Tuesday, February 17, 2015

صانع ژاله ۲۶ ساله، دانشجوی هنرهای نمایشی دانشگاه هنر، جوانی عاشق هنر و مطالعه از شهر پاوه که همانند محمد مختاری در جریان اعتراضات جنبش سبز در ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ بر اثر اصابت مستقیم گلوله کشته شد. پس از قیام مردم مصر و تونس، میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو نامزد معترض به نتایج انتخابات خرداد ۸۸ طی نامه‌ای درخواست مجوز برای راهپیمایی و اعلام حمایت از اعتراضات مصر و تونس کردند. اگر چه وزارت کشور با این درخواست مخالفت کرد اما این فراخوان جمع زیادی از شهروندان را برای راهپیمایی اعتراضی علیه به خیابان‌ها کشاند. صانع یکی از تظاهرات‌کنندگان بود که با گلوله نیروهای امنیتی کشته شد. رسانه‌های حکومتی او را بسیجی معرفی کرده و خبرگزاری فارس دست به انتشار تصویری زد که ادعا می‌شد تصویر کارت عضویت ژاله در نیروی مقاومت بسیج است. انتشار تصویر صانع در کنار آیت‌الله منتظری توسط رسانه‌های غیر حکومتی اما باعث خشم نهادهای امنیتی شد. حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در گفتگو با تلویزیون دولتی ایران، ژاله را جاسوس و نفوذی حکومت اعلام کرد که در هنگام ملاقات با منتظری خبرهای خوبی را به آن‌ها داده بود. تشییع جنازه صانع هم به صحنهٔ درگیری طرفداران و مخالفان حکومت تبدیل شد. دانشجویان دانشگاه هنر قرار گذاشته بودند که صبح روز چهارشنبه، ۲۷ بهمن ماه برای ادای احترام به صانع ژاله و عزاداری در دانشگاه جمع شوند اما دانشگاه پر بود ازنیروهای بسیجی و لباس شخصی. صانع ژاله، تحت حراست نیروهای نظامی و انتظامی تشییع شد و حضور دانشحویان با برخورد تند و خشن لباس‌شخصی‌ها و نیروهای امنیتی روبه‌رو شد. پیکر صانع ژاله در پاوه به خانواده او تحویل داده نشد. نیروهای امنیتی خودشان پیکر صانع را در پاوه به خاک سپردند. بنیاد شهید تلاش کرد خانواده صانع را مجاب کند تا زیر برگه‌ای را امضا کند که آن‌ها صانع را شهید معرفی کنند ولی خانواده صانع چنین اجازه‌ای را به آن‌ها ندادند. یادش گرامی


