Monday, April 2, 2012

برای نخستین بار هاشمی فاش کرد یک پیشنهاد از 7 پیشنهاد هاشمی به آیت الله خمینی! صلنامه مطالعات بین المللی، با هاشمی رفسنجانی درباره سیاست خارجی جمهوری اسلامی مصاحبه‌ای که کرده که روز گذشته منتشر شد. رفسنجانی دراین مصاحبه گفته است: من در سالهای آخر حیات امام (ره) نامه‌ای خدمتشان نوشتم، تایپ هم نکردم. برای اینکه نمی‌خواستم کسی بخواند و خودم به امام دادم. در آن نامه هفت موضوع را با امام مطرح کردم و نوشتم که شما بهتر است در زمان حیاتتان، اینها را حل کنید، در غیر اینصورت ممکن است اینها به صورت معضلی سد راه آینده کشور شود. گردنه‌هایی است که اگر شما ما را عبور ندهید، بعد از شما عبور کردن مشکل خواهد بود... یکی از این مسایل رابطه با آمریکا بود. نوشتم بالاخره سبکی که الان داریم که با آمریکا نه حرف بزنیم و نه رابطه داشته باشیم، قابل تداوم نیست. آمریکا قدرت برتر دنیا است. مگر اروپا با آمریکا، چین با آمریکا و روسیه با آمریکا چه تفاوتی از دید ما دارند؟ اگر با آنها مذاکره داریم، چرا با آمریکا مذاکره نکنیم؟ معنای مذاکره هم این نیست که تسلیم آنها شویم. مذاکره می‌کنیم اگر مواضع ما را پذیرفتند و یا ما مواضع آنها را پذیرفتیم، تمام است. اسلام دستور نداده است که با کسانی که مخالف عقیده ما هستند، قطع رابطه شود یا صحبت نکنیم. مشترکات را بگیریم، بقیه اختلافات سر جای خودش باشد. بحث سر این نیست که نمی‌شود دیگران را تحمل کرد. مقامات عربستان مایل هستند روابط سنجیده‌ای داشته باشند با ایران و همکاری کنند. اگر عربستان با ما روابط خوبی داشت، مگر غربی‌ها می‌توانستند ما را تحریم کنند؟ فقط عربستان می‌تواند جای ایران را پر کند. عربستان لازم نیست هیچ کاری انجام بدهد، اگر نفت را به اندازه سهمیه اپک تولید کند، هیچ کس نمی‌تواند به ما تعرض کند. چون اقتصاد دنیا نمی‌تواند خالی از نفت ما باشد. ولی کسانی هستند در اینجا که نمی خواهند. ما اگر فقط با کشورهای منطقه خودمان روابط را گرم کنیم، قدرت واقعی ایران در منطقه حفظ می‌شود. یعنی مرکز اقتدار ایران در منطقه است. اما حیف. (هاشمی رفسنجانی در این مصاحبه به 6 مورد دیگری که در نامه خود به آیت الله خمینی آنها را مطرح کرده اشاره نکرده است و این درحالی است که بخش مهمی از تاریخ دو سال پایانی حیات آیت الله خمینی وابسته به همین مسائل و همین نوع نامه‌ها و پیشنهادهاست! از پذیرش قطعنامه پایان جنگ، تا برکناری آیت الله منتظری، از قتل عام زندانیان سیاسی تا تجدید نظر در قانون اساسی و ... اگر او سکوت خود را در باره این پیشنهادها نشکند، تا انتشار متن اصلی این نامه و نامه‌ها و توصیه‌های دیگری که احتمالا دیگران به آیت الله خمینی کرده اند منتشر نشوند، واقعیت مربوط به بسیاری از تصمیمات در ابهام باقی می ماند. و البته به نام هاشمی نیز نوشته می شود.)

برای نخستین بار هاشمی فاش کرد
یک پیشنهاد از 7 پیشنهاد
هاشمی به آیت الله خمینی!
 
 
 
 
صلنامه مطالعات بین المللی، با هاشمی رفسنجانی درباره سیاست خارجی جمهوری اسلامی مصاحبه‌ای که کرده که روز گذشته منتشر شد. رفسنجانی دراین مصاحبه گفته است:
من در سالهای آخر حیات امام (ره) نامه‌ای خدمتشان نوشتم، تایپ هم نکردم. برای اینکه نمی‌خواستم کسی بخواند و خودم به امام دادم. در آن نامه هفت موضوع را با امام مطرح کردم و نوشتم که شما بهتر است در زمان حیاتتان، اینها را حل کنید، در غیر اینصورت ممکن است اینها به صورت معضلی سد راه آینده کشور شود. گردنه‌هایی است که اگر شما ما را عبور ندهید، بعد از شما عبور کردن مشکل خواهد بود... یکی از این مسایل رابطه با آمریکا بود. نوشتم بالاخره سبکی که الان داریم که با آمریکا نه حرف بزنیم و نه رابطه داشته باشیم، قابل تداوم نیست. آمریکا قدرت برتر دنیا است. مگر اروپا با آمریکا، چین با آمریکا و روسیه با آمریکا چه تفاوتی از دید ما دارند؟ اگر با آنها مذاکره داریم، چرا با آمریکا مذاکره نکنیم؟ معنای مذاکره هم این نیست که تسلیم آنها شویم. مذاکره می‌کنیم اگر مواضع ما را پذیرفتند و یا ما مواضع آنها را پذیرفتیم، تمام است.
اسلام دستور نداده است که با کسانی که مخالف عقیده ما هستند، قطع رابطه شود یا صحبت نکنیم. مشترکات را بگیریم، بقیه اختلافات سر جای خودش باشد. بحث سر این نیست که نمی‌شود دیگران را تحمل کرد.
مقامات عربستان مایل هستند روابط سنجیده‌ای  داشته باشند با ایران و همکاری کنند. اگر عربستان با ما روابط خوبی داشت، مگر غربی‌ها می‌توانستند ما را تحریم کنند؟ فقط عربستان می‌تواند جای ایران را پر کند. عربستان لازم نیست هیچ کاری انجام بدهد، اگر نفت را به اندازه سهمیه اپک تولید کند، هیچ کس نمی‌تواند به ما تعرض کند.  چون اقتصاد دنیا نمی‌تواند خالی از نفت ما باشد. ولی کسانی هستند در اینجا که نمی خواهند. ما اگر فقط با کشورهای منطقه خودمان روابط را گرم کنیم، قدرت واقعی ایران در منطقه حفظ می‌شود. یعنی مرکز اقتدار ایران در منطقه است. اما حیف.
(هاشمی رفسنجانی در این مصاحبه به 6 مورد دیگری که در نامه خود به آیت الله خمینی آنها را مطرح کرده اشاره نکرده است و این درحالی است که بخش مهمی از تاریخ دو سال پایانی حیات آیت الله خمینی وابسته به همین مسائل و همین نوع نامه‌ها و پیشنهادهاست! از پذیرش قطعنامه پایان جنگ، تا برکناری آیت الله منتظری، از قتل عام زندانیان سیاسی تا تجدید نظر در قانون اساسی و ... اگر او سکوت خود را در باره این پیشنهادها نشکند، تا انتشار متن اصلی این نامه و نامه‌ها و توصیه‌های دیگری که احتمالا دیگران به آیت الله خمینی کرده اند منتشر نشوند، واقعیت مربوط به بسیاری از تصمیمات در ابهام باقی می ماند. و البته به نام هاشمی نیز نوشته می شود.)

