Saturday, December 11, 2010

4 هزار قربانی هوای آلوده تهران

4 هزار قربانی هوای آلوده تهران

برای زنده ماندن

در تهران نفس عمیق نکشید







سلام- میلیونها نفر در تهران بخاطر آلودگی هوا بیمار شده اند و در وضع اسفناکی بسر میبرند. چرا در این باره سخنی به میان نمی آورید؟ این هم جزو حقوق بشر است و بهتر است در باره آن گفتگوئی انجام دهید.



پیک نت: بهتر است پیش از قضاوت ابتدا موضوع مورد قضاوت را خوب بررسی کنید. برای آن بررسی و سپس قضاوت لطفا به لینک های زیر و تاریخ آنها توجه کنید.



1- 2 - 3







اما، تازه ترین خبرها در باره آلودگی هوای تهران و مرگ ناشی از آن و ایضا اصفهان را در لینک های زیر بخوانید. این لینک ها در صفحه پیوندهای پیک نت، بخش خبرنگاران نیز قابل دسترسی مستقیم اند. بموجب این خبرها، فعلا سالی 4 هزار نفر در تهران بر اثر آلودگی هوا سکته می کنند، خفه می شوند و یابراثر عوارض دیگر ناشی از آلودگی هوا می میرند.



مصرف بنزین تولید داخلی این آمار را افزایش داده است.







1-2-

گزارش جهان صنعت از گرانی ها

گزارش جهان صنعت از گرانی ها


گرانی مایحتاج عمومی

همزاد احمدی نژاد است





روزنامه جهان صنعت، در شماره 1818 خود- 9 آبان گذشته- افزایش نرخ مایحتاج غذائی مردم طی دوران احمدی نژاد را اعلام کرد.



بموجب این گزارش عمومی لبنیات ۹۴ درصد، برنج ۱۴۳ درصد، حبوبات ۱۴۶ درصد، میوه۱۸۴ درصد سبزی‌های تازه ۱۸۲ درصد، گوشت ۱۹۹ درصد، قند و شکر ۱۲۰ درصد، روغن ۱۲۰ درصد افزایش قیمت داشته است.



در این گزارش افزایش قیمت ۳۹ قلم کالا‌ در گروه لبنیات، حبوبات، گوشت، میوه و سبزی قید شده است. روزنامه جهان صنعت تاکید می کند که این گزارش هنوز افزایش هزینه مسکن، سوخت، بهداشت و درمان، تحصیل، پوشاک، دخانیات و… را شامل نمی شود. در مجموع اقلا‌م مصرفی خانواده‌ها بطور متوسط ۱۲۵ درصد افزایش قیمت را نشان میدهد.

درباره جنایاتی که مرتکب شده

درباره جنایاتی که مرتکب شده


آقا مجتبی، سرانجام

ظاهر شده و دهان خواهد گشود!







علی خامنه ای همه آنچه را که در زیر و به قلم سه قربانی کودتای 22 خرداد می خوانید میداند. نه تنها می داند بلکه ادامه آن را به زیر دستان توصیه می کند. آقا مجتبی واسطه این فرمان به شکنجه گران است. آقا زاده ای که اگر سرنوشت احمد خمینی را در جمهوری اسلامی پیدا نکند، روزی از پشت پرده بیرون آمده و اگر به استخفار دهان نگشاید، بر صندلی یک دادگاه ملی ناچار به گشوده دهان خواهد شد و خواهد گفت در بیت رهبری چه می گذشت و چگونه به یک ملت و انتخابش، به یک ملت و انقلابش خیانت شد.



بخوانید:



حمزه کرمی از اعضای سابق سپاه پاسداران، در نامه تیر 89 به رهبری جمهوری اسلامی از طریق رئیس مجلس خبرگان:



مرا انواع شکنجه کردند. از جمله بیش از 20 بار سرم را در کاسه توالت فرنگی پر از کثافت کردند و می خواستند که آنچه را آنها می گویند اعتراف کنم! هرگاه فریاد "یا زهرا" سر می دادم، به آن حضرت جسارت می کردند! وقتی می گفتم: "یا الله"، می گفتند: خدایت امروز مائیم که هرکاری بخواهیم با تو می کنیم!







نامه 11 مرداد 89 حمزه کرمی به دادستان کل کشور، زندان اوین:







.. مسأله دیگر تهدید به تجاوز و همچنین تهدید به استعمال بطری توسط بازجو ها بود. یا تهدید به ارسال و اعزام بنده به بندهای عمومی مخوف که افراد خلاف در آن سپری میکنند و ظاهراً حسب گفته بازجوها در آن بند ها به افراد جدید الورود تجاوز جنسی می نمایند. اصرار بازجویم با فحش و کتک کاری مخصوص خود مبنی بر اینکه اعتراف کنم با کلیه خانم‌هایی که ایام انتخابات با بنده تماس داشته‌اند رابطه داشته‌ام... از نظر بازجو ها بنده با زمین و زمان رابطه داشته‌ام مگر خلاف آن ثابت شود . آن‌ها اعلام کردند اگر روز دادگاه من متن مورد نظر بازجوها را نخوانم خانمی در جلسه علنی دادگاه بلند خواهد شد و علیه تو در دادگاه افشاگری خواهد کرد که تو با او رابطه داشته‌ای و غیره !!



یکی از بازجویان بارها گلوی مرا می فشرد، در حدی که بیهوش میشدم و با کتک و لگد مرا شکنجه می نمود. فرو کردن سرم در چاه توالت و آزار جنسی و روحی در این زمینه. تحقیر نمودن بنده در نزد فرزندان و همسرم و طرح اینکه اگر شما بدانید چه پدر و یا همسر فاسدی دارید ، یک روز هم با او زندگی نمی کنید!... تحقیر بنده از طریق تراشیدن ریشم و نگهداری سبیل هایم و تشبیه کردن بنده به هنرپیشه های فیلم‌های سینمایی خارجی و خندیدن و تحقیر کردن دسته‌جمعی. در تمام دورانی که بنده در ۲۴۰ بودم در انفرادی که چهار ماه نیم طول کشید، آن‌ها مرا از دیدن پزشک محروم کردند، در حالیکه بنده بیماری قلبی دارم و از گذشته تحت نظر پزشک بودم، بیش از پانزده بار در مدت زندان در حین بازجویی ها و پس از آن بی‌هوش شدم که محل تأمل جدی است.







