Friday, February 5, 2010

اگه تو هم بياي يه دنيا از موفقيت فضايي ايران خوشحال ميشه


گه تو هم بياي يه دنيا از موفقيت فضايي ايران خوشحال ميشه

اختلال در ارسال پيامك در برخي مناطق تهران

اختلال در ارسال پيامك در برخي مناطق تهران

بنا بر اظهارات تعدادي از مشتركان در برخي مناطق تهران، ارسال پيامك‌ از صبح امروز با اختلال مواجه شده و پيامك‌هاي ارسالي به دست مشتركان نمي‌رسند.
به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مسوولان مخابرات درباره علت اين موضوع جواب مشخصي به خبرنگار ايسنا ندادند.
اختلالات شبكه تلفن همراه كشور از نظر آنتن‌دهي و بروز مشكل در ارسال پيامك‌ها، طي ماه‌هاي گذشته و هرچند وقت يك‌بار مشاهده مي‌شود.

وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی: ازدواج دانش آموزان دختر بد نیست

حميدرضا حاجی ‌بابايی، وزير آموزش و پرورش دولت محمود احمدی نژاد،می گوید: ازدواج دانش‌آموزان دختر مسئله بدی نيست و آنهایی که ازدواج می کنند می توانند در مدارس شبانه درس بخوانند. او افزوده: نيازهای دانش‌آموز دختر متاهل، تغيير می ‌كند و صلاح نيست آنها در كنار ساير دانش‌آموزان، سر ِ كلاس ِ درس بنشيند.
وزیر آموزش پرورش جمهوری اسلامی گفته است: شاید با توجه به نگرانی خانواده ها از اینکه دخترانشان در معرض آسيب های اجتماعی قرار گیرند، ازدواج زودهنگام آنها اقدام پسنديده ای باشد.

محاکمه 4 زندانی سیاسی زن بر مبنی قانون محاربه

بنابه گزارش "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"، چهار تن از زنان دستگیر شده اخیر به شعبه 28 دادگاه انقلاب فراخوانده شدند و بر مبنای قانون محاربه مورد محاکمه قرار گرفتند.
روز یکشنبه 11 بهمن ماه 4 تن از زنان زندانی سیاسی به شعبه 28 دادگاه انقلاب برده شدند و توسط محمد مقیسه ای معروف به ناصریان( از اعضای کمیسیون مرگ قتل عام زندانیان سیاسی در سال 1367 ) بر مبنای قانون محاربه مورد محاکمه قرار گرفتند.نام زنان زندانی سیاسی که بر مبنای قانون محاربه مورد محاکمه قرار گرفتند عبارتند از،خانم آقائی متهم ردیف اول،خانم کاظمی متهم ردیف دوم،خانم معصومی متهم ردیف سوم و خانم زهرا جباری متهم ردیف چهارم می باشند.
خانم معصومی نسبت به اتهامات وارده اعتراض کرد و هیچ کدام از آنها را نپذیرفت و در دادگاه اعلام کرد که اعترافات گرفته شده تحت شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی بوده است و غیر واقعی می باشد . مقیسه ای در واکنش به اعتراض خانم معصومی اعلام کرد که از بازجویان وزارت اطلاعات که وی را تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار داده اند استعلام خواهد خواست.
خانم زهرا جباری به اتهامات نسبت داده شده اعتراض کرد و به مقیسه ای گفت که بازجویان او را مورد شکنجه قرار داده اند و ناخن های وی را کشیدند و اثرات کشیدن ناخن خود را در دادگاه به مقیسه ای نشان داد ولی مقیسه ای با وقاحت به زندانیان سیاسی زهرا جباری گفت که خودت ناخن هایت را کشیدی و می خواهی کارشناس (بازجو) را متهم کنی.صحبتهای مقیسه ای باعث شگفتی وکلا و حاضرین در دادگاه شد. نهایتا مقیسه ای به خانم جباری گفت که از بازجوی وی تقاضای استعلام خواهد کرد و در دادگاهی که بعد از عید نوروز بر گزار خواهد شد به آن رسیدگی خواهد کرد.خانم زهرا جباری در 27 شهریور ماه دستگیر و به بند 209 زندان اوین منتقل شد . او به مدت 2 ماه در سلولهای انفرادی تحت بازجوئی و شکنجه بسر برد و سپس به بند زنان زندان اوین منتقل شد. . او بدلیل داشتن ارتباط خانوادگی با خواهر و 2 برادرش در قرارگاه اشرف در عراق در زندان بسر می برد.
خانم آقایی و کاظمی که بر مبنای قانون محاربه مورد محکاکمه قرار گرفته بودند. مقیسه ای به آنهااعلام کرد که حکم آنها در هفته های آینده ابلاغ خواهند شد.
محمد مقیسه ای معروف به ناصریان با رفتاری وحشیانه و غیر انسانی با زندانیان سیاسی و وکلای آنها برخورد می کرد و در طی مدت دادگاه زندانیان سیاسی را مورد اهانت قرار می داد.اوهمچنین از حضور خانواده های زندانیان سیاسی در دادگاه ممانعت کرد و دستور داد که خانواده ها را از راهروی دادگاه بیرون کنند. بیرون کردن خانواده ها زندانیان سیاسی با رفتاری خشن و غیر انسانی صورت گرفت.
بازجویان وزارت اطلاعات احکام غیر انسانی و سنگین را خود از پیش تعیین می کنند و زندانیان سیاسی را به دادگاههای نمایشی اعزام می کنند تا احکام به آنها ابلاغ شود.
تمام شواهد و دلایل موجود حاکی از تشکیل مجدد کمیسیون مرگ است. این کمیسیون بدستور علی خامنه ای تشکیل شده است و اعضای اصلی آن صارق لاریجانی،رئیسی از اعضای کمسیون مرگ سال1367 ،محسن اژه ای ،صلواتی مقیسه ای ،پیر عباسی ،احمد زرگر و جعفری دولت آبادی همراه با افراد شعب امنیتی دادکاه انقلاب که در بند 209 زندان اوین مستقر شده اند و همراه با بازجویان وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران در حال پرونده سازی علیه زندانیان سیاسی برای زمینه سازی صدور و اجرای احکام اعدام هستند.

