Sunday, February 21, 2010

سخنان روز گذشته هاشمی رفسنجانی

از تفرقه پرهیز کنید
اجماع جهانی علیه ایران درجریان است



خبرگزاری ایلنا از جلسه روز گذشته مجمع مصلحت نظام این گزارش را مخابره کرد:

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ابتدای جلسه امروز این مجمع گفت: انتظار می ‌رفت پس از این حضور پرشور و حماسی مردم در حمایت از نظام اسلامی، دشمنان خارجی درك می‌كردند كه ماجراجویی در ایران آسان نیست و نمی‌توان با این نظام اسلامی با این پشتوانه قوی مردمی، برخورد خصمانه و مغرضانه كرد. آنها به جای اینكه اشتباهات بی‌شمار گذشته خود را جبران كنند متاسفانه در روزهای اخیر صفحات سیاه دیگری در تاریخ عناد و دشمنی خود با جمهوری اسلامی ایران ثبت می‌كنند. مشخص است كه بخشی از گزارش جدید آژانس انرژی اتمی به صورت سفارشی و تحت تاثیر عوامل خارج از آژانس تهیه شده و نمی‌تواند برآمده از موضع یك مركز بین‌المللی مستقل باشد.

حجم تهدید و القائات سیاسی مغرضانه كه به دنبال دستیابی به اجماع علیه ایران هستند تاكنون بی‌سابقه بوده است و آنها مطمئن باشند كه راه به جایی نبرده و نخواهند برد.
باید در داخل كاملا مراقب بود كه چه در گفتار و چه در عمل سنجیده برخورد شود و بیدار و هوشیار باشیم.

باید از پیام حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن برای ایجاد وحدت و انسجام داخلی استفاده كنیم و از روحیه طرد، حذف، فحاشی و بدنامی كه سمی مهلك در داخل كشور است پرهیز و حول محورهای وحدت و مشتركات و رهنمودهای رهبری معظم انقلاب در جامعه، رسانه‌های رسمی به‌ویژه رسانه ملی تاكید شود.

وزارت اطلاعات مدعی کشتن 4 عضو کومله در آذربايجان غربي شد

به گزارش ايرنا يک تيم چهار نفره از اعضای گروه کومله که در پنجم بهمن امسال سه نفر از مامورين نيروي انتظامي را درجاده مهاباد به مياندوآب به هلاکت رسانده بودند ، توسط ماموران در اداره کل اطلاعات استان آذربايجان غربي شناسايي و کشته شدند .
به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي وزارت اطلاعات، با رديابي هاي مامورين اطلاعاتي، مسير تردد اعضاي اين تيم در منطقه اي از توابع شهرستان سردشت شناسايي و طي عملياتي غافلگيرانه در ساعت 1/45 بامداد امروز يکشنبه ، تيم مذکور منهدم شد.
دراين عمليات تعداد 4 قبضه اسلحه کلاشينکف، ‌2 قبضه نارنجک، 26 عدد خشاب و تجهيزات انفرادي مربوطه کشف و ضبط شده است.

قطع تلفن منازل خانواده های زندانیان سیاسی به دلیل مصاحبه

خبرگزاری هرانا - نیروهای امنیتی، تلفن منازل خانواده دو زندانی سیاسی را به دلیل گفتگو با رسانه ها قطع کردند.

به گزارش هرانا، نیروهای امنیتی تحت عنوان حراست مخابرات، تلفن منازل مسکونی خانواده های زندانیان سیاسی، احمد کریمی و حامد روحی نژاد را به دلیل گفتگو با رسانه ها قطع کرده اند.

این اقدام بدون توضیح خاصی به خانواده های مورد اشاره صورت گرفته است و تنها پس از پیگیری از اداره مخابرات، بخش حراست این اداره قطع کردن تلفن های آنان را به دستور نهادهای امنیتی به دلیل گفتگو با رسانه ها اعلام کرده است و عنوان داشته است بدون اجازه نهادهای امنیتی وصل مجدد خطوط تلفن منازل آنان مقدور نیست.

لازم به ذکر است اقدام کم سابقه نیروهای امنیتی و همچنین بخش حراست اداره مخابرات فاقد هرگونه پشتوانه قضایی است.

فيلم : پارازيت 19 فوريه





فرماند سابق نیروی انتظامی تهران بزرگ :افتخارم این است که در درگیریهای بعد از انتخابات ،هیچکدام از تجمع کنندگان آسیب ندیدند























فرماند سابق نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت که جابجایی وی با درخواست خودش صورت گرفته و
دلیل دیگری نداشته است.

سردار رجب زاده که امروز در مراسم تودیع خود این را بیان کرد ، افزود: به درایت و عقلانیت نیروی انتظامی برای جلوگیری از آسیب ندیدن تجمع کنندگان در درگیریهای پس از انتخابات افتخار می کنم.

به گزارش مهر وی با تاکید بر اینکه در دوره وی ، شهر تهران امنیت چمگیری داشته ، خاطرنشان شد: آغاز فعالیت بنده در تهران بزرگ مقارن شده بود با طرح مبارزه با اراذل و اوباش و ما هم در تهران بزرگ این طرح را با قدرت ادامه دادیم تا مردم در شهر احساس امنیت کنند.

فرمانده سابق نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت: یکی از مهمترین طرحهای اجرا شده در تهران بزرگ طرح انضباط اجتماعی بود که ابتدا در یکی از مناطق شهرداری و سپس به صورت گسترده در تعداد دیگری از مناطق برگزار شد که به جرات می توان گفت کار بسیار سخت و طاقت فرسایی بود.

وی افزود: اوج فعالیت نیروی انتظامی تهران بزرگ در دوران پیش و پس از انتخابات بود. در روز 12 خرداد و آغاز تبلیغات انتخاباتی تجمعات طرفداران کاندیداها آغاز شد و پس از مناظره ها این تجمعات گسترده شد و به مقابل صدا و سیما و میادین و خیابانهای اصلی شهر رسید. این تجمعات تا روز انتخابات ادامه داشت و نیروی انتظامی حضور حداکثری تجمعات را حفاظت می کرد و به عنوان دیواری حائل بین دو گروه طرفدار قرار می گرفت.

فرمانده سابق نیروی انتظامی تهران بزرگ در مورد حوادث پس از انتخابات گفت: روز انتخابات در شهر تهران امنیت به صورت کامل حکمفرما بود ولی فردای انتخابات تجمعات آغاز شد و اغتشاشگران با جمعیت بسیار زیاد در حدود 11 نقطه تهران تجمع کردند ولی با برنامه ریزی و عملیات ویژه ناجا و قرارگاه ثارالله به مرور این تجمعات کنترل و پس از 30 خرداد جمعیت آنها بسیار کاسته شد و سرانجام پس از روز عاشورا به صورت کامل کنترل شد و مردم حساب خود را از اغتشاشگران جدا کردند.

وی افزود: برای بنده افتخاری است که در طول چندین ماه درگیری پس از انتخابات، نیروهای نیروی انتظامی تهران با درایت و عقلانیت فراوان تلاش کرد تا هیچکدام از تجمع کنندگان آسیب نبینند. این درایت و عقلانیت برای نیروی انتظامی موجب افتخار است.

گفتنی است سردار حسین ساجدی‎نیا که پیش از این معاونت عملیان نیروی انتظامی را بر عهده داشت با رفتن سردار رجب‎زاده، فرماندهی انتظامی پایتخت را طی حکمی از سوی فرمانده نیروی انتظامی، برعهده گرفته است.


نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ دوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با بيست و يکم فوريه ۲۰۱۰ ، 06:32:34 توسط بهاره
لطفا به هکرها وب سایت احمدی نژاد بگویید که دست از هکری بردارند. آخر من دلم برای بد و بیراه نوشتن در قسمت نظراتش تنگ شده است. یه مدتی بهش معتاد شده بودم و همش می رفتم برایش شعارهای سبز می نوشتم.

نوشته شده در تاريخ دوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با بيست و يکم فوريه ۲۰۱۰ ، 05:46:16 توسط امجد
مکتب اسلام و شیعه اثنی اشعری بر مبنای دروغ تجاوز و جنایت پایه گذاری شده کسی که بهش بر می خورد کشورهای عربی و ایران اسلامی را بنگرد /ای ننگ بر کاسه لیسان امام زمانی و تقدس متعفن آنان.

نوشته شده در تاريخ دوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با بيست و يکم فوريه ۲۰۱۰ ، 05:20:04 توسط ایران
از تاثیرات هاله نور است که مغز و وجدان نداشته آنها را پر کودهای طبیعی ملتی کرده .

