Wednesday, July 4, 2018

غزه و خرمشهر؛ روایتی مستند از یک تبعیض - خرمشهر در سال های پس از جنگ ایران و عراق هیچ گاه به آن کیفیتی بازنگشت که در سال های پیش از انقلاب اسلامی از آن برخوردار بود. خرمشهر از بزرگترین صادرکنندگان خرما به جهان بود و بندری بسیار مهم تلقی می شد. شهری که پیش از جنگ پیش از جنگ دارای ۲۲۰ هزار نفر جمعیت، ۱۲ بیمارستان، ۶ سینما، ۱۳ اسکله و ۴۰ هزار واحد مسکونی بود، اکنون صورتی غم زده و حال و هوایی جنگ زده دارد. جنگی که انگار قرار نیست میراث شوم آن هیچ گاه از سیمای خرمشهر حذف شود؛ با وجود اینکه سی سال از جنگ گذشته است. - در وبسایت «مهر» در سال ۱۳۹۴ گزارشی منتشر شده است که «عزیز ساعدی» - شهردار وقت خرمشهر- در آن از کمبود بودجه این شهر می نالد و می گوید: « من ٣٠‌ میلیارد تومان پول می‌خواهم که ۴۰ درصد خیابان‌های خرمشهر را آسفالت کنم، اگر بخواهیم روکش همه خیابان‌ها را تا حد قابل‌تحمل آسفالت کنیم ۸۵ میلیارد تومان پول می‌خواهیم. اعتباری که برای من درنظر گرفته شد در‌سال ٩٣ شش میلیاردتومان بوده. امسال اما فقط ٣٨٠‌میلیون تومان کل اعتبار عمرانی خرمشهر است، چه‌کسی باور می‌کند، من با این ٣٨٠‌میلیون تومان به کدام درد باید برسم؟» - در همان سال ۱۳۸۵ بود که گروه حماس پس از سفر «اسماعیل هنیه» - از اعضای برجسته گروه حماس و نخست وزیر وقت تشکیلات خودگران فلسطینی – به تهران که سفری «تاریخی و موفقیت آمیز» قلمداد شده بود، از کمک ۲۵۰ میلیون دلاری جمهوری اسلامی به گروه حماس گفت. در همان سال بود که «علی لاريجانی» - دبير شورای عالی امنيت ملی ايران – در پی دیدار با «خالد مشعل» - رئيس دفتر سياسی حماس – اعلام کرد که جمهوری اسلامی به دولتی که قرار است حماس در سرزمينهای فلسطينی تشکيل دهد کمک مالی خواهد کرد. - همینجا توقف کنیم و به سخنان «عبدالله سامری» - نماینده خرمشهر در مجلس شورای اسلامی – توجه کنیم که گفته بود: «متاسفانه اعتبارات بازسازی برای شهر خرمشهر از سال ۱۳۸۶ قطع شد در حالیکه خرمشهر هنوز به اینگونه اعتبارات برای رسیدن به توسعه مناسب نیاز دارد. متاسفانه بازسازی مناطق جنگ زده یک پروسه کاملا ناموفق بوده و هیچیک از دولتهای بعد از جنگ در رسیدن به اهداف اصلی خود در بازسازی موفق عمل نکردند». درواقع در همان سال های که به گفته نماینده خرمشهر کمک به بازسازی خرمشهر قطع شد، کمک به گروه حماس آغاز شد!

