Thursday, February 11, 2010

فیلم : عدم شرکت مردم تبریز در راهپیمائی حکومتی ۲۲ بهمن

Reuters: clashes reported

فیلم : اصفهان ؛ مرگ بر روسیه 22 بهمن

فیلم : سی ان ان : اعتراضات در ایران در ۲۲ بهمن

فیلم : پاره کردن و لگدکردن عکس خامنه ای / مشتهای گره شده بطرف هليکوپترها 22 بهمن



دستگیری 20 تن در شیراز

دستگیری 20 تن در شیراز

شبکه جنبش سبز(جرس): امروز در شیراز بیش از 20 تن دستگیر شدند. بر اساس گزارشهای رسیده از شیراز، مردم این شهر صبح امروز مانند همه ایرانیان به خیابانها آمدند تا سی و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی را گرامی دارند. پلیس ضد شورش و نیروهای امنیتی برای جلوگیری از تجمع سبزهای شیرازی اقدام به حمله به صفوف آنها کردند که در این میان بیش از 20 تن دستگیر شده اند.

شعار بسیجیان: جمهوری اسلامی مرکز عدل و داد است!

شبکه جنبش راه سبز (جرس): در راهپیمایی امروز حامبان دولت شعار های جالبی سر داده شد.
به گزارش جرس، علاوه بر شعارهای معمول مرگ بر منافق و .. نیروهای بسیجی شعارهایی چون " جمهوری اسلامی مرکز عدل و داد است" را سر می دهند که بیش از هر چیز نشان از افت محسوس مشروعیت نظام و زیر سئوال رفتن عدالت در کشور است.
آنها در حالی شعار "خط نفاق خط روباه پير است معجوني از زر و زور تزوير است"، را سر می دادند که تمام پروژه های اقتصادی کشور در ماههای اخیر به سپاه پاسداران ارائه شده است و در واقع تمرکز زر و زور در سپاه پاسداران است، دو رویی و تزویر این گروه نیز بیش از پیش بر همگان روشن شده است.

حسین کروبی: خشن‌ترین برخورد در ۸ ماهه اخیر را امروز دیدم

کروبی: خشن‌ترین برخورد در ۸ ماهه اخیر را امروز دیدم

دويچه وله : مهدی کروبی نامزد معترض به نتیجه انتخابات روز ۲۲ بهمن دقایقی پس از پیاده شدن از خودروی خود در بزرگراه اشرفی اصفهانی نرسیده به میدان صادقیه تهران، مورد حمله نیروهای انتظامی و لباس شخصی قرار گرفت.

حسین کروبی فرزند وی می‌گوید ماموران ملبس به لباس فرم، به صورت پدرش گاز اشک‌اور شلیک کرده‌اند.

به گفته‌ی حسین کروبی مردم هیچ شعار تندی نمی‌د‌ادند، اما به محض پیوستن آقای کروبی به آنان، ماموران انتظامی شروع به ضرب و شتم مردم و آقای کروبی و اطرافیان وی کردند.

علی کروبی فرزند مهدی کروبی نیز در جریان درگیری‌های ۲۲ بهمن دستگیر شده است.


دویچه‌وله: آقای کروبی، خبر دستگیری برادرتان صحت دارد؟

حسین کروبی: بله ایشان همراه ما بود که با حاج‏آقا رفته بودیم. گویا نیروی انتظامی ایشان را شناسایی کرده بود و درگیری که شد، آمدند ایشان را گرفتند و بردند.

یعنی شما دیدید؟ جلوی چشم شما ایشان را دستگیر کردند؟

من خودم ندیدم؛ ولی محافظان حاج آقا گفتند که دیدند بسیجی‏ها او را گرفتند و بردند. فضای خیلی خشنی بود و درگیری شدید بود. من هم به این خاطر ندیدم او را چگونه بردند.

این درگیری دقیقاً کجا رخ داد؟

خیابان اشرفی اصفهانی، نرسیده به فلکه‏ی صادقیه.

برای خود آقای کروبی مشکلی پیش نیامد؟

ایشان خیلی گاز اشک‏آور استنشاق کرد. گاز اشک‏آورهایی که به صورت اسپری‌، به عنوان سلاح فردی در اروپا فروخته می‏شود، زیاد به صورت ایشان زدند. خود نیروی انتظامی هم با تنفگ‏های‏شان گاز اشک‏آور شلیک می‏کردند. صحنه خیلی خشن بود. هم گاز اشک‏آور خیلی زیاد بود و هم این که مردم را به شدت می‏زدند. حتی یکی از محافظین ایشان زخمی شد و او را به بیمارستان منتقل کردند. یعنی من خشن‏ترین برخوردی که در این ۷−۸ ماهه شده بود را امروز دیدم.

یعنی نیروهای انتظامی، با لباس نیروی انتظامی به طرف حجت‏الاسلام کروبی گاز اشک‏آور شلیک کردند؟

بله؛ نیروی انتظامی گاز اشک‏آورش را با تفنگ شلیک می‏کرد. لباس شخصی‏ها هم با اسپری‏های سلاح‏های فردی می‏آمدند جلوی ایشان و گاز را به صورت ایشان می‏پاشیدند. به همین خاطر با وجودی که الان دو سه ساعت از درگیری می‏گذرد و ما خانه هستیم، صورت و ریه‏ی ایشان هنوز دارد به شدت می‏سوزد.


حضور مردم چطور بود؟

ما در خیابان اشرفی که پیاده شدیم، مردم پشت سر حاج آقا، او را همراهی می‏کردند. ولی وقتی به جمعیت رسیدیم، شاید در فاصله‏ی ۳۰ ثانیه یک‏باره نیروهای لباس شخصی به ما حمله کردند. یعنی جمعیت زیاد را که دیدیم و به آن‏ها ملحق شدیم، ریختند و به شدت برخورد کردند. نمی‏خواستند حاج آقا به جمعیت زیادی که آن‏جا جمع شده بودند، ملحق شوند. حتی از دوساعت قبل از آن هم بچه‏هایی که آن‏جا بودند به ما خبر می‏دادند و می‏گفتند که به شدت بین مردم و نیروی انتظامی درگیری است. یعنی نیروی انتظامی مردم را می‏زدند که متفرق شوند، ولی مردم دوباره جمع می‏شدند. یعنی از دو ساعت پیش از رفتن ما، آن‏جا محل درگیری شدید بوده است.

