Friday, July 1, 2011

نتیجه هرچه باشد، علیه ایران است

نتیجه هرچه باشد، علیه ایران است


طالبان با 3 میلیون سلاح

درحال مذاکره با امریکائی ها





در روزهای اخیر اخبار نگران کننده ای در باره توزیع وسیع سلاح در افغانستان منتشر شده که در آنها اشاره به آینده ایران می شود. از جمله "فاکس نیوز" روز گذشته اعلام کرد که امریکا می خواهد از افغانستان بیرون برود اما 3 میلیون سلاح در اختیار طلبان است.



با خروج امریکا از افغانستان که پس از مذاکره و تفاهم با طالبان صورت خواهد گرفت – مذاکراتی که کرزای نیز گفته هم اکنون جریان دارد- جنگی که اکنون در افغانستان جریان دارد، به جنگی منطقه ای تبدیل خواهد شد؟



غرق بودن سپاه در کارهای اقتصادی و سیاسی و سقوط گسترده اعتبار آن در میان مردمی که اکنون سپاه را دشمن خود و نه مدافع کشور میدانند، فرصت های مناسبی برای طالبان فراهم خواهد کرد. آنچه در افغانستان درحال تکامل و آغاز است، از سالها پیش تدارک دیده شده بود.



بی شک آن بذل و بخشش نظامی که اکنون سپاه دست به آن زده و برای طالبان انواع سلاح را ارسال می کند، تلاش برای ارتباطی است که پس از شرکت طالبان در حکومت و یا جدا شدن بخشی از افغانستان و برقرار حاکمیت حاکمیت طالبان در آن، امیدوارند به کار بیآید. یعنی مشت بر آب. فعلا نتیجه این تلاش، بیانیه تازه ایست که امریکائی ها منتشر کرده و سپاه پاسداران را بدلیل ارسال اسلحه برای طالبان محکوم کرده است.



وجود 3 میلیون سلاح در افغانستان که بخش عمده آن در اختیار طالبان است، تلاش سپاه برای ارسال اسلحه برای طالبان و پاشیدن دانه های مین و فشنگ به امید دوستی و ارتباط های آینده را بی اهمیت تر از آن جلوه می دهد که ضرورتی به بیان آن باشد. بنابراین، آنچه که حاصل می شود، تشدید بازهم بیشتر تبلیغات علیه ایران و آماده کردن افکار عمومی منطقه برای ضربه نظامی به ایران است!





افزایش خطر ایست قلبی- امنیتی

افزایش خطر ایست قلبی- امنیتی


امام جمعه سبز "یزد"

به دیدار احمدی خمینی فرستاده شد





ایست قلبی امام جمعه شهر یزد، حجت الاسلام "صدوقی" یکبار دیگر زنگ های خطر را به صدا در آورد. خطر علیه جان رهبران جنبش سبز و اصلاحات و شخصیت های روحانی که در دو سال اخیر علیه کودتای 22 خرداد موضع داشته و در کنار مردم قرار گرفتند. حجت الاسلام صدوقی از جمله این روحانیون بود.



ماجرای ایست قلبی در جمهوری اسلامی دارای سابقه امنیتی است و گذشته اش به قتل های زنجیره ای نیز می رسد. این ماجرا با ایست قلبی مشکوک آیت الله طالقانی شروع شد، از ایست قلبی آیت الله لاهوتی در زندان اوین عبور کرد و گلوی سید احمد خمینی – یادرگار امام- را هم گرفت. شبکه های مخفی و حرفه ای، در خدمت مافیای حاکمیت با نفوذ در داروخانه ها و بیمارستان ها و ... قرص درمانی افراد مسنی که مثلا برای فشار خون و یا هر بیماری دیگری از آن استفاده می کنند را عوض کرده و قرص مورد نظر خود را در قوطی قرص معمولی قرار می دهند. این قرص ها در نوبت های مختلف به خورد فرد مورد نظر داده می شود تا سرانجام به ایست قلبی ختم شود. این همان خطری است که اکنون امثال موسوی، کروبی، خاتمی، آیت الله صانعی، آیت الله بیات و حتی هاشمی رفسنجانی را تهدید می کند. حتی بعید نیست که در صورت ضرورت به خورد خامنه ای هم بدهند.



