Friday, April 13, 2012

تظاهرات و زد و خوردهای جدید در سوریه صدای آمریکا : نیروهای امنیتی سوریه یک معترض را در حما کشته اند و زدوخوردهایی در نزدیکی مرز ترکیه درگرفته است. در حالی که نشانه هایی از فرسایش در آتش بس یک روزه بین دولت و اوپوزیسیون نمودار شده است، روز جمعه انبوهی از معترضین در چندین منطقه در سراسر کشور جمع شدند. فعالان می گویند یک معترض در پی تیراندازی نیروها به سوی گروهی از تظاهرکنندگان که به طرف میدان مرکزی حما پیش می رفتند کشته شد. گروههای فعال و روستانشینان ترک می گویند سربازان و نیروهای شورشی در نزدیکی مرز ترکیه به زدوخورد پرداختند. گزارشها حاکی است برخی از نبردها سنگین بود. ناآرامی یک روز پس از آن روی داد که دولت گفت طرح صلح کوفی عنان را رعایت خواهد کرد. طرح از دولت می خواهد نیروهایش را از مناطق شهری خارج کند و به سرکوب خشونتبار ناراضیان پایان دهد. همچنین شورشیان را به متوقف ساختن جنگ فرا می خواند. دولت سوریه گفت علیرغم آتش بس به حملات ستیزه گران مسلح پاسخ خواهد داد. دیپلمات ها می گویند شورای امنیت سازمان ملل متحد برای تصویب ارسال یک تیم پیشگام ناظر به سوریه آماده می شود. کشورهای غربی شورای امنیت را برای اعزام دو گروه ناظر به سوریه جهت نظارت و اجرای آتش بس زیر فشار گذاشته اند. یک قطعنامه پیشنهادی از سوریه می خواهد به ناظران اجازه دهد آزادانه و بدون مانع در سراسر کشور رفت و آمد کنند. همچنین سربازان و تجهیزات سنگین را از مراکز پر جمعیت بیرون ببرد. سیپیان حسن، عضو مرکز سوریه برای دمکراسی در هلند، می گوید زدوخوردهای روز جمعه تصادفی نیست. ارتش منطم سوریه سعی دارد هرچه زودتر به وضع فعلی پایان دهد. او می گوید اگر رژیم کشتن مردم را متوقف سازد شانسی برای بقا نخواهد داشت و خواهد رفت. سازمان ملل متحد می گوید از آغاز ناآرامیها در سوریه بیش از ۹هزار تن کشته شده اند

تظاهرات و زد و خوردهای جدید در سوریه

صدای آمریکا : نیروهای امنیتی سوریه یک معترض را در حما کشته اند و زدوخوردهایی در نزدیکی مرز ترکیه درگرفته است.
در حالی که نشانه هایی از فرسایش در آتش بس یک روزه بین دولت و اوپوزیسیون نمودار شده است، روز جمعه انبوهی از معترضین در چندین منطقه در سراسر کشور جمع شدند. فعالان می گویند یک معترض در پی تیراندازی نیروها به سوی گروهی از تظاهرکنندگان که به طرف میدان مرکزی حما پیش می رفتند کشته شد.
گروههای فعال و روستانشینان ترک می گویند سربازان و نیروهای شورشی در نزدیکی مرز ترکیه به زدوخورد پرداختند. گزارشها حاکی است برخی از نبردها سنگین بود.
ناآرامی یک روز پس از آن روی داد که دولت گفت طرح صلح کوفی عنان را رعایت خواهد کرد. طرح از دولت می خواهد نیروهایش را از مناطق شهری خارج کند و به سرکوب خشونتبار ناراضیان پایان دهد. همچنین شورشیان را به متوقف ساختن جنگ فرا می خواند. دولت سوریه گفت علیرغم آتش بس به حملات ستیزه گران مسلح پاسخ خواهد داد.
دیپلمات ها می گویند شورای امنیت سازمان ملل متحد برای تصویب ارسال یک تیم پیشگام ناظر به سوریه آماده می شود.
کشورهای غربی شورای امنیت را برای اعزام دو گروه ناظر به سوریه جهت نظارت و اجرای آتش بس زیر فشار گذاشته اند. یک قطعنامه پیشنهادی از سوریه می خواهد به ناظران اجازه دهد آزادانه و بدون مانع در سراسر کشور رفت و آمد کنند. همچنین سربازان و تجهیزات سنگین را از مراکز پر جمعیت بیرون ببرد.
سیپیان حسن، عضو مرکز سوریه برای دمکراسی در هلند، می گوید زدوخوردهای روز جمعه تصادفی نیست. ارتش منطم سوریه سعی دارد هرچه زودتر به وضع فعلی پایان دهد.
او می گوید اگر رژیم کشتن مردم را متوقف سازد شانسی برای بقا نخواهد داشت و خواهد رفت.
سازمان ملل متحد می گوید از آغاز ناآرامیها در سوریه بیش از ۹هزار تن کشته شده اند