آقای کروبی، خبری از آقای موسوی و آقای خاتمی‏ دارید؟

خیر من خبری از آنان ندارم. فقط به من گفتند که آقای خاتمی هم حضور پیدا کرده بودند، ولی از ماشین پیاده نشدند. دیدند فضا مساعد نیست، پیاده نشدند.

خبر دارید که الان اوضاع تهران به چه صورت است؟

اخباری که از بچه‏ها در خیابان‏ها و میادین می‏گیریم حاکی از آن است که درگیری خیلی شدید است و نیروهای امنیتی و انتظامی هم خیلی زیاد هستند. از میدان هفت تیر تا خیابان انقلاب، بلوار کشاورز و تمام مسیرهای راه‏پیمایی پر از نیروهای انتظامی و همین‏طور لباس شخصی‏ها است.

آقای کروبی هنوز صحبت خاصی برای مردم نکرده‏اند؟ با توجه به این که به ایشان اجازه داده نشده در راه‏پیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنند؟ آیا پیامی برای مردم ندادند یا مایل نیستند که پیامی بدهند؟

ایشان حتما پیام‏شان را تا چند روز آینده در قالب یک بیانیه خواهند داد. کار حکومت امروز خیلی زشت بود. آن‏جا که ما حضور داشتیم، مردم اصلا شعار تند و افراطی نمی‏دادند. فقط ابراز احساسات می‏کردند. امروز هم تمام برنامه‏ی حکومت این بود که آقای کروبی با مردم قاطی نشوند. یعنی جمعیت اطراف ایشان را نگیرند که در راه‏پیمایی شرکت کنند. اصلا همه‏ی هدف این بود که ایشان در راه‏پیمایی شرکت نکند. والا این که بگوییم شعاری داده شد و به خاطر شعار با مردم برخورد کردند، نه! اصلا مردم امروز شعاری ندادند. این‏ها از دیروز هم چند نفری از اطرافیان و نیروهای ما را که همراه حاج‏ آقا در مراسم‏ شرکت می‏کردند، دستگیر کردند، چند نفر را هم به اطلاعات احضار کردند و از آن‏ها تعهد کتبی گرفتند که دیگر آقای کروبی را همراهی نکنند.

منظورتان محافظان آقای کروبی هستند یا نیروهای سیاسی اطراف آقای کروبی؟

علاقه‏مندان و دوستان خودمان که همراه ایشان می‏آمدند. چند نفرشان را دستگیر و چند نفرشان را هم به وزارت اطلاعات خواستند، از آن‏ها تعهد کتبی گرفتند که دیگر حق ندارید همراه آقای کروبی در هیچ راه‏پیمایی شرکت کنید.

چه کسانی را دیروز دستگیر کرده‏اند؟

از دوستان خود ما هستند؛ یکی از آن‏ها جانباز است، یکی فرزند شهید و دیگری هم یک رزمنده است. بچه‏هایی که اطراف ما هستند، همه از این طیف‏‏اند.

فیلم : تهران 22 بهمن

فیلم : تلاش برای گرفتن هدایای تبلیغاتی و ساندیس 22 بهمن

فیلم : 22 بهمن تهران (3 فیلم)





خبرهای کوتاه 22 بهمن -

: در تظاهرات ضد حکومتی در شیراز مردم عكس احمدي نژاد و خامنه اي را به آتش كشيدند.در خيابانهاي چمران ونمازي جمعيت تظاهر كننده زياد است و شعار مرگ بر ديكتاتور مي دهند. مسير حركت جمعيت از خوابگاه ارم به سمت نمازي است كه حضور گسترده دانشجويان در بين جمعيت به چشم ميخورد.

22 بهمن امسال اوضاع برگشت. حکومت ایران که هرسال از روز 22 بهمن برای نشان دادن محبوبیت مردمی خود استفاده می کرد، هیچگاه اینچنین مورد حمله و انتقاد مردم قرار نگرفته بود... واین در حالی است که نیروهای نظامی و لباس شخصی ها از روز چهارشنبه با حضور انبوه خود مناطق مهم تهران را در اختیار گرفته بودند.

در میدان انقلاب تهران بسیجی ها سوار بر وانت اقدام به تیراندازی هوایی بصورت رگبار می کنند.

گزارش لحظه به لحظه و زنده روزنامه گاردین از تظاهرات و درگیر های بیست و دوم بهمن.
http://www.guardian.co.uk/news/blog/2010/feb/11/iran-protests-22-bahman

گزارش سی ان ان از درگیری های روز بیست و دوم بهمن در تهران : وقوع درگیری بین هزاران مخالفان دولت و نیروی های بسیج++++دستگیری پسر کروبی++++حمله به کروبی و اتوموبیل حامل وی++++ سخنرانی ا.ن++++بازداشت محمد رضا خاتمی و همسرش زهرا اشراقی.
http://www.cnn.com/2010/WORLD/meast/02/11/iran.revolution.anniversary/index.html?hpt=T1

فیلم : مرگ بر خامنه ای/ زندانی سياسی آزاد بايئ گردد 22 بهمن (2 فيلم)



