Tuesday, February 1, 2011

عکس/ قاهره امروز، سه شنبه








اختلاس میلیاردی در یک اداره دولتی سیستان و بلوچستان

اختلاس میلیاردی در یک اداره دولتی سیستان و بلوچستان


*دستور وزارت اطلاعات برای خارج کردن کلیه عفونی حسین رونقی

اختلاس میلیاردی در یک اداره دولتی سیستان و بلوچستان



بازپرس ویژه جرائم قضایی سیستان و بلوچستان گفت: کارمند یکی از اداره‌های دولتی زاهدان به جرم یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال اختلاس روانه زندان شد.

به گزارش مهر، محمدرضا نعیمی اظهار داشت: متهم پس از بازجویی و صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد و پرونده اختلاس او برای تحقیقات بیشتر و تعیین دقیق میزان اختلاس توسط دادسرای زاهدان در حال رسیدگی است.

وی از مسئولان سیستان و بلوچستان خواست برای کاهش جرائم اقتصادی نظارت بیشتری بر مجموعه مالی اداره‌ها و سازمان‌های خود داشته باشند.

نعیمی گفت: مدیران دستگاه‌های دولتی باید تمام جرائم اقتصادی که در حوزه فعالیتشان رخ می‌دهد را به مراجع قضایی گزارش کنند در غیر این صورت مشکلات دامنگیر خودشان خواهد شد.

پیش از این نیز شش نفر از کارکنان یکی دیگر از دستگاه‌های دولتی به جرم مفسده اقتصادی، اختلاس و ارتشاء دستگیر شده‌ بودند که پرونده این افراد در حال طی مراحل پایانی است و تا پایان سال جاری برای صدور حکم به دادگاه ارسال می‌شود.



دستور وزارت اطلاعات برای خارج کردن کلیه عفونی حسین رونقی



حسین رونقی ملکی زندانی سیاسی محبوس در بند امنیتی ۳۵۰ زندان اوین در حالی که از وضعیت جسمی وخیم خود رنج می‌برد با کارشکنی و عدم رسیدگی مسئولان مواجه است و جان وی به شدت در معرض خطر قرار گرفته است.

بنا به اطلاع گزارشگران ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران «هرانا»، وزارت اطلاعات با مرخصی استعلاجی این زندانی سیاسی موافقت نکرده و دستور به برداشتن یکی از کلیه‌های این زندانی سیاسی داده است.

حسین رونقی ملکی، در حالی اکنون در شرایط حاد جسمی قرار دارد که پیش از بازداشت هیچ گونه ناراحتی جسمی نداشته و عفونت کلیه این زندانی در طول دوران بازداشتش در بند ۲ - الف صورت گرفته است.

وزارت اطلاعات در حالی دستور عمل جراحی جهت خارج کردن کلیه از بدن این زندانی را داده است که پزشکان مستقر در بهداری معتقدند، کلیه این زندانی با عمل لیزری قابل برگشت است و نیازی به خارج کردن کلیه نیست.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی : اعدام‌های بی‌حساب و کتاب را متوقف کنید/ تعطیل کارخانه‌ها و بیکاری کارگران، دلیل بی‌کفایتی دولت

میرحسین موسوی و مهدی کروبی : اعدام‌های بی‌حساب و کتاب را متوقف کنید/ تعطیل کارخانه‌ها و بیکاری کارگران، دلیل بی‌کفایتی دولت


میرحسین موسوی و مهدی کروبی در آستانه سالروز ورود امام خمینی (س) به ایران و پیروزی انقلاب اسلامی با یکدیگر دیدار کردند. در این دیدار که صبح دیروز با حضور آیت‌الله بیات زنجانی انجام شد، این سه چهره شاخص درباره مسائل مختلف از جمله تحولات کشورهای عربی و رخدادهای اخیر در ایران بحث و تبادل نظر کردند.



به گزارش تغییر، در ابتدای این دیدار میرحسین موسوی و مهدی کروبی ضمن تبریک فرا رسیدن ایام پیروزی انقلاب، بزرگترین دستاورد انقلاب را تحقق «جمهوری اسلامی» برشمردند که برخواسته از خواست و اراده مردم و ماحصل رهبری آیت الله خمینی و ایثارگری ها و جانبازی های ملت بزرگ ایران بوده است.



ایشان «جمهوری اسلامی» را نظامی مبتنی و استوار بر آراء مردمی دانسته و اعلام کردند متاسفانه برخی با سوءاستفاده از قدرت و جایگاهشان نه تنها ارزشی برای مردم قائل نیستند بلکه برای حفظ موقعیت و قدرت چند صباح خود، مردم را به ستوه آوردند و انقلاب را به انحراف کشیدند. همچنین ایشان رحلت جانگداز پیامبر رحمت و مهربانی و شهادت امام حسن مجتبی (ع) را به حضور حضرت ولی عصر و مسلمانان و شیعیان جهان تسلیت گفتند.



اعدام‌های بی‌حساب و کتاب را متوقف کنید



مهدی کروبی و میرحسین موسوی نسبت به تعداد زیاد اعدام ها و تعجیل در اجرای احکام اعدام، بدون طی کامل مراحل دادرسی و قانونی در کشور اعتراض کرده و آنرا ناشی از بی تدبیری حاکمان و ایجاد رعب و وحشت در جامعه قلمداد کردند. آن دو ابراز کردند: فارغ از چند و چون اتهامات افراد و درستی یا نادرستی این اتهامات، حق قانونی و شرعی هر انسانی است که با طی کامل مراحل دادرسی و قانونی بتواند از حقوق خود بهره مند شود.



کروبی و موسوی متذکر شدند: اعدام قریب به ۳۰۰ تن طی یک سال گذشته، آیا جز ایجاد رعب و وحشت در جامعه دستاوردی برای اذهان عمومی کشور دارد و نتیجه ای جز انزوای بیشتر ایران در مجامع بین المللی را به همراه نخواهد داشت. آیا اعدام بدون طی شدن مراحل دادرسی و بدون اطلاع خانواده متهم اقدامی انسانی و اسلامی است؟ خودداری از تحویل جسد به خانواده و بستگان دیگر چه صیغه ای است که به تازگی آنرا باب کرده اند! لذا ما به عنوان شهروندان این کشور و عضوی از اعضای ملت آزاده ایران، خواستار توقف این شیوه هستیم و امیدواریم دستگاه قضایی کشور بتواند بطور مستقل و با رعایت حفظ اصل بی طرفی و برخوردار کردن متهمین از حقوق قانونی و شرعی خود و با عنایت به رافت و رحمت اسلامی تدبیری اتخاذ کند تا دیگر شاهد چنین روند ناصوابی در کشور نباشیم.



دیکتاتورهای منطقه و جهان عبرت بگیرند



آخرین نخست وزیر ایران و رئیس مجالس سوم و ششم شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، حوادث اخیر کشورهای عربی را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دادند. آنها ضمن ابراز خوشحالی از قیام مردم آزادیخواه مصر تاکید کردند: امروز حتی در کشورهای عربی هم شاهد بالندگی سیاسی و رشد مردم سالاری هستیم. هیچ قدرتی نمی تواند بر خواست و اراده مردم مسلط شود. دیر یا زود قدرتهای دیکتاتوری و مستبد محکوم به فنا هستند.



آنها تاکید کردند: امروز دیگر ملتها آگاه شده اند و یکی پس از دیگری بر سرنوشت خویش مسلط می گردند و این اراده ملتهاست که لرزه را به تن مستبدین انداخته است.



به عقیده موسوی و کروبی، هر چند در مصر شاهدیم حسنی مبارک به جای تمکین بر خواست و اراده ملت خود سالهاست تلاش می کند تا با برگزاری انتخابات های مهندسی شده و تشکیل مجالس فرمایشی و استفاده از نیروهای اراذل و اوباش مردم را سرکوب کند اما ره به جایی نخواهد برد چنانچه امروز نیز نتوانسته است با سرکوب و ارعاب بر اوضاع مسلط گردد. البته اقدام ارتش مصر در اعلام بی طرفی و مشروع دانستن خواسته های مردمی جای بسی تشکر و قدردانی دارد و گویی ارتش به درستی صدای انقلاب مردم را برخلاف حاکمیت مستبد و دیکتاتور مصر، شنیده است.