نوشته شده در تاريخ دوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با بيست و يکم فوريه ۲۰۱۰ ، 05:18:42 توسط s.n
ایرانیها با هم متحد شوید ، و همدیگر را دوست بدارید. این اجنبیهای فاسد هیچ دلشان برای شما نسوخته ، روز روشن دروغ میگویند . با کمک استعمار تصمیم به از بین بردن نسل ایرانیها دارند. در ضمن کدام انتخابات؟ در جمهوری اسلامی انتخابات معنی ندارد. مردم اگر عبرت داشته باشید، دیگر در هیچ برنامه این مفسدان روی زمین شرکت نکنید. اخه این عنتری نژاد ارزش این همه کشتار را داشت که این خامنهی فاسد عن را انتخاب کرد . حدودا ۱۰ تا شخصیت هستند ، که در تمام این ۳۰ ساله جابجا شدند. این سردار خونخوار هم کم کم به درجات بالاتر میرسد . مرگ بر این شیطانهای ضد بشر. ننگ بر این همه نا عدالتی .

نوشته شده در تاريخ دوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با بيست و يکم فوريه ۲۰۱۰ ، 05:18:26 توسط فرياد
افتخار شما ارازل و اوباش بايد نان خون آلودي باشد كه به گلوي زن و بچه هايتان رفته و گوشت و وجودشان ميشود ! بسلامتي

نوشته شده در تاريخ دوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با بيست و يکم فوريه ۲۰۱۰ ، 04:32:57 توسط reza
فقط یک آخوند یا آخوندزاده می‌تونه اینقدر بی‌ حیا و بی‌ چشم و رو باشه.تو روز روشن دروغ میگه اسم خودش را هم میذاره مسلمان.

نوشته شده در تاريخ دوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با بيست و يکم فوريه ۲۰۱۰ ، 04:24:08 توسط اکبر-استکهلم
خالی بندان در جهان صنعت گرند، ایشان دروغ گویی را از ریس جمهور ا.ن . یاد گرفته که چند روز پیش گفته بود که ایران یکی از ابر قدرتها است. درود بر شهیدان ملی ندا ، سهراب ....و تمامی مجروحان این نبرد نابرابر بین مردم ایران و رژیم ضد بشر ، سفاک ، دجال و دروغ گوی حاکم بر ایران .

جرزنی دولتی‌ها در تعیین نرخ تورم

ایلنا: تعیین دستمزد کارگران برای سال 1388 یکی از نقاط عطف تاریخ تعیین مزد برای کارگران به شمار می‌رود. سال گذشته و در اسفند ماه، شورای عالی کار پس از برگزاری جلسات خود، با توافق نمایندگان دولت، کارفرمایان و کارگران به این نتیجه رسید که حداقل دستمزد کارگران 25 درصد و سایر سطوح مزدی به طور میانگین حدود 17 تا 20 درصد رشد را تجربه کنند. این توافق پس از استعلام نرخ تورم از بانک مرکزی صورت گرفت که در این استعلام، نرخ تورم سال 1387 معادل 25.4 درصد اعلام شده بود. با این حال سیر حوادث پس از تعیین دستمزد، نشان داد که بانک مرکزی که پیش از این فقط به عنوان مرجع اعلام نرخ دستمزد، در بحث دستمزد کارگران حضوری غیرمحسوس داشت، این بار از حیطه وظایف خود خارج شده و به طور مستقیم و علنی در تعیین مزد کارگران دخالت می‌کند.
به گزارش ایلنا، به فاصله کوتاهی از اعلام دستمزد کارگران، بانک مرکزی نامه دومی را به شورای عالی کار نوشت و در آن مدعی شد که نرخ تورم نقطه به نقطه در اسفند ماه سال 1387 به 19 درصد رسیده است. بانک مرکزی در ادامه مدعی شد که این نرخ در شش ماه نخست سال بعد نیز کاهش یافته و به 15 درصد خواهد رسید.
این چنین بود که خط غیرمستقیمی که بانک مرکزی به کارفرمایان و نمایندگان دولت داد، باعث شد تا برای نخستین بار مصوبه دستمزدی شورای عالی کار، لغو شود و در مصوبه دوم، حداقل مزد کارگران 5 و سایر سطوح مزدی نیز بین 2 تا 4 درصد کاهش را تجربه کردند.
سخنان بعدی بهمنی، رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر جلسات وی با کارفرمایان و نگرانی آنها از اعلام مصوبه اول دستمزد کارگران، نشان داد که بانک مرکزی با هدف کاهش دستمزد کارگران اقدام به ارسال نامه دوم کرد، که این موضوع هنوز هم به خاطره تلخی از بانک مرکزی در ذهن کارگران باقی مانده است.
ابهام در نرخ تورم بلای جان کارگران شده است
سال 1387 و در بحبوحه بحران جهانی اقتصاد که بسیاری از کشورها تورم منفی و کمتر از 4 درصد را تجربه می‌کردند، مردم ایران با تورم بالاتر از 25 درصد دست به گریبان بودند. با این حال دستمزدها بین 5 تا 10 درصد کمتر از این رقم بنا بر تورم نقطه به نقطه بسته شد. امسال و در شرایطی که رونق به اقتصاد جهان بازگشته و انتظار وقوع تورم در اقتصاد جهانی می‌رود، قرار است تا تورم نقطه به نقطه ملاک نباشد و تورم سالانه ملاک افزایش دستمزدها؛ چرا که تورم نقطه به نقطه در اوج به سر می‌برد و تورم میانگین کاهش داشته است.
رئيس كل بانك مركزي در آخرین اظهارنظر خود با بيان اين‌كه اعلام نرخ تورم نقطه‌اي براي تعيين حداقل دستمزد كارگران را كنار گذاشته‌ايم، گفت: نرخ تورم در پايان اسفند ماه سال گذشته معادل 25.4 درصد (حداقل دستمزد كارگران با نرخ تورم نقطه به نقطه 20 درصد تعيين شد) بوده است كه اخيرا به 13.5 درصد رسيد.
وي در پاسخ به اين پرسش كه چرا بانك مركزي در پايان سال گذشته و در زمان تعيين حداقل دستمزد كارگران، نرخ تورم 25.4 درصد را 20.4 درصد به شوراي عالي كار اعلام داشته، اظهار كرد: ما در آن زمان نرخ ميانگين تورم و نقطه به نقطه را اعلام كرده بوديم. وي افزود: در سال گذشته بحث تورم نقطه به نقطه مطرح شده بود اما بانك مركزي ديگر آن روش را كنار گذاشته است، بنابراين ديگر تورم نقطه به نقطه براي دستمزد كارگران اعلام نخواهد شد و در سال آينده نيز حتما دستمزد كارگران افزايش خواهد يافت.
در همین زمینه، نماینده سابق کارفرمایان در اجلاس سازمان جهانی کار با بیان اینکه بانک مرکزی با تغییر اعداد از تورم نقطه به نقطه و متوسط قیمت‌ها به دنبال اعلام کاهش نرخ تورم است، می‌گوید: روش تعیین حداقل دستمزد کارگران باید تغییر کند. وطن پرور ادامه می‌دهد: بانک مرکزی در اعلام نرخ تورم که در روزهای گذشته نرخ پایان دی ماه سالجاری را 12.2 درصد اعلام کرد، نرخ نقطه به نقطه را درنظر نمی گیرد و این در حالی است که در سال گذشته از طریق اعلام نرخ تورم نقطه به نقطه به ضرر کارگران، تورم واقعی را کمتر نشان داد.
وی خاطر نشان کرد: شاید یکی از دلایلی که اخیرا از سوی بانک مرکزی اعلام شده که دیگر نرخ تورم نقطه به نقطه در محاسبات بیان نمی‌شود، سیر صعودی آن در 2 ماه اخیر باشد تا جایی که به نظر بسیاری از اقتصاددانان بزرگ نرخ تورم نقطه به نقطه هم اکنون بالای 25 درصد است.
این فعال کارفرمایی با بیان این نکته که بانک مرکزی در بیان نرخ تورم واقعی با استفاده از واژه‌های نقطه به نقطه و متوسط رشد قیمت‌ها، از بیان نرخ‌های واقعی تورم امتناع می‌ورزد، با طرح این سئوال که با توجه به نرخ‌ها و روش‌های متفاوتی که بانک مرکزی برای اعلام کاهش نرخ تورم به کار می‌برد، آیا نباید معیشت کارگر تامین شود؟ می‌گوید: دولت در زمینه نهاده‌های تولید چه برنامه‌ای دارد؟ نماینده سابق کارفرمایان در اجلاس سازمان جهانی کار تصریح می‌کند: هنوز بحث تعدیل نرخ‌ها برای اجرای هدفمندی یارانه‌ها اجرا نشده، تورم انتظاری در سطح جامعه بالا رفته است. دولت موظف است از تاثیر مستقیم افزایش تورم در زندگی کارگران بکاهد.
نرخ تورم بانک مرکزی با واقعیت‌های جامعه نمی‌خواند
علي دهقان‌كيا از فعالان کارگری نیز با اشاره به كاهش نرخ تورم براساس آمار منتشر شده توسط بانك مركزي طي‌ ماه‌هاي اخير، می‌گوید:‌ آنچه كارگران و مردم در سطح جامعه با آن مواجهند، نه تنها كاهش تورم نيست، بلكه قطعا افزايش قيمت‌هاست و محاسبات ما از 50 تا 60 قلم كالاي اساسي در سبد هزينه خانوار نشان مي‌دهد متوسط اين اقلام نسبت به سال گذشته دست كم 20 درصد افزايش قيمت دارد. وي با اظهار اين عقيده كه نسبت به چگونگي محاسبه نرخ تورم در بانك مركزي ابهاماتي وجود دارد، می‌افزاید: در حالي كه به استناد محاسبات ما، خط فقر هم اكنون 900 هزار تومان است، بانك مركزي تورم را كاهشي مي‌داند و به نظر من در چنين شرايطي بايد از مسوولان بانك مركزي بخواهيم نحوه محاسبه نرخ تورم و سبد كالاهاي مورد محاسبه را منتشر كند تا مشخص شود تورم بر چه اساسي كاهش يافته است.
عضو هيات مديره كانون هماهنگي شوراهاي اسلامي كار همچنين به اظهارات اخير وزير رفاه مبني بر واقعي نبودن ارقام اعلام شده براي خط فقر اشاره و خاطر نشان می‌كند: ‌اگر دولت اين ارقام را قبول ندارد، بهتر است رقم واقعي را اعلام كند تا همه متوجه شوند خط فقر چه ميزان است.
دهقان‌كيا با اشاره به گفته رييس بانك مركزي مبني بر احتمال تك رقمي شدن نرخ تورم در پايان سال، می‌گوید: اگر چه واقعيت‌هاي اقتصادي جامعه چنين چيزي را نشان نمي‌دهد، اما باز هم اگر نرخ تورم تك‌رقمي براي پايان سال اعلام شود، اين عدد نمي‌تواند مبنايي براي محاسبه دستمزد كارگران قرار بگيرد، چرا كه افزايش قيمت در سبد هزينه خانوار به وضوح مشهود است. او با بيان اين عقيده كه كاهش نرخ تورم از 25.4 درصد پايان سال گذشته به حدود 10.5 درصد در حال حاضر شبيه معجزه است،‌ ادامه می‌دهد: به نظر مي‌رسد بانك مركزي بيش از اينكه به دنبال محاسبه نرخ واقعي تورم باشد، به دنبال محقق كردن هدف برنامه چهارم توسعه براي تك رقمي كردن تورم در روزهاي پاياني آن است.
دولت ولخرج کارگران را دعوت به صرفه‌جویی می‌کند
نگاهی به اظهارات بهمنی نشان می‌دهد که دولتمردان در خوش‌بینانه‌ترین حالت تصمیم دارند تا دستمزد کارگران برای سال آینده بین 15 تا 20 درصد افزایش پیدا کند، این در حالی است که لایحه بودجه نشان می‌دهد که دولت برای اداره امور خود، امسال 33 درصد حجم بودجه را افزایش داده است.
یکی از نمایندگان کارگری با بیان این مطلب می‌گوید: چگونه دولت با وجود هزاران کارشناس و با این همه ادعا، هر ساله بین 25 تا 35 درصد در هزینه‌های خود افزایش دارد، اما در بحث افزایش دستمزد کارگران به بیش از 15 تا 20 درصد رضایت نمی‌دهد؟ حسن صادقی با اشاره به کوچک شدن سالانه سفره کارگران می‌گوید: دولتی که هر سال 30 درصد بودجه خود را افزایش می‌دهد و در 6 ماه دوم هر سال هم با ارسال متمم به مجلس، بسیاری از بودجه‌های عمرانی را به سمت بودجه‌های خود سرریز می‌کند، از کارگران توقع دارد تا با 10 تا 20 درصد افزایش در دستمزدها، زندگی خود را اداره کنند. سئوال ما این است که کارگرانی که بودجه عمرانی برای جبران کسری‌های معیشت خود ندارند، از چه محلی باید صرفه‌جویی کنند؟
وی می‌گوید: وزارت اقتصاد اعلام می‌کند که کف نرخ تورم سال بعد با اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها 22 درصد است. چگونه است که سال گذشته و برای تعیین دستمزد سال 87 کارگران، نرخ تورم احتمالی اعلام شده از سوی بانک مرکزی ملاک عمل قرار گرفت، ولی امسال قرار است که نرخ تورم غیرواقعی 12 تا 13 درصدی ملاک تعیین دستمزدها باشد؟
نماینده سابق کارگران در شورای عالی کار می‌افزاید: این روند، مسیر نامبارک و نامیمونی است که بانک مرکزی درباره معیشت کارگران در پیش گرفته است. پیام این رفتارها، این است که از این پس هر بار تورم سالانه و تورم نقطه به نقطه با هم سنجیده می‌شوند و هر کدام که کمتر بود، ملاک تعیین دستمزد کارگران قرار می‌گیرد.

