Friday, October 26, 2012

مجمع تشخیص مصلحت نظام در گزارشی اعلام کرد: نیمی از درآمد‌های نفتی ۱۰۰ ساله ایران متعلق به دولت محمود احمدی‌نژاد است مجمع تشخیص مصلحت نظام در گزارشی اعلام کرد دولت احمدی‌نژاد در هفت سال گذشته از محل صادرات نفت خام ۵۳۱ میلیارد دلار درآمد داشته که تقریبا نصف درآمدهای نفتی ایران در ۱۰۰ سال اخیر است. به گزارش دیگربان، این گزارش اعلام کرده که میزان درآمدهای نفتی ایران از زمان کشف و تولید نفت در دوره مظفرالدین شاه تا پایان سال گذشته به یک هزار و ۱۱۶ میلیارد دلار رسیده است.(متن کامل گزارش) آن‌طور که در این گزارش آمده٬ درآمد نفتی ایران از سال ۱۳۵۷ تا سال ۱۳۸۴ یعنی زمان به قدرت رسیدن احمدی‌نژاد ۴۴۵ میلیارد دلار و در هفت سال اخیر رقمی معادل ۵۳۱ میلیارد دلار بوده است. براساس گزارش مجمع٬ درآمد نفتی ایران در سال‌های ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۰ رقمی معادل ۳۵ میلیارد دلار٬ دوره موسوی ۱۱۰ میلیارد دلار٬ دوره هاشمی ۱۴۱ میلیارد دلار و دوره خاتمی ۱۵۷ میلیارد دلار بوده است. مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از گزارش خود آورده که طی هفت سال گذشته ۴۸۴ میلیارد دلار صرف واردات شده است. آن‌طور که گزارش این مجمع نشان می‌دهد حدود نیمی از درآمدهای نفتی ایران در ۱۰۰ سال اخیر در دوران احمدی‌نژاد به دست آمده اما تقریبا تمامی آن از سوی دولت وی هزینه شده است. احمدی‌نژاد از سال ۱۳۸۴ با حمایت‌های علی خامنه‌ای و سپاه در ایران به قدرت رسید و در سال ۱۳۸۸ نیز به عنوان «نامزد پیروز» انتخابات معرفی شد که منجر به ادامه دولت وی برای چهار سال دیگر شد. رهبر جمهوری اسلامی در این هفت سال بار‌ها از سیاست‌ها٬ برنامه‌ها و تصمیمات دولت احمدی‌نژاد حمایت کرده و به حامیان خود توصیه کرده که حامی وی در همه زمینه‌ها باشند. انتقاد‌ها از دولت احمدی‌نژاد که در دو سال گذشته چنان افزایش چشمگیری داشته که آقای خامنه‌ای هم کمتر حاضر شده طی این مدت به صورت علنی به حمایت‌های خود از وی ادامه دهد. در ماه‌های پایانی دولت احمدی‌نژاد٬ طیف گسترده‌ای از محافظه‌کاران نیز به صف مخالفان و منتقدان وی پیوسته و به طور علنی راه خود را از وی جدا کرده‌اند.

مجمع تشخیص مصلحت نظام در گزارشی اعلام کرد:
نیمی از درآمد‌های نفتی ۱۰۰ ساله ایران متعلق به دولت محمود احمدی‌نژاد است


مجمع تشخیص مصلحت نظام در گزارشی اعلام کرد دولت احمدی‌نژاد در هفت سال گذشته از محل صادرات نفت خام ۵۳۱ میلیارد دلار درآمد داشته که تقریبا نصف درآمدهای نفتی ایران در ۱۰۰ سال اخیر است.
به گزارش دیگربان، این گزارش اعلام کرده که میزان درآمدهای نفتی ایران از زمان کشف و تولید نفت در دوره مظفرالدین شاه تا پایان سال گذشته به یک هزار و ۱۱۶ میلیارد دلار رسیده است.(متن کامل گزارش)
آن‌طور که در این گزارش آمده٬ درآمد نفتی ایران از سال ۱۳۵۷ تا سال ۱۳۸۴ یعنی زمان به قدرت رسیدن احمدی‌نژاد ۴۴۵ میلیارد دلار و در هفت سال اخیر رقمی معادل ۵۳۱ میلیارد دلار بوده است.
براساس گزارش مجمع٬ درآمد نفتی ایران در سال‌های ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۰ رقمی معادل ۳۵ میلیارد دلار٬ دوره موسوی ۱۱۰ میلیارد دلار٬ دوره هاشمی ۱۴۱ میلیارد دلار و دوره خاتمی ۱۵۷ میلیارد دلار بوده است.
مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از گزارش خود آورده که طی هفت سال گذشته ۴۸۴ میلیارد دلار صرف واردات شده است.
آن‌طور که گزارش این مجمع نشان می‌دهد حدود نیمی از درآمدهای نفتی ایران در ۱۰۰ سال اخیر در دوران احمدی‌نژاد به دست آمده اما تقریبا تمامی آن از سوی دولت وی هزینه شده است.
احمدی‌نژاد از سال ۱۳۸۴ با حمایت‌های علی خامنه‌ای و سپاه در ایران به قدرت رسید و در سال ۱۳۸۸ نیز به عنوان «نامزد پیروز» انتخابات معرفی شد که منجر به ادامه دولت وی برای چهار سال دیگر شد.
رهبر جمهوری اسلامی در این هفت سال بار‌ها از سیاست‌ها٬ برنامه‌ها و تصمیمات دولت احمدی‌نژاد حمایت کرده و به حامیان خود توصیه کرده که حامی وی در همه زمینه‌ها باشند.
انتقاد‌ها از دولت احمدی‌نژاد که در دو سال گذشته چنان افزایش چشمگیری داشته که آقای خامنه‌ای هم کمتر حاضر شده طی این مدت به صورت علنی به حمایت‌های خود از وی ادامه دهد.
در ماه‌های پایانی دولت احمدی‌نژاد٬ طیف گسترده‌ای از محافظه‌کاران نیز به صف مخالفان و منتقدان وی پیوسته و به طور علنی راه خود را از وی جدا کرده‌اند.

