Wednesday, December 9, 2009

ضرب و جرح شدید مجید توکلی هنگام بازداشت و خبرهای جعلی رسانه‌های دولتی


چهارشنبه، ۱۸ آذر، ۱۳۸۸
مجید توکلی دانشجویی بازداشتی که در روز 16 آذر توسط ماموران امنیتی با ضرب و جرح شدید بازداشت شده بود، با تدوام شکنجه‌ها روبه‌رو است.

مجید توکلی دانشجویی بازداشتی که در روز 16 آذر توسط ماموران امنیتی با ضرب و جرح شدید بازداشت شده بود، با تدوام شکنجه‌ها روبه‌رو است.


به گزارش هرانا به نقل از واحد زندانیان مجموعه فعالان حقوق‌بشر در ایران، مجید توکلی روز گذشته در دانشگاه امیرکبیر هنگامی که همراه دیگر دانشجویان قصد خروج از دانشگاه را از در حافظ داشت، توسط مامورانی که در یک خودروی ون سفید بدون پلاک و یک پژوه 405 پلاک دولتی منتظرش بودند بازداشت شد.


ماموران امنیتی در هنگام بازداشت آقای توکلی در محدوده چهارراه کالج او را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند. ضرب و شتم این فعال دانشجویی به حدی بوده که عابران و رهگذاران را شوکه کرده است.


شاهدان عینی به مجموعه گفتند، بعد از سخن‌رانی توکلی در دانشگاه امیرکبیر تعدادی از دانشجویان قصد همراهی کردن او از دانشگاه را داشته‌اند. با کمک دانشجویان و مردم، توکلی کاپشن تیره‌ی خود را با یک کاپشن کرم رنگ، عوض کرده و همراه چند فعال دانشجویی دیگر از در منتهی به خیابان حافظ خارج شده و به طرف چهارراه کالج حرکت می‌کند.


در چهار راه کالج یک ون سفید و یک پژوه 405 راه مجید و چهار همراه او را می‌بندند و بعد از ضرب و شتم شدید وی را به زور و با خشونت سوار ماشین می‌کنند.


یکی از شاهدان عینی که از دانشجویان محروم از تحصیل دانشگاه امیرکبیر است به مجموعه گفت: «عکس‌های خبرگزاری‌های دولتی و گزارشات آنان کاملا ساختگی بوده و مصداق بارز استفاده‌ی حکومت از روش‌های غیراخلاقی علیه فعالان دانشجویی و مدنی در ایران است.»


این در حالی است که طبق گزارش‌های دریافتی مجید توکلی در یک بازدشتگاه واقع در خیابان نجات الهی مورد شکنجه ماموران امنیتی قرار گرفته و پس از آن به محل نامشخصی منتقل شده است. ماموران امنیتی با کمک رسانه‌های هوادار دولت امروز سعی بر جعل واقعیات خبر بازداشت مجید توکلی با توجه به نوع بازداشت‌اش را داشته‌اند. شاهدان عینی خبرهای رسانه‌های حامی دولت احمدی‌نژاد را کاملا تکذیب کرده اند.


این نوع بازداشت که همراه با ضرب و شتم شدید این دانشجو بوده است و همراهی رسانه‌های امنیتی، نگرانی‌ها نسبت به وضعیت این فعال دانشجویی را بیش‌تر کرده است.


لازم به یادآوری است، مجید توکلی دو سال پیش نیز به مدت 15 ماه به اتهام چاپ نشریات جعلی در زندان بود که بعد از این مدت از اتهامات وارده تبرئه شد. او در مدت زندان 70 مورد از شکنجه‌های صورت گرفته بر روی خود را افشا کرد.


هم‌چنین او بار دیگر در مراسم بزرگداشت مهندس بازرگان که لغو شده بود بازداشت و مدت 115 روز را در سلول‌های انفرادی بند 209 زندان اوین گذارند و اخیرا با تودیع وثیقه سنگین آزاد شده بود.


هرانا

دستپاچگی خبرگزاری امنیتی فارس برای توطئه جدید علیه چهره های جنبش دانشجویی


برگزاری امنیتی فارس که نقش تربیون اصلی کودتاچیان را در پس از انتخابات بر عهده داشته است در خبری در تلاش برای توطئه بر علیه فعالین دانشجوی دچار دستپاچگی شده است.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر، نیروهای امنیتی که خشم خود را نتوانسته اند از سخنان شجاعانه مجید توکلی در تجمع روز دانشجو در دانشگاه امیرکبیر پنهان کنند، علاوه بر بازداشت وی، عکس هایی از مجید توکلی با چادر و مقنعه منتشر کرده اند.