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ شانزدهم بهمن ۱۳۸۸ برابر با پنجم فوريه ۲۰۱۰ ، 09:40:39 توسط مملي ف
آقاي مقيسه اي از قديمها گفته اند: كوه بكوه نميرسد ولي آدم به آدم ميرسد و آن روزي كه به عز و التماس بيفتيد و گه خوردم و غلط كردم بگوييد دور نيست , آنوقت ما هم ميگذاريم شما ناخنهايتان را خودتان بكشيد !!

نوشته شده در تاريخ شانزدهم بهمن ۱۳۸۸ برابر با پنجم فوريه ۲۰۱۰ ، 09:29:20 توسط صومعه سرایی
ای مرگ بر تو ولی فقیه جانی.انتقام همه شکنجه ها و اعدامها و تحقیر هایی را که در حق مردم ایران، به ویژه در حق زنان شریف و آزاده ایرانی روا داشته ای از تو و رژیم سراپا جنایت تو،خواهیم گرفت.در دام چنان آتشی از خشم ما،گرفتار شده و خواهی سوخت که خودت و مرادت خمینی جلاد،به آن آتش جهنم گفته اید .روز 22 بهمن شعله ای از همان آتش تجربه خواهی کرد که سرانجام عبا و عمامه و ریش و ریشه ات را خاکستر خواهد کرد.

نوشته شده در تاريخ شانزدهم بهمن ۱۳۸۸ برابر با پنجم فوريه ۲۰۱۰ ، 09:11:41 توسط ا-م
نگران مباشيد دست انتقام بسيار نزديک است

يک سوم ظرفيت اينترنت در ايران مختل شده است

صدای آمريکا : بيزنس ويک زيرعنوان "ايران ميگويد قطع کابل موجب اختلال در اينترنت شده است اما اپوزيسيون دولت را مقصر ميداند" می نويسد اختلال در اينترنت ايران که از روز اول فوريه شروع شد، به گفته دولت ناشی از قطع يک کابل بوده است، اما اپوزيسيون ميگويد مقامات اين اختلال را برای محدود ساختن ارتباط ميان گروههائی بوجود آورده اند که در نظر دارند روز يازدهم فوريه در سالگرد انقلاب اسلامی تظاهرات اعتراضی برپا کنند.

روزنامه دولتی ايران به استناد گفته های حسين شفيع، يک مقام مسئول در شرکت ارتباطات زيرساخت ميگويد چند روزی طول خواهد کشيد تا اين کابل متعلق به دولت در جنوب ايران ترميم شود. شفيع گفته است نمی توان زمانی دقيق برای برگشت اينترنت به حالت عادی عنوان کرد. سی درصد ظرفيت اينترنت کشور به سبب قطع اين کابل، که به گفته وی دليل آن مشخص نيست، مختل شده است.

وب سايت ميرحسين موسوی رهبر اپوزيسيون و يکی از کانديداها در انتخابات رياست جمهوری که بازنده اعلام شده است، ميگويد مقامات اينترنت را مختل کرده اند تا نگذارند از آن برای سازمان دهی تظاهرات يازدهم فوريه استفاده شود. سايت kaleme.org با اشاره به قطع شدن های اينترنت در جريان اعتراض های پس از انتخابات مورد اختلاف دوازدهم ژوئن، که به تجديد گزينش محمود احمدی نژاد به مقام رياست جمهوری منجر شد، ميگويد دولت اختلال در اينترنت را بهترين شيوه کنترل براطلاع رسانی تشخيص داده است.