وال استریت جورنال : کمیته امداد امام خمینی در افغانستان برای ساختن خانه وام می پردازد ، جیره های ماهانه نفت، شکر، چای ... میدهد صدای آمریکا : به نوشته یک روزنامه معتبر آمریکایی، ایران به کوششی گسترده برای توسعه شبکه های اطلاعاتی خود در سراسر افغانستان دست زده است و سعی دارد خلاء ناشی از خروج نیروهای آمریکایی از آن کشور را پر کند. وال استریت جورنال در گزارشی که روز جمعه منتشر شد می گوید هر چند پول هایی که ایران در افغانستان خرج می کند به پای میلیارد ها دلاری که آمریکا هزینه کرده نمی رسد، اما توانایی تهران برای اجرای برنامه های اساسی و کار با افغان ها بر نفوذ تهران می افزاید؛ نفوذی که در صورت حمله نظامی آمریکا به ایران می تواند علیه منافع ایالات متحده به کار رود. وال استریت جورنال به نقل از یک مقام ارشد در کاخ ریاست جمهوری افغانستان می گوید: " ایران نفوذی واقعی دارد و قادر است به آسانی 20 هزار افغان را بسیج کند. و این از بمب گذارهای انتحاری که از پاکستان وارد افغانستان می شوند به مراتب خطرناکتر است." وال استریت جورنال به حمایت هایی که بسیاری از رهبران افغانستان سال ها از ایران دریافت کرده اند اشاره می کند و می گوید افغانستان برای کوشش های ایران جهت شکستن انزوای بین المللی خود در حالی که سوریه، متحد اصلی اش، با قیام مردمی دست به گریبان است مهم است. جنگ داخلی سوریه، حزب الله لبنان، متحد دیگر ایران را نیز در موضع دفاعی قرار داده است. وال استریت جورنال شباهت های فرهنگی و زبانی ایران و افغانستان و حضور میلیون ها افغان در ایران را یادآور می شود و می گوید کمیته امداد امام خمینی ابزار اصلی گسترش نفوذ ایران در افغانستان است. این کمیته مانند یک سازمان سری است که در سراسر جهان فعال است و آمریکا دو سال پیش شعبه آن در لبنان را به دلیل حمایت از حزب الله در لیست سیاه قرار داد. در هرات، این کمیته برای ساختن خانه وام می پردازد ، جیره های ماهانه نفت، شکر، چای و دارو فراهم می کند، هزینه های ازدواج جوانان افغان را تامین می کند و دوره های آموزش حرفه ای ترتیب می دهد. با این حال، در گزارش وال استریت جورنال به نقل از یک مقام آمریکایی گفته می شود کوشش های ایران "به جایی نخواهد رسید" زیرا " افغان ها به آنها بد گمان هستند." او می گوید افغان ها می دانند دوستان واقعی آنها کیستند.

وال استریت جورنال : کمیته امداد امام خمینی در افغانستان برای ساختن خانه وام می پردازد ، جیره های ماهانه نفت، شکر، چای ... میدهد


صدای آمریکا : به نوشته یک روزنامه معتبر آمریکایی، ایران به کوششی گسترده برای توسعه شبکه های اطلاعاتی خود در سراسر افغانستان دست زده است و سعی دارد خلاء ناشی از خروج نیروهای آمریکایی از آن کشور را پر کند.

وال استریت جورنال در گزارشی که روز جمعه منتشر شد می گوید هر چند پول هایی که ایران در افغانستان خرج می کند به پای میلیارد ها دلاری که آمریکا هزینه کرده نمی رسد، اما توانایی تهران برای اجرای برنامه های اساسی و کار با افغان ها بر نفوذ تهران می افزاید؛ نفوذی که در صورت حمله نظامی آمریکا به ایران می تواند علیه منافع  ایالات متحده به کار رود.

وال استریت جورنال به نقل از یک مقام ارشد در کاخ ریاست  جمهوری افغانستان می گوید: " ایران نفوذی واقعی دارد و قادر است به آسانی  20 هزار افغان را بسیج کند. و این  از بمب گذارهای انتحاری که از پاکستان وارد افغانستان می شوند به مراتب  خطرناکتر است."
وال استریت جورنال به حمایت هایی که بسیاری از رهبران افغانستان سال ها از ایران دریافت  کرده اند اشاره می کند و می گوید افغانستان برای کوشش های ایران جهت شکستن انزوای بین المللی خود در حالی که سوریه، متحد اصلی اش، با قیام مردمی دست به گریبان است مهم است. جنگ داخلی سوریه، حزب الله لبنان، متحد دیگر ایران را نیز در موضع دفاعی قرار داده است.
وال استریت جورنال شباهت های فرهنگی و زبانی ایران و افغانستان و حضور میلیون ها افغان در ایران را یادآور می شود و می گوید کمیته امداد امام خمینی ابزار اصلی   گسترش نفوذ ایران در افغانستان است. این کمیته مانند یک سازمان سری است که در سراسر جهان فعال است و آمریکا  دو سال پیش شعبه آن در لبنان را به دلیل  حمایت از حزب الله در لیست سیاه  قرار داد.
در هرات، این کمیته برای ساختن خانه وام می پردازد ، جیره های ماهانه نفت، شکر، چای و دارو فراهم می کند، هزینه های ازدواج  جوانان افغان را تامین می کند و دوره های آموزش  حرفه ای ترتیب می دهد.