آنها افزودند: امیدواریم صدای انقلاب آزادیخواهانه مردم مصر و تونس و یمن به گوش مستبدین و دیکتاتورهای منطقه و جهان برسد تا شاید عبرتی باشد برای بازنگری و بازبینی در اعمال و رفتارشان. امروز در مصر با وجود تنش ها و درگیری ها اجازه راهپیمایی به معترضین داده می شود تا مشخص شود کفه اقبال اجتماعی کدامین جریان سنگین تر است. لذا ما معتقدیم اگر در ایران نیز به معترضین پس از انتخابات اجازه راهپیمایی داده شود مشخص خواهد شد کدام جریان از پایگاه اجتماعی و مردمی برخوردار است.



تعطیل کارخانه‌ها و بیکاری کارگران، دلیل بی‌کفایتی دولت



مهندس موسوی و حجت السلام کروبی در بخش پایانی صحبت خود به وضعیت تاسف بار اقتصادی در کشوراشاره کردند و از آسیب رسیدن بیش از حد به اقشار محروم جامعه ابراز نگرانی کردند و گفتند: این روزها ساده ترین فعالیت های اقتصادی مانند نقل وانتقال پول برای فعالین اقتصادی همچون کابوس درآمده است. اکثر بانکهای جهانی برای فعالیت های تجاری در ایران ارزشی قائل نیستند و دولت به جای تصحیح امور، به فرافکنی و سانسور و مماشات روی آورده است. طبق گزارش منابع معتبر خبری هم اکنون تا سقف ۴۰ درصد هزینه های تولید به دلیل تحریم های بین المللی، افزایش پیدا کرده و تبعات مختلف ناشی از آنها نیز باعث به تعطیلی کشیده شدن بسیاری از کارخانه های کوچک و متوسط در کشور شده است. آنچنان که طبق گفته دبیر خانه کارگر بیش از ۶۰۰ واحد تولیدی تعطیل شده و باعث اخراج و بی کار شدن هزاران نفر نیروی انسانی شده است.



آنها تصریح کردند: ما دلیل تحمیل چنین شرایطی بر مردم و کشور را تنها در بی کفایتی دولتمردان و اتخاذ سیاست ماجراجویی و جنجال آفرینی در عرصه بین المللی توسط آنان می دانیم. این درحالی است که همصدا با فعالین اقتصادی کشور، کارشناسان اقتصادی جهانی نیز اقتصاد ایران را در شرایطی بسیار ضعیف و در آستانه هشدار ارزیابی می کنند.



میرحسین موسوی و مهدی کروبی در پایان این دیدار ابراز امیدواری کردند که به یاری خداوند و با هوشیاری ملت بزرگ همیشه در صحنه، از این بحران نیز با سرافرازی و پیروزی عبور خواهیم کرد.

وزیر خارجه هلند: روند دادرسی زهرا بهرامی در ایران نمایش خنده‌داری بیش نبود

وزیر خارجه هلند: روند دادرسی زهرا بهرامی در ایران نمایش خنده‌داری بیش نبود


رادیو فردا: برنامه خبری تلویزیون هلند، «نیوز اور»، گزارش می‌دهد که زهرا بهرامی، شهروند ایرانی-هلندی، که روز شنبه گذشته در ایران اعدام شد، در سال ۲۰۰۳ در هلند به خاطر قاچاق مواد مخدر محکوم شده ‌بود.



وزیر خارجه هلند در واکنش به این برنامه تلویزیونی چنین اظهار نظر کرده است که سابقه‌دار بودن زهرا بهرامی تفاوتی در اصل مسئله ایجاد نمی‌کند و اعتراض دولت هلند به شکل دادرسی و رسیدگی به پرونده او در ایران است.



تلویزیون هلند روز سه‌شنبه با نمایش مدارک دادگستری هلند خبر داد که زهرا بهرامی در سال ۲۰۰۳ به خاطر یافت شدن حدود ۱۶ کیلو کوکائین در پروازی که از جزایر کارائیب به هلند داشته در فرودگاه بین‌المللی آمستردام دستگیر شده است.



مقام‌های هلندی در آن سال وی را به سه سال زندان محکوم کردند که یک سال از این محکومیت به صورت آزادی مشروط بود.



این برنامه تلویزیونی هم‌چنین با نشان دادن چندین گذرنامه با عکس زهرا بهرامی گزارش داد که وی در سال ۲۰۰۷ نیز به خاطر جعل گذرنامه توسط مأموران امنیتی هلند دستگیر شده‌ است.



به گزارش رسانه‌های هلندی، با اعلام این خبر، اوری روزنتال، وزیر خارجه هلند، در واکنش به اخبار برنامه «نیوز اور» گفت که «این یافته‌ها تفاوتی در مسئله پرونده زهرا بهرامی در ایران ایجاد نمی‌کند... تنها موضوعی که ما بر سر آن مناقشه داریم مسئله نوع روند دادرسی وی در ایران است.»



وی افزود: «روند دادرسی او هیچ گاه برای ما روشن نشد، ما هیچ اطلاعی در این مورد دریافت نکردیم، وکلا نیز اجازه حضور در این روند را نیافتند، به سفارت هم اجازه شرکت در جلسات دادرسی داده نشد؛ خلاصه این‌که این روند نمایش خنده‌داری بیش نبود.»



جمهوری اسلامی ایران روز شنبه اعلام کرد که زهرا بهرامی را که به «اتهام جرایم امنیتی» و به دنبال اعتراض‌های روز عاشورای سال ۱۳۸۸ بازداشت شده بود، به اتهام «فروش و نگهداری مواد مخدر» اعدام کرده ‌است.



این امر واکنش تند هلند و تعلیق روابط دیپلماتیک با ایران از سوی هلند را به دنبال داشت.



برنامه خبری روز سه‌شنبه «ان.او.اس» تلویزیون هلند نیز گزارش داد که دولت هلند در مقاطعی با کمک‌هزینه مالی به وکیل زهرا بهرامی کوشیده بوده تا به «اجرای بهتر» روند دادرسی او کمک کند.



اعدام زهرا بهرامی در حالی صورت گرفته‌ است که به دنبال صدور حکم اعدام برای وی، دولت هلند خواستار توضیحات بیشتر جمهوری اسلامی در این باره شده بود.



ایران که تابعیت دوگانه شهروندانش را به رسمیت نمی‌شناسد، پیشتر نیز به دیپلمات‌های هلندی در تهران اجازه دسترسی کنسولی به زهرا بهرامی را نداده بود.



رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، در نشست خبری روز سه‌شنبه خود از کشورهای غربی انتقاد کرد که «چرا وقتی که فردی به جرم مواد مخدر اعدام یا به سبب جنایت و خیانت محاکمه می‌شود، این همه سر و صدا به پا می‌کنند که حقوق بشر از بین رفت و ما برای جان انسان‌ها اهمیت زیادی قائلیم؟»



پیش از وی کاظم غریب‌آبادی، سفیر ایران در هلند، در ارتباط با اعدام زهرا بهرامی، گفت: «کشورهای اروپایی باید قدردان این زحمات ایران باشند.»

سخنگوی وزارت امور خارجه: غربی‌ها چرا بر سر اعدام این‌همه سر و صدا به پا می‌کنند؟

سخنگوی وزارت امور خارجه: غربی‌ها چرا بر سر اعدام این‌همه سر و صدا به پا می‌کنند؟


رادیو فردا: سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری روز سه‌شنبه خود از کشورهای غربی انتقاد کرد که «چرا وقتی که فردی به جرم مواد مخدر اعدام یا به سبب جنایت و خیانت محاکمه می‌شود، این همه سر و صدا به پا می‌کنند که حقوق بشر از بین رفت و ما برای جان انسان‌ها اهمیت زیادی قائلیم؟»



به گزارش واحد مرکزی خبر، رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی، در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری فرانسه در مورد اعدام‌های اخیر در ایران افزود: «اما (کشورهای غربی) حاضر نیستند از حقوق هزاران نفر بی‌گناه که در فلسطین کشته می‌شوند دفاع کنند.»



مقام‌های ایرانی روز شنبه اعلام کردند که زهرا بهرامی،‌شهروند ایرانی-هلندی، که سال گذشته در جریان بازداشت گسترده معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در ایران بازداشت شده بود را به اتهام «فروش و نگهداری مواد مخدر» اعدام کرده‌اند.



