Friday, April 2, 2010

فيلترينگ ايراني در سالي كه گذشت

ایلنا : در حال حاضر همگام با فراگير شدن اينترنت و رشد روز افزون كاربران در سراسر جهان، مباحث مرتبط با آن نيز مثل فيلترينگ و محدودســازى دسترســى بــه سايت‌هـا، به دغدغه بسيارى از حكومت‌ها و دولت‌هاي توسعه يافته و يا درحال توسعه تبديل شده است.
پس از حوادث يازدهم سپتامبر 2001 پاى دولت‌ها و حكومت‌هاى فراوانى به حيطه فيلترينگ باز شد.
كشور آمريكا به عنوان پيشروترين كشور دنيا هم در زمينه به كارگيرى و توسعه تجهيزات اينترنت و هم در زمينه توليد محتواى اينترنتي، پس از حملات 11 سپتامبر با چالش جدى در مواجهه با اينترنت رو برو شد، لذا دولت اين كشوردر تاريخ 24 اكتبر2001 قانونى تحت عنوان Patriot Act را تصويب كرد كه به موجب آن كنترل و نظارت بر تبادل داده‌هاى كاربــــــران رنگ قانونى به خود ‌گرفت.
فيلترينگ در ايران
محدودیت دسترسی به برخی پایگاه‌های اینترنتی که با اصطلاح فیلترینگ از آن یاد می‌شود، به طور جدی در ایران دنبال می‌شود. اصلی‌ترین مرجع مسئول در این رابطه شورای عالی انقلاب فرهنگی و كميته تعيين مصاديق است.
البته درچند سال گذشته اعمال فيلترينگ در كشور افزايش قابل ملاحظه‌اي پيدا كرده است كه به باور كارشناسان در برخي موارد با آيين نامه كميته تعيين مصاديق كه مربوط به فيلتر سايت‌هاي غيراخلاقي است، منافات دارد.
اين امر در سال 88 روالي متفاوت و ناهماهنگ داشت، درسال جاري فيلتر سايت‌ها اعم از خبري و غير خبري آنچنان زياد شد كه بسياري از شخصيت‌هاي حقيقي و حقوقي در اين مورد به اظهارنظر پرداختند و برخي هم آن را تاييد و برخي نيز رد كردند.

ايميل ملي
فيلترينگ سايت‌ها آنقدر ادامه داشت تا بالاخره نوبت به سايت جي‌ميل به عنوان سرويس ايميل سايت گوگل رسيد، جي‌ميل در ايران يكي ازپرطرفدارترين سرويس‌ها به حساب مي‌آيد بسته شدن اين سرويس باعث اعتراض بسياري از كاربران شد ولي برخي مسئولين از جمله سعید مهدیون، مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات دريك نشست خبري بسته شدن جی میل را يك فرصت براي كاربران جهت استفاده از ايميل ملي عنوان كرد.
وي در اين جلسه معتقد بود تا زمانی که ما به خارجی‌ها اعتماد کنیم توسعه فناوری اطلاعات در داخل نخواهیم داشت و این یعنی این‌که باید به دولت و کشور اعتماد کنیم.
نکته بسیار مهم دیگر در اين است كه در حال حاضر ایمیل ملی تنها یک بخشنامه دولتی برای مدیران است و اجباری برای سایر کارکنان دولت و طبیعتا سایر اقشار مردم برای دریافت آن نيست.
براساس اين گزارش، يكي ديگر از موضوعات مطرح در فيلترينگ سايت‌ها در سالي كه گذشت اطلاع‌يابي دشوار از چگونگي نحوه نظارت بر اعمال فيلترينگ است، چرا كه كمتركسي مايل به اظهارنظر در اين خصوص است.
در اين ميان افزايش ناگهاني استفاده كاربران ايراني از "پروكسي سرورها" به منظور حذف فيلترهاي صورت گرفته، گوياي رويكرد آنها به خارج از اين آشفته بازار فيلترينگ است.
استفاده از پروكسي سرورها پس از فيلتر شدن يك سايت پر طرفدار به طور ناگهاني اوج مي‌گيرد كه اين امر همواره بعد از فيلتر سايت‌هاي متعدد افزايش مي‌يابد.
از موضوعات ديگر سليقه‌اي عمل كردن در فيلترينگ سايت‌هاي خبري در سال 88 بود كه باعث جنجال‌هاي زيادي در عرصه خبري كشور شد.
به گفته يكي از كارشناسان حوزه فناوري اطلاعات: بحث سياسي و گاه امنيتي بهانه‌‏اي براي فيلترسايت‌‏هاي خبري شد، به طوري كه فيلتربخشي از سايت‌‏هاي خبري غيرضروري بود و مي‌توان عنوان كرد فيلتر بخشي از سايت‌‏هاي خبري دركشور، به نوعي سليقه‌‏اي است.
دكتر جلالي در ادامه مي‌افزايد: در كشور ما فيلترينگ به صورت سليقه‌اي اعمال مي‌شود و طبعات نامطلوبي را هم دامن مي‌زند كه اين امر باعث مهجور ماندن شعار WSIS (اجلاس جامعه جهاني ارتباطات) و تاكيد آن بر حفظ ارتباط دو سويه در اينترنت است، درحالي كه ايران هم جزو اعضاي اين اجلاس است.
در اين رابطه بايد گفت فيلترينگ به ‌ظاهرعادي به دليل سليقه‌اي عمل كردن، مي‌تواند باعث عقب‌ماندگي از توسعه شود و متأسفانه گاهي برخي از مسئولين اجرايي به‌ اين مهم توجه ندارد و تنها زمان حال را نگاه مي‌كنند و فراموش مي‌كنند كه در دنيا مدرن از فناوري اطلاعات و اينترنت پرسرعت براي رشد ارزش افزوده بخش‌هاي مختلف اقتصادي به بهترين نحو استفاده مي‌شود.

