Tuesday, August 3, 2010

در پی برگزاری "همایش بزرگ ایرانیان خارج از کشور"

برگزاری همایشی با عنوان "همایش بزرگ ایرانیان خارج از کشور" به گردانندگی و برنامه ریزی اسفندیار رحیم مشایی، و با سخنرانی احمدی نژاد، با انتقاد محافل سیاسی محافظه کاران و حتی رسانه های حامی دولت مواجه شد. روزنامه کیهان در سرمقاله روز دوشنبه خود این همایش را "نشانه سوء استفاده کیسه دوزان از اعتماد رئیس جمهور» دانست و روزنامه جوان نیز اعلام کرد علی رغم ادعای برگزار کنندگان، "شرکت کنندگان در همایش حتی یک ریال حاضر به سرمایه گذاری در داخل نشده اند". این همایش دیروز در تهران و با حضور افراد ناشناخته ای که عناوینی چون "مبتکر ایرانی"، "متخصص ایرانی" و... داشتند، برگزار شد و رامین میهمان پرست، سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد از "فهرست مدعوین آن بی خبر است". مدعوینی که کیهان و رجانیوز برخی از آنها را "معاند، محارب، برانداز، بهایی و..." خوانده اند.برگزاری این همایش که درآن احمدی نژاد از آمادگی خود برای مذاکره با اوباما خبر داد، میلیاردها تومان هزینه در برداشته است.




در این همایش که صدا و سیما در بخش خبری ساعت ١٤ سخنان محمود احمدی نژاد در آن را "به دلیل مشکلات فنی" پخش نکرد، او از آمادگی برای "مذاکره مردانه با اوباما در سفر شهریور ماه به سازمان ملل" سخن گفت و تاکید کرد: "در زماني كه آقاي بوش بود ما اعلام كرديم كه حاضريم با آقاي بوش در برابر رسانه‌ها صحبت كنيم؛ گفتند كه وي واهمه دارد. من گفتم اشكالي ندارد. ايشان مشاوران خود را نيز با خودش بياورد. سال گذشته نيز كه به نيويورك رفتيم قبل از آن گفتم كه آماده گفت‌وگو با آقاي اوباما هستيم و اواخر شهريور امسال نيز قرار است براي شركت در نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد به نيويورك برويم و اين بار نيز آماده هستيم كه با آقاي اوباما رو در رو، مردانه و آزاد در برابر رسانه‌ها مسايل جهان را روي ميز بگذاريم و ببينيم كه راه حل چه كسي بهتر است".



او همچنین از طرح "صهیونیست های احمق" برای ترورش خبر داده و گفت: "صهیونیست‌های احمق آدم اجیر كرده اند كه مرا ترور كنند، این همه از ملت ایران ترور كردید چه شد؟ تك تك ایرانی‌ها یك رستم، سیاوش و یك رزمنده دلاور هستند".



اما به غیر از احمدی نژاد، رئیس دفترش، اسفندیار رحیم مشایی که در عین حال "جانشین رئیس جمهور در امور ایرانیان خارج از کشور" نیز هست در این همایش که خود بانی برگزاری آن بود، سخنرانی کرد. او همچون سخنرانی های قبلی اش از "فرزندان کوروش کبیر"، "فردوسی بزرگ و شاهنامه" و "تغییراتی آینده جهان به پیشقراولی ایرانیان "سخن گفت. سخنانی که بنا به نوشته خبرگزاری فارس، "با تعجب برخی از مدعوین" مواجه شد.



مشایی در این همایش اسرائیل را "کشور زپرتی" نامیده و گفته است: "آن مملكت زپرتی را برای ایران تهدید تلقی می‌كنند، در صورتی كه هیچی نیست. شما در افغانستان و عراق چه می‌كنید، چرا این چنین هزینه كرده‌اید و به باتلاق رفته‌اید حضور شما در منطقه به این دلیل است كه این رژیم مرده است".



سخنان او درباره ایرانیان و اسلام نیز شنیدنی است: "در ایران همیشه خدا تكریم شده است و همیشه خدا بزرگ بوده است، چرا چون ایران از خدا به بزرگی یاد می‌شده است... ایران همیشه پایه‌گذار تمدن بشری بوده است، بشر خود را در خاك و پاك ایران شناخته است. اینكه این چه خاكی است و چه جوهری است كه در چه انسان‌هایی در تاریخ پرورانده است خود سئوالی است...آن زمان كه كوروش بابل را فتح می‌كرد در منشورش لغو برده‌داری در بابل را اعلام كرد و البته ایرانیان بیش از آن نیز با برده‌داری مخالف بودند... اسناد بسیاری نشان می‌دهد كه مردم عرب حتی برای شكوفایی زبان خودشان هم به ایرانیان بدهكارند. اگر ایرانیان نبودند، امروز بی‌تردید اسلام در میان خروارها توهم ناشی از ناسیونالیسم عربی مدفون بود".