کیهان: موسوی از شبکه های ماهواره ای و اینترنتی رهنمود می گیرد

کیهان: موسوی از شبکه های ماهواره ای و اینترنتی رهنمود می گیرد

خبر آنلاين : روزنامه کيهان در ستون اخبار ویژه اش نوشت: سراج میردامادی که مدیرکل انتخابات وزارت کشور در دولت خاتمی بود و هم اکنون در فرانسه ساکن است، در وبلاگ خود با ارائه گزارشی از برنامه های موسوی و وضعیت به هم ریخته مشاوران وی می نویسد: «او در منزل از تجهیزات دریافت امواج ماهواره برخوردار نیست اما سایر انواع ارتباطات از قبیل موبایل و تلفن و اینترنت دارد و دوستان او گاه و بیگاه برخی از برنامه های سیاسی ماهواره ها را برای ایشان بر روی نوار ضبط کرده و به ایشان نشان می دهند در غیر این صورت اینترنت ای دی اس ال منزل و دفتر ایشان کم و بیش جبران نبود ماهواره را می نماید.
کیهان در ادامه افزوده:‌ موسوی، بطور متوسط روزانه حدود دو ساعت را به مطالعه روزنامه ها و نشریات کاغذی و کمی بیشتر از این مدت را صرف خواندن سایتهای اینترنتی خبری و تحلیلی داخلی و خارجی می‌نماید».

فشار بر اساتید دانشگاه ادامه دارد: حقوق دکتر ستاری‌فر هم قطع شد!‌

حقوق دکتر ستاری‌فر توسط دانشگاه علامه طباطبایی قطع شد. به گزارش خبرنگار ندای سبز آزادی،در پی تسویه های صورت گرفته از اساتید دانشگاه علامه طباطبایی ، حکم بازنشستگی دکتر ستاریفر معاون رییس جمهور دولت اصلاحات و رییس اسبق سازمان منحله مدیریت و برنامه ریزی کشور با استناد مخدوش و بدون طی تشریفات مرسوم به طور شتابزده صادر شد و از 15 بهمن ماه 88 این استاد دانشگاه بازنشسته اعلام شده است. در عین حال تا زمان پرداخت حقوق بازنشستگی این استاد دانشگاه که 4 ماه دیگر است از پرداخت حقوق به وی ممانعت به عمل می آید.

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ دوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با بيست و يکم فوريه ۲۰۱۰ ، 03:23:36 توسط naser
دوستم كه جهار پنج ماهه از آمريكا به ايران رفته تماس گرفته بود و ميگفت جي ميل ها هنوز بسته است و نميتونه ايميل هايش رو باز كنه كه كلي نامه هاي اداري ممكنه توش باشه- و به همين دليل پس وردشو به خواهرش كه توي آمريكاس داده اون ايميل هاشو باز كنه- دوست ديگري دارم كه از ايران به تركيه رفته و ميگفت ايران خيلي قاراشمشي شده - زندانها پر از مخالفين شدو و حتي مدرسه ها رو براي زندان احتصاص دادن چون جا كم اوردن و هر كي تكون ميخوره ميگيرن -.باورش نميشد تركيه ميتونه راخت بدون مزاخمت راه بره و تهديدي بالاي سرش نباشه .. از گراني شديد هم ميگفت .... ظاهرا اوضاع ايران روز به روز از اين هم پيچيده تر و نظامي تر خواهد شد تا جايي كه......

وزیر دادگستری : در روز عاشورا 700 نفر دستگیر شدند که 400 نفر آنها به آن طرف وصل بودند!