غزه و خرمشهر؛ روایتی مستند از یک تبعیض
- خرمشهر در سال های پس از جنگ ایران و عراق هیچ گاه به آن کیفیتی بازنگشت که در سال های پیش از انقلاب اسلامی از آن برخوردار بود. خرمشهر از بزرگترین صادرکنندگان خرما به جهان بود و بندری بسیار مهم تلقی می شد. شهری که پیش از جنگ پیش از جنگ دارای ۲۲۰ هزار نفر جمعیت، ۱۲ بیمارستان، ۶ سینما، ۱۳ اسکله و ۴۰ هزار واحد مسکونی بود، اکنون صورتی غم زده و حال و هوایی جنگ زده دارد. جنگی که انگار قرار نیست میراث شوم آن هیچ گاه از سیمای خرمشهر حذف شود؛ با وجود اینکه سی سال از جنگ گذشته است.
- در وبسایت «مهر» در سال ۱۳۹۴ گزارشی منتشر شده است که «عزیز ساعدی» - شهردار وقت خرمشهر- در آن از کمبود بودجه این شهر می نالد و می گوید: « من ٣٠‌ میلیارد تومان پول می‌خواهم که ۴۰ درصد خیابان‌های خرمشهر را آسفالت کنم، اگر بخواهیم روکش همه خیابان‌ها را تا حد قابل‌تحمل آسفالت کنیم ۸۵ میلیارد تومان پول می‌خواهیم. اعتباری که برای من درنظر گرفته شد در‌سال ٩٣ شش میلیاردتومان بوده. امسال اما فقط ٣٨٠‌میلیون تومان کل اعتبار عمرانی خرمشهر است، چه‌کسی باور می‌کند، من با این ٣٨٠‌میلیون تومان به کدام درد باید برسم؟»
- در همان سال ۱۳۸۵ بود که گروه حماس پس از سفر «اسماعیل هنیه» - از اعضای برجسته گروه حماس و نخست وزیر وقت تشکیلات خودگران فلسطینی – به تهران که سفری «تاریخی و موفقیت آمیز» قلمداد شده بود، از کمک ۲۵۰ میلیون دلاری جمهوری اسلامی به گروه حماس گفت. در همان سال بود که «علی لاريجانی» - دبير شورای عالی امنيت ملی ايران – در پی دیدار با «خالد مشعل» - رئيس دفتر سياسی حماس – اعلام کرد که جمهوری اسلامی به دولتی که قرار است حماس در سرزمينهای فلسطينی تشکيل دهد کمک مالی خواهد کرد.
- همینجا توقف کنیم و به سخنان «عبدالله سامری» - نماینده خرمشهر در مجلس شورای اسلامی – توجه کنیم که گفته بود: «متاسفانه اعتبارات بازسازی برای شهر خرمشهر از سال ۱۳۸۶ قطع شد در حالیکه خرمشهر هنوز به اینگونه اعتبارات برای رسیدن به توسعه مناسب نیاز دارد. متاسفانه بازسازی مناطق جنگ زده یک پروسه کاملا ناموفق بوده و هیچیک از دولتهای بعد از جنگ در رسیدن به اهداف اصلی خود در بازسازی موفق عمل نکردند». درواقع در همان سال های که به گفته نماینده خرمشهر کمک به بازسازی خرمشهر قطع شد، کمک به گروه حماس آغاز شد!
عکس ‏Tavaana: E-Learning Institute for Iranian Civil Society توانا: آموزشکده جامعه مدنی ایران‏

کاریکاتورهای روز

کاریکاتورهای روز




وزیر کشور: «اگر ۲۴ ساعت چشمانم را روی هم بگذارم بیش از یک میلیون پناهنده از مرزهای غربی به اروپا می‌روند»!

وزیر کشور: «اگر ۲۴ ساعت چشمانم را روی هم بگذارم بیش از یک میلیون پناهنده از مرزهای غربی به اروپا می‌روند»!
«عبدالرضا رحمانی فضلی» طی سخنانی گفت: « در سوریه دیدیم که وقتی تعداد اندکی از مهاجران به سمت اروپا رفتند چه غوغایی شد. به عنوان وزیر کشور و مسئول امنیت داخلی می گویم اگر ۲۴ ساعت چشمانم را روی هم بگذارم بیش از یک میلیون پناهنده از مرزهای غربی به اروپا می‌روند ولی ما از نظر دینی و انسانی این کار را نمی‌کنیم و به قوانین و صلح بین‌الملل پایبندیم».
پیدا نیست منظور دقیق سخنان وزیر کشور چه بوده است. آیا منظور او این است که یک میلیون ایرانی آماده فرار از کشور وجود دارند؟!
شما درباره سخنان وزیر کشور چه فکر می کنید؟
عکس ‏Tavaana: E-Learning Institute for Iranian Civil Society توانا: آموزشکده جامعه مدنی ایران‏

چرا چاقو دسته خود را نمی بُرد؟

چرا چاقو دسته خود را نمی بُرد؟

روايتی ديگر از بی کفايتی حکومت آخوندی/ فيلم/ تالاب بین‌المللی هامون خشک شده و قایق‌های‌ مردم محلی در گل فرو رفته

روايتی ديگر از بی کفايتی حکومت آخوندی/
فيلم/ تالاب بین‌المللی هامون خشک شده و قایق‌های‌ مردم محلی در گل فرو رفته 

 
 

از دستاوردهای 40 ساله نظام جهل و خرافات اسلامی/ فيلم/ «یک هفته است آب خوردن نداریم....»

 

عکس/ «محمودرضا خاوری» متهم ردیف اول اختلاس ۳۰۰۰ میلیارد تومانی در حال خرید گوشت در کانادا گفته میشود وی به وسیله‌ی محسنی‌اژه‌ای و معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات مصلحی از کشور فراری داده شد.

عکس/ «محمودرضا خاوری» متهم ردیف اول اختلاس ۳۰۰۰ میلیارد تومانی در حال خرید گوشت در کانادا

گفته میشود وی به وسیله‌ی محسنی‌اژه‌ای و معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات مصلحی از کشور فراری داده شد.