنند.



آقای خامنه ای در دیدار با گروهی از مردم قم گفت که خارجی ها "در طراحی و محاسبات خود به دنبال حذف جمهوری اسلامی و تغییر نظام بودند."



به گفته رهبر ایران، طراحی دشمنان این بود که جمهوری اسلامی و شعار دین از جامعه برچیده شود و "قاعده حکومت و دولت را به شکل مطلوب خود تشکیل دهند."



به گفته آقای خامنه ای "صحنه گردانان اصلی، حالت دیگری را نیز طراحی کرده بودند که اگر به نتیجه مطلوب خود نرسند، کشور را به آشوب بکشانند و با تقلید از انقلاب اسلامی و بوجود آوردن کاریکاتوری از آن به اهداف خود برسند."



این سخنان به مناسبت سالروز اعتراض مردم قم بیان شد. در روز نوزدهم دی ماه سال 1356بعد از انتشار مقاله ای با امضای رشیدی مطلق در روزنامه اطلاعات مردم قم دست به اعتراض زدند. در این مقاله اتهاماتی به آیت الله خمینی وارد شده بود.



همزمان با سخنان رهبر ایران، اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز پیامی به مناسبت سالگرد 19 دی منتشر کرده و در آن ضمن مقایسه وضعیت کنونی با سی سال پیش نوشته که "بقایایی فکری دین زدایی و روحانیت سیتزی که در بهار هوشیاری مردم ایران، چون مارهای افسرده سر در خاک فرو برده بودند در پائیز بداخلاقی های سیاسی و اختلافات سلیقه ای پوست اندازه کرده و سر بر آورده اند و خاکریز به خاکریز جلوی می آیند."



آقای هاشمی رفسنجانی نویسد که "پس از توهین و تهمت به سران روحانی عرصه سیاست در سی سال گذشته، به فضلا، علما و مراجع رسیده اند."



رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که بعد از حوادث انتخابات ریاست جمهوری با انتقادهایی از سوی طرفداران دولت مواجه بوده است، با ابراز تاسف می نویسد که "این بار برای توهین و تهمت، لباس رشیدی مطلق ها را در آورده و خرقه دوستی و ارشاد پوشیده اند، رندانه با چراغی که دروغ را اخلاق، تهمت را مبارزه و توهین را جهاد می دانند."

سقوط يك هواپيماي مسافربري در حوالي اروميه

سقوط يك هواپيماي مسافربري در حوالي اروميه


كارشناس مسئول مركز عمليات بحران وزارت بهداشت از انتقال 10 مصدوم سقوط هواپيمايي بوئينگ به مراكز درماني خبر داد.



خالدي در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث ايسنا، در مورد آخرين وضعيت سقوط هواپيماي بوئينگ كه ساعتي پيش در شمال شرقي اروميه سقوط كرد، اظهار كرد: بر اساس گزارشهاي دريافت شده اين هواپيما 92 مسافر و هشت خدمه داشته و فرود اضطراري در روستاي قلعه ‌حسن‌لو داشته است.



وي ادامه داد: تاكنون 10 مصدوم به مراكز درماني منتقل شده‌اند و احتمال اينكه تعداد مصدومان تا 50، 60 نفر افزايش يابد نيز وجود دارد؛ اما تا اين لحظه هيچ آماري از كشته‌هاي احتمالي در دست نيست.



او اضافه كرد: در حال حاضر 36 آمبولانس پيش بيمارستاني در منطقه حادثه حضور دارند و 11 بيمارستان اروميه نيز در آماده‌باش كامل هستند.



به گفته خالدي، نيروهاي امدادي در شهرستان‌هاي همجوار همچون تبريز آمادگي خود را براي امدادرساني اعلام كرده‌اند، اما مركز اورژانس اروميه اعلام كرده است كه در حال حاضر مشكلي براي خدمات دهي به مصدومان وجود ندارد و در صورت نياز اين موضوع گزارش خواهد شد.



خالدي خاطرنشان كرد: وجود برف 50 تا 60 سانتي در كنار هواپيماي حادثه ديده و تاريكي هوا، دو معضلي است كه امدادرساني را با مشكل روبه‌رو كرده است.



اخبار تكميلي متعاقبا مخابره خواهد شد.

اقدام جمعی رسانه‌های آلمان برای آزادی دو خبرنگار بازداشتی در ایران

اقدام جمعی رسانه‌های آلمان برای آزادی دو خبرنگار بازداشتی در ایران




رادیو فردا: علیرغم هشدار‌ سخنگوی وزارت خارجه ایران در مورد تأثیر منفی کمپین‌های حمایت از دو خبرنگار آلمانی بازداشت شده در تبریز بر روند پیگیری پرونده این دو نفر، رسانه‌های آلمانی از روز یکشنبه کمپین تبلیغاتی را برای آزادی دو تبعه آلمانی به راه انداخته‌اند.



آسوشیتد پرس گزارش کرده است که به گفته سازمان گزارشگران بدون مرز و اتحادیه روزنامه‌نگاران و ناشران آلمانی، این کمپین در صدد است تا تبلیغات خود را در تمامی روزنامه‌ها و هفته‌نامه‌های به نام آلمان منتشر نماید.



در همین زمینه سه روزنامه شناخته شده آلمان روز یکشنبه، ۱۹ دی‌ماه، یک صفحه روزنامه خود را با عنوان «آزادی دو گزارشگر بازداشت شده در ایران» به این کمپین اختصاص داده است.



در متن این تبلیغ آمده است: «جستجوی حقیقت جرم نیست. کنجکاوی خبرنگاران، اساس آزادی مطبوعات است.»