سی وسه پل اصفهان سبز شد

ندای سبز آزادی: به گزارش یک شاهد عینی از اصفهان امروز هزاران نفر از مردم سبز اصفهان در دو سوی سی و سه پل با وجود جو شدید امنیتی حاضر شدند و به سر دادن شعارهایی چون الله اکبر و یا حسین - میرحسین پرداختند.
به گفته این جمعیت که شاهد عینی نیروهای امنیتی پس از عبور حامیان دولت از روی پل مانع عبور جمعیت شدند و این باعث شد جمعیت در هر دو طرف پل شروع به دادن شعار الله اکبر شوند
جمعیت که از یک سو در میدان انقلاب در سوی دیگر سی و سه پل در جنب هتل پل حضور داشتند باعث سردرگمی نیروهای سرکوبگر شدند.
این شاهد عینی به خبرنگار ندای سبز آزادی گفت: نیروهای سرکوبگر پس از آن دقایقی به طور وحشیانه ای به مردم حمله ور شدند و جمعیت به سمت پل ابوذر روان شد.
همچنین گزارش شده است ماشینهای در حال عبور با بوق ممتد با جمعیت همراهی کرده اند.
گزارش شده است نیروهای سرکوبگر اعم از نیروی ویژه و بسیج با شلیک چندین تیر هوائی و گاز اشک آور و اعمال خشونت سعی در متفرق کردن جمعیت داشتند.
همچنین شنیده شده است در این درگیری ها دست کم پنج نفر دستگیر شدند و درگیری های پراکنده در اطراف پل ابوذر،میدان انقلاب و هتل پل تا ساعت 12:15 ادامه داشته است.
این شاهد عینی ذکر کرد میانگین سنی نیروهای بسیجی بر خلاف همیشه اینبار به سطح 20 الی 22 سال تنزل پیدا کرده بود و اظهار کرد این نشان از ریزش نیروهای سرکوبگر داشت.

امیرآباد شمالی شاهد درگیری گسترده لباس شخصی ها با هواداران جنبش سبز است

امیرآباد شمالی شاهد درگیری گسترده لباس شخصی ها با هواداران جنبش سبز است

شبکه جنبش راه سبز (جرس): از ساعتی پیش درگیری های گسترده ای در خیابان جلال آل احمد و کارگر شمالی آغاز شده است.
به گزارش جرس، به دلیل اهمیت این منطقه و واقع شدن کوی دانشگاه در این نقطه از شهر، نیروهای بسیج در صدد افزایش چشمگیر نیروها و حضور خود در این منطقه است.
گفتنی است درگیری ها در این منطقه در حال شدت گرفتن است و هر لحظه بر تعداد مردم از یک سو و نیروهای نظامی از سوی دیگر افزوده می شود.

درگیری های پراکنده به مناطق شمالی تهران کشیده شد

شلیک گازاشک آوردر حوالی میدان ونک
شبکه جنبش راه سبز(جرس): درگیری های ماموران نظامی با هواداران جنبش سبز که از صبح امروز در غرب تهران آغاز شده بود اکنون به مناطق شمالی پایتخت نیز کشیده شده است.
به گزارش خبرنگاران جرس، درگیری هایی پراکنده و شدید در خیاباهای ملاصدرای شیرازی و دیگر خیابانهای حوالی میدان ونک گزارش شده است.
پلیس برخورد بسیار خشنی با معترضین دارد اما به خاطر حضور انیوه و غیر قابل باور مردم، پلیس بارها عقب نشینی کرده است.
صدای تیراندازی شدید از اطراف میدان بارها شنیده شده است و همچنین پلیس به مقدار بسیار زیاد از گاز اشک آور استفاده می کند که خود حکایت از خستگی و عجز نیروهای نظامی در پراکنده کردن هوادارا جنبش سبز است

فیلم : بسيحی ها موتور سوار/ راهپيمائی در اصفهان - 22 بهمن (2 فیلم)



فیلم : حمله مزدوران به مردم/ توپ تانک بسيجی ديگر اثر ندارد / اتوبوسهای سانديس خوران از شهرستانها 22 بهمن (3 فیلم)





درگیری‌ در تهران و اصفهان

دویچه وله : برخی خبرهای رسیده از تهران حاکی از درگیری مردم با نیروهای انتظامی در فلکه صادقیه است. همچنین گزارش شده که در شمال شرقی میدان آزادی جمعیت زیادی گرد آمده و شعارهای ضد دولتی سر می‌دهند. برخی گزارش‌ها حاکی از تنش در میدان انقلاب و شلیک گاز اشک‌اور از سوی نیروهای انتظامی است.

گزارش‌ها از تهران حاکی است که مهدی کروبی در فلکه صادقیه مورد ضرب و شتم قرار گرفته و مجبور به ترک محل شده است. علی کروبی یکی از فرزندان کروبی نیز بازداشت شده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از شاهدین عینی نوشته است که پلیس به سمت معترضان در میدان صاقیه گلوله‌های رنگ شلیک می‌کند. شلیک این نوع گلوله با هدف دستگیری بعدی معترضان صورت می‌گیرد. شاهدان عینی همچنین به خبرگزاری فرانسه گفته‌اند که عد‌ه‌ای در میدان صادقیه مجروح شده‌اند.

در برخی شهرستان‌ها مثل اصفهان در حاشیه‌ی راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن درگیری روی داده است. وبسایت‌های حامیان جنبش سبز گزارش داده‌اند در اصفهان نیروهای امنیت و انتظامی در حد فاصل پل آذر و سی و سه پل به مردم حمله کردند. گفته شده نیروهای انتظامی به سوی مردم تیراندازی نیز کرده‌اند.

پوشش خبری کنترل‌شده

کانال‌های مختلف تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی به‌طور زنده تصاویری از میدان آزادی، میدان انقلاب، و خیابان نواب نشان می‌دهد. تصاویر نشان داده شده تنها بر روی راهپیمایانی متمرکز است که عکس‌هایی از آیت‌الله خامنه‌ای و محمود احمدی‌نژاد در دست دارند.

نیروهای انتظامی و امنیتی ایران تهدید کرده‌اند که با تظاهرات غیرمجاز به شدت برخورد خواهند کرد. میرحسین موسوی، مهدی کروبی و احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب مردم را به شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت کرده‌اند. موسوی تاکید کرده بود حضور سبزها باید با نماد و هویت مستقل صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران حدود ۳۰۰ خبرنگار خارجی و ۸۰۰ خبرنگار داخلی مراسم ۲۲ بهمن امسال را پوشش خبری می‌دهند.

خبرگزاری آسوشیتدپرش خبر داده که خبرنگاران خارجی تنها مجاز به پوشش خبری سخنرانی محمود احمدی‌نژاد هستند. این خبرگزاری گفته است، دولت ایران آنها را از پوشش خبری رخدادهای خیابا‌ن‌های تهران منع کرده و تنها مجازند سخنان احمدی‌نژاد را گزارش کنند.

