Wednesday, June 1, 2011

اطلاعیه دفتر خامنه ای : خشم خامنه ای از سخنان ايت الله نمازی

اطلاعیه دفتر خامنه ای : خشم خامنه ای از سخنان ايت الله نمازی


دفتر علی خامنه ای با انتشار اطلاعیه ای اعلام كرد: بیانات، اخبار و مطالب موثق و قابل اعتماد در خصوص رهبر انقلاب فقط از طریق مجاری رسمی منتشر می شود. لذا از رسانه‌ها‌ انتظار می رود از نقل اخبار غیر موثق و غیر مستند جداً خودداری كنند.



متن اطلاعیه به این شرح است:



بسمه تعالی



با توجه به برخی اظهارات درخصوص تدابیر و بیانات و مواضع مقام معظّم رهبری مدظلّه‌العالی كه حاوی مطالب خلاف واقع بوده و از راههای غیر موثق و غیر مستند در اختیار گویندگان آنها قرار گرفته است، ضمن تحذیر آقایان محترم از نقل این قبیل مطالب بی اساس، مؤكداً یادآوری می شود كه اخبار مربوط به معظّم له صرفاً از مجاری رسمی انتشار می یابد و از رسانه ها (خبرگزاری‌ها، مطبوعات و سایت‌ها و …) انتظار می رود از درج مطالبی كه به شیوه های دیگر منتشر می شود، جداً خودداری كنند.

-----------------------------------------------------

افشاکری های آیت‌الله عبدالنبی نمازی امام جمعه کاشان : بازداشت‌ اعضای تیم احمدی‌نژاد به دستور آقا بود



دیگربان : آیت‌الله عبدالنبی نمازی امام جمعه کاشان گفته که علی خامنه‌ای دستور بازداشت اعضای تیم احمدی‌نژاد را صادر کرده و تاکنون به درخواست فرمانده سپاه مبنی بر بازداشت رحیم‌مشایی پاسخ مثبت نداده است.



آقای نمازی در حاشیه درس خارج فقه خود این خبر را اعلام کرده و گفته که تیم احمدی‌نژاد «تهدیدی جدی برای سلامت و امنیت کشور و برای مسائل ارزشی و اعتقادی است.»



متن کامل اظهارات آقای نمازی روز سه‌شنبه (۱۰ خرداد) در سایت شخصی وی (سفیر ولایت) منتشر شده که خلاصه‌ای از مهم‌ترین گزاره‌های این اظهارات را در ذیل می‌خوانید:



● سرلشگر جعفری فرمانده سپاه رفتند خدمت مقام معظم رهبری و گفتند اجازه بدهید ایشان {رحیم‌مشایی} را بگیریم، کل غائله حل می‌شود، حالا نهایتاً چند روزی بعضی‌ها اظهار نگرانی خواهند کرد و تمام خواهد شد٬ آقا ظاهراً هنوز به این نتیجه نرسیدند.



● آقا به فرمانده سپاه فرمودند همه عوامل را دستگیر کنید٬ کسانی که نیروهای عملیاتی این طرح هستند. آقا فرمودند با قوت بازجویی کنید و بررسی کنید اما حساب رئیس جمهور را جدا کنید.



● در یک ملاقاتی که سران سه قوه حضور داشته‌اند آقا می‌فرمایند که رئیس جمهور باید حفظ بشود به دلیل زحمات و خدمات مختلفی که انجام دادند مانند مسکن و هسته‌ای و... فلذا به شخص ایشان در خطبه‌ها و سخنرانی‌ها چیزی گفته نشود.



● {تیم احمدی‌نژاد} مراکز قدرت نظام همچون کمیسیون فرهنگی دولت٬ ایران خودرو و وزارت نفت را در اختیار دارد و قصد داشت کارخانه سایپا را هم تحت نفوذ خود درآورد که مقام معظم رهبری مانع این کار شد.



● این‌ها {تیم احمدی‌نژاد} می‌خواهند یک جریان ثالثی در خط سیاسی کشور ایجاد کنند یعنی اصلاح‌طلب‌ها و اصول‌گرا‌ها و یک خط میانه‌ای به عنوان خط رئیس جمهور.