این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران با اشاره به اینکه برخی در آلمان در تلاش هستند تا با ایجاد کمپین برای آزادی دو تبعه‌ آلمانی به ایران فشار بیاورند،‌ گفت: «ایجاد فشار به مقامات قضایی برای تغییر در حکم در کشور ما نتیجه عکس خواهد داد.»



پس از این اظهارات علی اکبر صالحی، سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی نیز در گفت‌و‌گو با مجله آلمانی اشپیگل به مقام‌های آلمان هشدار داد که در ارتباط با اظهارات تلویزیونی اخیر سکینه محمدی آشتیانی در خصوص تصمیم وی برای شکایت از این دو خبرنگار، از ابراز واکنش خودداری کنند.



وی گفت: «از سخنان و تفسیر‌های توهین آمیز خودداری کنید. ما برای حل و فصل سریع این پرونده داریم نهایت کوشش را می‌کنیم.»



آقای صالحی همچنین اعلام کرد که در تلاش است تا «موانعی که به تأخیر و پیچیده شدن روند دادرسی» این دو شهروند می‌انجامد را رفع کند.



وی گفت که اگر ناشر و سردبیر نشریه «بیلد آم زونتاگ» که دو خبرنگارش در بازداشت جمهوری اسلامی هستند، «بپذیرند که اشتباه کرده‌اند و از این کار معذرت بخواهند، این می‌تواند به پرونده کمک کند».



در واکنش به این اظهارات، اکسل اشپرینگر، مؤسسه ناشر «بیلد آم زونتاگ» روز شنبه، ۱۸ دی‌ماه اعلام کرد که سردبیران این روزنامه حاضرند در تهران یا جایی دیگر با وزیر خارجه ایران دیدار کنند.



آقای صالحی همچنین از همتای آلمانی خود دعوت کرده است که به تهران بیاید تا در مورد این مسئله گفت‌ و گو کننند.



گیدو وستروله، وزیرخارجه آلمان نیز پس از این اظهارات، اعلام آمادگی آقای صالحی برای حل این مسئله را «نشانه‌ای مثبت»‌ دانسته است.



«مارکوس آلفرد رودلف هلویگ» و «ینس آندرئاس کخ»، دو خبرنگار نشریه آلمانی «بیلد آم زونتاگ»، روز ۱۸ مهرماه در حال مصاحبه با پسر سکینه محمدی آشتیانی، زن محکوم به سنگسار، به اتهام فعالیت روزنامه‌نگاری بدون مجوز در تبریز بازداشت شدند.



سازمان گزارشگران بدون مرز این اقدام جمهوری اسلامی را محکوم کرده و مقامات آلمان نیز بارها خواستار آزادی این دو تبعه آلمانی شده‌اند.

نامه توکلی به رئیس دستگاه قضا درخصوص مهدی هاشمی و رحیمی

نامه توکلی به رئیس دستگاه قضا درخصوص مهدی هاشمی و رحیمی


آيا این درست است هم پرونده ای های رحیمی در زندان باشند و او آزاد

احمد توکلی در نامه سرگشاده ای خطاب به رئیس دستگاه قضا با تقدیر از رویکردهای جدید قوه قضائیه نکاتی را درباره چند پرونده از جمله اتهامات مهدی هاشمی، اطرافیان آیت الله هاشمی و معاون اول احمدی نژاد مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر متن کامل نامه احمد توکلی نماینده مجلس شورای اسلامی به آیت الله صادق لاریجانی به این شرح است:



برادر ارجمند آیت‌ا... آملی لاریجانی

رئیس محترم قوه قضائیه



سلام علیکم؛



طی مدتی که جنابعالی مسئولیت قوه قضائیه را بر عهده گرفته‌اید، بحمدا... شاهد تصمیمات و اقداماتی در مدیریت این قوه هستیم که امید زیادی را برای اصلاح کارکرد قضا در آینده برانگیخته است. بی تردید می‌توان گفت مهمترین آنها التزام شما به قانون در اداره و کارکرد قوه قضائیه است. وقتی قوه‌ای وظیفه ذاتی‌اش طبق اصل یکصد و پنجاه ششم، پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی است و مسئول تحقق عدالت شناخته می‌شود، طبیعی است که باید حامی قانون و از آن مهمتر، مجری آن باشد. عزل و تعقیب دادستان تهران و نصب قضات خوش نام در مصادر مهم مدیریت قوه، بر این امید افزوده است. در ارتباط با این رویکرد خجسته و پرونده‌هایی که در این ایام بحت انگیز شده است نکاتی از باب انجام وظیفة النصیحه لائمه المسلمین تقدیم می‌کنم:



1- به گفته مقامات قضایی، آقای مهدی هاشمی به اتهام مشارکت در فتنه پس از انتخابات و احتمالاً مسائل دیگر تحت تعقیب است. او به خارج گریخته و از حضور در دادگاه خودداری می‌کند. ماده 217 قانون آئین دادرسی تکلیف قانونی قاضی را در این موقعیت مشخص کرده است: «ماده 217- در کلیه جرائم مربوط به حقوق‌الناس و نظم عمومی که جنبه حق‌اللهی ندارند، هر گاه متهم یا وکیل او در هیچ یک از جلسات دادگاه حاضر نشده و یا لایحه نفرستاده باشند، دادگاه رای غیابی صادر می‌نماید...». آیا قاضی محترم پرونده در این مورد کاری کرده است؟ اگر جواب مثبت است چرا به مردم گفته نمی شود؟ و اگر منفی است، آیا نباید قوه قضائیه به این وظیفه صریح قانونی قیام کند؟



انجام این تکلیف دو نتیجه مهم برای کشور و اسلام در بردارد:



اول) به رغم امیدهای برانگیخته شده، هم اکنون قوه قضائیه زیر سوال است که تحت تاثیر تمایلات و فشارهای سیاسی از تعقیب جدی آقای مهدی هاشمی خودداری می‌کند. این تلقی به شدت به توانایی و نفوذ قوه قضائیه آسیب می‌زند وامیدهای تازه را به یاس مبدل می‌سازد. اگر قاضی به وظیفه قانونی ماده 217 آیین دادرسی عمل کند، تردیدها زدوده می‌شود، و روند اقتدار تقویت می ‌گردد.