کارگردان های واقعی پشت پرده فیلم "قلاده طلائی"! پشت صحنه قلاده طلائی! سردار رادان فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در کودتای 22 خرداد و فاتح کهریزک در کنار قاسم طالبی کارگردان قلاده طلائی. حسینی وزیر ارشاد در کنار خزائی تهیه کننده فیلم و شریفی نیا بازیگر فیلم در کنار حجت الاسلام پناهیان از رهبران چماقداران

پشت پرده فیلم "قلاده طلائی"!
پشت صحنه قلاده طلائی!
سردار رادان فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در کودتای 22 خرداد و فاتح کهریزک در کنار قاسم طالبی کارگردان قلاده طلائی. حسینی وزیر ارشاد در کنار خزائی تهیه کننده فیلم و شریفی نیا بازیگر فیلم در کنار حجت الاسلام پناهیان از رهبران چماقداران

یکی ار مقامات کلیدی حاکمیت: فاجعه تغییر نظام جلوتر از پیش بینی هاست مجله انگلیسی business monitornv در تازه ترین شماره خود، مطالب متنوعی را در باره ایران و نظام جمهوری اسلامی منتشر کرده است. در بسیاری از مقالات و تفسیرهای این شماره نشریه مذکور، پیش بینی هائی در باره آینده ایران و سرانجام جمهوری اسلامی شده است. از جمله این که نظام مستقر در ایران تا پیش از 2020 جای خود را به نظامی "لائیک" خواهد داد. شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی از وزارت ارشاد اسلامی خواسته تا منع ورود و پخش این شماره "بیزنس مونیتور" شود و بصورت همزمان به مطبوعات داخلی ابلاغ کند که در صورت قرار گرفتن تفسیرها و مقالات این شماره مجله روی شبکه اینترنت از ترجمه و انتشار آن استفاده نکنند. در برخی محافل مطبوعاتی داخل کشور، از قول یکی از مقامات کلیدی حاکمیت نقل می شود که وی در باره پیش بینی مجله مذکور گفته است: "انگلیس ها با خوش بینی به اوضاع ما نگاه کرده اند. با این وضعی که داریم، فاجعه خیلی زودتر از 2020 اتفاق خواهد افتاد

یکی ار مقامات کلیدی حاکمیت:
فاجعه تغییر نظام
جلوتر از پیش بینی هاست
 
 
 
 
مجله انگلیسی business  monitornv در تازه ترین شماره خود، مطالب متنوعی را در باره ایران و نظام جمهوری اسلامی منتشر کرده است. در بسیاری از مقالات و تفسیرهای این شماره نشریه مذکور، پیش بینی هائی در باره آینده ایران و سرانجام جمهوری اسلامی شده است. از جمله این که نظام مستقر در ایران تا پیش از 2020 جای خود را به نظامی "لائیک" خواهد داد.
شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی از وزارت ارشاد اسلامی خواسته تا منع ورود و پخش این شماره "بیزنس مونیتور" شود و بصورت همزمان به مطبوعات داخلی ابلاغ کند که در صورت قرار گرفتن تفسیرها و مقالات این شماره مجله روی شبکه اینترنت از ترجمه و انتشار آن استفاده نکنند.
در برخی محافل مطبوعاتی داخل کشور، از قول یکی از مقامات کلیدی حاکمیت نقل می شود که وی در باره پیش بینی مجله مذکور گفته است:
"انگلیس ها با خوش بینی به اوضاع ما نگاه کرده اند. با این وضعی که داریم، فاجعه خیلی زودتر از 2020 اتفاق خواهد افتاد

135 دانشگاه بطور "خودجوش" تقاضای اکران قیلم «قلاده‌های طلا» (فیلمی علیه جنبش سبز) را نمودند! تهیه‌کننده فیلم «قلاده‌های طلا» از تقاضای اکران این فیلم از سوی 135 دانشگاه کشور خبر داد. «محمد خزاعی» در گفت‌وگو با فارس گفت: تا‌ به امروز 135 دانشگاه در سراسر کشور متقاضی اکران فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» (فیلمی در بره حوادث بعد از انتخابات و علیه جنبش سبز) هستند که تا‌کنون برای اکران فیلم در ۷۰ دانشگاه برنامه‌ریزی شده و از هفته آینده اکران «قلاده‌‌های طلا» در این دانشگاه‌ها آغاز می‌شود. وی افزود: به دلیل کمبود کپی فیلم، امکان برنامه‌ریزی برای اکران فیلم در تمام دانشگاه‌ها وجود ندارد ولی تمام سعی‌مان را می‌کنیم تا با کپی‌های جدید «قلاده‌های طلا» را در تمام دانشگا‌ه‌های متقاضی اکران کنیم. خزاعی ادامه داد: استقبال از نمایش «قلاده‌های طلا» در دانشگاه‌ها همچنان ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم به تمام نیازهای جامعه دانشگاهی پاسخگو باشیم. این تهیه‌کننده سینما اضافه کرد: این حرکت دانشگاه‌ها در اکران «قلاده‌های طلا» به صورت "خودجوش" انجام می‌‌شود و ما هم تمام سعی‌مان را می‌کنیم تا فیلم در محافل دانشگاهی اکران شود. وی ادامه داد: در برخی از دانشگاه‌ها پس از نمایش فیلم، نشست‌های نقد و بررسی با حضور عوامل فیلم برگزار می‌شود و در برخی از دانشگاه‌ها هم تنها نمایش فیلم خواهیم داشت.

135 دانشگاه بطور "خودجوش" تقاضای اکران قیلم «قلاده‌های طلا» (فیلمی علیه جنبش سبز) را نمودند!