با این حال، در گزارش وال استریت جورنال به نقل از یک مقام آمریکایی گفته می شود کوشش های ایران "به جایی  نخواهد رسید" زیرا " افغان ها به آنها بد گمان هستند." 

او می گوید افغان ها می دانند دوستان واقعی  آنها کیستند.

*بیانیه وزیرامورخارجه کلینتون درمورد برندگان جایزه ساخاروف** http://go.usa.gov/YvjW ایالات متحده کسب جایزه ساخاروف سال ۲۰١۲ پارلمان اروپا برای آزادی اندیشه را به نسرین ستوده، وکیل ایرانی حقوق بشر، و جعفر پناهی، فیلمساز ایرانی، تبریک می گوید. ما همچنین می خواهیم به سایر فینالیست های این جایزه تبریک بگوییم؛ الس بیالیاتسکی که دریافت کننده جایزه مدافع حقوق بشر سال ۲۰١١ وزارت امور خارجه آمریکاست و نادژدا تالوکونیکووا، یکاترینا ساموسویچ و ماریا آلیوخینا. فعالیت نسرین ستوده و جعفر پناهی برای تقویت حقوق بشر و ترویج آزادی بیان نماینده خواسته همه ایرانیان برای برخورداری و استفاده از حقوق و آزادیهای بنیادین آنهاست. متاسفانه هیچ یک از آنها قادر نخواهند بود از این قدردانی لذت ببرند. مقامات ایرانی ستوده را به خاطر فعالیتهای حقوقی اش زندانی کرده اند و او اکنون علیرغم شرایط وخیم سلامتی اش دوران شش ساله حبسش را سپری می کند. حکومت ایران پناهی را به خاطر فیلمهایش مجازات کرده و او را به شش سال حبس و بیست سال محرومیت از فیلمسازی و ممنوعیت از خروج از کشور محکوم کرده است. ما از دولت ایران خواستار آزادی فوری نسرین ستوده و لغو محدودیتها و محکومیت پناهی و آزادی همه زندانیان سیاسی و دیگر افرادی را که صرفا به خاطر عقاید مذهبی یا سیاسیشان در حبسند هستیم. عکس از تارنمای پارلمان اروپا http://goo.gl/HRGJj


*بیانیه وزیرامورخارجه کلینتون درمورد برندگان جایزه ساخاروف**

http://go.usa.gov/YvjW

ایالات متحده کسب جایزه ساخاروف سال ۲۰١۲ پارلمان اروپا برای آزادی اندیشه را به نسرین ستوده، وکیل ایرانی حقوق بشر، و جعفر پناهی، فیلمساز ایرانی، تبریک می گوید. ما همچنین می خواهیم به سایر فینالیست های این جایزه تبریک بگوییم؛ الس بیالیاتسکی که دریافت کننده جایزه مدافع حقوق بشر سال ۲۰١١ وزارت امور خارجه آمریکاست و نادژدا تالوکونیکووا، یکاترینا ساموسویچ و ماریا آلیوخینا.

فعالیت نسرین ستوده و جعفر پناهی برای تقویت حقوق بشر و ترویج آزادی بیان نماینده خواسته همه ایرانیان برای برخورداری و استفاده از حقوق و آزادیهای بنیادین آنهاست. متاسفانه هیچ یک از آنها قادر نخواهند بود از این قدردانی لذت ببرند. مقامات ایرانی ستوده را به خاطر فعالیتهای حقوقی اش زندانی کرده اند و او اکنون علیرغم شرایط وخیم سلامتی اش دوران شش ساله حبسش را سپری می کند. حکومت ایران پناهی را به خاطر فیلمهایش مجازات کرده و او را به شش سال حبس و بیست سال محرومیت از فیلمسازی و ممنوعیت از خروج از کشور محکوم کرده است. ما از دولت ایران خواستار آزادی فوری نسرین ستوده و لغو محدودیتها و محکومیت پناهی و آزادی همه زندانیان سیاسی و دیگر افرادی را که صرفا به خاطر عقاید مذهبی یا سیاسیشان در حبسند هستیم.

عکس از تارنمای پارلمان اروپا http://goo.gl/HRGJj
**بیانیه وزیرامورخارجه کلینتون درمورد برندگان جایزه ساخاروف**

http://go.usa.gov/YvjW

ایالات متحده کسب جایزه ساخاروف سال ۲۰١۲ پارلمان اروپا برای آزادی اندیشه را به نسرین ستوده، وکیل ایرانی حقوق بشر، و جعفر پناهی، فیلمساز ایرانی، تبریک می گوید. ما همچنین می خواهیم به سایر فینالیست های این جایزه تبریک بگوییم؛ الس بیالیاتسکی که دریافت کننده جایزه مدافع حقوق بشر سال ۲۰١١ وزارت امور خارجه آمریکاست  و نادژدا تالوکونیکووا، یکاترینا ساموسویچ و ماریا آلیوخینا. 