دوم) نزدیک به بیست سالی است که به واسطه عملکرد برخی از افراد منتسب به جناب آقای هاشمی رفسنجانی، آسیب‌های جدی به آبروی این شخصیت ریشه‌دار انقلاب اسلامی وارد آمده است. خود اینجانب بارها، خصوصی و علنی از ایشان خواسته‌ام که از رسیدگی جدی به پرونده‌ های مربوط به این افراد حمایت کند و از توان خود نیز برای تنبیه آنان بهره گیرد. این روزها که برخی از افراد بدون توجه به خدمات بسیار برجسته آقای هاشمی رفسنجانی و جایگاه مهم ایشان در نظام سیاسی کشور، تیغ زبان و قلم را بی توجه به مصالح کشور می‌گردانند، تعقیب آقای مهدی هاشمی ، دفاع از هاشمی رفسنجانی نیز خواهد بود. تایید می‌فرمایید که این سخن از کسی صادر می‌شود که در نقد افکار و کردار آقای هاشمی رفسنجانی پیشگام بوده است و انتقاداتش بیشتر هم شده است، ولی حفظ آبروی سابقون در انقلاب را تا جائیکه ممکن باشد، وظیفه خود می‌داند و از افراطی‌گری برخی سیلی نخوردگان نیز تبری می‌جوید. هرچند عملکرد آقای هاشمی رفسنجانی در جریان فتنه سال گذشته در مجموع قابل قبول نیست و بعضا سؤء استفاده بیگانگان و تشویق فتنه گران را در پی داشته است.



2- پرونده معاون اول رئیس جمهور از اهمیت بیشتری برخوردار است. امروز دیگر خواص و برخی از عامه مردم می‌دانند که پرونده را سه قاضی عالیرتبه و با سابقه مطالعه کرده‌اند و به اتفاق توجه اتهام را به معاون رئیس جمهور قطعی می‌دانند ولی متاسفانه مقاومت در برابر اجرای قانون همچنان ادامه دارد. آیا این حرکت که صراحتاً با قانون اساسی ناسازگار است، برای قاضی حجتی فراهم می‌کند؟ قاضی براساس آیین دادرسی باید متهم را، هر که باشد، احضار کند، و «اشخاصی که حضور پیدا نکرده و گواهی عدم امکان حضور هم نفرستاده باشند، به دستور قاضی جلب می‌شوند»( ماده 117).



آیا این گسترش عدالت است که افراد دون پایه مربوط به پرونده بیمه ایران که یکی از موارد مربوط به این شخص است، در زندان به سر ببرند، ولی فردی که علاوه بر قاضی پرونده، سه قاضی کارکشته و خوشنام دیگر او را به طور قطع متهم می‌دانند ، حتی احضار هم نشود؟



حضرت آیت ا... آملی لاریجانی! جنابعالی بهتر از من می‌دانید پیامبر اکرم (ص) برای جامعه‌ای که در آن متهم ضعیف تعقیب شود و متهم صاحب قدرت مصون از تعرض بماند، چه سرانجام سیاهی را تصویر فرموده است. حالا که دیگر دادستان کل در رسانه‌ها اعلام کرده معاون اول رئیس جمهور متهم است، تاخیر در اجرای بی طرفانه قانون بسیار زیانبار‌تر می‌شود. برعکس رسیدگی به این اتهامات، صرف نظر از نتیجه محکومیت یا برائت، مانند مورد قبل، هم به تقویت و اقتدار قوه قضا می‌انجامد، هم شعار عدالت طلبی دولت را راست درمی‌آورد و به آن قوت می‌بخشد.



اقتدار قوه قضاییه برای حاکمیت قانون و رفع ظلم های مختلفی که مردم شریف ایران گرفتار آنند، امری ضروری است. این اقتدار جز با عدالت طلبی و بی طرفی به دست نخواهد آمد. بنده ضمن سپاسگزاری از زحمات جنابعالی و مدیران همراهتان، توجه به مراتب مذکور را درخواست می‌کنم.

دایناسورهای ژوراسیکی

دایناسورهای ژوراسیکی

پرده برداری از "دوست و همکار سردار مشفق"

5 ماه پس از انتشار فایل صوتی منتصب به فردی موسوم به "سردار مشفق" (از فرماندهان ارشد قرارگاه فوق امنیتی ثارالله سپاه پاسداران) یک مقام امنیتی بلندپایه دیگر جمهوری اسلامی نیز از شنود جلسات رهبران معترضان ایران خبر داد.




"سید عباس شکری" که هفته نامه 9 دی (متعلق به حمید رسایی، نماینده حامی احمدی نژاد در مجلس هشتم) او را "معاون سابق و مشاور فعلی" وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی و از "دوستان و همکاران سردار مشفق" معرفی کرده، در گفت و گویی که با دومین شماره این هفته نامه انجام داده، به بیان اتهاماتی علیه افرادی که آنها را "سران و حامیان فتنه" توصیف کرده، پرداخته است.



مقامات دولتی، امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی از میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو کاندیدای معترض به نتیجه انتخابات گذشته ریاست جمهوری ایران به عنوان "سران فتنه 88" یا "فتنه سبز" نام می برند؛ هرچند به کرات از سید محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق و حتی اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز به عنوان "همراهان فتنه" نام برده اند.