● این‌ها {تیم احمدی‌نژاد} پول‌هایی با ارقام نجومی که برای ما قابل تصور نیست {هزینه} کرده‌اند و در هفته‌های اخیر چند نفر را دستگیر کردند که این‌ها جزء ارباب جمعی رئیس دفتر رئیس جمهور هستند.



● بعضی نمایندگان صحبت کردند که تمام هزینه‌هایشان را تأمین می‌کنند و همین شیخ امیری‌فر و در اعترافاتش گفته که به ما گفتند نگران پول نباشید.



● عباس غفاری و عباس امیری‌فر در اعترافات خودشان چیزهای تکان دهنده‌ای را بازگو کردند. مفاسد اقتصادی با ارقام بالا.



● این آقای غفاری کسی است که با رمل و جن و جن‌گیری و این حرفا سر و کار دارد و این قدرت تصرف را هم از راه اهانت به مقدسات به دست آورده است.



● الآن در آمریکا هم این مسائل را دارند و سازمان نظامی دارند که کار‌هایشان را با سحر و جن و... انجام می‌دهند. الآن کشورهای اروپایی هم رو به این مسئله آورده‌اند.



● آقای مصلحی یک جلسه داخل سازمانی تشکیل داده بود و برای کادر اطلاعات مطالبی را گفته بود و یک آقایی به نام عبداللهی که رئیس ستاد اطلاعات بوده در صحبت‌ها پارازیت ایجاد می‌کرده که نه آقا این‌ جوری نیست و وزیر اطلاعات بعد از جلسه حکم عزل ایشان را صادر می‌کند. این هم عنصر نفوذی دفتر رئیس جمهور بوده است که بعد از این آقای رئیس جمهور آقای مصلحی را احضار می‌کند که چرا ایشان را بدون هماهنگی من برداشتی؟ آقای مصلحی می‌گوید که من وزیرم و این شخص از کارمند من می‌باشد و رئیس جمهور هم می‌گوید که شما یا استعفا بدهید یا من عزلتان می‌کنم و آقای مصلحی هم استعفا می‌دهد.



● خبر که به آقا می‌رسد ایشان آن حکم را صادر می‌کند. البته قبل از حکم به خاطر اینکه مسئله رسانه‌ای نشود شخصاً در چند سطر خطاب به رئیس جمهور می‌نویسند که آقای مصلحی باید در جای خودش ابقا بشود و خود آقا هم این نوشته را که دست‌نویس بوده در پاکت گذاشته و در پاکت را می‌چسبانند و یکی از اعضای دفتر به دست رئیس جمهور می‌رساند. رئیس جمهور می‌پرسد که نامه چیست؟ اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند و وقتی نامه را باز می‌کنند می‌خوانند و می‌گویند: خب این مسئله که تمام شده است. گزارش را که به آقا می‌دهند، آقا مطلع می‌شوند و حکم را صادر می‌کنند.



● در اولین جلسه‌ای که هیات دولت در کردستان بودند آقای مصلحی شرکت نمی‌کنند. در اولین جلسه در تهران آقای مصلحی با مشورت دفتر به قم سفر می‌کنند ولی در جلسه دوم هیات دولت شرکت می‌کنند. رئیس جمهور که وارد جلسه می‌شود به احترام آقای حائری که درس اخلاق گفتندچند دقیقه‌ای می‌نشیند و بعد با اجازه آقای حائری جلسه را ترک می‌کند و از طریق یکی از اعضای دفتر آقای مصلحی را صدا می‌کنند و می‌پرسد که شما چرا شرکت کردید؟ آقای مصلحی می‌گوید دستور آقاست. رئیس جمهور می‌گوید شما به مسائل بین من و آقا کاری نداشته باشید و خودتان را درگیر این مقوله نکنید. آقای مصلحی از جلسه هیات دولت خارج می‌شود و در ‌‌نهایت خبر به آقا می‌رسد و آقا محکم می‌گویند که آقای مصلحی حتماً باید در جای خوشان باشند.

فیلم / مراسم تشیع پیکر عزت الله سحابی در کند لواسان

شیرین عبادی : مرگ هاله سحابی قتل عمد است

شیرین عبادی : مرگ هاله سحابی قتل عمد است




دویچه وله : هاله سحابی در مراسم تشییع جنازه پدرش در حالی که به ربودن جنازه او توسط افراد ناشناس اعتراض می‌کرده مورد ضرب و شتم قرار گرفته و ساعتی بعد جان سپرده. شیرین عبادی این را ضایعه‌ای بزرگ برای جنبش دموکراسی‌خواهی ایران می‌داند.