یکی از خبرنگارن خبرگزاری فرانسه که جزو خبرنگارانی است که اجازه یافته‌اند به‌صورت کنترل‌شده از میدان آزادی گزارش تهیه کنند، گزارش داده است که خیابان‌های تهران تحت کنترل شدید نیروهای امنیتی و انتظامی است.

خبرهای کوتاه 22 بهمن - 5

آیا کسی هست که به فریاد ما برسد.
ایميل دريافتی : جو امروز اطراف خیابان انقلاب به وحشتناکترین شکل از آغاز جنبش تا کنون امنیتی است و کسانی که عکس خمینی خامنه ای در دست ندارند سخت در خطرند و موتورسواران بسیجی آنها را اسکورت کرده و نیروی امنیتی از آنها عکس می گیرند. وحشت کردیم تا بتوانیم از خیابانها بگذریم.
شرایط سختیه ترو خدا یه کاری کنید
شبکه سیاسی ماهواره کلا قطع است و اینترنت هم که وضعیتش روشنه هیچ رسانه ای نداریم آیا نمیشه از کشورهای مرزی یک تلوزیون زمینی راه انداخت؟ آیا با این همه تکنولوزژی نمیشه جلوی این حکومت عقب افتادرو گفت؟

مردمک : اولین تخمین‌ها جمعیت هواداران دولت در راهپیمایی امروز را صد‌ها هزار نفر برآورد می‌کند. روزنامه واشنگتن پست در همین رابطه نوشت:
نیروهای امنیتی تظاهرکنندگان مخالف را متفرق کردند در حالی که صدهزار نفر از طرفداران دولت در میدان مرکزی شهر سی‌ویکمین سالگرد تشکیل جمهوری اسلامی را گرامی می‌داشتند.

مهدی سحر خيز : نیرو انتظامی در حال پراکنده کردن مردم /درگیری در خیابانهای وصال شیرازی - فاطمی- ستارخان و کارگر و میدانهای ونک و کاج.

مسیرهای منتهی به صدا و سیما را نیروهای گارد ویژه بسته اند.

اختلال در خبررسانی از ایران

بی بی سی : با از کار افتادن سایت اینترنتی چند خبرگزاری رسمی در ایران، قطع دسترسی کاربران ایرانی به ای میل و مسنجر و اعمال محدودیت بر کار خبرنگاران داخلی و خارجی در ایران، کار خبررسانی از این کشور مختل شده است.
در حالی که راهپیمایی و مراسم سالگرد پیروزی انقلاب در ایران جریان دارد، پایگاه های اینترنتی خبرگزاری رسمی دولت ایران (ایرنا)، خبرگزاری فارس و پرس تی وی (تلویزیون انگلیسی زبان دولت ایران) از حدود ظهر روز پنجشنبه ۲۲ بهمن (۱۱ فوریه) به وقت تهران، به دلایل نامعلوم از کار افتاده است.
از سوی دیگر شرکت گوگل اعلام کرده است که ظاهرا دسترسی کاربران اینترنتی در داخل ایران به خدمات ای میل این شرکت قطع شده، زیرا مراجعه کاربران از داخل ایران به سرورهای جی‌میل با افت ناگهانی و شدید روبرو بوده است.
برخی منابع خبری نزدیک به مخالفان دولت گزارش داده اند که اصولا دسترسی به ای میل و مسنجر در داخل ایران با اختلال روبرو است.
همزمان خبرگزاری های بین المللی می گویند که خبرنگاران و تصویربردارانشان برای پوشش مراسم ۲۲ بهمن و سخنرانی رئیس جمهوری ایران با اتوبوس به میدان آزادی تهران منتقل شده اند و به آنها اجازه پوشش خبری به حوادث نقاط دیگر شهر داده نشده است.
در روزهای اخیر ده ها روزنامه نگار در ایران بازداشت شده اند و علت دستگیری عده دیگری از بازداشت شدگان نیز همکاری آنان با رسانه های خبری خارجی عنوان شده است.

فیلم : رهبر خائن آواره گردی در مترو22 بهمن

فیلم : مرگ بر روسیه 22 بهمن

بازداشت دو تن از نزدیکان مهدی کروبی

بازداشت دو تن از نزدیکان مهدی کروبی

در آستانه ۲۲ بهمن ۲ تن از نزدیکان مهدی کروبی بازداشت شدند.
به گزارش سحام نیوز، آقای عسکریان و احمد عنبرنژاد؛ دوتن از جانبازان جبهه و جنگ و از نزدیکان مهدی کروبی که توسط وزارت اطلاعات به آن نهاد فرا خوانده شده بودند، پس از بازجویی، مستقیماً به زندان اوین منتقل شدند.

اهواز: شعار مرگ بر دیکتاور و حضور نیروهای ضد شورش

براساس گزارش رسیده به ندای سبز آزادی تظاهرات مردم سبز پوش اهواز در خیابانهای این شهر اقدام به راهپیمایی در خيابان سلمان فارسي بطرف چهارراه آبادان کرده اند.
همچنین در مسیر دیگری از حسينيه اعظم كه در خيابان طالقاني واقع است به سمت نادري حرکت کرده و شعار مرگ بر ديكتاتور سر دادند.

گفتنی است گارد ضدشورش بولوار موسوم به بهبهاني حضور همه جانبه داشته و بلوار را بسته است.

