Saturday, October 17, 2009

حضرت آیت الله همدانی


حضرت آیت الله همدانی
وقتی مردم را سرکوب کردند
شما در کنار آنها قرار گرفتید؟

مهدی کروبی، در پاسخ به مصاحبه ای که آیت الله نوری همدانی با رادیو "معارف" کرده پاسخ داد. نوری همدانی تقریبا یگانه روحانی ارشد مقیم قم است که پس از کودتای 22 خرداد در کنار احمدی نژاد و کودتاچی ها قرار گرفت. البته صحبت از روحانیون ارشد است، چرا که مصباح یزدی علیرغم همه نقش آفرینی هائی که کرده و می کند در جمع این گروه از روحانیون نیست.






مهدی کروبی در بخش هائی از نامه خود نوشته است:



حضرت آیت الله، طبق قانون، انتخاباتی در کشور صورت گرفته و چهار نفر از نامزدها مورد تایید قرار گرفته و و به مبارزات انتخاباتی پرداخته اند و در این میان توسط یکی از نامزد ها به بعضی نامزد های دیگر و شماری از رجال کشوری، انقلابی و مذهبی در برابر میلیون ها بیننده تلویزیونی اهانت و افترا زده شده و همه امکانات و اموال دولتی و بیت المال و بسیاری از مسئولین دولتی به نفع یک نامزد معین به کار گرفته شدند و چند تن از اعضای محترم شورای نگهبان که ناظران انتخابات بودند آشکارا به قانون شکنی پرداخته و به نفع یک نامزد معین مصاحبه و اظهار نظر کرده اند. از طرف دیگر مجریان انتخابات نیز خود اعضای دولت آن نامزد معین و حامیانش بوده اند و بدین واسطه روند صحیح انتخابات خدشه دار گشته و مورد سوال قرار گرفته است و روز انتخابات تخلفات بی سابقه ای انجام شد و در شمارش آرا حق کشی فراوانی صورت گرفت، در نتیجه نامزدهای دیگر و صاحبان رای که از بردن دست در رایشان خشمگین شده بودند یکباره و بصورت تظاهراتی خود جوش و سیل آسا که تنها رای خود را مطالبه می کرند به خیابان آمدند، همانطور که قبلا ً گفته ام هیچ جریان و گروه و یا حزب سیاسی توان به صحنه آوردن میلیون ها نفر را که بصورت مسالمت آمیز خواهان رای خود بودند را نداشت و اتفاقا ً این مردم بودند که رهبران و گروه های سیاسی را در این راه با خود همراه کردند. ارتباط دادن این حرکت به بیگانگان زمینه سرکوب وحشیانه، دستگیری فله ای سیاسیون، ارباب مطبوعات، یاران انقلاب و بخش قابل توجهی از جوانان این مرز و بوم که بابرنامه ریزی دقیق وتلاش فراوان وارد صحنه شدند و بانشاط رای خود رابه صندوق ها ریختند را فراهم ساخت. از قانون گفتند در حالی که قوانین اساسی کشور را به سادگی زیر پا گذاشتند و به بازداشت غیر قانونی مردم و سیاسیون اقدام کردند و مردمی که بدون سر دادن هیچگونه شعار تند خواستار رسیدگی جدی و بیطرفانه به انتخابات و موارد خلاف قانون آن شده بودند، به عنوان اغتشاشگر مورد حمله شبه نظامیان و نظامیان مسلح قرار گرفته و شماری ازآنان مورد جرح و قتل قرار گرفته و شمار دیگری بازداشت و زندانی شدند و در برخی از مراکز و بازداشتگاه های غیر قانونی مانند کهریزک مورد اجحاف و تعدی و انواع ظلم و ستم قرارگرفتند، که این قضایای شنیع موجب وهن اسلام، انقلاب و آبروریزی از نظام جمهوری اسلامی گشته است، تا جایی که بزرگان نظام حکم تعطیلی آن مرکز آزار و شکنجه را صادر کرده و قوه قضاییه به دستگیری و تعقیب عاملان آن فرمان داد، تا شاید بتوان آبروی ریخته را بازیافت.