این اقدام ایران با واکنش تند هلند و تعلیق تماس‌های دیپلماتیک این کشور با جمهوری اسلامی ایران روبه‌رو شد.



کشورهای غربی هم‌چنین همواره به صدور احکام سنگسار و اعدام برای سکینه محمدی آشتیانی، ‌زن ایرانی متهم به «زنای محصنه و مشارکت در قتل همسرش»، اعتراض کرده‌اند.



سخنگوی وزارت خارجه ایران روز سه‌شنبه افزود که «ژست حقوق بشری و انسان‌دوستانه برخی کشورهای غربی مردم ما را واقعاً‌ متعجب کرده‌ است، متعجب از این که در سیستم غربی حقوق بشر چطور تعریف می‌شود؟»



رامین مهمان‌پرست در ادامه گفت: «معنی دفاع از حقوق بشر و ژست‌های انسان‌دوستانه که کشورهای غربی به خود می‌گیرند دیگر برای ملت‌ها قابل قبول نیست، آنها اگر می‌خواهند ارزیابی ملت‌ها را از رفتار خود بدانند باید نگاهی به تحولات به ویژه در خاورمیانه و شمال آفریقا بیندازند.»



به گزارش خبرگزاری فرانسه، ایران از اول ژانویه امسال به طور متوسط روزانه دو نفر را اعدام کرده‌ است که با ادامه این روند، شمار اعدام‌های سال جاری در ایران از تعداد ۱۷۹ نفر در سال ۲۰۱۰ پیشی خواهد گرفت.



در همین زمینه سازمان دیده‌بان حقوق بشر روز یکشنبه نسبت به افزایش اعدام‌ها در ایران ابراز نگرانی کرد و تخمین زد که در سال ۲۰۱۱، تعداد اعدامی‌ها در ایران می‌تواند به «بیش از هزار تن» برسد.



سخنگوی وزارت خارجه ایران در پیوند با مسئله قاچاق مواد مخدر افزود که «اگر جمهوری اسلامی نخواهد با این پدیده مبارزه کند مستقیماً آسیب‌های آن به دیگر کشورها خواهد رسید که البته ایران تلاش می‌کند تا این آسیب‌ها به دیگر کشورها نرسد».



این سخنان رامین مهمان‌پرست تأکیدی است بر این گفته کاظم غریب‌آبادی، سفیر ایران در هلند، که در ارتباط با اعدام زهرا بهرامی، شهروند ایرانی-هلندی، گفت: «کشورهای اروپایی باید قدردان این زحمات ایران باشند.»



وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه با ابراز «نگرانی ویژه» نسبت به اعدام زهرا بهرامی، از جمهوری اسلامی خواست که به اعدام‌ها در ایران پایان دهد.

ارائه نرم افزار فیلترینگ اداری برای سازمانها

ارائه نرم افزار فیلترینگ اداری برای سازمانها


مهر: معاون شورایعالی اطلاع رسانی با اشاره به تهیه نظام نامه جامع فیلترینگ که با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز پژوهش های مجلس در حال انجام است، از ارائه نرم افزار "فیلترینگ اداری" برای سازمانها و ادارات دولتی وغیردولتی ظرف 8 ماه آینده خبر داد.

بهروز مینایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به موفقیت شورایعالی اطلاع رسانی در ارائه نرم افزار فیلترینگ خانگی که با هدف پالایش سطح دسترسی کودکان به اینترنت طراحی و عرضه شد، اظهار داشت: تهیه نرم افزار فیلترینگ اداری برای سازمانها، ادارات دولتی و غیردولتی در ادامه پروژه فیلترینگ خانگی تعریف شده است.



وی با تاکید بر اینکه برای طراحی نسخه فیلترینگ اداری از تجربیات نسخه فیلترینگ خانگی استفاده می شود، اضافه کرد: با استفاده از نرم افزار فیلترینگ اداری که برای طراحی آن دبیرخانه شورایعالی اطلاع رسانی و مرکز پژوهش های مجلس با یکدیگر همکاری دارند، اینترنت مدیریت شده در اختیار کارکنان ادارات و سازمانها قرار می گیرد و در دسترسی به برخی سایت های اینترنتی مخرب محدودیت ایجاد خواهد می شود.



معاون فنی دبیرخانه شورایعالی اطلاع رسانی با اشاره به تهیه نظام نامه جامع فیلترینگ کشور گفت: این نظام نامه با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و دبیرخانه شورایعالی اطلاع رسانی در حال تهیه است و بزودی ارائه خواهد شد.



مینایی همچنین از عرضه نسخه تصحیح شده نرم افزار فیلترینگ خانگی برای خانواده ها خبرداد و به مهر گفت: براساس آخرین آمارهای بدست آمده حدود 250 هزارنفر نرم افزار فیلترینگ خانگی را از سایت اینترنتی شواریعالی اطلاع رسانی دانلود کرده اند در همین حال این نرم افزار از طریق لوح فشرده نیز در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

عکس / اعدام تمثال حسنی مبارک و حلقه زدن تانکها در اطراف رادیو و تلویزیون قاهره، مصر - سه شنبه






عکس / اعدام تمثال حسنی مبارک و حلقه زدن تانکها در اطراف رادیو و تلویزیون قاهره، مصر - سه شنبه

فیلم / آنچه که موجب اعدام زهرا بهرامی شد

فیلم / آنچه که موجب اعدام زهرا بهرامی شد

سید علی در روزگار فراعنه-نیک اهنگ

سید علی در روزگار فراعنه-نیک اهنگ

ممنوعیت پخش تصویر هاشمی رفسنجانی از تلویزیون؟

پس از حملات هفته های اخیر چهره ها و رسانه های جناح حاکم به علی اکبرهاشمی رفسنجانی به دلیل تاکید مجدد بر مواضع انتقادی اش نسبت دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و رویدادهای پس از آن، در آغاز تازه ترین دور فشارهایی از این دست، یک مقام وزارت ارشاد اسلامی اعلام کرد وبسایت اینترنتی هاشمی رفسنجانی "فاقد مجوز و هویت" است. درهمین حال وبسایت هاشمی رفسنجانی نیز طی مقاله ای ضمن واکنش به اظهارات این مقام دولتی از محدودیت های دیگر از جمله عدم پخش تصاویر هاشمی رفسنجانی از شبکه های تلویزیونی خبر داد.




مهدی صرامی یکی از مقامات وزارت ارشاد اسلامی در این باره به خبرگزاری فارس، وابسته به نهادهای امنیتی- نظامی گفت: "پایگاه اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی تاکنون در سامانه ثبت پایگاه های اینترنتی ایرانی به ثبت نرسیده است و لذا مطابق آیین نامه ساماندهی پایگاه های اینترنتی ایرانی فاقد هویت محسوب می شود و فاقد مجوز است."



معاون مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد اسلامی در ادامه در پاسخ به این پرسش فارس که "پایگاه های بدون مجوز اجازه فعالیت دارند؟" تصریح کرد: "بايد اين پايگاه‌ها ثبت شوند و بديهي است كه اگر سايتي ثبت نشده باشد از مزاياي حقوقي و حمايت‌هاي مادي و معنوي مربوطه در فضاي شبكه دسترسي جمهوري اسلامي ايران كه براساس ضوابط قانوني تعيين شده است، محروم خواهد ماند."



وبسایت اینترنتی هاشمی رفسنجانی به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی به صورت روزانه اخبار مربوط به علی اکبر هاشمی رفسنجانی (رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس مجلس خبرگان رهبری) و همچنین دیدگاه های وی را منتشر می کند. از جمله فعالیت های دیگر وبسایت هاشمی رفسنجانی انتشار روزانه خاطرات او از وقایع پیش و پس از انقلاب 1357 به ویژه سالهای ریاست وی بر مجلس و همچنین دوران جنگ ایران و عراق است.



این اظهار نظر مقام وزارت ارشاد دولت احمدی نژاد درباره وبسایت اینترنتی آیت الله هاشمی رفسنجانی و تهدید به "محرومیت از فضای شبکه دسترسی" در شرایطی صورت می گیرد که هفته گذشته علی اکبر هاشمی رفسنجانی علیرغم حملات و فشارهای گسترده چهره ها و رسانه های جناح حاکم برعلیه اش در دیداری با جمعی از فعالان دانشجویی گیلان بار دیگر بر مواضع انتقادی خود نسبت به انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته و رویدادهای پس از آن تاکید کرده بود.