درگیریهای گسترده در مناطق مرکزی شهر تهران و دستگیری تعدادی از جوانان

بنابه گزارش "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"، درگیریهای گسترده بین مردم و نیروهای سرکوبگر درمناطق مرکزی شهر تهران که تا به حال منجر به دستگیری ده ها نفر شده است.
حوالی ساعت 11:30 مردم در خیابانهای مرکزی تهران مانند میدان صادقیه،میدان انقلاب ،خیابان کارگر اقدام به تجمع اعتراض اعتراضی کردند که به سرعت تبدیل به یک حرکت گسترده شد . جوانان با سر دادن شعارهایی مانند،مرگ بر دیکتاتو،مرگ بر خامنه ایو مرگ بر اصل ولایت فقیه که با یورش وحشیانه نیروی ویژه سپاه پاسداران که بصورت لباس شخصی در سطح شهر حضور دارند ،بسیج و نیروی انتظامی مواجه شدند و به صحنه درگیری شدید بین مردم و نیروهای سرکویگر تبدیل شد . نیروهای ولی فقیه با باتون به سوی تظاهر کنندگان یورش می بردند و آنها را مورد ضرب و شتم قرار می دادند.
پس از این درگیریها اعتراضات به شیوه دیگری تبدیل شد و جوانان به صوررت دسته های چند صد نفر اقدام به شعار دادن و درگیر شدن با نیروهای سرکوبگر شدند در این درگیریها تعدادی زخمی و بیش از 20 نفر دستگیر شدند از جمله دستگیر شدگان آقای محسن کرم زاده مکوندی می باشد.این درگیریها به نقاط مختلف شهر در حال گسترش است..
نیروهای سرکوبگر ولی فقیه در یک شیوه رذیلانه دیگر مردم که از کرج به سوی تهران برای شرکت در اعتراضات گسترده در حال حرکت بودند آنها را مجبور به پیاده شدن در کارخانه ارج می کردند و دوربینهای صدا وسیمای ولی فقیه که انبوه جمعیت در آن متمرکز هستند بعنوان نیروهای طرفدار ولی فقیه اقدام به فیلم برداری می کردند.تعدادی از مردم در این نقطه اقدام به شعار دادن نمودند که منجر به دستگیری تعدای از آنها دستگیر شده است.
نیروهای سرکوبگر مستقر در میدان آزادی به هر کسی که شک می کردند بلافاصله اقدام به دستگیری او می نمودند.

سفرای پنج کشور اروپایی مراسم امروز سالگرد انقلاب در تهران را تحریم کردند

راديو فردا : سفیران بریتانیا، فرانسه،آلمان، ایتالیا و هلند مراسم امروز سالگرد انقلاب در میدان آزادی تهران و سخنرانی محمود احمدی نژاد را تحریم کردند. شماری از نیروی های بسیجی روز دوشنبه در مقابل این سفارت خانه ها تجمع کرده و باسنگ و تخم مرغ به آنها حمله کرده بودند.
به گزارش روزنامه تایمز لندن، وزارت خارجه بریتانیا اعلام کرده است که سایمون گس، سفیر این کشور در تهران بدلیل یکرشته از مشکلات در روابط دو کشور، از شرکت در مراسم امروز در میدان آزادی خودداری کرده است. وزارت خارجه بریتانیا می گوید این سفارتخانه پیشنهاد کرده بود دبیر اول سفارت را به مراسم بفرستد اما ایران نپذیرفت و تهدید کرده است که از این پس به سفیر بریتانیا اجازه نمی دهد با مسئولان دولتی ملاقات کند

فیلم : شعار رفراندوم، رفراندوم، اين است شعار مردم در مقابل متروي صادق 22 بهمن

خبرهای کوتاه 22 بهمن - 4

شبکه جنبش سبز(جرس): درگیری در خیابان وصال برای جلوگیری از حرکت آنان بسوی میدان آزادی جریان دارد.
همچنین خبر دیگری حاکی است که درگیرهای شدیدی در میدان ونک در جریان است. گفته می شود که افرادی بازداشت شده و به ساختمانی در خیابان برزیل که متعلق به توانیر است منتقل می شوند.
------------------------------------------------------
خبرنگار ای.بی.سی در خاورمیانه از قول یکی از دوستانش که برای پوشش خبری 22 بهمن به تهران رفته است در تویتر می‌نویسد: خبرنگاران با اتوبوس برای پوشش خبری سخنرانی احمدی‌نژاد برده شده و بازگردانده شدند.

توييتر مهدی سحر خيز : درگیری های پراکنده در اطراف میدان ستاد و خیابان های فرعی مناطق مرکزی شیراز گزارش می شود.

درگیری های پراکنده در خیابان های اطراف دانشگاه تهران.

بعد از شلیک گاز اشک آور شعار مرگ بر خامنه ای بلند شده.

دستگیری های گسترده در مسیر راهپیمایی

کلمه : علیرغم ایجاد فضای رعب و وحشت فراوان در هفته های گذشته از سوی نیروهای دولت در سطح شهر تهران سبز های تهران حضور گسترده ای در راه پیمایی امروز دارند. بنا بر مشاهدات عینی خبرنگاران خیل عظیمی از مردم سبز اندیش در مسیر های مختلف راهپیمایی امروز شرکت کرده اند. با اینحال نیروهای امنیتی و نظامی حجم شگفت انگیزی در خیابان های منتهی به میدان آزادی دارند و با کسانی که کوچکترین نمادی همراه دارند به شدت برخورد و حتی دستگیر می کنند. مشاهدات خبر از دستگیری های گسترده نیروهای امنیتی دارد. در همین حال از میدان انقلاب، فلکه دوم صادقیه و میدان هفت تیر اخباری از درگیری های پراکنده به گوش می رسد.

درگیری در مناطق غرب تهران

اخبار دریافتی گزارشگر ندای سبز آزادی از منطقه غرب تهران خبر از درگیری میان نیروهای ضد شورش و معترضین در خیابانهای آن مناطق دارد.
به گزارش ندای سبز آزادی این درگیری‎ها در فلکه اول و دوم صادقیه شدت بیشتری دارد.
براساس این گزارش صدای تیراندازی نیز از این مناطق به گوش می‎رسد و نیروهای امنیتی سعی در متفرق کردن معترضان دارند.
گفتنی است میدان صادقیه یکی از مراکز اصلی تجمع حامیان جنبش سبز برای حضور در راهپیمایی امروز بود.

پلیس به سمت معترضان گلوله‌های رنگ شلیک می‌کند / رضا خاتمی و زهرا اشراقی آزاد شدند/ سایت واحد مرکزی خبر از دسترس خارج شد

پلیس به سمت معترضان گلوله‌های رنگ شلیک می‌کند
دويچه وله : خبرگزاری فرانسه به نقل از شاهدین عینی نوشته است که پلیس به سمت معترضان در میدان صاقیه گلوله‌های رنگ شلیک می‌کند. شلیک این نوع گلوله با هدف دستگیری بعدی معترضان صورت می‌گیرد. شاهدان عینی همچنین به خبرگزاری فرانسه گفته‌اند که عد‌ه‌ای در میدان صادقیه مجروح شده‌اند.