فيلترينگ اشتباهي
در سال 88 فيلترينگ اشتباهي سايت‌ها هم به معضلي تبديل شده بود كه صاحبان سايت‌ها بعد از مدتي دوندگي موفق به رفع فيلتر ازسايت‌هاي خود مي‌شدند كه باز هم اين طبعات خاص خود را دارد، طبق آخرين آماراعمال فيلترينگ اشتباه در كشور باعث هدررفتن 7 ميليون ساعت وقت نخبگان كشور جهت بازديد از سايت‌هاي علمي شده، چرا كه اعمال فيلترينگ از سوي شركت ارتباطات زيرساخت باعث كندي سرعت اينترنت نيز مي‌شود كه همين امر مي‌تواند يكي از دلايل عقب ماندگي كشور از پروژه‌هايي مانند دولت الكترونيك، شهر الكترونيك، بانكداري الكترونيك، بهداشت الكترونيك و.... شود.
البته يكي ازخبرهاي خوش ( البته به تعبيري) در سال 88 در حوزه فيلترينگ سايت‌ها، تنظیم قوانین جدید برای فيلتر سایت‌های اینترنتی متخلف بود كه اعلام شد.
اين خبر به يك تعبير گوياي اعمال سختگيرانه بيشتري در حوزه سايبر است ولي به تعبيرديگر مي‌تواند نشان‌دهنده اين موضوع باشد كه از اين پس فيلتر سايت‌ها حداقل بريك روال مشخص انجام مي‌شود.
و مي‌توان اميدواربود با اعمال قانون واقعي و نه سليقه‌اي عمل كردن، تنها سايت‌هاي غيراخلاقي و مخل امنيت كشور حذف شوند وگرنه بدون قانون براى فيلترينگ، در سال 89 نيز آش همين آش خواهد بود.
گزارش از ساره جعفرقلي

خامنه ای : عقب ماندگی یادگار استبداد است! / ما خیلی پیشرفت کرده ایم! ( این سخنان دروغ سیزده نیست و بواقع ادعا شده است)

جرس، هدی امیدوار : دو هفته آغازسال نو برای رهبر جمهوری اسلامی روزهای پرکاری بود. از شمال شرقی تا جنوب غربی، از حرم رضوی تا جبهه های نور و اینک در نمایشگاه صنعت خودروسازی. رهبری با شعار سال نو که همت مضاعف و تلاش مضاعف خوانده بود، تلاش نمود تا از این فرصت برای کسب اعتباری که طی ماههای اخیر از دست رفته است، استفاده نماید.

بر اساس سخنرانی های منتشر شده در وب سایت رسمی رهبر جمهوری اسلامی، وی بیشترین دیدارها و سخنان را طی ده ماه گذشته با موضوع خاص " نخبگان"؛ "جنگ روانی" داشته است و اینک به فراخور سالی که نامیده و اقتصادی که فریاد وفغان از همگان بلند کرده در دیدارها و سخنان سال نوی خود اقتصاد و پیشرفت را هم یکی از محورهای اصلی قرار داده و تلاش دارد تا ایران را بعنوان نمونه ای از کشورهای پیشرفته که با تمسک به " اخلاق " و معنویت" توانسته، گردنه های خطیر تکنولوژی و صنعت را پشت سر نهد به جهانیان معرفی کند.

رهبر ایران در دیدار غیر منتظره ای که از شهر شوش داشت در سخنانی در جمع راهیان نور باز هم مثل همیشه به " توطئه دشمنان" اشاره کرده و تاکید نمود که امروز نیز توطئه‌های دشمنان زیاد است اما ملت ایران با ایستادگی خود، به این توطئه‌ها پوزخند می‌زند!

این سخنان در حالی گفته می شود که کشورهای گروه هشت با اجماع بر سر اقدامات ایران می روند تا دور تازه ای از تحریم ها علیه این کشور را اعمال کنند.

آقای خامنه‌ای با تکرار چندین باره در خصوص جنگ فکری وسیاسی علیه ایران، آن را سخت‌تر از جنگ نظامی خواند و تأكید كرد: ملت ایران نشان داد كه در جنگ در میدان‌های سیاسی و امنیتی، بصیرت و ایستادگی‌اش كمتر از بصیرت و ایستادگی دوران جنگ نظامی نیست!

اشاره وی به رویدادهای پس از انتخابات است که براساس تحلیل رهبری و مردان نزدیکش توطئه آشکار استعمار و استکبار و کشورهای خارجی بود. اعتراضی که در پی تقلب گسترده انتخاباتی بطور گسترده و هماهنگ از سوی مردم انجام شد و با خشن ترین شیو ه های ممکن در صدد سرکوب آن برآمدند.

کوی دانشگاه، جنایات کهریزک، دهها شهید، صدها مجروح و هزارها زندانی نتیجه این اعتراض بحق بود. اینک رهبری جمهوری اسلامی که بارها حضور مهندسی شده هوادارانش در نه دی و بیست و دو بهمن 88 نشانه وفاداری به نظام و بصیرت خوانده ، این بار نیز در خطه جنوب که یادگار مبارزات و اعتراضات مردمی است بار دیگر تکرار می کند.

عقب ماندگی یادگار استبداد

وی با تأكید بر لزوم همت مضاعف و كار مضاعف در همه عرصه‌ها، خاطرنشان كرد: ملت ایران باید عقب‌افتادگی دوران طولانی استبداد و دخالت خارجی را جبران كند.

رهبر جمهوری اسلامی توضیح نداد پس از 31 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، چگونه سایه عقب افتادگی دوران طولانی استبداد هنوز از این کشور رخت نبسته است. وی نگفت که ویژگی های یک نظام استبدادی چگونه است که اجازه بالندگی و رشد را حتی از عرصه صنعت و تکنولوژی هم سلب می کند.

رهبر ایران در عین حالی که در دیدار با بازدیدکنندگان جبهه های نور، از آثار عقب ماندگی گلایه مند است و آن را از بازمانده استبداد می داند؛ در سخنان دیگری با فاصله ای بسیار نزدیک از توهم تضاد پیشرفت و توسعه یافتگی و معنویت انتقاد می کند و بر این باور است که جمهورى اسلامى و حاكميت دين و اسلام اين توهم را ابطال كرده. ما مي خواهيم و مي توانيم هم عقلانى و منطقى و علمى و پيشرفته زندگى كنيم، هم در عين حال متمسك به ارزشهاى اخلاقى خودمان و پايبند به ايمان دينى خودمان و عامل به فرائض و لوازم زندگى مذهبى خودمان باقى بمانيم؛ بلكه در اين جهت هم پيشتر برويم!!

وی نمی گوید که چگونه می توان هنوز آثار و بقایای یک نظام استبدادی را به همراه داشت و در عین حال مدل و نمونه ای برای ابطال نظریه تضاد پیشرفت و معنویت بود.

ما خیلی پیشرفت کرده ایم!