اما در این میان با شگفتی و حیرت می بینیم که جنابعالی طبق نوشته روزنامه کیهان مورخ ۲۰/۷/۱۳۸۸ در دیدار با کارکنان رادیو معارف فرموده اید: «کسانی که نسبت تقلب در انتخابات و ادعای تعرض جنسی در کهریزک را داده اند در واقع عظمت انقلاب را شکسته اند و .... اگر افرادی که در جریانات اخیر بوده اند توبه کنند می شود ائتلاف برقرار کرد» البته بدیهی است که این نوع موضع گیری توسط حضرتعالی با آن سوابق مبارزاتی و علمی، باید شگفت انگیز ارزیابی شود، زیرا مطابق سنت دیرینه و همیشگی مراجع که ملجاء و پناهگاه ستم دیدگان و مظلومان بودند و مردم از شما و سایرعلماء و مراجع تقلید انتظار پیگیری حقوق از دست رفته شان را داشته و دارند، البته بخش قابل توجهی از مراجع عظام تقلید به این مهم اقدام و در کنار بخش مهمی از ملت که معترض به روند انتخابات بودند قرار گرفتند، لیکن هرچه جویا شدیم از شما خبری نبود تا اینکه اخیرا ً سخنانی از شما و البته نه در محکومیت سرکوبگران بلکه مردم در اخبار دیده شد، جا داشت حضرتعالی افرادی را جهت کشف حقیقت و موارد ادعایی مامور فرمایید تا بصورت عینی با معترضین و آسیب دیدگان تماس حاصل نموده و با تهیه مستندات لازم به جنابعالی گزارش بدهند تا بر پایه آن اظهار نظر فرمایید، نه اینکه با کنار گذاشتن احتیاط عرفی و سیاسی به اظهار نظر در رادیو و روزنامه بپردازید و از معترضان و مدعیان طلب توبه می فرمایید.

اینجانب که یکطرف قضیه هستم و شما از مسئولیت های واگذار شده از طریق امام و مردم به اینجانب مطلع هستید و می دانید از معتمدین حضرت امام بودم و مدعی دوم کسی است که نخست وزیر، معتمد امام(ره) بوده و در بحبوحه هشت سال دفاع مقدس مدیریت اجرایی کشور با ایشان بود. نفر سوم فرمانده سپاه پاسداران دوران دفاع مقدس و با سوابق مبارزاتی و مدیریتی ممتاز بود. آیا بهتر و به موازین شریعت مقدس اسلام نزدیکتر نبود که حضرتعالی اگر به عامه مردم دسترسی ندارید تا از آنان تحقیق بفرمایید، به عنوان یک مرجع دست کم ما سه نفر را به حضور می طلبیدید و سخنان ما را می شنیدید، سپس اظهار نظر عمومی می فرمودید، تا عامه مردم نگویند که برخی از علمای بزرگ نسبت به سرنوشت مردم مسلمان بی تفاوت شده اند؟ و بدون اطلاع اظهار نظرنکنید تا باورهای آسیب دیده مردم که علماء اسلام را امین دین و ناموس و پناهگاه و امانتدار امانات خود می دانند بازسازی شود.

کشف جدید شیخ احمد جنتی

کشف جدید شیخ احمد جنتی
رهبری انقلاب مخملی از انگلستان
منتقل شد به یک مرکز ناشناخته!





شیخ احمد جنتی نماز جمعه دیروز تهران را خواند. شیخی که نه تنها طرد شده از سوی مردم است، بلکه در مجلس خبرگان نیز وقتی خود را برای ریاست این مجلس دستچین شده توسط شورای نگهبان کاندیدای ریاست آن کرد، با شکستی سنگین از هاشمی رفسنجانی پس زده شد.

احمد جنتی که پیشکار نظامی اش سرلشگر فیروزآبادی است و از نقش آفرینان اصلی کودتای 22 خرداد است، در نماز دیروز تهران، به هر گونه تردیدی پیرامون شرکت مردم در راهپیمائی 13 آبان خاتمه داد. او با اعلام مخالفت نسبت به شرکت مردم در این راهپیمائی، عملا مردم را با فرصت 13 آبان برای حضور خیابانی آشنا ساخت!

احمدجنتی که نامش در بسیار از قتل ها و ترورهای سیاسی و حکومتی در جمهوری اسلامی ثبت است، در خطبه های دیروز نماز جمعه تهران به نکات جالب و قابل توجه دیگری نیز اشاره کرد. از جمله این که 13 آبان روز دانشجو و "روز مبارزه با استکبار" است و "کسانی که مهره دست دیگران هستند و نقشه هایشان در مراسمی مانند روز قدس خنثی شد، در این مراسم نیز بی نقشه نیستند هرچند می دانند این بار هم نقشه هایشان نقش برآب خواهد شد."

این نقشه که به زعم وی خنثی شده، حضور نزدیک به یک میلیون تهرانی در راهپیمائی روز قدس با شعار "نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران" و با شکافتن صف نیروهای نظامی و انتظامی همراه بود. چگونه خنثی شد؟ لابد آنگونه که از ترس تکرار آن اجازه نمی دهند هاشمی رفسنجانی نماز جمعه تهران را بخواند!