دویچه‌وله: خانم عبادی امروز صبح خبر رسید که خانم هاله سحابی، دختر مهندس عزت‌الله سحابی، در مراسم تشیع جنازه‌ی پدرشان مورد ضرب و شتم نیروهای انتظامی قرار گرفته و بعد از ساعتی فوت کردند. جزئیات بیشتری از این جریان را برای ما بگویید.



شیرین عبادی: بسیار خبر تأسف‌انگیزی بود و این هم سند دیگری‌است بر خشونت حکومت جمهوری اسلامی و برگ دیگری‌است از دزدی‌هایی که انجام می‌دهند. نه تنها اموال بیت‌المال را می‌دزدند، بلکه مرده‌های مردم را هم می‌دزدند. شادروان سحابی به وسیله‌ی خانواده و دوستانش می‌بایستی تشیع و تدفین می‌شد. اما مأمورین حکومتی در لباس مأمورین شخصی اقدام به ربودن پیکر بی‌جان مهندس سحابی می‌کنند و مأمورین انتظامی در یک بازی نمایشی و تئاتر عدالتی به قول خود اقدام به مقابله با لباس شخصی‌ها می‌کنند و طبیعی است که مثل همیشه مغلوب لباس شخصی‌ها می‌شوند و لباس‌شخصی‌ها که در حقیقت مأمورین مخفی حکومتی هستند و فقط از وزارت اطلاعات و سپاه دستور می‌گیرند، اقدام به ربودن جسد می‌کنند و می‌خواهند آن را حتی بدون تشریفات مذهبی دفن کنند که مورد اعتراض پسر آقای سحابی قرار می‌گیرد و در این گیرودار هاله که شاهد این رفتار ناپسند و دزدیدن جنازه‌ی ارزشمند پدرش بود، معترض می‌شود، مورد حمله قرار می‌گیرد و در اثر حمله و عصبانیت ناشی از چنین برخوردی سکته می‌کند و در حقیقت شهید می‌شود. جنبش زنان شهید دیگری داد. این واقعه برای همه‌ی ما بسیار دردناک است و به مادر دغدارش تسلیت می‌گویم. اما باید بگویم هاله‌ی عزیز از قید دو سال زندانی که این حکومت غیرعادلانه بر او تحمیل کرده بود، آزاد شد. از دیدن رنجی که این حکومت حاضر نبود حتی مراسم مذهبی برای شخصی مانند عزت‌الله سحابی برگزار کند، آزاد شد. هاله جان آزادیت مبارک!



این اتفاقی است که برای یکی از فعالان مدنی و سیاسی ایران و فعالان جنبش زنان ، در مراسم تشیع جنازه‌ی یکی از چهره‌های شناخته‌شده‌ی جنبش ملی ایران و در برابر چشمان حداقل دهها نفر روی داده و دهها نفر شاهد بودند که خانم سحابی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بعد فوت شده. به نظر شما عکس‌العمل سازمان‌‌ها و مجامع بین‌المللی حقوق بشر و فعالان حقوق بشر ایرانی در خارج از ایران چه باید باشد؟



خیلی طبیعی است که سازمان‌های حقوق بشری و فعالان حقوق بشر بایستی به شدت در مقابل این عمل، یعنی ضرب و شتم منجر به فوت هاله سحابی، واکنش نشان دهند و همچنین به رویه‌ای که در حکومت بتازگی باب شده است و آن دزدیدن جنازه‌هاست واکنش نشان دهند. قبل از آقای سحابی هم جنازه‌ی چند نفری که در اعتراضات به قتل رسیده بودند دزدیده شد. بنابراین علاوه بر دزدی‌هایی که حکومت می‌کند، این رقم دزدی را هم بایستی بر پرونده‌ی آن‌ها اضافه کرد، جنازه‌های مردم را هم می‌دزدند.