هاشمی رفسنجانی در 26 تیرماه سال گذشته در پی آغاز اعتراضات گسترده مردمی به نتیجه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و در تنها نماز جمعه پس از انتخابات 88 که صدها هزار نفر از معترضان و رهبران جنبش سبز از جمله میرحسین موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی نیز در آن حضور داشتند ضمن تاکید بر تشریفاتی نبودن "جمهوری اسلامی" و "نقش مردم در حفظ حکومت" با انتقاد از شورای نگهبان به دلیل تایید شتابزده صحت انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، برای خروج کشور از بحران خواستار "پایبندی به قانون اساسی و حرکت در چارچوب های قانونی"، "ازبین رفتن تردیدها در باره انتخابات"، "آزادی زندانیان" و "جلب رضایت مردم و دلجویی از آسیب دیدگان" از سوی مسئولان حکومت شده بود.







واکنش وبسایت هاشمی



از سوی دیگر در واکنش به اظهارات اخیر این مقام وزارت ارشاد اسلامی درباره "فاقد هویت" بودن وبسایت هاشمی رفسنجانی و انتشار گسترده این خبر که در صدر اخبار خبرگزاری فارس و رسانه های وابسته به دولت قرار گرفته است، وبسایت هاشمی رفسنجانی در مقاله ای خطاب به خبرگزاری فارس ضمن واکنش به انتشار گسترده گفته های این مقام وزارت ارشاد اسلامی، از محدودیت پخش اخبار و تصاویر هاشمی رفسنجانی در شبکه های صدا و سیما خبرداد.



وبسایت هاشمی رفسنجانی رییس جمهور سابق کشور خطاب به مسئولان خبرگزاری فارس نوشت: "به شما اطمینان می دهیم که هویت آیت الله هاشمی از هیچ رسانه دیداری شنیداری مکتوب و مجازی از جمله همین «سایت بی هویت»! حاصل نیامده که شما بخواهید سلبش کنید."



مسولان پایگاه اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی در ادامه همچنین از محدودیت پخش تصاویر علی اکبر هاشمی رفسنجانی آنهم در آستانه 33 سالگی انقلاب ایران انتقاد کرده و خطاب به گردانندگان خبرگزاری فارس نوشته اند: "این مجتهد سیاسی کم نظیر هویتش را از نیم قرن تاریخ انقلاب، همراهی امام و رهبری، تکریم مراجع و تعظیم مردمان صاحب انقلاب کسب کرده که به یقین سلبش از عهده شما خارج است همانطوریکه از عهده صداوسیمایی که در روزهای پیروزی انقلاب هم از پخش تصاویر هاشمی معذور مانده خارج است شاید بهتر آن باشد بیش از هاشمی نگران هویت جریانی باشید که هویتش را نه از مبانی اهل مکتب اهل بیت (ع) و تاریخ انقلاب بلکه از بازیهای رسانه گرفته و چون ریشه ندارد اگر روزی رسانه نیابد از رسوب هویتش هم در تاریخ انقلاب لکه ای برجای نخواهد ماند."







خاتمی هم فیلتر است



تاکید معاون مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد اسلامی در باره "فاقد هویت و مجوز" بودن وبسایت اینترنتی هاشمی رفسنجانی در حالی است که چندی پیش مقامات دولت مستقر از ادامه فعالیت وبسایت اینترنتی سید محمد خاتمی رییس دولت اصلاحات نیز جلوگیری و این سایت را فیلتر کرده بودند.



در همین باره کمیته تعیین مصادیق محتوای جرایم رایانه ای اعلام کرده بود: "وب سایت شخصی سید محمد خاتمی براساس تصمیم کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مشمول ماده 23 قانون جرایم رایانه ای شده و به موجب ابلاغ رسمی این کارگروه از روز چهارشنبه 12 آبان ماه 1389 از ارائه خدمات میزبانی به این سایت در داخل ایران جلوگیری خواهد شد."



کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با حضور وزير يا نماينده وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات، دادگستری، علوم، تحقيقات و فناوری، فرهنگ و ارشاداسلامی، رئيس سازمان تبليغات اسلامی، رئيس سازمان صدا و سيما و فرمانده نيروی انتظامی، يك نفر خبره در فناوری اطلاعات و ارتباطات به انتخاب كميسيون صنايع و معادن مجلس شورای اسلامی و يك نفر از نمايندگان عضو كميسيون قضائی و حقوقی به انتخاب كميسيون قضائی و حقوقی و تأييد مجلس شوراي اسلامی تشكيل و رياست كارگروه (كميته) برعهده دادستان كل كشور است.



این البته تنها محدودیت ایجاد شده از سوی مقامات دولت مستقر برعلیه دیگر رییس جمهور سابق ایران نبود چرا که هفته گذشته محمود عباس زاده مشکینی، مدیرکل سیاسی وزارت کشور نیز فعالیت "بنیاد باران" که سید محمد خاتمی یکی از موسسان آن به شمار می رود را غیر قانونی اعلام کرد.



همچنین پیش از این محمود احمدی نژاد طی نامه ای به اسفندیار رحیم مشایی رییس دفتر خود "مرکز گفت و گوی تمدنها " که توسط سیدمحمد خاتمی و در دوران ریاست جمهوری وی تاسیس شده بود، منحل اعلام کرد و به او دستور داد تا همه امکانات این مرکز به مجموعه ای تحت نظر خود اسفندیار رحیم مشایی تحت عنوان "مرکز ملی مطالعات جهانی شدن" منتقل شود.



این همه در حالی است که در پی اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته مقامات دولت محمود احمدی نژاد و همچنین مسئولان قوه قضاییه از فعالیت احزاب اصلاح طلب از جمله جبهه مشارکت ایران اسلامی، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، و اعتماد ملی جلوگیری و همچنین بسیاری از روزنامه های منتقد دولت را نیز توقیف و سایت های اینترنتی را مسدود کرده اند.

حمله شدیدالحن سایت هاشمی رفسنجانی به خبرگزاری فارس

حمله شدیدالحن سایت هاشمی رفسنجانی به خبرگزاری فارس


بی بی سی : بدنبال انتشار خبری توسط خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه "پایگاه اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی فاقد هویت و مجوز است،" سایت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران طی مقاله ای نوشته است هیچ کس توانایی سلب هویت او را ندارد.



سایت آقای رفسنجانی روز دوشنبه خطاب به خبرگزاری فارس نوشت که او هویتش را از نیم قرن فعالیت انقلابی کسب کرده است: "بر شما اطمینان می دهیم که هویت آیت الله هاشمی از هیچ رسانه دیداری، شنیداری مکتوب و مجازی از جمله همین "سایت بی هویت"! حاصل نیامده که شما بخواهید سلبش کنید."



خبرگزاری فارس روز دوشنبه به نقل از مهدی صرامی معاون مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد نوشت که پایگاه اطلاع رسانی آقای رفسنجانی در سامانه ثبت پایگاه های اینترنتی ایرانی در وزارت ارشاد به ثبت نرسیده است.



آقای صرامی در این مصاحبه افزود: "اگر سایتی ثبت نشده باشد از مزایای حقوقی و مادی و معنوی مربوط در فضای دسترسی جمهوری اسلامی محروم خواهد ماند."



اما سایت آقای رفسنجانی در این مقاله تحت عنوان "از بغض هاشمی به حب مکتب ایران درآمدید!" به خبرگزاری فارس حمله کرده که عملا همراه با جریانی شده که هویتش را نه از مبانی اسلامی و انقلابی بلکه از "بازیهای رسانه ای" گرفته است.



اشاره این مقاله احتمالا به اسفندیار رحیم مشائی معاون رئیس جمهور است که در اظهارات جنجالی خود همواره از "مکتب ایرانی" سخن گفته است.



در هفته های اخیر مطالب انتشار یافته در پایگاه اطلاع رسانی آقای هاشمی رفسنجانی، بازتاب دهنده مواضع رییس مجمع تشخیص مصلحت درباره تحولات کشور بوده و انعکاس گسترده ای در رسانه های خبری داشته است.