نامه مرداد 89 عبدالله مومنی به رهبر جمهوری اسلامی، زندان اوین:







هر بار که در بازجویی "مطابق میل بازجو" و به تعبیر آنها "مطابق مصلحت نظام" پاسخ نمی گفتم، گفته می شد که "یا جواب باید مطابق آنچه باشد که ما می خواهیم یا باید همین برگه بازجویی را بخوری و قورت بدهی" و این فقط تهدید نبود بلکه پس از رد خواسته هایشان با زور و فشار برگه های بازجویی به من خورانده می شد.







برای خورد شدن و تحقیر شخصیتی من بود که مرتبا می خواستند به روابط و مسائل اخلاقی ناکرده خود نیز اعتراف کنم و وقتی می گفتم این سخنان درست نیست و من نمی توانم علیه خود به دروغ اعتراف کنم با فحش های رکیک و ضرب و شتم و این پاسخ آنها روبرو می شدم که " فاحشه ای را در دادگاه می آوریم تا علیه تو اعتراف کند و بگوید که رابطه نامشروع با تو داشته است". ... دریک سلول کوچک بازجوها به سراغ من آمدند و گفتند که آیا تصمیمت را به اعتراف گرفته ای؟ پرسیدم که درچه خصوصی؟ گفتند در مورد مسائل اخلاقی، گفتند "همه مسایل اخلاقی که داری بگو و خودت را خلاص کن و هرآنچه از دیگران نیز می دانی بازگو کن".... به آنها گفتم که جوابم از اکنون روشن است که درنتیجه سیلی های محکمی بر صورتم فرود آمد ... بر کاغذ نوشتم که "من هیچ رفتار و عمل غیراخلاقی نداشته ام". ... پس از خواندن کاغذ بازجویی، به من هجوم آورده و با مشت و لگد و سیلی به جان من افتادند و به خود و خانواده ام تا جای ممکن فحاشی کردند و پس از کتک کاری مفصل و تحقیر و توهین گفتند "به تو اثبات می کنیم که حرامزاده و ولدزنا هستی". این سخنان عصبانیت مرا نیز برانگیخت و به درگیر شدن من با آنان نیز منجر شد که البته نتیجه آن فرو کردن سر من در چاه توالت بود، آن چنان که کثافت های درون توالت به دهان و حلق من وارد و به مرحله خفگی رسیدم. سرم را بیرون آوردند و گفتند که می رویم و تا شب بر می گردیم و تو تا آن زمان وقت داری که به مسائل اخلاقی ات اعتراف و خودت را خلاص کنی.




می گفتند که "باید کاملا توضیح دهی که با چه کسی در چه زمانی و در کجا و چگونه ارتباط داشته ای" و حتی از من می خواستند که در برگه بازجویی ام بنویسم که "در دوران کودکی مورد تجاوز جنسی قرار گرفته ام". بارها به تجاوز و استعمال بطری و شیشه نوشابه و چوب تهدید می شدم تا جایی که فی المثل بازجوی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی بیان می کرد که چوبی را در .... استعمال می کنیم که صد تا نجار نتواند آن را در بیاورد. و می گفت مسایلی در خصوص مساله دار بودن اخلاقی شماها به سایت ها سفارش داده ایم که به زودی در سطح جامعه بصورت بلوتوث یا سی دی منتشر شود. ... آنان بصورت مداوم بر این نکته پای می فشردند که ما به پشتوانه ی رهبری از هرگونه برخوردی برای رسیدن به هدف استفاده می کنیم و هیچ خط قرمزی برای رسیدن به اهداف خود نداریم و استفاده از هر روشی برای وادار سازی افراد و منتقدین به پذیرش القائات بازجویان در راستای حفظ نظام را مشروع بلکه واجب می دانستند.




بازجویان تلاش بسیاری داشتند تا فضای سلول انفرادی را به صحرای محشر و دادگاه عدل الهی تعبیر کنند و می گفتند تصور کنید در روز قیامت هستید و باید به همه گناهان خود اعتراف کنید... برای بازسازی چنین محشری بارها متهمین در سلول های کناری را مورد کتک و ضرب و شتم قرار می دادند تا علاوه بر فشار روحی و شکنجه ی ما، ضجه های دردمندانه مضروبین، یادآور عذاب الهی در محشر کبری باشد.





نامه آبان ماه 89 محمد نوری زاد به رئیس قوه قضائیه، زندان اوین




در کشور اسلامی ما، اتفاقاتی رخ داده و می‌دهد که حظ بهره‌مندی از آن را نمی‌چشید، مگر این‌که در متن آن قرار گیرید؛ نمی‌دانم آیا کسی سر عزیزانتان را در چاه مستراح فرو کرده است یا خیر؟ که اگر فرو کرده بود و شما و عزیزتان طعم ناگزیر تنفس و فرو بردن ماکولات موجود در کاسه‌ی مستراح را چشیده بودید، ذره‌ای از مراتب آیت‌اللهی خود را متوجه این‌سوی سرزمین قضایی کشورتان می‌فرمودید. اما چرا سر ما را در مستراح سلول انفرادی فرو کرده اند؟ تا از ما اقراری بگیرند که بر حقانیت اعتراض ما خط بکشد و پایه های لرزان قدرت حاکمیت را مستحکم کند. پیشنهاد می‌کنم هروقت جلوی آینه، به زلف مبارکتان شانه زدید و بر خود عطر افشاندید، به سرهای فروشده‌ی عده‌ای از زندانیان سیاسی کشورتان در مستراح سلولشان بیندیشید. نمی‌دانم آیا کسی به زیر گوش حضرت شما سیلی پی در پی نواخته است؟ و با کفش به سینه و پشت نازنین شما کوفته است؟ و با پا به صورت شما لگد زده است؟ و به میان ابروان و چشمان شما تف کرده است؟




