Thursday, May 31, 2012

صیغه ۸ ساله

جاسوس اسراییلی کنار هلیکوپتر احمدی نژاد به گفته خبرگزاری محلی فارس، فردی که گفته می شد جاسوس است، توسط مأموران واحد اطلاعاتی سپاه پاسداران در نزدیکی هلیکوپتر احمدی نژاد دستگیر شد. این خبرگزاری به نقل از بیانیه دفتر روابط عمومی سپاه پاسداران می نویسد: "فرد بازداشتی متعلق به دستگاه های جاسوسی یک کشور عربی است [که نام آن مشخص نشد] و در شهر سبزوار دستگیر شده است". این خبرگزاری با اشاره به اینکه این شخص ۹۰۰۰ دلار از این کشور عربی پول گرفته، در ادامه می نویسد: "فرد بازداشتی در زمان بازجویی اعتراف کرده که با یکی از شهروندان این کشور عربی ارتباط دارد و برای آنها اطلاعات حساس می فرستاده." او در زمان دستگیری از منطقه محافظت شده ای که برای فرود هلی کوپتر محمود احمدی نژاد در سبزوار درنظر گرفته شده بود عبور کرده. این توقف در چارچوب سفر او به استان خراسان رضوی بوده است. فرد موردنظر یک کامپیوتر و تجهیزات انتقال دهنده با خود همراه داشته که توسط سپاه پاسداران توقیف شده اند. این خبرگزاری می نویسد که طی این عملیات مأموران سپاه همچنین اسلحه، مهمات و تجهیزات نظامی ارتباط از راه دور وی را نیز ضبط کرده اند. تنش با همسایگان جمهوری اسلامی اغلب با همسایگان عربی خود دارای روابط بی ثبات و پرتنش است؛ با برخی اختلافات ارضی و همچنین مذهبی دارد، زیرا حکومت تهران یک حکومت دین سالار شیعه است و کشورهای عربی اکثراً سنی اند. امروز روابط این کشور با عربستان سعودی، به عنوان دیگر قدرت خلیج فارس، بسیار تیره است. این پادشاهی مطلقه که توسط سنی های وهابی افراط گرا اداره می شود، متحد واشنگتن است و به همراه اسراییل بزرگ ترین دشمن جمهوری اسلامی محسوب می شود. روابط به دلیل مسایل دیگر نیز بسیار تیره شده: حمایت تهران از حکومت بشاراسد در دمشق که اصلی ترین متحد عربی این کشور است. بی شک سقوط دمشق به نفع سران ریاض و دیگر کشورهای عربی خواهد بود. ایران همچنین از خیزش در بحرین حمایت می کند: جزیره کوچکی در خلیج فارس که در حدود ۷۰ درصد جمعیت آن را شیعیان تشکیل می دهند. شیعیان این کشور از فوریه ۲۰۱۱ خواستار آن شده اند که اصلاحات دموکراتیک در این کشور انجام شود. خاندان الخلیفه که ازسوی نیروهای شورای همکاری خلیج فارس، به ویژه اماراتی ها و سعودی ها مورد حمایت قرار گرفت، به کمک آنها توانست اعتراض ها را سرکوب کند و ده ها کشته و هزاران زخمی و زندانی برجای گذارد. طی دوازده ماه اخیر، دستگاه های اطلاعاتی ایران از دستگیری حدوداً ۴۰ نفر، که گفته می شود جاسوس اند، خبر داده اند. به گفته این نهادهای اطلاعاتی، این افراد با شبکه هایی که توسط ایالات متحده و اسراییل به هدف دستیابی به اطلاعات محرمانه و انجام سوءقصد و خرابکاری ایجاد شده اند همکاری دارند. منبع: ال موندو، ۲۸ می