موسوی، و رقيب عمده ديگر درانتخابات، مهدی کروبی، از حاميانشان خواسته اند روز يازدهم فوريه به اعتراضشان عليه نتيجه انتخابات ادامه دهند. آنان ميگويند انتخابات با تقلب همراه بوده است، و آقای احمدی نژاد اين اتهام را رد ميکند.

سالگرد انقلاب ۱۹۷۹، که آخوندهای شيعه را به قدرت رساند، همواره با حضورحاميان دولت برگزار شده است. از آنجا که مقامات در چارچوب سرکوبی معترضين به نتيجه انتخابات ژوئن تظاهرات اعتراضی را ممنوع ساخته اند، اپوزيسيون خواستار برگزاری اعتراض های انتخاباتی در تعطيلات رسمی و آئين هائی مذهبی شده است که درآن روزها راه پيمائی و تظاهرات مجازاست.

مقام های آمريکايی يک مرد تايوانی را به اتهام ارسال غير قانونی تجهيزات به ايران بازداشت کردند

صدای آمريکا : مقام های آمريکايی يک مرد تايوانی را به اتهام ارسال غير قانونی تجهيزات به ايران بازداشت کرده اند. آنها می گويند اين تجهيزات می تواند به برنامهِ موشکی تهران کمک کند.
دادستان های فدرال آمريکا در ايالت فلوريدا اعلام کردند حکم بازداشتِ فردی بنام يي-لَن چِن را صادر کرده اند. وی روز چهارشنبه در گوآم که از مستملکات آمريکا در اقيانوس آرام است، بازداشت شد.
آقای چِن متهم است تجهيزاتی را که می توانند استفادهِ دوگانه داشته باشند از طريق تايوان و هنگ کنگ از آمريکا به ايران، ارسال کرده است.
يک مقام قضائی آمريکا اين اقدام را تهديدی جدی عليه امنيت ملی آمريکا، توصيف کرده است. در صورتيکه آقای چن گناهکار شناخته شود ممکن است تا حداکثر به ۲۰سال زندان و پرداخت يک ميليون دلار جريمه، محکوم شود

نامه گروهی از روزنامه‌نگاران ایرانی به خبرنگاران خارجی دعوت شده به ایران

تا آزادی روزنامه نگاران زندانی - این نامه توسط گروهی از روزنامه نگاران ایرانی تبعیدی، خطاب به خبرنگارانی نوشته شده که به دعوت دولت ایران برای پوشش خبری مراسم ۲۲ بهمن به ایران می‌روند. دعوت از روزنامه‌نگاران خارجی در حالی صورت می‌گیرد که بعد از انتخابات، ۴۵ روزنامه‌نگار ایرانی و تعدادی از خبرنگاران خارجی بازداشت و زندانی شده‌اند. امضا کنندگان، دعوت از خبرنگاران در روز ۱۱ فوریه ۲۰۱۰ را بخش دیگری از «نقشه فریبکارانه دولت غیر قانونی احمدی‌نژاد» خوانده‌اند.
تا این لحظه، تعداد زیادی از روزنامه‌نگاران از جمله علیرضا نوری‌زاده، مسعود بهنود، نوشابه امیری، هوشنگ اسدی، بهرام رفیعی، نیک آهنگ کوثر، امید معماریان، شهرام رفیع‌زاده، سید ابراهیم نبوی، مهدی جامی، آسیه امینی، حنیف مزروعی، حسن سربخشیان و جواد منتظری این بیانیه را امضا کرده‌اند. این گروه از دیگر همکاران خواسته‌اند برای امضای این نامه، به نشانی roozirani@yahoo.com ایمیل بزنند.

نمایش دولت کودتا را رسوا کنی

همکاران گرامی، روزنامه نگارانی که برای تهیه عکس وگزارش از سالروز انقلاب پیروزی انقلاب اسلامی در فوریه ۲۰۱۰ به ایران دعوت شده اید ، با شما سخن می‌گوئیم.

ما گروهی از روزنامه نگاران ایرانی هستیم که بناچار در غربت بسر می بریم. بسیاری دیگر چون ما در سراسر جهان پراکنده اند و 45 نفر از انها در روزهائی که شما بایران می روید ، د رمخوفترین زندان های دنیا زیر شکنجه قرار دارند.

همکاران گرامی ،

گناه همه ما روزنامه نگاران زندانی و تبعید شده از ایران جز این نیست که می خواهیم بر اساس بیانیه جهانی حقوق بشر و در متن جریان آزاد خبر، رویدادهای ایران را آزادانه منعکس کنیم.