نماینده مجلس : مرتضوي در زمان تصدي شغل در قوه قضائيه مرتكب تخلف شده، چرا زمانی كه وی در اختيار قوه قضاييه بود به فكر رسيدگي به تخلفاتش نبودند ایلنا: عضو كمسيون امنيت ملي و سياست خارجي، گفت: درباره استيضاح وزير كار، تعاون و رفاه اجتماعي به دليل انتصاب سعيد مرتضوي در راس سازمان تامين اجتماعي، معامله‌اي پشت پرده وجود دارد و بعيد مي‌دانم وزير در روز يكشنبه استيضاح شود. محمود احمدي بيغش نماينده مردم شازند در گفتگو با خبرنگار ايلنا، گفت: در رابطه با استيضاح انتقادات جدي دارم، چرا كه امروزه موضوع استيضاح وزيران وسيله‌اي برای باج خواهي برخي نمايندگان شده است. وي در ادمه افزود: درست است كه موضوع استيضاح به لحاظ منطقي عمل مثبت مجلس شوراي اسلامي به شمار مي‌رود، ولي برخي نمايندگان از طرح استيضاح به دنبال منافع نظام نيستند، بلكه در جهت كارهاي شخصي و حزبي و گروهي خود از اين فرصت استفاده مي‌كنند. عضو كمیسيون امنيت ملي و سياست خارجي تصريح كرد: انجام معامله در مورد استيضاح براي نمايندگان بسيار منفور است و اين امر توهيني به ديگر نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به شمار مي‌رود. وي در ادامه با اشاره به حديثي از پيامبر اكرم كه رطب خورده كي منع رطب كند، خاطر نشان كرد: مرتضوي در زمان تصدي شغل در قوه قضائيه مرتكب تخلف شده است، چرا در آن زمان كه در اختيار قوه قضاييه بود به فكر رسيدگي به تخلفاتش نبودند و اكنون كه به قوه مجريه آمده است مي خواهند به تخلفات او رسيدگي كنند.

نماینده مجلس : مرتضوي در زمان تصدي شغل در قوه قضائيه مرتكب تخلف شده، چرا زمانی كه وی در اختيار قوه قضاييه بود به فكر رسيدگي به تخلفاتش نبودند

ایلنا: عضو كمسيون امنيت ملي و سياست خارجي، گفت: درباره استيضاح وزير كار، تعاون و رفاه اجتماعي به دليل انتصاب سعيد مرتضوي در راس سازمان تامين اجتماعي، معامله‌اي پشت پرده وجود دارد و بعيد مي‌دانم وزير در روز يكشنبه استيضاح شود.
محمود احمدي بيغش نماينده مردم شازند در گفتگو با خبرنگار ايلنا، گفت: در رابطه با استيضاح انتقادات جدي دارم، چرا كه امروزه موضوع استيضاح وزيران وسيله‌اي برای باج خواهي برخي نمايندگان شده است.
وي در ادمه افزود: درست است كه موضوع استيضاح به لحاظ منطقي عمل مثبت مجلس شوراي اسلامي به شمار مي‌رود، ولي برخي نمايندگان از طرح استيضاح به دنبال منافع نظام نيستند، بلكه در جهت كارهاي شخصي و حزبي و گروهي خود از اين فرصت استفاده مي‌كنند.
عضو كمیسيون امنيت ملي و سياست خارجي تصريح كرد: انجام معامله در مورد استيضاح براي نمايندگان بسيار منفور است و اين امر توهيني به ديگر نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به شمار مي‌رود.
وي در ادامه با اشاره به حديثي از پيامبر اكرم كه رطب خورده كي منع رطب كند، خاطر نشان كرد: مرتضوي در زمان تصدي شغل در قوه قضائيه مرتكب تخلف شده است، چرا در آن زمان كه در اختيار قوه قضاييه بود به فكر رسيدگي به تخلفاتش نبودند و اكنون كه به قوه مجريه آمده است مي خواهند به تخلفات او رسيدگي كنند.