رضا خاتمی و زهرا اشراقی آزاد شدند
شبکه جنبش راه سبز(جرس): محمد رضا خاتمی نایب رئیس مجلس ششم و زهرا اشراقی نوه بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی که از دقایقی پیش دستگیر شده بودند آزاد شدند.
به گزارش جرس، یک منبع آگاه در گفتگو با جرس با اعلام این خبر تاکید کرد که این بازداشت کوتاه تنها برای ممانعت از حضور این دو چهره شاخص اصلاح طلب در راهپیمایی 22 بهم بوده است.

سایت واحد مرکزی خبر از دسترس خارج شد
شبکه جنبش راه سبز (جرس): وبسایت واحد مرکزی خبر وابسته به صداو سیما از دسترس کاربران خارج شد.
به گزارش جرس، از صبح امروز سایت خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران و ایرنا خبرگزاری رسمی دولت و همچنین وبسایت پرس تی وی ، تلویزیون انگلیسی زبان چمهوری اسلامی از دسترس خارج شده است.

تیراندازی بسوی مردم در آریا شهر

شبکه جنبش سبز(جرس) : نیروهای انتظامی در آریا شهر بسوی مردم شلیک کردند. به گزارش خبرنگار جرس، پیش از ظهر امروز نیروهای انتظامی با حمله به مردم تجمع کننده در آریا شهر، بسوی آنان شلیک کردند. بعد از تیراندازی بسوی مردم، تجمع کنندگان شعار می دادند " خامنه ای قاتله ، ولایتش باطله " . خبرنگار ما می افزاید جمعیت زیادی در آریا شهر تجمع کرده اند و نیروهای انتظامی برای متفرق کردن آنها بسوی جمعیت شلیک می کنند

خبرهای کوتاه 22 بهمن - 3

فرانس 24: بنظر ميرسد مخالفان، سالگرد انقلاب را ربودند. ده‌ها هزار نفر در در خیابان های اصلی تهران، 31 - مین سالگرد پیروزی انقلاب را از حکومت ربودند.
تيتر فرانس 24: Opposition looks to hijack Islamic revolution anniversary

فلكه صادقيه بسيار شلوغ است , از ابتدا تا انتهاي خيابان مردم تجمع كرده و شعار ميدهند.

جوانان آزاديخواه در خيابان امير آباد مقابل پمپ بنزين تجمع كرده اند , آنها در حال حركت به سمت ميدان انقلاب هستند , به رغم فضاي امنيتي مردم و جوانان آزاديخواه عزم كرده اند كه امروز تظاهرات بزرگ اعتراضي خود را در تهران برگزار نمايند.

در انقلاب تعداد ماموران سركوبگر بسيار زياد است. مردم تجمع كرده اند , اكثر آنها را زنان تشكيل ميدهند

گزارش راديو فردا از حمله به کروبی

امروز مهدی کروبی همان طور که از پیش وعده داده بود در راه‌پیمایی ۲۲ بهمن شرکت کرد، اما دقایقی پس از حضور در خیابان اشرفی اصفهانی، واقع در شمال میدان صادقیه، وی و همراهانش مورد حمله نیروهای لباس شخصی و یگان ویژه قرار گرفتند.

حسین کروبی، پسر مهدی کروبی، در این باره به رادیوفردا گفت: «آقای کروبی ساعت ۱۰ به خیابان اشرفی اصفهانی رسید و به سوی فلکه صادقیه حرکت کردند.»

به گفته حسین کروبی، آقای کروبی و همراهانش و همین طور مردم در سکوت راه‌پیمایی می‌کردند که مورد حمله لباس‌شخصی‌ها و یگان ویژه قرار گرفتند.

حسین کروبی به رادیوفردا گفت که نیروهای حکومتی در حمله به مهدی کروبی و همراهانش از گاز اشک‌آور، باتوم و گلوله‌های رنگی استفاده کرده‌اند.

حسین کروبی همچنین اعلام کرد، برادرش علی که همراه آقای کروبی بوده بازداشت شده است

حمله لباس شخصی ها به مردم

به گزارش شبکه جنبش سبز(جرس) جمعیت زیادی از سبزها در اطراف میدان آزادی مستقر شده اند.
خبرنگار جرس از تهران خبر می دهد که تعداد زیادی از سبزها با حرکت بسوی میدان آزادی ، این میدان را سبز کرده اند.
بر اساس این گزارش نیروهای لباس شخصی با حمله به سبزها آنها را کتک زده و سعی در متفرق کردن آنان دارند. همچنین در برخی از خیابانها با پرتاب گاز اشک آور مانع تجمع مردم می شوند.
این خبر حاکی است که به رغم حضور پررنگ لباس شخصی ، مردم از گوشه و کنار شهر به خیابانهای منتهی به آزادی می پیوندند.
بر اساس این گزارش سخنرانی احمدی نژاد در میان آزادی آغاز شده است. سی ان ان به پخش مستقمیم این سخنرانی پرداخته است.

گزارش سی ان ان

مردمک : شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی که بر روی وب‌سایت خود منتشر کرد با اشاره به موقعیت تاریخی بیست و دوم بهمن در تاریخ جمهوری اسلامی ایران، به مشکلات فنی که گروه‌های مخالف دولت ایران در شکل دادن به اعتراضی هماهنگ در این روز داشتند اشاره کرد.

به گفته خبرنگار این شبکه، با توجه به فیلتر شدن سایت‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و تویتر و سرعت بسیار پایین اینترنت در ایران، رساندن اخبار و هماهنگ کردن اعتراضات بسیار سخت انجام می‌شود و این در حالیست که معترضین رو به روش‌های قدیمی‌تر مانند نوشتن اعلامیه و انتقال شفاهی پیغام‌ها روی آورده‌اند. به گفته وی در حالیکه روش‌های انتقال اطلاعات در ایران همه در درست ارگان‌های دولتی‌است، طرفداران دولت نیز صفحه مخصوص خود را در فیس بوک تشکیل داده‌اند.

