Wednesday, February 11, 2015

رئیس دادگستری شهرستان روانسر ترور شد

رئیس دادگستری شهرستان روانسر ترور شد

فردی مسلح رئیس دادگستری شهرستان روانسر، واقع در شمال کرمانشاه را به ضرب گلوله از پای درآورد. فرد مهاجم دستگیر شده، اما هنوز انگیزه وی از این اقدام روشن نیست.
جزئیات بیشتری در مورد این حادثه از جمله انگیزه فرد ضارب منتشر نشده است
جزئیات بیشتری در مورد این حادثه از جمله انگیزه فرد ضارب منتشر نشده است
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمانشاه از ترور رئیس دادگستری شهرستان روانسر خبر داده است. به گفته وی، در ساعت ۸ صبح روز سه‌شنبه (۱۰ فوریه/ ۲۱ بهمن) سلیم قنبری، رئیس دادگستری روانسر، زمانی که در محله بلوار عازم محل کار خود بوده، هدف گلوله قرار گرفته و لحظاتی بعد در بیمارستان درگذشته است. این حمله مسلحانه زمانی رخ داده که وی در حال خروج از منزل بوده است.

وی اضافه کرده است، یکی از مهاجمان که یک قبضه سلاح با خود به همراه داشته، دستگیر شده است. به گفته شهریار حیدری، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمانشاه، فرد ضارب سابقه‌دار بوده و خود نیز در جریان این حادثه زخمی شده است.

جزئیات بیشتری در مورد این حادثه از جمله انگیزه فرد ضارب منتشر نشده است.

بنا بر گزارش‌ها، سلیم قنبری فعالیت خود در دادگستری شهرستان روانسر را هفت سال پیش آغاز کرده بود. خبرگزاری فارس نوشته است، مراسم تشییع پیکر سلیم قنبری ساعت ۱۱ صبح روز سه‌شنبه در روانسر برگزار و سپس به زادگاهش در اسلام‌آباد غرب منتقل می‌شود.

رئیس دادگستری شهرستان روانسر سه سال پیش در گفت‌وگویی با خبرگزاری مهر گفته بود، "وجود کوه‌های سر به فلک کشیده شاهو و ناهمواری‌های صعب‌العبور آن و مرز مشترک شهرستان روانسر با استان کردستان و نیز خلاءهای ناشی از اشتراک این مرز زمینه‌ساز حضور گروهک‌های معاند نظام از جمله پژاک شده که این موضوع وضعیت امنیتی خاصی را برای منطقه ایجاد کرده است."

شهرستان روانسر در ۵۵ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده و ۴۷ هزار نفر جمعیت دارد.

ابراز نگرانی دیده‌بان حقوق بشر از اعدام سامان نسیم

ابراز نگرانی دیده‌بان حقوق بشر از اعدام سامان نسیم

دیده‌بان حقوق بشر از جمهوری اسلامی خواسته است فورا برنامه اعدام سامان نسیم که در ۱۷ سالگی به اتهام محاربه دستگیر شده بود را متوقف و حکم اعدام او را لغو کند.
به گزارش وب‌سایت سازمان دیده بان حقوق بشر، این سازمان با ابراز نگرانی از احتمال اجرای حکم اعدام سامان نسیم، زندانی سیاسی که در سن ۱۷ سالگی بازداشت و به اعدام محکوم شده است گفت این زندانی مورد شکنجه و بدرفتاری قرار گرفته است، این سازمان روند رسیدگی به پرونده آقای نسیم را دارای اشتباه خواند و خواستار توقف اعدام نامبرده شد.
این نهاد حقوق بشری می‌گوید که از طریق وکیل و خانواده سامان نسیم با خبر شده است که او ممکن است روز ۱۹ فوریه اعدام شود.
به نوشته دیده‌بان این درحالی است که براساس قوانین بین المللی اعدام مجرمان زیر ۱۸ سال مطلقا ممنوع است.
پیشتر نیز صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ایران اعدام کودکان زیر ۱۸ سال در ایران را «دروغ» خوانده بود.
چندی قبل نیز عفو بین المللی گزارش داده بود که سامان نسیم و ۲۳ نفر از زندانیان زندان ارومیه روز ۲۰ نوامبر گذشته در اعتراض به شرایط خود دست به اعتصاب غذا زدند.
مقام های زندان در مقابل تهدید کردند که اجرای حکم اعدام او و چند اعدامی دیگر را تسریع خواهند کرد.
گفتنی است نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی مدعی هستند، سامان نسیم را در ۱۷ ژوئیه ۲۰۱۱ در کوه‌های اطراف سردشت، شهری واقع در استان آذربایجان غربی و «در یک درگیری مسلحانه» دستگیر کردند.
برابر با اسناد دادگاه که سازمان دیده‌بان حقوق بشر مورد بررسی قرار داد، ادعا می‌شود که در این درگیری‌ها یک عضو سپاه پاسداران کشته و سه تن دیگر مجروح شدند.
وکیل آقای سامان نسیم به سازمان دیده‌بان حقوق بشر گفت که کارشناسان پزشکی قانونی مسجل ساختند که نسیم مسئول قتل نبوده است.
گفتنی است براساس گزارش‌های رسمی رسانه های ایران از سال ۲۰۱۰ تاکنون حداقل ۸ نفر که هنگام بازداشت زیر ۱۸ سال داشته اند اعدام شده اند اما عفو بین الملل و سایر گروه های حقوق بشر آمار اعدامی های این گروه را تا ۳۱ نفر می‌دانند.

آتش بازی سالگرد به قدرت رسیدن آخوندها، آتش به هتل عباسی و بازار هنر اصفهان انداخت

آتش بازی سالگرد به قدرت رسیدن آخوندها، آتش به هتل عباسی و بازار هنر اصفهان انداخت

پارکینگ هتل عباسی و بخشی از بازار اصفهان شب گذشته در آتش سوخت. علت این حادثه، آتش‌سوزی یکی از خودروهای حامل مواد آتش‌بازی بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم نورافشانی در محدوده خیابان چهارباغ عباسی به مناسبت ۲۲ بهمن در حال برگزاری بود که یک خودرو در نزدیکی هتل عباسی اصفهان و در جوار بازار هنر آتش گرفت، از آنجا که این خودرو حامل مواد آتش بازی و نورافشانی بوده، در جوار هتل عباسی دچار حریق شده و آتش ناشی از آن به درخت‌های پشت هتل عباسی نیز آسیب رسانده است.

بعد از این حادثه کارکنان هتل عباسی اصفهان اطفای حریق کردند و برخی از آنها به علت استنشاق دود مصدوم شده و به بیمارستان منتقل شدند.

مسوول روابط عمومی فوریت‌های پزشکی اصفهان گفته است: مصدومان این حادثه به سرعت توسط آمبولانس اورژانس به بیمارستان منتقل شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

در اثر این آتش سوزی بخشی از بازار هتر اصفهان نیز آتش گرفت و زندی مدیر هتل عباسی این خبر را در گفتگو با خبرنگار مهر تایید کرد.

هتل عباسی اصفهان متعلق به دوره صفوی و یکی از زیباترین و البته گرانترین هتل‌های ایران به شماره می‌آید.