مرگ غافلگیر کننده حجت الاسلام صدوقی همین سناریوی قدیمی و آشنا را تداعی کرد. آقای صدوقی عضو مجمع روحانیون مبارز و شوهر خواهرش محمد خاتمی بود و پدر وی آیت الله صدوقی امام جمعه و نماینده آیت الله خمینی در یزد بود که در موج ترورهای مجاهدین خلق کشته شد. او از جمله نزدیک ترین آیت الله های همفکر آیت الله خمینی بود.





صرب ها پولمان را نداده، کمک هم خواسته، تحریم هم می کنند!"

صرب ها پولمان را نداده، کمک هم خواسته، تحریم هم می کنند!"




تابناک : بازی یک بام و دو هوای کشورهای اروپای شرقی نیز با ایران به اوج خود رسیده است به طوری که رسانه های خبری بالکان گزارش داده اند که از هفته گذشته انجام پروازهای شرکت هواپیمایی ایران (ایران ایر) از غرب اروپا به مقصد تهران که طی سه ماه اخیر از طریق بلگراد انجام می شده، به حالت تعلیق در آمده است!



به گزارش «تابناک»، این در حالی است که منابع خبری صرب می گویند پیش از اعلام این هشدار و از ماه مارس سال 2011، همچون بسیاری از فرودگاه های دیگر اروپا از ارائه خدمات پروازی به هواپیماهای ایران ایر از جمله «سوخت گیری» دریغ نکرده اند.



بر همین اساس، در پی تعلیق کامل خدمات پروازی فرودگاه بلگراد به هواپیماهای ایران ایر، پروازهایی که پیش از این برای برخی خدمات فنی از جمله سوخت گیری در پایتخت صربستان فرود می آمدند، اکنون در بوداپست، پایتخت مجارستان فرود می آیند ضمن اینکه در خلال این فرود و سوخت گیری هواپیما، مسافران به هیچ وجه اجازه خروج از هواپیما را نداشته و باید تمام مدت را در داخل هواپیما سپری کنند.



از سوی دیگر مدتی قبل و در جریان بررسی لایحه موافقتنامه همکاری ایران و صربستان در زمینه بهداشت دام و دامپزشکی در مجلس شورای اسلامی، برخی از نمایندگان ملت از بلوکه شدن ۲۲.۵ میلیون دلار از پول‌های ایران از سوی صربستان سخن گفتند که هنوز مراجع رسمی در این خصوص موضعی نگرفته اند.



در همین حال هفته گذشته «دارکو تاناسکوویچ» در قامت فرستاده ویژه صرب ها سفری به تهران داشت و در دیدار با علی آهنی معاون اروپا و آمریکا وزیر خارجه ایران ضمن طرح برخی مسائل مربوط به روابط تهران ـ بلگراد رسما خواستار حمایت کشورمان از موضع صربستان در قبال موضوع کوزوو شد، درخواستی که ظاهرا با پاسخ مثبت تهران هم روبرو بوده است!



روبترز : ایران عدم سوخت‌رسانی به هواپیماهایش را تلافی می‌کند

روبترز : ایران عدم سوخت‌رسانی به هواپیماهایش را تلافی می‌کند




دادنا: ایران روش مقابله به مثل و ویژه خود را برای مقابله با اقدام غیرقانونی برخی کشورها در تحویل ندادن سوخت به هواپیماهای ایرانی را در پیش خواهد گرفت.



به گزارش دادنا، خبرگزاری رویترز در گزارشی به اقدام برخی کشورهای اروپایی مبنی بر عدم اجازه برای سوخت گیری به هواپیماهای ایرانی بعد از اعمال تحریم های سازمان ملل متحد پرداخته و ذکر کرده که ایران توانایی مقابله به مثل و به زانو درآوردن اقدامات تنبیهی کشورهای اروپایی را دارد و نشان داده است که حاضر نیست در مقابل زور موضع انفعال به خود بگیرد.