دستگیری رضا خاتمی و زهرا اشراقی

دستگیری رضا خاتمی و زهرا اشراقی

شبکه جنبش راه سبز (جرس): محمدرضا خاتمی دبیرکل سابق حزب مشارکت و برادر سید محمد خاتمی به همراه همسرش زهرا اشراقی نوه بنیان گذار نظام جمهوری اسلامی بازداشت شدند.
به گزارش جرس، هنوز مشخص نیست که چه کسانی این دو چهره شاخص اصلاح طلب را بازداشت کرده اند.

علی کروبی ، فرزند مهدی کروبی بازداشت شد

تحول سبز : حسین کروبی در تماسی با رادیو فردا بازداشت علی کروبی را تائید کرد

حمله به خاتمی و کروبی

ماشین خاتمی هم حمله شد.

مهدی کروبی در خیابان اشرفی اصفهانی مورد حمله لباس شخصی ها قرار گرفت.

توييتر مهدی سحر خيز
http://twitter.com/onlymehdi

مردمک : یک شاهد عینی در تماس با مردمک خبر از حمله نیروهای لباس شخصی به خودرو حامل سید محمد خاتمی داد. براساس این گزارش در اثر این حمله شیشه عقب خودروی خاتمی شکسته است.

مهدی کروبی در خیابان اشرفی اصفهانی مورد حمله لباس شخصی ها قرار گرفته و با باتوم و گلوله های رنگی به شدت اطرافیان و محافظان او را مورد ضرب و شتم قرار داده اند شیشه های ماشینش را شکسته اند و الان که با حسین کروبی صحبت کردم پدرش سوار ماشین مردم شده اما شیشه های آن ماشین را نیز با باتوم خورد کرده اندبه گفته حسین کروبی، پدرش به منزل بازگشته و نمی تواند در راهپیمایی شرکت کند به خود کروبی آسیبی وارد نشده است.

گوگل» از كاهش شديد كاربرى ِ اينترنت در ايران خبر داد

راديو فردا : شركت اينترنتى «گوگل» اعلام كرد كاربران اينترنت در ايران به طور آشكارا با مشكلاتى در وصل شدن به خدمات پست الكترونيكى اين شركت موسوم به «جى ميل» و ارتباط با شبكه جهانى اينترنت مواجه شده اند.

در همين حال روز چهارشنبه روزنامه «وال استريت جورنال» طى گزارشى اعلام كرد مسئولان جمهورى اسلامى در حال برنامه ريزى براى تعليق دائمى «جى ميل» و برقرارى يك شبكه پست الكترونيكى ملى در ايران هستند.

وزارت امور خارجه آمريكا گفت نمى تواند صحت گزارش اين روزنامه را تاييد كند ولى در عين حال تاكيد كرد هرگونه تلاش براى دور نگاه داشتن مردم ايران از جريان آزاد اخبار با شكست مواجه خواهد شد.

اين گزارش ها در حالى مطرح مى شود كه معترضان به نتايج انتخابات در سى و يكمين سالگرد پيروزى انقلاب ۱۳۵۷ ايران براى امروز برنامه راهپيمايى اعتراض آميزى را تدارك ديده اند.
معترضان در فقدان حضور خبرنگاران بين المللى ، از اينترنت براى ارسال اخبار و تصاوير سركوب اعتراض ها استفاده مى كنند.

خبرگزاری حامی دولت : از راهپيمانان با آب میوه و آب آشامیدنی و چای پذیرایی ميشود

چهان نيوز : خبرهای رسیده حاکی از آنستکه به علت حضور چشمگیر مردم انقلابی تهران در خیابان آزادی و فلکه صادقیه به سمت آزادی و مسیر میدان امام حسین تا میدان انقلاب و دیگر مسیرهای اعلام شده هیچ خبری از اغتشاش گران به چشم نمی خورد و حتی افراد و گروه هایی که با توجه به ظاهر آنها و نمادهایی همراه از گروه های آشوب گر به شمار می روند اما همین افراد نیز با مشاهده انبوه مردم انقلابی در لاک خود فرورفته و به خیل راهپیمایان پیوسته اند.

حضور نیروهای نظامی و انتظامی که برای تامین نظم و امنیت مراسم در جای جای مسیرهای اعلام شده حضور دارند بسیار قابل توجه است.

هرچند رسانه های بیگانه با انتشار خبرهایی ساده لوحانه مدعی شده اند که مردم به خاطر کیک و ساندیس به این مراسم می آیند اما مراکز، نهادها و هیآت و منازل اشخاص بدون توجه به این عقده گشایی ها با آب میوه و آب آشامیدنی و حتی چای از راهپیمایان پذیرایی می کنند.

نیروهای هلال احمر و امدادی نیز در جای جای مسیرهای اعلام شده مشاهده شده و در حال خدمات رسانی هستند. جالب اینکه این نیروها امسال از ایستگاه استفاده نکرده و به صورت سیار به خدمات رسانی مشغولند

خبرهای کوتاه 22 بهمن - 3

گزارش‌ها از فلکه دوم صادقیه حاکی از استفاده از گاز اشک‌آور در فلکه دوم صادقیه است. همچنین اخبار تایید نشده حکایت از ورود مهدی کروبی به این میدان صادقیه و ایجاد درگیری در این منطقه دارد.

خبرگزاری فارس از دسترس خارج شد( خارجش کردند)

مردم که از اکباتان از سمت بلوار فردوس و خیابان شهید ستاری به سمت میدان آریا شهر در حرکت بودند با نیرو انتظامی درگیر شدند.

جمعیت زیادی از سبزها از شهرک اپادانا منزل شهید سهراب اعرابی در حال حرکت به سمت ازدای و خیابان محمد علی جناح است.

در خیابان اشرفی اصفهانی درگیری شدید مردم و حکومتی ها صدای شلیک گلوله و گاز اشک آور شنیده می شود

خبرگزاری های سپاه و دولت از کار افتادند

خبرگزاری رسمی دولت جمهوری اسلامی - ایرنا - و خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران از دقایقی پیش از کار افتادند.
به گزارش جرس، خبرگزاری ایرنا بیش از نیم ساعت است که از کار افتاده است گرچه برای لحظاتی این سایت درست شد اما بار دیگر از کار افتاد.
خبرگزاری فارس نیز دقایقی است که از دسترسی کاربران خارج شده است.
گفتنی است این دو خبرگزاری مهمترین خبرگزاری های منعکس کننده دیدگاههای افراطی حامیان دولت و علیه جنبش سبز هستند.

