Tuesday, May 12, 2015

سنا: ایران زندانیان آمریکایی را آزاد کند قطع‌نامه سنا برای آزادی زندانیان آمریکایی: تصویب با اکثریت آرا

سنا: ایران زندانیان آمریکایی را آزاد کند

قطع‌نامه سنا برای آزادی زندانیان آمریکایی: تصویب با اکثریت آرا

در حالی که جیسون رضائیان، امیر حکمتی و سعید عابدینی، سه شهروند ایرانی-آمریکایی هنوز در زندان هستند، تنظیم کننده‌ی قطع‌نامه سنا معتقد است که این افراد باید پیش از مذاکرات آزاد شوند.
جیسون رضائیان، خبرنگار واشینگتن پست تنها زندانی جمهوری اسلامی نیست. امیر حکمتی، تفنگدار دریایی سابق که ابتدا از سوی جمهوری اسلامی متهم به جاسوسی شده بود و سعید عابدینی، کشیش ایرانی آمریکایی در زندان هستند، اما هنوز امیدی به آزادی سریع آنها نیست. اما از یک نفر دیگر نیز که هنوز جمهوری اسلامی حضورش در زندان‌های ایران را تایید نکرده، در قطع‌نامه اخیر سنا یاد شده است: باب لوینسون، مامور پیشین اف‌بی‌آی که به دنبال بررسی راه‌های پول‌شویی خانواده هاشمی رفسنجانی به جزیره کیش رفته بود و همان‌جا ناپدید شد.
سناتورها ریش و کرپو پیش‌نویس قطع‌نامه‌ای را تهیه کردند که در روز دوشنبه، همه‌ی آرای سناتورهای آمریکایی حاضر در جلسه را از آن خود کرد. این قطع‌نامه از خواستار آن است که تا آزادی این چهار نفر، هیچ‌یک از تحریم‌های علیه جمهوری اسلامی لغو و برداشته نشود.
سناتور کرپو امروز گفت: «دولت باید آزادی کشیش سعید عابدینی و دیگر آمریکایی‌هایی که به خطا در ایران به زندان‌ افتاده‌اند را در گفتو با رژیم ایران،  به اولویت اصلی خود تبدیل کند.»
سناتور ریش نیز گفت که همه سناتورهای آمریکایی حاضر در جلسه از رئیس جمهوری خواسته‌اند که به هر روش دیپلماتیکی که می‌تواند، باعث آزادی کشیش آمریکایی و سه نفر زندانی دیگر بشود.