Sunday, February 10, 2013

انتقاد تند از شعار 'زنده باد بهار' احمدی‌نژاد در سالگرد انقلاب بی بی سی : سخنرانی امروز محمود احمدی‌نژاد در مراسم سالگرد انقلاب ایران، به ویژه استفاده او از شعار "زنده باد بهار" در پایان سخنانش، انتقادهای تندی را به دنبال داشته است. محمداسماعیل کوثری، نماینده مجلس و یکی از فرماندهان سابق سپاه پاسداران، با انتقاد از سخنرانی محمود احمدی‌نژاد گفته است "اگر شعاری که از سوی آقای احمدی‌نژاد بیش از سه مرتبه در بخش هایی از سخنرانی و خاتمه سخنانش تکرار شد شعار نامزد دولت برای انتخابات آتی باشد، این امر تخلف قطعی و به نوعی مهندسی انتخابات است." آقای احمدی‌نژاد امروز در سخنرانی خود از کسانی که قصد کلیک "مهندسی انتخابات" را دارند، انتقاد کرده است. او پیش از این و پس از کلیک اظهارات علی سعیدی، نماینده رهبر ایران در سپاه پاسداران نیز انتقاد مشابهی را مطرح کرده بود. علاوه بر آقای کوثری، محمدحسن آصفری، نماینده دیگر مجلس هم در انتقاداتی تند گفته است که عبارت "زنده باد بهار" از شعارهای "جریان انحرافی" است. جریان انحرافی عنوانی است که محافظه‌کاران منتقد رئیس‌جمهور ایران به حلقه نزدیکان او با محوریت اسفندیار رحیم مشایی می‌دهند. آقای آصفری گفته راهپیمایی سالگرد انقلاب "برای کنار گذاشتن اختلافات است" اما "حرف‌های رئیس‌جمهور بوی اختلاف می‌داد." او افزوده: "سوءاستفاده از حضور گسترده مردم در چنین راهپیمایی‌هایی در واقع مصداق بارز خیانت به ملت و کشور است." از بهار تا توفانهمچنین عوض حیدرپور، نماینده دیگر مجلس هم گفته است که "شعارهایی مانند زنده باد بهار جایی در عالم سیاسی کشور ندارند" و دولت را متهم کرده که "با تخریب و هر روش غیراخلاقی دیگر به دنبال پیروزی در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری است." "زنده باد بهار" شعاری بود که امروز به جز پایان‌بندی سخنرانی رئیس‌جمهور، جزو شعارهای کسانی هم بود که به گفته خبرگزاری ایلنا به کلیک علی لاریجانی در قم حمله کردند. علاوه بر این هفته گذشته و به هنگام بازگشت رئیس‌جمهور ایران و هیئت همراه او از قاهره هواداران او پوسترهایی با این شعار را در دست داشتند. شعار دیگری که هواداران رئیس‌جمهور در این روزها از آن استفاده می‌کنند "تو به ما جرات توفان دادی" است. سایت شبکه ایران، وابسته به روزنامه رسمی دولت، از قول اسفندیار رحیم مشایی در توضیح شعار زنده باد بهار نوشته است که: "ما یک بهار داریم که آن هم امام عصر است که انشاالله به زودی می آید." پیش از این هم محمود احمدی‌نژاد در سخنرانی امسال خود در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی خود را با تکرار عبارت کلیک "زنده باد بهار" به پایان برده بود. محافظه‌کاران منتقد آقای احمدی‌نژاد و هوادار آیت‌الله خامنه‌ای در ماه‌های اخیر به دفعات هشدار داده‌اند که حلقه نزدیکان رئیس‌جمهور، به محوریت اسفندیار رحیم مشایی، قصد دارند با ایجاد ناآرامی در مقطع انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۲ خود را در قدرت نگاه دارند.