روزنامه آرمان : در حالی که تعداد بازداشتی‌های روز عاشورا از سوی نهاد قضایی حداکثر 300 نفر اعلام شده بود وزیر دادگستری روز گذشته در نشستی 400 نفر دیگر به آن اضافه کرد.مرتضی بختیاری که در نشست شورای مرکزی تشکل فرهنگی- دانشجویی حامیان دولت سخن می‌گفت به ‌دستگیری کروبی و موسوی هم اشاره کرد و از ادله کافی برای این امر خبر داد و گفت: ارایه فرصت‌به سران فتنه به سود نظام است

و آنها نمی‌توانند در آینده مظلوم‌نمایی و توطئه کنند بلکه ماهیت خود را بیشتر افشا ‌می‌کنند و آنگاه می‌توان درباره آنها تصمیم مناسب گرفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از فارس، وی در ادامه افزود: اگر این آقایان دو ماه قبل بازداشت می‌شدند که دلایل این کار هم وجود داشت‌ مطمئن باشید هم‌اکنون آن‌طور که در بین مردم مطرح است که چرا اینها موضع نگرفتند، اتفاق نمی‌افتاد اما اکنون در بین مردم نسبت به آنان نفرت ایجاد شده است و ثمره رویکرد آنها را می‌بینیم و اگر پیش از حادثه عاشورا برای مردم ولایت‌مدار ما واقعا سر سوزنی تردید و شبهه وجود داشت، این تردید‌ها بر‌طرف شد. وزیر دادگستری گفت: رهبر معظم انقلاب حتی بعد از حادثه روز عاشورا هم از آنها خواستند که موضع خود را مشخص و خط‌شان را از دشمنان نظام جدا کنند اما این اتفاق نیفتاد و دقیقا همان مساله بنی‌‌صدر در حال تکرار است؛ امام راحل (ره) چند بار به بنی‌صدر فرمودند خط خود را از عوامل فتنه مثل جبهه ملی و نهضت آزادی و منافقین جدا کنید اما او به نصایح امام توجه نکرد.
بختیاری افزود: وقتی طرفداران بنی‌‌صدر دیدند که او به حرف امام عمل نکرد، تردیدشان بر‌طرف شد و یقین پیدا کردند که بنی‌صدر با ولایت و رهبری زاویه پیدا کرده و کم‌کم ریزش کردند. هم‌اکنون هم شرایط همین‌طور است و با آنکه دلایل برای دستگیری کروبی و موسوی وجود دارد اما یکی از نقاطی که باید مصلحت‌‌اندیشی شود، اینجاست. بختیاری با توضیح اینکه عدم برخورد با سران فتنه به معنای سازش یا به این معنا نیست که افراد بدون پشتوانه دستگیر شوند و کسانی که زور یا حامی دارند، بمانند‌ بلکه به معنای رعایت مصلحت نظام است، افزود: در روز عاشورا 700 نفر توسط نیروی انتظامی دستگیر شدند که از این تعداد حدود 300 نفر اظهار ندامت کرده و با ارایه تعهد آزاد شدند و حدود 400 نفر هم به آن طرف وصل بودند و سابقه نداشته در یک واقعه 700 نفر دستگیر شوند و 400 نفر آنها جزو عوامل باشند که البته جرم آنها کمتر از کسانی است که در راس هرم قرار دارند.

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ دوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با بيست و يکم فوريه ۲۰۱۰ ، 05:03:43 توسط ساسان اول
مرتضی بختیاری مزدور خودفروش : نوبت تو هم خواهد رسید . یک درسی به تو خود فروش و مزدور خامنه ای جلاد بدهیم که در روزنامه ها بنویسند !/ غرش شیران بگذشت و رفت / این عوعو سگان وروبهان شما نیز بگذرد . اگر حکومت و دولت پایدار می ماند هرگز به تو و خامنه ای بی همه چیز نمی رسید . فعلن تا این جای تاریخ آمده ایم . زنگ ها برای پاسداران دزد و فاشیست مسلح هم به صدا درآمده است . اگر خوب گوش بسپاری خواهید شنید. مرگ بر خامنه ای و جمهوری اسهالی یادت نره .در آن روز موعود ،در هرسوراخی قایم شوید ، بیرون ات می کشیم مرتضی بختیاری قاتل جوانان ما....

نوشته شده در تاريخ دوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با بيست و يکم فوريه ۲۰۱۰ ، 02:41:08 توسط حجت
جناب وزیر بی اطلاع و بیخبر از "داد" و گسترش آن در جامعه، تو که باید حقوق بدانی، تعریف کن منظورت از آن طرف چین است یاروسیه ونحوه اتصال و مدارکت را بحضور محترم ملت ایران که ارباب و ولینعمت توهستند تقدیم کن. مردک اینملت که بپا خواسته اند همه شان بآن طرف اتصال دارند زیرا شما اهریمنان یک طرف هستید و تمام ملت بپا خواسته خواهان مالکیت کشورشان و نابودی اساس و نظام شما هستند و هم از این رو ما وابسته به طرف ملت هستیم که میشود آنطرف و در مقابل شما. در طرف شما گروهی اهریمن است واراذل واوباش قداره بند و چا قو کش که با پول متعلق بطرف مردم مسلح شدند وبا پول طرف ملت خود وخانواده بدبختشان نان میخورند ودر کمال بیوجدانی باتوم را به بدن با ارزش آن جوان قهرمان میزندو اوج بی شرافتی را عیان میسازد. ای خاک برسرتو وزیروایادی بیهمه چیزت که نان مارا میخوریدوخصم جان ماشده اید. روی موتوری که متعلق بماست مینشینید وبا بنزین رایگان که ازپول ماداده شده وجود منحوستان راجابجا میکنید وزن ومردوپیروجوان را بافریاد رادان جنایتکار طوری میزنید که ناقص شوند وفکر نمیکنید که این ناقص شدگان سرمایه های ایرانندکه بایدآنراآبادکنند.

نوشته شده در تاريخ يکم اسفند ۱۳۸۸ برابر با بيستم فوريه ۲۰۱۰ ، 23:40:20 توسط دلبند
اینجای بابای دروغگو!!!

نوشته شده در تاريخ يکم اسفند ۱۳۸۸ برابر با بيستم فوريه ۲۰۱۰ ، 20:32:45 توسط abdi
اين همان ادامه سياست سازش باند هاشمي و خامنه اي و روش جنگ رواني است عليه موسوي و كروبي براي مرعوب كردن و پيوستن آنان به اين سازش است اما از آنجائيكه شرايط ذهني و عيني جامعه آمادگي مقاومت خشن را درمقابل سركوبگران دارد ازاينروست كه رهبران جبش سبز ميبايست مخفي شده و هدايت جنبش را بعهده گيرند در غير اينصورت اگر به سازش تن ندهند حتما خطر ترور آنان را تهديد خواهد كرد٠

نوشته شده در تاريخ يکم اسفند ۱۳۸۸ برابر با بيستم فوريه ۲۰۱۰ ، 19:15:41 توسط رضا
چیزی نخواهد گذشت که اینها خواهند 70 میلیون نفر به آن طرف وصل هستند و همین یک مشت آشغال خودی هستند.

دومین دیدار کروبی و موسوی در این هفته صورت گرفت

دومین دیدار کروبی و موسوی در این هفته صورت گرفت

سحام نبوز:مهدی کروبی و میرحسین موسوی با یکدیگر دیدار و درباره چگونگی اتخاذ مواضع جدید در روزهای آینده گفتگو و رایزنی کردند. این دیدار روز شنبه، اول اسفندماه در منزل مهدی کروبی برگذار شد و به جز میرحسین موسوی و مهدی کروبی، حجت الاسلام محتشمی پور و حجت الاسلام کیان ارثی نیز در آن حضور داشتند.به گزارش خبرنگار سحام نیوز در این دیدار حاضرین درباره اتفاقات روزهای اخیر و چگونگی اتخاذ مواضع تازه در روزهای آینده به بحث و تبادل نظر پرداختند.

پرونده عبدالله مومنی در دست بررسی است

سایت تا آزادی زندانیان سبز - محمد شريف وکیل عبدالله مومنی در خصوص پرونده موکلش ظهار داشت: پرونده موكلم در شعبه 36 دادگاه تجديد نظر در حال رسيدگي است و تاكنون منجر به صدور حكم قطعي نشده است.
گفتنی است که عبدالله نوری سخنگوي سازمان دانش آموختگان (ادوار تحکیم وحدت) است که نیمه شب ۱ تیر ۱۳۸۸ در ساختمان ستاد شهروند آزاد در میدان ونک تهران بازداشت شد.