در همین حال رهبر جمهوری اسلامی در اولین سخنرانی سال نو خود در جمع زایران امام رضا ( ع) می گوید: كشور آمادگى‌هاى زيادى دارد. عزيزان من! در اين سى سال، ملت و كشور در همه‌ى زمينه‌ها پيشرفت كرده است!! زمينه براى يك حركت عظيم و بنيانى، يك حركت محسوس كه اثر آن را در زندگى مردم بشود ملاحظه كرد، فراهم است. ما هم در زمينه‌ى زيرساختهاى اقتصادى پيشرفتهاى زيادى كرده‌ايم. در زمينه‌ى زيرساختهاى ارتباطى و مواصلاتى كارهاى بزرگى انجام گرفته است. در زمينه‌ى پيشرفت علمى و فناورى، يك روند پرشتابى از چندى قبل تاكنون آغاز شده است. ملاحظه مي كنيد؛ در زمينه‌هاى علمى، جوانان ما، دانشگاهيان ما، برجستگان و نخبگان ما به يك مراحلى دست پيدا ميكنند كه براى يك كشورى كه از مرحله‌ى دانش و تحقيق و فناورى و ابتكار علمى بسيار دور بوده است و فاصله داشته است، بسيار چيزهاى عجيبى است.

وی در ادامه با اول خواندن جایگاه ایران در جهان و منطقه افزود: جوانان عزيز! امروز در كشور شما چيزهائى كه ايران را در رديف ده كشور اول دنيا قرار مي دهد، يا در رديف هشت كشور اول دنيا قرار ميدهد، كم نيست. در بخشهاى مختلف، در بخشهاى علوم زيستى، علوم نانو، علوم فضائى، علوم گوناگون، شما مى‌بينيد دانشمندان كشور - كه عمدتاً هم همين جوانان پرشور و پرشوق و پرنشاط هستند - توانسته‌اند كشور را به اينجا برسانند كه بگويند در اين مقوله، ايران جزو هشت كشور دنياست؛ در اين مقوله، ايران جزو ده كشور اول دنياست؛ يعنى اين پيشرفت عظيمى است، اين يك جايگاه مهمى است براى كشور.

گفتنی است گروه هشت با 13.4% جمعيت 62.2% توليدات غيرخالص جهان را دراختياردارند. به اين ترتيب ، 182 کشورديگرجهان که تقريباً 86% جمعيت جهان را تشکيل مي دهند به کمتراز 38% توليدات ناخالص جهان دسترسي دارند. بر اساس آمار بانک جهانی سرانه تولید ناخالص ملی در کشورهای گروه هشت معادل چهل هزار دلار امریکاست که در خوشبینانه ترین حالت پیش بینی شده است که این رقم برای ایران در سال آتی به پنچ هزار دلار خواهد رسید.

رهبر ی در خاتمه این دیدار جوانان کشور را در سطح دنیا کم نظیر خواند و تأکید کرد: وجود چنین جوانانی، نوید بخش آینده درخشان کشور است .

گفتنی است در جریان اعتراضات انتخاباتی تعداد زیادی از این جوانان کم نظیر و نخبگان علمی کشور به جرم پرسش از رای خود بازداشت و تحت شکنجه های قرون وسطایی قرار گرفتند. سهراب اعرابی، کامرانی، رامین رمضانی، آیت اللهی، ندا آقا سلطان و ..... نیز قربانیان خشونت عریان، سربازان ولایی بودند. در همین حال تعداد بی شماری از جوانان کم نظیر برای یافتن مکانی امن و حفظ جان خود ناچار به ترک کشور و اقامت در کشورهای دیگر شده اند.

در حال حاضر علاوه بر ادامه بازداشت جمعی از همین جوانان، تعدادی از جانبازان جنگ تحمیلی و مجاهدان هشت سال دفاع مقدس و خانواده شهدای جنگ تحمیلی در زندانهای حاکمان اسلامی ایام خود را سپری می کنند.


نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ سيزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با دوم آوريل ۲۰۱۰ ، 15:02:34 توسط آرش*
دیگر شرایط برای یک قیام سراسری آماده است،مردم به اندازه کافی‌ مرارت‌ها و مصیبت‌های این حکومت را با از دست دادن عزیزان خود،با شکنجه‌های آشکار و پنهان،ا, با سرکوب‌ها و به زیر گرفتن معترضان خیابانی،بیکاری،نامیدی،و مفاسد دیگر اجتمایی احساس کرده اند،به جایی رسیده اند که جان باختن برای آزادی را به ذلت زیستن ترجیح میدهند،اگر با تمام تبلیغات و با تمام پنهانکاری‌ها و وابستگی‌های شغلی‌ و نمایشی و داشتن تمام رسانه‌ها احمدی نژاد قادر بود فقط ۵،۶۹۸،۴۱۷ رای کسب کند،دیگر پس از این همه فجایع ،تعداد طرفداران حکومتی را بخوبی می‌توان حدس زد.خلا کنونی جنبش،خلا رهبر و یا شورای است.رهبر یا شورای رهبری نباید جنبش را به نفع خود مصادره کند،بلکه باید تضمینی برای یک دولت موقت که در آن تمام نیروهای اجتمایی و سیاسی ،نماینده اقشار مختلف مردم و .. در یک تریبون آزاد سیاسی،اجتمایی خواست‌ها و نیاز‌های خود را بیان کنند, و بر طبق آن قانونی مدون گردد,تامین شود . البته این راه،راه کاملی برای یک جمهوری دموکراتیک نیست ولی‌ تنها راهی‌ است که اکثریت مردم ایران را در حول محوری بر علیه این حکومت, بیک قیام سراسری تبدیل خواهد کرد.

نوشته شده در تاريخ سيزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با دوم آوريل ۲۰۱۰ ، 14:42:34 توسط جمشيد
خامنه اي به دليل عقده ها ي سركوب شده اش مايل به زجر دادن ملت ايران است. او از شادماني مردم حرص ميخورد . جان كلام آن كه اين آخوندك دو تومني مشهدي سد راه پيشرفت ايران و مانع خوشبختي مردم ايران است.