خانم عبادی آیا می‌توان این رویداد را به‌عنوان قتل غیرعمد پیگیری کرد؟



نه تنها قتل غیرعمد نیست، بلکه قتل عمدی است. وقتی که حکومت عده‌ای از جیره‌خواران خودش را تحت عنوان لباس شخصی‌برای برهم زدن یک مجلس ترحیم ساده و یک تشیع جنازه‌ی ساده می‌فرستد و چنین حوادثی اتفاق می‌افتد، این دیگر قتل غیرعمد نیست. این در حقیقت نقض گسترده‌ی حقوق بشر است که در این قالب، قابل رسیدگی است و به‌زودی گزارشگر ویژه‌ی حقوق بشر تعیین خواهد شد و تمامی این‌ها گزارش به کسی که باید این‌ها را بشنود، داده خواهد شد.



خبرهایی که الان از اطراف خانه‌ی مهندس سحابی و اطراف خانه‌ی خانم سحابی می‌رسد، نشان از این دارد که مملو از نیروهای امنیتی و انتظامی است، جو بسیار امنیتی است و این نشان می‌دهد که احتمالاً ترسی از واکنش‌های مردم و حتی واکنش‌های خانواده‌ی سحابی نسبت به این مسئله وجود دارد. چه قدر این امکان را شما محتمل می‌دانید؟



من مهندس سحابی را می‌شناختم. آن بزرگ مرد فقط نگران ایران بود که مبادا ویران شود و این نگرانی را به خانواده‌اش هم منتقل کرده بود و آن‌ها نیز نگران آبادی ایران هستند. آن‌ها به‌هیچ‌وجه قصد شورش نداشتند و ندارند. این حکومت است که حتی از مرده‌ی افرادی مانند سحابی می‌ترسد. جنازه‌ها را می‌دزد. اجازه‌ی دفن مطابق شئون اسلامی نمی‌دهد. آن‌ها قصد شورش ندارند. این حکومت است که علیه مردم شوریده است.

عکس / آخرین دیدار با پیکر بی جان هاله سحابی

عکس / آخرین دیدار با پیکر بی جان هاله سحابی




مدرسه فمینیستی: امروز 11 خرداد 1390، پیکر بی جان هاله سحابی، فعال جنبش زنان و قرآن پژوه در خانه اش آرمید تا دوستان اش آخرین وداع را با او داشته باشند. تصاویر زیر، پیکر معصوم هاله سحابی را نشان می دهد. هاله سحابی امروز، به دنبال فشار و درگیری با نیروهای لباس شخصی در مراسم ختم پدرش، مهندس عزت الله سحابی، دچار ایست قلبی شد و سپس جان باخت.



آزادی

آزادی


تحریف حقیقت جانباختن هاله سحابی توسط رسانه های نظام اسلامی

تحریف حقیقت جانباختن هاله سحابی توسط رسانه های نظام اسلامی




جرس: درحالی که منابع خبری موثق جرس از لواسان و ترهان خبر می‌دهند که زنده‌یاد هاله سحابی، دختر مهندس عزت الله سحابی در چالش با ماموران امنیتی جمهوری اسلامی، و اعتراض به نحوه‌ی تشییع و تدفین پیکر پدرش، به شهادت رسیده، رسانه‌های دروغ‌پرداز حکومتی در جمهوری اسلامی می‌کوشند با تحریف حقیقت، شهادت مظلومانه‌ی هاله سحابی را «معمولی» و مرگ بر اثر شوک ناشی از درگذشت پدر جلوه دهند.



رجانیوز، ازجمله پایگاه‌های خبری وابسته به اقتدارگرایان نوشت: «هاله سحابی دختر مرحوم سحابی بر اثر شوک شدید ناشی از درگذشت پدر، دچار تشنج شد و فورا به علت تشنج به یکی از بیمارستانهای تهران اعزام شد که در راه بیمارستان، وی نیز دار فانی را وداع گفت.»



رجا نیوز توضیح نداده که چگونه پس از 36 ساعت از درگذشت مرحوم سحابی، هاله دچار «شوک شدید» شده است.



جهان نیوز یکی دیگر از پایگاه‌های اطلاع‌رسانی اقتدارگرایان خبر داد: « جهان،دختر عزت الله سحابی صبح امروز و پیش از تشییع جنازه پدرش به دلیل ایست قلبی درگذشت. این درحالی است که برخی سایت های ضدانقلاب در خبر کذبی نوشتند که وی در درگیری های خیابانی کشته شده است.در همین رابطه پسر هاله سحابی در صفحه فیس بوک خود نوشت که مرگ مادرش بر اثر ایست قلبی بوده و "سکته" کرده است. گفته می شود هاله سحابی صبح امروز در منزل دچار سکته قلبی شد و توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد.گفته می شود سکته قلبی او بر اثر شوک ناشی از درگذشت پدر و سابقه بیماری قند خون بوده که دچار تشنج شد و فورا به یکی از بیمارستانهای تهران اعزام شد که در راه بیمارستان، وی نیز دار فانی را وداع گفت.»