... نمی‌دانم آیا در ورطه‌ی بی‌کسی و زیر بارش ضربات مشت و لگد، عده‌ای به همسر گرامی شما فحش رکیک و ناسزا گفته‌اند؟ و دختران عفیف شما را به آغوش هرزگی پرتاب کرده‌اند؟ و مادر و خواهر و خویشاوندان پاکدامن شما را به لجن جنسی آلوده‌اند؟ بعید می‌دانم! اما عده‌ای از ماموران وزارت اطلاعات، که نقابی از سربازی امام زمان به صورت بسته‌اند، با ما این کرده‌اند. پیشنهاد می‌کنم نه نامه‌ افشاگرانه‌ حمزه کرمی، و نه نامه‌ دردمندانه‌ عبدالله مومنی، که نامه حجت‌الاسلام دکتر منتظرقائم را به رهبرمان، مطالعه بفرمائید تا بدانید در فراسوی دستگاه پوک قضایی ما و شما، ماموران وزارت اطلاعات، با چه شیوه‌ها و با چه الفاظی، لباس پیامبر را معنا می‌کنند، و حق مسلمانی و خانواده شهدا را به‌جا می‌آورند، و کرامت انسانی را فهم می‌کنند.



... بدینوسیله، من، محمد نوری‌زاد، زندانی شما در زندان اوین، نه به حوزه‌ی رفتار هیولاگون عده‌ای از ماموران وزارت اطلاعات، که به ربودن نام سربازی امام زمان توسط اینان، اعتراض و شکایت دارم. اینان مرا زده‌اند. و به ناموسم ناسزا گفته‌اند. و این‌همه را من در متن پاسخ به پرسش‌های یاوه‌ی بازجویان خود، آورده و ثبت و ضبط کرده‌ام. اگر ذره‌ای انصاف در قله‌ی بلند آیت‌اللهی خود سراغ دارید، به شکایت من، و به شکایت قربانیان خاموش وزارت اطلاعات رسیدگی فرمایید.

ویکی لیکس: دولت برای شیوخ زنان موقت می برد

ویکی لیکس: دولت برای شیوخ زنان موقت می برد


برای رسیدن به هدف

عمامه ها را بالا گذاشته اند!







براساس سند تازه ای که ویکی لیکس منتشر کرده، دولت جمهوری اسلامی از شیوخ عرب هنگام سفر به ایران با زنان ایرانی که به فحشاء واداشته شده اند پذیرایی می کند.



در سند سفارت آمریکا در عراق به تاریخ دهم ژانویه ۲۰۱۰ آمده است:



یکی از کارکنان سفارت در ملاقات با یکی از شیوخ عراق از وی شنیده است که دولت ایران در پی افزایش نفوذ خود در عراق است و این موضوعی بوده که وی در سفرش به ایران با آن مواجه شده است. بسیاری از سران قبایل عراق بطور مکرر به ایران سفر می کنند. معاینات پزشکی یکی از بهانه های سفر شیوخ عراق به ایران است. این شیخ بطور خصوصی به کارمند سفارت آمریکا گفته است که دلیل اصلی سفر وی به تهران برخورداری از ازدواج های موقت با زنان ایرانی و سایر تفریحات است. نظیر چنین تسهیلاتی از سوی دولت جمهوری اسلامی در اختیار سایر شیوخ عرب و سران قبایل عراق نیز قرار می گیرد.

جنگل‌های ساری و سوادکوه طعمه حريق شد

جنگل‌های ساری و سوادکوه طعمه حريق شد


ایسنا : براثر ايجاد حريق در جنگل‌های شهرستان ساری و سوادکوه، 5 هکتار از اراضی جنگلی اين شهرستان‌ها در آتش سوخت.



ماموران پاسگاه انتظامی «هولار» شهرستان ساری در پی کسب خبری مبنی‌بر ايجاد حريق در جنگل‌های منطقه «اچوفی» به محل اعزام شدند.



براثر اين آتش‌سوزی يک هکتار از اراضی جنگلی اين شهرستان طعمه حريق شد و با توجه به اينکه دامنه حريق در حاشيه مناطق جنگلی شهرستان سوادکوه به‌وقوع پيوسته بود ماموران انتظامی اين شهرستان نيز به منطقه اعزام شدند که با همکاری ماموران امدادی، انتظامی و مردمی حريق مهار شد.



براثر اين آتش‌سوزی 4 هکتار از اراضی جنگلی شهرستان سوادکوه نيز طعمه حريق شد.



علت حادثه و ميزان خسارات وارده توسط کارشناسان در دست بررسی است.

مردم آبادان هنوز آب شور می‌خورند / طرحی که احمدی نژاد افتتاح کرد، بی‌نتیجه مانده است

مردم آبادان هنوز آب شور می‌خورند / طرحی که احمدی نژاد افتتاح کرد، بی‌نتیجه مانده است


نماینده آبادان با بیان این مطلب که بر خلاف وعده‌ها و تبلیغات گسترده هنوز آبرسانی به شهر آبادان انجام نشده و مردم این شهر همچنان آب شور و غیر قابل شرب می‌خورند، خواستار تسریع در انجام آبرسانی به مردم این شهر شد.



به گزارش کلمه عبدالله کعبی در گفت و گو با خانه ملت، با بیان این که طرح آبرسانی به شهر آبادان با نام طرح غدیر ۵ مهر امسال با حضور رییس جمهور و تبلیغات فراوان به بهره‌برداری رسید، گفت: با وجود اینکه این طرح در آن زمان افتتاح شد اما هنوز آب شرب مناسب به مردم آبادان نرسیده و با وجود پیگیری‌های مکرر نمایندگان این منطقه همچنان کار آبرسانی به مردم آبادان به کندی پیش می‌رود.