جاسوس اسراییلی کنار هلیکوپتر احمدی نژاد

به گفته خبرگزاری محلی فارس، فردی که گفته می شد جاسوس است، توسط مأموران واحد اطلاعاتی سپاه پاسداران در نزدیکی هلیکوپتر احمدی نژاد دستگیر شد.
این خبرگزاری به نقل از بیانیه دفتر روابط عمومی سپاه پاسداران می نویسد: "فرد بازداشتی متعلق به دستگاه های جاسوسی یک کشور عربی است [که نام آن مشخص نشد] و در شهر سبزوار دستگیر شده است".
این خبرگزاری با اشاره به اینکه این شخص ۹۰۰۰ دلار از این کشور عربی پول گرفته، در ادامه می نویسد: "فرد بازداشتی در زمان بازجویی اعتراف کرده که با یکی از شهروندان این کشور عربی ارتباط دارد و برای آنها اطلاعات حساس می فرستاده."
او در زمان دستگیری از منطقه محافظت شده ای که برای فرود هلی کوپتر محمود احمدی نژاد در سبزوار درنظر گرفته شده بود عبور کرده. این توقف در چارچوب سفر او به استان خراسان رضوی بوده است.
فرد موردنظر یک کامپیوتر و تجهیزات انتقال دهنده با خود همراه داشته که توسط سپاه پاسداران توقیف شده اند. این خبرگزاری می نویسد که طی این عملیات مأموران سپاه همچنین اسلحه، مهمات و تجهیزات نظامی ارتباط از راه دور وی را نیز ضبط کرده اند.

تنش با همسایگان
جمهوری اسلامی اغلب با همسایگان عربی خود دارای روابط بی ثبات و پرتنش است؛ با برخی اختلافات ارضی و همچنین مذهبی دارد، زیرا حکومت تهران یک حکومت دین سالار شیعه است و کشورهای عربی اکثراً سنی اند.
امروز روابط این کشور با عربستان سعودی، به عنوان دیگر قدرت خلیج فارس، بسیار تیره است. این پادشاهی مطلقه که توسط سنی های وهابی افراط گرا اداره می شود، متحد واشنگتن است و به همراه اسراییل بزرگ ترین دشمن جمهوری اسلامی محسوب می شود.
روابط به دلیل مسایل دیگر نیز بسیار تیره شده: حمایت تهران از حکومت بشاراسد در دمشق که اصلی ترین متحد عربی این کشور است. بی شک سقوط دمشق به نفع سران ریاض و دیگر کشورهای عربی خواهد بود.
ایران همچنین از خیزش در بحرین حمایت می کند: جزیره کوچکی در خلیج فارس که در حدود ۷۰ درصد جمعیت آن را شیعیان تشکیل می دهند. شیعیان این کشور از فوریه ۲۰۱۱ خواستار آن شده اند که اصلاحات دموکراتیک در این کشور انجام شود.
خاندان الخلیفه که ازسوی نیروهای شورای همکاری خلیج فارس، به ویژه اماراتی ها و سعودی ها مورد حمایت قرار گرفت، به کمک آنها توانست اعتراض ها را سرکوب کند و ده ها کشته و هزاران زخمی و زندانی برجای گذارد.
طی دوازده ماه اخیر، دستگاه های اطلاعاتی ایران از دستگیری حدوداً ۴۰ نفر، که گفته می شود جاسوس اند، خبر داده اند. به گفته این نهادهای اطلاعاتی، این افراد با شبکه هایی که توسط ایالات متحده و اسراییل به هدف دستیابی به اطلاعات محرمانه و انجام سوءقصد و خرابکاری ایجاد شده اند همکاری دارند.
منبع: ال موندو، ۲۸ می