نوشته شده در تاريخ سيزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با دوم آوريل ۲۰۱۰ ، 12:28:52 توسط امیر
در جهان ده ها دیکتاتور مشهور آمده اند و به زباله دان تاریخ پیوسته اند. هیچکدام نگفته اند که مستبدند. این آقا هم تظاهر میکند که مستبد نیست.گرچه حیف است او را مستد بدانیم، زیرا غیر مستقیم آدمش دانسته ایم. باید به او بی همه چیز بگوییم : فضله ی استداد

نوشته شده در تاريخ سيزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با دوم آوريل ۲۰۱۰ ، 12:02:02 توسط مهرداد اول
خامنه ای راست میگه . فقط به این سئوال جواب بده چطور در زمان شاه ، کره ایها آرزوی رسیدن روزی برای خود را داشتند تا بتوانند در صنایع اتومبیل سازی به پای ایران برسند واکنون اتومبیلها وسایر صنایع انها کجا وما کجا . ویا ترکیه که در سی سال پیش اقتصادی درجه سه در مقابل ایران داشت امروز با چنان شتابی در حال سبقت از ایران است که ایران سالها باید بدود تا به پای امروز ترکیه برسد . انها هیچ کدام نفت ندارن وما حداقل سالی هفتاد میلیارد دلار پول نفت داشتیم وبا جمعیتی تقریبآ برابر . آقای خامنه ای چرا ؟

نوشته شده در تاريخ سيزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با دوم آوريل ۲۰۱۰ ، 11:11:19 توسط دگتر الفی
البته خود نویسنده،دیگر حرفی برای گفتن نگذاشته و خیلی جالب،سخنان این مغز متفکر اسلام!سید علی گدا ملخص به رهبر مسلمین جهان را تجزیه و تحلیل کرده.اما تنها کسیانییکه این اراجیف سید علی گدا را شاید با خوردن ساندیس پایین بدهند همان راهیان نور و زواران ان گور خور هشتم هستند و یک مشت عقب افتاده از ساندیس الهی. اما این خالی بندیها،اعتراف هم هست و طرف چنان امسال را مرگ اور خود میداندو فهمیده که ملت مبارز و هوشیار ایران، عظم در سرنگونی این نظام دارد و پیروزیش نزدیک است که دیگر نمیداند از چه نیرنگی استفاده کند تا دوباره همان امت همیشه در صحنه را هم دور خود نگه دارد.دم از ملت و ایران و جوانان میزند- سپس دم از قدرت اسلام!-پیشرفت علمی!خلاصه استقلال و ابر قدرتی ووو میزند..بهر حال در این 31 سال بهترین پیشرفتی که حاصل شد.این بود که حرکت پیشرفت عقلانی مردم به خرد گرایی تسریعتر شد و کار نیروهای دمکرات و سکولار و غیر مذهبی،وملی،اسانتر گردید و مردم به ماهیت دین و خرافات بهتر پی بردند. ودیگر کمتر کسی پیدا میشودکه خود را مذهبی و مسلمان بداند.زیرا با(حکومت اسلامی)شرمنده از دین و ایمان خود..حالا بگو وا اسلاما !

نوشته شده در تاريخ سيزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با دوم آوريل ۲۰۱۰ ، 11:06:08 توسط آرش*
گر به منبر میروم آن حرف دیگر میزنم...سالی‌ که گذشت سال ظهور"من مطلق"بود،سالی‌ که مرا از پشت پرده‌های پنهانی‌ به"ژنرال ملاّ علی‌ افی"رسانید.رهبری تمام جریانت با من بود.فرماندهی سرکوب مردم را به مجتبی پسرم دادم.نقش انتخابات را خودم کشیدم باید طوری میشد که میخواستم، رای رای من بود نه‌ رای مردم،در این راه سالیان دراز برنامه ریزی کرده بودم،ولی‌ مقاومت مردم را تا این حدود نمیدانستم، گریه‌ام را در دانشگاه برای همین کردم که چماق دارانم انتقام مرا از شما بگیرند و اگر این کار را نمیکردم دوران دراکولایی‌ام به سر میرسید.میدانم که با عوامفریبی‌های گذشته دیگر نمیتوانم مردم را فریب دهم،ولی‌ رسانه‌ها را کاملا در اختیار دارم،آنچه باید گفته و یا دیده شود من تعیین می‌کنم،اگر با تمام نیرنگ‌ها به مردم متکی‌ نشوم، تکیه گاه خود را به خارج بیشتر می‌کنم،من از مردم متحد و منسجم میترسم و هر شب هراس آن،خواب را بر چشمانم حرام می‌کند.تمام راه‌های ضد شورش را برایم ترسیم کرده اند و خود میدانم که تا ابد نمی مانم ولی‌ از آن بید‌ها هم نیستم که به هر بادی بلرزم...

نوشته شده در تاريخ سيزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با دوم آوريل ۲۰۱۰ ، 10:49:20 توسط Neda
مرداد جان سبزاللهى اسلامى همان حزب اللهيست كه رنگ عوض كرده و باتكرار شعارهاى بيمايه جنگ تحمیلی و مجاهدان هشت سال دفاع مقدس و خانواده شهدا روزگار گذرانده و ايران را به نابودى كشانده اند.

نوشته شده در تاريخ سيزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با دوم آوريل ۲۰۱۰ ، 10:37:16 توسط وطن دوست
احتمالا مزخرفات خامنه ای اشاره به خرید های کلان شان از نوکیا و زیمنس هست.یا شاید هم تجهیزات شکنجه ای که از اروپای شرقی و آلمان خریدند و یا شاید هم کامیون های لش کش چینی یا شاید هم به تربیت نخبگان شکنجه توسط کا گ ب.ولی زمان زدن ضربه آخر تو نماز جمعه ای که قراره هاشمی بیاد خطبه اقامه کنه فرا رسیده تا این ابله بدونه معنی تلاش مضاعف چیه!!

نوشته شده در تاريخ سيزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با دوم آوريل ۲۰۱۰ ، 10:31:21 توسط مهران
پیشرفت تنها با یک ادعای حاکم دیکتاتور ثابت نمیشود بلکه باید توسط صاحبنظران و بر طبق معیارهای علمی اثبات شود. فقط تلاش بیهوده برای کسب ساخت موشک و سلاح آن هم با خریدو کپی برداری از دیگران تنها نمیتواند دلیل پیشرفت باشد. ما درتمام عرصه ای علمی نه تنها پیشرفت محسوسی نداشتیم ,حتی از استقاده صحیح از علوم مکشوفه فرهنگ لازمه آن عاجزیم. شرایط اقتصادی و سیاسی ما شدیدا بی ثبات و شکننده است. همین خامنه ای بازنده سال گذشته بود و در طول عمر این رژیم و در کل تاریخ معاصر ایران هیچ کس به اندازه او در عرض یک سال آنقدر خوار و ذلیل نشد. او با خودکامگی و قمار اشتباه بر روی نوکر دست بوس خودش احمدی نژاد اصلا فکر نمیکرد که کارش به اینجا بکشد. اگر سعی میکند که وانمود کند که جنبش سبز را سرکوب کرده ولی هنوز ته دلش ترس و وحشت زیادی از مردم دارد.