هفته نامه 9 دی که وظیفه خود را "مانعی در برابر فتنه گران قدیم و فتنه های جدید" عنوان کرده، در معرفی سید عباس شکری (که به نظر می آید نام مستعار باشد) نوشته است: "میهمان این هفته را به دلیل شرایط شغلی اش نمی توانیم معرفی کنیم، همین اندازه بدانید که سید عباس شکری خودش را یک بسیجی معرفی می کند."



طبق قانون تاسیس وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی، اساسنامه این وزارتخانه و برخی دیگر از قوانین داخلی جمهوری اسلامی، افشای نام و مشخصات مربوط به پرسنل و کادرهای این وزارتخانه ممنوع و جرم محسوب می شود.



این هفته نامه در ادامه خبر از آن داده که فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس هشتم (حامیان احمدی نژاد) هم در 9 دی امسال از "خدمات" شکری تشکر کرده است.







"مراقب باشید روی مین نروید"



هفته نامه حامیان محمود احمدی نژاد در ادامه شکری را از "همکاران و دوستان سردار مشفق" در دوران جنگ هشت ساله ایران و عراق، معرفی کرده و به نقل از "دوستان مشترکشان" نوشته است: "اینا بچه های جنگن، بچه ستاد جنگم نبودن، بچه نوک پیکان جنگ بودن، کارشون هم تو جنگ تخریبچی بود، تو تخریب هم تخصص اصلیشون انفجارات بود."



9 دی سپس گفت و گوی خود با شکری را "گفتگو با یک تخریبچی" خوانده و افزوده است: "گفتگو با یکی از همانهایی که هم مین های دشمن را خنثی کرده و هم برای آنها مین کاشته. شکری اما بعد از جنگ هم همان رسته تخریب را ادامه داد ولی در میدان جنگ نرم. تخریب چی جنگ نرم ما هم در این سالها و به ویژه در فتنه 88 مین های جنگ نرم را خنثی کرده و هم در این میدان برای فتنه گران مین کار گذاشته."



این نشریه در پایان مقدمه مصاحبه با معاون سابق و مشاور کنونی وزارت اطلاعات، "جنس" مصاحبه با او را از جنس "مین گذاری و خنثی کردن مین" عنوان کرده و به خوانندگانش هشدار داده: "مواظب باشید پایتان روی مین نرود."



در همین حال خبرگزاری فارس (نزدیک به دستگاه های امنیتی و نظامی) نیز، سید عباس شکری را "معاون وزیر اطلاعات در جریان فتنه 88" نامیده که به "واسطه موقعيتش از زير و بم فتنه، جلسات محرمانه سران و مديريت آن و اطلاعات محرمانه بسياري آگاه است."



این خبرگزاری در خصوص مصاحبه هفته نامه 9 دی با معاون سابق وزارت اطلاعات توضیح داده است: "او در مصاحبه‌اي كه با اين شماره هفته نامه ۹ دي انجام داده، بخشي از اين اطلاعات خبرساز را افشا و ضمن ريشه يابي جريان فتنه پس از انقلاب و نحوه و چرايي تقسيم كار سران فتنه ۸۸، هدف آقاي هاشمي رفسنجاني از نامه جنجالي‌اش به رهبر معظم انقلاب در خرداد ماه ۸۸ را هم به نقل از برادر زاده او بيان كرده است."







"ریشه تاریخی فتنه"



معاون سابق وزیر اطلاعات و مشاور کنونی این وزارتخانه، در گفت و گو با هفته نامه 9 دی، در خصوص آنچه "ریشه تاریخی جریان فتنه" نامیده، می گوید: "بعد از رياست جمهوري بني‌صدر ملعون جرياني به نام خط سه در داخل شكل گرفت و با جسارت تمام آقاي منتظري را در مقابل حضرت امام علم كرد. در آن مقطع حساس وزارت اطلاعات با شناخت دقيق و عميق ماهيت اين جريان فتنه وارد عمل شد و به شاخه نظامي و عملياتي آن را ضربه زد كه مهدي هاشمي معدوم در راس آن بود. ولي بعدها به ويژه پس از ارتحال حضرت امام، متاسفانه شاخه سياسي اين جريان كه به شدت از امام كينه به دل داشت و با رهبري آيت ‌الله خامنه‌اي هم مخالف بود با جسارت تمام به دليل خوش خيالي برخي از مسئولان عالي رتبه به تدريج وارد دستگاه اجرايي كشور شد و در لايه‌هاي حساس و استراتژيك سياسي و اقتصادي كشور نفوذ كرد."



شکری در بیان علل برخورد نکردن با "َشاخه سیاسی" این جریان در سال های گذشته" می گوید: "نفوذ بخش موثر اين جريان در بخش‌هايي از حاكميت از يك سو و همچنين نفوذ اين جريان در راس برخي از مراكز حساس اجازه برخورد با شاخه سياسي اين جريان را نداد و متاسفانه حمايت‌هاي برخي از شخصيت‌ها كه اتفاقا در فتنه ۸۸ نيز نقش محوري و در حقيقت رهبري فتنه را داشته‌اند موجب در امان ماندن آنان شد."



مشاور وزیر اطلاعات در ادامه از افرادی که او هم آنها را "خواص بی بصیرت" نام برده، انتقاد می کند و می افزاید: "خواص بي‌بصيرت بودند كه متاسفانه سياست نفوذ و رخنه سرويس‌هاي اطلاعاتي در طول سال‌هاي گذشته در بين نزديكان و بستگان درجه يك برخي از شخصيت‌ها و رجال سياسي مذهبي كشور، عامل اصلي بازدارندگي ايشان در مقابله با جريان فتنه بود."