در خطبه‌های نماز جمعه مطرح شد: انتقاد نمایندگان خامنه‌ای از گرانی‌ کالا و خدمات دیگربان : نمایندگان علی خامنه‌ای در شهر‌های مختلف در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به طور هماهنگ از افزایش قیمت‌ها در ایران انتقاد کرده و از دولت احمدی‌نژاد خواستند با گرانی‌ها مقابله کند. احمد علم‌الهدی٬ امام جمعه شهر مشهد گفته که «گرانی کالای اساسی در این کشور هیچ توجیه اقتصادی و سیاسی ندارد و مسئولان دولتی باید فشار گرانی را از دوش مردم بردارند.» نبی موسوی٬ خطیب جمعه شهر خرمشهر نیز گفته است: «مسئولان دولتی امروز باید با تشدید نظارت بر قیمت‌ها، فشار گرانی را از دوش مردم بردارند.» محسن کازرونی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرج هم اظهار کرده است: «متاسفانه قیمت برخی از کالا‌ها بدون مرز بالا رفته است و این امر نارضایتی مردم را به همراه داشته است.» آقای کازرونی از تحریم‌های بین‌المللی به عنوان یکی از عوامل افزایش گرانی‌ها در ایران نام برده است. محمد شاهچراغی٬ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان هم با انتقاد از گرانی برخی کالا‌ها در جامعه از دولت خواسته است برای از بین بردن گرانی تلاش کند. ابراهیم مهاجریان نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس گفته است: «گرانی‌هایی که به ویژه در سال جدید شاهد آن هستیم، صدای مردم را درآورده و وضعیت آنها را نگران کننده کرده است.» محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم اظهار کرده است: «پدیده گرانی به طور افسار گسیخته خودش را نشان می‌دهد و گرانی‌های اخیر موجب نگرانی مراجع تقلید و مردم شده است.» محمد خرسند٬ امام جمعه کازرون هم گفته که «گرانی و تورم افسارگسیخته ثبات بازار را بر هم ریخته و در این راستا برای مهار آن هیچ متولی وجود ندارد.» عبدالله محمدی اصفهانی٬ خطیب جمعه آبادان هم اظهار کرده است: «دولت می‌تواند گرانی‌های خسته کننده برای مردم را مهار کند.» افزایش افسار گسیخته قیمت کالا و خدمات در ایران با اعتراض‌های گسترده‌ای روبرو شده است٬ اما دولت احمدی‌نژاد تاکنون واکنشی به این اعتراض‌ها نشان نداده است. محمود احمدی‌نژاد با وجود مخالفت مجلس با اجرای فاز دوم طرح هدفمند کردن یارانه‌ها٬ اعلام کرده که این طرح را به اجرا خواهد گذاشت. بسیاری از گرانی‌های فعلی در ایران ریشه در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها دارد که به اعتقاد برخی کار‌شناسان این طرح با اشکالات فراوانی به اجرا گذاشته شده است.

در خطبه‌های نماز جمعه مطرح شد:
انتقاد نمایندگان خامنه‌ای از گرانی‌ کالا و خدمات


دیگربان : نمایندگان علی خامنه‌ای در شهر‌های مختلف در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به طور هماهنگ از افزایش قیمت‌ها در ایران انتقاد کرده و از دولت احمدی‌نژاد خواستند با گرانی‌ها مقابله کند.
احمد علم‌الهدی٬ امام جمعه شهر مشهد گفته که «گرانی کالای اساسی در این کشور هیچ توجیه اقتصادی و سیاسی ندارد و مسئولان دولتی باید فشار گرانی را از دوش مردم بردارند.»
نبی موسوی٬ خطیب جمعه شهر خرمشهر نیز گفته است: «مسئولان دولتی امروز باید با تشدید نظارت بر قیمت‌ها، فشار گرانی را از دوش مردم بردارند.»
محسن کازرونی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرج هم اظهار کرده است: «متاسفانه قیمت برخی از کالا‌ها بدون مرز بالا رفته است و این امر نارضایتی مردم را به همراه داشته است.»
آقای کازرونی از تحریم‌های بین‌المللی به عنوان یکی از عوامل افزایش گرانی‌ها در ایران نام برده است.
محمد شاهچراغی٬ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان هم با انتقاد از گرانی برخی کالا‌ها در جامعه از دولت خواسته است برای از بین بردن گرانی تلاش کند.
ابراهیم مهاجریان نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس گفته است: «گرانی‌هایی که به ویژه در سال جدید شاهد آن هستیم، صدای مردم را درآورده و وضعیت آنها را نگران کننده کرده است.»
محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم اظهار کرده است: «پدیده گرانی به طور افسار گسیخته خودش را نشان می‌دهد و گرانی‌های اخیر موجب نگرانی مراجع تقلید و مردم شده است.»
محمد خرسند٬ امام جمعه کازرون هم گفته که «گرانی و تورم افسارگسیخته ثبات بازار را بر هم ریخته و در این راستا برای مهار آن هیچ متولی وجود ندارد.»
عبدالله محمدی اصفهانی٬ خطیب جمعه آبادان هم اظهار کرده است: «دولت می‌تواند گرانی‌های خسته کننده برای مردم را مهار کند.»
افزایش افسار گسیخته قیمت کالا و خدمات در ایران با اعتراض‌های گسترده‌ای روبرو شده است٬ اما دولت احمدی‌نژاد تاکنون واکنشی به این اعتراض‌ها نشان نداده است.
محمود احمدی‌نژاد با وجود مخالفت مجلس با اجرای فاز دوم طرح هدفمند کردن یارانه‌ها٬ اعلام کرده که این طرح را به اجرا خواهد گذاشت.
بسیاری از گرانی‌های فعلی در ایران ریشه در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها دارد که به اعتقاد برخی کار‌شناسان این طرح با اشکالات فراوانی به اجرا گذاشته شده است.