جمعی از فعالان ایرانی، خواستار اقدام جهانی برای آزادی فریبرز رئیس دانا شدند/ اتقال محمد رضا‌پور شجری، وبلاگ نویس به دادگاه، با دستبند و پابند جمعی از فعالان ایرانی، خواستار اقدام جهانی برای آزادی فریبرز رئیس دانا شدند جـــرس: در ادامه واکنش های اعتراضی نسبت به بازداشت و صدور اجرای حکم حبس فریبرز رئیس دانا، اقتصاددان و عضو کانون نویسندگان ایران، گروهی از فعالان سیاسی و حقوق بشری ایرانی، طی نامه ای خطاب به کمیسرعالی‌ حقوق بشر ملل متحد، خواستار اقدام عملی وی برای آزادی رئیس دانا شدند. بنا به گزارش های رسیده به جرس، این طیف از فعالان ایرانی، همچنین از مقام حقوق بشری سازمان ملل و "تمامی سازمانهای بین المللی حقوق بشر" خواسته اند، "برای آزادی تمامی زندانیان سیاسی قاطعانه اقدام کنند." گفتنی است، فریبرز رئیس دانا استاد سابق دانشگاه و تحلیلگر اقتصادی طیف چپ که سال ۸۹ در پی انتقاد از حذف یارانه‌ها(طرح تعدیل اقتصادی) بازداشت و سال گذشته به یکسال حبس محکوم شده بود، در پی قطعی شدن حکمش هفته گذشته با مراجعه‌ ماموران امنیتی به منزلش بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. اتقال محمد رضا‌پور شجری، وبلاگ نویس به دادگاه، با دستبند و پابند محمد رضا‌پور شجری، وبلاگ نویس ۵۱ ساله، که هم اکنون دوران ۴ ساله حبس خود را در زندان ندامتگاه کرج سپری می‌کند هفته گذشته، ۴ خرداد ماه، با دست بند و پابند به دادگستری کرج انتقال داده شد. به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر ، این در حالی است که برگه اعزام به دادگاه از سوی شعبه ۴ اجرای احکام کیفری صادر شده بود، اما وی به شعبه ۱۰۹ کیفری دادگستری کرج منتقل و از سوی رثیس این شعبه، قاضی سرابی مورد نقد قرار گرفت، که چرا مطالبی در رسانه‌ها منتشر شده مبنی بر اینکه قاضی، وی را مورد تهدید قرار داده است. محمد رضا پورشجری در حالی به دادگاه منتقل شد که از ساعت ۶ صبح تا ۸ شب دست بند و پابند به همراه داشت و ماموران اعزام ضمن بد رفتاری با این زندانی سیاسی، وی را از نوشیدن آب و استفاده از دستشویی محروم کرده بودند. و هر بار که وی به دلیل درد ناشی از فشار دستبند و پا بند‌ها، نا‌توان در راه رفتن می‌شد، با استفاده از شوکر از سوی ماموران مورد آزار و اذیت قرار می‌گرفت. محمدرضا پورشجری در تاریخ ۲۱ شهریور ماه ۱۳۸۹ در منزلش در کرج بازداشت شد. او بعد از بازداشت به سلول‌های انفرادی زندان رجایی‌شهر منتقل و مدت هفت ماه در سلول انفرادی مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار گرفت که این فشار‌ها موجب آسیب‌های جسمی برای وی شده بود. وی هم اکنون در زندان زندان ندامتگاه کرج دوران محکومیت خود را پشت سر می‌گذارد.

جمعی از فعالان ایرانی، خواستار اقدام جهانی برای آزادی فریبرز رئیس دانا شدند/ اتقال محمد رضا‌پور شجری، وبلاگ نویس به دادگاه، با دستبند و پابند

جمعی از فعالان ایرانی، خواستار اقدام جهانی برای آزادی فریبرز رئیس دانا شدند
جـــرس: در ادامه واکنش های اعتراضی نسبت به بازداشت و صدور اجرای حکم حبس فریبرز رئیس دانا، اقتصاددان و عضو کانون نویسندگان ایران، گروهی از فعالان سیاسی و حقوق بشری ایرانی، طی نامه ای خطاب به کمیسرعالی‌ حقوق بشر ملل متحد، خواستار اقدام عملی وی برای آزادی رئیس دانا شدند.
 بنا به گزارش های رسیده به جرس، این طیف از فعالان ایرانی، همچنین از مقام حقوق بشری سازمان ملل و "تمامی سازمانهای بین المللی حقوق بشر" خواسته اند، "برای آزادی تمامی زندانیان سیاسی قاطعانه اقدام کنند."

گفتنی است، فریبرز رئیس دانا استاد سابق دانشگاه و تحلیلگر اقتصادی طیف چپ که سال ۸۹ در پی انتقاد از حذف یارانه‌ها(طرح تعدیل اقتصادی) بازداشت و سال گذشته به یکسال حبس محکوم شده بود، در پی قطعی شدن حکمش هفته گذشته با مراجعه‌ ماموران امنیتی به منزلش بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.
اتقال محمد رضا‌پور شجری، وبلاگ نویس به دادگاه، با دستبند و پابند
محمد رضا‌پور شجری، وبلاگ نویس ۵۱ ساله، که هم اکنون دوران ۴ ساله حبس خود را در زندان ندامتگاه کرج سپری می‌کند هفته گذشته، ۴ خرداد ماه، با دست بند و پابند به دادگستری کرج انتقال داده شد.
به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر ، این در حالی است که برگه اعزام به دادگاه از سوی شعبه ۴ اجرای احکام کیفری صادر شده بود، اما وی به شعبه ۱۰۹ کیفری دادگستری کرج منتقل و از سوی رثیس این شعبه، قاضی سرابی مورد نقد قرار گرفت، که چرا مطالبی در رسانه‌ها منتشر شده مبنی بر اینکه قاضی، وی را مورد تهدید قرار داده است.
محمد رضا پورشجری در حالی به دادگاه منتقل شد که از ساعت ۶ صبح تا ۸ شب دست بند و پابند به همراه داشت و ماموران اعزام ضمن بد رفتاری با این زندانی سیاسی، وی را از نوشیدن آب و استفاده از دستشویی محروم کرده بودند. و هر بار که وی به دلیل درد ناشی از فشار دستبند و پا بند‌ها، نا‌توان در راه رفتن می‌شد، با استفاده از شوکر از سوی ماموران مورد آزار و اذیت قرار می‌گرفت.
محمدرضا پورشجری در تاریخ ۲۱ شهریور ماه ۱۳۸۹ در منزلش در کرج بازداشت شد. او بعد از بازداشت به سلول‌های انفرادی زندان رجایی‌شهر منتقل و مدت هفت ماه در سلول انفرادی مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار گرفت که این فشار‌ها موجب آسیب‌های جسمی برای وی شده بود.
وی هم اکنون در زندان زندان ندامتگاه کرج دوران محکومیت خود را پشت سر می‌گذارد.
 

