Saturday, August 16, 2014

ملی‌پوش شمشیرباز از دست گروگان‌گیرها آزاد شد

ملی‌پوش شمشیرباز از دست گروگان‌گیرها آزاد شد

حامد صداقتی و مهدی حسینی ۱۰۸ روز در گروگان بودند

شمشیرباز تیم ملی از دست گروگان‌گیرها آزاد شد
علی اوسط هاشمی، استاندار سیستان و بلوچستان در صفحه فیس‌بوک خود، از آزادی حامد صداقتی، ملی‌پوش سابق و قهرمان شمشیربازی ایران و دوست او مهدی حسینی از دست گروگان‌گیرها خبر داد.
استاندار سیستان و بلوچستان، سه ساعت پیش با انتشار پستی در صفحهفیس‌بوک شخصی خود، نوشت:
سلام، صداقتی شمشیرباز كشور به اتفاق همراهش و با تلاش و جدیت پرسنل سخت‌كوش اطلاعات استان و با همراهی ریش‌سفیدان و معتمدین محلی از اسارت آزاد شد. جا دارد از اقدام تحسین‌آمیز توأم با موفقیت و حفظ سلامت، تشكر و قدردانی [کنم]؛ ان‌شاء الله سعادت و قوت یارتان باد.
حامد صداقتی، در تاریخ دهم اردیبهشت ماه امسال، در سفری به چابهار، به همراه دو دوست خود، به نام‌های «مهدی حسینی» و «محمدعلی غفاری» در مسیر چابهار به خاش به گروگان گرفته شدند. در این گروگان‌گیری، محمدعلی غفاری به دلیل اصابت گلوله به سرش، کشته شد؛ اما حامد صداقتی و مهدی حسینی همچنان در گروگان بودند. در خرداد ماه امسال نیز ویدئویی از آنها منتشر شد که در آن درخواست گروگان‌گیرها برای دریافت ۵ میلیون دلار برای آزادی گروگان‌ها از زبان صداقتی مطرح شده بود.
چند روز پس از این گروگان‌گیری، سید حسین نقوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تشکیل هیأتی از سوی این کمیسیون برای بررسی موضوع گروگان‌گیری قهرمان شمشیربازی ایران خبر داد.