انتقاد تند از شعار 'زنده باد بهار' احمدی‌نژاد در سالگرد انقلاب

بی بی سی : سخنرانی امروز محمود احمدی‌نژاد در مراسم سالگرد انقلاب ایران، به ویژه استفاده او از شعار "زنده باد بهار" در پایان سخنانش، انتقادهای تندی را به دنبال داشته است.
محمداسماعیل کوثری، نماینده مجلس و یکی از فرماندهان سابق سپاه پاسداران، با انتقاد از سخنرانی محمود احمدی‌نژاد گفته است "اگر شعاری که از سوی آقای احمدی‌نژاد بیش از سه مرتبه در بخش هایی از سخنرانی و خاتمه سخنانش تکرار شد شعار نامزد دولت برای انتخابات آتی باشد، این امر تخلف قطعی و به نوعی مهندسی انتخابات است."
آقای احمدی‌نژاد امروز در سخنرانی خود از کسانی که قصد کلیک "مهندسی انتخابات" را دارند، انتقاد کرده است. او پیش از این و پس از کلیک اظهارات علی سعیدی، نماینده رهبر ایران در سپاه پاسداران نیز انتقاد مشابهی را مطرح کرده بود.
علاوه بر آقای کوثری، محمدحسن آصفری، نماینده دیگر مجلس هم در انتقاداتی تند گفته است که عبارت "زنده باد بهار" از شعارهای "جریان انحرافی" است. جریان انحرافی عنوانی است که محافظه‌کاران منتقد رئیس‌جمهور ایران به حلقه نزدیکان او با محوریت اسفندیار رحیم مشایی می‌دهند.
آقای آصفری گفته راهپیمایی سالگرد انقلاب "برای کنار گذاشتن اختلافات است" اما "حرف‌های رئیس‌جمهور بوی اختلاف می‌داد."
او افزوده: "سوءاستفاده از حضور گسترده مردم در چنین راهپیمایی‌هایی در واقع مصداق بارز خیانت به ملت و کشور است."
از بهار تا توفانهمچنین عوض حیدرپور، نماینده دیگر مجلس هم گفته است که "شعارهایی مانند زنده باد بهار جایی در عالم سیاسی کشور ندارند" و دولت را متهم کرده که "با تخریب و هر روش غیراخلاقی دیگر به دنبال پیروزی در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری است."
"زنده باد بهار" شعاری بود که امروز به جز پایان‌بندی سخنرانی رئیس‌جمهور، جزو شعارهای کسانی هم بود که به گفته خبرگزاری ایلنا به کلیک علی لاریجانی در قم حمله کردند.
علاوه بر این هفته گذشته و به هنگام بازگشت رئیس‌جمهور ایران و هیئت همراه او از قاهره هواداران او پوسترهایی با این شعار را در دست داشتند. شعار دیگری که هواداران رئیس‌جمهور در این روزها از آن استفاده می‌کنند "تو به ما جرات توفان دادی" است.
سایت شبکه ایران، وابسته به روزنامه رسمی دولت، از قول اسفندیار رحیم مشایی در توضیح شعار زنده باد بهار نوشته است که: "ما یک بهار داریم که آن هم امام عصر است که انشاالله به زودی می آید."
پیش از این هم محمود احمدی‌نژاد در سخنرانی امسال خود در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی خود را با تکرار عبارت کلیک "زنده باد بهار" به پایان برده بود.
محافظه‌کاران منتقد آقای احمدی‌نژاد و هوادار آیت‌الله خامنه‌ای در ماه‌های اخیر به دفعات هشدار داده‌اند که حلقه نزدیکان رئیس‌جمهور، به محوریت اسفندیار رحیم مشایی، قصد دارند با ایجاد ناآرامی در مقطع انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۲ خود را در قدرت نگاه دارند.