وی در توضیح طرح آبرسانی به آبادان، گفت: در طرح آبرسانی غدیر که قرار بود آب شرب منطقه آبادان و خرمشهر را تامین کند، ابتدا قرار بود از بالا دست سد کرخه برای مردم آبادان آب بیاورند که بعد از چندین ماه خلف وعده در نهایت از پایین دست این سد و از همان بخشی که آب بخش کشاورزی تامین می‌شود به شهر آبادان آب آوردند که حتی این طرح هم به خاطر اینکه بخشی از لوله کشی تصفیه خانه شماره ۲ آبادان آماده نشده بود با مشکل مواجه شد.



کعبی با انتقاد از پاسخگو نبودن مسئولان اجرایی در مورد این موضوع، تصریح کرد: این پاسخگو نبودن و این طولانی شدن آبرسانی که در نقطه مقابل وعده ها و تبلیغات گسترده آقایان قرار دارد موجب بی اعتمادی مردم به مسئولین اجرایی خواهد شد.



گفتنی است مشکل آب شرب آبادان که وعده داده شده بود با افتتاح طرح آبرسانی غدیر توسط احمدی نژاد در مهرماه امسال برای همیشه به فراموشی سپرده شود، نه تنها باری از دوش مشکلات مردم ابادان برنداشت بلکه این مشکل تا آنجا ادامه پیدا کرد که در ماه های اخیر بارها اعتراض مردم و نمایندگان این منطقه را در پی داشت.



در یکی از آخرین نمونه های این اعتراض ها، “سید حسین دهدشتی” نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی سه شنبه هفته گذشته در جریان جلسه علنی مجلس به بیان تذکر آیین نامه ای پرداخت و در تذکر خود با انتقاد شدید از پاسخگو نبودن مسئولان در مورد این طرح خواستار تسریع در آبرسانی به مردم آبادان شد.

قالیباف:كمتراز3درصد یارانه مترو واتوبوس راداده‌اند، آب پاشی تهران شبیه شوخی است

قالیباف:كمتراز3درصد یارانه مترو واتوبوس راداده‌اند، آب پاشی تهران شبیه شوخی است




به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف امروز در مراسم افتتاح ایستگاه متروی چهارراه ولیعصر به توسعه حمل و نقل عمومی اشاره كرد و گفت: شهرهایی می‌توانند پایداری خود را حفظ كنند و در واقع تحمل ظرفیت را داشته باشند كه زیر ساخت‌های آنها شهر آماده باشد.



قالیباف اضافه كرد: در دنیا شهرهایی توانسته‌اند كه مشكلات زیست محیطی خود را حل كنند كه تأسیسات زیرزمینی خود را به خوبی توسعه دهند.



قالیباف با بیان اینكه گله‌مندی نمی‌كنم و بر این باور هستم كه باید مشكلات را در شهر حل و فصل كنیم، گفت: مردم می‌خواهند كه مدیران همدل، مهربان و ... باشند و مشكلات را در شهر برطرف كنند.



* 56 درصد اعتبارات شهرداری در حوزه حمل و نقل عمومی هزینه می‌شود



قالیباف همچنین در جمع خبرنگاران حضور یافت و گفت: توسعه مترو یكی از مهمترین دغدغه‌های حمل و نقل شهری است.



وی با بیان اینكه 56 درصد اعتبارات در شهرداری تهران در حوزه حمل و نقل عمومی صرف می‌شود، گفت: از سال 85 تا 89، 60 كیلومتر مترو در تهران ساخته شده است.



* آب‌پاشی آسمان تهران برای كاهش آلودگی هوا شبیه یك شوخی است



وی در بخش دیگر سخنانش به آلودگی هوای كلانشهر تهران اشاره كرد و گفت : پاشیدن آب در آسمان شبیه یك شوخی بود تا یك اقدام و این امر مشكلی را برطرف نكرد.



شهردار تهران ادامه داد: اما تعطیلی كارخانجات اقدام خوبی برای رفع آلودگی هوا بود.



وی به خرید 400 واگن اشاره كرد و گفت: در سال 86 كارخانه‌‌ای با مشاركت خارجی‌ها در زمینه تولید واگن مترو احداث كردیم و در حال حاضر در این كارخانه واگن تولید می‌شود.



قالیباف با تأكید بر این موضوع كه طبق قرارداد ال‌سی‌ها باز شده است، گفت: لوكومتیو‌ها در آینده‌ نزدیك وارد خطوط مترو می‌شود.





* از 120 میلیارد تومان یارانه مترو و اتوبوس فقط 3 میلیارد تومان پرداخت شد



قالیباف با بیان اینكه باید حدود 120 میلیارد تومان یارانه‌ برای بلیت مترو و اتوبوس تا پایان سال پرداخت شود، گفت: تا امروز حدود 3 میلیارد تومان پرداخت شده است و بسیار كم است. ولی مسئولان وزارت كشور قول داده‌اند 20 میلیارد تومان یارانه تا پایان سال پرداخت كنند ولی تاكنون این امر رخ نداده است.



* از 400 میلیارد تومان بودجه 160 میلیارد تومان پرداخت شد



وی به بودجه حدود 400 میلیارد تومانی مترو اشاره كرد و گفت: حدود 160 میلیارد تومان آن تاكنون پرداخت شده است.



شهردار تهران به طرح استفاده یك میلیارد دلاری متروی تهران از حساب صندوق ذخیره ارزی اشاره كرد و گفت: این امر نیز تاكنون مشخص نشده است.

سی.ان.بی.سی : سپاه «مافیای ایران» است

سی.ان.بی.سی : سپاه «مافیای ایران» است


مردمک : شبکه خبری سی.ان.بی.سی در گزارشی به نقش عمده سپاه پاسداران در اقتصاد ایران و عوامل رشد اقتصادی این نهاد نظامی پرداخته است.



