Saturday, August 6, 2011

گزارش دریافتی از قم

گزارش دریافتی از قم


دیگ انتقاد از اوضاع

در خانه مراجع می جوشد!







آنچه را می خوانید، برگرفته شده از یک نامه دریافتی است که پس از ویرایش ضروری آن، منتشر می شود:







بنده از نزدیکان بیت یکی از مراجع مطرح قم آیت الله.... هستم، که آقای سید محمود هاشمی شاهرودی نیز از همین بیت برخاسته است. خواستم چند خبر را به اطلاع برسانم:



1- پیش از ماه مبارک رمضان، چند بار از آقایان مراجع خواسته شده بود تا دراین ایام با دعوت مردم به عبادت، مسائل سیاسی را مطرح نکرده و اشاره به مشکلات نکنند. این پیام ها با واکنش تند مراجع روبرو شد و حتی به پیام آوران گفته شد که فعلا آقایان فرماندهان سپاه مراجع اند و بهتر است به آنها نصیحت شود که این مسائل را رعایت کنند.



2- در چند نوبت که مقام رهبری به قم آمده و با مراجع دیدار کردند، مراجع از ایشان سئوال کردند که این کیوسک هائی که از شیشه هایش نمی توان داخل آنها را دید اما از داخل آن بیرون را می بینند، برای چه هدفی مقابله کوچه و خانه مراجع نصب شده است؟ مقام رهبری اظهار بی اطلاعی کردند. مراجع گفتند اما ما می دانیم داخل آن چه می کنند. دوربین گذاشته اند و از هرکس که مراجعه می کند عکس و فیلم می گیرند. این حرکات برای چیست؟ مقام رهبری گفتند که در این امور دولت عمل می کند و من برای جمع کردن آنها دستور میدهم. ایشان با همین وعده از قم رفت اما آن کیوسک ها باقی است و کارشان را می کنند.



3- بر خلاف تکذیب هائی که آقای مصباح در باره ارتباطش با دولت احمدی نژاد و باصطلاح جریان مشکوک و منحرف می کند، این ارتباط بسیار عمیق و گسترده ادامه دارد. همه آنها که بعنوان منحرف و مشکوک معرفی می شوند مهر تائید موسسه را داشته اند. ما اطلاع واثق داریم که حتی برای انتصاب یک مدیر، چه رسد به وزیر و استاندار و فرماندار و مدیرکل، از موسسه آقای مصباح استعلام می شود و کسانی که منصوب می شوند باید ورقه تائیدیه با مهر دفتر موسسه را داشته باشند. شما موسسه آقای مصباح را بیت دوم رهبری در جمهوری اسلامی تصور کنید.



4- آنچه که پس از انتصاب آقای شاهرودی بعنوان رئیس گروه حل اختلاف گفته می شود درباره موقعیت آقای رفسنجانی حرف های مستندی نیست. هم برای گروه انتخاباتی که از 3 نفر حالا رسیده به گروه 7+8 و هم برای همین گروه حل اختلاف از آقای رفنسجانی دعوت شده و حتی از ایشان خواسته شده بود، اما زیر بار نرفت و پاسخ داده بود که این یک بازی است که می خواهید با موقعیت من بکنید. دوره این بازی ها تمام شده است. من در همین جاده ای که انتخاب کرده ام جلو می روم.



5- آقای سید محمود شاهرودی، بسیار مورد اعتماد مقام رهبری است، و با آن که به فرد بی طرف مشهور شده، سابقه برخوردهائی را با مصباح یزدی دارد که باز می گردد به دوران ریاست آقای شاهرودی بر قوه قضائیه و کارشکنی هائی که شاگردان آقای مصباح در قوه قضائیه علیه ایشان می کردند. در همان دوران در چند ملاقات، برخوردهای تندی میان این دو روی داد که مربوط می شد به قتل هائی که در تهران و خصوصا در کرمان روی داده بود و آقای شاهرودی، معتقد بود و مستنداتی داشت که دست آقای مصباح و موسسه اش در آن آلوده است.







یادداشت 13 مرداد رفسنجانی

یادداشت 13 مرداد رفسنجانی


شیرازه وحدت و اتحاد

از هر سو، گسیخته شده است







هاشمی رفسنجانی بمناسبت سالروز انقلاب مشروطه یادداشتی در سایت خود منتشر کرده که بخش هائی از آن را می خوانید:



مشروطه با همه فراز و فرودها و همه دستاوردهای مثبت و منفی، در یک کلام، پایان تصمیم سازی یک فرد در مورد سرنوشت جامعه و آغاز تصمیم گیری نمایندگان مردم در جایی به عنوان مجلس شواری ملی در مورد سرنوشت همان جامعه است.



مشروطه اگرچه در پایان خویش دیکتاتوری از نوع رضاخانی را بر مصادر امور نشاند، اما با آغاز خویش، بذر مردم‌سالاری را در ذهن و زبان اقشار مختلف ایران افشاند.



مشروطه اگرچه در دوره کودکی خویش شیخ فضل‌الله نوری را بالای دار دید، اما در طرف دیگری ستارخان و باقرخان را با شیخ محمد خیابانی و آیت‌الله مدرس پیوند داد.



مشروطه اگرچه مجلس را به توپ بست، اما با تأسیس مجلس، توصیه مغفول مانده «وامرهم شورا بینهم» قرآن را پس از هزار و سیصد سال به میدان آورد.