کشتار دو راس گوزن کمیاب و آبستن در شمال کشور + عکس مدیر انجمن دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران از کشتار دو رأس شوکای کمیاب و آبستن در منطقه حفاظت شده بولا در مازندران خبر داد. کیوان هوشمند در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: یگان حفاظت محیط زیست مازندران روز گذشته در جریان گشت و کنترل مناطق جنگلی حفاظت شده بولا واقع در دودانگه ساری، با مشاهده آثار شکار غیرمجاز، موفق به دستگیری 4 نفر شکارچی متخلف شدند. به گفته وی، از این متخلفین لاشه دو راس گوزن (شوکا) ماده آبستن، دو قبضه اسلحه شکاری و مقداری مهمات کشف و ضبط شد. هوشمند اظهار داشت: در گذشته شکارچیان خارج از فصل مجاز به شکار نمی رفتند و هرگز به سمت حیوانات جوان، ماده و بره ها شلیک نمی کردند. روند رو به گسترش کشتار حیوانات ماده، آبستن و حتی گونه های کمیاب و در معرض انقراض نشان از نابودی تمام اصولی دارد که زمانی حتی شکارچیان غیر مجاز آنها را رعایت می کردند. مدیر انجمن دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران تصریح کرد: شوکا (گوزن مینیاتوری) کوچکترین گونه گوزن کشور به شمار می رود، شوکا با رنگ بدن تقریبا قهوه‌ای و نوک موهای روشن‌ حدود ۱۵ کیلوگرم وزن دارد. وی افزود: گوزن‌ از گونه های جانوری متعلق به حدود میلیونها سال پیش است، حیات گوزن‌ها در شمال ایران قدمتی طولانی دارد و روزگاری در گستره وسیعی از مناطق جنگلی جنوب دریای خزر در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان زندگی می کرده است. هوشمند یادآور شد: در حال حاضر نسل هر دو گونه گوزن مناطق جنگلی شمال ایران یعنی مرال (گوزن قرمز) و شوکا (گوزن مینیاتوری) به دلیل تخریب گسترده، تغییر کاربری عرصه های جنگلی شمال کشور به مناطق مسکونی و زمین های کشاورزی و شکار بی رویه در آستانه انقراض قرار دارد. به اعتقاد وی، مرال و شوکا به عنوان گونه های بارز در اکوسیستم مطرح هستند و در زیستگاه خود می‌توانند تضمین کننده بقای سایر گونه های وابسته به خود باشند و حذف آنها از طبیعت کشور می تواند صدمات جبران ناپذیری را بوجود آورد.

کشتار دو راس گوزن کمیاب و آبستن در شمال کشور + عکس


مدیر انجمن دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران از کشتار دو رأس شوکای کمیاب و آبستن در منطقه حفاظت شده بولا در مازندران خبر داد.

کیوان هوشمند در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: یگان حفاظت محیط زیست مازندران روز گذشته در جریان گشت و کنترل مناطق جنگلی حفاظت شده بولا واقع در دودانگه ساری، با مشاهده آثار شکار غیرمجاز، موفق به دستگیری 4 نفر شکارچی متخلف شدند.
به گفته وی، از این متخلفین لاشه دو راس گوزن (شوکا) ماده آبستن، دو قبضه اسلحه شکاری و مقداری مهمات کشف و ضبط شد.
هوشمند اظهار داشت: در گذشته شکارچیان خارج از فصل مجاز به شکار نمی رفتند و هرگز به سمت حیوانات جوان، ماده و بره ها شلیک نمی کردند. روند رو به گسترش کشتار حیوانات ماده، آبستن و حتی گونه های کمیاب و در معرض انقراض نشان از نابودی تمام اصولی دارد که زمانی حتی شکارچیان غیر مجاز آنها را رعایت می کردند.
مدیر انجمن دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران تصریح کرد: شوکا (گوزن مینیاتوری) کوچکترین گونه گوزن کشور به شمار می رود، شوکا با رنگ بدن تقریبا قهوه‌ای و نوک موهای روشن‌ حدود ۱۵ کیلوگرم وزن دارد.
وی افزود: گوزن‌ از گونه های جانوری متعلق به حدود میلیونها سال پیش است، حیات گوزن‌ها در شمال ایران قدمتی طولانی دارد و روزگاری در گستره وسیعی از مناطق جنگلی جنوب دریای خزر در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان زندگی می کرده است.
هوشمند یادآور شد: در حال حاضر نسل هر دو گونه گوزن مناطق جنگلی شمال ایران یعنی مرال (گوزن قرمز) و شوکا (گوزن مینیاتوری) به دلیل تخریب گسترده، تغییر کاربری عرصه های جنگلی شمال کشور به مناطق مسکونی و زمین های کشاورزی و شکار بی رویه در آستانه انقراض قرار دارد.
به اعتقاد وی، مرال و شوکا به عنوان گونه های بارز در اکوسیستم مطرح هستند و در زیستگاه خود می‌توانند تضمین کننده بقای سایر گونه های وابسته به خود باشند و حذف آنها از طبیعت کشور می تواند صدمات جبران ناپذیری را بوجود آورد.