مامورین امنیتی به خانواده سحابی اجازه برگزاری مراسم درحسینیه ارشاد را ندادند ماموران امنیتی به خانواده‌های عزت الله و هاله سحابی، اجازه برگزاری مراسم اولین سالگرد درگذشت و جان باختن آن‌ها در حسینیه ارشاد را ندادند. خانواده‌های شامخی و سحابی قصد داشتند اولین سالگرد این پدر و دختر را در حسینیه ارشاد برگزار کنند اما حامد سحابی در مصاحبه با «روز» می‌گوید: اجازه ندادند در حسینیه ارشاد مراسم بگیریم. اگر مشکلی پیش نیاید در منزل مراسمی خواهیم گرفت. ماموران امنیتی به خانواده‌های عزت الله و هاله سحابی، اجازه برگزاری مراسم اولین سالگرد درگذشت و جان باختن آن‌ها در حسینیه ارشاد را ندادند. خانواده‌های شامخی و سحابی قصد داشتند اولین سالگرد این پدر و دختر را در حسینیه ارشاد برگزار کنند اما حامد سحابی، فرزند مهندس سحابی و برادر هاله سحابی می‌گوید: اجازه ندادند در حسینیه ارشاد مراسم بگیریم. اگر مشکلی پیش نیاید در منزل مراسمی خواهیم گرفت. او می‌گوید خانواده‌اش سال سختی پشت سر گذاشته‌اند اما از مهندس سحابی و هاله آموخته‌اند که در همه شرایط امیدواری و خوش بینی نسبت به آینده را از دست ندهند و بهترین خبر برای او و خانواده‌اش زمانی خواهد بود که دیگر چنین اتفاقاتی برای هیچ کسی در ایران نیفتد.

مامورین امنیتی به خانواده سحابی اجازه برگزاری مراسم درحسینیه ارشاد را ندادند

ماموران امنیتی به خانواده‌های عزت الله و هاله سحابی، اجازه برگزاری مراسم اولین سالگرد درگذشت و جان باختن آن‌ها در حسینیه ارشاد را ندادند.

خانواده‌های شامخی و سحابی قصد داشتند اولین سالگرد این پدر و دختر را در حسینیه ارشاد برگزار کنند اما حامد سحابی  در مصاحبه با «روز» می‌گوید: اجازه ندادند در حسینیه ارشاد مراسم بگیریم. اگر مشکلی پیش نیاید در منزل مراسمی خواهیم گرفت.

ماموران امنیتی به خانواده‌های عزت الله و هاله سحابی، اجازه برگزاری مراسم اولین سالگرد درگذشت و جان باختن آن‌ها در حسینیه ارشاد را ندادند.

خانواده‌های شامخی و سحابی قصد داشتند اولین سالگرد این پدر و دختر را در حسینیه ارشاد برگزار کنند اما حامد سحابی، فرزند مهندس سحابی و برادر هاله سحابی می‌گوید: اجازه ندادند در حسینیه ارشاد مراسم بگیریم. اگر مشکلی پیش نیاید در منزل مراسمی خواهیم گرفت.

او می‌گوید خانواده‌اش سال سختی پشت سر گذاشته‌اند اما از مهندس سحابی و هاله آموخته‌اند که در همه شرایط امیدواری و خوش بینی نسبت به آینده را از دست ندهند و بهترین خبر برای او و خانواده‌اش زمانی خواهد بود که دیگر چنین اتفاقاتی برای هیچ کسی در ایران نیفتد.

