Friday, June 22, 2012

نخست وزیر بریتانیا: تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران ،از اول ماه ژوئیه اجرا خواهد شد دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا، عدم موفقیت در مذاکرات ایران و ۱+۵ در مسکو را فرصت سوزی دانست و گفت: با عدم پیشرفت در مذاکرات ۱+۵ در مسکو،ایران یک فرصت دیگر رفع نگرانی جدی جامعه بین المللی را از دست داد. به گزارش رادیو فردا، دیوید کامرون ،دیشب در یک کنفرانس خبری در پایتخت مکزیک ، افزود:تحریم های اتحادیه اروپا از اول ماه ژوئیه ( یازدهم تیرماه) اجرا خواهد شد. وی ابراز امیدواری کرد که جمهوری اسلامی ایران، با تجدید نظر در رویه خود، مذاکرات را بطور جدی ادامه دهد.

نخست وزیر بریتانیا: تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران ،از اول ماه ژوئیه اجرا خواهد شد

 دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا، عدم موفقیت در مذاکرات ایران و ۱+۵ در مسکو را فرصت سوزی دانست و  گفت: با عدم پیشرفت در مذاکرات ۱+۵ در مسکو،ایران یک  فرصت دیگر رفع نگرانی جدی جامعه بین المللی را از دست داد.

به گزارش رادیو فردا، دیوید کامرون ،دیشب در یک کنفرانس خبری در پایتخت مکزیک ، افزود:تحریم های اتحادیه اروپا از اول ماه ژوئیه ( یازدهم تیرماه) اجرا خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که جمهوری اسلامی ایران، با تجدید نظر در رویه خود، مذاکرات را بطور جدی ادامه دهد.

تمرینی برای اعتصاب و نافرمانی مدنی پیشنهاد اعتراضی شبکه‌های اجتماعی: سه روز اول هفته، نان و شیر نخریم! ندای سبز آزادی : عصر روز چهارشنبه، تلفن‌های همراه شهروندان تهرانی، دریافت کننده پیامکی بود با این مضمون: «شنبه، یکشنبه، دوشنبه در اعتراض به گرانی و تورم نان و شیر خریداری نمی کنیم. فقط سه روز با هم متحد باشیم. برای کمک به هموطنان کم درآمد و آسیب پذیرمان. لطفا اطلاع رسانی کن هموطن» پیامی کوتاه که با سرعت بسیار میان شهروندان جابجا می شد، ساعاتی بعد البته، این پیام با طرح‌ها و تصاویر مختلف به شبکه‌های مجازی، نظیر فیسبوک و توییتر رسید و در اندک زمانی، توانست توجه بسیاری از پیج‌های عموما غیرسیاسی را به خود جلب کند. انتشار برق آسای این خبر، در فضای مجازی، این سوال را نیز با خود به همراه آورد که طراحان این ایده، چه کسانی هستند؟ سوالی که پاسخ آن در فرهنگ کنشگری اجتماعی ما ایرانیان، از کلیدی‌ترین عوامل موفقیت و فراگیری هر ایده‌ای بوده و هست. و سرانجام وبلاگ پرسیس، با انتشار تصویری از این پیامک با تاکید بر غیرسیاسی خواندن این کنش مدعی شد، ایده پردازان اصلی این کنش اجتماعی، جمعی از مادران ایرانی هستند: «عده‌ای از مادران ایرانی در پی افزایش قیمت شیر و نان طی حرکتی که از بطن جامعه است و گروه سیاسی‌ای در آن دخالتی نداشته خواهان تحریم ۳ روزِ خرید شیر و نان شده اند و از همه مردم ایران خواسته اند به این موج متصل شوند. متن تحریم این مادران در دیگر سایت‌های اجتماعی بسرعت در گردش است...»

تمرینی برای اعتصاب و نافرمانی مدنی
پیشنهاد اعتراضی شبکه‌های اجتماعی: سه روز اول هفته، نان و شیر نخریم!

ندای سبز آزادی : عصر روز چهارشنبه،  تلفن‌های همراه شهروندان  تهرانی، دریافت کننده پیامکی بود با این مضمون:

«شنبه، یکشنبه، دوشنبه در اعتراض به گرانی و تورم نان و شیر خریداری نمی کنیم. فقط سه روز با هم متحد باشیم. برای کمک به هموطنان کم درآمد و آسیب پذیرمان. لطفا اطلاع رسانی کن هموطن»

پیامی کوتاه که با سرعت بسیار میان شهروندان جابجا می شد، ساعاتی بعد البته، این پیام با طرح‌ها و تصاویر مختلف به شبکه‌های مجازی، نظیر فیسبوک و توییتر رسید و در اندک زمانی، توانست توجه بسیاری از پیج‌های عموما غیرسیاسی را به خود جلب کند.

انتشار برق آسای این خبر، در فضای مجازی، این سوال را نیز با خود به همراه آورد که طراحان این ایده، چه کسانی هستند؟ سوالی که پاسخ آن در فرهنگ کنشگری اجتماعی ما ایرانیان، از کلیدی‌ترین عوامل موفقیت و فراگیری هر ایده‌ای بوده و هست. و سرانجام وبلاگ پرسیس، با انتشار تصویری از این پیامک با تاکید بر غیرسیاسی خواندن این کنش مدعی شد، ایده پردازان اصلی این کنش اجتماعی، جمعی از مادران ایرانی هستند: «عده‌ای از مادران ایرانی در پی افزایش قیمت شیر و نان طی حرکتی که از بطن جامعه است و گروه سیاسی‌ای در آن دخالتی نداشته خواهان تحریم ۳ روزِ خرید شیر و نان شده اند و از همه مردم ایران خواسته اند به این موج متصل شوند. متن تحریم این مادران در دیگر سایت‌های اجتماعی بسرعت در گردش است...»