رسانه ها و مقامات نزدیک به آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی از تعداد زیادی از مقامات و روحانیون بلندپایه سابق و کنونی حکومت به عنوان "خواص بی بصیرت" نام می برند. عنوانی که آیت الله خامنه ای پس از انتخابات اخیر ریاست جمهوری از آن در توصیف مقامات و شخصیت های شاخصی که حاضر به تایید نتیجه انتخابات به نفع احمدی نژاد یا محکوم کردن علنی اعتراضات پس از آن نشدند، استفاده کرد.



معاون سابق وزیر اطلاعات در توضیح بیشتری از این افراد به هفته نامه 9 دی می گوید: "كينه جوييها و حسادت‌هاي سياسي باعث شد تا اين شخصيت‌ها تحت تاثير القائات اطرافيانشان قرار بگيرند و متاسفانه حتي در مواردي شاهد همراهي و حتي رهبري اين شخصيت‌هاي با نفوذ توسط همين اعضاي خانواده بوديم. شايد بسياري از آنها ندانسته در اين حلقه قرار گرفته‌اند ولي الان در حال بازي در زمين آنها هستند."



سخنانی که به نظر می آید در اشاره به اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام و حمایت برخی فرزندان او از میرحسین موسوی و جنبش اعتراضی ایران موسوم به جنبش سبز بیان شده باشد.



شکری سپس دوران موسوم به "سازندگی و اصلاحات" را "بستر نفوذ و رخنه دشمن در برخی خواص" عنوان کرده و افزوده است: "متاسفانه بيشترين بهره را نيز در جنگ هوشمند از اين گروه برد. هدف مشترك اين جريان داخلي و خارجي هم اين بودكه بگويند احمدي‌نژاد نه."







حلقه



معاون سابق وزارت اطلاعات همچنین به صراحت از شنود جلسات رهبران معترضان به عنوان "کد اطلاعاتی" یاد می کند و می گوید: "به يكي از جلسات محفلي موسوي با عناصرش در تيرماه امسال توجه كنيد كه چطور جريان فتنه در درون خودشان تقسيم كار كرده اند."



او سپس به نقل از میرحسین موسوی خطاب به افرادی که آنها را "حلقه" معرفی کرده، می گوید: "فرض كنيد آقاي كروبي، آقاي خاتمي، آقاي هاشمي و ديگران عين هم فكر كنند، عين هم عمل كنند و عين هم بيايند در صحنه اين چيز خوبي نيست. اين به نفع ماست كه آقاي هاشمي در همين موقعيت خودش باشد البته دوست دارم هاشمي بيايد كارهاي ديگري هم بكند اما اگر نكرد همين هم خوب است. ببینيد ما به نماز آقاي هاشمي هم نياز داريم."



شکری در ادامه خود را "یک عنصر امنیتی" معرفی کرده و در بیان برداشتش از نامه مشهور هاشمی رفسنجانی به رهبر جمهوری اسلامی که سه روز پیش از انتخابات نوشته شده بود، گفته است: "نامه جسارت آميز هاشمي به مقام معظم رهبري نيز درست به مانند موسوي به تصور وجود موقعيت انقلابي به نگارش درآمد و با اتكاي به اين موقعيت انقلابي بود كه مقام معظم رهبري را تهديد به اقدامات براندازي در جريان انتخابات و پس از آن كرد."



او برادرزاده رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را یکی از افرادی دانسته که در انتشار این نامه نقش داشته است: "نامه قبل از رسيدن به حضرت آقا در سايت ها منتشر شد. علي هاشمي در ستاد قيطريه و در جمع شش نفر از اعضاي اصلي ستاد موسوي با هيجان وصف ناپذيري مطرح مي كند: اين نامه حاج آقا خيلي تند است و ما داريم آن را چاپ مي كنيم، شما هم بگويد چاپ كنند. بايد دست به دست هم بدهيم تا موج ايجاد كند. حاج آقا گفته يا اينجا كار خراب مي شود يا فضا برميگردد."



هاشمی رفسنجانی در آن نامه که در واکنش به اتهامات وارد شده علیه خود و خانواده اش توسط محمود احمدی نژاد در جریان مناظره تلویزیونی با میرحسین موسوی، نوشته بود خطاب به آیت الله خامنه ای گفته بود: "بي شك بخشي از مردم، احزاب و جريانها، اين وضع را بيش از اين بر نمي‌تابند و آتش فشانهايي كه از درون سينه هاي سوزان تغذيه مي شوند، در جامعه شكل خواهد گرفت كه نمونه هاي آن را در اجتماعات انتخاباتي در ميدانها، خيابان ها و دانشگاه ها، مشاهده مي كنيم ... از جنابعالي انتظار است براي حل اين مشكل و براي رفع فتنه هاي خطرناك و خاموش كردن آتشي كه هم اكنون دودش در فضا قابل مشاهده است، هر گونه كه صلاح مي دانيد، اقدام موثري بنماييد و مانع شعله ور تر شدن اين آتش در جريان انتخابات و پس از آن شويد."



شکری، این نامه را خبر دادن هاشمی رفسنجانی از "اغتشاشات پس از انتخابات" نامیده و افزوده: "معلوم مي‌شود كه پشتوانه آقاي هاشمي نيز براي ارسال نامه تند و بدون سلام و حتي تهديد آميز به مقام معظم رهبري، تصور او مبني بر وجود «موقعيت انقلابي » در جامعه است. اين ادعاي آقاي هاشمي مبني بر وجود آتش فشانهايي كه نمونه آنها را در اجتماعات انتخاباتي در خيابانها مشاهده مي كنيم مويد اين امر است."