وی افزوده است: "حق ملت ایران برای فناوری هسته‌ای كه چیزی نیست، بلكه از حق قافله سالاری و پیش قراولی ملت ایران از همین جا دفاع می‌كنم. امروز جهان‌پذیرفته و قدرت‌های بزرگ نیز به این باور رسیده‌اند كه باید لاجرم در سیاست‌ها تغییر داد چرا كه ضرورت تغییر قابل خدشه نیست... امروز می‌خواهم این حق را برجسته كنم كه آیا می‌شود از حق بزرگ ملت ایران و سهم شایسته ملت ایران در پایه گذاری تغییر جهانی صرف نظر كرد؟ ما مدعی هستیم اگر امروز جهان سخن از تغییر می‌كند سخن از اصلاحات جهانی می‌گوید بیشترین سهم متعلق به ایران است و باید آن را آغاز فصل جدیدی بدانیم كه پایه‌گذارش ملت ایران است...ملت ایران پرچمدار تغییر در جهان است...ما مصمم هستیم كه اصلاح در دنیا را پیاده كنیم... ما اطمینان داریم فردای روشن‌تر از همیشه در انتظار جهان و ملت بزرگ ایران است ما از فردوسی یاد گرفته‌ایم كه سخن خود را در قالب حماسه بگوییم".



این همایش دومین همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور است که از سال ٨٤ تا کنون برگزار شده است. برگزاری این همایش ها پس از به قدرت رسیدن احمدی نژاد راه افتاده و به نوشته مطبوعات رسمی هزینه های کلانی نیز برای برگزاری آن می شود.



یک روزنامه نگار مقیم تهران در این مورد به روز گفت: "برخی معتقدند این همایش ها بخشی از برنامه رحیم مشایی برای انتخابات دوره بعدی ریاست جمهوری است. برخی دیگر نیز آنها را بی ارتباط به ایده های او درباره مهدویت نمی دانند. مشایی معتقد است که برای ظهور امام دوازدهم شیعیان باید ارتباطات شبکه ای و جهانی داشت تا در هنگام ظهور، در همه جا نیروهایی حضور داشته باشند و انقلاب جهانی موعود را برپا کنند".



اوادامه داد: "دیدگاه های مشایی همواره نه تنها از سوی اصلاح طلبان که از ناحیه محافظه کاران نیز مورد حمله و انتقاد قرار گرفته و به باور این دو جناح، وی به خرافات در ایران دامن زده است و حرف های خرافی وی تاثیر زیادی بر محمود احمدی نژاد دارد".



برگزاری همایش ایرانیان خارج از کشور، پیش از این هم با انتقادات گسترده رسانه های محافظه کار مواجه شده بود به طوری که حسین شریعتمداری در سرمقاله روز دوشنبه کیهان نوشت: "از چندماه قبل که زمزمه برپایی این همایش آغاز شد به آسانی قابل پیش بینی بود که تحت پوشش و نام جذاب «همایش بزرگ ایرانیان خارج از کشور» چه آشی قرار است پخته شود و چه کسانی این دیگ را دور از چشم رئیس جمهور محترم و تنها با سوءاستفاده از نام و جایگاه - و متاسفانه اعتماد غیرقابل توجیه- ایشان، روی اجاق گذاشته اند!... این دفعه اما، زبان به کام گرفتیم و قلم به نیام کشیدیم تا مانند همیشه، اولین صدا را به اعتراض بلند نکرده باشیم و منتظر ماندیم که فلان مسئول حقوقی، فلان حافظ منافع ملی، فلان مرکز اطلاعاتی و امنیتی، فلان مسئول سیاست خارجی و... صدایی به اعتراض بلند کند و به عنوان ابتدایی ترین وظیفه قانونی خود از برخی پلشتی های آشکار در برپایی این همایش جلوگیری کند".



شریعتمداری درباره مدعوین این همایش نیز نوشته است:" هوشنگ امیر احمدی، یکی از اصلی ترین دعوت شدگان به همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور است و هم اکنون در اتاق شماره... هتل استقلال تهران در حال رایزنی و تبادل نظر با برخی از دست اندرکاران اصلی همایش است. او یک ضدانقلاب تابلودار است و همکار شناخته شده سازمان "سیا". این آقا، سرشاخه ایرانیان دعوت شده از آمریکا برای شرکت در همایش است. او معروف به دلال رابطه با آمریکا و عنصر ضدانقلابی که تغییر اسلامیت نظام را با جدیت دنبال می کند".



او می افزاید: "اگرچه نام و هویت بسیاری از دعوت شدگان به این همایش اعلام نشده است ولی کیهان از طریق افراد مومن و متعهدی که در جمع برگزارکنندگان همایش حضور دارند به نام و مشخصات برخی از آنها که هویتی کم و بیش مشابه هوشنگ امیراحمدی دارند، پی برده است. اکنون سئوال این است که افرادی از این قماش با چه انگیزه ای به همایش دعوت شده اند؟ آنها نظام جمهوری اسلامی ایران را "عقب افتاده"! و "خونخوار"! می دانند، اسلامی بودن نظام را "مشکل آفرین"! می نامند، حذف ولایت فقیه از قانون اساسی را دنبال می کنند و...".