 تهیه‌کننده فیلم «قلاده‌های طلا» از تقاضای اکران این فیلم از سوی 135 دانشگاه کشور خبر داد.
«محمد خزاعی» در گفت‌وگو با فارس گفت: تا‌ به امروز 135 دانشگاه در سراسر کشور متقاضی اکران فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» (فیلمی در بره حوادث بعد از انتخابات و  علیه جنبش سبز)  هستند که تا‌کنون برای اکران فیلم در ۷۰ دانشگاه برنامه‌ریزی شده و از هفته آینده اکران «قلاده‌‌های طلا» در این دانشگاه‌ها آغاز می‌شود.
وی افزود: به دلیل کمبود کپی فیلم، امکان برنامه‌ریزی برای اکران فیلم در تمام دانشگاه‌ها وجود ندارد ولی تمام سعی‌مان را می‌کنیم تا با کپی‌های جدید «قلاده‌های طلا» را در تمام دانشگا‌ه‌های متقاضی اکران کنیم.
خزاعی ادامه داد: استقبال از نمایش «قلاده‌های طلا» در دانشگاه‌ها همچنان ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم به تمام نیازهای جامعه دانشگاهی پاسخگو باشیم.
این تهیه‌کننده سینما اضافه کرد: این حرکت دانشگاه‌ها در اکران «قلاده‌های طلا» به صورت "خودجوش" انجام می‌‌شود و ما هم تمام سعی‌مان را می‌کنیم تا فیلم در محافل دانشگاهی اکران شود.
وی ادامه داد: در برخی از دانشگاه‌ها پس از نمایش فیلم، نشست‌های نقد و بررسی با حضور عوامل فیلم برگزار می‌شود و در برخی از دانشگاه‌ها هم تنها نمایش فیلم خواهیم داشت.
 

عنان: سوریه با اجرای آتش بس از دهم آوریل موافقت کرده است بی بی سی: کوفی عنان، نماینده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه، امروز دوشنبه دوم آوریل از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است که دهم آوریل را به عنوان مهلتی برای اجرای بخشی از طرح صلح پیشنهادی برای حل بحران سوریه تعیین کند. در جلسه شورای امنیت که در پشت درهای بسته درجریان است، آقای عنان گفته است که ۴۸ ساعت بعد از ضرب الاجل تعیین شده باید در سوریه آتش بس کامل برقرار شود. آقای عنان همچنین گفته است که دولت سوریه موافقت خود را با تعیین ضرب الاجلی برای برقراری آتش بس اعلام کرده است. طرح صلح پیشنهادی شامل برقراری آتش بس از سوی تمام گروههای درگیر تحت نظارت سازمان ملل، خروج سربازان و سلاح های سنگین از شهرها و ارسال کمک های بشردوستانه به مناطق مورد نیاز است. در همین حال جاکوب کلینبرگر، مسئول صلیب سرخ جهانی برای گفتگو با مقامات سوریه به منظور گسترش عملیات امدادرسانی در این کشور به دمشق سفر می کند. صلیب سرخ پیشتر در بیانیه ای خواستار دو ساعت آتش بس روزانه برای تخلیه مجروحان و ارسال کمک به مناطق مورد نیاز شده بود. در همین حال فعالان مخالف گفته اند که در ادامه سرکوب مخالفان در شمال کشور دست کم ده نفر به دست نیروهای امنیتی کشته شدند.

عنان: سوریه با اجرای آتش بس از دهم آوریل موافقت کرده است


 بی بی سی: کوفی عنان، نماینده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه، امروز دوشنبه دوم آوریل از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است که دهم آوریل را به عنوان مهلتی برای اجرای بخشی از طرح صلح پیشنهادی برای حل بحران سوریه تعیین کند.
 در جلسه شورای امنیت که در پشت درهای بسته درجریان است، آقای عنان گفته است که ۴۸ ساعت بعد از ضرب الاجل تعیین شده باید در سوریه آتش بس کامل برقرار شود.
آقای عنان همچنین گفته است که دولت سوریه موافقت خود را با تعیین ضرب الاجلی برای برقراری آتش بس اعلام کرده است.
 طرح صلح پیشنهادی شامل برقراری آتش بس از سوی تمام گروههای درگیر تحت نظارت سازمان ملل، خروج سربازان و سلاح های سنگین از شهرها و ارسال کمک های بشردوستانه به مناطق مورد نیاز است.
در همین حال جاکوب کلینبرگر، مسئول صلیب سرخ جهانی برای گفتگو با مقامات سوریه به منظور گسترش عملیات امدادرسانی در این کشور به دمشق سفر می کند.
صلیب سرخ پیشتر در بیانیه ای خواستار دو ساعت آتش بس روزانه برای تخلیه مجروحان و ارسال کمک به مناطق مورد نیاز شده بود.
در همین حال فعالان مخالف گفته اند که در ادامه سرکوب مخالفان در شمال کشور دست کم ده نفر به دست نیروهای امنیتی کشته شدند.