طبق این گزارش، تبدیل‌شدن سپاه به یک شبکه قدرتمند اقتصادی، با پاسخ ایران به فشار آمریکا و تحریم‌های بین‌المللی گره خورده است.



قدرت‌گرفتن اقتصادی و اجرایی سپاه پاسداران در ایران، نگرانی دولت آمریکا را در پی داشته است.



از جمله در میانه شهریورماه، هیلاری کلینتون، وزیر امورخارجه آمریکا، هشدار داده بود که ایران در حال تبدیل شدن به یک «دیکتاتوری نظامی» است و گفت که به اعتقاد او، با تشدید تحریم‌ها علیه ایران می‌توان به سوی فراهم‌کردن زمینه برای گفت‌وگو با این کشور گام برداشت.



خانم کلینتون در جمع مسئولان و کارشناسان سیاست خارجی آمریکا سخنرانی می‌کرد، از تبدیل شدن ایران به دیکتاتوری نظامی با پوشش و ظاهری مذهبی ابراز نگرانی کرد و گفت: سپاه پاسداران با همراهی رهبران سیاسی و دینی در حال تسخیر ایران است و به نظر نمی‌رسد این وضعیت با اهداف ابتدایی انقلاب ایران همسو باشد.



وی ابراز امیدواری کرد که افزایش فشارهای ناشی از تشدید تحریم‌ها بر ایران نه تنها به تجدید نظر رهبران این کشور در زمینه انرژی و سلاح‌های هسته‌ای بیانجامد، بلکه سبب تغییر رویه آنها در خصوص «تروریسم» شود.



سپاه؛ «مافیای ایران»



جیسون گوئرتز، گزارشگر ارشد سی.ان.بی.سی و نویسنده این گزارش می‌گوید: زمانی که بحث کنترل اقتصاد ایران مطرح می‌شود سپاه نیروی عمده کنترل اقتصاد است و بسیاری از ایرانیان داخل و خارج از کشور سپاه را «مافیای ایران» نامیده‌اند.



به گفته آقای گوئرتز «به سبب ماهیت مبهم سپاه و ترس آشکار از این نیرو هیچ آماری وجود ندارد که به‌طور دقیق نشان دهد چند درصد از اقتصاد ایران در کنترل سپاه است.»



مئیر جاودانفر، کارشناس ایران در اسرائیل، در این مورد گفته است: دولت ایران بیش از 80 درصد از اقتصاد را کنترل می‌کند و تخمین زدن این‌که چند درصد از اقتصاد ایران در کنترل سپاه است، موضوعی مشکل است.



به گفته آقای جادوانفر، براساس یک برآورد محتاطانه می‌توان گفت که سپاه از طریق افزایش کنترل خود در بورس اوراق بهادار تهران که بیم آن می‌رود به خاورمیانه نیز برسد، بیش از نیمی از کمپانی‌های تحت مالکیت دولت ایران را در کنترل دارد.



سپاه در شرایطی بر اقتصاد ایران تسلط یافته است که 30 سال پیش به دستور آیت‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی، برای «حفاظت از کشور و دفاع از اصول انقلاب اسلامی» ایجاد شد اما اکنون تبدیل شدن آن به یک شبکه قدرتمند اقتصادی، با پاسخ ایران به فشار آمریکا و تحریم‌های بین‌المللی گره خورده است.



سپاه درمیان بسیاری از فعالیت‌های خود، به ایفای نقش مرکزی در سازمان‌دهی برنامه هسته‌ای ایران مشکوک است و به همین دلیل است که سپاه، هدف عمده تحریم‌های قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران قرار گرفته است.



بیش از نیمی از صادرات در دست سپاه



علیرضا نادر تحلیلگر موسسه مطالعاتی «رند کورپوریشن» در کتابی با عنوان «تعالی پاسداران» نقش داخلی سپاه را در ایران ارزیابی کرده و نوشته است: حدود 68 درصد از صادرات ایران در دست سپاه است، زیرا سپاه بازیگر مهم اقتصادی در ایران است که اقتصاد رسمی و بازار سیاه ایران را نیز کنترل می‌کند.



رند کورپوریشن یک سازمان غیرانتفاعی است که با انجام پژوهش و تحلیل به بهبود سیاست و تصمیم گیری‌ها کمک می‌کند.



علیرضا نادر می‌گوید: شرکت‌های سرمایه‌گذاری، ساخت وساز، مهندسی، خودروسازی و حتی مطب‌های عمل جراحی چشم در ایران در کنترل سپاه است.



نویسنده سی‌ان.بی.سی، در گزارش خود تاکید کرده که حتی بسیاری از مقام‌های دولت ایران که قراردادهای اجرای پروژه‌های بزرگ را به سپاه می‌دهند خود عضو سپاه یا گروه‌های وابسته به سپاه مانند بسیج هستند؛ از جمله محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری ایران. درواقع سپاه با محافل تصمیم‌گیرنده در تهران ارتباط بسیار نزدیکی دارد.



جنگ ایران و عراق؛ عاملی برای رشد سپاه



به گزارش سی.ان.بی.سی، فعالیت‌های اقتصادی سپاه در سال‌های پایانی جنگ ایران و عراق در سال‌های 1980 شروع شد؛ رئیس‌جمهوری و رهبر وقت جمهوری اسلامی، سپاه را تشویق کردند که وارد فعالیت‌های اقتصادی شود تا بودجه سپاه افزایش یابد.



موشک، هلیکوپتر، مسلسل و مواد منفجره در سال‌های جنگ ایران و عراق گران بود و دولتمردان وقت ایران فکر می‌کردند که اگر سپاه بتواند پول بسازد این موضوع امتیازی برای ایران خواهد بود.



علی آلفونه، پژوهشگر ایرانی در موسسه اینترپرایز آمریکا، در این مورد گفته بود: سپاه معمولا از طریق شرکت‌های مجازی که اسامی‌ آنها دائما عوض می‌شود، در بورس اوراق بهادار و دیگر زمینه‌های اقتصادی فعالیت می‌کند، زیرا نمی‌خواهد که به عنوان یک سرمایه‌گذار اقتصادی شناخته شود، بلکه می‌خواهد خود را نجات‌دهنده ایران، به‌ویژه نجات‌دهنده کشور پس از جنگ ایران و عراق نشان دهد.