خبرگزاری فارس که نقش بولتنی برای لجن پراکنی را ایفا می‌کند تا نقش یک خبرگزاری، در خبر اعتراف کرده است که مجید توکلی نماد مقاومت جنبش دانشجویی ایران است و بدین وسیله سعی کرده است تا چهره وی را تخریب کند.

نکته جالب توجه اینکه خبرگزاری فارس در همین خبر خود دچار دروغگویی دیگر هم شده است. در حالیکه مجید توکلی از آغاز سال تحصیلی جاری با تأیید وزارت علوم برای ادامه تحصیل به بندرعباس تبعید شده و در آنجا مشغول به ادامه تحصیل بود، فارس وی را دانشجوی اخراجی به دلیل مشکلات آموزشی عنوان کرده است تا سعی کند بدین وسیله نیز وی را تخریب کند.

این خبرگزاری در نکته‌ای جالب توجه همچنین ذکر کرده است: «حمله به اهل بيت نيز دستمايه‌ای بود براي حمله به رهبريت نظام.»

به نطر می‌رسد خبرگزاری فارس آنچنان با عجله عمل کرده است که اهل بیت را نیز دستمایه لجن پراکنی خود قرار داده و بدین ترتیب اعتراف کرده است که آیت الله خامنه ای در نظر این خبرگزاری از اهل بیت مهمتر است.

لازم به یادآوری است اشاره فارس به جعل نشریات دانشجویی در دانشگاه امیرکبیر در سال 86 است که طی آن نیروهای امنیتی کشور، نشریاتی دانشجویی برای ضربه زدن به فعالین دانشجویی پلی تکنیک جعل کردند.

(عکس منتشر شده توسط خبرگزاری فارس)
نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ هجدهم آذر ۱۳۸۸ برابر با نهم دسامبر ۲۰۰۹ ، 14:24:23 توسط Morteza
نوع نگاه تحقیر آمیز به زن نگاه بنیادین اسلام به زنان است در جمهوری اسلامی زن را منشأ فساد جامعه می‌‌دانند در افغانستان طالبان مدارس دخترانه را با شاگردانش منفجر می‌‌کنند و در دیگر کشور‌های اسلامی هم که وجه غالب دید اسلامی است زندگی‌ زنان به عنوان انسان درجه دوم بهتر از ایران نیست.درود بر شیر زنان ایران که اثبات کردند که یکی‌ از ارکان اصلی‌ مبارزه برای ریشه کن کردن ستم و نا‌ برابری در ایران هستند.

نوشته شده در تاريخ هجدهم آذر ۱۳۸۸ برابر با نهم دسامبر ۲۰۰۹ ، 12:42:38 توسط زویا
چه بهتر می یود اگر این عکس فتو شاپ نمی بود. مجید توکلی با پوشیدن جادر و مقنعنه فریاد رسای خود را برای حق ازادی انتخاب لباس به گوش مردم رسانده است . وی نه تنها مبارزی سیاسی بلکه مبارزی در عرصه فرهنگی و اجتماعی است. این گوساله های جمهوری اسلامی انقدر کودنند که هنوز نمی دانند که هر انسان حق دارد هر گونه لباسی که دوست دارد بپوشد و یا اصلا لباسی به تن نداشته باشد و این حق ابتدائئ انسان در هر جامعه ای است.

نوشته شده در تاريخ هجدهم آذر ۱۳۸۸ برابر با نهم دسامبر ۲۰۰۹ ، 12:37:20 توسط hapali
در فرهنگ مردسالار و زن ستیز اسلام از هر نوع آن چه شیعه چه سنی و طالبان، زن و متعلقات زن حقیر و بی ارزش هستند. این مردان ناانسان نمی‌دانند که موجودیت خود آن ها هم از زن است. ننگ و نفرت بر مردانی که شان اجتماعی زنان را فقط به خاطر جنسیتشان کمتر از مردان می‌دانند تا چه رسه‌ به جانوران انسان نمائی که زنان را حقیر و بی ارزش می‌دانند و مردی که لباس زنانه را بپوشد بدان خاطر تحقیر می‌کنند. مگر همین شما ها جانوران انسان نما در جریان 16 آذر از شیرزنان غران جامعه را کم دستگیر کردید؟ چقدر به ستوهتان آورده‌اند که از هیچ ددمنشی در حق این زنان و دختران رزمنده دریغ نمی‌کنید. برابری انسان ها تحت حاکمیتی متمدن خواست آنان است تا شما موجودات عهد عتیقی را به زباله دان تاریخ بسپارند. شما ننگ بشریت امروز هستید. از دست اندر کاران خبرگزاری فارس تا اهل بیت و تمام عمله و اکره اسلام سیاسی و تشیع سیاه و ......