جهان نیوز نیز توضیح نمی‌دهد که پسر عاله سحابی چگونه در اوج شوک ناشی از درگذشت هولناک مادر، پای کامپیوتر نشسته، در صفحه فیس بوک خود، خبر از «سکته» ی مادر داده است.



جهان نیوز نه تنها هیچ اشاره ای به محدودیت‌ها و موانع متعدد ایجاد شده توسط ماموران امنیتی جمهوری اسلامی، برای برگزاری مراسم تشییع و تدفین پیکر مهندس سحابی نمی کند، بلکه در گزارشی کاملا وارونه و دور از حقیقت، مدعی می شود: « مراسم تشییع با آرامش برگزار شد ...پیکر عزت الله سحابی در ساعت ۸ صبح در قبرستان لواسان به خاک سپرده شد و مراسم مذهبی آن را محمود دعایی اجرا کرد.»



پایگاه خبری جوان، وابسته به سازمان اطلاعات سپاه نیز در خبری کاملا مجعول و دور از حقیقت، ادعا کرد: « هاله سحابی فرزند عرت الله سحابی صبح امروز پیش ازآغاز مراسم تشییع پدرش در سن 57 سالگی دچار ایست قلبی شد. به گزارش«جوان آنلاین»،هاله سحابی صبح امروز به علت تاثرشدید از فوت پدرش دچار ایست قلبی شده و پس از انتقال به درمانگاه شبانه‌روزی گلندوئك لواسان درگذشت. هاله سحابی پیش از این از عارضه هایی چون فشار بالای خون و قند رنج می برد.»



همه‌ی این رسانه های وابسته به حکومت تلاش کرده اند درگذشت هاله سحابی را وضعی معمولی جلوه دهند.



این رسانه ها هیچ اشاره ای به خشونت ماموران امنیتی علیه هاله و برخی دیگر از تشییع کنندگان و همفکران و بستگان مهندس سحابی، و نیز ضرب و شتم هاله سحابی نکردند.

فیلم / هاله سحابی در آخرین لحظات زندگی در کنار پیکر پدر خود عزت الله سحابی

فریدون سحابی: هاله بر اثر ضربه به شکم و ریه به شهادت رسید

فریدون سحابی: هاله بر اثر ضربه به شکم و ریه به شهادت رسید


احمد منتظری : مرگ هاله سحابی بر اثر خشونت و ضربه ماموران بود



عموی هاله سحابی علت درگذشت هاله را ضربه به شکم و ریه و نهایتا ایست قلبی عنوان کرد.



فریدون سحابی برادر مرحوم سحابی در گفتگوی کوتاهی با جرس خبر شهادت هاله سحابی را تایید کرد.



یحیی پسر هاله سحابی در مصاحبه ای اعلام کرده بود که درگذشت مادرش بر اثر ضرب و شتم نبوده و علت فوت ایست قلبی هاله خانم بوده است. فریدون سحابی عموی هاله تاکید کرد که اینطور نیست و ضرب و شتم در منتهی درجه بوده است و نیروهای امنیتی در منتهی درجه سختی و بیرحمی و نامردی نسبت به هاله کردند.



فریدون سحابی در حال رانندگی به سمت منزل مرحوم هاله سحابی بود او گفت هم اینک پیکر هاله را به منزل بردند و الان بچه هایش بر سر و صورت خودشان می زنند.



احمد منتظری: مرگ هاله سحابی بر اثر خشونت و ضربه ماموران بود





جــرس: در پی شهادت هاله سحابی در جریان مراسم تشییع جنازه پدرش (مهندس عزت الله سحابی)، و در پی خبرسازی های رسانه های حکومتی مبنی بر "ایست قلبی ناشی از شوک و تکذیب ضرب و شتم ماموران، احمد منتظری به شرح گوشه ای جزئیات این مراسم، نحوه شهادت هاله، خشونت ماموران نسبت به حضار و همچنین بازداشتی ها پرداخت.