صانع ژاله ۲۶ ساله، دانشجوی هنرهای نمایشی دانشگاه هنر، جوانی عاشق هنر و مطالعه از شهر پاوه که همانند محمد مختاری در جریان اعتراضات جنبش سبز در ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ بر اثر اصابت مستقیم گلوله کشته شد.
پس از قیام مردم مصر و تونس، میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو نامزد معترض به نتایج انتخابات خرداد ۸۸ طی نامه‌ای درخواست مجوز برای راهپیمایی و اعلام حمایت از اعتراضات مصر و تونس کردند. اگر چه وزارت کشور با این درخواست مخالفت کرد اما این فراخوان جمع زیادی از شهروندان را برای راهپیمایی اعتراضی علیه به خیابان‌ها کشاند.
صانع یکی از تظاهرات‌کنندگان بود که با گلوله نیروهای امنیتی کشته شد.
رسانه‌های حکومتی او را بسیجی معرفی کرده و خبرگزاری فارس دست به انتشار تصویری زد که ادعا می‌شد تصویر کارت عضویت ژاله در نیروی مقاومت بسیج است. انتشار تصویر صانع در کنار آیت‌الله منتظری توسط رسانه‌های غیر حکومتی اما باعث خشم نهادهای امنیتی شد. حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در گفتگو با تلویزیون دولتی ایران، ژاله را جاسوس و نفوذی حکومت اعلام کرد که در هنگام ملاقات با منتظری خبرهای خوبی را به آن‌ها داده بود.
تشییع جنازه صانع هم به صحنهٔ درگیری طرفداران و مخالفان حکومت تبدیل شد. دانشجویان دانشگاه هنر قرار گذاشته بودند که صبح روز چهارشنبه، ۲۷ بهمن ماه برای ادای احترام به صانع ژاله و عزاداری در دانشگاه جمع شوند اما دانشگاه پر بود ازنیروهای بسیجی و لباس شخصی.
صانع ژاله، تحت حراست نیروهای نظامی و انتظامی تشییع شد و حضور دانشحویان با برخورد تند و خشن لباس‌شخصی‌ها و نیروهای امنیتی روبه‌رو شد.
پیکر صانع ژاله در پاوه به خانواده او تحویل داده نشد. نیروهای امنیتی خودشان پیکر صانع را در پاوه به خاک سپردند.
بنیاد شهید تلاش کرد خانواده صانع را مجاب کند تا زیر برگه‌ای را امضا کند که آن‌ها صانع را شهید معرفی کنند ولی خانواده صانع چنین اجازه‌ای را به آن‌ها ندادند.
یادش گرامی

برای تحمل ۵ سال و ۹۱ روز حبس رحیمی تحویل اوین شد

برای تحمل ۵ سال و ۹۱ روز حبس
رحیمی تحویل اوین شد
نیروی انتظامی دیروز محمدرضا رحیمی، معاون اول دولت دهم را برای سپری کردن دوره محکومیت خود به زندان اوین معرفی کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، با توجه به قطعیت حکم محکومیت رحیمی، سرپرست اجرای احکام دادسرای کارکنان دولت دستور اجرای حکم حبس را از طریق نیروی انتظامی صادر کرده است.
براساس این گزارش، ماموران پلیس دیروز با حضور در محل سکونت رحیمی، او را فراخواندند و پس از تفهیم موضوع اجرای حکم، معاون اول دولت دهم را برای تحمل حبس به زندان اوین معرفی کردند. شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران که محاکمه رحیمی را برعهده داشت او را به ۱۵ سال حبس، پرداخت دو میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان رد مال و یک میلیارد تومان جزای نقدی محکوم کرده بود که به دنبال اعتراض نامبرده به حکم صادرشده، پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع شد و سرانجام شعبه ۱۱ این دیوان حکم قطعی پرونده را اول بهمن اعلام کرد. در این حکم میزان جزای نقدی و رد مال تعیین شده از سوی دادگاه کیفری استان تایید شد اما میزان حبس به پنج سال و ۹۱ روز کاهش یافت.
رحیمی که بلندپایه‌ترین مقامی است که به جرم فساد اقتصادی محکوم شده است در اواخر دولت دهم، نشان درجه یک خدمت را از محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌ این دولت دریافت کرد. همچنین تناقض میان محکومیت او به دلیل اتهام‌هایی مرتبط با فساد اقتصادی و سمت‌هایی که رحیمی در دولت دهم و مجلس هفتم در اختیار داشت از دیگر نکاتی است که در این مدت در کانون توجه افکار عمومی قرار گرفته است. از یک‌سو، معاون اول رئیس‌جمهوری، رئیس ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی که متشکل از نمایندگان سه قوه است، به شمار می‌رود که رحیمی به مدت چهار سال در دولت دهم این سمت را برعهده داشت. از سوی دیگر با انتخاب غلامعلی حدادعادل، رئیس مجلس هفتم و رای نمایندگان آن دوره مجلس، رحیمی به‌عنوان رئیس دیوان محاسبات منصوب شد که سازمانی برای نظارت بر عملکرد مالی دولت و جلوگیری از تخلفات بودجه‌ای است.
فرهیختگان
تیتر و عکس صفحه اول شرق