به گفته معاون سابق وزير اطلاعات "حتي تهديد ناشيانه مقام معظم رهبري به شعله ورتر شدن آتش در جريان انتخابات و پس از ان هم به دليل اميدواري آقاي هاشمي به استمرار موقعيت انقلابي است كه آن را به شكل آتشي كه دودش در فضا قابل مشاهده است، بيان مي‌كند."



شكري در پایان گفت و گوی خود با هفته نامه 9 دی، نتیجه گیری می کند: "از مصاحبه موسوي در قبل از ۲۲ خرداد كاملا برمي‌آيد كه آنها به دليل تصور وجود موقعيت انقلابي در جامعه، تصميم قطعي خود را براي اجراي عمليات نهايي براندازي چه در صورت پيروزي، به صورت اجراي جشن‌هاي ساختار شكنانه و چه در صورت شكست، به صورت اغتشاشات براندازانه، اتخاذكرده بودند و صريحا نيز آن را بيان مي‌كردند."







"مباشران تقلب"



سردار مشفق که هفته نامه 9 دی، شکری را دوست و همکار او معرفی کرده، یکی از فرماندهان ارشد قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران است که به گفته رهبران معترضان، از نهادهای اصلی ترتیب دهنده "کودتای انتخاباتی حکومت" در 22 خرداد 1388 و پس از آن است.



در فایل صوتی سردار مشفق که اواسط مردادماه سال جاری به شکل گسترده در وبلاگ ها، وبسایت ها و شبکه های مجازی منتشر شد، این فرمانده امنیتی سپاه از شنود وسیع جلسات رسمی و قانونی اصلاح طلبان برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری خبر می دهد و بسیاری از مقامات و چهره های اصلاح طلب و منتقد احمدی نژاد مانند هاشمی رفسنجانی، حسن خمینی، میرحسین موسوی، مهدی کروبی، محمد خاتمی و ... را به طراحی کودتا برای براندازی نظام متهم می کند.



در آن هنگام، سایت جرس (از وبسایت های نزدیک به جنبش سبز) نوشت که "نام اصلی مشفق، سردار عبدالله ضیغمی است. سمت فعلی وی جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. ضیغمی در زمان جنگ ایران و عراق در واحد آموزش سپاه خدمت می کرد."



به نوشته این سایت "سخنرانی این مقام ارشد سپاه در مشهد، تصویر ذهنی برنامه ریزان کودتا درمورد منتقدان سیاسی وضع موجود و معترضان به انتخابات ریاست جمهوری دهم، خطرات ناشی از شکست احمدی نژاد و ضرورت کمک به پیروزی وی را ترسیم و با حمله به مخالفان، ابعاد فعالیت عملیاتی - اطلاعاتی دو ساله ای را تشریح می کند. در این سخنرانی، اصلاح طلبان و منتقدان، به "بی دینی"، "جاسوسی"، "فساداخلاق"، "قدرت طلبی" و "براندازی" متهم شده بودند."



به دنبال انتشار فایل سخنرانی سردار مشفق، محسن امین زاده، مصطفی تاج زاده، عبداله رمضان زاده، فیض الله عرب سرخی، محسن صفایی فراهانی، محسن میردامادی و بهـزاد نبـوی، هفت عضو ارشد احزاب جبهه مشارکت ایران اسلامی و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، شکایتی را تحت عنوان "شکایت از گروه نظامی– اطلاعاتی و آمران ومباشران تقلب در انتخابات" به رئیس قوه قضاییه و سازمان قضایی نیروهای مسلح تسلیم کردند.



این هفت فعال سیاسی اصلاح طلب، پس از برگزاری انتخابات جنجالی ریاست جمهوری در ایران توسط ماموران قرارگاه ثارالله سپاه دستگیر و در دادگاه به زندان های طویل المدت محکوم شده اند.

هشدار سپاه به فراکسیون اقلیت

پس از آنکه روزنامه کیهان در سرمقاله هفته گذشته خود با "جنایتکار" و "خائن" نامیدن نمایندگان عضو فراکسیون اقلیت مجلس، خواستار رد صلاحیت آنان شد و فرمانده بسیج نیز درخواست مشابهی را از احمد جنتی کرد، رئیس اداره سیاسی سپاه هم ضمن دادن هشاد به این نمایندگان تاکیدکرد "نمی‌توان غفلت از واقعیت‌ها را از افرادی که در جایگاه نمایندگی‌ مجلس تکیه زده‌اند، پذیرفت".




شریعتمداری در آن سرمقاله نوشته بود: "اميد است، آن عده از نمايندگان فراكسيون اقليت مجلس كه با خاتمي ديدار داشته اند، ندانسته و ناخواسته به اين جرم بزرگ تن داده باشند و البته در هر دو صورت «آگاهانه يا ناخودآگاه و خواسته يا ناخواسته» آنچه در آن ترديدي نيست، اين كه شوراي نگهبان مطابق نص صريح قانون، حق تاييد صلاحيت آنها را براي ورود دوباره به خانه ملت ندارد. خدمت به مردم- اگر آقايان در پي آن هستند- كه منحصر به نمايندگي مجلس نيست! هست؟!"



اعتراض افراطیون به دیدار نمایندگان فراکسیون اقلیت با محمد خاتمی در روزهای آخر هفته گذشته نیز ادامه یافت و حتی از سوی احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در نمازجمعه تهران مطرح شد. علاوه بر جنتی، اداره سیاسی سپاه نیز به جمع منتقدان از نمایندگان اقلیت پیوست.