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ دوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با بيست و يکم فوريه ۲۰۱۰ ، 12:39:38 توسط نازنین
اقای موسوی و کروبی با مردم رو راست باشید مردم دیگر گول تزویر و دروغ ها را نخواهند خورد هر چند شما گذشته درخشانی که نشان از وطن برستی و ملی گرائی باشد ندارید ولی خود را به بن بست بردید و باید دست از افکار قدرت طلبی خود برداشته و اگر سنگ ملت را به سینه میزنید خالصانه به مردم به بیوندید که چاره ائی ندارید وقدرت را فراموش کنید و دین خود ادا کنید ولی اگر اهداف گذشته را دنبال میکنید ره به جائی نخواهید برد ..مردم ایران برای ایران و ایرانی ازاد و سر افراز چون گذشته را طلب میکنند نه اینکه برای یک رفاه نسبی ..مردم به دنبال ابیاری ریشه های درخت کهنسال خود هستند که در سایه بر بارش به همه چیز خواهند رسید در غیر اینصورت باز بازیشان خواهند گرفت .مردم که فرزندانش در مدت کوتاه مهاجرت و غربت ثابت کردند که کاشف اند . سازنده اند و افتخار افرینند و همه را در کشور خود جستجو میکنند ..در سایه امنیت و رفاه و سر بلندی نه زیر چتر اجنتبی های اشعالگر دایناسوری خونخوار ودروغگو و غارتگر...

نوشته شده در تاريخ دوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با بيست و يکم فوريه ۲۰۱۰ ، 12:05:59 توسط وطن
دیدار دوباره برای کنترل مردم مانند ۲۲ بهمن . گول این طرفدارن ولایت فقیه را نمیخوریم . هردو مزدور علی گدا هستند .

نوشته شده در تاريخ دوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با بيست و يکم فوريه ۲۰۱۰ ، 05:24:21 توسط پدرام
اگر جنبش سبز میخواد وقتش را برای تصمیم گیری موسوی و کروبی تلف کنه پس فاتحه. فوری باید اتحادیه و شورای رهبری با کاندید شدن و رای گیری در اینترت و همه پرسی تشکی بشه. چنبش نمیتونه در فاز اولیه طی این هشت ماه بیشتر دوام بیاره. چون مجبوره فقط از راه حمله متقابل به رژم دوام بیاره. کروبی و موسوی بیشتر نمیتونند نماد رهبری این جنبش بمانند چون تهاجم انها تا به خط قرمز رسیده یعنی «شعار جمهوری ایرانی».وباید قبول کرد که بیشتر توانایی ندارند در رهبری.دو راه در پیش است یا جنبش بدون رهبر شروع به مبارزه مسلحانه با حمله به کلانتری ها و پادگانها و سبک شبیخون که بسیجی ها وحشت داشته باشند. چون تجربه نشان داده به خاطر ریگی در سیستان هیچ کس خاضر نیست بره انجا برای رژیم بجنگه یا فوری شورای رهبری تشکیل بشه وگرنه بدون برنامه از این جنبش فقط یک خاطره در ذهن مردم میماند همانند قیام مردم چکسلواکی در 1968 یا چین 1989 .رفسنجانی خاتمی و اصلاح طلب ها رفتند سمت خامنه ای چون همه انها در این سی سال پرونده های کثیفی دارند که فقط با وجود این رژیم میتونه افشا نشه. سپاه و ارتش هم نیامدند طرف مردم وچنبش در خطر ریزش است

نوشته شده در تاريخ دوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با بيست و يکم فوريه ۲۰۱۰ ، 05:12:15 توسط ای شیخ بیعتت مبارک !!!
جلسه برای انحراف افکار مردم از برنامه شب چهارشنبه سوری ، بمانند جلسه رئیس تشخیص مصلحت و مقام معظم رهبری پیش از 22 بهمن . یا بیانیه های سازشکارانه موسوی و کروبی ...........

نوشته شده در تاريخ دوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با بيست و يکم فوريه ۲۰۱۰ ، 03:14:40 توسط اشکان خان
ای بابا! اینها خود بهتر از هر کس میدانند که مشکل مردم از پایه و بن میباشد برای همین هم ممکن است هر لحظه و هر جا دست رد به مردم بزنند و پشتشون رو خالی کنن. مردم الان مانند مردم 30 سال پیش نیستند که فکرشون رو بدن به عده ای و خود تماشا کنن که چه اتفاقی میفته ، الان خودشون تصمیم میگیرن که کی به خیابان بروند و کی نروند. پس ما با شما یا بدون شما ، با برگذاری دیدارهای مکرر شما یا لغو آنها همچنان پیش میرویم به سوی جایگاهی که باید در آن باشیم هر چند آهسته ولی پیوسته.

نوشته شده در تاريخ دوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با بيست و يکم فوريه ۲۰۱۰ ، 02:41:23 توسط شورا
در این هفته چندین گروه و سازمان وابسته به این جریان، با صدور بیانیه، شکوه و شکایت سر دادند که جناح خامنه‌ای حضور آن‌ها را در راه‌پیمایی نادیده گرفته، و بالاخره از این که نیروهای امنیتی، پلیس و بسیج آن قدر زیاد در این راه‌پیمایی‌ها حضور داشتند که تاکنون بی‌سابقه بوده است، ابراز شگفتی کرده‌اند. این شکوه و شکایت و ابراز شگفتی، فقط یک چیز را نشان می‌دهد و آن تحقیر و فلاکت گروه‌هایی‌ست که جز شکست سرنوشتی نداشته و نخواهند داشت. کسی که خواهان جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیش و نه کم است، راهی جز چاکری و فرمانبرداری از خامنه‌ای نخواهد داشت. . چون جمهوری اسلامی یعنی خامنه‌ای، یعنی ولایت مطلقه فقیه، یعنی استبداد و سرکوب. بنابراین روشن است که چرا گروه‌های موسوم به اصلاح‌طلب نمی‌توانند چیز دیگری جز یک مشت گروه‌های تحقیر شده، مفلوک و شکست خورده باشند.راه توده‌های مردم ایران به کلی از آن‌ها جداست. مردم ایران، سربلند در راه انقلاب برای سرنگونی جمهوری اسلامی، با تمام جناح‌ها و گروه‌های ریز و درشت آن، گام برمی‌دارند و سرانجام،با اقتدار، ستم‌گران را از اریکه قدرت به زیر خواهند کشید.

نوشته شده در تاريخ دوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با بيست و يکم فوريه ۲۰۱۰ ، 01:44:29 توسط zede din
این‌ها خواسته‌های ما می‌باشد: ۱) آزادی کلام، ۲) برابری حقوق زن و مرد، ۳) ممنونیت کامل شکنجه و اعدام، ۴) جدایی دین از سیاست، به رسمیت شناختن قوانین برای همه، حتا برای رئیس جمهور، ۴) به رسمیت شناختن حقوق بشر، ۵) به رسمیت شناختن همه ادیان، عقاید، ملیت ها، ۶) آزادی استفاده از زبان مادری، ۷) محاکمه تمامی سر کردگان جمهوری اعدامی که در سر کوب ملت دست داشتند، ۸) نابودی تمامی زندان‌های سیاسی. نابود باد اسلام، درود بر آزادی. ۴-شنبه سوری یادت نره که رژیم آخرین نفسشو میکشه

نوشته شده در تاريخ دوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با بيست و يکم فوريه ۲۰۱۰ ، 01:14:46 توسط Amir
شما در روز ۲۲ بهمن ثابت کردید که به ملت ایران خیانت کردید . شما اصلاح پذیر نیستیدد و ملت ایران گول شمارا نخواهند خورد . ببین چگونه ریش و پشم خامنه یی را آتش خواهیم زد در روز چهار شنبه سوری .

نوشته شده در تاريخ دوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با بيست و يکم فوريه ۲۰۱۰ ، 00:24:04 توسط ستاره
لابد در باره "سكوت" و سكوت هر چه بيشتر در مقابل حكومت جانشين الله و شكنجه و اعدام و تجاوز به زنها و مردهاي ايراني ديدار داشته اند! ديدارهاي خيانتبار هرگز دردي از "رژيم فاسد ام القراي اسلامي" دوا نكرد و نخواهد كرد! آنچه بواقع درد از رژيم دست نشانده ولي فقيه ارتجاع دوا ميكند همانا رفتن و راهي شدن و پيوستن سيد علي به گور و قبرستان تاريخ است! رهبران ميخواهند درباره اتفاقات روزهای اخیر و چگونگی اتخاذ مواضع تازه در روزهای "آینده خيانتبارشان" بيانيه بدهند! و اين بيانيه ها البته خيلي مهم هستند! گاهي اوقات, خانمهاي رهبران "جنبش سكوت" نيز بيانيه ميدهند! راستش را بخواهيد در دربار كثيف ولايت همه جور خودفروش و مردم فروش و دينفروش به وفور يافت ميشود! خب چرا كه نه؟ فقيه پولش را بهشون ميده! در دربار كثيف ولايت فقيه, هر چه خودفروش تر و خائن تر و سرسپرده تر باشي بيشتر ميتواني چپاول و غارت كني و پول و ثروت و مال بيوه زنان و كودكان و مستضعفان و مسلمانان و كلهم را به يغما ببري! اما از طرفي مردم مبارز و آزاديخواه ايران نيز براي سرنگوني حكومت گنديده و فرتوت ولي فقيه آماده ميشوند٠٠٠

نوشته شده در تاريخ يکم اسفند ۱۳۸۸ برابر با بيستم فوريه ۲۰۱۰ ، 18:52:44 توسط نیما
وقتی تعلل در آن هست یقینان می خواهند که نه سیخ بسوزه و نه کباب. اما به آقایان موسوی و کروبی باید یادآوری کرد که این موضع گیری می تواند شما را به لحاظ سیاسی برای همیشه بسوزاند و خسر دنیا و آخرت شوید. ولی فقیه راهی برای شما باقی نگذاشته و حال باید انتخاب کنید مردم یا قاتل مردم علی خامنه ای راه سومی باقی نمانده است. همانطوری که خود شماها می گویید پشت مردم حرکت می کنید باید در عمل هم ثابت کنید و به خواست مردم که شعارهای آنها مرگ بر خامنه ای و مرگ بر اصل ولی فقیه است را بپذیرید.

