Sunday, May 22, 2011

مشایی و تهدید به خروج

سایت وابسته به سپاه : خودکشی عباس امیری فر، امام جماعت نهاد ریاست جمهوری در زندان

سایت وابسته به سپاه : خودکشی عباس امیری فر، امام جماعت نهاد ریاست جمهوری در زندان


* همسر دکتر فاطمی آزاد شد

سایت وابسته به سپاه : خودکشی یکی از اعضای جریان انحرافی



یکی از بازداشت شدگان اخیر که مرتبط با جریان انحرافی بوده اقدام به خودکشی نافرجام کرده است.

به گزارش«جوان آنلاین»، «ع.تبر» (عباس امیری فر، امام جماعت نهاد ریاست جمهوری در زندان) که از اعضای حلقه یک جریان انحرافی بوده و وظیفه انشقاق در برخی تشکل های ارزشی را برعهده داشت چندی پیش به اتهاماتی چند دستگیر شده بود که اخیرا در زندان پارچ پلاستیکی را به صورت چاقو درآورده و اقدام به خودکشی کرده بود که باهوشیاری ماموران نجات پیدا کرده است.

گفته می شود دلیل این اقدام وی، عملی نشدن وعده های عناصر موثر جریان انحرافی برای آزادی وی بوده است.



همسر دکتر فاطمی آزاد شد



پريوش سطوتي (همسر دكتر حسين فاطمي) با سپردن تعهد و وثيقه لازم شب گذشته از زندان آزاد شد.

به گزارش فارس، پريوش سطوتي چندي قبل به علت اتهامات امنيتي دستگير شده بود.

سطوتي به درخواست اسفنديار رحيم‌مشايي از فروردين سال ۱۳۸۸ به تهران بازگشته و تا زمان دستگيري در هتل لاله اقامت داشته است.

۱۳۰ روحانی حوزه علمیه قم خواستار آزادی موسوی و کروبی شدند

۱۳۰ روحانی حوزه علمیه قم خواستار آزادی موسوی و کروبی شدند


رادیو فردا : v۱۳۰ نفر از روحانیون و مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای خواستار آزادی میرحسین موسوی، زهرا رهنورد، فاطمه و مهدی کروبی شدند.



در این بیانیه که ۱۳۰ روحانی با ذکر نام آن را به امضا رسانده‌اند، تصریح شده است که ادامه حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی، زهرا رهنورد و فاطمه کروبی به صلاح «اسلام، امنیت و ثبات نظام» نیست.



میرحسین موسوی و مهدی کروبی به همراه همسرانشان نزدیک به ۱۰۰ روز است که در بازداشت خانگی به سر می‌برند و در این مدت تنها ارتباط بسیار محدودی با برخی نزدیکان خود داشته‌اند.



روحانیون امضاکننده این بیانیه به صراحت به حاکمیت درباره تداوم بازداشت میرحسین موسوی و مهدی کروبی هشدار داده و می‌گویند: «بدیهی است تشدید برخوردهای قهری و امنیتی با معترضان و منتقدان و دامن زدن به فضای التهاب و اتهام و توهین از طریق رسانه‌ها و فضاهای عمومی کشور، نتیجه‌ای جز افزایش تندروی‌ها و تحریک به ساختارشکنی‌هایی که خواست بدخواهان است، در پی نخواهد داشت.»



این بیانیه می‌افزاید: «خرداد ماه تداعی‌گر غم‌ها، شادی‌ها، پیروزی‌ها و امیدهای معنی‌دار و پر صلابت ملت ماست. نگرانی از مخاطراتی که سرمایه‌ها و دستاوردهای تاریخی‌مان را تهدید می‌کند، وظیفه‌ای بس سنگین بر دوش همگان می‌نهد.»



این روحانیون تصریح کرده‌اند برای «پاسداشت ارزش‌های اسلامی، انسانی و اعتلای کشور، به پیروی از مراجع اعظام تقلید و همه خیر خواهان ملک و آیین، اعلام می‌دارد، استمرار تضییقات اخیر یاران دیرین امام راحل و مدیران سابق و معتمدان جمهوری اسلامی، حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ مهدی کروبی و جناب آقای مهندس میرحسین موسوی و همسران گرامیشان را به صلاح اسلام، امنیت و ثبات نظام نمی‌دانیم.»





احمد منتظری: رهبران نظام تا دیر نشده دست به اصلاحات بزنند



احمد منتظری، فرزند آیت‌الله منتظری که یکی از امضاکنندگان این بیانیه است به رادیو فردا می‌گوید که این نامه از سوی «خیرخواهی» نوشته شده است.



احمد منتظری می‌گوید میرحسین موسوی و مهدی کروبی «برای مصلحت نظام» وارد عرصه شدند و «اعلام نظر» کردند و به صلاح کشور است که حصر آنها هرچه زودتر برچیده شود.



وی تاکید کرد که میرحسین موسوی و مهدی کروبی رویکردی «اصلاح‌طلبانه» داشته‌اند و درصدد «براندازی» نبوده‌اند.



فرزند آیت‌الله منتظری با اشاره به محتوای این بیانیه که پیامد «برخوردهای قهری و امنیتی با معترضان و منتقدان» را «ساختارشکنی» دانسته است، اظهار داشت ک رویکردهای غیراصلاح‌طلبانه به کلیت کشور لطمه خواهد زد و هزینه‌های زیادی را متوجه مردم خواهد کرد.



احمد منتظری تصریح کرد: «رهبران نظام باید از این موقعیت طلایی استفاده کنند و نگذارند کار به جایی برسد که برای مردم راهی جز براندازی باقی نماند.»



احمد منتظری یادآور شد که بسیاری از امضاکنندگان این نامه زندانیان پیش از انقلاب هستند و در به وجود آوردن این نظام نقش داشته‌اند.



وی افزود برخی از مسئولان کنونی نظام «بر سر سفره آماده» نشسته‌اند و «قدر» شرایط را نمی‌دانند.



فرزند آیت‌الله منتظری ابراز امیدواری کرد که با رفع حصر از میرحسین موسوی و مهدی کروبی و نیز آزادی دیگر زندانیان سیاسی، شرایط برای پرداختن به دیگر معضلات کشور فراهم شود.



سعید منتظری، مرتضی منتظری، محمدحسن موحدی ساوجی، سیدحسین موسوی تبریزی، سیدابوالفضل موسویان، سیدمحمدحسن حسینی ارسنجانی، سید محمد علی ایازی، محمدتقی فاضل میبدی، محمدعلی کوشا، حسن حسن‌زاده خراسانی و محمود صلواتی از جمله امضاکنندگان این بیانیه هستند.