حکومت ایران بعد از کودتای انتخاباتی تابستان امسال بر شدت سرکوب مطبوعات آزاد افزوده و همراه آن با به کارگیری تازه ترین ترین شیوه های سرکوب کوشیده جنبش صلح آمیز ایران را از میان بر دارد.

دولت غیرقانونی و تقلبی اکنون که بعد از هشت ماه به نتیجه دلخواه نرسیده ، نمایش تازه ای را تدارک دیده است. بر اساس اطلاعات دقیق رسیده از ایران ، دولت برآمده از كودتاي انتخاباتي احمدي نژاد، با تمام قوا و استفاده از امکانات وسیع دولتی سرگرم جمع آوری جمعیتی در تهران است.

برنامه دولت این است که از یک سو مانع رسیدن جمعیت میلیونی طرفدار جنبش سبز به محل برگزاری مراسم و سخنرانی محموداحمدی نژاد درمیدان آزادی تهران شود و از سوی دیگر این میدان را از تظاهر کنندگان دولتی پر کند.

همکاران گرامی،
دعوت از خبرنگاران خارجی برای پوشش دادن مراسم سالگرد انقلاب در روز ۱۱ فوریه ۲۰۱۰ بخش دیگری از نقشه فریبکارانه دولت غیر قانونی محمود احمدی نژاد است. این دولت که تا کنون بسیاری از خبرنگاران رسانه های خارجی را بعنوان جاسوس دستگیر و فعالیت بخش عمده رسانه های جهانی را ممنوع کرده است ، اکنون می کوشد با دعوت از خبرنگاران رسانه های جهانی ، می خواهد به نمایش مردمی بودن خود را پوشش جهانی بدهد.

روش حکومت ایران کانالیزه کردن خبرنگاران بسوی تظاهرات دولتی و ممانعت از حضور انها در نقاط دیگر است.

همکاران گرامی،
شما نه تنها بعنوان نمایندگان رسانه های جهان آزاد، بلکه بجای همکاران ایرانی خود که در تبعید یا زندانند به ایران می روید. دعوت کننده شما دولتی آزادی کش ، ضد مطبوعات آزاد و پایمال کننده بدیهی ترین حقوق انسانی است.

شما بر خیابان هائی پا می گذارید که هنوز از خون بهترین فرزندان ایران رنگین است. همه شماحتما فیلم به قتل رساندن ندا را دیده اید. این دختر جوان نماد و نمونه کسانی است که دولت کودتائی انها رادستگیر کرده ، مورد تجاوز قرار داده به زیرشکنجه برده و به قتل رسانده است. این دختر جوان و چند تن مانند وی را در خیابان به دست مزدوران حکومت کشته شدند اما صدها تن در سیاه چال ها و زندان ها و یا در جاهائی که معلوم نیست مورد تجاوز قرار داده، شکنجه کرده و به قتل رسانده است.

همکاران گرامی،

ما فهرست روزنامه نگاران زندانی ایران رابر اساس گزارش "سازمان گزارشگران بدون مرز" دراختیار شما می گذاریم و از شما درخواست می کنیم ، انها را بجوئید و بیابید. از خودشان و زندانبانان انها بپرسید:

- این روزنامه نگاران چرا زندانند؟

همکاران گرامی،

از شما عزیزان که به جای ما به میهن زیر سلطه استبداد ما می روید، می خواهیم در دام نقشه قاتلان آزادی نیافتید.

شما را باین نکات توجه می دهیم:

- تظاهرات از شب ۱۱ فوریه آغاز می شود. فریادهای اله واکبر که در شهرها طنین خواهدافکند ، صدای اعتراض مردم و مقدمه حضور میلیونی ایرانیان سبز خواهد بود که روز 11 فوریه به دعوت آقایان محمد خاتمی ، میر حسین موسوی و مهدی کروبی به خیابان ها خواهند آمد.

- مسیر اصلی راه پیمائی در خیابان انقلاب واز شرق تهران- میدان امام حسین- تا غرب تهران - میدان آزادی - است. سپاه پاسداران از هم اکنون تدارک دیده است با بستن خیابانهای منتهی به خیابان انقلاب و سرکوب مردم مانع حضور انها شود. جنبش سبز راباید در اطراف این مسیر و در سراسر تهران دید و نه تنها در مسیری که دراختیار تظاهر کنندگان دولتی گذاشته خواهد شد.

همکاران گرامی،

روز ۱۱ فوریه مانند روز های مشابه، دولت كودتايي مسيرها را كنترل خواهد كرد تا مردمي كه از مقابل دوربينهاي شما مي گذرند، بسيجياني باشند كه نمايش مضحكي از يك ملت را براي دوربينهاي تلويزيوني به صحنه مي برند.

شما صداي اعتراض ملت ايران را واضح تر از هميشه مي توانيد بشنويد اگر به پشت ميله ها و فنس ها و حصارها و به مردم واقعي ايران بنگريد.