سیف زاده با عدم حضور در دادگاه انقلاب، بار دیگر صلاحیت آن را رد کرد * پالیزدا در ICU بستری است سیف زاده با عدم حضور در دادگاه انقلاب، بار دیگر صلاحیت آن را رد کرد سیدمحمد سیف زاده وکیل دربند دادگستری اعلام کرد که در جلسه دادگاه که به دلیل ارسال نامه به سیدمحمد خاتمی و اظهار نظر در مورد وضعیت دستگاه قضایی، تشکیل می شود، شرکت نمی کند. به گزارش کلمه، سیدمحمد سیف زاده وکیل دادگستری و عضو کانون مدافعان حقوق بشر، محبوس در بند ۳۵۰ اوین، اعلام کرد که در جلسه دادگاه شرکت نمی کند. وقت رسیدگی به پرونده اتهامی این زندانی سیاسی، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تعیین شده بود و موضوع اتهام دو فقره تبلیغ علیه نظام و دو فقره اجتماع و تبانی از طریق ارسال نامه به سیدمحمد خاتمی و اظهار نظر در مورد وضعیت دستگاه قضایی است. محمد سیف زاده پیشتر نیز در ۲۱ دی ماه سال ۹۰ به دادگاه احضار شده بود که همان زمان نیز به دلیل آنچه غیرقانونی بودن دادگاه های انقلاب خوانده بود در دادگاه شرکت نکرد. پالیزدا در ICU بستری است ایلنا: عباس پالیزدار به دلیل حمله قلبی و به خاطر اثرات شیمیایی باقی مانده از جنگ تحمیلی در یکی از بیمارستان‌های تهران در بخش ICU بستری است. مصطفی ترک همدانی وکیل عباس پالیزدار در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اعلام این خبر گفت: چند روز پیش عباس پالیزدار که به دلیل عدم تحمل کیفر در خارج از زندان به سر می‌برد به دلیل حمله قلبی و اثرات ناشی از شیمیایی شدن در جنگ تحمیلی به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل و بستری شد. وکیل پالیزدار با بیان اینکه به دلیل عدم تحمل کیفر پالیزدار از سوی پزشکی قانونی برای وی گواهی صادر می‌شود، اظهار کرد: گواهی پزشکی قانونی که به صورت زمان دار صادر می‌شود، اخیرا مدت ۳ ماهه آن نیز تمام شده و به دنبال تمدید زمان این گواهی هستیم.

سیف زاده با عدم حضور در دادگاه انقلاب، بار دیگر صلاحیت آن را رد کرد
* پالیزدا در ICU بستری است


سیف زاده با عدم حضور در دادگاه انقلاب، بار دیگر صلاحیت آن را رد کرد
سیدمحمد سیف زاده وکیل دربند دادگستری اعلام کرد که در جلسه دادگاه که به دلیل ارسال نامه به سیدمحمد خاتمی و اظهار نظر در مورد وضعیت دستگاه قضایی، تشکیل می شود، شرکت نمی کند.

به گزارش کلمه، سیدمحمد سیف زاده وکیل دادگستری و عضو کانون مدافعان حقوق بشر، محبوس در بند ۳۵۰ اوین، اعلام کرد که در جلسه دادگاه شرکت نمی کند.