بدنبال حوادث انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته در ایران، آقای رفسنجانی با انتشار مطالبی بر روی سایت خود از دولت انتقاد کرده است.



سایت آقای رفسنجانی روز دوشنبه با انتشار مجدد نامه گلایه آمیز خود به آیت الله خامنه ای نوشت وقایع اخیر تایید کننده هشدارهای او درباره دولت آقای احمدی نژاد و "پروژه" ستیز با روحانیت است.



در یک سال گذشته و در پی محدودیت های ایجاد شده برای رسانه ها، بیشتر پایگاه های اینترنتی چهره های سیاسی منتقد دولت از طرف دولت ایران فیلتر شده و فعالیت آنها ممنوع اعلام شده است.



سه ماه پیش و درپی انتشار اطلاعیه کارگروه تعیین مصادیق قانون جرایم رایانه ای، پایگاه اطلاع رسانی محمد خاتمی رییس جمهوری پیشین ایران هم توسط دولت ایران فیلتر شد.



آقای صرامی در این مصاحبه گفته است اطلاعی از مسئول پایگاه اطلاع رسانی آقای هاشمی رفسنجانی ندارد و افزوده این موضوع را در کارگروه تعیین مصادیق جرایم رایانه ای پیگیری خواهد کرد.



سایت آقای هاشمی خطاب به خبرگزاری فارس نوشته است:



"شما همان روزی که با تحریک نماینده ای از زبانش تیتر زدید: «هاشمی! اکبر شاه است» شرمسار روح امام و روی رهبری شدید چون واضح و مبرهن است با داشتن آن تیتر در دست اگر فردای محشر با روح امام و یا امروز دنیا با رهبر معظم انقلاب روبرو شوید قطعا جز شرمساری نصیبی نخواهید برد هر چند ممکن است روزی در نهاد ریاست جمهوری مورد تجلیل و قدردانی هم قرار بگیرید!"



پایگاه اطلاع رسانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به کیهان، دیگر رسانه تندروی حامی دولت نیز حمله کرده و بار دیگر خطاب به خبرگزاری فارس نوشته است هیچ کس نمی تواند مانع از "روشنگریهای" او شود:



"همانطور که زخم مکتب ایران را فریاد کیهان علیه بیانیه هاشمی دوا نکرد، زخم کیهان از روشنگریهای سایت هاشمی را هم فریاد شما از بی هویتی سایت هاشمی دوا نمی کند."

با بحرانی شدن شکاف جناحهای حکومتی : خامنه ای امام جمعه این هفته تهران شد

با بحرانی شدن شکاف جناحهای حکومتی : خامنه ای امام جمعه این هفته تهران شد


نماز جمعه اين هفته تهران توسط خامنه‌اي اقامه مي‌شود.

حجت‌‌الاسلام والمسلمين سيدرضا تقوي رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه در گفت‌وگو با فارس گفت : نماز جمعه اين هفته تهران توسط خامنه‌اي اقامه مي‌شود.

با توجه به عمیق تر شدن شکافهای جناحهای سراسر ارتجاعی حاکمیت، انتظار میرود بخشی از سخنان وی به نصیحت و تهدید جناحهایی از دست اندر کاران نظام اختصاص یابد.

علی لاریجانی: عدم موضع‌گيری در مورد نامه احمدی‌نژاد به علت نهی رهبری بود

علی لاریجانی: عدم موضع‌گيری در مورد نامه احمدی‌نژاد به علت نهی رهبری بود


ایلنا: رئیس مجلس علت عدم موضع‌گیری در برابر نامه احمدی‌نژاد به نمایندگان را نهی رهبری در این مورد عنوان کرد.



در جلسه علنی امروز علی محمد بزرگواری نماینده بویراحمد طی تذکری خطاب به لاریجانی گفت: شما به عنوان رئیس مجلس گزارش شفافی از جلسه مجمع تشخص مصلحت نظام در مورد برنامه پنجم به مجلس ندادید.



وی ادامه داد: گفته می‌شود در جلسه مجمع رئیس مجمع تشخص مصحلت نظام، نامه مکتوب رهبری را مطرح نکرده‌اند که در نتیجه احمدی نژاد چنین نامه‌ای را به نمایندگان مجلس نوشته است.



این نماینده مجلس خواستار ارائه فایل صوتی گزارش جلسه تشخیص مصلحت نظام به نمایندگان شد و خطاب به لاریجانی گفت: ما از شما انتظار داشتیم موضع‌گیری شفافی داشته باشید اما فضا در حال حاضر ملتهب شده است.



علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر از مطرح شدن نظر مقام رهبری توسط آقایان محسن رضایی و علی‌اکبر ولایتی خبر داد و گفت: خود من نیز که حضوراً نظر مقام رهبری را شنیده بودم در جلسه مجمع آن را مطرح کردم و مطلب مکتوب برای بعد از جلسه بوده است.



رئیس مجلس ادامه داد: مجلس یک نظر خاص در مورد برنامه پنجم داشت که مورد قبول شورای نگهبان واقع نشد و این شورا به آن ایراد گرفت.



وی ادامه داد: در کمیسیون اقتصادی مجمع رای سومی مطرح شد که مورد قبول نیز واقع شد، البته مجمع قبلا طبق روال آئین‌نامه‌اش این کار را انجام داده بود.



رئیس قوه مقننه در ارتباط با علت عدم موضع‌گیری شفاف نسبت به نامه احمدی‌نژاد به نمایندگان گفت: چندی پیش که خدمت مقام رهبری رسیده بودم ایشان نهی کردند که رؤسای قوا نسبت به یکدیگر موضوعی را مطرح کنند که موجب تشویش خاطر شود که به نظر من این موضوع الزام داشت.



وی افزود: اگر من موضع‌گیری نکردم و حرفی نزدم به این علت بود که احساس کردم این کار برخلاف شرع است که علناً نظر خود را اعلام کنم.

افشای ناگفته‌هایی از عملکرد سیاه وزارت راه در دوره بهبهانی: میلیاردها تومان سوء‌استفاده مالی و قرارداد با مدیران داخلی وزارت راه / بدهکاری ۱۴۰۰ هزار میلیارد تومان به حوزه​های مطالعاتی / راه آهن شیراز- اصفهان سه روز پس از افتتاح متوقف شد/ در ۹ ماهه اول سال بیش از ۱۷ هزار نفر تلفات جاده‌ای داشته‌ایم (عملکرد وزرای ديگر بهتر از وزیر معزول نیست)

افشای ناگفته‌هایی از عملکرد سیاه وزارت راه در دوره بهبهانی: میلیاردها تومان سوء‌استفاده مالی و قرارداد با مدیران داخلی وزارت راه / بدهکاری ۱۴۰۰ هزار میلیارد تومان به حوزه​های مطالعاتی / راه آهن شیراز- اصفهان سه روز پس از افتتاح متوقف شد/ در ۹ ماهه اول سال بیش از ۱۷ هزار نفر تلفات جاده‌ای داشته‌ایم (عملکرد وزرای ديگر بهتر از وزیر معزول نیست)


به گزارش کلمه، امروز در جریان استیضاح موفق وزیر راه، موارد تکان دهنده ای از عملکرد دولت در این حوزه، در مجلس مطرح شد. اما واکنش دولت برای برگرداندن نظر نمایندگان، ارسال یک اس ام اس به آنها درباره تصویب ایجاد مرز رازی! بود که موید حسینی صدر، نماینده خوی، در تذکری از آن پرده برداشت.



در ادامه، خلاصه ای از موارد طرح شده از سوی نمایندگان مخالف در صحن علنی مجلس را به نقل از خبر‌آنلاین، ایلنا و عصر ایران بخوانید:



اکبریان، نماینده کرج



چنانچه تکلیف شرعی برای من به وجود نمی‌آمد در مقابل این همه فشار برای پس گرفتن استیضاح سر تسلیم فرود می‌آوردم و با مصلحت‌اندیشی از کنار آن می‌گذشتم.



برخی افراد با استفاده از همه امکانات دولتی درصدد جلوگیری از استیضاح بودند.



من از افرادی که خواهان انصراف نمایندگان از استیضاح هستند، می‌خواهم به وظیفه نظارتی و نمایندگی خود عمل کنید و تکلیف کسانی را که به هر قیمتی قصد دارند در مسند مسئولیت بماند را روشن کنیم و اقتدار مجلس را نشان دهیم.