نوشته شده در تاريخ سيزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با دوم آوريل ۲۰۱۰ ، 09:01:13 توسط Mordad
كدوم دفاع مقدس? شما كه خودتون جنك رو 6 سال به درازا كشونديد صدام كه خودش هم عقب نشيني كرده بود عجب رويي دارن اين اوباش سبزاللهي

نوشته شده در تاريخ سيزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با دوم آوريل ۲۰۱۰ ، 08:21:03 توسط تیزبین
معلومه که یارو تازه از سر منقل بلند شده رژیم اسلامی خودش را جزو 8 یا 10 کشور برتر دنیا میداند. خدا خر (باز هم از خر زحمتکش پوزش میخواهم) را شناخت که بهش شاخ نداد.

نوشته شده در تاريخ سيزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با دوم آوريل ۲۰۱۰ ، 07:24:02 توسط پيک ايران
پيک ايران : هموطنان عزيز دشنام و لعن و نفرین کمکی نميکند، لطف کنيد اگر نظری در مورد موضوع اين مطلب داريد ارسال کنيد. با سپاس

نوشته شده در تاريخ سيزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با دوم آوريل ۲۰۱۰ ، 07:18:29 توسط Neda
آخوند متحجر و حكومت عقب مانده جنايتكار اسلامي یادگار حكومت اسلامزده آخوندپرور سرنگون شده پهلويست !

نوشته شده در تاريخ سيزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با دوم آوريل ۲۰۱۰ ، 06:55:48 توسط ساسان اول
والا دروغ چرا تا قبر آآآآ. من تمام گفتار رهبر فرزانه را خوب مطالعه کردم . می دانید چه نتیجه ای از این همه دروغ و لاف و کزاف ایشان گرفتم ؟ نتیجه گرفتم که در جنوب ایران جنس مرغوب تریاک در حد مضاعف ، و بالاتر از مضاعف است . تا کنون خالی بندی خانه چه کسی را خراب کرده است ؟ من نمی دانم چرا از این همه امنیت مردم تعریف و تمجید نکرد که برادران کلاشنکف بدست شخصی پوش در روز روشن در فردیس کرج 12 طلا فروشی را غارت می کنند و نیز در آمل ، زنجان ،شاهی و ساری و ....سرقت مسلحانه بیداد می کند و ایشان اصلن به روی مبارک نمی آورند ! بیخود نمی گویم که جنس تریاک مرغوب و مضاعف...است .این از رهبر خالی بند و آن هم از رئیس جمهور مشنگ !!، بله دیگ...بله چغندر ! ای خدا ملت ایران چه گناه نابخشودنی کرد که گرفتار این درندگان و دزدان و قاتلان و دایناسورهای حوزه علمیه شد ؟ هرچه فکر می کنم مقصر اصلی نادانی همین مردم است .

نوشته شده در تاريخ سيزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با دوم آوريل ۲۰۱۰ ، 06:51:20 توسط كاوشگر
اين بار اين مرتيكه حرف حساب زد و اسلام هم يادگار استبداد اعراب در ايران است٠

نوشته شده در تاريخ سيزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با دوم آوريل ۲۰۱۰ ، 06:19:26 توسط برده هرگز
ما نمیدانیم حرف این شیاد را باور کنیم یا حرف آن دلقک را که می گوید دو قدم تا مدیریت جهانی فاصله داریم.

نوشته شده در تاريخ سيزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با دوم آوريل ۲۰۱۰ ، 05:28:51 توسط alborz
تمام عقب افتادگيها و به لجن كشيدن كشور از مغز عليل و عقب افتاده خامنه اى است٠ اين عامل فساد و اسلام اينان است كه فحشا و بد بختى براى كشور بوجود آورده٠ باميد روزى كه دودمان اسلاميون را به زباله دان بفرستيم٠نابود باد على دودى

نوشته شده در تاريخ سيزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با دوم آوريل ۲۰۱۰ ، 05:25:25 توسط علی
خامنه ای : عقب ماندگی یادگار استبداد است! / ما خیلی پیشرفت کرده ایم!......... این مردک گر واقع منظورش توهین به جامعه ایرانی نیست و فکر میکنه که این مزخرفاتی که میگه درست هست...( چون در مورد پیشرفت مسائل خاصی را متذکر نشده ) احتمالا منظورش اینهاست که :۱- از نظر فحشا نسبت به جمیت در مقام اولیم ۲- از نظر اعتیاد مسلما در مقام اول دنیا قرار داریم ۳- از بیکاری که نفرماید که بهترین و بالاترینش مال ماست . ۴- از نظر گرانی داریم رو دست همه دنیا را میاریم ۵- تقلب و دزدی مقامات نظام که توی دنیا رودست نداریم ۶- مدارک دکترا و کارشناسی که یواش یواش همه نوکران نظام از نوع تقلبی آن را خواند دشت فعلا فقط وزرا و نمایندگان مجلس دارند به اضافه رییس جمهور تقلبی نظام .۷- از فقر و بدبختی که جایی برای گفتن نیست کما اینکه وزیر کارشان فرمودند وزیر کار: نمی‌دانم خط فقر چقدر است ........اینها صرفا راه آوردهای نظام کثیف اسلامی به رهبری خمینی نیرنگ باز و طرفدارانش بر ایران حاکم است ...........................

نوشته شده در تاريخ سيزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با دوم آوريل ۲۰۱۰ ، 05:05:23 توسط zede din
ما در اعدام، فحشا، بیسوادی، دزدی، فقر، نادانی، تجاوز، بیکاری، دروغ گوی، و ..... خیلی‌ پیشرفت داشته‌ایم. اسلام واقعی‌ اینان را در ایران وارد کرده ایم، این واقعیت را باید قبول کنیم.

کاریکاتور : دروغهای سيزده


کاریکاتور : دروغهای سيزده













نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ سيزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با دوم آوريل ۲۰۱۰ ، 12:23:37 توسط آيدين از دانمارك
با وجود اينكه اصلاحطلبهايي مثل نيك آهنگ كوثر و نبوي و گنجي و بهنود در خارج از كشور هستند هنوز كه هنوزه هيچوقت بطور مستقيم به خامنه اي كثيف كه مقصر و مجرم اصليه و پشت همه اين جريانات و تقلباته نمي تازند٠مگه نه اينكه محمود ا ن فقط يك عروسكه و نشونه كامل بلاهت و تحجره؟ ولي اين نونخورهاي جمهوري آشغالي كه ساختارشكن كه نيستن!!!