گفتنی است درحالی که منابع خبری موثق جرس از لواسان و تهران خبر داده بودند که زنده‌یاد هاله سحابی، دختر مهندس عزت الله سحابی در درگیری با ماموران امنیتی جمهوری اسلامی، و اعتراض به نحوه‌ تشییع و تدفین پیکر پدرش به شهادت رسیده، رسانه‌های جمهوری اسلامی کوشیده بودند با روایت های متناقض و تحریف حقیقت، شهادت مظلومانه‌ هاله را "معمولی" و مرگ بر اثر شوک ناشی از درگذشت پدر جلوه دهند و رجانیوز، ازجمله پایگاه‌های خبری وابسته به اقتدارگرایان نوشت: "هاله سحابی بر اثر شوک شدید ناشی از درگذشت پدر، دچار تشنج شد و فورا به علت تشنج به یکی از بیمارستانهای تهران اعزام شد که در راه بیمارستان، وی نیز دار فانی را وداع گفت."





قطعا ضرب و شتم بوده است

احمد منتظری در گفتگو با خبرنگار جرس، با تایید مسئله ضرب و شتم هاله سحابی توسط ماموران، خاطرنشان کرد "دقیقا هم ضرب و شتم همراه با هتاکی بود و من که در چند متری ایشان بودم، از قول تمام حضار که در کنار وی بودند متوجه شدم که یکی از چند ماموری که قصد داشت تصویر بزرگ مهندس سحابی را که در دستان دخترش (هاله) بود بگیرد، با کشیدن آن تصویر از دست هاله، بر اثر مقاومت و اعتراضی که وی انجام داد، با آرنج خود محکم به پهلوی هاله زد و او را نقش بر زمین کرد. بلافاصله نیز وی را به همراهی یک پزشک به بیمارستان منتقل کردند، که متاسفانه ایشان درگذشتند."





برخورد ماموران بیش از پیش خشونت آمیز و هتاکانه بود

احمد منتظری همچنین پیرامون برخورد ماموران با حضار و مراسم تشییع جنازه و خاکسپاری گفت "از نکات واضح و چشمگیر مراسم امروز، حضور تیمی از ماموران امنیتی و لباس شخصی بود، که بسیار هتاک و بی ادب و خشن بودند و بیش از دفعات و مراسم مشابه گذشته، به دنبال خشونت ورزی و اِعمال ضرب و شتم و اهانت به مردم بودند و به هیچ عنوان رعایت حال خانواده های داغدار و حضار را نمی کردند."



وی افزود "در حال خاکسپاری مرحوم عزت الله سحابی نیز، این ماموران به صورت هماهنگ به صورت عربده کشی و با صدای بلند، به شوخی و خنده و مضحکه پرداخته و جو مراسم را تحت الشعاع خود قرار داده بودند و همان طور که گفتم، به هیچ عنوان وضعیت حضار و عزاداران را درک نمی کردند و بویژه فرمانده آنان، مردم و خانواده ها را مورد اهانت و هتاکی قرار می داد."





احمد منتظری تاکید کرد "این فرمانده لباس شخصی ها، حتی ماموران نیروی انتظامی را نیز به اِعمال خشونت و ضرب و شتم مردم وادار می کرد و به آنان امر و نهی می کرد."





ماموران لباس شخصی از آغاز مراسم به دنبال خشونت بودند

احمد منتظری همچنین افزود "از آغاز مراسم ماموران و لباس شخصی ها، فقط به دنبال ایجاد آشوب و خشونت بودند... حتی من زمانی که هنگام غسل دادن مرحوم سحابی حضور داشتم، لباس شخصی ها وارد شدند و شروع به هتاکی و عربده کشی و تحریک حضار بودند... و البته هیچ یک حضار و مردم نیز، قصد خشونت ورزی و پاسخ به هتاکی آنان را نداشت و همین آنها را خشمگین تر ساخته بود... "





مسئولیت این حوادث بر عهده نظام جمهوری اسلامی است

پسر مرحوم آیت الله العظمی منتظری همچنین خاطرنشان کرد "مقامات جمهوری اسلامی باید این موضوع را مورد بررسی و تحقیق قرار دهند... تعداد زیادی دوربین دست ماموران لباس شخصی و نیروی انتظامی بود و از لحظه لحظه مراسم، تک تک افراد حاضر و صحنه به صحنه حوادث تصویر برداری می کردند و از لا به لای تصاویری که خودشان ضبط کرده اند، دقیقا مشخص می شود که چه کسی جنایت کرد و خانم هاله را به شهادت رساند و اگر این را سریعا مورد بررسی قرار ندهند، این اتهام متوجه کل نظام جمهوری اسلامی خواهد ماند و اگر مورد بررسی قرار گیرد، ضارب و عامل آن مورد شناسایی قرار خواهد گرفت."