فعالیت نسرین ستوده و جعفر پناهی برای تقویت حقوق بشر و ترویج آزادی بیان نماینده خواسته همه ایرانیان برای برخورداری و استفاده از حقوق و آزادیهای بنیادین آنهاست. متاسفانه هیچ یک از آنها قادر نخواهند بود از این قدردانی لذت ببرند. مقامات ایرانی ستوده را به خاطر فعالیتهای حقوقی اش زندانی کرده اند و او اکنون علیرغم شرایط وخیم سلامتی اش دوران شش ساله حبسش را سپری می کند. حکومت ایران پناهی را به خاطر فیلمهایش مجازات کرده و او را به شش سال حبس و بیست سال محرومیت از فیلمسازی و ممنوعیت از خروج از کشور محکوم کرده است. ما از دولت ایران خواستار آزادی فوری نسرین ستوده و لغو محدودیتها و محکومیت پناهی و آزادی همه زندانیان سیاسی و دیگر افرادی را که صرفا به خاطر عقاید مذهبی  یا سیاسیشان در حبسند هستیم.

عکس از تارنمای پارلمان اروپا  http://goo.gl/HRGJj

بدنبال نصب شبانه پوسترهای بزرگ احمدی نژاد در مسیر فرودگاه امام خمینی از راه اتوبان خلیج فارس تا خروجی عوارضی، پخش وسیع و سراسری پوسترهائی به بهانه سالروز تولد او آغاز شده است. دراین پوسترها، بر خلاف گذشته که عکس های احمدی نژاد زیر سایه خامنه ای و خمینی منتشر می شد، احمدی نژاد از این دو سایه فاصله گرفته و عکس فردی او تبلیغ شده است. عکسی که تداعی کننده تقابل او با خامنه ایست و این نشان میدهد که کانون فکر و تاکتیکی که پشت سر او قرار دارد، بدرستی تشخیص داده که استقلال و تبلیغ جدائی او از خامنه ای و دار و دسته اطراف وی، می تواند موجب جلب آراء شهرنشین ها بشود. این درحالی است که خامنه ای با سفر به شهرهای کوچک خراسان شمالی و در ادامه آن – چنان که گفته شده- به آذربایجان و کردستان سعی می کند رای روستاها و شهرهای کوچک احمدی نژاد را از وی بگیرد!




بدنبال نصب شبانه پوسترهای بزرگ احمدی نژاد در مسیر فرودگاه امام خمینی از راه اتوبان خلیج فارس تا خروجی عوارضی، پخش وسیع و سراسری پوسترهائی به بهانه سالروز تولد او آغاز شده است. دراین پوسترها، بر خلاف گذشته که عکس های احمدی نژاد زیر سایه خامنه ای و خمینی منتشر می شد، احمدی نژاد از این دو سایه فاصله گرفته و عکس فردی او تبلیغ شده است. عکسی که تداعی کننده تقابل او با خامنه ایست و این نشان میدهد که کانون فکر و تاکتیکی که پشت سر او قرار دارد، بدرستی تشخیص داده که استقلال و تبلیغ جدائی او از خامنه ای و دار و دسته اطراف وی، می تواند موجب جلب آراء شهرنشین ها بشود. این درحالی است که خامنه ای با سفر به شهرهای کوچک خراسان شمالی و در ادامه آن – چنان که گفته شده- به آذربایجان و کردستان سعی می کند رای روستاها و شهرهای کوچک احمدی نژاد را از وی بگیرد!
http://www.pyknet.net/index.htm
پخش سراسری پوستر تبلیغاتی دوم احمدی نژاد

بدنبال نصب شبانه پوسترهای بزرگ احمدی نژاد در مسیر فرودگاه امام خمینی از راه اتوبان خلیج فارس تا خروجی عوارضی، پخش وسیع و سراسری پوسترهائی به بهانه سالروز تولد او آغاز شده است. دراین پوسترها، بر خلاف گذشته که عکس های احمدی نژاد زیر سایه خامنه ای و خمینی منتشر می شد، احمدی نژاد از این دو سایه فاصله گرفته و عکس فردی او تبلیغ شده است. عکسی که تداعی کننده تقابل او با خامنه ایست و این نشان میدهد که کانون فکر و تاکتیکی که پشت سر او قرار دارد، بدرستی تشخیص داده که استقلال و تبلیغ جدائی او از خامنه ای و دار و دسته اطراف وی، می تواند موجب جلب آراء شهرنشین ها بشود. این درحالی است که خامنه ای با سفر به شهرهای کوچک خراسان شمالی و در ادامه آن – چنان که گفته شده- به آذربایجان و کردستان سعی می کند رای روستاها و شهرهای کوچک احمدی نژاد را از وی بگیرد!