اما به گفته کارشناسان داخل و خارج ایران بسیاری از مردم از اینکه سپاه در عرصه اقتصادی بسیار قدرتمند شده و فعالیت‌های اقتصادی را به انحصار خود درآورده، ناراضی هستند.



اعتراض به «انحصار سپاه»



اعتراض به انحصار اقتصادی سپاه پاسداران زمانی بالاتر گرفت که 51 درصد از سهام شرکت مخابرات ایران در مهرماه گذشته به «کنسرسیوم اعتماد مبین»، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه این نهاد نظامی، واگذار شد و این معامله بزرگ‌ترين معامله تاريخ بورس ايران نام گرفت.



قرارگاه خاتم‌الانبیا یکی از بهترین نمونه‌های فعالیت اقتصادی سپاه است؛ این قرارگاه بزرگترین پیمانکار جمهوری اسلامی ایران در پروژه‌های صنعتی و ساخت‌وساز به شمار می‌آید. خاتم‌الانبیا را می‌توان با «جنرال الکتریک» آمریکا مقایسه کرد.



جیسون گوئرتز در گزارش خود می‌نویسد: حدود 25 هزار مهندس و کارگر برای خاتم‌الانبیا کار می‌کنند و مجله «جاده و تونل» نشریه اختصاصی خاتم‌الانبیا است.



به گفته این گزارشگر آمریکایی، تاکنون بیش از 750 قرارداد برای سدسازی، ساختمان‌سازی، میدان‌های نفتی، بزرگراه و خطوط لوله نفت و آب به خاتم‌الانبیا واگذار شده است.



قرارداد چند میلیارد دلاری توسعه پارس جنوبی، نمونه‌ای دیگر است که به عنوان بزرگ‌ترین میدان گازی برون‌ساحلی ایران شناخته می‌شود و به شرکت‌های وابسته به سپاه واگذار شده است.



این شرکت‌های وابسته به سپاه جای گروه‌های بین‌المللی انرژی مانند شل، رپسول و توتال را گرفته‌اند که در پاسخ به فشار آمریکا بر حکومت ایران، از سرمایه‌گذاری در انرژی ایران انصراف داده‌اند.



به گزارش سی.ان.بی.ان.سی، یک نماینده مجلس ایران نیز تاکید کرده است که فعالیت‌های بازار سیاه سپاه به تنهایی دست‌کم 12 میلیارد دلار درآمد ایجاد می‌کند. همچنین به گفته این نماینده که نخواسته نامش فاش شود یک سوم از تمام کالاهای وارداتی از طریق بازار سیاه تحت کنترل سپاه وارد ایران می‌شود.



نویسنده سی.ان.بی.ان.سی در پایان گزارش خود آورده است که سپاه در زمینه بازار سیاه دست رقیبان را کوتاه کرده و ایرانیانی که در بازار سیاه کالا فعالیت داشته‌اند را به زندان انداخته است تا خود به نیروی انحصاری در بازار سیاه کالا تبدیل شود.

پخش ویروس در بند 4 زندان رجایی شهر

پخش ویروس در بند 4 زندان رجایی شهر


خبرگزاری هرانا – در طی هفته های اخیر ویروس نا مشخص در زندان رجایی شهر کرج بین زندانیان در حال گسترش است و مسئولین بهداری اقدام عملی برای درمان زندانیان مبتلا به این ویروس انجام نمیدهند.



بنا به اطلاع گزارشگر خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا) تا کنون 9 تن از زندانیان محبوس در سالن 10 و 11 بند 4 زندان رجایی شهر به این ویروس مبتلا شده اند که دو تن از ایشان به نامهای رضا شریفی بوکانی و میثاق یزدان نژاد حال جسمی نامساعدی دارند.



از علائم اولیه این ویروس می توان به آب ریزش بینی، اسهال، سرفه های شدید تنفسی و سیاه شدن مردمک چشم اشاره کرد.



مسئولین بهداری با تجویز داروهای معمولی به مبتلا شدگان تا کنون اقدام جدی در درمان بیماری این افراد صورت نداده اند.

باز اين "دشمن" (!) سر و کله اش پيدا شد!

باز اين "دشمن" (!) سر و کله اش پيدا شد!


رييس مساجد : دشمن ايجاد انحراف در عزاداري محرم را هدف قرار داده است

ایرنا - رييس مركز رسيدگي به امور مساجد كشور با بيان اينكه پيروزي انقلاب اسلامي به بركت بهره گيري از نهضت حسيني ميسر شد، گفت: اكنون دشمنان از طريق جنگ نرم با تخصيص بودجه هاي كلان بخشي از فعاليت خود را به ورود انحرافات در عزاداري امام حسين معطوف كرده اند.



حجت الاسلام و المسلمين 'حسين ابراهيمي' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار معارف ايرنا اظهار داشت: آنان در صددند در پوشش جنگ نرم بين عزاداران حسيني، علما و مراجع فاصله انداخته و وهابيون را به عنوان دشمنان واقعي دين عليه شيعه تحريك كنند.



وي ادامه داد: دشمنان انحرافات را براي نابودي شيعه واسطه قرار داده اند به گونه اي كه برخي از اين انحرافات موجب شده تا به مذهب ما و ائمه اطهار عليهم السلام اهانت و توهين شود.



ابراهيمي يادآورشد: در اين شرايط روشنگران و علماي جامعه وظيفه دارند همانگونه كه فتنه سال 88 را با بصيرت خنثي كردند جلوي انحرافات در عزاداري امام حسين را كه از طريق جنگ نرم وارد عمل شده، بگيرند.