نوشته شده در تاريخ يکم اسفند ۱۳۸۸ برابر با بيستم فوريه ۲۰۱۰ ، 18:52:05 توسط abdi
آقايان موسوي و كروبي درمقابل قواي سركوب رهبري چه مواضعي ميتوانيد اتخاذ كنيد؟ مواضع ميتواند مماشات يا باري بهر جهت و يا مواضع راديكالتر باشد سياست مماشات و يا انتظار بدون جهت محكوم به شكست هم براي جنبش و هم النهايت براي رهبران آن خواهد بود در ضمن دشمن بسيار هشيار است و تمام حركات جنبش را زير نظر دارد و تمام سرمايه گذاري خود را در جهت وادار كردن جنبش به سياست مماشات و انتظار خسته كننده جهت به زانو درآوردن جنبش بكار گرفته است تا در نهايت به قتل رهبران جنبش دست زند در اين ميان جريانهاي سازشكار باند رفسنجاني روحاني و رضائي... با نوعي بازي فريبكارانه از جمله حذف نظارت استصوابي شوراي نگهبان و استيضاح احمدي نژاد در مجلس و محاكمه مرتضوي بعنوان مسئول كهريزك و....نيز با ديكتاتور در جهت بزانو درآوردن جنبش همراه شده اند و اما اينكه موسوي و كروبي تاچه اندازه باجريانهاي سازشكار همراه شوند قضاوت مشگل و به آينده خيلي نزديك موكول ميشود اما آنچه مسلم و قطعي است روند فعلي جنبش سبز نميتواند جوابگوي اهداف و خواسته هاي اين جنبش باشد٠

نوشته شده در تاريخ يکم اسفند ۱۳۸۸ برابر با بيستم فوريه ۲۰۱۰ ، 17:49:45 توسط بابک جان
زود باشید گرامیان ببینیم شما برنامه تان چیست!

9 تریلیون دلار منابع ملی هدر می‌رود

خبر آنلاين، آذرجزایری: به گفته مسوولان نفتی ، متوسط ضریب برداشت از میادین نفتی ایران حدود 24 درصد است که البته این رقم در برخی از میادین چون میدان نفتی سروش حدود 7 درصد و در برخی از میادین نفتی چون اهواز حدود 35 درصد است .

به گفته رئیس پژوهش و توسعه صنعت نفت و عضو علی البدل هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران ، این عدد در برخی از کشورها تا حدود 48درصد افزایش یافته و در مواردی، حتی کشورهای منطقه که دارای ذخایری نزدیک به ایران هستند توانسته اند این عدد را تا سطوح بالاتری افزایش دهند.

براین اساس در حال حاضر نروژ توانسته است با استفاده از تکنولوژی های روز ضریب بازیافت خود را به 65 درصد برساند.

این در حالی است که براساس برنامه پنجم توسعه باید تا پایان این برنامه حدود5/2 درصد به ضریب برداشت نفت ایران افزوده شود که در این صورت نیز ایران همچنان نسبت به کشورهای دیگر بسیار عقب خواهد بود .

در این بین با محاسبه ضریب برداشت نفت حدود 24 درصد و با در نظر گرفتن میزان ذخایر درجای نفت خام کشور حدود 560 میلیارد بشکه ایران می تواند حدود 134 میلیارد و 400 میلیون بشکه نفت خود را استخراج کند در صورتیکه اگر از تکنولوژی های روز استفاده کنیم و ضریب بازیافت خود را به سطح 48درصد برسانیم ایران می تواند حدود 268 میلیارد و 800 میلیون بشکه نفت خود را استخراج کند .

براین اساس در حال حاضر با محاسبه فروش هر بشکه نفت ایران به نرخ 65 دلار در واقع ایران با ضریب برداشت 24 درصد قادر خواهد بود از محل فروش نفت خود حدود 9 تریلیون دلار درآمد ایجاد کند .این در حالی است که در صورتیکه مسوولان نفتی بتوانند ضریب برداشت از میادین نفتی خود را با استفاده از تکنولوژی های روز به 48درصد برسانند 18 تریلیون دلار درامد عاید کشور خواهد شد .


نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ دوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با بيست و يکم فوريه ۲۰۱۰ ، 00:08:00 توسط Kaveh
Less selling oil equals less looting and killing

نوشته شده در تاريخ يکم اسفند ۱۳۸۸ برابر با بيستم فوريه ۲۰۱۰ ، 20:11:19 توسط ALI
با سلام صحبتهاي اين اقا مثل يك بچه كلاس اول ابتدائي همه با اگر وشايد شروع وتمامشده است اين نشانه بي لپاقتي وبي همه چيزي يك سري دزد را ميرساند كه مسئوليت مراگز حساس به انها واگذار شده وجاي مهر هم روي پيشانيشان نقش بسته و حاج اقا هم ناميده ميشوند تف برروح پدر ومادران مسئولاني كه با ظاهر سازي و با اسم اسلام ودين به فگر پر كردن نهتنها جيبهايشان بلكه حسابهاي خارجشان هستندباد

نوشته شده در تاريخ يکم اسفند ۱۳۸۸ برابر با بيستم فوريه ۲۰۱۰ ، 18:38:25 توسط سهراب یل
برداشت از منابع مشترک نظیر منبع گاز پارس جنوبی که مشترک است و قطر با استخراج و در واقع تاراج آن کلاه گشادی بر سر کشور ما می گذارد باید افزایش یابد و هرچه کمتر از این میدان گازی بهره ببریم کشور نیم وجبی قطر که زمانی مال ایران بوده آن را بیشتر تخلیه می کند، اما حرص و طمع در استخراج منابع نفتی اختصاصی یعنی خرج هرچه بیشتر ثروت ملی که متعلق به یک نسل نیست و نسل های آتی هم از آن سهم دارند، درست نیست، بنابراین عنوان این خبر و همچنین محتوای آن غلط است.

رشد اقتصادی سال آینده ایران؛ صفر یا زیر صفر

بی بی سی : احمد توکلی، رئیس مرکز پژوهشهای مجلس ایران پیش بینی کرده است که نرخ رشد اقتصادی ایران امسال کمتر از دو درصد باشد و سال آینده رشد اقتصادی اگر منفی نشود در حد صفر خواهد بود.

آقای توکلی با استناد به آماری که بانک مرکزی به مجلس ارائه داده می گوید که رشد اقتصادی کشور سال گذشته 2.3 درصد بوده و پیش بینی می شود این نرخ امسال به 1.5 تا 2 درصد برسد.

آماری دقیق رشد اقتصادی سال گذشته منتشر نشده است اما آخرین گزارش بانک مرکزی ایران در باره وضعیت اقتصادی سال گذشته نشان می دهد که رشد اقتصادی در نیمه اول سال گذشته ۲.۷ درصد بوده است.

گزارشها نشان می دهد که بعد از گسترش بحران اقتصادی جهانی و کاهش قیمت نفت، نرخ رشد اقتصادی در نیمه دوم سال باید کاهش بیشتری پیدا کرده باشد.

گزارش بانک مرکزی در باره وضعیت اقتصادی سال گذشته با آنکه تقریبا در بقیه بخشها کامل است اما فقط رشد اقتصادی نیمه اول سال را نشان می دهد ولی آمار سرمایه گذاری ها حاکی از کاهش سرمایه گذاری در بخش های مختلف نظیر صنعت و بازار مسکن است.

کاهش سرمایه گذاری را می توان یکی از نشانه های توقف رشد و سیر نزولی رشد اقتصادی تلقی کرد. تحلیلگران اقتصادی می گویند که وضعیت اقتصادی ایران در یک سال و نیم اخیر از دوران رونق خود فاصله گرفته و این شکاف همچنان در حال افزایش است.

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس از قول شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد می گوید که اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه ها "دو واحد درصد" از رشد اقتصادی کم می کند بنابر این پیش بینی می شود "سال آینده حالت رکود در این بخش ادامه یابد و حتی منفی شود."