نوشته شده در تاريخ سيزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با دوم آوريل ۲۰۱۰ ، 12:15:39 توسط سیاوش از لندن
طول دماغها باید از کاریکاتور بزنه بیرون

واقعا تکان دهنده است زنانی که شادی و رقص و آواز می خواهند با پوشش رقص اسلامی باید برقصند ـ توجه توجه اسلام در خطر است زنان با حجاب می رقصند

مسخره کردن پروژه فضایی احمدی‌نژاد توسط شبکه تلویزیونی در آمریکا ـ تمسخر تلويزيون هاي غربي از برنامه فضايي ايران و فرستادن حيوانات به فضا

تاریخچه دروغ سیزده ، یا ماهی آوریل

فرامرز دادرس

تارنمای فرهنگ ایران farhangiran : بیش ازشصت سال است که در ایران، گفتن دروغ سیزده نوروز، یا همان «ماهی آوریل» فرانسوی ها، از سوی چند روزنامه نگار ایرانی رواج پیدا کرده است. آغازماه آوریل یکروز پیش ازسیزده نوروز می باشد، و این همزمانی دست آویزی شد، که درسیزده نوروز که ویژه جشن، شادی و نیایش برای باران و باروری زمین می باشد، زیرنام شوخی دروغ بگویند.

برای شناخت روز(poisson d'avril) « ماهی آوریل »، باید به جستجو درریشه های استوره ای ماه آوریل پرداخت. رومی ها ماه چهارم سال ترسایی را، که با پایان ماه مارس آغاز می شود، «آپریلیس» = (aprilis) نامگذاری کرده اند، که به زبان لاتین به آن، « آپریر»= (aperire) گفته می شود، «آپریر» به چم باز شدن و شکفته شدن آمده است، در این ماه جوانه های گل و گیاه در زمین شکفته و بارورمی شوند.

دسیموس مانیوس اوسونیوس، (Decimus Magnus Ausonius 310 - 395)، چکامه سرای باستانی، که چامه هایش را به زبان لاتین می سروده است ، نماد آوریل را مرد جوانی نشان می دهد، که تاجی از گل های کوچک سفید و گیاهان سبز بافته شده بر سر دارد ، ودر کنارش دیگچه ای دیده می شود، که در آن گیاهان خوشبو می جوشند.

اوسونیوس، درسرزمینی که هم اکنون استان بوردو، در خاک فرانسه شناخته می شود، زندگی می کرده است . در ایران باستان، سیزدهمین روز هر ماه بنام تیر، نامیده می شد. در استوره های ایرانی آمده است، که سرپرست این روز ایزد تیر یا « تیشتری» می باشد. این ایزد بشکل اسبی بود، که با دیو خشکسالی و خشکی، که دیو «اپوش » نام دارد، همواره در نبرد است.
خشکی و بی آبی، زندگی گیاهان و جانوران و آدمی را نابود می کند، و کشور ایران همواره با کمبود آب روبرو بوده است. از اینرو در روز تیر، که روز سیزدهم ماه فروردین است، ایرانیان برای در خواست باران از آسمان، از خانه های خود بیرون می رفتند، و روزی را در دشت و دمن بسر می بردند. و پیروزی تیریا تیشتر را بر دیو اپوش جشن می گرفتند، و به شادی و بازی پرداخته، و بیاد ایزد تیر اسب سواری می کردند.

آناهیتا، ایزد بانوی آب و باروری در نزد نیاکان ایرانیان بوده است. ایرانیان سبزه هایی راکه برای نوروز و در خانه های خود سبز کرده بودند، به آب های روان و جویبارها می سپردند، تا سپاس خود را به آناهیتا پیشکش کنند، و با این کار دانه های بارور، برای روئیدن به آناهیتا باز گردانده می شد.

گره زدن شاخه های گیاهان و سبزه ها از سوی دختران نوجوان، نماد پیوند زن و مرد، درروند باروری آدمیان می باشد.
درمصر دیسه نفتیس(Déesse Nephtis )، نماد نیروی اهریمنی در نازا یی زمین بود، او همسرتیفون (Typhon)، خدای بدی ها و گورها و نازایی بود. دراختر شناسی، دراین روز خورشید از برج «حوت» یا ماهی در آمده، و به برج «حمل» یا بره رفته است.

گفته می شود که لویی سیزدهم پادشاه فرانسه، شاهزاده ای از، لورن( Lorrain )، را در دژی در شهر نانسی (Nancy) فرانسه زندانی کرده بود، این شاهزاده توانست در روز نخست ماه آوریل، از زندان بگریزد،وبا شنا از رودخانه مئوز(Meuse) بگذرد، و مردم لورن گفتند: ماهی که برای نگهداری به فرانسویا ن سپرده شده بود گریخت.

در داستان دیگری آمده است، که در ماه آوریل، هنگامیکه ماهیگیران با دستهای تهی و بار کم به ساحل باز می گشتند، مردم بندر برای آنان روی تکه های چوب و مقوا، نقش ماهی را می کشیدند و به آنان می دادند، و ماهیگیران هنگام بازگشت برای اینکه از سوی مردم ریشخند نشوند، به دروغ می گفتند که قایقشان در دریا به گل نشسته و نتوانسته اند ماهی بگیرند، و مردم هم با آوای بلند و شوخی به آنان می گفتند « ها ها ، ماهی آوریل».

در داستان دیگری آمده است، که در سال 1564 در سده شانزدهم ترسایی، پادشاه فرانسه شارل نهم، بر آن می شود تا آغاز سال نو را که تا آن زمان روز نخست ماه آوریل بود، به روز نخست ماه ژانویه ، که گفته می شد به تاریخ زایش عیسی مسیح نزدیکتر است دگرگون کند. ازآن پس مردم پیشکش هایشان را به یکدیگر، که درآن زمان بیشتر خوراکی بود، در آغاز ماه ژانویه می دادند، و کم کم روز نخست ماه آوریل هم به شوخی به یکدیگر ماهی چوبی یا کاغذی می دادند.

بیشترین روز های پرهیز از خوردن گوشت درآیین کاتولیک، درماه آوریل و روزپاک می باشد، و آنان در این روز ها ماهی می خوردند.

کم کم کارشوخی و ماهی چوبی و کاغذی به گفتن دروغ کشید شد. درسال های شصت رادیو فرانس اینتر، در گزارشی بدروغ گفت، که یک هواپیمای گالاکسی به گنجایش هزار تن، به رایگان مردم را برای دو روز به نیویورک می برد و باز می گرداند، و از مردم خواسته شد که برای نام نویسی به زیر برج ایفل بروند، در این روز هزاران تن برای سفر رایگان در زیر برج ایفل گرد آمدند، و بیهوده ساعت ها رادر زیر باران سپری کردند. در دیگر کشور های جهان نیز چنین اخبار دروغین در رادیو ها و روزنامه ها درج گردیده است.