نايب رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: علما، وعاظ، ائمه جماعات و تمامي مسلمانان كه آگاهي هاي لازم درباره نهضت عاشورا و قيام امام حسين دارند بايد جلوي انحرافات، خرافات و بدعت در عزاداري ها را بگيرند.

نسرین ستوده امروز در تماس تلفنی : خواسته‌ام لغو كليه احكام ناعادلانه بعد از انتخابات است

نسرین ستوده امروز در تماس تلفنی : خواسته‌ام لغو كليه احكام ناعادلانه بعد از انتخابات است


مدرسه فمینیستی: امروز 20 آذرماه، نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال جنبش زنان طی تماس تلفنی با خانواده خود از استمرار اعتصاب غذایش خبر داد. رضا خندان گفت: امروز نسرین ستوده تماس گرفت اما گویا حال جسمی اش بسیار بد است چون به سختی می توانست صحبت کند. او سپس افزود: نسرین گفت هنوز در اعتصاب غذاست و در ادامه هم تاکید کرد "خواسته‌ام لغو كليه احكام ناعادلانه بعد از انتخابات است و هيچ خواسته شخصي ندارم".



نسرین ستوده، برنده جایزه بین المللی حقوق بشر ایتالیا، از روز 13 شهریور 1389 بازداشت و از آن زمان در سلول انفرادی بسر می برد. او در طی بازداشت خود 3 بار دست به اعتصاب غذا زده است که یک بار آن اعتصاب غذای خشک بودکه به مدت 9 روز ادامه داشت. نسرین ستوده مجددا از روز 15 آذرماه اعتصاب غذای خشک خود را از سر گرفته است.

عفو بین الملل: پرونده سازی جدید بر علیه سکینه محمدی را به شدت محکوم خواهیم کرد

عفو بین الملل: پرونده سازی جدید بر علیه سکینه محمدی را به شدت محکوم خواهیم کرد


کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: سازمان عفو بينالملل با صدور بيانيهای اعترافگيری مجدد از سکينه محمدی آشتيانی، زن محکوم به سنگسار در تلويزيون دولتی جمهوری اسلامی را محکوم کرد. معاون برنامه خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان عفو بین الملل در ابن باره گفت: «این نشان می دهد که مقامات جمهوری اسلامی قصد دارند از رسانه های ایران به عنوان ابزاری برای اینکه وی را به عنوان یک جنایتکار خطرناک لایق اعدام جلوه دهند.»

فیلیپ لوتر معاون برنامه خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان عفو بین الملل گفت: «اگر گزارش ها در مورد برنامه پخش شده در تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی صحت داشته باشد، این اعترافات تلویزیونی دیگری توسط سکینه محمدی خواهد بود که تاثیر مضاعفی بر پرونده وی خواهد داشت که نباید نادیده گرفته شود»



وی ادامه داد: «اگر مقامات جمهوری اسلامی به دنبال استفاده از این اعترافات برای ساختن پرونده جدیدی بر علیه وی که برای جرم خود پیش از این محاکمه و محکوم شده است باشند، ما آن را به شدیدترین لحنی محکوم خواهیم کرد»



فیلیپ لوتر همچنین اضافه کرد: «این نشان می دهد که مقامات جمهوری اسلامی قصد دارند از رسانه های ایران به عنوان ابزاری برای اینکه وی را به عنوان یک جنایتکار خطرناک لایق اعدام جلوه دهند. سکینه محمدی آشتیانی نباید به هیچ وسیله ای اعدام شود، و اگر ادامه نگهاری وی در زندان تنها به خاطر رابطه جنسی مورد رضایت دو طرف می باشد، مقامات جمهوری اسلامی می بایستی وی را آزاد کنند.



دادستان انقلاب تبريز روز جمعه، خبر آزادی خانم محمدی را که پيشتر به سنگسار محکوم شده بود تکذيب و تصريح کرد که وی در بازداشت به سر میبرد. شبکهی دولتیِ انگليسی زبان پرس تی وی، جمعه شب خانم محمدی را در منزلش نشان داد که چگونگی قتل شوهرش را تشريح میکرد.

بیش از 200 کنشگر سیاسی:به حبس دكتر یزدی پایان دهید

بیش از 200 کنشگر سیاسی:به حبس دكتر یزدی پایان دهید


میزان: در ادامه تلاش برای آزادی دکتر ابراهیم یزدی دبیرکل نهضت آزادی ایران به عنوان کهنسالترین زندانی سیاسی ایران و نمادی از مبارزه مشترک آزادی خواهان ایران برای آزادی تمام زندانیان سیاسی بیش از 200 تن از کنشگران سیاسی و اجتماعی خواستار آزادی فوری دکتر یزدی شدند.

متن این بیانیه که نسخه ای از آن در اختیار «میزان خبر» قرار گرفته است، به شرح زیر است:

به حبس غیرانسانی دكتر یزدی پایان دهید



هم‌وطنان عزیز و آگاه

دكتر ابراهیم یزدی ازجمله شخصیت‌های برجسته‌ی دینی، سیاسی و اجتماعی نیم قرن اخیر ایران، كه نقش موثری در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا كرده و عضو شورای انقلاب، مشاور زنده‌یاد مهندس مهدی بازرگان و وزیر خارجه دولت موقت بوده است، اینك در سن 80 سالگی و با وجود بیماری‌های صعب‌العلاج، بیش از دو ماه است كه در بازداشت بسر می‌برد. محبوس ساختن دكتر یزدی در شرایط خاص سلول انفرادی، به‌رغم اعلام پزشكان مبنی بر لزوم انتقال ایشان به مراكز درمانی تخصصی بر نگرانی‌ها و دغدغه‌ها نسبت به وضع ایشان می‌افزاید.