وقت رسیدگی به پرونده اتهامی این زندانی سیاسی، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تعیین شده بود و موضوع اتهام دو فقره تبلیغ علیه نظام و دو فقره اجتماع و تبانی از طریق ارسال نامه به سیدمحمد خاتمی و اظهار نظر در مورد وضعیت دستگاه قضایی است.
محمد سیف زاده پیشتر نیز در ۲۱ دی ماه سال ۹۰ به دادگاه احضار شده بود که همان زمان نیز به دلیل آنچه غیرقانونی بودن دادگاه های انقلاب خوانده بود در دادگاه شرکت نکرد.
پالیزدا در ICU بستری است
ایلنا: عباس پالیزدار به دلیل حمله قلبی و به خاطر اثرات شیمیایی باقی مانده از جنگ تحمیلی در یکی از بیمارستان‌های تهران در بخش ICU بستری است.
مصطفی ترک همدانی وکیل عباس پالیزدار در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اعلام این خبر گفت: چند روز پیش عباس پالیزدار که به دلیل عدم تحمل کیفر در خارج از زندان به سر می‌برد به دلیل حمله قلبی و اثرات ناشی از شیمیایی شدن در جنگ تحمیلی به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل و بستری شد.
وکیل پالیزدار با بیان اینکه به دلیل عدم تحمل کیفر پالیزدار از سوی پزشکی قانونی برای وی گواهی صادر می‌شود، اظهار کرد: گواهی پزشکی قانونی که به صورت زمان دار صادر می‌شود، اخیرا مدت ۳ ماهه آن نیز تمام شده و به دنبال تمدید زمان این گواهی هستیم.
 

رفسنجانی ساده لوح، ساده اندیش و خود فروخته است" * "تفکر جدایی دین از سیاست هنوز در حوزه ها وجود دارد" "رفسنجانی ساده لوح، ساده اندیش و خود فروخته است" انتخاب : وی، رییس مجمع تشخیص را از سران فتنه خواند و گفت: سران فتنه برای انتخابات جاری نیز شرط تعیین کردند و برخی از انها این شرایط را در نماز جمعه بیان کردند و به ان دامن زدند و اکنون هم هنوز بر ان اصرار دارند . معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی در مراسم "تجلیل از تلاش رسانه های استان در انتخابات 12 اسفند"، بدون اشاره به نام هاشمی رفسنجانی، اظهارات تند و توهین آمیزی علیه وی مطرح کرد. محمد غفاری نژاد در سخنانش با اشاره به بحث رابطه با امریکا و اظهارات ایت الله هاشمی رفسنجانی، بدون ذکر نام درخصوص نامه ایشان به امام ، درصدد پاسخگویی به این نامه برآمد و در بخشی از سخنانش گفت: در شرایط حساس فعلی از بیان چنین مطالبی چه چیزی می توان برداشت کرد ، مگر اینکه بتوان به بیان کننده نسبتهایی چون ساده لوح، ساده اندیش و خود فروخته داد! "تفکر جدایی دین از سیاست هنوز در حوزه ها وجود دارد" حجت الاسلام صابر اکبری جدی، مسئول نهاد نمایندگی رهبری دانشجویان خارج از کشور نسبت به ترویج تفکر جدایی دین از سیاست در حوزه ها با زبانی جدید هشدار داد و گفت: امام به شدت نگران بود که اینها از طلاب جوانی که به حوزه می آیند یارگیری کنند و پشتوانه مربوط به حمایت از اسلام ناب را خالی کنند، لذا ایشان بر وحدت طلاب انقلابی در حوزه تأکید کرده و نسبت به آفتها هشدار می دادند. وی گفت : اینکه امام به جدی بودن خطر این جریانات (معتقدان به جدایی دین از سیاست) اشاره می کند به این دلیل است که آنها ظاهر قابل احترامی دارند آدمهایی هستند که اهل معنویت خود را نشان می دهند و یک ظاهر بسیار موجه و خوش منظری از نظر حوزه دارند که به نظر من این مسئله بسیار خطرناک است چون اگر زیر این تقدس خالی باشد یا جریان جدایی حوزه را از سیاست و مسائل اجتماعی دنبال کند، به مرور طلبه ها تحت تأثیر این افراد فریب می خورند و از واقعیتها دور می شوند و به جای اینکه از جریان بزرگ انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی پشتیبانی کنند، به گوشه ای می خزند و یا کم کم مخالف حرکتهای انقلابی می شوند.

