Friday, May 19, 2017

دیالوگ روز

دیالوگ روز

احمدی‌نژاد به جای رای دادن، امروز به کجا رفت؟ درپی بستری شدن سيد محمود هاشمی شاهرودی در بيمارستان، احمدی نژاد رئيس جمهور سابق امروز به همراه آقای حميد بقايی از وی عيادت كردند. این خبر را کانال دولت بهار منتشر کرده و نوشته است: احمدی نژاد در اين ديدار، جويای وضعيت بيماري شاهرودي عضو مجمع تشخيص نظام و عضو فقهاي شوراي نگهبان شد و سلامتي كامل وی را از خداوند متعال مسالت كرد. گفتنی است هنوز خبری از رای دادن رئیس جمهور سابق و نزدیکانش در انتخابات منتشر نشده است.

احمدی‌نژاد به جای رای دادن، امروز به کجا رفت؟


درپی بستری شدن سيد محمود هاشمی شاهرودی در بيمارستان، احمدی نژاد رئيس جمهور سابق امروز به همراه آقای حميد بقايی از وی عيادت كردند.

این خبر را کانال دولت بهار منتشر کرده و نوشته است: احمدی نژاد در اين ديدار، جويای وضعيت بيماري شاهرودي عضو مجمع تشخيص نظام و عضو فقهاي شوراي نگهبان شد و سلامتي كامل وی را از خداوند متعال مسالت كرد.

گفتنی است هنوز خبری از رای دادن رئیس جمهور سابق و نزدیکانش در انتخابات منتشر نشده است.

در حاشیه‌ی روزِ رای گیری... "نه به حجاب اجباری"؛ اردبیل

در حاشیه‌ی روزِ رای گیری...
"نه به حجاب اجباری"؛ اردبیل

عکسی که محمد خاتمی (رئیس جمهوری سابق جمهوری اسلامی ایران) را نشان می دهد، صبح امروز در حوزه رای گیری جماران، در شبکه های اجتمایی بارها به اشتراک گذاشته شده است. او سالهاست که ممنوع التصویر است.

عکسی که محمد خاتمی (رئیس جمهوری سابق جمهوری اسلامی ایران) را نشان می دهد، صبح امروز در حوزه رای گیری جماران، در شبکه های اجتمایی بارها به اشتراک گذاشته شده است. او سالهاست که ممنوع التصویر است.

ریخت و پاش تبلیغاتی "سید محرومان" در حالی روز سه شنبه میتینگ انتخاباتی رئیسی در مصلی تهران برگزار شد که تبلیغات گسترده‌ای از روزهای قبل پیرامون برگزاری این مراسم صورت گرفته بود. علاوه بر این رسانه ملی در اقدامی بی سابقه و همسو با رسانه های حامی سید ابراهیم رئیسی، برگزاری این میتینگ را از طریق زیر نویس به مردم مخابره کرد. در کنار تبلیغات گسترده، باید حضور گسترده اتوبوس‌ها را هم مد نظر قرار داد که خیابان‌های اطراف مصلی تهران به خصوص بزرگراه رسالت را قُرق کرده بودند و از آن جا که ساعت برگزاری این مراسم در زمان پیک ترافیک تهران بود، سبب سنگین شدن ترافیک بزرگراه رسالت، تونل رسالت، اتوبان حکیم و کلیه خیابان های منتهی به این بزرگراه‌ها شده بود. همچنین حجم اتوبوس‌هایی که مردم را از مناطق دور دست به مصلی تهران آورده بودند، به اندازه‌ای بود که بخش اعظم پارکینگ مصلی تهران نیز توسط آن‌ها پر شده بود. از آن جا که سید ابراهیم رئیسی پیش از حضور در میتینگ انتخاباتی خود در مصلی تهران، به کرج رفته بود و همچنین تعداد قابل توجهی از اتوبوس‌ها پلاک استان البرز داشتند، مشخص می شود همان‌هایی که در مصلی کرج از رییسی استقبال کردند در مصلی تهران نیز از او حمایت کردند. علاوه بر این تعداد ۱۰ رام قطار جهت جابجایی شرکت کنندگان در این مراسم به خط یک مترو تهران اضافه شده بودند که سبب ازدحام جمعیت در سایر خطوط مترو تهران شده بود. اگر کرایه هر اتوبوس را حداقل ۳۰۰هزار تومان در نظر بگیریم، تنها حدود ۴۰میلیون تومان هزینه کرایه کردن آن‌ها بوده است. این انتهای ماجرا نیست، در این مراسم به میزان گسترده‌ای، گل، پوستر، تراکت، پرچم و آب معدنی میان شرکت کنندگان توزیع شد که با احتساب جمعیتی که به مصلی آمده بود، به نظر می‌رسد حدودا ۲۰ تا ۳۰ میلیون هزینه این وسایل بوده است که در نهایت همگی آن‌ها به زباله دان ریخته شده‌اند. مهمترین نکته پوشش تصویری و رسانه‌ای گسترده و به اصطلاح حرفه‌ای این میتینگ تبلیغاتی بوده که کرایه تجهیزاتی همچون، کرین‌ها، دوربین‌ها، سه پایه‌ها، تجهیزات صوت، تجهیزات نورپردازی، تجهیزات پخش زنده و … در حدود ۱۰۰میلیون تومان بوده است. البته این ارقام بدون احتساب هزینه‌ای‌ست که جهت در اختیار گرفتن مصلی تهران پرداخت شده است. در پایان لازم است یادآور شد که این هزینه‌های سرسام آور تنها به شهر تهران اختصاص پیدا نمی‌کند و در تمامی شهرهایی که سید ابراهیم رئیسی میتینگ انتخاباتی برگزار کرده، چنین هزینه‌هایی صورت گرفته است. بنابراین به نظر می‌رسد که واجب باشد تولیت آستان قدس رضوی، چه بتواند در انتخابات فردا آرای مردمی را به خود اختصاص دهد و یا نتواند از اقبال عمومی برخوردار شود، بعد از انتخابات در مورد منابع پول‌هایی که در این مدت هزینه سفرهای خود و اطرافیانش و برگزاری میتینگ‌های انتخاباتی کرده است، توضیح لازم و کافی را ارائه دهد. به نقل از "عصر نو"