صدور فرمان مشروطه در ۱۴ مرداد اگرچه پس از شکست، باعث ناامیدی مردم در حرکت‌های اجتماعی بود، اما سرانجام تبدیل به انقلابی شد که در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ رقم خورد.



حوادث تلخ و شیرین مشروطه آموزه‌های فراوانی برای احتمال تکرار دارد که رگه‌‌های آن را امروزه در برنامه پیچید ه روحانیت‌ ستیزی و کانون‌گریزی و مردم‌ فریبی می‌بینیم. برنامه‌ای که حتی متصلبین اصول‌گرا و اصلاح‌طلب را به اعتراف و هشدار واداشته که مبادا مشروطه تکرار شود.



آنان که همه توطئه‌ها، حتی جنگ ۸ ساله و اخیراً تحریک افکار عمومی جهان را علیه ایران به کار برده‌اند، با سیاست مکارانه به جنگ انقلاب آمده‌اند و با فریب گروهی که شاید در ابتدا حسن‌نیت هم داشته‌اند، تلاش می‌کنند مردم را از روحانیت جدا کنند و خیرخواهان و حتی در میان روحانیون نیز چنان اختلافی بیندازند که متأسفانه این روزها شاهد آنیم.



مگر فراموش کرده‌ایم که برای به دست آوردن اوضاع از دست رفته در زمان ملی کردن صنعت نفت، چگونه بین آیت‌الله کاشانی و دکتر مصدق اختلاف انداخته بودند؟



طراحان آن نقشه‌های شوم که شواهد بسیاری از خون دل‌خوردن‌های آیت‌الله بهبهانی، آیت‌الله مدرس، آیت‌الله طباطبایی، شیخ محمد خیابانی و دیگر علما و روحانیون بزرگ را در تاریخ مشروطه داریم، در این سالها دست به کار شده‌اند تا با سوءاستفاده از اختلافات سلیقه‌ای داخلی و ادبیات به ظاهر ارزشی بعضی‌ها، برنامه روحانیت‌ستیزی خویش را کامل کنند.







ممنوع الخروج شدن زهرا مجردی همسر محسن میردامادی

ممنوع الخروج شدن زهرا مجردی همسر محسن میردامادی


* انتقال حسن تفاح، زندانی سیاسی به بیمارستان





ممنوع الخروج شدن زهرا مجردی همسر محسن میردامادی



تحول سبز: با عدم تمدید گذرنامه زهرا مجردی ( همسر دکتر میردامادی) مسئولین قضایی ایشان را ممنوع الخروج نموده اند.

به گزارش تحول سبز، در ادامه فشارها و ایجاد محدودیت‌ها برای خانواده‌های زندانیان سیاسی، زهرا مجردی عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و همسر محسن میردامادی دبیرکل این تشکل اصلاح طلب پس از عدم تمدید گذرنامه اش از سوی اداره گذرنامه ایران ممنوع الخروج شده و گویا این امر بنا به دستور دادسرای امنیت صورت گرفته است.

گفتنی ست، پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم در ۲۲ خرداد ماه سال ۱۳۸۸ ابتدا همسرش دکتر میردامادی و مدتی پس از آن نیزفززندش مهدی بازداشت شدند، و خود نیز در جریان بازداشت افراد شرکت کننده در دعای کمیل بازداشت و پس از ۲۴ ساعت آزاد شد.

وی پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم بارها جهت بازجویی به مراجع قضایی ایران فراخوانده شده بود.



انتقال حسن تفاح، زندانی سیاسی به بیمارستان



حسن تفاح زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج به علت وخامت وضعیت جسمی به بیمارستان خارج از زندان منتقل شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حسن تفاح زندانی محبوس در زندان رجایی شهر روز چهارشنبه ۱۲ مرداد ماه به علت بیماری سرطان خون به بیمارستان منتقل شد.

در طی روزهای اخیر ۲ تن از زندانیان سیاسی به نام‌های رضا جوشن به دلیل بیماری قلبی، ماشاالله حائری به دلیل مشکلات قلبی و عروقی به بیمارستان خارج از زندان منتقل شده‌اند. اما رضا شریفی بوکانی که دارای مشکلات تنفسی است به همراه حشمت الله طبرزدی و زانیار مرادی که از بیماریهای مختلفی رنج می‌برند کماکان در زندان رجایی شهر کرج نگهداری می‌شوند.

کوهیار گودرزی به همراه مادرش، پروین مخترع بازداشت شده‌اند

کوهیار گودرزی به همراه مادرش، پروین مخترع بازداشت شده‌اند




کمیته گزارشگران حقوق بشر- کوهیار گودرزی فعال حقوق بشر یک‌شنبه‌‌ی هفته‌ی گذشته، ۹ مرداد‌ماه ۹۰ بازداشت شده است.



گزارش‌های دریافتی حاکی از بازداشت این فعال حقوق بشر و پروین مخترع، مادر وی و انتقال آن‌ها به بازداشت‌گاهی در شهر کرمان است. بازداشت وی توسط وزارت اطلاعت و به دلیل فعالیت‌های وی صورت گرفته است.



گفتنی‌ است در طی روزهای گذشته تلاش دوستان کوهیار گودرزی برای کسب اطلاعی از وی بی‌نتیجه باقی مانده بود. همچنین در روزهای گذشته تعدادی از دوستان وی توسط ستاد خبری وزارت اطلاعات احضار و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.



این عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر روز ۲۳ آذرماه ۱۳۸۹ پس از سپری‌کردن یک‌سال محکومیت خود از زندان رجایی‌شهر آزاد شده بود.