رفسنجانی ساده لوح، ساده اندیش و خود فروخته است"
* "تفکر جدایی دین از سیاست هنوز در حوزه ها وجود دارد"


"رفسنجانی ساده لوح، ساده اندیش و خود فروخته است"
انتخاب : وی، رییس مجمع تشخیص را از سران فتنه خواند و گفت: سران فتنه برای انتخابات جاری نیز شرط تعیین کردند و برخی از انها این شرایط را در نماز جمعه بیان کردند و به ان دامن زدند و اکنون هم هنوز بر ان اصرار دارند .
معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی در مراسم "تجلیل از تلاش رسانه های استان در انتخابات 12 اسفند"، بدون اشاره به نام هاشمی رفسنجانی، اظهارات تند و توهین آمیزی علیه وی مطرح کرد.
محمد غفاری نژاد در سخنانش با اشاره به بحث رابطه با امریکا و اظهارات ایت الله هاشمی رفسنجانی، بدون ذکر نام درخصوص نامه ایشان به امام ، درصدد پاسخگویی به این نامه برآمد و در بخشی از سخنانش گفت: در شرایط حساس فعلی از بیان چنین مطالبی چه چیزی می توان برداشت کرد ، مگر اینکه بتوان به بیان کننده نسبتهایی چون ساده لوح، ساده اندیش و خود فروخته داد!
"تفکر جدایی دین از سیاست هنوز در حوزه ها وجود دارد"
حجت الاسلام صابر اکبری جدی، مسئول نهاد نمایندگی رهبری دانشجویان خارج از کشور نسبت به ترویج تفکر جدایی دین از سیاست در حوزه ها با زبانی جدید هشدار داد و گفت: امام به شدت نگران بود که اینها از طلاب جوانی که به حوزه می آیند یارگیری کنند و پشتوانه مربوط به حمایت از اسلام ناب را خالی کنند، لذا ایشان بر وحدت طلاب انقلابی در حوزه تأکید کرده و نسبت به آفتها هشدار می دادند.

وی گفت : اینکه امام به جدی بودن خطر این جریانات (معتقدان به جدایی دین از سیاست) اشاره می کند به این دلیل است که آنها ظاهر قابل احترامی دارند آدمهایی هستند که اهل معنویت خود را نشان می دهند و یک ظاهر بسیار موجه و خوش منظری از نظر حوزه دارند که به نظر من این مسئله بسیار خطرناک است چون اگر زیر این تقدس خالی باشد یا جریان جدایی حوزه را از سیاست و مسائل اجتماعی دنبال کند، به مرور طلبه ها تحت تأثیر این افراد فریب می خورند و از واقعیتها دور می شوند و به جای اینکه از جریان بزرگ انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی پشتیبانی کنند، به گوشه ای می خزند و یا کم کم مخالف حرکتهای انقلابی می شوند.

"صدور مجوز راهپيمايي در بيابان‌هاي بهشت‌زهرا به قصد انصراف كارگران است" ایلنا: اين فعال كارگري با اشاره به ترفندهاي دولت در سال‌هاي گذشته گفت: اعطاي مجوز برگزاری راهپیمایی روز كارگر در بیابان‌های اطراف بهشت زهرا براي منصرف کردن کارگران از برگزاري راهپيمايي و مطالبه حقوق صنفي‌شان صورت مي‌گيرد و كار عبس و بيهوده‌اي است. حسین طاهر‌زاده در گفت گو با ایلنا ضمن بیان اینکه در سال‌هاي اخير كميسيون ماده 10 احزاب با برگزاري راهپيمايي كارگران در تهران مخالفت مي‌كند، اظهار كرد: طبق اصل ۲۷ قانون اساسی برگزاری راهپیمایی و تجمع بدون حمل سلاح و به شکلی که مخل مبانی اسلام نباشد آزاد است و کمیسیون ماده 10 احزاب با نادیده گرفتن این اصل مترقی قانون اساسی و به بهانه‌های مختلف از برگزاری راهپیمایی صنفی کارگران جلوگیری می‌كند. اين فعال كارگري، راهپيمايي روز جهاني كارگر را فرصتي جهت رساندن صداي كارگران به گوش دولت‌ها دانست و افزود: روز جهانی کارگر در قانون کار ایران به رسمیت شناخته شده است، چرا كه فرصتي است تا كارگران جهت دفاع از حقوق صنفي خود و ارج نهادن به مقام كارگر در سراسر جهان همزمان راهپيمايي‌هاي باشكوهي را برگزار كنند. او با تاکید بر اینکه کارگران می‌خواهند با راهپیمایی در این روز بزرگ و مطرح کردن خواسته‌های صنفی و مشکلات تولیدی و صنعتی کشور صدای خود رابه گوش مسئولان برسانند، اظهار داشت: برای تحقق شعار سال حمايت از كار و توليد ملي بايد به خواسته‌های کارگران در روز جهانی کارگر اهمیت داده شود.