آلمان مانع صدور "سرم ویژه اعتراف‌گیری" به ایران شد دویچه وله : گمرک آلمان در بن از صادرات ۵/ ۲ کیلو داروی اعتراف‌گیری "تیوپنتال" به ایران جلوگیری کرد. این محموله که تحت عنوان دارو راهی ایران می‌شد، از جمله می‌تواند در بازجویی و اعتراف‌گیری مورد استفاده قرار گیرد. اداره‌ی مرکزی گمرک در شهر کلن اعلام کرد که محموله‌ی تیوپنتال (Thiopental) در قالب ۵ هزار شیشه کوچک دارویی آماده‌ی ارسال به ایران شده بود. این ماده‌ی دارویی مشمول بخشنامه "مقابله با شکنجه" در آلمان می‌شود و فروش آن به کشورهای خارجی به مجوز ویژه‌ی اداره‌ی فدرال آلمان در امور اقتصاد و کنترل صادرات نیاز دارد. این مجوز برای محموله‌ی مورد نظر صادر نشده بوده است. بخشنامه‌ی مقابله با شکنجه در آلمان صادرات کالاهایی را ممنوع یا مشروط به صدور مجوزهای ویژه می‌کند که برای اجرای حکم اعدام، شکنجه یا دیگر صورت‌های رفتار یا مجازات غیرانسانی، تحقیرآمیز یا وحشیانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. داروی حقیقت‌گویی یا "سرم اعتراف‌گیری" به ماده مخدری اطلاق می‌شود که به منظور گرفتن اطلاعات از فردی به کار گرفته می‌شود که حاضر به اعتراف بدان نیست. گمان می‌رود که سرویس‌های مخفی و اطلاعاتی یکی از استفاده‌کنندگان از این دارو باشند. در آلمان و اتریش کاربرد این ماده در بازجویی ممنوع است. از جمله تأثیرات تیوپنتال این است که به محض تزریق این سرم، فرد به طور معمول بسیار اهل گفت‌وگو و مراوده می‌شود و بدون تأمل افکارش را بیان می‌کند. این ماده در واقع توان داوری و قدرت تمرکز فرد قربانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و کارشناس بازجویی را قادر می‌کند تا فرد قربانی را به سوی اعتراف در زمینه‌ی اطلاعات مطلوب بازجو هدایت کند. یک برداشت گمراه‌کننده‌ی رایج این است که کاربرد "سرم حقیقت‌گویی" به طور خودکار قربانی را به سمت بیان حقیقت هدایت می‌کند. در حالی که فردی که تحت تأثیر این ماده‌ی مخدر قرار گرفته، قادر است همچون قبل دروغ بگوید، ولی نسبت به تلقین‌هایی که به او می‌شود آسیب‌پذیرتر است. از تیوپنتال برای آماده‌کردن محکومان به اعدام با تزریق سم نیز استفاده می‌شود. قرص آرام‌بخش ابطحی حاکمیت ایران در طول ۳۳ سال حیات خود بارها به استفاده از مواد و داروهای روان‌گردان در بازجویی از زندانیان سیاسی متهم شده است. این اتهام‌ها و بحث "شکنجه سفید" به ویژه از سال ۱۳۸۰ و از زمان بازداشت گروهی چهره‌های ملی‌مذهبی و افراد نزدیک به نهضت آزادی ایران بالا گرفت. در بازداشت‌های گسترده فعالان سیاسی در تابستان سال ۱۳۸۸ نیز استفاده از داروهای ویژه بازجویی‌ها در زندان‌های ایران بار دیگر به نگرانی‌ها افزود. در ۲۴ مرداد ۱۳۸۸ جمعی از خانواده‌های بازداشت شدگان پس از انتخابات ریاست جمهوری در بیانیه‌ای که در بسیاری از وبسایت‌های خبری فارسی‌زیان منتشر شد به «استفاده از دارو برای درهم‌شکستن و اعتراف‌گیری از بازداشت‌شدگان اشاره کرده‌اند.» در این بیانیه نوشته شده بود: «اجبار زندانیان به استعمال داروهایی که اثرات جسمی و روانی فراوان بر روی مصرف کننده آن دارد، همه خانواده‌ها را نگران کرده و با توجه به این که اعتراف‌گیری تحت فشار و آزار و در شرایط غیرعادی، از جمله استعمال داروهای خاص، برای تدارک‌دیدگان سناریوی انقلاب مخملی واجد اهمیت فراوان است و هرگونه افشای حقیقت در این زمینه برای آنان هزینه‌های گزاف دارد، تلاش زیادی برای مستور ماندن این اقدامات غیرانسانی در زندان‌ها می‌شود.» وبسایت «پارلمان نیوز» که زیرنظر فراکسیون اقلیت مجلس هشتم فعالیت می‌کند، روز ۱۰ مرداد ۱۳۸۸ به نقل از همسر محمدعلی ابطحی نوشت: «بعد از ۴۳ روز که همسرم را دیدم حدود ۱۸ کیلو وزن کم کرده ‌بود و آقای ابطحی می‌گفت که چند روزی است که قرصی را به من می‌دهند که من را از جار و جنجال و هیاهوی این دنیا فارغ کرده است.» ابطحی به همسرش گفته بود «این قرص من را بسیار آرام می‌کند.» بسیاری از زندانیان سیاسی به خاطر اتهام‌هایی که به همین شیوه در زندان‌های ایران اخذ شده حکم حبس گرفته‌اند و برخی از آنها هم‌چنان در زندان به‌سر می‌برند.

آلمان مانع صدور "سرم ویژه اعتراف‌گیری" به ایران شد



دویچه وله : گمرک آلمان در بن از صادرات ۵/ ۲ کیلو داروی اعتراف‌گیری "تیوپنتال" به ایران جلوگیری کرد. این محموله که تحت عنوان دارو راهی ایران می‌شد، از جمله می‌تواند در بازجویی و اعتراف‌گیری مورد استفاده قرار گیرد.
اداره‌ی مرکزی گمرک در شهر کلن اعلام کرد که محموله‌ی تیوپنتال (Thiopental) در قالب ۵ هزار شیشه کوچک دارویی آماده‌ی ارسال به ایران شده بود. این ماده‌ی دارویی مشمول بخشنامه "مقابله با شکنجه" در آلمان می‌شود و فروش آن به کشورهای خارجی به مجوز ویژه‌ی اداره‌ی فدرال آلمان در امور اقتصاد و کنترل صادرات نیاز دارد. این مجوز برای محموله‌ی مورد نظر صادر نشده بوده است.
بخشنامه‌ی مقابله با شکنجه در آلمان صادرات کالاهایی را ممنوع یا مشروط به صدور مجوزهای ویژه می‌کند که برای اجرای حکم اعدام، شکنجه یا دیگر صورت‌های رفتار یا مجازات غیرانسانی، تحقیرآمیز یا وحشیانه مورد استفاده قرار می‌گیرند.
داروی حقیقت‌گویی یا "سرم اعتراف‌گیری" به ماده مخدری اطلاق می‌شود که به منظور گرفتن اطلاعات از فردی به کار گرفته می‌شود که حاضر به اعتراف بدان نیست. گمان می‌رود که سرویس‌های مخفی و اطلاعاتی یکی از استفاده‌کنندگان از این دارو باشند. در آلمان و اتریش کاربرد این ماده در بازجویی ممنوع است.
از جمله تأثیرات تیوپنتال این است که به محض تزریق این سرم، فرد به طور معمول بسیار اهل گفت‌وگو و مراوده می‌شود و بدون تأمل افکارش را بیان می‌کند. این ماده در واقع توان داوری و قدرت تمرکز فرد قربانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و کارشناس بازجویی را قادر می‌کند تا فرد قربانی را به سوی اعتراف در زمینه‌ی اطلاعات مطلوب بازجو هدایت کند.
یک برداشت گمراه‌کننده‌ی رایج این است که کاربرد "سرم حقیقت‌گویی" به طور خودکار قربانی را به سمت بیان حقیقت هدایت می‌کند. در حالی که فردی که تحت تأثیر این ماده‌ی مخدر قرار گرفته، قادر است همچون قبل دروغ بگوید، ولی نسبت به تلقین‌هایی که به او می‌شود آسیب‌پذیرتر است.
از تیوپنتال برای آماده‌کردن محکومان به اعدام با تزریق سم نیز استفاده می‌شود.
قرص آرام‌بخش ابطحی
 حاکمیت ایران در طول ۳۳ سال حیات خود بارها به استفاده از مواد و داروهای روان‌گردان در بازجویی از زندانیان سیاسی متهم شده است. این اتهام‌ها و بحث "شکنجه سفید" به ویژه از سال ۱۳۸۰ و از زمان بازداشت گروهی چهره‌های ملی‌مذهبی و افراد نزدیک به نهضت آزادی ایران بالا گرفت.
در بازداشت‌های گسترده فعالان سیاسی در تابستان سال ۱۳۸۸ نیز استفاده از داروهای ویژه بازجویی‌ها در زندان‌های ایران بار دیگر به نگرانی‌ها افزود.
در ۲۴ مرداد ۱۳۸۸ جمعی از خانواده‌های بازداشت شدگان پس از انتخابات ریاست جمهوری در بیانیه‌ای که در بسیاری از وبسایت‌های خبری فارسی‌زیان منتشر شد به «استفاده از دارو برای درهم‌شکستن و اعتراف‌گیری از بازداشت‌شدگان اشاره کرده‌اند.»
در این بیانیه نوشته شده بود: «اجبار زندانیان به استعمال داروهایی که اثرات جسمی و روانی فراوان بر روی مصرف کننده آن دارد، همه خانواده‌ها را نگران کرده و با توجه به این که اعتراف‌گیری تحت فشار و آزار و در شرایط غیرعادی، از جمله استعمال داروهای خاص، برای تدارک‌دیدگان سناریوی انقلاب مخملی واجد اهمیت فراوان است و هرگونه افشای حقیقت در این زمینه برای آنان هزینه‌های گزاف دارد، تلاش زیادی برای مستور ماندن این اقدامات غیرانسانی در زندان‌ها می‌شود.»
وبسایت «پارلمان نیوز» که زیرنظر فراکسیون اقلیت مجلس هشتم فعالیت می‌کند، روز ۱۰ مرداد ۱۳۸۸ به نقل از همسر محمدعلی ابطحی نوشت: «بعد از ۴۳ روز که همسرم را دیدم حدود ۱۸ کیلو وزن کم کرده ‌بود و آقای ابطحی می‌گفت که چند روزی است که قرصی را به من می‌دهند که من را از جار و جنجال و هیاهوی این دنیا فارغ کرده است.»
ابطحی به همسرش گفته بود «این قرص من را بسیار آرام می‌کند.»