اسماعیل پوروالی، روزنامه نگار سرشناس ایرانی که میان همکارانش به آقای مدیر شناخته شده بود، در ماهنامه روزگار نو در اردیبهشت 1370 خورشیدی در پاریس نوشت:
« ما شماره‌ی سیزده فروردین سال 1322 شمسی روزنامه‌ی «نبرد» را یک ‌پارچه به صورت دروغ درآوردیم. یکی از این دروغ‌ها، نطقی بود از هیتلر، که در آن بحبوحه‌ی جنگ، دستور آتش‌بس می‌داد و این مژده‌ای بود که همه‌ی مردم از پیر و جوان ، زن و مرد و بزرگ و کوچک را خوشحال می‌کرد. درکنار این دروغ شادی‌دهنده، دروغ آزار‌دهنده‌ای که در آن روز بساط سیزده نوروز خیلی ها را به هم ریخت، خبر فوت «حاج محتشم السلطنه» رئیس مجلس وقت بود، که چون در بین مردم تهران بخصوص بازاریها وجهه و احترام و اعتباری خاص داشت. هزارها نفر راه خانه‌ی او را درپیش گرفتند تا در مراسم تشییع جنازه‌اش شرکت کنند.»

روزنامه نبرد در آن زمان به مدیریت خسرو اقبال اداره می شد، واز همکارانش نیزمی توان ، محمود تفضلی، جواد فاضل، حسن ارسنجانی، جهانگیر تفضلی و اسماعیل پوروالی و سه، چهار تن دیگر که در آن قلم می‌زدند نام برد. اسماعیل پور والی، چند سال پیش در پاریس در گذشت.

سیزده نوروز، جشن پیروزی ایزد تیر بردیو خشکسالی فرخنده باد

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ سيزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با دوم آوريل ۲۰۱۰ ، 01:41:46 توسط سعید
سیزده نوروز را جشن باران هم میگویند . از دروغ های سیزده نوروز که میتواند جامعه ایرانی را متحول کند این است ... شیخ جنتی در سن هشتاد سالگی فوت کرد .

نوشته شده در تاريخ دوازدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با يکم آوريل ۲۰۱۰ ، 19:49:52 توسط علی از یه جای دنج تو اروپا
با خوندن کتاب سینوهه پزشک مصر که خاطرات زندگیش رو نوشته می بینید که دروغ سیزده نزد ایرانی ها اقلا به چهار هزار سال قبل که زمان نوشته شدن کتابه برمی گرده .

ناتوانی در مقابل امواج پارازیت از تهران

دویچه وله : برای مقابله با انتقاد از خارج، دولت تهران با انداختن پارازیت به ماهواره‌های مخابراتی اروپا حمله می‌کند. هرچند سازمان ملل این اقدام را محکوم می‌کند، اما ابزاری برای مقابله با آن دراختیار ندارد.

ماهواره "هات‌برد ۸" بزرگترین و قوی‌ترین ماهواره تلویزیونی اروپا است. اما در مقابل امواج پارازیتی که از تهران صادر می‌شود، هیچ قدرتی ندارد. یوهانس هوفمان سخنگوی دویچه وله می‌گوید:« در پخش برنامه‌های ما در ماه دسامبر و فوریه ۳۰ ساعت اخلال ایجاد شد». وی می‌گوید:«این‌ها حملات هدفمندی است برای مقابله با اطلاع رسانی».

وانسا اوکونر از اویتل سات می‌گوید آخرین بار روز ۲۰ مارس بر روی برنامه بی‌بی‌سی و صدای آمریکا پارازایت فرستاده شده است. هورست شولتز مهندس مخابراتی دویچه وله می‌گوید:« برنامه‌های ما از طریق ۹۰ آنتنی که در منطقه اوزینگن مستقر هستند بسوی ماهواره فرستاده می‌شوند.

برای مقابله با امواج ماهواره امواجی مشابه اما با قدرت بیشتر که به آن آپلینک گفته می‌شود از یک فرستنده بسوی ماهواره فرستاده می‌شود. از آنجا که ماهواره تفاوت این امواج را درنمی‌یابد، تصمیم به برگزیدن موج قوی‌تر می‌گیرد و بدین گونه دچار اخلال می‌شود».

مرکز کنترل ماهواره "هات‌برد ۸" بر روی مانیتور‌های کنترل خود می‌بیند که چگونه امواج اخلالگر بسوی ماهواره فرستاده می‌شود، اما از دست آنها کاری بر نمی‌آید. شرکت اویتل سات با یک نرم‌افزار مخصوص بنام "سات - آی دی" حتی محل فرستادن این پارازیت‌ها را که در تهران است مشخص کرده و به آژانس ملی فرکانس فرانسه نیز در این زمینه شکایت کرده است.

این آژانس هم اقدام ایران را به اطلاع اتحادیه بین‌المللی ارتباطات (آی‌تی‌یو) رساند که از نهادهای سازمان ملل متحد است. اما از دست این سازمان عملا کاری ساخته نیست. سانجای آخارای سخنگوی اتحادیه بین‌المللی ارتباطات می‌گوید:« ما در چنین شرایطی از اعضای خود می‌خواهیم حسن نیت نشان بدهند و با یافتن راه حلی به فرستادن پارازیت خاتمه دهند».

اختلال در تلفن‌های همراه در سیزده بدر

ایلنا: از روز گذشته شبکه تمامی اپراتورهای تلفن همراه در شرق تهران با اختلال مواجه شد که از صبح امروز 13 فروردین این اختلال به شهرهای نزدیک تهران شامل، بومهن، رودهن، پردیس، دماوند، گیلاوند و... رسیده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، این اختلال که تاکنون علت آن از سوی هیچ کدام از اپراتورها ( ایرانسل، همراه اول و تالیا) مشخص نشده است باعث شده تا دسترسی به مشترکان تمامی شبکه‌های موبایل ناممکن شود، این اختلال که گویی دامنه آن هر لحظه نیز بیشتر می‌شود از شرق تهران شروع شده و به مناطق دیگر هم رسیده است.
این اختلال که از شب گذشته با آنتن دهی نامناسب شروع شد، در ابتدای آغاز روز 13 فروردین آنتن دهی کلیه تلفن‌های همراه به ناگهان از بین رفت و همه تلفن‌ها از دسترس خارج شد.
این در حالی است که این اختلال به تلفن‌های ثابت هم کشیده شده است و تماس با تلفن ثابت هم به سختی انجام می‌شود.
این اختلال در روزی که بسیاری از خانواده‌ها در بیرون از خانه به سر می‌برند و تنها وسیله تماسشان را تلفن همراه قرار داده‌اند، باعث نارضایتی مشترکان شده است درحالی که هیچ مسوولی هم در این زمینه پاسخگو نیست.