امضاءكنندگان این بیانیه بنابر وظیفه‌ی انسانی، ملی و دینی خویش، مصرانه از صاحبان قدرت می‌خواهند ضمن پایان دادن هرچه سریع‌تر به حبس غیرقانونی این اندیشمند و كنشگر سیاسی، امكان پیگیری معالجات دبیركل محترم نهضت آزادی ایران را در خارج از زندان فراهم آورند و، رضایت ندهند این شخصیت وطن‌دوست و بین‌المللی ایران‌زمین كه عمری برای آزادی و پیشرفت ایرانیان كوشیده است، بیش از این تحت فشار و شرایط غیرانسانی قرار گیرد.



احمد صدر حاج سید جوادی- طاهر احمدزاده- حمید آصفی- سام آقایی- محمد ابراهیم‌زاده - هادی احتظاظی- منوچهر احتشامی- حمید احراری- حسن احمدی- محسن احمدی- مصطفی اخلاقی- غلامرضا اربابی- داود اسعدی خامنه- عباس اشراقی- حسن اصغری- حسن افتخار اردبیلی- حسین افشار- اعظم اكبرزاده- زهرا اكبرزاده- علی اکرمی- عبدالمجید الهامی- محمود امیراحمدی- محمد امین- مهدی امینی‌زاده- حجت انصاری- ابوالفضل بازرگان- عبدالعلی بازرگان- كمال‌الدین بازرگانی- مختار باطولی- ایرج باقرزاده- پروین بختیارنژاد- ایمان براتیان- رحمت¬الله برهانی- وحید‌الدین بزرگی‌تبار‌ بائی- محمد بسته¬نگار- محمدحسین بنی‌اسدی- سیمین بهبهانی- صادق بهرامی- محمد بهزادی- محمد بهفروزی- ناصر بهبهانی- مسعود پدرام- حبیب¬الله پیمان- مجید پیمان- عباس پوراظهری- عباس تاج‌الدینی- سونیا ترکمن- مصطفی تنها- محمد توسلی- غلام‌عباس توسلی- مجید تولایی- رضا تهرانی- درخشنده تیموریان- مجید جابری- علیرضا جباری- معصومه جزایری- حمیدرضا جلائی‌پور- فرشته جمشیدی- طه حجازی- حمید حدیثی- علی حدیثی- حسین حریری- حمید حسامی- آیدین حسنلو- محمدعلی حسن‌نژاد- بهزاد حق¬پناه- مرتضی حمزه‌لوئیان- محمد حیدری- تقی خزایی- محمد خطیبی- ابراهیم خوش‌سیرت سلیمی- هوشنگ خیراندیش- محمدعلی دادخواه- رسول دادمهر- محمد دادیزاده- سعید درودی- محمود دل‌آسایی- مصیب دوانی- فاطمه دوراندیش - ابراهیم دینوی- عنایت¬الله ربانی- محمدصادق ربانی- محمدجواد رجاییان- علیرضا رجایی- تقی رحمانی- جواد رحیم‌پور- روح الله رحیم‌پور- بهمن رضاخانی- احد رضایی- محمدحسین رفیعی- رضا رئیسی طوسی- اصغر رضایی- فریبرز رییس‌دانا- رقیه زارع‌پور حیدری- ناصر زرافشان- علی زرّین- محمدابراهیم زمانی- علیرضا ساریخانی- احمد ساعی- مسعود ستوده -عزت¬الله سحابی- هاله سحابی- فریدون سحابی- سمیه سرداری- علی سرداری- عبدالفتاح سلطانی- علی‌اشرف سلطانی آذر- مرتضی سلطانیه- تاجماه سلکی- محمد سیف‌زاده- محمود شاد‌دل بصیر- ابراهیم شاكری- تقی شامخی- حسین شاه¬حسینی- نرگس شاهکار- ماشاء‌الله شمس‌الواعظین- پروانه شمیرانی- محمد شیخی- سعید صاحب‌محمدی- محمد صاحب‌محمدی- سیدعلی صالحی- حسن صانعی- هاشم صباغیان- مهدی صراف- رضا صفری- مظفر صفری- حمیدرضا صمدی- علی‌اشرف ضرغامی- فریدون ضرغامی- سیامک طاهری- اعظم طالقانی- طاهره طالقانی- امیر طیرانی- هما عابدی- سیدجعفر عباس‌زادگان- رویین عطوفت- باقر علایی- علیرضا علوی‌تبار- شهین علوی- علی علوی- رضا علیجانی- محمود عمرانی- محمد‌علی عمویی- علی‌اصغر غروی- محمدحسین غفارزاده- علی غفرانی- مهدی غنی- مصطفی فاضلی- رضا فانی- مقصود فراستخواه- غفار فرزدی- ارسلان فلاح- اسماعیل فهیم- عباس قائم¬الصباحی- علیرضا قراباغی - عبدالحسین قمی¬ زاده- عبدالمجید قندی‌زاده- نظام¬الدین قهاری- اسدالله كارشناس- رحمان كارگشا- مرتضی كاظمیان- بهناز كیانی- پروین كهزادی- فاطمه گوارایی- علی‌اصغر گواهی- حمیده لامعی- مسعود لدنی- داریوش لطیف‌پور - حسین مجاهد- نوشین محمدی- محمد محمدی اردهالی- حسین مدنی- سعید مدنی- ماشاءالله مدیحی- مرضیه مرتاضی لنگرودی- فرید مرجایی- مصطفی مسکین- حمید معتمدی‌مهر- احمد معصومی- ضیاء مصباح- عباس‌علی مصلحی- محمدجواد مظفر- مرتضی مقدم- فهیمه ملتی- محمد ملكی- نسرین ملکی- مهدی ممكن – احمد منتظری- سعید منتظری- قدرت منصوری- جوادموسوی خوزستانی- وحید میرزاده- قدسی میرمعز- اسماعیل ناطقی- مهدی ناطقی- رضا نخشب- محمود نكوروح- حمید نوحی- مجید نوحی- حسین نوری‌زاده- ناصر هاشمی- خلیل هراتی- مراد همتی- احسان هوشمند- رحیم یاوری - علی‌فرید یحیایی- داود یزدانی- میرمحمود یگانلی- حسن یوسفی اشكوری