بسیاری از زندانیان سیاسی به خاطر اتهام‌هایی که به همین شیوه در زندان‌های ایران اخذ شده حکم حبس گرفته‌اند و برخی از آنها هم‌چنان در زندان به‌سر می‌برند.

درصد کارگران با كمتر از 50 درصد خط فقر زندگي می‌کنند ایلنا: عضو هیات مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران گفت: 70 درصد از کارگران زیر 50 درصد خط فقر گذران معیشت می‌کنند. علی دهقان کیا در گفتگو با خبرنگار ایلنا نرخ سبد هزینه خانوار کارگری را یک میلیون و 500 هزار اعلام کرد و یاد آور شد: نرخ دستمزد سال جاری کارگران بدون در نظر گرفتن نرخ سبد هزینه خانوار محاسبه شده است. او با انتقاد از عدم اجرای دقیق تعیین مصوبه مزدی کارگران در سال جاری تصریح کرد: از زمان تصویب قانون کار تا کنون بند ب ماده 41 قانون کار در تعیین مصوبه کارگران لحاظ نشده است و همین امر موجب شده است که بیش از 70 درصد از کارگران زیر خط فقر گذران معیشت کنند. عضو هیات مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران با اشاره به وضعیت بحرانی واحدهای تولیدی در کشور خاطرنشان ساخت: هر ساله شورای عالی کار به دلیل افزایش تعداد واحدهای بحرانی و پیشگیری از اخراج کارگران دستمزد کارگران را براساس وضعیت واحدهای تولیدی تعیین می کند. این در حالیست که طبق قانون دستمزد کارگران باید بر مبنای تورم واقعی بازار محاسبه شود. اوعدم پرداخت یارانه واحدهای تولیدی را موجب افزایش نرخ بیکاری و ورشکستگی واحدهای تولیدی اعلام کرد و گفت: در صورت اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها پیش بینی می‌شود که تا پایان سال جاری بیش از 20 درصد از واحدهای تولیدی کشور ورشکست شوند.

درصد کارگران با كمتر از 50 درصد خط فقر زندگي می‌کنند

ایلنا: عضو هیات مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران گفت: 70 درصد از کارگران زیر 50 درصد خط فقر گذران معیشت می‌کنند.
علی دهقان کیا در گفتگو با خبرنگار ایلنا نرخ سبد هزینه خانوار کارگری را یک میلیون و 500 هزار اعلام کرد و یاد آور شد: نرخ دستمزد سال جاری کارگران بدون در نظر گرفتن نرخ سبد هزینه خانوار محاسبه شده است.
او با انتقاد از عدم اجرای دقیق تعیین مصوبه مزدی کارگران در سال جاری تصریح کرد: از زمان تصویب قانون کار تا کنون بند ب ماده 41 قانون کار در تعیین مصوبه کارگران لحاظ نشده است و همین امر موجب شده است که بیش از 70 درصد از کارگران زیر خط فقر گذران معیشت کنند.
عضو هیات مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران با اشاره به وضعیت بحرانی واحدهای تولیدی در کشور خاطرنشان ساخت: هر ساله شورای عالی کار به دلیل افزایش تعداد واحدهای بحرانی و پیشگیری از اخراج کارگران دستمزد کارگران را براساس وضعیت واحدهای تولیدی تعیین می کند. این در حالیست که طبق قانون دستمزد کارگران باید بر مبنای تورم واقعی بازار محاسبه شود.
اوعدم پرداخت یارانه واحدهای تولیدی را موجب افزایش نرخ بیکاری و ورشکستگی واحدهای تولیدی اعلام کرد و گفت: در صورت اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها پیش بینی می‌شود که تا پایان سال جاری بیش از 20 درصد از واحدهای تولیدی کشور ورشکست شوند.

