Wednesday, August 3, 2011

7 هزار قلم کالا به ایران وارد می شود


7 هزار قلم کالا به ایران وارد می شود

با قطع صدور نفت

میلیون ها ایرانی از گرسنگی خواهند مرد!







این آمار از سخنرانی های دو نماینده مجلس، یعنی احمد توکلی و اسلان فتحی پور بیرون کشیده است. اگر جلوی صدور و یا استخراج نفت ایران با بمباران چاه های نفتی و یا تحریم نفت ایران گرفته شود، مردم ایران از گرسنگی نخواهند مرد؟



اسرائیل در 40 سال گذشته متهم به نابودی کشاورزی در منطقه خاورمیانه و حتی افریقا بوده تا در کنار امریکا که گندم و ذرت و... صادر می کند، خود صادر کننده محصولات کشاورزی شود که مبتکر پرورش آنهاست و در زمان شاه نیز در دست قزوین همین نوع پرورش محصولات کشاورزی را آغاز کرد.



حال نباید با خواندن آمار زیر از خود سئوال کرد که خدمت به اسرائیل زیر شعار مرگ بر اسرائیل بهتر از این ممکن بود؟







«واردات غلات از 4 میلیون و 473 هزار تن به 6 میلیون و 263 هزار تن رسیده است.



واردات گندم خوراک انسان نیز از 105 هزار تن در سال 84 به 764 هزار تن در سال 89 افزایش 7 برابری یافته است.



در سال 88 واردات بی‌حساب گندم باعث شد مقدار زیادی از این گندم‌ها کپک‌زده و قارچی شود که خوراک دام شد که از نظر بهداشتی تفاوتی ندارد آلودگی به صورت مستقیم به انسان انتقال یابد یا غیر‌مستقیم.



ضریب خودکفایی ما در تولید روغن نباتی در سال 84، 17 درصد بود که در سال 89 به 10 درصد کاهش یافته است، ضریب وابستگی جمهوری اسلامی به واردات در سال 84، 35 درصد بوده که در سال 89 به 75 درصد افزایش یافته است.



کل واردات میوه از 575 هزار تن در سال 84 به یک میلیون تن در سال 89 افزایش یافته و واردات مرکبات از 53 هزار تن به 270 هزار تن افزایش داشته است.



"ارسلان فتحی‌‌پور" سال گذشته حدود ۱.۹ میلیارد دلار برنج و ذرت دامی به صورت رسمی وارد کشور شده است.



بیش از ۷ هزار قلم کالا وارد کشور می شود.



پارسال ۴۰۰ میلیون دلار موز وارد کشور شد و واردات پرتغال در کشوری که می‌تواند قطب تولیدکننده پرتغال باشد، با ۳۲ درصد رشد نسبت به سال قبل ۱۱۰ میلیون دلار و واردات چای در کشوری که شمال آن می‌تواند بخش عمده‌ای چای منطقه‌ را تامین کند، با ۲۴ درصد افزایش نسبت به سال قبل ۱۱۶ میلیون دلار بوده است.



در سال جاری بالغ بر ۸ میلیون تن کالا وارد شده و در سه ماهه اخیر حدود ۲ میلیون تن محصول با ارزش یک میلیارد دلار به کشور وارد شده، یعنی ۸ درصد ارزش واردات کل کشور در سال ۹۰ مختص محصولات نباتی بوده است.



عمده واردات کشاورزی شامل غلات، دانه‌های روغنی و انواع میوه است، در ۳ ماهه اول سال ۲۷۹ میلیون دلار ذرت دامی، ۲۳۲ میلیون دلار برنج، ۱۷۵ میلیون دلار دانه سویا، ۱۰۹ میلیون دلار موز، ۴۸ میلیون دلار پرتغال، ۴۶ میلیون دلار چای و ۲۱ میلیون دلار سیب وارد کشور شده است. »







مهدی خزعلی در اولین تماس تلفنی: به اعتصاب غذایم ادامه خواهم داد

مهدی خزعلی در اولین تماس تلفنی: به اعتصاب غذایم ادامه خواهم داد




تحول سبز: مهدی خزعلی در اولین تماس تلفنی با خانواده از ادامه اعتصاب غذا و بروز مشکلات جسمانی خود خبر داده است.

به گزارش تحول سبز، مهدی خزعلی وبلاگ نویس منتقد دولت پس از گذشت دو هفته از بازداشت خود روز گذشته طی تماس تلفنی کوتاه با خانواده اظهار داشته که در بند ۲۰۹ زندان اوین به سر می برد و همچنین از اعتصای غذای خود طی این مدت خبر داده است.



بر اساس گزارش رسیده، وی به خانواده خود در در این تماس تلفنی کوتاه اظهار داشته که همچنان به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد. و طی این مدت نیز علاوه بر ضعف جسمانی شدید نزدیک به ۱۰کیلو کاهش وزن داشته است.