سفر محرمانه نمایندگان رهبر و فرماندهان سپاه به امریکا یک هفته پس از تکذیب خبر "نیویورک تایمز" مبنی بر پیشنهادهای جمهوری اسلامی برای مذاکره با امریکا، منابع خبری وبسایت کلمه اطلاع دادند که علی اکبر ولایتی مشاور امور خارجی علی خامنه ای به همراه رئیس سازمان اطلاعات و امنیت سپاه "حجت الاسلام طائب" بی سر و صدا راهی نیویورک شده اند. هدف از این سفر، زیارت ویرانه برج دوقلوی حادثه 11 سپتامبر نمی تواند باشد، هیچ زیارتگاه دیگری هم در نیویورک نیست، مگر زیارت چهره های رابط با کاخ سفید و شخص اوباما. چرا طائب و چرا ولایتی؟ علی اکبر ولایتی هم زبان انگلیسی میداند، هم سالها وزیر خارجه دولت موسوی و هاشمی رفسنجانی بوده، هم مورد اعتماد علی خامنه ایست و هم مورد تائید هاشمی رفسنجانی. ولایتی نخستین کسی بود که علی خامنه ای سعی داشت موسوی را از نخست وزیر برکنار کرده و او را به جای او بنشاند. در جریان کودتای 22 خرداد نیز او حاضر نشد مواضع تندی علیه موسوی اتخاذ کند. در هفته های اخیر نیز منتقل کننده نظر خامنه ای به مجلسی ها برای مدارا با احمدی نژاد او بوده است. به این امید که چند ماه آینده بی حادثه سپری شود. حضور طائب که دست دراز مجتبی خامنه ای در سپاه است در کنار علی اکبر ولایتی معنای دیگری جز این ندارد که او به نمایندگی از شورای فرماندهی سپاه عازم نیویورک شده است. به همین دلیل سفر ولایتی و طائب به نیویورک را می تواند سفر نمایندگان بیت رهبری و شورای فرماندهان سپاه دانست. یعنی دو ارگانی که قدرت را دراختیار دارند و هر تفاهمی در این سطح صورت بگیرد، با واکنشی در داخل حکومت و قدرت نمی تواند به همراه داشته باشد، مگر کارشکنی های باند احمدی نژاد که لابد برای آن هم تدابیری اتخاذ کرده اند. هدف از این سفر و مذاکره حل مشکل پرونده اتمی و حذف تحریم هاست و این دو موضوع، نه تنها دو اهرم فشار بین المللی است، بلکه در داخل ایران و در کل حاکمیت نیز به اهرم فشار به خامنه ای تبدیل شده اند. چنان که در سخنرانی های وی در خراسان شمالی نیز کاملا مشهود بود که مدام از خود و سیاست هایش دفاع کرد که همین نیاز به دفاع، یعنی فشار و انتقاد در پشت صحنه. آنچه مسلم است مطبوعات و رسانه های داخل کشور درباره این سفر ومذاکره خبری منتشر نخواهند کرد، بنابراین باید منتظر ماند و در مطبوعات امریکا نتایج این سفر را خواند!



سفر محرمانه نمایندگان رهبر
و فرماندهان سپاه به امریکا

یک هفته پس از تکذیب خبر "نیویورک تایمز" مبنی بر پیشنهادهای جمهوری اسلامی برای مذاکره با امریکا، منابع خبری وبسایت کلمه اطلاع دادند که علی اکبر ولایتی مشاور امور خارجی علی خامنه ای به همراه رئیس سازمان اطلاعات و امنیت سپاه "حجت الاسلام طائب" بی سر و صدا راهی نیویورک شده اند. هدف از این سفر، زیارت ویرانه برج دوقلوی حادثه 11 سپتامبر نمی تواند باشد، هیچ زیارتگاه دیگری هم در نیویورک نیست، مگر زیارت چهره های رابط با کاخ سفید و شخص اوباما.
چرا طائب و چرا ولایتی؟
علی اکبر ولایتی هم زبان انگلیسی میداند، هم سالها وزیر خارجه دولت موسوی و هاشمی رفسنجانی بوده، هم مورد اعتماد علی خامنه ایست و هم مورد تائید هاشمی رفسنجانی. ولایتی نخستین کسی بود که علی خامنه ای سعی داشت موسوی را از نخست وزیر برکنار کرده و او را به جای او بنشاند. در جریان کودتای 22 خرداد نیز او حاضر نشد مواضع تندی علیه موسوی اتخاذ کند. در هفته های اخیر نیز منتقل کننده نظر خامنه ای به مجلسی ها برای مدارا با احمدی نژاد او بوده است. به این امید که چند ماه آینده بی حادثه سپری شود.
حضور طائب که دست دراز مجتبی خامنه ای در سپاه است در کنار علی اکبر ولایتی معنای دیگری جز این ندارد که او به نمایندگی از شورای فرماندهی سپاه عازم نیویورک شده است. به همین دلیل سفر ولایتی و طائب به نیویورک را می تواند سفر نمایندگان بیت رهبری و شورای فرماندهان سپاه دانست. یعنی دو ارگانی که قدرت را دراختیار دارند و هر تفاهمی در این سطح صورت بگیرد، با واکنشی در داخل حکومت و قدرت نمی تواند به همراه داشته باشد، مگر کارشکنی های باند احمدی نژاد که لابد برای آن هم تدابیری اتخاذ کرده اند.
هدف از این سفر و مذاکره حل مشکل پرونده اتمی و حذف تحریم هاست و این دو موضوع، نه تنها دو اهرم فشار بین المللی است، بلکه در داخل ایران و در کل حاکمیت نیز به اهرم فشار به خامنه ای تبدیل شده اند. چنان که در سخنرانی های وی در خراسان شمالی نیز کاملا مشهود بود که مدام از خود و سیاست هایش دفاع کرد که همین نیاز به دفاع، یعنی فشار و انتقاد در پشت صحنه.
آنچه مسلم است مطبوعات و رسانه های داخل کشور درباره این سفر ومذاکره خبری منتشر نخواهند کرد، بنابراین باید منتظر ماند و در مطبوعات امریکا نتایج این سفر را خواند!
http://www.pyknet.net/index.htm
علی اکبر ولایتی و حجت الاسلام طائب
سفر محرمانه نمایندگان رهبر
و فرماندهان سپاه به امریکا