دستپاچگی صداوسیما در پوشش خبری راهپیمایی سبز امروز

ندای سبز آزادی : خیل یکپارچه جمعیت سبز در فلکه دوم میدان صادقیه، خیابان امیرآباد و نیز مسیر اصلی راهپیمایی خبرنگاران صداوسیما را دچار بهت و دستپاچگی کرده است. به گزارش ندای سبز آزادی، خبرنگاران دولتی که برای پوشش اخبار به خیابان‌های شهر فرستاده شده‌اند تا کنون به جز چند تصویر محدود و شات بسته از راهپیمایان حامی دولت کودتا در میدان نواب چیز دیگری دستگیرشان نشده است.

همچنین سایت مردمک نوشته است که از دقایقی پیش شبکه دوم تلویزیون تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا پوشش خبری خوبی از سطح شهر تهران داشته باشد که البته نتیجه آن صرفا چند نمای بسته از خیابان‌ها و نه میدان آزادی بوده است.

شبکه اول سیما نیز به همین نماهای بسته تا به این لحظه اکتفا کرده است

خبرهای کوتاه 22 بهمن -

محمود احمدی‌نژاد ساعت 10:06 وارد میدان آزادی شد. تصاویر زنده از صداوسیما دقایقی قبل صحنه‌هایی از حضور احمدی‌نژاد را در خیابان آزادی تهران نشان داد.

در چند نقطه شهر تهران نیروهای نظامی مستقر شده اند
به گزارش خبرنگار جرس ، در محدوده خیابان کارگر و امیرآباد شمالی و مقابل صدا وسیما نیروهای نظامی و بسیجی زیادی مستقر شده اند.
همچنین بر طبق برخی گزارشها، جمع زیادی از نیروهای ضد شورش در برخی حوزه های مقاومت و مساجد نزدیک به میدان آزادی مستقر شده اند تا در صورت لزوم به خیابانها بیایند.
خودروهای زرهی ویژه مقابله با تظاهرات شهری مجهز به آب پاش که اخیرا از ارتش چین خریداری شد نیز برای اولین بار به خیابانها آمده اند و در مقابل صداوسیما هم اکنون مستقر شده اند.

بی بی سی : شبکه خبر تلویزیون ایران تصاویری را از میدان آزادی و چند خیابان اطراف آن نشان می دهد که در آن گروه هایی از هواداران دولت با پرچم های ایران و تصاویر آیت الله خامنه ای و آیت الله خمینی مشغول راهپیمایی هستند.

خبرنگاران خارجی “فقط” سخنان احمدی نژاد را می توانند مخابره کنند

شبکه جنبش راه سبز (جرس): در ادامه محدودیت ها برای عدم انعکاس حضور گسترده هواداران جنبش سبز ، خبرنگاران و عکاسان خارجی می بایست "فقط" سخنرانی محمود احمدی نژاد را منعکس کنند.
به گزارش جرس، خبرگزاری آسوشیتد پرس با اعلام این خبر گفته است که دولت به آنها اجازه نداده است تا گزارشی از خیابانهای تهران مخابره کنند و تنها باید سخنان احمدی نزاد را منعکس کنند.
از سوی دیگر برخی سفرای اروپایی نظیر آلمان، فرانسه ،هلند و ایتالیا اعلام کرده اند که در این راهپیمایی شرکت نخواهند کرد.

فراوانی چشمگیر سبزها در میدان آزادی

شبکه جنبش راه سبز (جرس): علیرغم گزارش خبرگزاری های وابسته به دولت جمع بسیار زیادی از سبزها در میدان آزادی حضور دارند.
به گزارش خبرنگار جرس ، خبرگزاری ها و وبسایت های نزدیک به دولت برای دلسرد کردن معترضین نسبت به حضور در میدان آزادی از تسخیر این میدا توسط نیروهای حامی دولت خبر داده اند.
اما بر اساس گزارشهای عینی خبرنگار جرس در تهران، جمعیت های بسیار زیادی از حامیان جنبش سبز با رد دست داشتن نمادهای سبز در ضلع غربی و شمالی میدان آزادی تجمع کرده اند و لحظه به لحظه بر تعداد سبزها افزوده می شود.
از سوی دیگر در آستانه حضور مهدی کروبی در میدان صادقیه بر تعداد نیرهای بسیجی و نظامی مستقر در این منطقه نیز افزوده شده است.

خبرهای کوتاه 22 بهمن - 1

مردمک : ساعت 09:49 - شبکه دو تلویزیون جمهوری اسلامی هم اکنون چهار تصویر زنده از میدان انقلاب و تقاطع نواب تهران نشان می دهد. تاکنون تصویر کاملی از میدان آزادی نشان نداده است و همگی با کادرهای بسته جمعیت را نشان می دهند.
با این وجود کلیت تصاویر حکایت از حضور گسترده نیروهای طرفدار دولت در میدان آزادی و خیابان منتهی به آن دارد.

حضور گسترده سبزها در راهپیمایی امروز
شبکه جنبش راه سبز (جرس): بیش از یک ساعت مانده به برگزاری راهپیمایی بزرگ 22 بهمن هزاران هزار نفر از هواداران جنبش سبز به خیابان ها آمده اند.
به گزارش خبرنگاران جرس در مناطق مختلف تهران، ساعاتی مانده به آغاز رسمی راهپیمایی امروز هزاران نفر از هواداران جنبش سبز در خیابانهای تهران دیده می شوند. یکی از اصلی ترین مناطق تجمع سبزها تا این لحظه فلکه دوم صادقیه مکانی است که مهدی کروبی روز گذشته به عنوان مسیر حرکت خود اعلام کرده اس

توييتر امیر فرشاد ابراهيمی : میدان ارک تبریز سراسر سبز شده است و مردم شعار می دهند امرور روز خون است یزید سرنگون است.