Thursday, February 16, 2017

طرحِ روز در میان سکوت هنرمندان ایرانی نسبت به دستگیری مهدی رجبیان، موزیسین، هنرمندان جهان با کشیدن طرح‌هایی نسبت به حبس این هنرمند اعتراض کرده‌اند.

طرحِ روز
در میان سکوت هنرمندان ایرانی نسبت به دستگیری مهدی رجبیان، موزیسین، هنرمندان جهان با کشیدن طرح‌هایی نسبت به حبس این هنرمند اعتراض کرده‌اند.
طرح یک- کاری از کارتونیست پرتقالی؛ Vasco Gargalo
طرح دو- کاری از کارتونیست اسپانیایی؛  Miguel Villalba Sánchez

معامله‌ی اوباما و جمهوری اسلامی؛ اقامتِ آمریکا در مقابل سرمایه‌گذاری جمهوری اسلامی

معامله‌ی اوباما و جمهوری اسلامی؛ اقامتِ آمریکا در مقابل سرمایه‌گذاری جمهوری اسلامی
۲۸۰۰ گرین کارت برای بستگان مقامات جمهوری اسلامی
۲۸۰۰ تن از برندگان لاتاری اقامت آمریکا، از بستگان و افراد مورد اعتماد برخی مقامات جمهوری اسلامی هستند که با سرمایه‌های چند میلیارد دلاری در خاک آمریکا حضور دارند.
 یکی از اسناد محرمانه توافقات هسته‌ای جمهوری اسلامی با دولت باراک اوباما، «اعطای گرین کارت به ۲۸۰۰ دارنده پاسپورت ایرانی، عراقی و سوری»، با توافق دولت جمهوری اسلامی و به دستور مستقیم «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا بوده است. چند ماه پیش از پایان دولت باراک اوباما، برخی افرادی که پاسپورت ایرانی، عراقی و سوری داشته‌اند، به صورت دسته‌جمعی توانسته‌اند گرین کارت ایالات متحده آمریکا را اخذ کنند و در لس آنجلس منازلی را به قیمت بیش از دو میلیون دلار خریداری کنند. اعطای گرین کارت به این ۲۸۰۰ نفر برای ابقای میلیاردها دلار سرمایه جمهوری اسلامی ایران در خاک آمریکا صورت گرفته است. هم‌چنین ساخت «مسجد بورلی هیلز» در لس آنجلس از جمله سرمایه‌گذاری کلان جمهوری اسلامی در خاک آمریکا اعلام شده است.
افشای همین اسناد پیش‌شرط‌های برجام باعث شد که تیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به طمع تصاحب سرمایه کلان جمهوری اسلامی و پیش‌دستی به مسئولین کشور، پاسپورت جمهوری اسلامی را از ورود به خاک آمریکا منع کند. هم‌چنین همین توافق با جمهوری اسلامی با باراک اوباما بود که باعث شد، مقامات ارشد کشور، اقدام دونالد ترامپ در ممنوعیت موقت ورود دارندگان گرین کارت به خاک آمریکا را «نقض برجام» عنوان کنند.
 بدین ترتیب جمهوری اسلامی با دولت اوباما توافق کردند که میلیارها دلار از اموال مردم ایران به جای بازگرداندن به کشور و صرف آن در توسعه و آبادانی، در سیستم پولی و مالی ایالات متحده آمریکا بماند و به نام اطرافیان مقامات کشور و برخی سرداران سپاه پاسداران در گردش مالی و سرمایه‌گذاری‌های خاص با شرط اعطای اقامت دائم به نام این افراد ثبت شود.
به نظر می‌رسد جنجال و هیاهوی لابی «نایاک» به رهبری «تریتا پارسی» نیز به همین موضوع باز می‌گردد. گفته می‌شود لابی جمهوری اسلامی موسوم به «نایاک» چند میلیون دلار را در اختیار گرفته تا اعتراضات علیه این ترفند «دونالد ترامپ» را رهبری و هدایت کند.