«کاهش» عمليات پنهانی و خرابکارانه اسرائيل در ايران رادیو فردا : هفته نامه آمريکايی « تايم» از قول مقامات امنيتی اسرائيل می نويسد که اين کشور طی ماههای اخير « بيش از ده درصد» از عمليات خرابکارانه و پنهانی خود در ايران، که با هدف ايجاد اختلال و تاخير در برنامه های هسته ای آن کشور صورت می گيرد، کاسته است. به گفته مقامات اسرائيلی اين کاهش در تمامی عرصه ها صورت گرفته است، از عمليات مربوط به شناسايی و ترور مسئولان و دانشمندان هسته ای و يا خرابکاری و انفجار در مراکز نظامی ايران گرفته تا برنامه های مربوط به کسب اطلاعات و جذب جاسوس در داخل خاک ايران. يکی از مقامات امنيتی اسرائيلی می گويد که اين کاهش در صفوف سازمان جاسوسی اسرائيل- موساد - نارضايتی ها را افزايش داده است. يک مقام امنيتی ديگر می گويد دليل اين کاهش، نگرانی های بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل از احتمال افشا شدن اين طرح ها و يا از کنترل خارج شدن اين قبيل اقدامات است. هفته نامه « تايم » يادآوری می کند که در سال ۱۹۹۷ و دوره اول نخست وزيری بنيامين نتانياهو، اقدامات موساد برای ترور خالد مشعل از مقامات ارشد گروه حماس به نتايج بسيار بدی منجر شد. دو تن از ماموران موساد توسط حماس دستگير شده و دولت اسرائيل در مقابل آزادی آنها مجبور شد چند نفر از مقامات حماس از جمله شيخ احمد ياسين رهبر روحانی اين گروه را از زندان آزاد کند. مقامات امنيتی اسرائيل می گويند که نتانياهو از اين سرانجام فاجعه بار عمليات موساد به شدت ضربه خورد و به همين خاطر نگران است که عمليات پنهانی عليه ايران نيز به يک چنين پيامدهايی منجر شود. مقامات امنيتی غربی به هفته نامه « تايم» گفته اند که يکی از واحدهای جاسوسی اسرائيل در ايران توسط وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی کشف و منهدم شده است. به گفته آنها اعترافات فردی به نام «مجيد جمال فرشيد» در مورد دست داشتن در ترور مسعود علی محمدی فيزيکدان ايرانی که در ماه ژانويه از تلويزيون پخش شد، واقعی بوده است. به نظر می رسد که سرويس های امنيتی يک کشور ثالت اين حلقه از جاسوسان محلی اسرائيل را به حکومت ايران معرفی کرده اند. جمهوری اسلامی ايران همواره از کشف و خنثی کردن توطئه های «صهيونيستی» خبر می دهد. ولی اگر در يکی از اين موارد بتواند يک مامور اسرائيلی را بازداشت کرده و يا شواهد مستقيمی در مورد دخالت موساد در اين عمليات به دست بياورد پيامدهای تبليغاتی و واکنش های جامعه بين المللی برای دولت اسرائيل فاجعه بار خواهد بود. نمونه ديگری از تاثيرات فاجعه بار برملا شدن عمليات تروريستی موساد مورد قتل يکی از اعضای حماس در هتلی در شهر دوبی در سال ۲۰۱۰ بود. استفاده ماموران موساد از پاسپورت کشورهای غربی باعث شد که اسرائيل به شدت مورد انتقاد و تحت فشار قرار بگيرد. در آن زمان نيز بنيامن نتانياهو نخست وزير بود. هفته نامه « تايم» تاکيد می کند که در شرايط فعلی پيامدهای شکست اطلاعاتی اسرائيل بسيار شديدتر خواهد بود. در وضعيتی که اقدامات بين المللی و ديپلماتيک برای اعمال فشار به ايران ادامه دارد، برملا شدن اقدامات خرابکارانه اسرائيل عليه ايران از يک سو باعث خواهد شد که ايران خود را يک قربانی جلوه دهد و از سوی ديگر توجه جامعه بين المللی را از تداوم اعمال فشار بر جمهوری اسلامی منحرف خواهد ساخت. به عنوان نمونه دولت آمريکا هرگونه دخالت در عمليات ترور مصطفی احمدی روشن از مسئولان برنامه هسته ای ايران را که در ماه ژانويه اتفاق افتاد تکذيب کرده و اين ترور را محکوم کرد. مقامات امنيتی غربی می گويند که او حداقل سومين مورد از عمليات ترور دانشمندان هسته ای توسط گروههای عملياتی موساد در ايران بوده است. مقامات امنيتی اسرائيلی نيز می گويند که عوامل آنان در ايران اکنون به سختی می توانند اهداف ديگری را برای ترور پيدا کنند. پيامد ديگر عمليات خرابکارانه اسرائيل دعوت ايران به انجام اقدامات تلافی جويانه است. اين طور ادعا می شود که حملات تقريبا همزمان به اهداف اسرائيلی که طی ماه گذشته در کشورهای تايلند، آذربايجان ، گرجستان ، سنگاپور و هند انجام شد توسط ماموران ايران و عوامل وابسته به جمهوری اسلامی انجام شده اند. روش حمله به همسر يکی از ديپلمات های اسرائيلی در شهر دهلی دقيقا همان شيوه چسباندن بمب به بدنه اتومبيل بود که عوامل موساد در ترورهای خود در تهران به کار گرفته بودند. هفته نامه « تايم» يادآوری می کند که در عين حال کاهش عمليات خرابکارانه عليه ايران نيز پيامدهايی خواهد داشت. يک مقام امنيتی اسرائيل خاطر نشان می کند که حتی به اعتراف مقامات ايرانی، تاکنون مجموعه اقدامات خرابکارانه باعث شده که روند غنی سازی اورانيوم در ايران حدود دو سال به تاخير بيفتد. شايد موثر ترين مورد از اين اقدامات انتقال و گسترش بدافزار «استاکس نت» در مراکز هدايت برنامه های هسته ای ايران بود که به نظر می رسد به صورت مشترک توسط اسرائيل و گروهی از کشورهای غربی انجام شده باشد. تحت تاثير اين حملات سايبری دولت ايران اعلام کرده است که از اين پس تمام قطعات و تجهيزات مورد نياز برنامه هسته ای خود را در ايران توليد خواهد کرد. ولی کارشناسان انرژی هسته ای در مورد موفقيت ايران در اين زمينه ترديد فراوانی دارند. فعاليت های هسته ای ايران در صورت وارد کردن هرگونه تجهيزاتی از خارج در برابر خرابکاری فنی و يا حملات سايبری به شدت آسيب پذير خواهند بود. تحت تاثير تحريم های شديد، ايران بيش از گذشته مجبور می شود که برای خريد تجهيزات به بازار سياه مراجعه کند. اين کشور به سختی خواهد توانست منبع اصلی تامين تجهيزات خود را شناسايی کند و سازمان های اطلاعاتی غربی راحت تر خواهند توانست در شبکه دلال ها و فروشندگان اين تجهيزات به ايران نفوذ کنند. هفته نامه « تايم » در پايان گزارش خود يادآوری می کند بين ترور دانشمندان و مسئولان هسته ای و از سوی ديگر عمليات خرابکارانه بی سرو صدا، يک گزينه ديگر وجود دارد و آن عمليات خرابکارانه پر سرو صدا است. درسالهای اخير انفجارهای متعددی در مراکز نظامی و يا تاسيساتی که با برنامه های هسته ای ايران مرتبط هستند اتفاق افتاده است. منابع امنيتی غربی می گويند، انفجار ماه نوامبر در مرکز موشکی سپاه پاسداران در حومه کرج کار عوامل اسرائيل بوده است که به طور اتفاقی طی آن يکی از مسئولان برنامه های موشکی ايران نيز کشته شد.ولی گذشته از اين مورد هنوز دقيقا کسی نمی داند که دليل وقوع انفجارهای ديگر طی سالهای اخير چه بوده است.