برپایه گزارش رسانه های داخلی، احمد جنتی که در هفته گذشته از "عدم لزوم شرکت اصلاح طلبان در انتخابات" سخن گفته بود، در نماز جمعه این هفته نیزگفت: "امروز کسانی برای آمدن مجدد به عرصه سیاسی شرایط می‌گذارند، چه کسی شرایط آنها را قبول می‌کند؟‌ اصلا چه کسی به آنها رای می‌دهد؟ وقاحت آنها که حد و مرز ندارد".



همزمان یک فرمانده سپاه نیز به انتقاد از نمایندگان فراکسیون اقلیت پرداخت و آنطور که جوان آنلاین نوشته، گفت: "اقدام نمایندگان اقلیت مجلس برای دیدار با خاتمی دور از انتظار بود. نمایندگان ملت در خانه ملت باید بدانند، زمانی که عموم ملت ایران، فتنه و سران فتنه را محکوم کرده و خواهان محاکمه سران فتنه‌اند، نمایندگان نیز باید مواضع خود را همچون موکلین خود به صورت صریح و شفاف بیان کنند. اسناد و مدارک علیه سران فتنه بسیار زیاد است. نمی‌توان غفلت از واقعیت‌ها را از افرادی که در جایگاه نمایندگی‌ مجلس تکیه زده‌اند، پذیرفت".



یدالله جوانی، رئیس اداره سیاسی سپاه پاسداران افزوده است:" برخی از نمایندگان اقلیت مجلس پس از یک سال و چند ماه از فتنه، همچنان سکوت کرده و یا حرف‌های دوپهلو می‌زنند که با انتشار اخبار ملاقات آنها با یکی از سران فتنه سئوالات جدی را اذهان مردم ایجاد کرده است. افراد ملاقات کننده باید پاسخ دهند که اساسا نگاهشان به فتنه خطرناک سال گذشته چیست؛ اگر فتنه و مسائل رخ داده در آن را قبول دارند، دیدار آنها با خاتمی به عنوان یکی از سران فتنه چه معنایی دارد. خاتمی در وقایع فتنه 88 همراه و همگام دیگر فتنه‌گران بود؛ خاتمی علاوه بر آنکه مسیر خود را از دیگر سران فتنه جدا نکرد بلکه همراه و پشتیبان آنها بود؛ بنابراین نمایندگان ملاقات کننده باید پاسخگوی دیدار خود با یکی از سران فتنه باشند. نمایندگان اقلیت نباید چشم خود را به واقعیات ببندند؛ اسناد و مدارک قطعی از ملاقات‌های پنهانی با تئوریسن‌های انقلاب‌های مخملی صهیونیست و ارتباط ستاد‌های انتخاباتی با سفارتخانه‌های دشمن، هدف سران فتنه را کاملا آشکار می‌کند".



حمید رضا ترقی از اعضای اصلی حزب موتلفه نیز در مصاحبه با فارس عنوان اتهامی نمایندگان مجلس را تعیین کرده و گفته است "دیدار اقلیت با خاتمی مصداق اقدام علیه امنیت ملی است".



حملات سازمان یافته از سوی نهادهایی چون سپاه به نمایندگان مجلس در حالی شدت یافته که یک خبرنگار پارلمانی از چند تن از اعضای فراکسیون اقلیت شنیده است که از سوی "دفتر یک مقام بلندپایه" با آنان تماس گرفته و خواسته شده با رسانه های اصولگرا مصاحبه و از خاتمی اعلام برائت کنند.



در همین راستا بود که پورفاطمی، یک نماینده فراکسیون اقلیت، در مصاحبه با فارس اظهارکرد: "اگر خاتمي ولي‌فقيه را فصل‌الخطاب بداند، از سوي اصلاح‌طلبان مورد پذيرش خواهد بود، چراكه مشروعيت نظام ‌به ولايت فقيه است و مخالفان ولي فقيه مشروعيت فعاليت سياسي را ندارند".



او به فاصله یک هفته پس از دیدار با خاتمی افزوده: "مردم هركسي را كه نظام را قبول داشته باشد، قبول دارند و آقاي خاتمي هم نظام جمهوري اسلامي ايران را قبول دارد و از اين قاعده مستثني نيست".



پورفاطمی افزوده است: "براي من ثابت شده ‌كه خاتمی تابع ولايت فقيه است و با سران فتنه فرق مي‌كند؛ و همینجا بگویم که من با آقاي موسوي ديدار نمي‌كنم".



در همین زمینه، سایت نسیم، یکی از سایت های نزدیک به روزنامه جوان، هفته گذشته متن پاسخ برخی از اعضای فراکسیون اقلیت به سئوالات خبرنگار خود را اینچنین بازتاب داد: "سوال خبرنگار «نسیم»، آیا شما در جلسه دیدار نمایندگان اقلیت با خاتمی شرکت کردید؟



داریوش قنبری، نماینده ایلام: در جلسه فراکسیون خط امام با خاتمی حضور داشتم.



نصرالله ترابی نماینده شهرکرد و عضو فراکسیون اقلیت مجلس: پاسخ نمی‌دهم.



محمدرضا خباز، نماینده کاشمر: به دیدار خاتمی نرفتم.



علی اکبر اولیاء، نماینده یزد: این خبر صحت ندارد و دیگر در این خصوص صحبت نمی‌کنم.



محمدرضا تابش، نماینده اردکان: به هیچ عنوان در این خصوص مصاحبه نمی‌کنم.



جمشید انصاری، نماینده زنجان: مگر شما بازجو هستید. صحت این خبر را از کسانی بپرسید که این خبر را روی خروجی خود قرار داده‌اند".