"صدور مجوز راهپيمايي در بيابان‌هاي بهشت‌زهرا به قصد انصراف كارگران است"
ایلنا: اين فعال كارگري با اشاره به ترفندهاي دولت در سال‌هاي گذشته گفت: اعطاي مجوز برگزاری راهپیمایی روز كارگر در بیابان‌های اطراف بهشت زهرا براي منصرف کردن کارگران از برگزاري راهپيمايي و مطالبه حقوق صنفي‌شان صورت مي‌گيرد و كار عبس و بيهوده‌اي است.

حسین طاهر‌زاده در گفت گو با ایلنا ضمن بیان اینکه در سال‌هاي اخير كميسيون ماده 10 احزاب با برگزاري راهپيمايي كارگران در تهران مخالفت مي‌كند، اظهار كرد: طبق اصل ۲۷ قانون اساسی برگزاری راهپیمایی و تجمع بدون حمل سلاح و به شکلی که مخل مبانی اسلام نباشد آزاد است و کمیسیون ماده 10 احزاب با نادیده گرفتن این اصل مترقی قانون اساسی و به بهانه‌های مختلف از برگزاری راهپیمایی صنفی کارگران جلوگیری می‌كند.

اين فعال كارگري، راهپيمايي روز جهاني كارگر را فرصتي جهت رساندن صداي كارگران به گوش دولت‌ها دانست و افزود: روز جهانی کارگر در قانون کار ایران به رسمیت شناخته شده است، چرا كه فرصتي است تا كارگران جهت دفاع از حقوق صنفي خود و ارج نهادن به مقام كارگر در سراسر جهان همزمان راهپيمايي‌هاي باشكوهي را برگزار كنند.

او با تاکید بر اینکه کارگران می‌خواهند با راهپیمایی در این روز بزرگ و مطرح کردن خواسته‌های صنفی و مشکلات تولیدی و صنعتی کشور صدای خود رابه گوش مسئولان برسانند، اظهار داشت: برای تحقق شعار سال حمايت از كار و توليد ملي بايد به خواسته‌های کارگران در روز جهانی کارگر اهمیت داده شود.

"صدور مجوز راهپيمايي در بيابان‌هاي بهشت‌زهرا به قصد انصراف كارگران است" ایلنا: اين فعال كارگري با اشاره به ترفندهاي دولت در سال‌هاي گذشته گفت: اعطاي مجوز برگزاری راهپیمایی روز كارگر در بیابان‌های اطراف بهشت زهرا براي منصرف کردن کارگران از برگزاري راهپيمايي و مطالبه حقوق صنفي‌شان صورت مي‌گيرد و كار عبس و بيهوده‌اي است. حسین طاهر‌زاده در گفت گو با ایلنا ضمن بیان اینکه در سال‌هاي اخير كميسيون ماده 10 احزاب با برگزاري راهپيمايي كارگران در تهران مخالفت مي‌كند، اظهار كرد: طبق اصل ۲۷ قانون اساسی برگزاری راهپیمایی و تجمع بدون حمل سلاح و به شکلی که مخل مبانی اسلام نباشد آزاد است و کمیسیون ماده 10 احزاب با نادیده گرفتن این اصل مترقی قانون اساسی و به بهانه‌های مختلف از برگزاری راهپیمایی صنفی کارگران جلوگیری می‌كند. اين فعال كارگري، راهپيمايي روز جهاني كارگر را فرصتي جهت رساندن صداي كارگران به گوش دولت‌ها دانست و افزود: روز جهانی کارگر در قانون کار ایران به رسمیت شناخته شده است، چرا كه فرصتي است تا كارگران جهت دفاع از حقوق صنفي خود و ارج نهادن به مقام كارگر در سراسر جهان همزمان راهپيمايي‌هاي باشكوهي را برگزار كنند. او با تاکید بر اینکه کارگران می‌خواهند با راهپیمایی در این روز بزرگ و مطرح کردن خواسته‌های صنفی و مشکلات تولیدی و صنعتی کشور صدای خود رابه گوش مسئولان برسانند، اظهار داشت: برای تحقق شعار سال حمايت از كار و توليد ملي بايد به خواسته‌های کارگران در روز جهانی کارگر اهمیت داده شود.