متهم فساد سه هزار میلیاردی که باید در زندان باشد در ختم مادر احمدی‌نژاد +عکس

متهم فساد سه هزار میلیاردی که باید در زندان باشد در ختم مادر احمدی‌نژاد +عکس

خدامراد احمدی، متهم ردیف هشتم فساد سه هزار میلیاردی در مراسم ختم مادر محمود احمدی نژاد حاضر شد. خدامراد احمدی یکی از نزدیکان محمود احمدی نژاد و از اعضای حلقه موسوم به علم و صنعتی ها به شمار می رود با این حال، حضور این محکوم پرونده فساد بزرگ مالی برای عرض تسلیت به رییس جمهور سابق در حالی است که او بر اساس حکم دادگاه پرونده مذکور به 10 سال زندان محکوم شده است.

به گزارش گروه سایر رسانه‌های ایلنا به نقل از صراط‌نیوز؛ غلامحسین محسنی اژه ای سی ام بهمن ماه 91 در چهل و چهارمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به تأیید حکم تعدادی از متهمان پرونده فساد بزرگ مالی رأی تأییدشده این افراد در شعبه 13 دیوان عالی کشور را قرائت کرد که بر اساس آن متهم ردیف هشتم خدامراد احمدی معاون وزیر و رئیس سازمان ایمیدرو به‌اتهام اخلال در نظام اقتصادی به "10 سال حبس و ردّ اموال دریافتی به‌عنوان رشوه به‌میزان 900 میلیون تومان و پرداخت همین میزان جریمه نقدی و 30 سال انفصال از مشاغل دولتی" محکوم شده بود.

خدامراد احمدی در زمان وزارت محرابیان در وزارت صنایع و معادن، به ریاست حوزه وزارتی منصوب شد و سپس به ریاست شرکت شهرک‌های صنعتی ارتقا یافت. غضنفری پس از انتصاب به عنوان وزیر صنعت معدن و تجارت، ریاست یکی از بزرگترین بنگاه های اقتصادی کشور (ایمیدرو) را به خدامراد احمدی سپرد.



خدامراد احمدی ۵ماه قبل از دستگیری در تیرماه۹۰ و قبل از اینکه توسط غضنفری به ریاست ایمیدرو منصوب شود در مصاحبه ای گفته بود: "برخی می گویند این محبوبیت به خاطر روابط عمومی بالایم است. به هر حال دوستان لطف دارند. یادم هست چندی پیش به همراه آقای رحیمی معاون اول رییس جمهور برای افتتاح چندین پروژه به آذربایجان رفته بودم.صنعتگران از همان فرودگاه به استقبالم آمدند و نگذاشتند من با تیم معاون اول باشم."

حال حضور چنین فردی در مراسم ختم مادر احمدی نژاد در حالی که دوره محکومیت زندان خود را سپری می کند ابهامات متعددی را ایجاد کرده است. اولا آیا او در حال حاضر دوره محکومیتش را سپری می کند؟

اگر احمدی از زندان مرخصی گرفته است، رابطه فعلی او با احمدی نژاد چیست که در دورانی که رییس جمهور سابق خط قرمز اطرافش را پاک کرده و از دوستان سابقش هم تبری می جوید، خدامراد همچنان در زمره نزدیک ترین یاران او به شمار می رود؟