حداقل دوازده نفر بازداشت شده اند

احمد منتظری که فرزندش نیز در میان بازداشت شدگان وقایع امروز بود، پیرامون میزان بازداشت شدگان و وضعیت آنان خاطرنشان کرد "طبق آخرین اطلاعاتی که به ما رسیده، حداقل دوازده نفر مورد بازداشت قرار گرفته اند، که از وضعیت و سرنوشت و محل آنان خبری در دست نمی باشد... البته گروه زیادی مورد بازداشت قرار می گرفتند، اما بعد از انتقال به محلی دورتر و خودروهای امنیتی، آنها را آزاد می کردند."





مهندس سحابی ولی نعمت مقامات فعلی نظام بود

احمد منتظری در ادامه با اشاره به حوادث امروز و رویدادهای اخیر، خطاب به مقامات کشورخاطرنشان کرد "مرحوم مهندس عزت الله سحابی، ولی نعمت بسیاری از مقامات و حاکمان فعلی نظام جمهوری اسلامی بود، که الان برسر کار هستند و سحابی از زمرۀ افرادی بود که زندگی و آسایش و همه چیز خود را وقف کرده بود تا این نظام شکل گرفت... با چنین فردی و با چنین افرادی که باعث به مسند قدرت رسیدن آقایان فعلی شده اند نباید اینگونه برخورد می شد... به هر حال باز هم تکرار می کنم اگر موضوع امروز – بویژه- مورد بررسی و تحقیق و رسیدگی قرار نگیرد، نقطه سیاه دیگری بر تارک نظام جمهوری اسلامی خواهد ماند."

هاله سحابی، دختر مهندس سحابی در اثر ضرب و شتم نیروهای امنیتی درگذشت

سحابی، دختر مهندس سحابی در اثر ضرب و شتم نیروهای امنیتی درگذشت




میزان: هاله سحابی امروز صبح درگذشت‬.

‫یحیی شامخی، فرزند هاله سحابی در مصاحبه با میزان این خبر را تایید کرده و گفت‬: ‫موقعی که پیکر مهندس را برای تشییع بیرون آوردیم ماموران جلوگیری کردند‬ ‫و اجازه تشییع ندادند‬، ‫جر و بحث شدید شد‬ ‫و فضا متشنج بود‬. ‫خیلی اذیت کردند و بالاخره جنازه را به زور کشیدند و بردند‬.

‫نوه مهندس سحابی افزود: جنازه را که به زور کشیدند مادرم افتاد‬. ‫بی هوش بود، تا دکتر به ما‬ ‫ گفت ایست قلبی کرده‬. ‫مادرم هم رفت.

وی همچنین گفت که‬ ‫برخی اخبار‬ ‫اغراق شده منتشر شده و نوشته‌اند که با پنجه بکس مادرم را کشته اند‬ ‫که این قضیه پنجه بکس واقعیت ندارد.

مراسم خاکسپاری عزا الله سحابی: درگیری مردم با ماموران/ پیکر سحابی توسط ماموران لباس شخصی ربودن شد

مراسم خاکسپاری عزا الله سحابی: درگیری مردم با ماموران/ پیکر سحابی توسط ماموران لباس شخصی ربودن شد


جرس: مراسم تشییع و خاکسپاری مهندس عزت الله سحابی در حلقه نیروهای امنیتی و لباس شخصی مظلومان به خاک سپرده شد وتعدادی از شرکت کنندگان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.



به گزارش جرس از شب گذشته نیروهای امنیتی بر خانواده سحابی فشار آوردند که مراسم حتما باید یک ساعت زودتر آغاز شود و خانواده مرحوم سحابی سعی کردند در نیمه های شب دوستان و نزدیکان را مطلع کنند که ساعت 7.30 به جای 8.30 برای مراسم حاضر باشند. با این حال امروز صبح نیروهای امنیتی حتی نیم ساعت زودتر از زمانی که مقرر کرده بودند خانواده را مجبور به برگزاری مراسم تشییع کردند.



