Saturday, December 11, 2010

قالیباف:كمتراز3درصد یارانه مترو واتوبوس راداده‌اند، آب پاشی تهران شبیه شوخی است

قالیباف:كمتراز3درصد یارانه مترو واتوبوس راداده‌اند، آب پاشی تهران شبیه شوخی است




به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف امروز در مراسم افتتاح ایستگاه متروی چهارراه ولیعصر به توسعه حمل و نقل عمومی اشاره كرد و گفت: شهرهایی می‌توانند پایداری خود را حفظ كنند و در واقع تحمل ظرفیت را داشته باشند كه زیر ساخت‌های آنها شهر آماده باشد.



قالیباف اضافه كرد: در دنیا شهرهایی توانسته‌اند كه مشكلات زیست محیطی خود را حل كنند كه تأسیسات زیرزمینی خود را به خوبی توسعه دهند.



قالیباف با بیان اینكه گله‌مندی نمی‌كنم و بر این باور هستم كه باید مشكلات را در شهر حل و فصل كنیم، گفت: مردم می‌خواهند كه مدیران همدل، مهربان و ... باشند و مشكلات را در شهر برطرف كنند.



* 56 درصد اعتبارات شهرداری در حوزه حمل و نقل عمومی هزینه می‌شود



قالیباف همچنین در جمع خبرنگاران حضور یافت و گفت: توسعه مترو یكی از مهمترین دغدغه‌های حمل و نقل شهری است.



وی با بیان اینكه 56 درصد اعتبارات در شهرداری تهران در حوزه حمل و نقل عمومی صرف می‌شود، گفت: از سال 85 تا 89، 60 كیلومتر مترو در تهران ساخته شده است.



* آب‌پاشی آسمان تهران برای كاهش آلودگی هوا شبیه یك شوخی است



وی در بخش دیگر سخنانش به آلودگی هوای كلانشهر تهران اشاره كرد و گفت : پاشیدن آب در آسمان شبیه یك شوخی بود تا یك اقدام و این امر مشكلی را برطرف نكرد.



شهردار تهران ادامه داد: اما تعطیلی كارخانجات اقدام خوبی برای رفع آلودگی هوا بود.



وی به خرید 400 واگن اشاره كرد و گفت: در سال 86 كارخانه‌‌ای با مشاركت خارجی‌ها در زمینه تولید واگن مترو احداث كردیم و در حال حاضر در این كارخانه واگن تولید می‌شود.



قالیباف با تأكید بر این موضوع كه طبق قرارداد ال‌سی‌ها باز شده است، گفت: لوكومتیو‌ها در آینده‌ نزدیك وارد خطوط مترو می‌شود.





* از 120 میلیارد تومان یارانه مترو و اتوبوس فقط 3 میلیارد تومان پرداخت شد



قالیباف با بیان اینكه باید حدود 120 میلیارد تومان یارانه‌ برای بلیت مترو و اتوبوس تا پایان سال پرداخت شود، گفت: تا امروز حدود 3 میلیارد تومان پرداخت شده است و بسیار كم است. ولی مسئولان وزارت كشور قول داده‌اند 20 میلیارد تومان یارانه تا پایان سال پرداخت كنند ولی تاكنون این امر رخ نداده است.



* از 400 میلیارد تومان بودجه 160 میلیارد تومان پرداخت شد



وی به بودجه حدود 400 میلیارد تومانی مترو اشاره كرد و گفت: حدود 160 میلیارد تومان آن تاكنون پرداخت شده است.



شهردار تهران به طرح استفاده یك میلیارد دلاری متروی تهران از حساب صندوق ذخیره ارزی اشاره كرد و گفت: این امر نیز تاكنون مشخص نشده است.

No comments:

Post a Comment