همکاران گرامی،

تردید نداریم که دست های خونین کودتاچیان را پس خواهید زد و دستان مردم رنجدیده ایران را خواهید فشرد. شما به

برايتان سفري تاريخي می روید . ما با قلب هائی که برای آزادی می طلبد و چشمان خیسی که بدرقه شماست ، همراهتان هستم.

امید واریم که تيتر اول دنیا در روز فوریه ۲۰۱۰ "پيروزي يك ملت" باشد.

همکاران گرامی

فریب آنان را نادیده بگیرید، ببینید هر چه دیدنی است، نمایش هایش را رسوا کنید، خواست واقعی مردم را بشنوید. و در این سفر تاریخی بازگو کننده و گزارش دهنده مظلومیت مردم ایران باشید. این درخواست همکاران زجردیده شماست.

نامه فرزاد کمانگر به رئیس قوه قضائیه


خبرگزاری هرانا : وکیل فرزاد کمانگر حدود دو سال قبل با اعتقاد به بی گناهی موکل خود درخواست اعمال ماده ۱۸(برگزاری دادگاه مجدد) را به قوه قضائیه ارائه نمود، پس از این اقدام همواره دستگاه قضایی و امنیتی از ناپدید بودن این پرونده سخن گفته اند، این موضوع باعث شده است تا سه متهم پرونده کماکان تحت حکم اعدام قطعی به سر برند و هر لحظه احتمال اجرای حکم برای آنان متصور باشد.
فرزاد کمانگر، آموزگار دربند با نگارش و ارسال نامه ای به ریاست قوه قضائیه بر لزوم وجود سایه قانون بر این پرونده و برگزاری دادگاه مجدد تاکید کرده است، متن این نامه عیناً در پی می آید :

جناب آیت الله لاریجانی

با سلام ،

ده سال پیش هنگامی که آیت الله شاهرودی اعلام نمودند که ویرانه ای را تحویل گرفته اند ، همه امیدوارانه تغییر و تحولاتی اساسی در قوة قضائیه را به انتظار نشستند. حضور ده سالة ایشان که فرصت کمی هم نبود با احیای مجدد دادسراها ، تصویب قانون حفظ حقوق شهروندی و کرامت انسانی ،تهیه لایحه حبس زدایی و موضع گیری های صریح ایشان در برابر احکام سنگسار و اعدام کودکان زیر هجده سال و بقیة اقدامات اصلاح گرایانة ایشان در قوة قضائیه امیدهای بسیاری را در جهت آبادانی این ویرانه در اقشار مختلف مردم و زندانیان و به طور کلی هر شخصی که به نحوی از انحاء با قوة قضائیه سر و کار داشته است به وجود آورد ، اما هنوز هم نابسامانی ، ناهنجاری ، خودسری، برخوردهای سلیقه ای و قانون گریزی در مجموعة تحت امر ایشان و ادامه آن، که متأسفانه تاکنون فرصتی برای جنابعالی در رفع آن ها به عمل نیامده است ، آن چنان رواج داشته و دارد که ناچارم به عنوان فردی که خود را یک زندانی سیاسی و عقیدتی می داند، شرح آنچه را که به ناروا بر این جانب روا ساخته اند به عرض حضرتعالی برسانم؛
۱) در مرداد ماه ۸۵ دستگیر شدم در حالیکه تا روز قبل از آن به عنوان معلمی که با دوازده سال سابقة تدریس از انواع فیلترهای حراست و گزینش عبور کرده و مسئولیت پرورش و تعلیم و تربیت فرزندان این آب و خاک را به عهده داشته ام . در مرحله تفهیم اتهام و بازجویی در بازداشتگاه وزارت اطلاعات اتهام اینجانب عضویت در حزب پژاک اعلام شد.در روند تمام بازجویی ها در تهران ، کرمانشاه و سنندج مرا تحت شدیدترین شکنجه های جسمی و روحی و روانی قرار دادند تا به این اتهام واهی تن دهم . اینجانب علیرغم تحمل شکنجه های طاقت فرسا به دلیل واهی بودن چنین اتهامی همواره و همواره اتهام فوق را رد نموده ام. با این وجود متأسفانه تنها بر اساس برداشت ذهنی بازجویان اولیة پرونده و شرایط منطقه انتساب اتهام فوق به اینجانب را مسجل اعلام کردند.
۲) در جلسة هفت دقیقه ای در شعبه ۳۰ دادگاه انقلاب تهران در کمال ناباوری از قاضی پرونده شنیدم که :”وزارت اطلاعات خواستار اعدام شماست ، بروید و آن ها را راضی کنید.”
۳) قبل از جلسة دادرسی ، اینجانب از کلیة اتهامات مبرا شناخته شده و این بار با اتهام جدید عضویت در حزب پ.ک.ک. در جلسه مذکور محکوم به اعدام گردیدم .با تأسف حکم مذکور در دیوان عالی کشور بدون توجه به انواع و اقسام امور خلاف قانون آیین دادرسی کیفری که بروز آن در پرونده محرز و متقن است ، تأیید گردید.
۴) پس از مدتی بر اثر اعتراضات مردمی که در مرداد ماه۸۷ به خاطر اعتراض به حکم اینجانب ، دوباره در بازداشتگاه ۲۰۹ تهران بهمدت۵ ماه دیگر تحت بازجویی مجدد قرار گرفتم و در کمال شگفتی رویکرد کلی بازجویان و کارشناسان وزارت اطلاعات با عملکرد سابق تناسب معکوس داشته است و در حالیکه با شواهد و قراین بسیار و بازجویی های جدید برای کارشناسان پرونده مشخص شده بود که عضو هیچ حزب و سازمانی نبوده ام، به اینجانب اعلام نمودند با توجه به شرایط جدید حاکم بر پرونده از خانواده، دوستان و همکاارن بخواهید که مبادا مورد سوء استفاده قرار بگیرند، چرا که اساسا شما عضو هیچ حزب و گروهی نبوده اید که اکنون کسی بخواهد با موج سواری سیاسی از پرونده بهره برداریِ مصادره به مطلوب بنماید.
“جناب آیت الله لاریجانی اینجانب خود را فردی بی گناه می دانم و نمی توانم انتساب اتهامی را به خود قبول نمایم که از بیخ و بن جعلی و خیالی بوده ، به طوری که بازجوی اخیرالذکر اینجانب در بازداشتگاه ۲۰۹ ضمن اظهار تأسف شدید به خاطر اعمال شکنجه بر من در سنندج و کرمانشاه این اعمال را عملی خودسرانه و قانون شکنی محض می دانست و پی گیری حقوقی آن را حق مسلم من می دانست وحتی قرار شد تمامی مساعی قانونی را به کار گیرند تا روند بررسی پرونده اینجانب تحت اعمال ماده هجده انجام پذیرد، اما اینجانب پس از مدت تقریبا ۱۸ ماه و حتی با پی گیری نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نه تنها هنوز جوابی در یافت نکرده ام ، بلکه این بار در کمال حیرت دریافتم که اثری از پرونده ام در هیچ یک از بخش ها ی قوه قضایه نمی باشد .