مرتضوی با عنوان معاونت در قتل عمد تفهیم اتهام شد فارس : عبدالحسین روح‌الامینی گفت: سعید مرتضوی با عنوان معاونت در قتل تفهیم اتهام شده است و ما هم منتظز تشکیل دادگاه هستیم. عبدالحسین روح‌الامینی پدر محسن روح‌الامینی یکی از کشته‌شدگان حادثه کهریزک درباره پرونده سعید مرتضوی در این‌ رابطه اظهار داشت: این شخص جلب به دادرسی شده است و این جلب به دادرسی مربوط به قبل از عید و همچنین قبل از انتصاب وی در سمت ریاست سازمان تأمین اجتماعی بوده است. وی ادامه داد: هنوز کیفرخواست این فرد صادر نشده است اما احضار شده و به عنوان معاونت در قتل عمد تفهیم اتهام شده است ولی نمی‌دانم آخرین دفاع از او اخذ شده است یا خیر. روح‌الامینی با بیان اینکه امیدواریم هرچه زودتر کیفرخواست صادر شود گفت: بازپرس پرونده هنوز تاریخی برای صدور کیفرخواست تعیین نکرده اما گفته که کار تمام شده است و فقط باید پرونده را به دادگاه کیفری استان تهران فرستاد. وی خاطرنشان کرد: تا جایی که می‌دانم کیفرخواست تا هفته قبل صادر نشده بود اما در شرف صادر شدن است و ما هم منتظر تشکیل دادگاه هستیم.

مرتضوی با عنوان معاونت در قتل عمد تفهیم اتهام شد


فارس :  عبدالحسین روح‌الامینی گفت: سعید مرتضوی با عنوان معاونت در قتل تفهیم اتهام شده است و ما هم منتظز تشکیل دادگاه هستیم.
عبدالحسین روح‌الامینی پدر محسن روح‌الامینی یکی از کشته‌شدگان حادثه کهریزک درباره پرونده سعید مرتضوی در این‌ رابطه اظهار داشت: این شخص جلب به دادرسی شده است و این جلب به دادرسی مربوط به قبل از عید و همچنین قبل از انتصاب وی در سمت ریاست سازمان تأمین اجتماعی بوده است.
وی ادامه داد: هنوز کیفرخواست این فرد صادر نشده است اما احضار شده و به عنوان معاونت در قتل عمد تفهیم اتهام شده است ولی نمی‌دانم آخرین دفاع از او اخذ شده است یا خیر.
روح‌الامینی با بیان اینکه امیدواریم هرچه زودتر کیفرخواست صادر شود گفت: بازپرس پرونده هنوز تاریخی برای صدور کیفرخواست تعیین نکرده اما گفته که کار تمام شده است و فقط باید پرونده را به دادگاه کیفری استان تهران فرستاد.
وی خاطرنشان کرد: تا جایی که می‌دانم کیفرخواست تا هفته قبل صادر نشده بود اما در شرف صادر شدن است و ما هم منتظر تشکیل دادگاه هستیم.

'ارتش آزادیبخش سوریه': اسد ۴۸ ساعت مهلت دارد بی بی سی : مخالفان مسلح دولت سوریه که خودر ا ارتش آزادیبخش سوریه (FSA) می‌نامند به بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور ۴۸ ساعت مهلت داده اند تا به مفاد طرح آتش بس سازمان ملل عمل کند. سرهنگ قاسم سعدالدین که خود را از فرماندهان این گروه از مخالفان دولت سوریه معرفی کرده است، روز چهارشنبه (۳۰ مه - ۱۰خرداد) گفت که چنانچه نیروهای دولت بشار اسد تا ظهر روز جمعه به مفاد طرح آتش بس سازمان ملل متحد عمل نکنند، مخالفان مسلح دولت دیگر خود را به رعایت مفاد این طرح ملتزم نمی دانند. مطابق طرح کوفی عنان، نماینده سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در بحران سوریه، نیروهای دولتی باید ادوات سنگین خود را از مناطق مسکونی و پر جمعیت جمع آوری کنند و به آتش باران این مناطق خاتمه دهند. سرهنگ سعدالدین که در ویدیوی اینترنتی سخن می گفت تاکید کرد که نیروهای دولتی باید تانک ها و تسلیحات آتش باری خود را از شهرها و روستاها جمع آوری کنند و به سازمان های امداد رسان فرصت دهند که برای یاری رسانی به مجروحان و مردم عادی وارد مناطق مختلف سوریه شوند. همزمان سوزان رایس، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد امروز نسبت به وقوع یک جنگ داخلی در سوریه و امکان گسترش آن به منطقه خاورمیانه هشدار داد. در مقابل، بشار جعفری سفیر سوریه در سازمان ملل متحد مخالفان دولت را "مسلح و حمایت شده" از سوی دشمنان دولت آقای اسد خواند. این در حالی است که امروز هم در پی یافت شدن ۱۳ جسد در شرق سوریه، ژنرال رابرت مود، رییس هیات ناظران سازمان ملل متحد مجددا خواستار خویشتنداری تمامی طرف های درگیر در این کشور شد. بنابر تایید ناظران سازمان ملل متحد در سوریه دست و پای این اجساد بسته بوده و از فاصله نزدیک به آنها شلیک شده است. در بیانیه ای که از سوی هیات ناظران سازمان ملل منتشر شده، آمده است که ژنرال مود به شدت از این اقدام هولناک و غیرقابل توجیه، ناراحت شده است. یک روز پس از آن که کوفی عنان، نماینده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب برای حل بحران سوریه، به بشار اسد، رییس جمهور سوریه هشدار داد که کشورش به نقطه عطف رسیده، شهر حمص در طول شب گذشته هدف گلوله باران بود و در دمشق نیز وقوع تیراندازی هایی گزارش شد. به گفته منابع مخالف دولت بشار اسد، گلوله باران دوره، از حومه های دمشق و نیز محله های مرکزی حمص از ساعات اولیه بامداد روز چهارشنبه آغاز شد.