«کاهش» عمليات پنهانی و خرابکارانه اسرائيل در ايران
رادیو فردا : هفته نامه آمريکايی « تايم» از قول مقامات امنيتی اسرائيل می نويسد که اين کشور طی ماههای اخير « بيش از ده درصد» از عمليات خرابکارانه و پنهانی خود در ايران، که با هدف ايجاد اختلال و تاخير در برنامه های هسته ای آن کشور صورت می گيرد، کاسته است.

به گفته مقامات اسرائيلی اين کاهش در تمامی عرصه ها صورت گرفته است، از عمليات مربوط به شناسايی و ترور مسئولان و دانشمندان هسته ای و يا خرابکاری و انفجار در مراکز نظامی ايران گرفته تا برنامه های مربوط به کسب اطلاعات و جذب جاسوس در داخل خاک ايران.

يکی از مقامات امنيتی اسرائيلی می گويد که اين کاهش در صفوف سازمان جاسوسی اسرائيل- موساد - نارضايتی ها را افزايش داده است. يک مقام امنيتی ديگر می گويد دليل اين کاهش، نگرانی های بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل از احتمال افشا شدن اين طرح ها و يا از کنترل خارج شدن اين قبيل اقدامات است.

هفته نامه « تايم » يادآوری می کند که در سال ۱۹۹۷ و دوره اول نخست وزيری بنيامين نتانياهو، اقدامات موساد برای ترور خالد مشعل از مقامات ارشد گروه حماس به نتايج بسيار بدی منجر شد. دو تن از ماموران موساد توسط حماس دستگير شده و دولت اسرائيل در مقابل آزادی آنها مجبور شد چند نفر از مقامات حماس از جمله شيخ احمد ياسين رهبر روحانی اين گروه را از زندان آزاد کند.

مقامات امنيتی اسرائيل می گويند که نتانياهو از اين سرانجام فاجعه بار عمليات موساد به شدت ضربه خورد و به همين خاطر نگران است که عمليات پنهانی عليه ايران نيز به يک چنين پيامدهايی منجر شود.

مقامات امنيتی غربی به هفته نامه « تايم» گفته اند که يکی از واحدهای جاسوسی اسرائيل در ايران توسط وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی کشف و منهدم شده است. به گفته آنها اعترافات فردی به نام «مجيد جمال فرشيد» در مورد دست داشتن در ترور مسعود علی محمدی فيزيکدان ايرانی که در ماه ژانويه از تلويزيون پخش شد، واقعی بوده است. به نظر می رسد که سرويس های امنيتی يک کشور ثالت اين حلقه از جاسوسان محلی اسرائيل را به حکومت ايران معرفی کرده اند.

جمهوری اسلامی ايران همواره از کشف و خنثی کردن توطئه های «صهيونيستی» خبر می دهد. ولی اگر در يکی از اين موارد بتواند يک مامور اسرائيلی را بازداشت کرده و يا شواهد مستقيمی در مورد دخالت موساد در اين عمليات به دست بياورد پيامدهای تبليغاتی و واکنش های جامعه بين المللی برای دولت اسرائيل فاجعه بار خواهد بود.

نمونه ديگری از تاثيرات فاجعه بار برملا شدن عمليات تروريستی موساد مورد قتل يکی از اعضای حماس در هتلی در شهر دوبی در سال ۲۰۱۰ بود. استفاده ماموران موساد از پاسپورت کشورهای غربی باعث شد که اسرائيل به شدت مورد انتقاد و تحت فشار قرار بگيرد. در آن زمان نيز بنيامن نتانياهو نخست وزير بود.

هفته نامه « تايم» تاکيد می کند که در شرايط فعلی پيامدهای شکست اطلاعاتی اسرائيل بسيار شديدتر خواهد بود. در وضعيتی که اقدامات بين المللی و ديپلماتيک برای اعمال فشار به ايران ادامه دارد، برملا شدن اقدامات خرابکارانه اسرائيل عليه ايران از يک سو باعث خواهد شد که ايران خود را يک قربانی جلوه دهد و از سوی ديگر توجه جامعه بين المللی را از تداوم اعمال فشار بر جمهوری اسلامی منحرف خواهد ساخت.

به عنوان نمونه دولت آمريکا هرگونه دخالت در عمليات ترور مصطفی احمدی روشن از مسئولان برنامه هسته ای ايران را که در ماه ژانويه اتفاق افتاد تکذيب کرده و اين ترور را محکوم کرد.

مقامات امنيتی غربی می گويند که او حداقل سومين مورد از عمليات ترور دانشمندان هسته ای توسط گروههای عملياتی موساد در ايران بوده است. مقامات امنيتی اسرائيلی نيز می گويند که عوامل آنان در ايران اکنون به سختی می توانند اهداف ديگری را برای ترور پيدا کنند.

پيامد ديگر عمليات خرابکارانه اسرائيل دعوت ايران به انجام اقدامات تلافی جويانه است. اين طور ادعا می شود که حملات تقريبا همزمان به اهداف اسرائيلی که طی ماه گذشته در کشورهای تايلند، آذربايجان ، گرجستان ، سنگاپور و هند انجام شد توسط ماموران ايران و عوامل وابسته به جمهوری اسلامی انجام شده اند. روش حمله به همسر يکی از ديپلمات های اسرائيلی در شهر دهلی دقيقا همان شيوه چسباندن بمب به بدنه اتومبيل بود که عوامل موساد در ترورهای خود در تهران به کار گرفته بودند.

هفته نامه « تايم» يادآوری می کند که در عين حال کاهش عمليات خرابکارانه عليه ايران نيز پيامدهايی خواهد داشت. يک مقام امنيتی اسرائيل خاطر نشان می کند که حتی به اعتراف مقامات ايرانی، تاکنون مجموعه اقدامات خرابکارانه باعث شده که روند غنی سازی اورانيوم در ايران حدود دو سال به تاخير بيفتد. شايد موثر ترين مورد از اين اقدامات انتقال و گسترش بدافزار «استاکس نت» در مراکز هدايت برنامه های هسته ای ايران بود که به نظر می رسد به صورت مشترک توسط اسرائيل و گروهی از کشورهای غربی انجام شده باشد.

