Wednesday, June 1, 2011

تحریف حقیقت جانباختن هاله سحابی توسط رسانه های نظام اسلامی

تحریف حقیقت جانباختن هاله سحابی توسط رسانه های نظام اسلامی




جرس: درحالی که منابع خبری موثق جرس از لواسان و ترهان خبر می‌دهند که زنده‌یاد هاله سحابی، دختر مهندس عزت الله سحابی در چالش با ماموران امنیتی جمهوری اسلامی، و اعتراض به نحوه‌ی تشییع و تدفین پیکر پدرش، به شهادت رسیده، رسانه‌های دروغ‌پرداز حکومتی در جمهوری اسلامی می‌کوشند با تحریف حقیقت، شهادت مظلومانه‌ی هاله سحابی را «معمولی» و مرگ بر اثر شوک ناشی از درگذشت پدر جلوه دهند.



رجانیوز، ازجمله پایگاه‌های خبری وابسته به اقتدارگرایان نوشت: «هاله سحابی دختر مرحوم سحابی بر اثر شوک شدید ناشی از درگذشت پدر، دچار تشنج شد و فورا به علت تشنج به یکی از بیمارستانهای تهران اعزام شد که در راه بیمارستان، وی نیز دار فانی را وداع گفت.»



رجا نیوز توضیح نداده که چگونه پس از 36 ساعت از درگذشت مرحوم سحابی، هاله دچار «شوک شدید» شده است.



جهان نیوز یکی دیگر از پایگاه‌های اطلاع‌رسانی اقتدارگرایان خبر داد: « جهان،دختر عزت الله سحابی صبح امروز و پیش از تشییع جنازه پدرش به دلیل ایست قلبی درگذشت. این درحالی است که برخی سایت های ضدانقلاب در خبر کذبی نوشتند که وی در درگیری های خیابانی کشته شده است.در همین رابطه پسر هاله سحابی در صفحه فیس بوک خود نوشت که مرگ مادرش بر اثر ایست قلبی بوده و "سکته" کرده است. گفته می شود هاله سحابی صبح امروز در منزل دچار سکته قلبی شد و توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد.گفته می شود سکته قلبی او بر اثر شوک ناشی از درگذشت پدر و سابقه بیماری قند خون بوده که دچار تشنج شد و فورا به یکی از بیمارستانهای تهران اعزام شد که در راه بیمارستان، وی نیز دار فانی را وداع گفت.»



جهان نیوز نیز توضیح نمی‌دهد که پسر عاله سحابی چگونه در اوج شوک ناشی از درگذشت هولناک مادر، پای کامپیوتر نشسته، در صفحه فیس بوک خود، خبر از «سکته» ی مادر داده است.



جهان نیوز نه تنها هیچ اشاره ای به محدودیت‌ها و موانع متعدد ایجاد شده توسط ماموران امنیتی جمهوری اسلامی، برای برگزاری مراسم تشییع و تدفین پیکر مهندس سحابی نمی کند، بلکه در گزارشی کاملا وارونه و دور از حقیقت، مدعی می شود: « مراسم تشییع با آرامش برگزار شد ...پیکر عزت الله سحابی در ساعت ۸ صبح در قبرستان لواسان به خاک سپرده شد و مراسم مذهبی آن را محمود دعایی اجرا کرد.»



پایگاه خبری جوان، وابسته به سازمان اطلاعات سپاه نیز در خبری کاملا مجعول و دور از حقیقت، ادعا کرد: « هاله سحابی فرزند عرت الله سحابی صبح امروز پیش ازآغاز مراسم تشییع پدرش در سن 57 سالگی دچار ایست قلبی شد. به گزارش«جوان آنلاین»،هاله سحابی صبح امروز به علت تاثرشدید از فوت پدرش دچار ایست قلبی شده و پس از انتقال به درمانگاه شبانه‌روزی گلندوئك لواسان درگذشت. هاله سحابی پیش از این از عارضه هایی چون فشار بالای خون و قند رنج می برد.»



همه‌ی این رسانه های وابسته به حکومت تلاش کرده اند درگذشت هاله سحابی را وضعی معمولی جلوه دهند.



این رسانه ها هیچ اشاره ای به خشونت ماموران امنیتی علیه هاله و برخی دیگر از تشییع کنندگان و همفکران و بستگان مهندس سحابی، و نیز ضرب و شتم هاله سحابی نکردند.

No comments:

Post a Comment