ریخت و پاش تبلیغاتی "سید محرومان"
در حالی روز سه شنبه میتینگ انتخاباتی رئیسی در مصلی تهران برگزار شد که تبلیغات گسترده‌ای از روزهای قبل پیرامون برگزاری این مراسم صورت گرفته بود. علاوه بر این رسانه ملی در اقدامی بی سابقه و همسو با رسانه های حامی سید ابراهیم رئیسی، برگزاری این میتینگ را از طریق زیر نویس به مردم مخابره کرد.
در کنار تبلیغات گسترده، باید حضور گسترده اتوبوس‌ها را هم مد نظر قرار داد که خیابان‌های اطراف مصلی تهران به خصوص بزرگراه رسالت را قُرق کرده بودند و از آن جا که ساعت برگزاری این مراسم در زمان پیک ترافیک تهران بود، سبب سنگین شدن ترافیک بزرگراه رسالت، تونل رسالت، اتوبان حکیم و کلیه خیابان های منتهی به این بزرگراه‌ها شده بود. همچنین حجم اتوبوس‌هایی که مردم را از مناطق دور دست به مصلی تهران آورده بودند، به اندازه‌ای بود که بخش اعظم پارکینگ مصلی تهران نیز توسط آن‌ها پر شده بود.
از آن جا که سید ابراهیم رئیسی پیش از حضور در میتینگ انتخاباتی خود در مصلی تهران، به کرج رفته بود و همچنین تعداد قابل توجهی از اتوبوس‌ها پلاک استان البرز داشتند، مشخص می شود همان‌هایی که در مصلی کرج از رییسی استقبال کردند در مصلی تهران نیز از او حمایت کردند. علاوه بر این تعداد ۱۰ رام قطار جهت جابجایی شرکت کنندگان در این مراسم به خط یک مترو تهران اضافه شده بودند که سبب ازدحام جمعیت در سایر خطوط مترو تهران شده بود. اگر کرایه هر اتوبوس را حداقل ۳۰۰هزار تومان در نظر بگیریم، تنها حدود ۴۰میلیون تومان هزینه کرایه کردن آن‌ها بوده است.
این انتهای ماجرا نیست، در این مراسم به میزان گسترده‌ای، گل، پوستر، تراکت، پرچم و آب معدنی میان شرکت کنندگان توزیع شد که با احتساب جمعیتی که به مصلی آمده بود، به نظر می‌رسد حدودا ۲۰ تا ۳۰ میلیون هزینه این وسایل بوده است که در نهایت همگی آن‌ها به زباله دان ریخته شده‌اند.
مهمترین نکته پوشش تصویری و رسانه‌ای گسترده و به اصطلاح حرفه‌ای این میتینگ تبلیغاتی بوده که کرایه تجهیزاتی همچون، کرین‌ها، دوربین‌ها، سه پایه‌ها، تجهیزات صوت، تجهیزات نورپردازی، تجهیزات پخش زنده و … در حدود ۱۰۰میلیون تومان بوده است. البته این ارقام بدون احتساب هزینه‌ای‌ست که جهت در اختیار گرفتن مصلی تهران پرداخت شده است.
در پایان لازم است یادآور شد که این هزینه‌های سرسام آور تنها به شهر تهران اختصاص پیدا نمی‌کند و در تمامی شهرهایی که سید ابراهیم رئیسی میتینگ انتخاباتی برگزار کرده، چنین هزینه‌هایی صورت گرفته است. بنابراین به نظر می‌رسد که واجب باشد تولیت آستان قدس رضوی، چه بتواند در انتخابات فردا آرای مردمی را به خود اختصاص دهد و یا نتواند از اقبال عمومی برخوردار شود، بعد از انتخابات در مورد منابع پول‌هایی که در این مدت هزینه سفرهای خود و اطرافیانش و برگزاری میتینگ‌های انتخاباتی کرده است، توضیح لازم و کافی را ارائه دهد.
به نقل از "عصر نو"

خبرگزاری فارس تصویری از شناسنامه مصطفی میرسلیم، یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را منتشر کرده است که مربوط به دوران حکومت محمدرضاشاه پهلوی است. انتشار این تصویر در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای داشته است.

خبرگزاری فارس تصویری از شناسنامه مصطفی میرسلیم، یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را منتشر کرده است که مربوط به دوران حکومت محمدرضاشاه پهلوی است. انتشار این تصویر در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای داشته است.

عکس/ تجمع کنندگان مقابل سفارت جمهوری اسلامی در بلژیک خواستار تحریم انتخابات ریاست‌جمهوری شدند

عکس/ تجمع کنندگان مقابل سفارت جمهوری اسلامی در بلژیک خواستار تحریم انتخابات ریاست‌جمهوری شدند 

عکس/ احمد جنتی که دیروز برای رای دادن از خانه خارج شده بود امروز صبح به یکی از حوزه های اخذ رای رسید

عکس/ احمد جنتی که دیروز برای رای دادن از خانه خارج شده بود امروز صبح به یکی از حوزه های اخذ رای رسید


عکس - صندوقهای الکترونيکی اخذ رای که ظاهرا بلا استفاده رها شده اند

عکس - صندوقهای الکترونيکی اخذ رای که ظاهرا بلا استفاده رها شده اند