تهدید نمایندگان از سوی سپاه، بسیج، شورای نگهبان و روزنامه کیهان باعث شد تا برخی از آنان در برابر فشار ها برای ابراز ندامت از دیدار با خاتمی واکنش هایی نشان دهند.



بنا به نوشته پارلمان نیوز، داریوش قنبری، سخنگوی فراکسیون اقلیت در مجلس به فشار فزاینده بر نمایندگان این فراکسیون اعتراض کرده و گفته است: "اعضاي فراكسيون در جلسه روز گذشته مباحثي را در مورد برخي انتقادات كه از طرف گروه‌ها در خصوص ديدار فراكسيون اقليت با خاتمي صورت گرفت مطرح كرده و تعجب خود را از اين مسئله ابراز داشتند. سخناني كه آقاي خاتمي در ديدار با فراكسيون اقليت مجلس بيان كرد در راستاي قانون اساسي بود و حرفي خلاف قانون از سوي وي مطرح نشد. به اعتقاد اعضاي فراكسيون واكنش‌هاي برخي گروه‌ها به ديدار اقليت مجلس با خاتمي طبيعي بود، چرا كه هدف اين افراد كسب وجهه و جايگاه در جبهه اصولگرايي است".



قدرت‌الله عليخاني نیز که در دیدار با خاتمی حضور داشته، به این فشارها واکنش نشان داد و به ایلنا گفت: "درخصوص تاييد صلاحيت نامزدهاي انتخاباتي فقط قانون حاكم است و در صورت اعتبار اظهار نظرهاي شخصي، فقط نظر رهبر معظم انقلاب ملاك است. اگر روزي قرار باشد اظهار نظر فردي ملاك قرار گيرد براي ما اظهار نظر و تصميم مقام معظم رهبري حجت است نه سخن روزنامه كيهان يا دبير شوراي نگهبان زيرا رهبري طعاً در سخنان خود همه مصالح و جوانب را در نظر مي‌گيرد."

به چالش کشیدن حکومت احمدی نژاد

ترانه های سالومه، خواننده رپ ایرانی، از سوی حکومت جمهوری اسلامی شنیع شناخته شده. او بخاطر شجاعتی که دارد زبانزد است.




معمولاً ترانه های رپ ایرانی زیاد شنیده نمی شود، ولی سالومه ۲۵ ساله، یک استثناء است. درحالی که این سبک آهنگ روز به روز طرفداران بیشتری در میان جوانان ایرانی پیدا می کند [نزدیک به دو سوم ایرانیان زیر ۳۰ سال سن دارند]، ولی حکومت دین سالار که ساخت و نشر ترانه در ایران را کنترل می کند، هیچ گاه از این سبک حمایت نکرده. دولت در سال ۲۰۰۷ سبک رپ را شنیع و مبتذل خواند. وزارت فرهنگ و ارشاد وعده داد که استودیوهای ضبط چنین ترانه هایی را تعطیل خواهد کرد. ولی این محدودیت ها هیچ گاه موجب خاموش شدن صدای سالومه نشد.



سالومه که ترانه ها را در اتاق خودش می سازد می گوید: "برای هر مشکلی که با آن روبرو می شویم، همیشه یک راه حل وجود دارد. من زمانی که این کار را آغاز کردم، شک داشتم. نمی دانم شاید یک پسر هم همین احساس را داشته است."



او تا چند ماه قبل که در ایران زندگی می کرد، مجبور بود قوانین سختی را که از سوی دولتمردان اجرا می شود، دور بزند و از آنها بگریزد. او پاییز امسال به ژاپن رفت تا در رشته دیوارنگاری به مطالعه بپردازد، ولی هنوز قطعه هایی را روی صفحه اینترنتی MySpace می گذارد و روی آلبوم اش کار می کند. او چند کنسرت کوچک در ترکیه و هلند داده است. ولی سالومه با اشاره به اینکه تنها به دنبال زیاد کردن شمار تماشاچیان خود نیست می گوید: "من ترجیح می دهم تنها یک نفر که واقعاً درکم می کند به دیدن کنسرت هایم بیاید تا اینکه هزاران نفر صرفاً برای رقص و دست زدن بیایند."



سالومه سبک هیپ هاپ را در ۱۵ سالگی کشف کرد. با توجه به گذران دوره کودکی در ترکیه و آذربایجان، این سبک به او کمک کرد تا بتواند بر احساسات تنهایی و بر مشکلات همسو شدن با فرهنگی جدید غلبه کند. با این حال، او علی رغم اینکه بر ترکی، انگلیسی و فارسی مسلط است، تنها به زبان فارسی رپ می خواند. او می گوید: "فارسی یک زبان بسیار شاعرانه است و شعرسرایی در ایران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است."


سالومه خاطرنشان می کند که تمامی ترانه هایش سیاسی است. او می گوید: "من از عشق بیشتر زجر کشیده ام تا از سیاست." با این حال، این ترانه های سیاسی بوده اند که نظر هیأت داوران جایزه "آزادی خلاقیت" را جلب کرده اند. او با اینکه نتوانست برنده شود، ولی هیأت داوران شجاعت او را ستود؛ شجاعتی مثال زدنی در سرودن ترانه هایی با موضوع انتخابات مناقشه آمیز محمود احمدی نژاد. ولی سالومه تاکنون موفق شده از خشم دولتی که همواره او را سانسور کرده بگریزد و بیش از هر چیز از هویت ایرانی اش دفاع کند. او می گوید: "تمامی این تبلیغات در مورد مردم سرکوب شده به کشورهای غربی ای که می خواهند ما را مشغول نگهدارند بهانه بیشتری می دهد. من ایران را به مانند یک خانواده می بینم. با اینکه حکومت جمهوری اسلامی بر کشور حاکم است، حداقل ایرانی است."