یک هفته پس از تکذیب خبر "نیویورک تایمز" مبنی بر پیشنهادهای جمهوری اسلامی برای مذاکره با امریکا، منابع خبری وبسایت کلمه اطلاع دادند که علی اکبر ولایتی مشاور امور خارجی علی خامنه ای به همراه رئیس سازمان اطلاعات و امنیت سپاه "حجت الاسلام طائب" بی سر و صدا راهی نیویورک شده اند. هدف از این سفر، زیارت ویرانه برج دوقلوی حادثه 11 سپتامبر نمی تواند باشد، هیچ زیارتگاه دیگری هم در نیویورک نیست، مگر زیارت چهره های رابط با کاخ سفید و شخص اوباما.
چرا طائب و چرا ولایتی؟
علی اکبر ولایتی هم زبان انگلیسی میداند، هم سالها وزیر خارجه دولت موسوی و هاشمی رفسنجانی بوده، هم مورد اعتماد علی خامنه ایست و هم مورد تائید هاشمی رفسنجانی. ولایتی نخستین کسی بود که علی خامنه ای سعی داشت موسوی را از نخست وزیر برکنار کرده و او را به جای او بنشاند. در جریان کودتای 22 خرداد نیز او حاضر نشد مواضع تندی علیه موسوی اتخاذ کند. در هفته های اخیر نیز منتقل کننده نظر خامنه ای به مجلسی ها برای مدارا با احمدی نژاد او بوده است. به این امید که چند ماه آینده بی حادثه سپری شود.
حضور طائب که دست دراز مجتبی خامنه ای در سپاه است در کنار علی اکبر ولایتی معنای دیگری جز این ندارد که او به نمایندگی از شورای فرماندهی سپاه عازم نیویورک شده است. به همین دلیل سفر ولایتی و طائب به نیویورک را می تواند سفر نمایندگان بیت رهبری و شورای فرماندهان سپاه دانست. یعنی دو ارگانی که قدرت را دراختیار دارند و هر تفاهمی در این سطح صورت بگیرد، با واکنشی در داخل حکومت و قدرت نمی تواند به همراه داشته باشد، مگر کارشکنی های باند احمدی نژاد که لابد برای آن هم تدابیری اتخاذ کرده اند.
هدف از این سفر و مذاکره حل مشکل پرونده اتمی و حذف تحریم هاست و این دو موضوع، نه تنها دو اهرم فشار بین المللی است، بلکه در داخل ایران و در کل حاکمیت نیز به اهرم فشار به خامنه ای تبدیل شده اند. چنان که در سخنرانی های وی در خراسان شمالی نیز کاملا مشهود بود که مدام از خود و سیاست هایش دفاع کرد که همین نیاز به دفاع، یعنی فشار و انتقاد در پشت صحنه.
آنچه مسلم است مطبوعات و رسانه های داخل کشور درباره این سفر ومذاکره خبری منتشر نخواهند کرد، بنابراین باید منتظر ماند و در مطبوعات امریکا نتایج این سفر را خواند!

وزیرخارجه حاضر نشد گزارش امریکا را به احمدی نژاد بدهد سلام- گفته می شود علی اکبر صالحی پس از بازگشت با تاخیر از سفر نیویورک، (که حالا با سفر علی اکبر ولایتی و حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات و امنیت سپاه به امریکا دلیل آن مشخص شده) در نخستین دیدار با احمدی نژاد، درگیر یک مشاجره تند شده است. احمدی نژاد از وی می خواهد که دلیل تاخیرش از سفر نیویورک و نیآمدنش همراه هیات احمدی نژاد را توضیح بدهد که صالحی می گوید من قبل از دیدن شما، مقام رهبری را دیدم و گزارش کامل را خدمت ایشان دادم. ایشان گزارش من را تائید کردند و توصیه به خودداری از بازگوئی این گزارش کردند. بنابراین، شما خودتان از مقام رهبری بخواهید تا شما را درجریان بگذارند و یا به من ماموریت بدهند تا گزارش بدهم! احمدی نژاد، برآشفته پاسخ میدهد: نفت که دراختیار من نیست، وزارت کشور و وزارت دفاع هم که مثل نفت دراختیار سپاه، آقا هم که ماشاء الله خودشان می روند خراسان طرح و لایحه تصویب می کنند، پس شما از ایشان اجازه مرخصی من را بگیرید!



وزیرخارجه حاضر نشد
گزارش امریکا را به احمدی نژاد بدهد

سلام- گفته می شود علی اکبر صالحی پس از بازگشت با تاخیر از سفر نیویورک، (که حالا با سفر علی اکبر ولایتی و حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات و امنیت سپاه به امریکا دلیل آن مشخص شده) در نخستین دیدار با احمدی نژاد، درگیر یک مشاجره تند شده است. احمدی نژاد از وی می خواهد که دلیل تاخیرش از سفر نیویورک و نیآمدنش همراه هیات احمدی نژاد را توضیح بدهد که صالحی می گوید من قبل از دیدن شما، مقام رهبری را دیدم و گزارش کامل را خدمت ایشان دادم. ایشان گزارش من را تائید کردند و توصیه به خودداری از بازگوئی این گزارش کردند. بنابراین، شما خودتان از مقام رهبری بخواهید تا شما را درجریان بگذارند و یا به من ماموریت بدهند تا گزارش بدهم!
احمدی نژاد، برآشفته پاسخ میدهد: نفت که دراختیار من نیست، وزارت کشور و وزارت دفاع هم که مثل نفت دراختیار سپاه، آقا هم که ماشاء الله خودشان می روند خراسان طرح و لایحه تصویب می کنند، پس شما از ایشان اجازه مرخصی من را بگیرید!