نوشته شده در تاريخ هجدهم آذر ۱۳۸۸ برابر با نهم دسامبر ۲۰۰۹ ، 12:19:18 توسط همیشک
مجید توکلی، دانشجویی بازداشتی که در روز 16 آذر توسط ماموران امنیتی با مُشت و لگد و ناسزاهای امام زمانی شدید بازداشت شده و با تدوام شکنجه‌ها روبه‌رو است. عکس‌های خبرگزاری‌های دولتی و گزارشات آنان کاملا ساختگی بوده است! ماموران امنیتی در هنگام بازداشت دلاور «مجید توکلی»، در محدوده چهارراه کالج تهران، او را به شدت می زدنند. ضرب و شتم این مبارز دانشجویی به حدی وحشیانه بوده که عابران و رهگذاران را شوکه کرده بود!

نوشته شده در تاريخ هجدهم آذر ۱۳۸۸ برابر با نهم دسامبر ۲۰۰۹ ، 11:59:29 توسط mehrankhouzi@yahoo.com
هیچ تحقیر ی در کار نیست دختران میهن این ماده شیران دستکمی از پسران ندارند شبیه سازی مجید توکلی به زنان نباید مایه وهن او تلقی شود این فقط در فرهنگ آخوندی است که زن مایه ننگ است

نوشته شده در تاريخ هجدهم آذر ۱۳۸۸ برابر با نهم دسامبر ۲۰۰۹ ، 11:49:40 توسط خواننده
این رذالت فقط ذات ضد زن این رژیم را نشان میدهد . مثلا میخواهند به این وسیله مجید توکلی را خوار کنند. انگار زن بودن خوار بودن است. اینقدر این رژیم در کثافت و لجن فرو رفته که با این کارها مثلا میخواهد خودش را نجات بدهد اما با هر حرکت قبر خودش را گودتر میکند. ای بسیجی ها و پاسدارها و نیروی انتظامی مزدور رژیم. این را بشنوید: زن بودن عیب نیست اما آدم کشی و تجاوز و باتوم زدن به انسان بی دفاع جرم است. این کاری که شما میکنید جرم است و شما در دادگاه خلق محکوم هستید . این شمایید که منفور ملت هستید نه زنها و نه دانشجوها و نه مجید توکلی دانشجوی قهرمان. هر چه زودتر این را در کله پوکتان فرو کنید و خودتان را از این نیروی سرکوب بکشید بیرون و به مردم بپیوندید زودتر خودتان را نجات داده اید.

نوشته شده در تاريخ هجدهم آذر ۱۳۸۸ برابر با نهم دسامبر ۲۰۰۹ ، 11:22:00 توسط fatouhi
اين ويديوي سخنراني توكلي مبارز راه آزادي و دموكراسي ساعتي پيش از دستگيري است٠ چهره او در ويديو تطابقي با اين عكس ندارد ٠ زنده باد فتوشاپ٠ http://www.youtube.com/watch?v=ojeAIxXJt4o

نوشته شده در تاريخ هجدهم آذر ۱۳۸۸ برابر با نهم دسامبر ۲۰۰۹ ، 11:01:53 توسط keyvan
فکر ميکنون با اين کارها امثال مجید توکلی تحقير ميکنون اما مجید توکلی عزيزتر شده براي همه ما و حکومت آخوندي خوار تر