آیا درست است یکی از نمایندگان طرفدار وزیر به همراه معاون پارلمانی یکی از وزارتخانه‌ها در صندلی‌های نمایندگان بگردند و نمایندگان را تهدید کنند که در صورت عدم انصراف از استیضاح حوزه انتخابیه را از امکانات دولتی محروم می‌کنند؟ این موضوع برخلاف سیاست‌های عدالت‌محور دولت بوده است و من آن را جفا می‌دانم.



من زمانی که حادثه سقوط هواپیمان تهران ـ ارومیه را شنیدم به حال خود و به حال کشته‌شدگان گریستم .اما متوجه شدم که به وظیفه نمایندگی خود درست عمل نکردم و امروز کسی نیست که با دلهوره سوار هواپیماهای ما نشود.



در حادثه سقوط هواپیما سردار شهید کاظمی نیز مجددا در همان مکان هواپیمای تهران ـ ارومیه سقوط کرد ، این در حالی است چنانچه در زمان سقوط هواپیمای سردار کاظمی علل سقوط ریشه‌یابی شده بود، مجددا شاهد این حادثه نبودیم.



به گفته زائرین بیت‌الله الحرام امسال بدترین تغییرات مشاهده شده است و هیچ کس در سازمان هواپیمایی جوابگو نیست.



استفاده از قطارهایی که ۵۰ سال کار کرده‌اند چقدر باید ادامه پیدا کند. با ورود بخش خصوصی انتظار می‌رفت ناوگان ریلی مدرن‌تر شود اما اینگونه نبود.



بهبهانی در هنگام رای اعتماد در برنامه تقدیمی خود از آماده بودن ۱۳ فقره تفاهم‌نامه و قرارداد خبر داده بود، اما در حال حاضر خبری از اینها نیست. وزیر راه تمام مخالفینی را که با امضای برخی قراردادها مخالف بودند از وزارت راه اخراج کرده است.



ای کاش بعد از سانحه هواپیما وزیر راه و رئیس هواپیمایی کشوری استعفا می کردند.



بهبهانی به جای تکمیل پروژه های نیمه تمام ، هر روز کلنگ های افتتاح می دهد. ایشان به برنامه های تقدیمی به مجلس عمل نکرده است. وعده هایش توخالی است. ۱۰ ملیارد تومان خرج قطار مغناطیسی کرد و آخرش گفت نمی شود.



مردم ساعت‌ها در راه‌ها مواصلاتی استان‌های گلستان و مازندران گرفتار هستند و بهتر است بگوییم اتوبان تهران ـ شمال به تاریخ پیوسته است. طبق گزارش پزشکی قانونی در ۹ ماهه اول سال بیش از ۱۷ هزار نفر تلفات جاده‌ای داشته‌ایم و آیا بهتر نیست جاده‌ها به دست قاطرها بسپاریم؟



دستغیب، نماینده شیراز



علت تلفات جاده​ای در سیستم حمل و نقل ریلی همچنان در دست بررسی است اما با وجود خروج پیاپی قطارها از ریل​ها که به ۱۰ مورد رسیده است، هنوز این علت در کمیسیون عالی سوانح شناسایی نشده است؟ اگر زن و فرزندان ما مسافرین این قطارها بودند، به راحتی و با سکوت از کنار آن می​گذشتیم؟



راه آهن یک وسیله ارزان برای حمل و نقل است که تحریمی بر آن اثر ندارد اما به این سیستم حمل و نقل توجه نشده و نه تنها نوسازی نشده که امکانات آن نیز کاهش یافته است. در همین حال تعداد و حجم پروژه​های راه آهن بیش از اعتبارات آنهاست که باعث طولانی شدن آنها می​شود و هیچ کس در دولت پاسخگو نیست.



راه آهن شیراز- اصفهان سه روز پس از افتتاح متوقف شد. چرا که زیر سازی لازم صورت نگرفته و ریل​ها در مقاطعی روی شن​های نکوبیده قرار داده شده بود. دو گردنه ناامن در این مسیر وجود دارد و هنوز سرعت لازم برای قطار شیراز -اصفهان تعیین نشده و جای سوال است که بدون تعیین این مساله، چگونه این راه آهن افتتاح شده است!



چرا مکان یابی ایستگاه​ها تا این حد فاحش است و به گفته خود وزیر ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه روی دست دولت گذاشته است. اشتباهی که به گردن مدیران قبلی استانی گذاشته شده که کاری هنرمندانه است!



راه اهنی ساخته اند که از شیراز تا آباده به جای ۳ ساعت ، ۷ ساعت طول می کشد چون استاندارد نساخته اند!



این هزینه​های میلیارد تومانی از جیب چه کسانی خارج شده است؟ شرمنده​ام که در ایران به جای حمل چهارپایان در مسیرهای آزمایشی که در دیگر کشورها رایج است، از خانواده شهدا استفاده کرده است! این توهینی بزرگ به خانواده​های نجیب شهدای استان فارس نیست؟



اگر بنده به خاطر استفاده از وظیفه قانونی​ام گناهکارم، مردم حوزه انتخابیه​ام چه گناهی کرده​اند که به آنها گفته​اید اگر دستغیب از استیضاح منصرف شود، جاده​هایتان را آسفالت می​کنیم؟ مگر این آسفالت​ها وعده​های خودتان نبود؟



آقای وزیر همشهری ماست اما با ادامه کارش مخالفم. وزیر راه به مجلس احترام نگذاشته و در جلسه استیضاحش حضور نیافته است.



ذاکر، نماینده ارومیه



رای اعتماد به شما بر مبنای ادعایتان برای خروج هواپیماهای ناکارآمد از سیستم حمل و نقل بود. نتیجه آن وعده​ها چه شد؟



قدرت برای حل مشکل است نه ایجاد مشکل. لذا مجلس می‌تواند با استیضاح مشکل را علاج کند که وقوع سوانح متعدد هوایی و به خصوص حادثه اخیر در ارومیه از جمله دلایل این اقدام است که باعث شد به موضوع صنعت هوایی ورود پیدا کنیم.



صنعت هوایی، صنعت حساسی است و هرگونه ناشی‌گری در آن می‌تواند حاشیه‌ساز باشد. لذا مدیریت وزارتخانه باید آشنایی کافی با این بخش داشته باشد تا زمینه بروز سوانح از بین برود.



انتخاب دو مدیر غیرمتخصص در بخش‌های آموزش هوانوردی و فرودگاهی که یکی دارای مدرک پزشکی و دیگری معارف اسلامی است ، می‌تواند باعث ضعیف شدن صنعت هوایی شود در حالی که اساس این صنعت باید بر آموزش باشد و آیا با این بی‌ثباتی در مدیریت می‌توان صنعت هواپیمایی را پیش برد.



تایید این روند از سوی وزیر راه مایه تاسف است که نتیجه آن سرویس دهی ناامن و تخلفات پیاپی است. چند سانحه دیگر باید رخ دهد که وزیر راه را استیضاح کنیم. سقوط توپولف کاسپین با ۱۶۹ کشته و ۷ روز بعد سانحه دیگری با ۱۷ کشته و ۵ ماه بعد هواپیمای تابان در مشهد و بعد فوکر در تبریز و نهایتا بویینگ ایران ایر با ۷۷ کشته در ارومیه کافی نبود؟ ۲۶۹ کشته کم است؟



این نشان دهنده افت صنعت هوایی است نه پیشرفت آن. از زمان ورود بهبهانی به وزارت راه از ۱۹۸ فرورند هواپیما به ۲۱۶ فروند رسیده​ایم که نشان دهنده افزایش ۱۸ فروند هواپیمای فرسوده است. حال آنکه ۷۵ تا از این هواپیماها باید از رده خارج شود.



میلیاردها تومان سوء‌استفاده مالی و قرارداد با مدیران داخلی وزارت راه وجود داشته. اما وزیر راه هیچ اقدامی را در این راستا صورت نداد بلکه اصرار بر ابقای مسئولانی داشت که این قراردادها را امضا کردند.



