Tuesday, February 17, 2015

برای تحمل ۵ سال و ۹۱ روز حبس رحیمی تحویل اوین شد

برای تحمل ۵ سال و ۹۱ روز حبس
رحیمی تحویل اوین شد
نیروی انتظامی دیروز محمدرضا رحیمی، معاون اول دولت دهم را برای سپری کردن دوره محکومیت خود به زندان اوین معرفی کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، با توجه به قطعیت حکم محکومیت رحیمی، سرپرست اجرای احکام دادسرای کارکنان دولت دستور اجرای حکم حبس را از طریق نیروی انتظامی صادر کرده است.
براساس این گزارش، ماموران پلیس دیروز با حضور در محل سکونت رحیمی، او را فراخواندند و پس از تفهیم موضوع اجرای حکم، معاون اول دولت دهم را برای تحمل حبس به زندان اوین معرفی کردند. شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران که محاکمه رحیمی را برعهده داشت او را به ۱۵ سال حبس، پرداخت دو میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان رد مال و یک میلیارد تومان جزای نقدی محکوم کرده بود که به دنبال اعتراض نامبرده به حکم صادرشده، پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع شد و سرانجام شعبه ۱۱ این دیوان حکم قطعی پرونده را اول بهمن اعلام کرد. در این حکم میزان جزای نقدی و رد مال تعیین شده از سوی دادگاه کیفری استان تایید شد اما میزان حبس به پنج سال و ۹۱ روز کاهش یافت.
رحیمی که بلندپایه‌ترین مقامی است که به جرم فساد اقتصادی محکوم شده است در اواخر دولت دهم، نشان درجه یک خدمت را از محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌ این دولت دریافت کرد. همچنین تناقض میان محکومیت او به دلیل اتهام‌هایی مرتبط با فساد اقتصادی و سمت‌هایی که رحیمی در دولت دهم و مجلس هفتم در اختیار داشت از دیگر نکاتی است که در این مدت در کانون توجه افکار عمومی قرار گرفته است. از یک‌سو، معاون اول رئیس‌جمهوری، رئیس ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی که متشکل از نمایندگان سه قوه است، به شمار می‌رود که رحیمی به مدت چهار سال در دولت دهم این سمت را برعهده داشت. از سوی دیگر با انتخاب غلامعلی حدادعادل، رئیس مجلس هفتم و رای نمایندگان آن دوره مجلس، رحیمی به‌عنوان رئیس دیوان محاسبات منصوب شد که سازمانی برای نظارت بر عملکرد مالی دولت و جلوگیری از تخلفات بودجه‌ای است.
فرهیختگان
تیتر و عکس صفحه اول شرق

No comments:

Post a Comment