جناب آیت الله لاریجانی از شما بعنوان قاضی القضات حکومت اسلامی چند سؤال دارم که امیدوارم چنانچه مشغله های فراوان در این شرایط اجازه دهد پاسخ آن ها را حداقل به این جناب اعلام فرمایید:

۱) به نظر شما دادگاهی که پس از ۱۹ ماه بازداشت با قرائت کیفرخواست و دفاعیات من کلا ۶ یا ۷ دقیقه طول کشیده و حتی در دادگاه اجازة صحبت کردن با وکیلم هم به من داده نشده است و همچنین بعد از این جلسة دادگاه چند دقیقه ای قاضی مرا متهم به همکاری با فرزاد کمانگر ( یعنی خودم ! ! ؟ ) می نماید، می تواند حکم عادلانه ای صادر بنماید یا آیا اساسا پرونده را مطالعه نموده است؟
۲) کارشناسان وزارت اطلاغات ۱۵ ماه قبل از دادگاه و بعد در مراحل بعد مستمراً به من اعلام نمودند صدور حکم اعدام برای من ارسال پیامی روشن برای فعالان سیاسی و مردم جهت دوری از احزاب کرد و نشان دادن حسن نیت به بعضی از کشورهای همسایه!؟ می باشد. آیا اینجانب به عنوان شهروندی در جمهوری اسلامی دارای این حقوق می باشم که وجه المصالحه بهبود روابط عادی کشورم با همسایگانش قرار نگیرم؟
۳) سخنگوی محترم قوه قضائیه آقای جمشیدی در مصاحبة خود در تاریخ ۲۴/۴/۸۷ تمامی اتهامات پیشین مرا حذف نمود و این بار در اظهار نظری جدید اتهام مرا عضویت در حزبی که من اتهام آن را هم قبول نداشتم بیان می کنند، اما چگونه است که هنوز دستور رسیدگی به پرونده اینجانب صادر نشده است.
۴) چرا دستگاه امنیتی عنوان می نماید که با توجه به بازتاب های وسیع رسانه ای و اجتماعی پروندة اینجانب چنانچه تجدیدنظری در گردش کار و موارد اتهامی و دادنامه های صادره صورت گیرد ، بیم تجری نهادهای حقوق بشری و نهادهای مدنی وگروه های سیاسی دگر اندیش که قبلا در محکومیت حکم غیر قانونی اینجانب موضع گیری نموده اند ، می گردد. آیا پذیرش اشتباه و عبرت گیری از گذشته که در آموزه های اسلامی به آن حکم شده است ، آن چنان ناگوار و تلخ می باشد که برای فرار از آن به چنین دستاویزی چنگ زد؟
۵) با توجه به آنچه که گذشت آیا کل ماجرا را نافی و ناقض اصل استقلال و تفکیک قوا از یکدیگر نمی دانید؟ اگر نه چگونه است که قضات به عنوان اشخاصی مستقل نمی توانند در پرونده اعمال حق نموده و در عوض خود را ملزم به رعایت توصیه های غیررسمی نهادهای امنیتی می دانند؟
۶) آیا با عنایت به سطور گذشته، اینجانب به عنوان فردی تبعة ایران و برخوردار از حقوق شهروندی جمهوری اسلامی ایران ، این حق را دارم که مجددا و در دادگاهی بی طرف و بر اساس قوانین مدون و رسمی جمهوری اسلامی و فارغ از ملاحظات سیاسی و مصلحت اندیشی های بی مورد ، محاکمه گردم ؟
جناب آیت الله لاریجانی با عنایت به موارد مشروحه فوق که نقض قانون آیین دادرسی کیفری در تمامی مراحل رسیدگی به پروندة اینجانب کاملا آشکار و واضح بوده است و بر همین اساس در جهت احقاق حق خود قبلا تقاضای اعمال ماده هجده به عمل آورده ، که از اختیارات خاص مقام محترم رئیس قوه قضائیه بوده و این تقاضا در زمان حاکمیت این ماده قانونی و قبل از فسخ آن به عمل آمده است . بنابراین اینجانب به این وسیله رسما و مجددا از حضرتعالی تقاضا دارم دستور فرمایید به خواسته مشروع اینجانب ، اگر تاکنون رسیدگی نشده باشد رسیدگی به عمل آمده و عنایت فرمایید نتیجه را نیز اعلام دارند تا پس از گذشت سال ها تحمل ناراحتی روحی بتوانم به زندگی عادی خود بازگردم.