آقای بهبهانی! گفته اید که هر کسی کوتاهی کند با او برخورد می​کنید. حال که کوتاهی از جانب خود شماست، چه باید بکنید؟ چرا برنامه چهارم و اصل ۴۴ رافراموش کردید؟ چرا پول در اختیارتان را مدیریت نکرده و هواپیما نخریده​اید؟



این رسم عدالت نیست که اینگونه مردم کشته شوند و با عامل آن برخورد نشود.



انصاری، نماینده زنجان



تا کی باید مسئولیت این همه سوانح را به گردن خلبانان انداخت؟ آیا همین عارضه به دلیل عدم تربیت خلبانان مجرب نیست؟ وقتی کسی با تخصص در رشته پزشکی عمومی در راس دانشکده صنعت هوایی قرار می​گیرد و بعد هم فردی با مدرک تحصیلی معارف اسلامی جایگزین او می​شود، انتظاری جز این هم نمی​توان داشت.



با عملکرد نامطلوب پیمانکاران وزارت راه و ترابری و با توجه به اسناد دیوان محاسبات و سازمان بازرسی در این باره، اگر وزارت راه بخواهد پروژه​های در دست انجامش را به پایان رساند، با وجود اعتباراتی که دارد نیازمند ۲۵ سال وقت است! همین باعث افزایش میزان مطالبات پیمانکاران از سیستم راه و ترابری شده که تا سقف ۷ هزار میلیارد تومان رسیده است.



این عارضه سبب شده که شرکت​های پیمانکاری توان فنی و اجرایی خود را از دست بدهند و با بحرانهایی در این حوزه مواجه هستیم.



وزارت راه ۱۴۰۰ هزار میلیارد تومان به حوزه​های مطالعاتی بدهکار است که پیشاپیش اعتبارات سال بعد این وزارتخانه را نیز پیش​خور کرده است. این نشان می​دهد که وزارت راه هیچ برنامه ریزی و اولویت گذاری​ای برای انجام پروژه​های خود ندارد.



من از یکی از نمایندگانی که پیش از این از موافقان ابقای بهبهانی بود، پرسیدم که چند نقطه قوت وزیر را به من بگو و او از رابطه خوب بهبهانی با نماینده​ها گفت و اینکه اگر به وزیر بگوییم جاده به مریخ بکشیم، قبول می​کند! این به خاطر آن است که وزیر اصلا به لوازم کار آشنایی ندارد.



۲۲۰ مورد تخلف مالی در وزارت راه وجود داشته که ۴۱ مورد آن به دادسرای دیوان محاسبات رسیده است. این وزارتخانه به لحاظ عدم رعایت موازین قانونی، حجم بالایی از تخلفات را مرتکب شده که اسناد آن در دیوان محاسبات هست. از جمله ارائه مناقصاتی به برخی بستگان وزیر در پروژه​های فرودگاه امام خمینی.

لاریجانی:حضورنیافتن وزیر تخلف است،دولت حق ندارد بگویداستیضاح منتفی است

لاریجانی:حضورنیافتن وزیر تخلف است،دولت حق ندارد بگویداستیضاح منتفی است


سایت خانه ملت (سایت رسمی مجلس) : رییس مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: حضور نیافتن وزیر راه و ترابری در جلسه استیضاح الزامی است و حضور نیافتن وی تخلف محسوب می‌شود.



به گزارش خبرنگار خانه ملت، "محسن نریمان" در جلسه علنی روز سه‌شنبه 12 بهمن ماه و در جریان بررسی تقاضای استیضاح وزیر راه و ترابری، با استناد به ماده 222 آئین نامه داخلی مجلس نسبت به عدم حضور "حمید بهبهانی" در صحن علنی، انتقاد كرد.



نماینده مردم بابل گفت: وزیر یا هیات وزیران موظفند ظرف 10 روز پس از اعلام استیضاح در مجلس حاضر شوند و توضیحات لازم را بدهند اما امروز شاهد هستیم كه نه وزیر راه و نه هیچكدام از هیات وزیران در جلسه استیضاح شركت نكردند.



"علی لاریجانی" رییس قوه مقننه با وارد دانستن تذكر این نماینده، تاكید كرد: طبق قانون حضور وزیر و هیات وزیران در جلسه استیضاح الزامی است و نیامدن وی تخلف محسوب می‌شود.



دولت حق ندارد بگوید استیضاح منتفی است



رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذكر یكی از نمایندگان كه دلیل حاضر نشدن وزیر در جلسه امروز به دلیل منتفی دانستن استیضاح از سوی دولت عنوان كرده بود، گفت: دولت حق ندارد بگوید استیضاح منتفی است.



به گزارش خبرنگار خانه ملت از صحن علنی مجلس شورای اسلامی، "علی لاریجانی" رئیس مجلس در پاسخ به تذكر "بهروز جعفری" كه دلیل غیبت امروز رئیس جمهور و وزیر راه در جلسه استیضاح را به دلیل منتفی دانست استیضاح از سوی دولت عنوان كرد گفت: دولت حق ندارد بگوید استیضاح منتفی است این مجلس است كه منتفی بودن و یا نبودن استیضاح را مشخص می كند و ماده 222 آئین نامه مجلس نیز بر ضرورت حضور وزیر یا هیات وزیران در جلسه استیضاح تاكید دارد.



لاریجانی همچنین در ادامه سخنان خود با انتقاد از عدم حضور نمایندگان دولت در جلسه استیضاح امروز گفت: ما در جمهوری اسلامی از این حرف ها نداریم كه چون مجلس موضوعی را قبول دارد پس ما (دولت) آن را قبول نداریم، وزیر راه امروز موظف بود در مجلس حاضر باشد و غیبت او خلاف قانون است.



لاریجانی این سخنان را در پاسخ به تذكر بهروز جعفری عنوان كرد كه با استناد به تبصره 3 ماده 223 عنوان كرده بود عدم حضور وزیر تخلف نیست چراكه دولت استیضاح امروز را منتفی می دانست.

***



"حمیدرضا بهبهانی" وزیر راه و ترابری اولین وزیری است كه برای دفاع از خود در جلسه استیضاح در صحن علنی مجلس حضور نیافته است.



بر اساس اصل 89 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، نمایندگان‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ می‏توانند در مواردی‏ كه‏ لازم‏ می‏دانند هیأت‏وزیران‏ یا هر یك‏ از وزرا را استیضاح‏ كنند، استیضاح‏ وقتی‏ قابل‏ طرح‏ در مجلس‏ است‏ كه‏ با امضای‏ حداقل‏ ده‏ نفر از نمایندگان‏ به‏ مجلس‏ تقدیم‏ شود.



هیأت‏وزیران‏ یا وزیر مورد استیضاح‏ باید ظرف‏ مدت‏ ده‏ روز پس‏ از طرح‏ آن‏ در مجلس‏ حاضر شود و به‏ آن‏ پاسخ‏ گوید و از مجلس‏ رأی‏ اعتماد بخواهد. در صورت‏ عدم‏ حضور هیأت‏وزیران‏ یا وزیر برای‏ پاسخ‏، نمایندگان‏ مزبور درباره‏ استیضاح‏ خود توضیحات‏ لازم‏ را می‏دهند و در صورتی‏ كه‏ مجلس‏ مقتضی‏ بداند اعلام‏ رأی‏ عدم‏ اعتماد خواهد كرد. اگر مجلس‏ رأی‏ اعتماد نداد هیأت‏وزیران‏ یا وزیر مورد استیضاح‏ عزل‏ می‏شود. در هر دو صورت‏ وزرای‏ مورد استیضاح‏ نمی‏توانند در هیأت‏وزیرانی‏ كه‏ بلافاصله‏ بعد از آن‏ تشكیل‏ می‏شود عضویت‏ پیدا كنند.

با رای اکثریت مجلس، بهبهانی (استاد احمدی نژاد) از وزارت راه برکنار شد

با رای اکثریت مجلس، بهبهانی (استاد احمدی نژاد) از وزارت راه برکنار شد


ايلنا: علي لاريجاني با اعلام نتايج راي‌‌گيري استيضاح وزير راه و ترابري از راي عدم اعتماد نمايندگان مجلس به حميد بهبهاني خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايلنا در پايان جلسه علني امروز مجلس و پس از صحبت‌هاي نمايندگان موافق استيضاح وزير راه كه بدون حضور شخص وزير و يا رئيس‌جمهور برگزار شد، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به بهبهاني راي عدم اعتماد دادند.