سایت جوان آنلاین نیز درباره این همایش می نویسد: "برخی شنیده ها حاکی از آن است که علیرغم اینکه برخی از مدعوین قول مساعد برای انتقال سرمایه های خود به ایران داده بودند ولیکن تاکنون ریالی مبنی برسرمایه گذاری این افراد در کشور گزارش نشده و تنها برخی از توانسته اند برخی از اموال توقیف شده خود را بازپس بگیرند".



این سایت افراطی حامی احمدی نژاد می افزاید: "برخی افراد مساله دار و مخالف با مبانی نظام جمهوری اسلامی نیز در این همایش حضور دارند.دراین زمینه گفته می شود پروازهایی که حامل مدعوین این همایش بوده اند بگونه ای تنظیم شده که تا آخرین لحظات امکان مشخص شدن هویت برخی از این میهمانان نباشد. گرچه در این زمینه گفته می شود که برخی از این پروازها نیز بصورت اختصاصی به ایران انجام می شود".



سایت فردا، سایت نزدیک به احمد توکلی نیز از جمع آوری بنرهای تبلیغاتی این همایش خبر داده و نوشته است: "تابلوها و بنرهاي تبليغاتي و اطلاع رساني دومين همايش بزرگ ايرانيان مقيم خارج از كشور توسط شهرداري از سطح شهر تهران جمع آوري شد".







خبرنگار خبرگزاری امنیتی فارس نیز که در محل برگزاری همایش حضور داشته در "حاشیه نگاری" از این همایش نوشته است:"مسئولان شوراي عالي امور ايرانيان خارج از كشور گفته‌اند 1200 نفر از متخصصان علمي را به اين همايش دعوت كرده‌اند اما گويا چيزي حدود 450 تا 500 نفر در اين همايش شركت كرده‌اند. 476 نفر از آمريكا، 210 نفر از انگلستان، 100 نفر از آلمان، 49 نفر از كانادا، 28 نفر از فرانسه و 15 نفر از كشور سوئد به اين همايش كه حدود 3ميليارد تومان هزينه تبليغاتي دربر داشته، دعوت شده‌اند".



این خبرنگار خبرگزاری حامی دولت می افزاید: "‌مي‌گويند از بين دعوت شدگان، عده‌اي ‌سوابق سوء كيفري و سياسي و حتي عضويت در فرق ضاله مثل ‌بهاييت دارند. ‌در بين اپوزيسيون‌هاي خارج كشور هم اين شايعه قوت گرفته بود ‌كه دعوت شدگان براي ورود به تهران تضمين قضايي و امنيتي داشته‌اند كه البته هيچ يك از مقامات امنيتي و قضايي كشور اين خبر را تأئيد يا تكذيب نكردند. هوشنگ اميراحمدي معروف به دلال رابطه با آمريكا و عنصر ضدانقلابي يكي از اين افراد است كه‌ تا روز يكشنبه ‌به همراه همسر و دخترش در هتل استقلال اقامت داشته ‌اما با آشكارشدن اين موضوع به هتل‌ ديگري انتقال يافته است.هر كدام از مدعوين مي‌توانستند 4 نفر را به هزينه دولت به همراه خود بياورند. هتل استقلال و هتل آزادي براي اقامت اين افراد در نظر گرفته شده است. دعوت‌شدگان به استان‌هاي اصفهان، فارس، خراسان رضوي، آذربايجان شرقي، بوشهر، اردبيل، گيلان و مازندران ‌و همچنين عسلويه سفر خواهند كرد‌؛‌ آن‌هم با هواپيماهاي چارتر رزو شده. محمدرضا شجريان ‌نيز براي اجراي ‌موسيقي سنتي به اين همايش دعوت شده بود كه البته ‌اين دعوت را نپذيرفت".



انتقادها از ترکیب مدعوین درحالی از سوی افراطیون و محافظه کاران مطرح شده که رامین مهمانپرست در اینباره به ایرنا گفته است: "از ليست مدعوين همايش بزرگ ايرانيان خارج از كشور بي اطلاعي هستم اما فضاي همايش نشانگر دعوت از علاقمندان به كشور و نظام است".



اما فضای این همایش "علاقمندان به کشور و نظام" نیز به شدت با انتقاد مواجه شده و خبرگزاری فارس و سایت رجا نیوز اجرای موسیقی زنده و "دف زنی دختران بدحجاب" را به شدت محکوم کرده اند و از ترک محل همایش از سوی چند روحانی از جمله حجت الاسلام رازینی به نشانه اعتراض خبرداده اند.

احمدی‎نژاد چندبار در معرض ترور قرار گرفت؟

خبر آنلاين، نسرین وزیری: احمدی نژاد در همایش بزرگ ایرانیان مقیم خارج از کشور که امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: صهیونیست‎های احمق آدم اجیر کرده‏اند که مرا ترور کنند اما آنها این همه ملت ایران را ترورکردند به کجا رسیدند.