توفیق حضرتعالی را در اجرای مسئولیت سنگین دادپروری صمیمانه آرزومندم

فرزاد کمانگر
۱۵ بهمن ۱۳۸۸

رونوشت :
- دادستان محترم کل کشور
- دادستان محترم تهران
- کمیسیون حقوق بشر قوه قضائیه
- فراکسیون نمایندگان محترم کرد مجلس شررای اسلامی

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ شانزدهم بهمن ۱۳۸۸ برابر با پنجم فوريه ۲۰۱۰ ، 10:16:27 توسط پسرک مو فرفری
فرزاد را نکشید! گل است به بهار، بلبل است به لاله زار. آفتاب نگاه اش پر از زندگی، پر از سرود و ترانه است. جان دریایی و پهناور اش تا بیکرانه است. شکفتن را می ماند به زمستان، ای عاشقان جهان، شیر زنان، دلیر مردان - ناخورده مستان - با من هم آوا شوید: فرزاد را نکشید! او چشمه ی پر از ترانه است، جان مرد سرود را آشیانه است.چو رود آتش است، حزین و گل وش است. ترانه، جان اوست، شرف، نشان اوست. کلک و اندیشه اش، بیشه زار است، و در سرد زمانه ی ما پر از بهار. فرزاد را نکشید! او جویبار است روان؛ که از کوهستان آمده زلال ِ آن. گل همیشه بهار است، باغ را می ماند، غلغله زار است. پچ پچه ی برگ را، به گوش جان دارد، آبی دریا و آسمان به نهان دارد، و گاه اندگی از آن، زمزمه کرده، چنان می بارد؛ که دشت به گوش می ایستد، تا واژه هایش را در بهاری دیگر، به لاله ها ی وحشی ایران، بسپارد آنگونه، که بیشتر سوخته دل گردند، خون ِ روییده ز گِل گردند. تا در سنه دژ و پیران شهر و بانه و مریوان و سردشت ...، به هر گل گشت، روز آزادی فرزاد، جشن کردستان شود، و مایه ی خرسندی ایران و جهان شود. فرزاد را نکشید! مرد پر از ترانه است ...

صدور احکام سنگین محرومیت از تحصیل برای دانشجویان معترض دانشگاه فردوسی مشهد

دانیال محمدی دانشجوی ورودی 88 دانشگاه فردوسی مشهد به دو ترم محرومیت از تحصیل محکوم شد.

این حکم به دلیل شرکت در تجمع 13 آبان ابلاغ شده است، همچنین پیش از این، دو حکم توبیخ کتبی با درج در پرونده برای این دانشجوی ورودی 88 صادر شده بود. احتمال می رود علاوه بر حدود پنجاه ترم محرومیت از تحصیل بیش از صد حکم توبیخ برای دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد صادر شده است که احتمالا با تغییر مدیریت و آغاز به کار معاون فرهنگی دانشجویی جدید بسیاری از این احکام تعدیل شوند.