تحت تاثير اين حملات سايبری دولت ايران اعلام کرده است که از اين پس تمام قطعات و تجهيزات مورد نياز برنامه هسته ای خود را در ايران توليد خواهد کرد. ولی کارشناسان انرژی هسته ای در مورد موفقيت ايران در اين زمينه ترديد فراوانی دارند. فعاليت های هسته ای ايران در صورت وارد کردن هرگونه تجهيزاتی از خارج در برابر خرابکاری فنی و يا حملات سايبری به شدت آسيب پذير خواهند بود.

تحت تاثير تحريم های شديد، ايران بيش از گذشته مجبور می شود که برای خريد تجهيزات به بازار سياه مراجعه کند. اين کشور به سختی خواهد توانست منبع اصلی تامين تجهيزات خود را شناسايی کند و سازمان های اطلاعاتی غربی راحت تر خواهند توانست در شبکه دلال ها و فروشندگان اين تجهيزات به ايران نفوذ کنند.

هفته نامه « تايم » در پايان گزارش خود يادآوری می کند بين ترور دانشمندان و مسئولان هسته ای و از سوی ديگر عمليات خرابکارانه بی سرو صدا، يک گزينه ديگر وجود دارد و آن عمليات خرابکارانه پر سرو صدا است.

درسالهای اخير انفجارهای متعددی در مراکز نظامی و يا تاسيساتی که با برنامه های هسته ای ايران مرتبط هستند اتفاق افتاده است. منابع امنيتی غربی می گويند، انفجار ماه نوامبر در مرکز موشکی سپاه پاسداران در حومه کرج کار عوامل اسرائيل بوده است که به طور اتفاقی طی آن يکی از مسئولان برنامه های موشکی ايران نيز کشته شد.ولی گذشته از اين مورد هنوز دقيقا کسی نمی داند که دليل وقوع انفجارهای ديگر طی سالهای اخير چه بوده است.

عكسهاي مرتضوي در بيمارستان ميلاد نصب شد الف : با شروع سال نو و به فاصله ۲روز از حكم انتصاب سعيد مرتضوي به رياست تامين اجتماعي، بنرهاي پيام نوروزي و عكس مرتضوي در بيمارستان ميلاد تهران نصب شده است. به گزارش الف، بنرهاي نصب شده حاوي عكس و پيام تبريك نوروزي سعيد مرتضوي است. در اين پيام مرتضوي تصريح كرده كه برنامه هاي كوتاه مدت خود را براي اداره تامين اجتماعي ارائه كرده است. بيمارستان ميلاد يكي از دارايي هاي كلان صندوق تامين اجتماعي محسوب مي شود. مجموع دارايي اين صندوق كه حاصل حق بيمه ميليونها كارگر طي دهها سال است، ۵۰هزار ميليارد تومان تخمين زده مي شود. دارايي صندوق تامين اجتماعي علاوه بر بيمارستانهاي مشهور، حدود ۴۵ درصد صنعت سیمان، بیش از 10 درصد خودروسازی، بیش از ۴۰ درصد صنعت داروسازی، بانک رفاه کارگران، فولاد مبارکه و صدها شرکت ديگر را هم شامل مي شود. سعيد مرتضوي دادستان مخلوع تهران است كه پس از رسوايي جنايت كهريزك از سمت خود خلع و پرونده اي براي رسيدگي به عملكرد وي تشكيل شد. در دي ماه ۸۸ هيات ويژه مجلس براي رسيدگي به وقايع بازداشتگاه كهريزك منتشر شد كه در آن سعيد مرتضوي صريحا متهم اصلي شناخته شده است. پس از عزل مرتضوي از دادستاني تهران و انتشار گزارش مجلس، احمدي نژاد او را به قوه مجريه برد و به رياست ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز منصوب كرد. در اسفندماه گذشته شايعه انتصاب سعيد مرتضوي به رياست تامين اجتماعي منتشر شد. الياس نادران در آخرين جلسه مجلس در سال۹۰ اعلام كرد كه اگر در تعطيلات مجلس، سعيد مرتضوي به رياست تامين اجتماعي منصوب شود، وزير تعاون وكار استيضاح خواهد شد. در روز شنبه ۲۷ اسفندماه۹۰ سعيد مرتضوي به عنوان رياست تامين اجتماعي منصوب و توسط شيخ الاسلامي وزير تعاون، كار و امور اجتماعي معارفه شد.

عكسهاي مرتضوي در بيمارستان ميلاد نصب شد



الف : با شروع سال نو و به فاصله ۲روز از حكم انتصاب سعيد مرتضوي به رياست تامين اجتماعي، بنرهاي پيام نوروزي و عكس مرتضوي در بيمارستان ميلاد تهران نصب شده است.
به گزارش الف، بنرهاي نصب شده حاوي عكس و پيام تبريك نوروزي سعيد مرتضوي است. در اين پيام مرتضوي تصريح كرده كه برنامه هاي كوتاه مدت خود را براي اداره تامين اجتماعي ارائه كرده است. بيمارستان ميلاد يكي از دارايي هاي كلان صندوق تامين اجتماعي محسوب مي شود. مجموع دارايي اين صندوق كه حاصل حق بيمه ميليونها كارگر طي دهها سال است، ۵۰هزار ميليارد تومان تخمين زده مي شود. دارايي صندوق تامين اجتماعي علاوه بر بيمارستانهاي مشهور، حدود ۴۵ درصد صنعت سیمان، بیش از 10 درصد خودروسازی، بیش از ۴۰ درصد صنعت داروسازی، بانک رفاه کارگران، فولاد مبارکه و صدها شرکت ديگر را هم شامل مي شود.
سعيد مرتضوي دادستان مخلوع تهران است كه پس از رسوايي جنايت كهريزك از سمت خود خلع و پرونده اي براي رسيدگي به عملكرد وي تشكيل شد. در دي ماه ۸۸ هيات ويژه مجلس براي رسيدگي به وقايع بازداشتگاه كهريزك منتشر شد كه در آن سعيد مرتضوي صريحا متهم اصلي شناخته شده است. پس از عزل مرتضوي از دادستاني تهران و انتشار گزارش مجلس، احمدي نژاد او را به قوه مجريه برد و به رياست ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز منصوب كرد.
در اسفندماه گذشته شايعه انتصاب سعيد مرتضوي به رياست تامين اجتماعي منتشر شد. الياس نادران در آخرين جلسه مجلس در سال۹۰ اعلام كرد كه اگر در تعطيلات مجلس، سعيد مرتضوي به رياست تامين اجتماعي منصوب شود، وزير تعاون وكار استيضاح خواهد شد.
در روز شنبه ۲۷ اسفندماه۹۰ سعيد مرتضوي به عنوان رياست تامين اجتماعي منصوب و توسط شيخ الاسلامي وزير تعاون، كار و امور اجتماعي معارفه شد.