شاید سخنان اخیر احمدی نژاد ایران بی‏ارتباط با اظهارات مقامات اسرائیلی نباشد. اظهاراتی که طی چهار سال گذشته عنوان شده بود. چه آنکه رئیس سابق موساد پیش از این از این سازمان خواست که رئیس جمهور ایران را ترور کنند. روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت در بهمن ماه سال 85، به نقل از میر امیت نوشت: باوجودیکه من در دوران ریاست خود بر موساد با ترور رهبران جهان به دفعات مخالفت کرده ام، اما جریان احمدی نژاد با سایر موارد فرق می کند و یک وضعیت خاص محسوب می شود.چون او جهان اسلام را به سمت بنیادگرایی سوق می دهد. در چنین وضعیتی او باید از عرصه سیاسی ناپدید شود و وقت ترور او رسیده است. او می‎گوید که شهادت را دوست دارد، پس او را به بهشت بفرستید.



آذر ماه دو سال پیش (سال 87) هم روزنامه اسرائیلی هاآرتص، به نقل از ژنرال موشه یالون، رئیس سابق ستاد نیروهای دفاعی اسرائیل نوشت: ترور احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران یکی از گزینه های توقف برنامه اتمی این کشور است! در همان تاریخ هم روزنامه مورنینگ هرالد در گزارشی به نقل از یالون نوشت: غرب باید کلیه گزینه های لازم برای توقف برنامه اتمی تهران از جمله ترور محمود احمدی نژاد را بررسی کند.



این نخستین باری نیست که احمدی‏نژاد از توطئه‎هایی برای ترورش خبر می‏دهد. او پیش از این نیز در سه مقطع جداگانه از توطئه‏هایی برای ترورش در عراق و ایتالیا و فرانسه خبر داده بود.



اولین‎بار در 30 خرداد ماه سال 87، او با حضور در جمع اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اعلام کرد: براساس اطلاعات موثق، دشمنان طرح ربودن و ترور خادم ملت را در سفر به عراق برنامه‌ریزی کرده بودند که به فضل الهی با تغییر یکی دو برنامه در اراده و تصمیم آنها تزلزل ایجاد شد و وقتی متوجه موضوع شدند که عراق را ترک کرده بودیم و آنها همچنان مبهوت مانده‌اند.



البته احمدی نژاد در حالی از این نقشه ترور پرده برداشت که او سه ماه پیش از آن (۱۲ اسفند 86) برای یک سفر دو روزه به بغداد سفر کرده بود. به دنبال افشاگری احمدی‎نژاد «نصیر العانی» رئیس دیوان عالی ریاست جمهوری عراق در مصاحبه با روزنامه «الشرق الاوسط» ضمن تکذیب هرگونه تهدید علیه محمود احمدی‌نژاد در سفر وی به عراق، اعلام نمود که در تمام طول سفر همراه رئیس جمهور ایران بوده است و هیچ گونه تغییری در طرح امنیتی نیروهای عراق که مامور حفاظت از وی بودند، ایجاد نشده است. سخنان وی با پاسخ تند رئیس‏جمهور مواجه شد که گفت: اگر مقامات عراقی و آمریکایی این مساله را تکذیب کنند، اسناد مربوط به ربوده شدن خود را منتشر خواهم کرد.



تیرماه همان سال (سال 87)، دومین تلاش برای ترور احمدی‏نژاد خبرساز شد. این‏بار او برای این افشاگری پیشقدم نشد و یکی از مشاورینش این وظیفه را انجام داد. علی ذبیحی مشاور سابق امور نیروی انسانی وی طی سخنانی اعلام کرد که وقتی احمدی‏نژاد برای حضور در نشست فائو در ایتالیا به سر می‏برده، توطئه سوء قصد به جان احمدی نژاد از طریق اشعه ایکس در نطفه خفه شد. ابوالفضل ظهره‏وند سفیر ایران در ایتالیا نیز طی روزهای بعد به تشریح ابعاد این توطئه پرداخته و گفته بود: موضوع سوء قصد علیه رییس جمهور ایران در سفر به رم توهم توطئه نبوده و صحت داردبه گفته وی شدت میزان اشعه دستگاه ایکس رای نصب شده در محل اقامت رییس جمهوری اسلامی بیشتر از حد معمول بوده که تیم همراه وی متوجه آن شده بودند.



اعلام دو خبر متوالی سوء قصد به جان احمدی نژاد سبب شد که برخی از نمایندگان اقلیت مجلس و مطبوعات نزدیک به اصلاح طلبان با شک و تردید به این موضوع نگاه کرده و سخنان احمدی‏نژاد را تلاش برای «تحریک افکار عمومی» توصیف کنند. احمدی نژاد هم افراد تکذیب کننده این خبر را «سخنگوی دولت آمریکا» معرفی کرد و گفت: «خنده دارتر این بود که بعضی ها در داخل نیز موضوع را تکذیب کرده اند که باید از آنها پرسید چه ارتباطی بین اینها با مسئله وجود دارد که چنین ناشی گری کرده اند و اینکه برای که تلاش می کنند؟ آیا نمایندگی از طرف مقابل داشته اند؟» وی تهدید کرد که اگر این خبر از سوی آمریکایی ها و مقام های عراقی تکذیب شود، اسناد مربوط به این قضیه را منتشر می کند.