افت رشد اقتصادی تا این حد فقط با دوره جنگ هشت ساله با عراق قابل مقایسه است که نیمی از درآمدهای نفتی هزینه جنگ می شد و به دلیل فرار سرمایه و نیروی انسانی و تحریم های غرب رشد اقتصادی غیر ممکن بود اما بعد از آن، در تمام دوره ها با وجود آنکه اهداف رشد اقتصادی به طور کامل محقق نمی شد اما رشد اقتصادی هیچگاه به طور میانگین به کمتر از سه درصد نرسید.

علائم رکود

رکود اقتصادی از سال گذشته آغاز شد و آمارهای رسمی نیز نشان می دهد که تا پایان سال 1386 وضعیت اقتصادی کشور در شرایط متعادلی قرار داشته اما یکباره در سال گذشته همه چیز به هم ریخت و نرخ رشد اقتصادی از بالای شش درصد در سال 1386 به کمتر از نصف در نیمه اول سال گذشته رسید.

شواهد نشان می دهد که رکود در اقتصاد ایران در حال عمیق تر شدن است و به همین دلیل نرخ تورم نیز از حدود 25 درصد به نصف کاهش پیدا کرده است.

برخلاف آنچه دولت می گوید، کاهش نرخ تورم فقط مربوط به تصمیماتی نبوده که دولت گرفته یا بانک مرکزی اجرا کرده است، بلکه عامل اصلی کاهش سریع نرخ تورم، رکود اقتصادی بوده است.

اقتصاد ایران وارد یک دوران رکود شده و برخی اقتصاددانان در مورد تشدید رکود در نتیجه کاهش عواید نفتی و کاهش اعتماد سرمایه گذاران ابراز نگرانی کرده اند.

در شرایط رکود اقتصادی معمولا از رشد تورم کاسته می شود اما با توجه به برنامه ها و رویکردهای دولت آقای احمدی نژاد، این احتمال مطرح شده که ممکن است دولت برای جبران کاهش عواید نفتی، به انتشار پول بدون پشتوانه متوسل شود و این کار، فشار کاهشی ناشی از رکود را خنثی کند.

همچنین، اجرای سیاست حذف برخی از یارانه ها ممکن است باعث وارد شدن فشار تورمی جدیدی به اقتصاد ایران شود، هرچند مقامات دولتی اطمینان داده اند که کاهشی که در بودجه جاری صورت می گیرد باعث تعدیل چنین فشارهایی خواهد شد.

در غیر اینصورت، اقتصاد ایران با بحران تورم رکودی شدید مواجه می شود به این معنی که گرانی کالاها و خدمات، همزمان عوارضی مانند گسترش بیکاری و کاهش فرصت های شغلی و تنزل سطح فعالیت های اقتصادی را به همراه خواهد آورد.

جواد لاریجانی: اعدام‌شدگان اخیر معترض انتخاباتی نبودند


بی بی سی : در حالی که قوه قضائیه ایران سه هفته پیش اعلام کرده بود که دو نفر را به اتهام شرکت در اعتراضات انتخاباتی اعدام کرده است، دبیر ستاد حقوق بشر این قوه می گوید که این دو نفر از ماه ها پیش از انتخابات در زندان بوده اند.

آقای لاریجانی، شامگاه جمعه ۳۰ بهمن (۱۹ فوریه) در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "یورونیوز" تاکید کرد که این دو نفر "هیچ ربطی" به تظاهرات پس از انتخابات نداشتند و به خاطر بمب گذاری در "مسجدی در شیراز" مجازات شدند.

آقای لاریجانی سه شنبه شب گذشته نیز در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفته بود که دو اعدام شده اخیر با بمب گذاری در شیراز "حداقل ۱۴ نفر" را کشته اند.

دادسرای عمومی و انقلاب تهران، روز ۸ بهمن از صدور حکم اعدام برای یازده تن از متهمان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری، از جمله معترضان روز عاشورا، خبر داد.

این دادسرا همچنین اعلام کرد که از میان ۱۱ نفر فوق، ۲ نفر که به "اقدامات ضدانقلابی و ساختارشکنانه" در "ماه‌های اخیر به خصوص روز عاشورا" دست زده ‌بودند اعدام شده اند.

"اعدام شدگان قطعا در جریان آشوب های اخیر دستگیر شده اند"

آرش رحمانی پور، ۲۰ ساله و محمد علی زمانی، ۳۷ ساله، اعدام شدگان آن روز بودند که اتهام آنها از جمله محاربه و تلاش برای براندازی بود.

آقای رحمانی پور و آقای علی زمانی در کنار عده دیگری از بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات، در طول تابستان گذشته در جلسات دادگاه های دسته جمعی حاضر شده و علیه خود سخنانی گفته بودند.
بعد از صدور اطلاعیه قوه قضائیه در مورد ارتباط اعدام این دو نفر با ناآرامی های پس از انتخابات، وکلای یکی از این دو و گروه های حقوق بشر گفتند که این دو نفر پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران بازداشت شده و تحت فشار به "کارهای ناکرده" اعتراف کرده بودند.

به گفته گروه های حامی حقوق بشر، این دو نفر به اتهام دست داشتن در انفجار بمب در محل برگزاری مراسم هفتگی یک گروه مذهبی به نام "کانون رهپویان وصال" در شیراز دستگیر شده بودند که زمان وقوع آن، ۲۴ فروردین ۱۳۸۷ بود.

در پی این اعتراض ها، دادسرای تهران جزئیات اتهامات آرش رحمانی پور و محمدرضا علی زمانی را اعلام کرد که در آن نشانی از اتهام شرکت در اعتراضات انتخاباتی دیده نمی شد.

با این حال، خبرگزاری فارس در ۱۳ بهمن اظهارات معاون اول قوه قضائیه ابراهیم رئیسی را نقل کرد که در درباره "شایعه عدم حضور اعدام شدگان در اغتشاشات اخیر" می گفت: "دو نفری که اعدام شده و ۹ نفر دیگر که به زودی اعدام خواهند شد قطعا در جریان آشوب‌های اخیر دستگیر شدند و هر کدام به یکی از جریان‌های ضد انقلاب مرتبط بوده و با انگیزه نفاق و براندازی نظام در اغتشاشات حضور یافته‌اند".

چند روز بعد از اعدام آرش رحمانی پور و محمد علی زمانی، احمد جنتی امام جمعه موقت تهران، در خطبه های نماز جمعه پایتخت از اعدام آنها دفاع کرد و خواستار "رحم نکردن" قوه قضائیه به "مفسدان فی الارض" شد.

به نظر می رسد که اظهارات تازه دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه بر ابهامات موجود در مورد اعدام آقای رحمانی پور و آقای علی زمانی می افزاید، چرا که در اطلاعیه دادسرای تهران در مورد جزئیات اتهامات این دو، نشانی از دست داشتن در انفجار شیراز هم دیده نمی شد.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو رهبر مخالفان دولت ایران، دو روز پس از اعدام آقای علی زمانی و آقای رحمانی پور در دیدار با یکدیگر اعلام کرده بودند: "به نظر می رسد کسانی که اقدام به اعدام آنها شد ماهها قبل از جریان برگزاری انتخابات دستگیر شده و پرونده آنها نیز ارتباطی با حوادث انتخابات اخیر نداشته است و به گفته وکلایشان آنها تنها توانسته اند دیداری کوتاه با موکلان خود داشته باشند و مراحل دادرسی برای آنها انجام نشده است . به نظر می رسد که چنین اقدامی برای ایجاد خوف در مردم جهت عدم حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن است."

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ دوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با بيست و يکم فوريه ۲۰۱۰ ، 03:36:12 توسط irani
اینها جانی هستند.از یک سو ، قبل از انتخابات با اعدام این فرزندان ایران ،خواستند ترس را بر مردم غالب کنند و بعد از این کار جنتی (جهنمی) ، در نماز جمعه ،تحسین کرد این موضوع را ،و گفت بیشتر اعدام کنید این محارب را ،و از سویی دیگر ،الان که به نتیجه رسیده اند ،لاری جانی (به معنای واقعی جانی ) حرف را عوض میکند و این اراجیف را به هم میدوزد .مرگ به شما باد.امیدوارم روزی فرا رسد ،و شما جانیان از خامنه ای گرفته تا کوچک ترینتان به سزای اعمال خود برسید و زجه اتان را تمام ایران بشنود .نفرین یک ملت پشت سر شما و خانواده اتان خواهد بود. زنده باد ایران ، و ایرانی .