تصادف مرگبار پژویی با ۱۲ سرنشین در جاده نایین

تصادف مرگبار پژویی با ۱۲ سرنشین در جاده نایین

خودرویی با ۱۲ سرنشین در مسیر نایین به یزد سبب تصادفی مرگبار شد. در این حادثه رانندگی ۳ تن کشته و ۶ نفر نیز زخمی شدند. به گفته مقامات رسمی اغلب سرنشینان خودروی پژو اتباع افغانستان بوده‌اند.
 پژویی سوخته در ایران، عکس تزیینی است
پژویی سوخته در ایران، عکس تزیینی است
بامداد دوشنبه (۲۷ بهمن/۱۶ فوریه) در یک سانحه رانندگی در نزدیکی شهرستان نایین سه نفر کشته و شش تن مجروح شدند.
خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) به نقل از رئیس آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرستان نايين نوشت: «خودروی یادشده که حامل اتباع افغان بود و در صندوق عقب آن نیز چند نفر جا داده شده بودند در نزدیکی نایین با یک دستگاه کامیون کشنده (تریلر) برخورد کرد.»
به گفته مقامات رسمی، خودروی حامل اتباع افغان از نوع پژو ۴۰۵ بوده است. عبدالله سلطانی، رئیس آتش‌نشانی نایین تایید کرد که راننده پژو ایرانی بوده که به همراه دو سرنشین افغان "در دم کشته" شدند. سه نفر از مجروحان نیز جراحت سطحی برداشته‌اند.
محل تصادف در جاده یزد به نایین بوده است. مقامات رسمی تصریح کردند که خودروی پژو سه برابر ظرفیت مجاز سرنشین داشته و دومین حادثه در نوع خود در این مسیر به شمار می‌آید.
به گفته مقامات انتظامی مسیر یزد به نایین از جمله مسیرهایی است که شهروندان افغان به صورت غیرقانونی برای سفر به مناطق مرکزی ایران در آن تردد می‌کنند. به گفته یک مقام رسمی راننده پژو مذکور نیز پیش از ورود به گلوگاه شهر نایین، برای "پنهان ماندن از دید ماموران پاسگاه"، با انحراف به چپ قصد ورود به جاده فرعی را داشته که هنگام عبور از عرض جاده با یک دستگاه تریلر برخورد می‌کند.
بنا به گزارش ایرنا در آذر ماه سال ۹۲ نیز یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ با ۱۱ سرنشین که آنها نیز تابعیت افغانستان را داشتند در ورودی شهرستان نایین از جاده منحرف و سبب تصادف مرگبار با سه خودروی دیگر شد. در این حادثه تمامی ۱۱ سرنشین پژو کشته شدند. ۲ تن از سرنشیان خودروهای دیگر نیز در این سانحه جان باختند.
تلفات زیاد در حوادث رانندگی
گرچه میزان تلفات در حوادث رانندگی در ایران در سال‌های گذشته کاهش یافته، اما با این حال ایران همچنان از نظر تعداد قربانیان حوادث رانندگی در میان ۱۸۰ کشور جهان در جایگاه ۱۷۷ قرار دارد.
شهرام جباری‌زادگان، معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ۲۹ آذر به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت که در هفت ماه نخست سال جاری خورشیدی ۱۰ هزار و ۹۱۴ نفر بر اثر سوانح رانندگی در ایران جان باخته‌اند. در همین مدت نیز در حدود ۱۹۴هزار نفر در این حوادث مصدوم شده‌اند.

داعش ویدیوی گردن زده شدن ۲۱ «مسیحی مصری» را منتشر کرد

داعش ویدیوی گردن زده شدن ۲۱ «مسیحی مصری» را منتشر کرد

آرشیو

گروه دولت اسلامی روز یکشنبه ویدیویی را منتشر کرد که در آن  ۲۱ نفر که گفته می شود مصری مسیحی هستند، در لیبی گردن زده شدند.
در این ویدیوی ۵ دقیقه ای، شبه نظامیانی که لباس مشکی به تن دارند، مردان اسیر را که لباس نارنجی به تن دارند، به کنار یک ساحل می برند، آنها را مجبور می کنند زانو بزنند و سپس سر آن ها را قطع می کنند.
این ویدیو در یک حساب تویتری که مطالب یک سایت حامی داعش را منتشر می کند، آمده است.
هزاران مصری از سال ۲۰۱۱ و قیام مصر در جستجوی کار به لیبی رفته اند .