سومین بار وزیر اطلاعات وی از تلاش برای ترور احمدی‏نژاد پرده برداشت. غلامحسین محسنی‎اژه‎ای ۲۶ تیر ۱۳۸۸ماه سال گذشته در در همایش سراسری مسئولان هیئت‌های رزمندگان اسلام اعلام کرد: آقای احمدی‌نژاد اولین کسی بود که معلوم شد که در انتخابات شرکت خواهد کرد درحالی که گروه‌های مختلف در داخل و خارج از کشور بشدت مخالف حضور ایشان بودند. شاید بتوان گفت سرسخت‌ترین مخالف انتخاب او رژیم صهیونیستی بود که مواضع آقای احمدی‌نژاد را در جهت مقابله با این رژیم می‌دید و حتی برای ترور او نیز تصمیماتی گرفتند. وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی برای اقدام به ترور آقای احمدی‌نژاد با گروهک منافقین در حاشیه شرم شیخ در مصر ملاقات‌هایی کردند و این ملاقات‌ها در پاریس نیز صورت گرفت. اما منافقین در قبال این کار شروطی گذاشتند و از آنها خواستند که آمریکا و غرب نام منافقین را از لیست سیاه خارج کند.



ترورهای انتخاباتی

اعلام اخباری مربوط به توطئه ترور رئیس‏جمهور فقط به اظهارات وی و نزدیکانش در سفرهای خارجی وی خلاصه نشد. سال گذشته که کشور خود را برای انتخابات ریاست جمهوری دهم آماده می‏کرد، چندین بار، شایعه احتمال ترور احمدی‏نژاد مطرح شد. شایعاتی که از اردیبهشت ماه تا تیرماه به طول انجامید اما در ماه انتخابات (خردادماه) به اوج خود رسید.



نخستین بار اردیبهشت ماه سال گذشته بود که سایت جهان‏نیوز با مدیریت علیرضا زاکانی (نماينده اصولگرا)، از تلاش برای ترور احمدی‌نژاد با نامه‌های سمی خبر داد و نوشت: مواجهه حضور احمدی نژاد در سفرهای استانی بامردم و نیز دریافت نامه‌های متعدد و خواندن آنها به تازگی مشکلاتی را ایجادکرده است. چرا که احتمال آلوده بودن تعدادی از پاکت‌های نامه ارسالی برای رئیس جمهور وجود داشته و برای جلوگیری از مسمومیت رئیس جمهور تیم حفاظت وی در چندین مورد به رئیس جمهور تذکر داده‌اند که مراقب باشد.



خرداد ماه قاسم روانبخش، دبیر سیاسی نشریه پرتو (طرفدار احمدی نژاد) در جلسه تحلیل سیاسی دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در مسجدالزهرا(س) اراک نیز مدعی شد که برخی به دنبال ترور محمود احمدی‌نژاد هستند. در همین ماه سایت «آینده» منتسب به مهدی هاشمی، از احتمال ترور رئیس‏جمهور به دلیل کاهش محبوبیت وی در مناظره‎های انتخاباتی خبر داد و نوشت: محافل خودسر، طرح ترور نمایشی رئیس‌جمهور در روز قبل ازانتخابات رابه عنوان آخرین راه برای جلوگیری از شکست پیشنهاد کردند. براساس این سناریو، ترور مذکور هم صداقت احمدی‌نژاد در افشای باندهای قدرت مقابل خود را نشان داده و شائبه دروغ‌گویی وی را کاهش می‌دهد و هم وجهه مظلومیت او را تقویت می‌کند و ارای ریخته وی از مناظره‎های تلویزیونی را به او باز می گرداند.



آخرین خبر مربوط به سایت ستاد مردمی حامیان احمدی‏نژاد بود که از احتمال ترور وی بعد از انتخابات خبر داد. این سایت (سایت فرهنگ بیداری) به نقل از یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام که نامی از آن نبرده بود، نوشت: در جلسه غیر رسمی این مجمع وی با بیان اینکه از طرف سازمان سیا و گروههای افراطی عده‎ای تیر انداز ماهر وارد کشور شده‎اند و قصد ترور رئیس جمهور را دارند افزود:اسرائیل و امریکا به همراه بعضی از گروه‎های افراطی داخل تصمیم دارند که در صورت پیروزی دکتر احمدی نژاد در انتخابات دهم ریاست جمهوری اقدام به حذف فیزیکی ایشان نمایند چون توان مبارزه دیپلماتیک را با ایشان در میدان عمل و بیان ندارند.







[تاريخ مطلب: دوازدهم مرداد ۱۳۸۹ برابر با سوم اوت ۲۰۱۰]

آمریکا ۲۱ شرکت را در فهرست سیاه قرار می دهد

صدای آمریکا : آمریکا ۲۱ شرکت را که می گوید در کنترل دولت ایران قرار دارند و هدف تحریم های آمریکا هستند، در فهرست سیاه گنجانده است.


وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه در بیانیه ای ایران را متهم کرد از شرکت ها برای پرهیز از تحریم ها و حمایت از «فعالیت های غیر قانونی» استفاده می کند.