ایران پس از تحریم های تنبیهی سازمان ملل و تحریم های یکجانبه آمریکا، اتحادیه اروپا و برخی از کشورهای دنیا اعلام کرد که اقدامات هسته ای اش صلح طلبانه بوده و تحریم ها تاثیری بر روی روند برنامه صلح آمیز هسته اش نخواهد داشت. تحریم ها به یک سو اما از سویی دیگر حق با ایران است که تحویل ندادن سوخت به هواپیماهای مسافربری اش را اقدامی بی ربط و غیرقانونی بخواند.



بر فرض که برنامه هسته ای ایران شک برخی از کشورهای غربی را برانگیخته باشد اما دادن بنزین یا ندادن آن چه تاثیری در ماجرای هسته ای ایران خواهد داشت؟ این سئوالی است که جواب مشخصی دارد: هیچ تاثیری. اما این جواب صریح ظاهراً گوش شنوایی در غرب و اروپا ندارد و ایران هم حق خود می داند در مقابل اقدامات غیر قانونی، روش مشابه ای را در پیش بگیرد.

هشدار نهاوندیان: برق و گاز صنایع را قطع نکنید

هشدار نهاوندیان: برق و گاز صنایع را قطع نکنید


* 20 نماينده امضاي خود را از طرح «سوال از احمدی نژاد» پس گرفتند





هشدار نهاوندیان: برق و گاز صنایع را قطع نکنید



خبر آنلاین : همایش روز ملی صنعت و معدن با حضور احمدی نژاد، رئیس اتاق ایران، وزیر صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان تشکل‌های صنعتی و معدنی در سالن برج میلاد برگزار شد.



محمد نهاوندیان در این همایش، مشکلات حوزه صنعت و معدن کشور به برخی اخطارها از سوی دستگاه‌های مسؤول درباره قطع برق و گاز واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: « قطع گاز و برق واحدهای تولیدی در این شرایط چه توجیهی می‌تواند داشته باشد؟!»

رئیس اتاق ایران سپس با اشاره به ماده 80 برنامه پنجم درباره مشوق‌های استخدام جدید خواستار اقدام سریع درخصوص تهیه و تصویب آیین‌نامه ماده 80 شد.

وی یادآور شد: «این نوع بلاتکلیفی‌ها ممکن است به ریزش برخی استخدام‌ها در واحدهای تولیدی منجر شود.»



20 نماينده امضاي خود را از طرح «سوال از رئيس‌جمهور» پس گرفتند



فارس: عضو فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس با بيان اينكه يك ليست 20 نفره از نمايندگاني كه امضاي خود را از طرح سوال از احمدی نژاد پس گرفتند در حال حاضر موجود است، گفت: زمينه پس گرفتن اين طرح در مطهري نيز وجود دارد.

سيد محمد جواد ابطحي، نماينده مردم خميني‌شهر در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به بازپس‌گيري امضاي طرح سوال از رئيس‌جمهور توسط برخي از نمايندگان، اظهارداشت: در حال حاضر يك ليست 20 نفره از نمايندگاني كه تقاضاي پس گرفتن امضاي خود را داشتند، موجود است.

وي ادامه داد: هيئت رئيسه مجلس به اين نتيجه رسيده است كه مطهري را براي انصراف از اين طرح راضي كند و شرايط موجود را براي وي تبيين كند كه براي اين منظور هيئت رئيسه، هفته گذشته با وي جلسه‌ داشت.



مصاحبه خبری احمدی نژاد

مصاحبه خبری احمدی نژاد


اگر می خواهید افشاگری نکنم

دست روی اعضای دولت نگذارید





بدنبال گسترش دستگیری ها از میان اعضای دولت و نزدیک شدن احتمال بازداشت "بقائی" و "مشائی"، دو تن از نزدیک ترین اعضای تیم احمدی نژاد، وی در حاشیه جلسه دولت، یک مصاحبه کوتاه خبری کرده و تهدید کرد:



اگر این روند ادامه یابد، مسائل را با مردم در میان گذاشته و به وظیفه قانونی خود عمل می ‌كنم. البته موضع دولت در برابر فشارهای كه وارد می‌شود، همچنان سكوت است اما كابینه خط قرمز است. من در خصوص اتهاماتی كه به همكاران دولت وارد می‌كنند، با رئیس قوه قضائیه مذاكره كرده ام.



احمدی نژاد از سیاست سکوت سخن گفت، اما در همان حال، تهدید به افشاگری کرد!