بر اين اساس علي لاريجاني پس از پايان راي‌گيري تعداد نمايندگان حاضر در جلسه را 242 نفر اعلام كرد كه از اين تعداد اراي ماخوذه 234 راي كه از اين تعداد 147 راي موافق، 87 راي مخالف و 9 راي نيز به ‌عنوان ممتنع مي‌باشد.

اتحاد رسانه های امریکا و دولت کودتائی احمدی نژاد

اتحاد رسانه های امریکا و دولت کودتائی احمدی نژاد


اخوان المسلمین و البرادعی

آقایان را سنگ روی یخ کردند







به‌رغم حضور سنگین ارتش در خیابان‌های قاهره، و سایر شهرهای مصر، و پرواز جت‌های جنگنده بر فراز قاهره، مردم بی‌اعتنا به حکومت نظامی و تهدیدهای ارتش از طریق تلویزیون «نیل»، در خیابان حضور دارند و علیه مبارک شعار می‌دهند. مردم عقب‌نشینی نمی‌کنند. آخرین سخنان هیلاری کلینتون و فعال شدن محمد البرادعی نشان می‌دهد که مواضع آن دسته از اعضای شورای امنیت ملّی آمریکا که خواستار برکناری مبارک و استقرار البرادعی هستند هم اکنون غالب شده است. کلینتون گفت که آمریکا هوادار مردم مصر و خواهان گذار مصر به دمکراسی است. البرادعی در مصاحبه با سی. ان. ان. گفت: مبارک باید امروز از مصر برود.



دستمایه کارشناسان آمریکایی هوادار مبارک، بزرگنمایی خطر «بنیادگرایی اسلامی» و سلطه اخوان المسلمین بر مصر است. موضع جدید اعلام شده از سوی اخوان المسلمین در حمایت از البرادعی، ظاهراً این بهانه را از میان برده است.



(پیک نت- آقای شهبازی به هر دلیل معلوم و یا نا معلوم، نمی تواند و نمی خواهد بنویسد که روی دیگر سکه کارشناسان امریکائی هوادار حسنی مبارک، در رسانه های وابسته به حاکمیت جمهوری اسلامی – از جمله چند خبرگزاری دولتی و صدا و سیما و کیهان و ...- بر همین طبل می کوبند. یعنی طبل اسلام گرائی در مصر و بقیه کشورهای عرب منطقه و در عمل آب به آسیاب سرکوب مردم می ریزند. بعید است که امثال شهبازی در داخل کشور که شاهد این بازی زیرکانه در صدا و سیما و رسانه های حکومتی هستند، متوجه آن نباشند. البته بخشی از این بازی با هدف توجیه کودتای 22 خرداد و ادامه ریاست جمهوری غصبی احمدی نژاد است.)

کاسه "چه کنیم با 22 بهمن"، روی دست کودتاچی ها

کاسه "چه کنیم با 22 بهمن"، روی دست کودتاچی ها


دهه فجر، امسال

به دهه زجر حکومت تبدیل شده!







دهه فجر، یعنی ده روز آخر حکومت شاه که در 22 بهمن به سرنگونی نظام سلطنتی در ایران انجامید، امسال برای حکومت تبدیل به دهه زجر شده است. بویژه از وحشت مراسم دهمین روز. یعنی از راهپیمائی 22 بهمن. تبلیغات درباره این دهه، امسال بسیار کمرنگ شده و عمدتا به اظهار نظر و برنامه های نظامی و سپاهی خلاصه شده است. در سیما سخنرانی می کنند و فیلم های مونتاژ شده ای را هم نشان میدهند و از تولیدات نظامی هم سخن می گویند، اما نه بیش از این. می خواستند نقطه مرکزی تبلیغات این دهه را روی جنبش انقلابی و قیام مردم درکشورهای عرب منطقه متمرکز کنند و آن را دستآوردی برای جمهوری اسلامی تبلیغ کنند؛ اما این امکان روز به روز محدود تر می شود. بویژه که رسانه های امریکا و اروپا نیز مانند جمهوری اسلامی سعی میکنند جنبش انقلابی مردم را نه جنبشی برای کار و نان و آزادی، بلکه جنبشی برای احکام اسلامی معرفی کنند. مدل این اسلام نیز همان است که بصورت کودتائی در جمهوری اسلامی برقرار است!



جنبش انقلابی منطقه، چنان عرصه را بر جمهوری اسلامی تنگ کرده و کودتاچی ها چنان از جرقه و حریقی دیگر در خیابان های تهران و شهرهای ایران وحشت دارند، که حتی ممکن است قید برپائی یک تظاهرات محدود و مهندسی شده با محوریت بسیج و لباس شخصی ها و انتقال مردم حاشیه شهرهای اطراف تهران را نیز بزنند. زیرا بیم دارند که یکباره از درون همین جمع هم جرقه ای زده شود و یا همین تظاهرات مهندسی شده نیز بهانه ای شود برای به خیابان آمدن مردم و از هم گسیختن شیرازه های حکومتی!



بسیار محتمل است که بیانیه میرحسین موسوی در تهران و پیشنهادی که مشاور ارشد وی "امیرارجمندی" برای روز 22 بهمن داده، با توجه به همین بحث ها و شرایط باشد. امیرارجمندی اکنون چند ماهی است که در خارج از کشور مستقر شده و عملا سخنگوی خارج از کشور جنبش سبز است.

اگر ریگی به پوتین ندارند

اگر ریگی به پوتین ندارند


راهپیمائی 22 بهمن را

برای ملت آزاد اعلام کنند!





اردشیر امیر ارجمند، مشاور میرحسین موسوی، در گفتگوئی کوتاه با سایت "کلمه"، که نزدیک ترین سایت به جنبش سبز است، ضمن تفسیری کوتاه از آنچه در مصر و تونس و دیگر کشورهای منطقه می گذرد، این تحولات را در پیوند با جمهوری اسلامی اینگونه تشریح کرد:



حرکت دموکراسی‌خواهی و عدالت‌جویانه که از ایران و با جنبش سبز آغاز شد، امروز سراسر منطقه - از تونس تا مصر- را فرا گرفته است. قطعا حرکت‌های اعتراضی در کشورهای مختلف، ویژگی‌های خاص خود را دارند، اما وجه اشتراک آنها، مبارزه با دیکتاتوری و فساد است.



مردم منطقه نشان دادند که خواستار حق تعیین سرنوشت از طریق ایجاد حکومت‌های دموکراتیک هستند. مسلمانان در ایران، تونس، مصر و جاهای دیگر نشان دادند که مخالف دیکتاتوری هستند و خود را ناگزیر از تحمل خودکامگان نمی‌دانند؛ چه به نام دین، چه به نام سکولاریزم و چه در لباس نظامیان.



مردم ایران در تظاهرات میلیونی ۲۵ خرداد که تاکنون در هیچ‌یک از کشورهای منطقه تظاهراتی به مانند آن برگزار نشده، بلوغ سیاسی خود را برای اصلاحات مسالمت‌آمیز نشان دادند.



جای آن دارد که اکنون خودکامگان تهران، حتی در کسوت دیکتاتوری، از خود هوش و شعور بیشتری نشان داده و قبل از آنکه کشور را دچار خشونت‌های کور نمایند، به رای مردم گردن بنهند.



دیکتاتوری فراعنه ایران و لشکریان امنیتی و نظامی آنها، قطعا از دیکتاتوری بن‌علی و مبارک مخوف‌تر و غیر‌اخلاقی‌تر است، زیرا این دو حداقل برای استیلای دیکتاتوری خود از دین استفاده ابزاری نکرده‌اند.



دیکتاتوری، سرکوب و قتل و جنایت است؛ چه در قاهره باشد چه در تهران. اگر آقایان در تهران راست می‌گویند و مخالف دیکتاتوری هستند، به مردم ایران و جنبش سبز در آستانه‌ی انقلاب شکوهمند ۲۲ بهمن اجازه راهپیمایی و تظاهرات مسالمت‌آمیز بدهند تا معلوم شود آیا وضعیت آنها در ایران بهتر از مبارک و بن‌علی در مصر و تونس است یا خیر.



ما از همه‌ی فعالان و همراهان جنبش سبز در سراسر جهان خواستاریم با حمایت از جنبش‌های دمکراتیک مردم مصر و تونس، پیام همبستگی مردم ایران را به آن برسانند.