بیانیه حاکی است شرکتها، دو بانک مستقر در بلو روس، دو شرکت سرمایه گذاری در آلمان، و شرکت های مهندسی و معدن در اروپا و آسیا را شامل می شوند.

قوانین آمریکا شهروندان و سازمانهای بازرگانی ایالات متحده را از معامله با دولت ایران ممنوع می کند.

وزارت خزانه داری همچنین دو سازمان و هفت شهروند ایرانی را حامیان تروریسم اعلام کرد و معاملات آمریکاییان با آنها را ممنوع ساخت.

تایید حکم اعدام محمد علی حاج آقایی

مهدی حجتی وکیل محمدعلی حاج آقایی که حکم اعدام وی به اتهام محاربه در دادگاه تجدیدنظر تایید شده است به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت: «در دادگاه انقلاب به اتهام همکاری با مجاهدین خلق به استناد قانون مجازات اسلامی ایشان به حکم اعدام محکوم شدند. ما درخواست تجدید نظر دادیم و در درخواست خودمان معترض بودیم که دیوان عالی‌ کشور صلاحیت رسیدگی به احکامی چون اعدام را دارد. پرونده جهت رسیدگی به دادگاه تجدید نظر ارسال شد و عینا رای صادره در شعبه ۵۴ تأیید شد و دادگاه تجدید نظر تشکیل جلسه را ضروری ندید که ما را مجددا به جلسه رسیدگی دعوت کنند. متعاقب این که ما از رای تجدید نظر مطلع شدیم مفادش دال بر تأیید حکم بدوی صادره از دادگاه بدوی می کرد.»




حجتی افزود: « بلافاصله اقدامات خودمان را جهت درخواست اعاده دادرسی به دیوان عالی‌ کشور اعلام کردیم. همزمان رایی از دیوان عالی‌ صادر شد که مرجع تجدید نظر احکامی چون اعدام را دیوان عالی‌ کشور قرار داده بود. اما به دلیل اینکه قانون عطف به سابق نمی‌شد شامل حال آقای حاج آقائی نشد. اما در حال حاضر پرونده در شعبه ۳۱ دیوان عالی‌ کشور به ریاست آقای صمیمی‌ که مرجع رسیدگی است در دست بررسی است. طی آخرین پیگیری که‌در ۲-۳ روز گذشته داشتم هنوز منتهی‌ به اخذ تصمیم در خصوص درخواست اعاده دادرسی ما نشده است.»



مهدی حجتی در خصوص اتهام محاربه به موکلش گفت: « به لحاظ حقوقی که به قضیه نگاه می‌کنیم این اتهام محاربه نیست . محاربه در ماده ۱۸۳ قانون مجازات این چنین تعریف شده است؛ محارب کسی‌ است که از سلاح استفاده می کند جهت ترساندن مردم. ایشان هیچ عضویتی در شاخه نظامی سازمان نداشته، به خصوص از زمان حمله آمریکا به عراق سازمان مجاهدین خلع سلاح شده است و اصولاً نمی‌تواند در حالت قیام مسلحانه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران باشد. چون برمبنای قانون۱۸۶ محاربه و عضویت در گروهک‌های معاند زمانی‌ تحقق پیدا می‌کند که شخص فعالیت موثر داشته و از طرف آن گروه یا جمعیت یا آن سازمان قیام مسلحانه علیه نظام کرده باشد در حال حاضر با توجه به این که سازمان خلع سلاح شده اند ما در دادگاه بدوی و تجدید نظر استدلال کردیم که این اعمال محاربه نیست و میتواند مصداق فعالیت علیه نظام باشد که مجازات آن یک سال حبس بیشتر نیست.»



محمد علی‌ حاج آقائی در ۲۷ شهریور سال گذشته در ورامین دستگیر شد او طی‌ سال‌های ۶۲ تا ۶۷ به جرم همکاری با سازمان مجاهدین خلق ۵ سال در زندان به سر برده است. گفته می شود یکی از اتهامات وی دوبار سفر به قرارگاه سازمان مجاهدین خلق در شهراشرف جهت ملاقات با فرزندش بوده است.



مهدی حجتی افزود که موکلش سابقه یک فقره کیفری از سال ۶۲ تا ۶۷ به اتهام عضویت در سازمان مجاهدین داشته که ۵ سال زندان برای آن تحمل کردند. او همچنین بنابرشواهد تا اوایل ۸۸ ارتباط مستقیمی‌ با سازمان مجاهدین نداشته است: « با توجه به محتویات پرونده که من مورد مطالعه قرار دادم ایشان دو بار به اردودگاه اشرف جهت ملاقات فرزندش سفر کرده و اقدام به پخش اذان مجاهدین و توزیع عکس روسای سازمان کرده که اینها بزرگترین دلایل اتهام علیه نظام و محاربه در دادگاه بر ایشان است ضمناً گفته شده که لپ تاپی در اختیار‌شان قرار دادند تا از آن طریق اخبار لازم به سیمای مجاهدین و سازمان ارسال شود.»



