Tuesday, August 13, 2013

با لغو تصمیم دولت احمدی نژاد دستور ترخیص کالاهای اساسی با دلار 1226 تومان صادر شد وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که بدستور مستقیم رئیس جمهور جدید (حسن روحانی) کالاهای اساسی و بویژه دارو با دلار 1226 تومان ترخیص می شود. مابه التفاوت ارز مرجع با ارز مبادله ای نیز قرار شد فعلا بصورت یارانه پرداخت شود تا در آینده به دولت بازگردانده شود. بموجب تصمیم بانک مرکزی در دولت احمدی نژاد قرار بود از اول مردادماه، به تولید کنندگان و واردکنندگان کالاهای اساسی و دارو ارز به قیمت ۲۴۷۰ تومان فروخته می شود، اما با تصمیم دولت جدید که دلیل آن نگرانی از افزایش شدید قیمت کالاها بود، قرار شد این کالاها با ارز ۱۲۲۶ تومان ترخیص شود.

با لغو تصمیم دولت احمدی نژاددستور ترخیص کالاهای اساسی
با دلار 1226 تومان صادر شد
 
 
 
 
وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که بدستور مستقیم رئیس جمهور جدید (حسن روحانی) کالاهای اساسی و بویژه دارو با دلار 1226 تومان ترخیص می شود.
مابه التفاوت ارز مرجع با ارز مبادله ای نیز قرار شد فعلا بصورت یارانه پرداخت شود تا در آینده به دولت بازگردانده شود.
بموجب تصمیم بانک مرکزی در دولت احمدی نژاد قرار بود از اول مردادماه، به تولید کنندگان و واردکنندگان کالاهای اساسی و دارو ارز به قیمت ۲۴۷۰ تومان فروخته می شود، اما با تصمیم دولت جدید که دلیل آن نگرانی از افزایش شدید قیمت کالاها بود، قرار شد این کالاها با ارز۱۲۲۶ تومان ترخیص شود.