با توجه به بیان صریح دکتر خزعلی در دادگاه به قاضی خود مبنی بر تصمیم خود بر اعتصاب غذا و ادامه آن تا سر حد مرگ و رفتار مسئولین زندان اوین با موارد مشابه نگرانی ها از وضعیت دکتر خزعلی بیش از گذشته شده است. چراکه مسئولین زندان اوین نسبت به اعتصاب غذای زندانیان هیچگونه احساس مسئولیتی را متوجه خود ندانسته و از اقدامات پزشکی نیز در این زمینه ممانعت به عمل می آورند.



شایان ذکر است، مهدی خزعلی پس از بازداشت خود و زمانی که جهت تبدیل قرار وثیقه به بازداشت موقت به دادگاه منتقل شده بود خطاب به قاضی خود اظهار داشته بود که در اعتراض به این رفتارها و ضرب و شتم خود در زمان بازداشت دست به اعتصاب غذا خواهد زد. وی صراحتا به قاضی خود گفته بود: تو نوچه وزارت اطلاعات هستی. با آنکه گردنم ورم کرده و شکسته، تقاضای درمان نمیکنم و از امروز اعتصاب غذا میکنم و جنازه ام را بر دوشتان میگذارم.









قیام خاورمیانه از دروازه های اسرائیل عبور کرد

قیام خاورمیانه از دروازه های اسرائیل عبور کرد


دهها هزار اسرائیلی

در خیابان ها به حرکت در آمدند





علیرغم پرهیزی که خبرنگاران در انتشار اخبار داخلی اسرائیل دارند، خبر مربوط به اعتراض مردم این کشور به افزایش قیمت بنزین درشهر اسرائیل، در چند خط انتشار یافت. تظاهرات واعتراضاتی که اگر در هر کشور دیگر خاورمیانه بود، پوشش وسیع تصویری وخبری به آن داده شده بود.



این اعتراض ها در حدی بود که کابینه دولت اسرائیل تشکیل جلسه فوق العاده داد و طرح افزایش قیمت بنزین را متوقف کرد. به گزارش بی بی سی، اعتراضات و تظاهرات دهها هزار نفریعلیه افزایش هزینه زندگی از سوی مردم بیت المقدس، تل آویو و حیفا ادامه دارد و



تظاهرات چند روزهای گذشته، بزرگ ترین تظاهرات در اسرائیل طی دهه های اخیر بوده است.



بی بی سی اضافه می کند که مردم اسرائیل در اعتراض به قیمت مسکن در چند شهر، خیابان‌ها را مسدود کردند و با پلیس درگیر شدند.



بدین ترتیب و به اعتراف بزرگترین شبکه های خبری جهان، قیام مردم خاورمیانه علیه گرانی و استبداد و گرانی های ناشی از بحران اقتصادی و طرح های صندوق بین المللی پول که در اسرائیل با افزایش قیمت بنزین آشکار شد، از مرزهای اسرائیل نیز عبور کرده و مردم این کشور را نیز مانند مردم مصر، تونس، مراکش، سوریه، یمن، بحرین و... به خیابان ها کشاند.



بی بی سی می افزاید: زنان خانه دار، پزشکان، دانشجویان و دانش آموزان که در مجموع به طبقه متوسط شهرت یافته اند در این جنبش اعتراضی و خیابانی اسرائیل حضور دارند.



حضور دارند و حتی به همان شیوه که در میدان التحریر مصر مردم جمع شدند، در تل آویو نیز مردم طی شب های متوالی در میدان مرکز این شهر مستقر شدند.



خبرنگار بی بی سی به بی بی سی گفته است:«نتانیاهو از ابعاد گسترده این تظاهرات شگفت زده شده است.»



اشپیگل آنلاین نیز در باره اعتراضات و تظاهرات اسرائیل نوشت:



«نتانیاهو می کوشد با اعلام انجام اصلاحات "عظیم " جلوی بحران داخلی را بگیرد. اعتراضات اجتماعی در روزهای گذشته چنان وسعت گرفته که نتان یاهو قدرت خود را درخطر می دید. طبق نظرخواهی روزنامه هآرتس که روز سه شنبه منتشر شد، تنها 32 در صد اسرائیل ها با ادامه دولت او موافق اند و 54 درصد مخالف او. نتانیاهو این تغییر ناگهانی نظرات مردم را جدی می گیرد: روز دوشنبه سفر خود را به لهستان که از مدت ها پیش برنامه ریزی شده بود لغو کرد. او قصد داشت در این سفر حمایت دولت لهستان را از موضع سختی که در برابر خواست فلسطینی ها مبنی بر ایجاد دولت فلسطین اتخاذ کرده است، جلب کند. برای او آرام کردن بحران داخلی از این سفر مهم تر بود. دهها هزار اسرائیلی به مقاومت در برابر نابرابری اجتماعی و ترکتازی سرمایه داری در اسرائیل دست تظاهرات زده اند. 87 در صد از مردم از اعتراضی جوانان حمایت می کنند. خشم بسیاری از تظاهر کنندگان مستقیما متوجه نتان یاهوست . برنامه های اصلاحاتی که اعلام کرده نیز از این خشم نخواهد کاست. »