لاریجانی احمدی‌نژاد را به سلطانی غاصب تشبیه کرد Sadegh Larijani, Justice minister of the Iranian regime and Khamenei supporter, calling Ahmadinejad a Medival Sultan!! در پی‌ درج نامه تند و تاریخی‌ احمدی‌نژاد امروز خبرگزاری‌های ایران پاسخ دندان شکن لاریجانی رئیس قوه قضیهٔ به احمدی‌نژاد را منتشر کردند که گزیده قسمتهایی از آن در زیر آمده است که از لحاظ شدت حمله به احمدی‌نژاد بی‌ سابقه می‌باشد. لاریجانی احمدی‌نژاد را به "سلطانی غاصب" تشبیه می‌کند که مشخص نیست آیا اشاره به انتخابات ۸۸ است یا اختلاس‌های بزرگ منتسب به معاون احمدی‌نژاد: به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه: " ... مدّت مدیدی است که در مقابل حملات غیرمنطقی و غیر قانونی و نسبت‌های خلاف واقع شما به قوه قضائیه و مسئولان آن، سکوت اختیار کرده‌ام ... متعمدانه علی رغم همه تصریحات قانون اساسی و تفسیرهای روشن شورای محترم نگهبان برآن پای می‌فشرید و برای دیگران خط کشی‌های نادرستی ترسیم می نمایید .. . حکایت شما حکایت سلطانی است که اموال و املاک مردم را غاصبانه تصرف کرده بود و به ملک خود منضّم ساخته بود و به همه می‌گفت چرا رعایت ملک سلطان نمی‌کنید !! .. شورای محترم نگهبان در رأی تفسیری موّرخ ۱۲/۴/۹۱ خود به روشنی آورده است که رئیس جمهور ... حق نظارت بر اجرای قانون اساسی ندارد ... تعجب در این است که چرا در مقابل قانون اساسی ایستاده‌اید و با فرافکنی علیه قوای دیگر از پذیرش آن شانه خالی می‌کنید .. از سخنان شما چنین استشمام می‌شود که قصد دارید ولو بدون هماهنگی و اجازة مسئولان ذی‌ربط در قوه قضاییه ، به زندان‌ها و برخی دادگاه‌ها سرکشی کنید....حضرتعالی چنین وظیفه (و البته اختیاری) ندارید. ... به حضرتعالی عرض می‌کنم که این ، تعدّی از حدود و اختیارات رئیس‌جمهور و دخالت در کار قوه قضاییه است و اینجانب حسب وظیفه‌ای که براساس قانون اساسی دارم وازجملة آن صیانت از استقلال قوه قضاییه و اداره مقتدرانه آن است ، قاطعانه از هرگونه حرکت تعدّی‌گونه و دخالت نابجا ممانعت خواهم کرد." لاریجانی احمدی‌نژاد را به سلطانی غاصب تشبیه کرد Sadegh Larijani, Justice minister of the Iranian regime and Khamenei supporter, calling Ahmadinejad a Medival Sultan!! در پی‌ درج نامه تند و تاریخی‌ احمدی‌نژاد امروز خبرگزاری‌های ایران پاسخ دندان شکن لاریجانی رئیس قوه قضیهٔ به احمدی‌نژاد را منتشر کردند که گزیده قسمتهایی از آن در زیر آمده است که از لحاظ شدت حمله به احمدی‌نژاد بی‌ سابقه می‌باشد. لاریجانی احمدی‌نژاد را به "سلطانی غاصب" تشبیه می‌کند که مشخص نیست آیا اشاره به انتخابات ۸۸ است یا اختلاس‌های بزرگ منتسب به معاون احمدی‌نژاد: به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه: " ... مدّت مدیدی است که در مقابل حملات غیرمنطقی و غیر قانونی و نسبت‌های خلاف واقع شما به قوه قضائیه و مسئولان آن، سکوت اختیار کرده‌ام ... متعمدانه علی رغم همه تصریحات قانون اساسی و تفسیرهای روشن شورای محترم نگهبان برآن پای می‌فشرید و برای دیگران خط کشی‌های نادرستی ترسیم می نمایید .. . حکایت شما حکایت سلطانی است که اموال و املاک مردم را غاصبانه تصرف کرده بود و به ملک خود منضّم ساخته بود و به همه می‌گفت چرا رعایت ملک سلطان نمی‌کنید !! .. شورای محترم نگهبان در رأی تفسیری موّرخ ۱۲/۴/۹۱ خود به روشنی آورده است که رئیس جمهور ... حق نظارت بر اجرای قانون اساسی ندارد ... تعجب در این است که چرا در مقابل قانون اساسی ایستاده‌اید و با فرافکنی علیه قوای دیگر از پذیرش آن شانه خالی می‌کنید .. از سخنان شما چنین استشمام می‌شود که قصد دارید ولو بدون هماهنگی و اجازة مسئولان ذی‌ربط در قوه قضاییه ، به زندان‌ها و برخی دادگاه‌ها سرکشی کنید....حضرتعالی چنین وظیفه (و البته اختیاری) ندارید. ... به حضرتعالی عرض می‌کنم که این ، تعدّی از حدود و اختیارات رئیس‌جمهور و دخالت در کار قوه قضاییه است و اینجانب حسب وظیفه‌ای که براساس قانون اساسی دارم وازجملة آن صیانت از استقلال قوه قضاییه و اداره مقتدرانه آن است ، قاطعانه از هرگونه حرکت تعدّی‌گونه و دخالت نابجا ممانعت خواهم کرد."