نوشته شده در تاريخ دوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با بيست و يکم فوريه ۲۰۱۰ ، 02:01:14 توسط حجت
دگتر الفی عزیزم درود برتو و احساس پاکت و درود بر فردوسی بزرگ حکیم و یگانه تاریخ ما که درد را تشخیص داد و گفت و همه چیزش را فدای زبانش کرد. همیشه نظریات شما عالی است و این یکی از ستاره های آنهاست. ما هنوز که ادعای بالا رفتن دانش و بینش خود داریم، بخودمان باورمان نیامده و خود را لایق ابداع و ابتکار نمیدانیم و بدنبال نسخه های دیگران میگردیم که در گذشته ها و برای خودشان نوشته اند و بیماری را شفا نداده. اگر ما باور بخرد خود داشتیم (بیزدان که گر ما خرد داشتیم) و بجای جستجوی متخصص خارجی و سرمایه گذاری خارجی و دانشمند خارجی این متخصصین و دانشمندان خود را که در گمنامی میمیرند و ما حتی آفرینی بآنها نمیگوئیم را رشد میدادیم و نه آنکه بمحض مشاهده یکی از آنها در کنار خود از روی حسد کله اش را بسنگ بکوبیم و به هیچ چیز آو رحم نکنیم تا از میدان بدر رود. ما نخواهیم توانست تا زمانیکه باور کنیم که ما میتوانیم. دستت را میبوسم و بتو درود میفرستم.hojjat@northlondonacademy.com

نوشته شده در تاريخ يکم اسفند ۱۳۸۸ برابر با بيستم فوريه ۲۰۱۰ ، 21:06:15 توسط دگتر الفی
از آنروز، دشمن بما چیره گشت=که ما را روان و خرد ،تیره گشت/از آنروز، این خانه ویرانه شد=که نان آورش، مرد بیگانه شد چو ناکس به ده ،کدخدایی کند=کشاورز باید، گدایی کند/کجا رفت، آن دانش و ھوش ما=چه شد ؟مھر میھن فراموش ما که! انداخت آتش در این بوستان=کز آن سوخت ،جان و دل دوستان/به یزدان که گر، ما خرد داشتیم=کجا، این سر انجام بد داشتیم/بسوزد ،در آتش گرت جان و تن=به از، زندگی کردن و زیستن/اگر مایه زندگی، بندگی است=دو صد بار مردن، به از زندگی است/بیا تا بکوشیم و جنگ آوریم=برون، سر از این بار ننگ آوریم ..برگرفته از یک وبلاگ ایرانی.. عزیزان هموطن ،از ماست که بر ماست!وقتیکه بیگانگان به خواهران و مادران ماتجاوز کردند و اولاد بدنیا امده از تجاوز را به نام سید بر ما قالب کردند و ما ایرانیان اصیل ،به راحتی انها را سرور خود دانستیم که از ما بهترند! و سوراخ چاهی شد مقدس!که از توش هیولایی ادمخوار و خون آشام ،به نام امام زمان! بیرون بیاید و همه مردم ما وجهان را کشتار کند و انتظار ما هم بپایان برسد! بشود دین ما! دیگر چه توقع!که یکی از گینه بیسائو بیاید بگوید من مالک این اب و خاک وسرور شما هستم!ننگ برما!!

نوشته شده در تاريخ يکم اسفند ۱۳۸۸ برابر با بيستم فوريه ۲۰۱۰ ، 17:50:43 توسط نازنین
درود بر حجت عزیزم که همیشه در ستون نظرات به دنبالت میگردم امیدوارم رفع کسالت شده باشی و در سلامت..میدانی من و شما و یار در دیار دق کرده مان بهم قول دادیم که در روز ازادی ایران همدیگر را در شهیاد ملاقات کنیم ..بامید انروز و روح رامینمان شاد..حجت جان همانطور که میدانی این شیادان و جلادان دیگر خون جلوی جشمشان راگرفته و قابل بحث نیستند من دیگر افشایشان نمیکنم که دستشان برای مرده ها هم رو شده تا رشد زنده ها..فقط یاد اوری میکنم برای رشد فکری جوانان بخصوص فریبخوردگان که بدانند باید جافظه تاریخی را حفظ کرد و از گذشته درس گرفت و برای ایران فرزندی خلف باشند نه نا خلف ....باعث افتخار باشند نه شرمندگی ...و سعی میکنم به این نوع مخاطبان بیام بدهم..شاید مقبول افتد...

نوشته شده در تاريخ يکم اسفند ۱۳۸۸ برابر با بيستم فوريه ۲۰۱۰ ، 16:54:51 توسط حجت
بادرودبخانم نازنین عزیز وتشکرازاینکه درغیاب این بنده یادمن کرده بودید واظهار نگرانی برای سلامتم، بنده در بیمارستان بودم واینک بازبرای مدتی درخدمت هموطنان هستم تاچه پیش آیدوامیدبآنکه این اهریمنان بروند ودرغیاب رامین عزیز، وبیاداودرجشن آزادی ایران دورمیدان شهیاد، مالرها دست دردست کردهاوقشقائیها وسایر هموطنان شهیاد رااحاطه کنیم وبرای ایرانمان شبی راتاصبح برقصیم وآزادی رادرکشور عزیزخودمان تجربه کنیم و دامن همت بکمرزده وبامحرومیت محرومان نبردی سنگین بیاغازیم. رؤیای شیرینی که مراسرپانگهمیدارد. مثل همیشه نطرت رادرمورداهریمنان تأییدمیکنم واین یکی عراقی را که از آن دوتای دیگردرجه اهریمنیش بالاتراست نه لایق نصیحت است ونه حتی نفس کشیدن، هرچند دوست ندارم هیچ انسانی ویاحیوان انسان نمائی را محکوم بمرگ کنم. نمیفهمم چطوریک نفربااندام و ارگانهای یک انسان میتواند توجیه کننده کشتن جوانان بیگناه بجرم طرفداری ازسلطنت باشد، هرچندمن سلطنت طلب نیستم ولی انسان باهرعقیده سیاسی محترم است. نامحترم کسی است که دین فروشی را باسیاست درآمیزد وبجای مغازه دین فروشی سوپرمارکت سیاست دینی برقرارکنند. کجاست وجدان و شرفشان؟

نوشته شده در تاريخ يکم اسفند ۱۳۸۸ برابر با بيستم فوريه ۲۰۱۰ ، 15:39:03 توسط نازنین
هزاران جوان در مرز های ایران وعراق جان عزیزشان را برای خاک وطن و ناموس و جان و مال این ملت کف دست گذاشتند که دست این عربها متجاوز را کوتاه کنند متاسفانه بقول مثل ایرانی که نه چک زدیم نه چونه عراقیها اومدند تو خونه و صاحب تام الختیار این سرزمین و ملت شدند ثروتمان را که بین خود تقسیم کردند و ناموسمان را هم در بغل شیخها معامله میکنند خون ملت را هم که کف خیابانها ریختند.. لهجه اقا نشان میدهد که ایرانی نیست ...ملت ایران باید حق خونهای شهدا .معلولین و جانبازان دوران جنگ و جنایات این رزیم بخصوص این سه برادر را بگیرند و ازسرزمین باک مان بیرونشان کنیم همانطور که در خرمشهر کردیم..واقعا اگر این نشود ننگ بر بیشانی ایرانیان برای همیشه خواهد ماند..شرم و ننگ باد بر خائنین ایران زمین که خود را ایرانی میخوانند..

نوشته شده در تاريخ يکم اسفند ۱۳۸۸ برابر با بيستم فوريه ۲۰۱۰ ، 13:11:34 توسط اشکان بشر زاده
همه مردم ایران باید به حرفهای اربابان جدید خود یعنی 3 تفنگدار بی چون وچرا گردن بنهیم زیرا اینان از نوع دیگرند مفتی صاحب شده اند مفتی مفتی هم دست بر نخواهند داشت همین الان داشتم خاطره نیک اهنگ را میخواندم که این جواد گفته بود که بیخود روزنامه نگاران را میگیرند معلوم است زمان خاتمی بوده آنوقتها هنوز آش با جاش در چنگال یتیم غوره های بغدادی نبوده است اما حالا ملک دارا وسیروس از آن 3 پادشه عرب نزاد است که هرکدام به سازی سوزی را میزنند تا ریشه ایرانیت را بخشکانند نباید انتظاری داشت که بروند واز ما وفرهنگ ما دفاع کنند علی میبخشید سلطان علی لاری جونی هم یک زمان فرمایشت داده بود که ایرانیها بی فرهنگ بودند وما عربها آمدیم وآدمشان کردیم یعنی همه تاریخ پیش از اسلام ما که همه شرف وعزت جهانی ما به آن بسته است زرشک خوب اگر اینان ایرانی اند که نباید اینگونه باشند که تنها سود خویش را میبینند علی خامنه ای هم گویا یک خورده وبرده ای با این فامیل دارد برایش مهم نیست که صاحب ایران ماییم نه او ونه اینان اما این 3 حسن وقسین ومسین را بر سر نوشت ما مسلط کرده است که ملت یعنی کشک حکومت را خدا امضا کرده وبه آقا دا