"صدور مجوز راهپيمايي در بيابان‌هاي بهشت‌زهرا به قصد انصراف كارگران است"
ایلنا: اين فعال كارگري با اشاره به ترفندهاي دولت در سال‌هاي گذشته گفت: اعطاي مجوز برگزاری راهپیمایی روز كارگر در بیابان‌های اطراف بهشت زهرا براي منصرف کردن کارگران از برگزاري راهپيمايي و مطالبه حقوق صنفي‌شان صورت مي‌گيرد و كار عبس و بيهوده‌اي است.

حسین طاهر‌زاده در گفت گو با ایلنا ضمن بیان اینکه در سال‌هاي اخير كميسيون ماده 10 احزاب با برگزاري راهپيمايي كارگران در تهران مخالفت مي‌كند، اظهار كرد: طبق اصل ۲۷ قانون اساسی برگزاری راهپیمایی و تجمع بدون حمل سلاح و به شکلی که مخل مبانی اسلام نباشد آزاد است و کمیسیون ماده 10 احزاب با نادیده گرفتن این اصل مترقی قانون اساسی و به بهانه‌های مختلف از برگزاری راهپیمایی صنفی کارگران جلوگیری می‌كند.

اين فعال كارگري، راهپيمايي روز جهاني كارگر را فرصتي جهت رساندن صداي كارگران به گوش دولت‌ها دانست و افزود: روز جهانی کارگر در قانون کار ایران به رسمیت شناخته شده است، چرا كه فرصتي است تا كارگران جهت دفاع از حقوق صنفي خود و ارج نهادن به مقام كارگر در سراسر جهان همزمان راهپيمايي‌هاي باشكوهي را برگزار كنند.

او با تاکید بر اینکه کارگران می‌خواهند با راهپیمایی در این روز بزرگ و مطرح کردن خواسته‌های صنفی و مشکلات تولیدی و صنعتی کشور صدای خود رابه گوش مسئولان برسانند، اظهار داشت: برای تحقق شعار سال حمايت از كار و توليد ملي بايد به خواسته‌های کارگران در روز جهانی کارگر اهمیت داده شود.

جلسه 13 ساعته درباره استیضاح وزیر کار به گزارش مهر، غلامعلی حداد عادل، نماینده در مجلس و مشاور عالی خامنه ای شامگاه پنج شنبه در برنامه دیروز، امروز فردا در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین اخبار از استیضاح وزیر کار گفت: تعامل و پیگیری های پشت صحنه از اواسط هفته جاری وجود داشت و حتی شنیدم جلسه 13 ساعته برای بررسی امور مربوط به این موضوع تشکیل شده و بعضی از نمایندگان سعی کردند گره را با دست باز کنند نه با دندان اما به نتیجه ای نرسیدند و ممکن است این استیضاح در هفته آینده برگزار شود. حداد عادل در پاسخ به سوالی در خصوص موضع گیری اخیر یکی از مسئولان سابق کشور در مورد رابطه با آمریکا گفت: فکر نمی کنم بعد از این همه بد اخلاقی که آمریکا در حق ملت ایران در چند وقت اخیر انجام داده نباید به آنها جایزه بدهیم. بلکه حتی باید به این رابطه بی میل تر هم باشیم. وی ادامه داد: آنهایی که صحبت از مذاکره می کنند باید بگویند شرایط چه فرقی کرده و چه دلیلی دارد که در قبال بدرفتاری های آمریکا چراغ سبز نشان دهیم.

جلسه 13 ساعته درباره استیضاح وزیر کار

به گزارش مهر، غلامعلی حداد عادل، نماینده در مجلس و مشاور عالی خامنه ای شامگاه پنج شنبه در برنامه دیروز، امروز فردا  در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین اخبار از استیضاح وزیر کار گفت: تعامل و پیگیری های پشت صحنه از اواسط هفته جاری وجود داشت و حتی شنیدم جلسه 13 ساعته برای بررسی امور مربوط به این موضوع تشکیل شده و بعضی از نمایندگان سعی کردند گره را با دست باز کنند نه با دندان اما به نتیجه ای نرسیدند و ممکن است این استیضاح در هفته آینده برگزار شود.
حداد عادل در پاسخ به سوالی در خصوص موضع گیری اخیر یکی از مسئولان سابق کشور در مورد رابطه با آمریکا گفت: فکر نمی کنم بعد از این همه بد اخلاقی که آمریکا در حق ملت ایران در چند وقت اخیر انجام داده نباید به آنها جایزه بدهیم. بلکه حتی باید به این رابطه بی میل تر هم باشیم.
وی ادامه داد: آنهایی که صحبت از مذاکره می کنند باید بگویند شرایط چه فرقی کرده و چه دلیلی دارد که در قبال بدرفتاری های آمریکا چراغ سبز نشان دهیم.