حجتی در زمینه اتهامات وارده به آقای حاج آقایی و تناسب حکم صادره برای وی به کمپین گفت: « اقداماتی که توسط وزارت اطلاعات و دادسرا به آقای حاج آقایی نسبت داده شده صرفاً در حد تبلیغ علیه نظام و فعالان علیه نظام است که حداکثر مجازات از نظر حقوقی یک سال حبس بیشتر نیست و اعدام نمی‌تواند مجازات مناسبی باشد. به استناد بند ۶ ماده ۲۷۲ قانون آیین دادرسی کیفری درخواست اعاده دادرسی انجام شد که تا کنون نتیجه‌ای از این در خواست به واسطه عدم تصمیم لازم از مرجع دیوان عالی‌ کشوری به ما ابلاغ نشده است. ما منتظر هستیم که دیوان در این خصوص تصمیم لازم را اخذ کند که اگر اعاده دادرسی تجویز شود طبعاً اجرای حکم هم متوقف خواهد شد تا زمانی که مجددا اتهام ایشان مورد رسیدگی قرار گیرد.

جزئیاتی از حمله احتمالی آمریکا به ایران در واشنگتن تایمز

مردمک : پس از سخنان اخیر رئیس ستاد کل فرماندهی ارتش آمریکا درباره «طرح مناسب» ارتش آمریکا برای حمله به ایران، تحلیلگران مسائل نظامی در آمریکا درباره ابعاد این حمله احتمالی به ایران سخن گفته‌اند.




واشنگتن تایمز در گزارشی که دیروز 11 مرداد منتشر کرد، در حالی از نوع سلاح‌های آمریکا در حمله احتمالی به ایران پرده برداشت که یک روز قبل از این گزارش، رئیس ستاد کل فرماندهی ارتش آمریکا اعلام کرده بود که ارتش این کشور طرح مناسبی برای حمله به ایران درجهت جلوگیری از برنامه هسته‌ای دارد.



به گفته توماس مک‌اینرنی ژنرال نیروی هوایی آمریکا، احتمال استفاده از موشک کروز و موشک بی-2 توسط ارتش آمریکا در این حمله علیه ایران وجود دارد.



بمب افکن‌های بی-2 هر یک توانایی حمل چند بمب به وزن چند تن را دارد که می‌تواند سایت‌های هسته‌ای را که مشکوک به ساخت کلاهک هسته‌ای است را نابود کند.



در گزارش این روزنامه دست‌راستی آمریکایی که مواضعی نزدیک به نیروهای نظامی این کشور داشته است، ژنرال مک‌اینرنی احتمال داده که حمله موشکی آمریکا به ایران در گام نخست یک حمله هوایی باشد.



به گفته این ژنرال بازنشسته نیروی هوایی آمریکا، هم‌زمان با موشک‌های کروز که در زمانی کوتاه به سمت هدف پرتاب می‌شوند، بمب افکن‌های آمریکایی نیز می‌توانند بر فراز ایران پرواز کنند.



«حماقتی که پشیمانی در پی دارد»



امروز سه‌شنبه 12 مردادسخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به سخنان رییس ستاد کل فرماندهی ارش آمریکا گفت که آمریکا درشرایط فعلی بسیار ضعیف‌تر ازآن است که بخواهد جنگی علیه کشورها در منطقه راه بیاندازد، اما اگر چنین «حماقتی» کند، حتما پشیمان خواهد داشت.



رامین مهمان‌پرست در جمع خبرنگاران، در واکنش به گفته‌های ژنرال مایک مولن، رئیس ستاد کل فرماندهی ارتش آمریکاست که سه روز پیش اعلام کرده بود که ارتش آمریکا برای متوقف‌کردن برنامه هسته‌ای ایران، «طرح مناسبی» برای حمله به این کشور دارد.



آقای مولن که در تلویزیون ان.بی.سی آمریکا سخن می‌گفت، در عین حال عواقب این حمله را «بسیار نگران‌کننده» دانست و تاکید کرد که امیدوار است نیازی به اقدام نظامی نباشد.



آقای مولر گفت که اقدام نظامی، «عواقب ناخواسته»‌ای را رقم می‌زند که پیش‌بینی درمورد این منطقه بسیار بی‌ثبات جهان را با مشکل روبه‌رو می‌سازد اما «اجازه‌دادن به ایران برای توسعه سلاح هسته‌ای هم غیرقابل قبول است».



رئیس ستاد کل فرماندهی ارتش آمریکا گفت: «رک و پوست‌کنده بگویم که نسبت به نتایج هردو این‌ها (اقدام نظامی و برنامه هسته‌ای ایران) بسیار نگران هستم.»



«بیشتر اهداف، خالی از ساکنان غیرنظامی»



به نوشته روزنامه واشنگتن‌تایمز، جان پیک یک تحلیلگر نظامی دیگر معتقد است با وجود آنکه در ایران مکان‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند هدف حمله نظامی قرار گیرد، اما به نظر می‌رسد که پرتاب موشک به سمت تعدادی از آنها خواهد توانست ایران را از پافشاری بر فعالیت‌های هسته‌ای خود منصرف کند.



به گفته آقای پیک، بیشتر اهداف مورد نظر این حمله نظامی، خالی از ساکنان غیرنظامی است و هدف این حمله احتمالی، مردم عادی نیستند.



