Wednesday, April 30, 2014

عکس / کارگران معدن زغال سنگ

عکس / کارگران معدن زغال سنگ

مهر : کارگران معدن زغال سنگ در اعماق زمین و در دو شیفت کاری کار می کنند، این کارگران در حالی به کار طاقت فرسای خود ادامه می دهند که گاه از کمترین امکانات و تجهیزات ایمنی و استاندارد برخوردار نیستند و معمولا حداقل حقوق را دریافت می کنند. کار کردن در معادن زغال سنگ به دلیل خطر ریزش معدن و وجود انواع گازهای کشنده و گرد زغال و خاک معلق در فضای معدن، خطرات بسیار زیادی را برای سلامتی کارگران در پی دارد  و گاه جان آنها را می گیرد. عکس: حمید صادقی




























آنچه سازندگان فیلم «من روحانی هستم» ندیدند

آنچه سازندگان فیلم «من روحانی هستم» ندیدند

سازندگان فیلم «من روحانی هستم» با تکیه بر خاطرات هاشمی رفسنجانی و روحانی، فیلمی ساخته‌اند که سوابق دقیق تحصیلی روحانی و جعل عنوان ۲۰ ساله و استفاده از عنوان جعلی او را نادیده می‌گیرد.

کیانوش، یکی از شهروند خبرنگاران همکار خودنویس در ایران، امروز تصویری از صفحه «گوگل پلاس» فیلم «من روحانی هستم» برای خودنویس فرستاد که اشاره یکی از مخاطبان فیلم در باره نادیده گرفتن بحث جعل عنوان و استفاده از عنوان جعلی را شامل می‌شود.
سازندگان فیلم «من روحانی هستم» با وجود اشاره به مسافرت روحانی به خارج از کشور در سال ۵۷، بخشی از خاطرات او در باره ادعای قدیمی‌اش مبنی بر دارا بودن درجه دکترا از دانشگاه لندن در سال ۱۳۵۸ را نادیده گرفته‌اند.
سایت پارس‌نیوز نیز به همین مساله پرداخته است.
روحانی در کتاب خاطرات خود ادعا کرده بود که در دانشگاه معتبر «ال.اس.ای» ثبت نام کرده، اما بررسی‌های خودنویس و اعلام موضع دانشگاه نشان داد که او هیچگاه در آن مرکز آموزشی وارد نشده و هیچ نامی از او در مدارک دانشگاه موجود نمی‌باشد.
سال پیش نیز بررسی‌های شهروندخبرنگاران همکار خودنویس نشان داد که خلاصه رساله دکترای روحانی از دانشگاه کالدونین گلاسکو، داری بخش‌های کپی شده از روی کتاب یک استاد افغان است.
با وجود تقاضای مراکز مختلف، رساله دکترای روحانی هیچگاه در اختیار عموم قرار نگرفته است.
حسن روحانی که با نام «حسن فریدون» در اسکاتلند و با یاری یکی از استادان ایرانی دانشگاه کالدونین گلاسکو ثبت نام کرده بود، هیچگاه مدارکی از حضور خود در کلاس‌های دانشگاه را ارائه نکرد و مسوولان دانشگاه هم هیچ مدرکی از حضور مرتب روحانی در دانشگاه در اختیار نداشتند.
به گفته یکی از مسوولان دانشگاه، تنها مدارک موجود از حضور روحانی در دانشگاه به ثبت نام، جلسه دفاعیه و جشن فارغ‌التحصیلی است.
حسن روحانی در سال‌هایی که مدعی ادامه تحصیل در اسکاتلند بوده، نماینده و نایب رئیس مجلس و نیز دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک بوده است. با توجه به مسوولیت‌های سنگین او در این دوره، ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس و دکترا تقریبا غیر ممکن بوده است.
یک عضو سابق مرکز تحقیقات استراتژیک معتقد است که رساله او توسط دیگران نوشته شده است.
سال پیش، بسیاری از رسانه‌ها موارد مربوط به جعل عنوان و استفاده از عنوان جعلی از سوی روحانی را نادیده گرفته و یا سعی در بی اهمیت نمودن آن کردند.
بر اساس قوانین جمهوری اسلامی، استفاده از عنوان جعلی که روحانی حداقل به مدت ۲۰ سال از آنها بهره برده بود، منتهی به محکومیت زندان می‌شود. هنوز هیچ حقوق‌دانی از روحانی برای جعل عنوان شکایت نکرده است.
روحانی عضو کانون وکلا نیز هست.
از سوی دیگر، روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلبی مانند معاون وزیر ارشاد در دولت خاتمی بخش‌های مختلف فیلم «من روحانی هستم» را دروغ خوانده‌اند. رئیس مجلس شورای اسلامی نیز بخش‌های مختلف این فیلم را دروغ خوانده است. ابوالحسن بنی‌صدر، نخستین رئیس جمهوری ایران نیز مواردی در فیلم را تکذیب کرده است.

عکس/ «هامون» زنده شد

عکس/ «هامون» زنده شد

جاری شدن سیلابهای اخیر ناشی از بارندگیهای مناسب در جنوب شرق کشور باعث آبگیری قسمتهایی از دریاچه هامون شد و حیاتی دوباره به این تالاب بین المللی بعد از حدود ۱۵ سال خشکسالی بخشید.

به گزارش فرارو، با وارد شدن آب به بستر هامون بعد از یک دوره خشکسالی 15 ساله، زندگی و حیات به منطقه سیستان برگشت.

بر اساس برآورد کارشناسان طی هفته جاری کمتر از 10 درصد پهنه 560 هزار هکتاری هامون آبگیری شده که حدود 400 هزار هکتار آن داخل خاک ایران قرار دارد.

هامون یکی از تالابهای مهم دنیا و بزرگترین دریاچه آب شیرین در سراسر فلات ایران محسوب می شود که مشترک بین ایران و افغانستان و دارای سه بخش هامون پوزک، هامون صابوری(شاپوری) و هامون هیرمند است که در مجموع تالاب بین المللی هامون را تشکیل می دهند.

این تالاب در سیستان و بلوچستان و در فاصله 200 کیلومتری شمال زاهدان مرکز این استان در حوره آبریز پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیم روز واقع شده است. عکس های اکبر توکلی عکاس ایرنا از هامون را در زیر می بینید.