وضعیت نگران کننده خانواده ها و قربانیان سناریوی دستگاه امنیتی بر علیه فعالان حقوق بشر

اطلاعیه مطبوعاتی "دبیرخانه مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران" : دستگاه امنیتی حکومت ایران به مدیریت اطلاعات سپاه پاسداران تلاش مضاعفی برای تداوم نمایش های تلویزیونی و استفاده از فعالان حقوق بشر دربند برای پیشبرد سناریویی که در طی روزهای اخیر با عناوین پرطمطراقی در حوزه های حقوق بشر و سایبری از آن یاد کرده است؛ دارد.

این سناریو در حالی در جریان است که به غیر از تعداد انگشت شماری از بازداشت شدگان از سرنوشت قاطبه فعالان حقوق بشر دربند اطلاعی در دست نیست. اندک افرادی که امکان تماس یا ملاقات یافته اند نیز از وضعیت نامناسب جسمی و روحی برخوردار بوده اند و در تنها موردی که امکان رویت مناسب زندانی وجود داشته آثار ضرب و شتم بوسیله باتوم، چوب و شوکر در سر و بدن کاملا مشخص ارزیابی شده است.

اکثر بازداشت شدگان که بدون امکان تلفن و ملاقات و در سلول انفرادی به سر می برند، همچنان فاقد وکیل مدافع و محروم از حقوق قانونی و انسانی خود هستند و مضاف به این موضوع مفتوح بودن پرونده ها در دادسرای مستقر در زندان اوین عملا امکان دسترسی خانواده و یا وکیل به پرونده را منتفی کرده است.
مجموع اقدامات غیرقانونی نیروهای امنیتی باعث افزایش نگرانی خانواده ها و بالطبع تلاش بیشتر آنها برای پیگیری وضعیت فرزندان دربندشان شده است. خانواده ها در حالی که تلاش می کنند با استفاده از وکلا و پیگیریهای روزمره از حداقل فضای قانون برخوردار باشند مورد تهدید نیروهای امنیتی قرار گرفته اند.
نیروهای امنیتی در چند مورد زندانی را به پای تلفن آورده و از او خواسته اند از خانواده خود بخواهد وکیلی برای او نگیرند. این فشارها بعضا در حدی بوده که زندانی تحت فشار برای منصرف کردن خانواده از پیگیری وضعیت خود به رفتار و گفتار غیرمعمول روی آورده است. هم چنین با دیکته کردن گفتار به زندانیانی که امکان تماس تلفنی داشته اند از آنان خواسته شده که حتی علیرغم وجود مشکل در تکلم و گفتار، فقط به خانواده خود از خوب بودن محل نگهداری و بدون مشکل بودن خود بگویند.
در مواردی نیروهای امنیتی با تماس مستقیم با چند تن از خانواده های بازداشت شدگان، خواهان عدم پیگیری پرونده و سکوت خبری در مورد ایشان شده اند. این نیروها بی هیچ واهمه ای به تهدید خانواده ها مبنی بر بازداشت سایر اعضای خانواده پرداخته اند. همینطور برای برخی از همکاران فعال مجموعه، خاصه در فضای نت، از سوی نهادهای وابسته به سپاه پاسداران ایمیل های رسمی برای پایان دادن به فعالیتشان ارسال شده که در آن بی محابا به تهدید خانواده های افراد فعال پرداخته شده است.
تهدیدات نیروهای امنیتی و اقدامات بی محابا و غیرانسانی آنان در حدی است که اطلاع رسانی و پیگیری وضعیت فعالان حقوق بشر دربند که طی آخرین اطلاعیه مجموعه بالغ بر ۴۱ تن اعلام شده بودند را با محدودیت و مشکلات جدی روبه رو ساخته است.
مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران با اعلام اطلاعات موثقی که از اقدامات جاری در بند ۲ الف سپاه پاسداران در زندان اوین برای تهیه یک مستند چند قسمتی با استفاده از فعالان حقوق بشر دربند با موضوع وابسته بودن اندیشه و فعالیت مدافعان حقوق بشر در سطح کلان دارد شرح آن را به اطلاعیه های آتی موکول می کند.
مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی این اطلاعیه، مجدداْ هشدار می دهد که این سناریو همانطور که از این مجموعه آغاز نشد در سطح این تشکل هم باقی نخواهد ماند و عملا کلیت جامعه مدنی را نشانه گرفته است، از این رو حمایت و حضور کلیه مدافعان حقوق انسانی و دفاع از دهها فعال حقوق بشر قربانی در این سناریو امری است ضروری و اجتناب ناپذیر.

گاردین : شهرام امیری دوست مسعود علی محمدی، دانشمند اتمی ترورشده در ایران بود


العربیه : ناپدید شدن شهرام امیری دانشمند فیزیک هسته ای ایران درماه مه گذشته در سفر حج عمره و پناهنده شدن وی به آمریکا به اعتقاد جولیان بروگرو مقاله نویس روزنامه گاردین چاپ لندن، نه تنها ضربه ای اطلاعاتی برضد تهران بود، بلکه باعث شد تا بذرهای شک و بدبینی در بین مقامات این کشور کاشته شود.

وی با استناد به اظهارات یکی از ماموران سیا می گوید که شهرام امیری با مسعود علی محمدی دیگردانشمند هسته ای ایرانی که در ژانویه امسال در مقابل خانه اش در تهران ترور شد در ارتباط بود وسپاه پاسداران را مسئول تصفیه وی قلمداد کرد.

گاردین درصفحه اینترنتی خود به نقل از منابعی که در این عملیات اطلاعاتی دردست داشتند ، نوشت :" ناپدید شدن امیری بخشی از عملیات طولانی و برنامه ریزی شده سیا برای جدا کردن وی ( از رژیم ) بود. یکی از عوامل سازمان سیا طی تماس با امیری به او پیشنهاد می کند به امریکا پناهنده شود."

به نوشته گاردین در شرایطی که هیچ نشانه ای وجود ندارد که جاه طلبی های ایران تحت فشار تحریم ها، یا حمله نظامی و یا در ازای مشوق های اقتصادی متوقف شود سرانجام تنها راهبردی که برای غرب در برابر ایران مانده، شیوه های جاسوسی است که گویا آن نیز چندان موفق به نظر نمی رسد