شیخ احمد جنتی در ادامه خطبه سیاسی خود به اعتراضات ضد کودتای 22 خرداد مردم نیز اشاره کرد و مدعی شد: "مساله بسیار بالاتر و مهمتر از آن چیزی است که در ظاهر نشان می دهد. این جریانات از مرکزی ناشناخته در حال اداره است و آنان برای آینده برنامه های پیچیده و گسترده ای دارند"

آن نکته بدیع و خنده داری که جنتی دیروز مدعی شد همین "مرکز ناشناخته" است. اگر یک مرکزی ناشناخته است، چگونه وی خبر دارد که آن مرکزی که نمی داند چیست و کجاست و کیست سرنخ اعتراضات ضد کودتا را در دست دارد؟

جنتی در ادامه این کشف محیرالعقول گفت: "کسانی که هم اکنون در حال فعالیت برای این مرکز هستند اسباب بازی و آلت دست آنها هستند، هر چند خود هنوز این امر را باور نکرده اند."

استدلالی حقوقی تر از این برای کودتا و زندانی کردن دهها چهره سیاسی و حکومتی و زیر فشار قرار دادن آنها برای اعتراف به ارتباط با آن مرکزی که خود جنتی هم نمی داند آن مرکز چیست و کجاست؟

بدین ترتیب و با این سخنان، فعلا مرکز ثقل انقلاب مخملی از انگلستان، به کوشش احمد جنتی منتقل شد به یک مرکز ناشناخته!

ناگفته های پشت پرده


ناگفته های پشت پرده
برنامه مناظره های انتخاباتی




من یکی از پرسنل صدا وسیما هستم. هدفم از این افشاگری ناچیز، کمک به اطلاع رسانی به ملت شریف ایران است.

از زمان مناظره های انتخاباتی 2 مورد را به اطلاع میرسانم:

1- زمانیکه موسوی وارد استودیو شد، مسیر را طوری طراحی کرده بودند که از مقابل احمدی نژاد که قبلا در استودیو حاضر شده بود بگذرد و تصویر همسرش را که مربوط به سالیان بسیار دور و بدون حجاب اسلامی بود روی میز احمدی نژاد ملاحظه کند. این صحنه سازی برای مرعوب کردن موسوی ترتیب داده شده بود که نتیجه عکس داد.

2- همچنین زمانی که محسن رضایی برای مناظره به استودیو وارد شد احمدی نژاد با تهدید وی اظهار داشت که قصد طرح فرار پسر وی به امریکا و پیوستن به سازمان "ناسا" را در مناظره دارد. در پاسخ به این تهدید، محسن رضایی اظهار داشت: اشکالی ندارد اتفاقا من هم قصد دارم درباره پرونده 2 سال بستری و مراقبت های ویژه را طرح کنم و از خودتان در این باره توضیح بخواهم! بالاخره بد نیست مردم این مسائل را هم بدانند.

دیدار و مذاکره موسوی و خاتمی



ادامه مقابله با اعتراضات مدنی
مخالفان انقلاب و نظام را تقویت می کند




پایگاه خبری "پارلمان نیوز" که نظرات فراکسیون خط امام مجلس هشتم را منعکس می کند، روز گذشته خبر داد که میر حسین موسوی و محمد خاتمی با یکدیگر دیدار و مذاکره کردند

آنها در این دیدار ضمن تاکید بر پایبندی به قانون اساسی و معیارهای اصیل انقلاب و دفاع از جمهوری اسلامی، از تداوم اوضاع کنونی به خصوص ادامه بازداشت‌ها، محدود کردن آزادی‌های اساسی، رواج تهمت‌زدن‌ها و ناروا گوئی‌ها و محروم بودن کسانی که مورد تهمت و ناسزاگوئی قرار گرفته‌اند از امکان پاسخ، اظهار نگرانی کردند و این شرایط را بیش و پیش از هر چیز دیگر به زیان انقلاب ، کشور و مردم دانستند.

آنها همچنین تاکید کردند جامعه ایران به برکت انقلاب اسلامی راه خود را به سوی عدالت، آزادی، استقلال و سربلندی یافته است و با زور و فشار از راه خود منحرف نخواهد شد.

آنها تاکید کردند که اگر با حضور انتقادی و اعتراض مدنی مردم مقابله شود و اگر تریبون‌های رسمی و رسانه‌هائی که باید در خدمت آرمان‌های انقلاب و مصالح جامعه باشند با جعل، تحریف، دروغ‌پردازی، اهانت و ناروا گوئی فضا را آلوده‌تر کنند بی‌تردید مناسب ترین موقعیت برای فعال شدن جریان‌هایی پدید خواهد آمد که با اصل انقلاب و نظام سر سازگاری ندارند. بنابراین، به نفع آینده کشور است که هر چه زودتر فضای امنیتی از بین برود و رسانه عمومی و روزنامه‌ها بتوانند به وظایف خود عمل نمایند.