لاریجانی احمدی‌نژاد را به سلطانی غاصب تشبیه کرد

Sadegh Larijani, Justice minister of the Iranian regime and Khamenei supporter, calling Ahmadinejad a Medival Sultan!!

در پی‌ درج نامه تند و تاریخی‌ احمدی‌نژاد امروز خبرگزاری‌های ایران پاسخ دندان شکن لاریجانی رئیس قوه قضیهٔ به احمدی‌نژاد را منتشر کردند که گزیده قسمتهایی از آن در زیر آمده است که از لحاظ شدت حمله به احمدی‌نژاد بی‌ سابقه می‌باشد. لاریجانی احمدی‌نژاد را به "سلطانی غاصب" تشبیه می‌کند که مشخص نیست آیا اشاره به انتخابات ۸۸ است یا اختلاس‌های بزرگ منتسب به معاون احمدی‌نژاد:

به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه:

" ... مدّت مدیدی است که در مقابل حملات غیرمنطقی و غیر قانونی و نسبت‌های خلاف واقع شما به قوه قضائیه و مسئولان آن، سکوت اختیار کرده‌ام ... متعمدانه علی رغم همه تصریحات قانون اساسی و تفسیرهای روشن شورای محترم نگهبان برآن پای می‌فشرید و برای دیگران خط کشی‌های نادرستی ترسیم می نمایید .. . حکایت شما حکایت سلطانی است که اموال و املاک مردم را غاصبانه تصرف کرده بود و به ملک خود منضّم ساخته بود و به همه می‌گفت چرا رعایت ملک سلطان نمی‌کنید !! .. شورای محترم نگهبان در رأی تفسیری موّرخ ۱۲/۴/۹۱ خود به روشنی آورده است که رئیس جمهور ... حق نظارت بر اجرای قانون اساسی ندارد ... تعجب در این است که چرا در مقابل قانون اساسی ایستاده‌اید و با فرافکنی علیه قوای دیگر از پذیرش آن شانه خالی می‌کنید .. از سخنان شما چنین استشمام می‌شود که قصد دارید ولو بدون هماهنگی و اجازة مسئولان ذی‌ربط در قوه قضاییه ، به زندان‌ها و برخی دادگاه‌ها سرکشی کنید....حضرتعالی چنین وظیفه (و البته اختیاری) ندارید. ... به حضرتعالی عرض می‌کنم که این ، تعدّی از حدود و اختیارات رئیس‌جمهور و دخالت در کار قوه قضاییه است و اینجانب حسب وظیفه‌ای که براساس قانون اساسی دارم وازجملة آن صیانت از استقلال قوه قضاییه و اداره مقتدرانه آن است ، قاطعانه از هرگونه حرکت تعدّی‌گونه و دخالت نابجا ممانعت خواهم کرد."
لاریجانی احمدی‌نژاد را به سلطانی غاصب تشبیه کرد

Sadegh Larijani, Justice minister of the Iranian regime and Khamenei supporter, calling Ahmadinejad a Medival Sultan!! 

در پی‌ درج نامه تند و تاریخی‌ احمدی‌نژاد امروز خبرگزاری‌های ایران پاسخ دندان شکن   لاریجانی رئیس قوه قضیهٔ به احمدی‌نژاد را منتشر کردند که گزیده قسمتهایی از آن در زیر آمده است که از لحاظ شدت حمله به احمدی‌نژاد بی‌ سابقه می‌باشد. لاریجانی احمدی‌نژاد را به "سلطانی غاصب" تشبیه می‌کند که مشخص نیست آیا اشاره به انتخابات ۸۸ است یا اختلاس‌های بزرگ منتسب به معاون احمدی‌نژاد:

به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه:

" ... مدّت مدیدی است که در مقابل حملات غیرمنطقی و غیر قانونی و نسبت‌های خلاف واقع شما به قوه قضائیه و مسئولان آن، سکوت اختیار کرده‌ام ... متعمدانه علی رغم همه تصریحات قانون اساسی و تفسیرهای روشن شورای محترم نگهبان برآن پای می‌فشرید و برای دیگران خط کشی‌های نادرستی ترسیم می نمایید .. . حکایت شما حکایت سلطانی است که اموال و املاک مردم را غاصبانه تصرف کرده بود و به ملک خود منضّم ساخته بود و به همه می‌گفت چرا رعایت ملک سلطان نمی‌کنید !! .. شورای محترم نگهبان در رأی تفسیری موّرخ ۱۲/۴/۹۱ خود به روشنی آورده است که رئیس جمهور ... حق نظارت بر اجرای قانون اساسی ندارد ... تعجب در این است که چرا در مقابل قانون اساسی ایستاده‌اید و با فرافکنی علیه قوای دیگر از پذیرش آن شانه خالی می‌کنید .. از سخنان شما چنین استشمام می‌شود که قصد دارید ولو بدون هماهنگی و اجازة مسئولان ذی‌ربط در قوه قضاییه ، به زندان‌ها و برخی دادگاه‌ها سرکشی کنید....حضرتعالی چنین وظیفه (و البته اختیاری) ندارید. ... به حضرتعالی عرض می‌کنم که این ، تعدّی از حدود و اختیارات رئیس‌جمهور و دخالت در کار قوه قضاییه است و اینجانب حسب وظیفه‌ای که براساس قانون اساسی دارم وازجملة آن صیانت از استقلال قوه قضاییه و اداره مقتدرانه آن است ، قاطعانه از هرگونه حرکت تعدّی‌گونه و دخالت نابجا ممانعت خواهم کرد."