به گفته این تحلیگر نظامی حمله احتمالی به ایران سنگین‌تر از حمله سال 1981 اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای عراق بوده و بیشتر به روزهای آغازین حمله نظامی آمریکا به عراق در سال 2003 شباهت خواهد داشت.



در این حمله احتمالی موشک‌های آمریکایی مستقیما از خاک آمریکا و یا اسکله دیگو گارسیا در اقیانوس هند پرتاب خواهند شد و بمب افکن‌های آمریکایی نیز به صورت همزمان 24 سایت مشکوک به فعالیت‌‌های هسته‌ای مشکوک را مورد حمله قرار خواهد داد.



تحلیلگران آمریکایی در حالی از جزئیات برنامه حمله نظامی به ایران پرده برداشته‌اند که دولت اوباما با حمایت از تحریم‌های شورای امنیت و نیز اعمال تحریم‌های تکمیلی علیه ایران تلاش کرده است که ایران را به حضور بر سر میز مذاکره و توقف برنامه هسته‌ای مجبور کند.







[تاريخ مطلب: دوازدهم مرداد ۱۳۸۹ برابر با سوم اوت ۲۰۱۰]

دیدار با هاشمی رفسنجانی

دیدار با هاشمی رفسنجانی


با تصمیمات و اقدامات غلط

نظام را به مهلکه سختی برده اند





هاشمی رفسنجانی نیز مانند موسوی و خاتمی و کروبی و البته کمتر از آنها، در دوران پس از انتخابات دیدارهائی در اتاق کار خود دارد. اعضای انجمن فرهنگ و سیاست دانشجویان دانشگاه شیراز که به تهران آمده و تاکنون با خاتمی نیز دیدار کرده اند، با هاشمی رفسنجانی نیز دیدار کرده و نقطه نظرات خود را درباره اوضاع کشور با وی در میان گذاشتند. در این دیدار هاشمی گفت:



حوادث تلخ انتخابات و پس از انتخابات دهم از اتفاقات ناگوار زندگی سیاسی من است. در حال حاضر نیز تندروی‌ها و افراطی‌گری‌های برخی که با تصمیمات و اقدامات غیرعاقلانه خود انقلاب و نظام را در مهلکه‌های سخت که دشمن در پی آنست قرار می‌دهند از نگرانی‌های اساسی است که باید با اتفاق و وحدت و همدلی در داخل بهانه‌های دشمنان بیرونی را از دست آنان خارج و کشتی انقلاب و نظام را به ساحل امن و سلامت برسانیم.



بنده همواره در طول سالیان دراز انقلاب مواضع و نظرات خود را بیان کرده‌ام و در حال حاضر هم همینگونه عمل می‌کنم، اما همواره از دعوای سیاسی پرهیز داشته‌ام. نمی‌خواهم دشمن از اختلافات داخلی ما فرصت ضربه زدن به نظام و انقلاب را به دست آورد و این همواره اصلی اساسی برای من در دوران پس از انقلاب بوده است.

هوشنگ اميراحمدي : اگر حضورم در ايران کتمان شود متن دعوتنامه را منتشر مي‌کنم

به گزارش خبرنگار سياسي آتي نيوز، روز گذشته حضور هوشنگ امير احمدي از سوي مشايي رئيس دفتر رئيس جمهور تکذيب شد.


جانشين رييس جمهور در شورايعالي امور ايرانيان خارج از کشور و رييس دفتر رييس جمهوري دعوت شدن هوشنگ امير احمدي به همايش ايرانيان مقيم خارج را تکذيب کرد.



اسفنديار رحيم مشايي افزود: کسي که نسبت به آرمان هاي انقلاب موضع منفي دارد، در اين همايش شرکت نمي کند.



اين در حالي است که روز گذشته هنگامي که ميهمانان با اتوبوس از هتل استقلال به محل همايش ايرانيان خارج از کشور منتقل مي‌شدند، وي از سوي ميزبانان به سمت يک خودروي زانتياي مشکي هدايت شده است.



همچنين به وي گفته شده که به دليل حساسيت هاي موجود در خصوص اميراحمدي بهتر است در مناظر عمومي و همايش حضور پيدا نکند، با اين وجود لحظاتي در همايش حضور يافت.



اميراحمدي روز گذشته پس از اينکه متوجه اين اتفاقات شده و مقامات دولتي و برگزار کنندگان همايش ياد شده حضورش را در ايران کتمان مي کنند اين امر را توهين به شخصيت خود عنوان کرد.



وي افزود اگر تا فردا موضوع حضور من در ايران روشن نشود، متن و کارت دعوتنامه براي شرکت در همايش ايرانيان خارج از کشور را منتشر مي‌کنم.

280 نفر از میان چند میلیون مهاجر ایرانی

این کپی دعوتنامه ایست که مطابق آن احمدی نژاد و رحیم مشائی از طریق سفارتخانه ها برای بیش از 280 نفر در اروپا، آسیا و آمریکا فرستاده اند تا در تارخ یاد شده در تهران جمع شوند. بابت هرکدام از دعوت شدگان 1500 یورو هزینه در نظر گرفته اند.