صبح امروز، پیکر مرحوم سحابی در حیاط منزلش و در جمع خانواده غسل داده شد و پیکر بر دوش جوانان و یاران مهندس تا سر کوچه تششیع شد و در همان فاصله کوتاه 30 – 40 متری باز ماموران تشنج ایجاد کردند و درگیری رخ داد. چند نفری را مورد ضرب و شتم قرار دادند و چندین تن از جوانان حاضر در مراسم هم بازداشت و با اتوبوس به مکان نامعلومی منتقل شدند. هنوز از هویت افراد بازداشتی اطلاعی در دست نیست.



یکی از نزدیکان خانواده مرحوم سحابی در گفتگو با جرس در این خصوص گفت: پیکر مهندس سحابی با آغاز درگیری ایجاد شده توسط ماموران فورا ربوده شد و لباس شخصی ها پیکر سحابی را به داخل قبرستان بردند و ورودی را بستند و هیچ کسی از خانواده و دوستان را به داخل قبرستان راه ندادند. ماموران می خواستند بدون اقامه نماز و به سرعت بر پیکر را تدفین کنند اما فرزند سحابی متوجه شده و به شدت اعتراض می کند.



وی افزود: حامد سحابی از اینکه نیروهای اطلاعاتی سعی داشتند پیکر مسلمانی معتقد چون سحابی را بدون اقامه نماز دفن کنند برآشفته شد و با اصرار او بالاخره یکی از اقوام اجازه یافت نماز را اقامه کند در حالیکه خانواده از حجت الاسلام احمد منتظری اقامه نماز را خواسته بودند اما ماموران اجازه نزدیک شدن هیچ کس را ندادند و پیکر در سکوت تدفین شد.

وی گفت: عملیات ماموران امنیتی در ربودن پیکر مرحوم سحابی به گونه ای گستاخانه و سریع بود که خانواده و جمعیت حاضر همچنان بهت زده در پشت درب قبرستان ماندند. زمانی که درب قبرستان را باز کردند ماموران خبر دادند که تدفین انجام شده است. این درحالی است که به طور معمولا مراسم تدفین و اقامه نماز با تومانینه انجام میشود اما پیکر مرحوم سحابی تحت تدابیر شدید امنیتی تنها در سی دقیقه تشییع و تدفین شد که این بی سابقه بود.



یکی از شرکت کنندگان در این مراسم می گوید: درگیری که در همان دقایق آغاز تشییع با اهانت ها و فریادهای لباس شخصی ها رخ داد می توان گفت علت مشخصی نداشت . نیروهای امنیتی تلاش داشتند جلوی جمعیت را سد کنند و اجازه حرکت در مسافت طولانی را ندهند. جمعیت حاضر بسیار آرام و بدون هر گونه شعار سیاسی و تنها با فریاد الله اکبر پیکر را تششیع کردند.



این در حالی بود که از سحرگاه در خیابان و کوچه منتهی به منزل تعداد زیادی از نیروهای لباس شخصی مستقر شده بودند و فریاد و اهانت سعی در ایجاد تشنج و برهم زدن آرامش مراسم داشتند که نهایتا به درگیری و ضرب و شتم عده ای از عزاداران و یاران مرحوم سحابی شد. رفتار نیروهای لباس شخصی به گونه ای بود که حتی نیروی انتظامی سعی در آرام کردن آنها داشت .



گفتنی است به دلیل تغییر ساعت مراسم و فشار امنیتی ها برای برگزاری هرچه سریعتر مراسم، جمعیت زیادی موفق نشدند در مراسم باشند و تنها 500 نفر برای تشییع حضور داشتند که این افراد هم از سحرگاه حرکت کرده بودند . حتی اتوبان بابایی و ورودی لواسان را موانعی را گذاشته بودند و عبور و مرور با کندی انجام می شده است. تا این ساعت همچنان جمعیت در قبرستان حضور دارند و خانم هاله سحابی نیز به دلیل شرایط جسمی نامساعد و افت فشار در درمانگاه محل بستری شدند.

قرار هست از سوی خانواده مراسم ختم مرحوم سحابی فردا پنج شنبه در تهران برگزار شود .