Saturday, June 21, 2014

رئیس انجمن علمی روانپزشکان ایران: 50 درصد ایران ها گرفتار افسردگی و بیماریهای روانی اند رئیس انجمن علمی روانپزشکان ایران، در حاشیه سمپوزیوم "روز بدون افسردگی" که در تهران برگزار شد اعلام کرد: آمار نشان می‌دهد که نزدیک به 34 درصد تهرانی‌ها گرفتار انواع بیماری های روانی و افسردگی شده‌اند. آمار بیماری‌های روانی و افسردگی در سطح جامعه ایران، حدود 21 تا 25 درصد است. دست کم 30 درصد مراجعان به پزشکان عمومی برای درمان انواع مختلف بیماری‌های روانی و افسردگی خود مراجعه می کنند. لذا لازم است پزشکان عمومی درباره درمان بیماریهای روانی مطالعه داشته باشند. همچنین 30 درصد دیگر بیماران این پزشکان هم دارای انواع بیماری روانی - جسمی هستند و می توان گفت بالاتر از 50 درصد بیماران در کشور، مبتلا به گونه های مختلف بیماری روانی از جمله افسردگی هستند. افسردگی در سنین بالا شایع تر است. در حال حاضر جامعه با کمبود تخت های روانپزشکی، کمبود روانپزشک و روان پرستار روبروست. علیرغم آمار بالا سالهاست تعداد تخت های روانپزشکی در کشور از 7 تا 11 هزار گزارش شده است. مشکل اساسی دیگر عدم پوشش بیمه برای بیماران روانی است.

رئیس انجمن علمی روانپزشکان ایران:
50 درصد ایران ها گرفتار
افسردگی و بیماریهای روانی اند 
 
 
 
 
رئیس انجمن علمی روانپزشکان ایران، در حاشیه سمپوزیوم "روز بدون افسردگی" که در تهران برگزار شد اعلام کرد:
آمار نشان می‌دهد که نزدیک به 34 درصد تهرانی‌ها گرفتار انواع بیماری های روانی و افسردگی شده‌اند. آمار بیماری‌های روانی و افسردگی در سطح جامعه ایران، حدود 21 تا 25 درصد است.
دست کم 30 درصد مراجعان به پزشکان عمومی برای درمان انواع مختلف بیماری‌های روانی و افسردگی خود مراجعه می کنند. لذا لازم است پزشکان عمومی درباره درمان بیماریهای روانی مطالعه داشته باشند. همچنین 30 درصد دیگر بیماران این پزشکان هم دارای انواع بیماری روانی - جسمی هستند و می توان گفت بالاتر از 50 درصد بیماران در کشور، مبتلا به گونه های مختلف بیماری روانی از جمله افسردگی هستند.افسردگی در سنین بالا شایع تر است.
در حال حاضر جامعه با کمبود تخت های روانپزشکی، کمبود روانپزشک و روان پرستار روبروست. علیرغم آمار بالا سالهاست تعداد تخت های روانپزشکی در کشور از 7 تا 11 هزار گزارش شده است. مشکل اساسی دیگر عدم پوشش بیمه برای بیماران روانی است.
 

"فایننشال تایمز" : تهدید "داعش" برای ایران، عربستان و امریکا

"فایننشال تایمز" : تهدید "داعش" برای ایران، عربستان و امریکا

تدبیر : نشریه "فایننشال تایمز" با انتشار گزارشی درباره افزایش حضور نیروهای وابسته به گروه "دولت اسلامی شام و عراق" موسوم به "داعش" در عراق اشاره می کند که علیرغم اختلاف نظر اساسی ایران، عربستان سعودی و امریکا بر سر موضوعات منطقه ای از جمله تحولات سوریه و آینده عراق هر سه کشور از داعش به عنوان تهدیدی عمده یاد می کند امری که می تواند آن ها را بیش از پیش به یکدیگر نزدیک کند.

 به گزارش "تدبیر"، نشریه "فایننشال تایمز" با اشاره به تهدید مشترک "داعش" برای ایران، امریکا و عربستان سعودی می افزاید:"افزایش قدرت گروه "دولت اسلامی شام و عراق" تهدیدی عمده علیه خاورمیانه و هم چنین علیه کشورهای غربی محسوب می شود. این گروه سنی در تلاش است تا تمامی مناطق شمال غرب عراق را در اختیار گیرد. آنان نه تنها شیعیان که طیف میانه روی مسلمانان را نیز دشمن خود می دانند.

هدف "داعش" از بین بردن مرزهای موجود در کشورهای سنی و تخریب نظام های حاکم کنونی در آن کشورهاست.

اکنون ایران و عربستان سعودی در جلوگیری از افزایش قدرت نیروهای افراطی داعش با یکدیگر دارای منافع مشترک هستند. داعش اکنون به دشمن مشترک آن ها تبدیل شده است. اکنون بعثی های سابق در عراق نیز در کنار داعش قرار گرفته اند تا دولت "مالکی" را سرنگون کنند."

 به گزارش تدبیر، "فایننشال تایمز" در ادامه خاطر نشان می سازد که ایران خواستار حفظ قدرت شیعیان در عراق است و این در حالی است که عربستان سعودی و امریکا خواستار برکناری دولت "نوری مالکی" از قدرت هستند. با این حال، این نشریه از امکان همکاری ایران و امریکا در زمینه موضوع عراق اشاره کرده و در این باره می افزاید:"ایران به عنوان بزرگترین قدرت شیعه در منطقه احتمالا مهم ترین بازیگر در عراق است. آنان خواستار عراقی باثبات با حفظ قدرت در دست شیعیان هستند.

ایران و امریکا می توانند در زمینه حفظ ثبات در عراق با یکدیگر همکاری کنند. در این میان، اختلاف عربستان سعودی با ایران بیش تر است چرا که ریاض در بحران سوریه از شورشیان مسلح حمایت می کند در حالی که ایران از دولت اسد" پشتیبانی کرده است. سعودی ها هم چنین می خواهند نفوذ ایران در عراق محدود شود.

 این تحلیل در حالی منتشر می شود که بسیاری از تحلیلگران معتقدند عربستان حامی اصلی گروه تروریستی داعش است. هر چند برخی از این گروه تحلیلگران می گویند گسترش دامنه نفوذ تروریست های تکفیری خارج از عراق و سوریه می تواند منافع عربستان در خاورمیانه را تهدید کند. بر مبنای همین تحلیل ناظران مسائل خاورمیانه "داعش" را بزرگ ترین تهدید قدرت های منطقه ای محسوب می کنند.

 موضع ایران، امریکا و عربستان سعودی در قبال تحولات منطقه به روایت "فاینشنال تایمز"
کشورها
ایران
امریکا
عربستان سعودی
آینده سوریه
حمایت از باقی ماندن "بشار اسد" در قدرت
تقویت شورشیان میانه روی سوری
تمایل به تروریست های سوری
آینده عراق
تمایل به حفظ قدرت توسط شیعیان
تمایل به تقسیم قدرت میان فرقه های گوناگون
تمایل به تقویت قدرت سنی ها در عراق
برنامه هسته ای ایران
ایران خواستار افزایش تاثیرگذاری در منطقه است و بر حفظ و گسترش برنامه هسته ای خود تاکید می کند
خواستار ادامه مذاکره با ایران و محدود شدن برنامه هسته ای ایران است
مخالف بهبود روابط ایران و امریکا است و مخالف برنامه هسته ای ایران است
گروه تروریستی "داعش"
تهدید است
تهدید است
تهدید است