گفتنی است پس از حمله خونین به دانشگاه آزاد مشهد فضای امنیتی در دانشگاه های این شهر تشدید شده است. در جدیدترین اقدام امنیتی آرشام دامغانی و پریسا خیام دار به به دادگاه انقلاب احضار شدند. اتهام آرشام دامغانی شرکت در تجمعات و اتهام پریسا خیام دار ارتباط با بی بی سی عنوان شده است. شایان ذکر است پیش از این برای هر دوی این دانشجویان حکم سنگین دو ترم محرومیت از تحصیل صادر شده بود.

فيلم : درگيریهای شهر لار







نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ شانزدهم بهمن ۱۳۸۸ برابر با پنجم فوريه ۲۰۱۰ ، 10:39:21 توسط Bi-KHODA
زنده باد ایرانبان آزادیخواه در سراسر ایران و سراسر دنیا مرگ بر حکومت استبدادی آخوندی و مزدورانش زنده باد ایرانبان آزادیخواه در سراسر ایران و سراسر دنیا مرگ بر حکومت استبدادی آخوندی و مزدورانش

نوشته شده در تاريخ شانزدهم بهمن ۱۳۸۸ برابر با پنجم فوريه ۲۰۱۰ ، 09:54:26 توسط دانش
آفرین بر مردم مبارز لار که خیلی زود دریافتند با این رژیم نمیشود به زبان خوش صحبت کرد. در جای جای این فیلمها میبینید که خیلی ها شان مسلح هستند!!, بله مسلح..., مگر هنگام مقابله با مزدوران, نمیشود از چوبدستی بجای سلاح استفاده کرد؟ مگر با بیل نمیشود بجای سلاح, آنها را از موتور به زیر کشاند و موتور آنها را آتش زد؟ حتما" که سلاح نباید گرم باشد. خوب به فیلمها دقت کنید, حتی بچه ها هم با چوبدستی به میدان آمده اند تا خشم و نفرت خود را از این رژیم جنایتکار نشان داده و همراه با پدران خود, پوزه ی این جانیان را بخاک بمالند همانگونه که در روز عاشورا نیز جوانان مبارز ما دریافتند که با دست خالی نمیشود به مصاف دشمن رفت و شاهد بودیم که با استفاده از سنگفرش پیاده رو ها چه درس فراموش نشدنی به مزدوران رژیم دادند. مردم طی این هشت ماه اخیر در مبارزه با این رژیم ضد بشری دربافته اند که نباید بیش از این, فریب این باصطلاح "سران جنبش" که خود جزئی از این رژیم هستند را خورد, زیرا آنها باعث شده اند تا با منحرف کردن مارزه و کشاندن مردم به راهپیمائیهای مسالمت آمیز, هشت ماه به عمر این رژیم سفاک و خون آشام بیفزایند.

نوشته شده در تاريخ شانزدهم بهمن ۱۳۸۸ برابر با پنجم فوريه ۲۰۱۰ ، 09:01:01 توسط فوری
الان وقتش است که عده ای از مبارزین جنبش سبز وارد شهر لار بشوند و از این شهر یک رادیو تلویریون درست کنند و هدایت مبارزین ایران را در دست بگیرند باید گرو های مخالف فورا وارد شهر لار بشوند شهرها را باید اینجوری تصرف کرد و از انجا سکان مبارزه را بدست گرفت تا پیروزی تهران بزرگ .

ادامه نا آراميها در لارستان ؛ وزير کشور و رييس کميته امنيت ملي براي بازگرداندن آرامش به شهرستان لار رفته اند

در پي نا آرامي در شهرستان لار و درگيري مردم خشمگين با نيروهاي ويژه علاالدين بروجردي رييس کميته امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي ومحمد مصطفي نجار وزير کشور به لار رفته اند .
راديو فردا نيز در گزارش امروز خود از ادامه نا آرامی ها در لار نوشته است :

اعتراض ساکنان لارستان به طرح جدید تقسیمات کشوری ادامه دارد
ساکنان شهرستان لارستان در استان فارس امروز هم به اعتراض خود به طرح جدید تقسیمات کشوری ادامه دادند. معترضین از دوشنبه این هفته، هرروز با تجمع در مقابل فرمانداری و حسینیه اعظم شهر، به جدا شدن بخش "گِراش" از توابع این شهرستان و تبدیل آن به شهرستانی مستقل که قرار است به استان جدیدی به مرکزیت شهرستان لامِرد، به پیوندد، اعتراض کرده اند.
آنها امروز شعار می دادند که استان شدن، حق آنهاست.
به گفته یک شاهد عینی به رادیو فردا، ساکنان شهر روز شنبه هم به اعتراض خود ادامه خواهند داد.