'ارتش آزادیبخش سوریه': اسد ۴۸ ساعت مهلت دارد

بی بی سی : مخالفان مسلح دولت سوریه که خودر ا ارتش آزادیبخش سوریه (FSA) می‌نامند به بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور ۴۸ ساعت مهلت داده اند تا به مفاد طرح آتش بس سازمان ملل عمل کند.
سرهنگ قاسم سعدالدین که خود را از فرماندهان این گروه از مخالفان دولت سوریه معرفی کرده است، روز چهارشنبه (۳۰ مه - ۱۰خرداد) گفت که چنانچه نیروهای دولت بشار اسد تا ظهر روز جمعه به مفاد طرح آتش بس سازمان ملل متحد عمل نکنند، مخالفان مسلح دولت دیگر خود را به رعایت مفاد این طرح ملتزم نمی دانند.
مطابق طرح کوفی عنان، نماینده سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در بحران سوریه، نیروهای دولتی باید ادوات سنگین خود را از مناطق مسکونی و پر جمعیت جمع آوری کنند و به آتش باران این مناطق خاتمه دهند.
سرهنگ سعدالدین که در ویدیوی اینترنتی سخن می گفت تاکید کرد که نیروهای دولتی باید تانک ها و تسلیحات آتش باری خود را از شهرها و روستاها جمع آوری کنند و به سازمان های امداد رسان فرصت دهند که برای یاری رسانی به مجروحان و مردم عادی وارد مناطق مختلف سوریه شوند.
همزمان سوزان رایس، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد امروز نسبت به وقوع یک جنگ داخلی در سوریه و امکان گسترش آن به منطقه خاورمیانه هشدار داد.
در مقابل، بشار جعفری سفیر سوریه در سازمان ملل متحد مخالفان دولت را "مسلح و حمایت شده" از سوی دشمنان دولت آقای اسد خواند.
این در حالی است که امروز هم در پی یافت شدن ۱۳ جسد در شرق سوریه، ژنرال رابرت مود، رییس هیات ناظران سازمان ملل متحد مجددا خواستار خویشتنداری تمامی طرف های درگیر در این کشور شد.
بنابر تایید ناظران سازمان ملل متحد در سوریه دست و پای این اجساد بسته بوده و از فاصله نزدیک به آنها شلیک شده است.
در بیانیه ای که از سوی هیات ناظران سازمان ملل منتشر شده، آمده است که ژنرال مود به شدت از این اقدام هولناک و غیرقابل توجیه، ناراحت شده است.
یک روز پس از آن که کوفی عنان، نماینده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب برای حل بحران سوریه، به بشار اسد، رییس جمهور سوریه هشدار داد که کشورش به نقطه عطف رسیده، شهر حمص در طول شب گذشته هدف گلوله باران بود و در دمشق نیز وقوع تیراندازی هایی گزارش شد.
به گفته منابع مخالف دولت بشار اسد، گلوله باران دوره، از حومه های دمشق و نیز محله های مرکزی حمص از ساعات اولیه بامداد روز چهارشنبه آغاز شد.