نوشته شده در تاريخ هجدهم آذر ۱۳۸۸ برابر با نهم دسامبر ۲۰۰۹ ، 10:48:45 توسط sabzi
اصلا همه سبزها بايد به خاطر توهيني كه به خانمها شده روسري سر كنند٠ مثل آن مرد ژاپني كه در رستوراني در ج ا (زمان موسوي) وقتي زنش را مجبور كردند روسري سر كند او هم روسري سرش كرد٠ در دنياي مدرن امروز كه مرد يا زن بودن فضيلت نيست و بسياري تغيير جنسيت مي دهند يك عده ريشو فتو شاپ ياد گرفته اند كه چه بگويند٠

نوشته شده در تاريخ هجدهم آذر ۱۳۸۸ برابر با نهم دسامبر ۲۰۰۹ ، 10:15:34 توسط مهدی
درود بر این مبارز. مگر مقنعه چه اشکالی دارد. زنان ایرانی مجبور به پوشیدنش هستند. با آنکه عکس فوتو شاپ است. به کوری چشم جمهوری اسلامی با مقنعه مجید خوش تیپ تر هم شده است. فارس بهتر بود این کار را نمیکرد حالا که دست به فوتو شاپ برده ماهم استادش هستیم فقط بگویند که کدام مانکن آمریکایی را با کله خامنه ای می پسندند. شوخی کردم سطح جنبش بالاتر از این حرفهاست. مجید جان غصه ندارد. روزی میرسد که باهم به این عکسها میخندیم.

نوشته شده در تاريخ هجدهم آذر ۱۳۸۸ برابر با نهم دسامبر ۲۰۰۹ ، 09:34:05 توسط MARYAM
معلومه اشغالهاي بسيجي بد جور از نطق اين جوان شجاع سوخته اند در ضمن با هر لباس وهر وسيله اي مبارزه با شما پست فطرتها عبادت است

از خبرگزاری "سپاه" انتظاری جز این دارید؟


این صفحه اول خبرگزاری سپاه "فارس" است که البته بعد از مدتی خجالت کشیده و آن را برداشتند. تعیین کننده سیاست این سایت با حسین شریعتمداری است. همچنان که روزنامه "ایران" را حسین شریعتمداری به ضمیمه کیهان تبدیل کرده است. این شیوه دروغ سازی که در عکس می بینید، ریشه ای 10 – 15 ساله در جمهوری اسلامی پیدا کرده است. نه آنکه قبلا رایج نبوده، اما در 10 – 15 سال اخیر دروغ با چنین بی پروائی را حسین شریعتمداری باب کرده است. همین شیوه درجریان قتل های زنجیره ای، درباره حمله به کوی دانشگاه در سال 78، درباره اردوی دفتر تحکیم وحدت در خرم آباد و در مقاطع مختلف، درباره حوادثی که افکار عمومی روی آن متمرکز شده به کار رفته است. سیمای جمهوری اسلامی نیز حداقل از آغاز انتخابات 22 خرداد تاکنون همین شیوه را دنبال کرده است. چنان که گوئی حسین شریعتمداری عضو هیات چند نفره سیاستگذاری صدا و سیما هم هست.

وقتی امثال محسنی اژه ای – از جمله کسانی که متهم به صدور فتوای قتل درجریان قتل های زنجیره ایست- دادستان کل کشور می شود و قاضی مرتضوی معاونش، وقتی سرتیپ نقدی شکنجه گر شهرداران نواحی تهران را رهبر چند سال در صندوق خانه پنهان می کند و حالا در آورده و فرمانده بسیج می کند، وقتی باصطلاح قضات قتل عام زندانیان سیاسی در سال 1367 گردانندگان اصلی قوه قضائیه و دادگاه ویژه روحانیت اند و... تعجب آور است دیدن چنین خبری در سایت خبرگزاری "فارس"؟

سخنان خاتمی پس از دیدار با ابطحی و بهزاد نبوی



سخنان خاتمی پس از دیدار با ابطحی و بهزاد نبوی
و در دیدار با خانواده زندانیان سیاسی بعد از کودتای 22 خرداد
انسان متاسف می شود
از روش هائی اعمال شده در بازجوئی ها



جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی پس از انتخابات روز عید غدیر با محمد خاتمی دیدار کردند. خاتمی در این دیدار طی سخنانی که صریح تر از تمام سخنرانی های دوران اخیر وی است گفت:



معمولا در روزهایی چون عید غدیر و سایر اعیاد، با بسیاری از عزیزترین عزیزانمان که با آنها سابقه همکاری و دوستی داشتیم و آنها را خدمتگزاران خوب نظام و جامعه و اهل فکر و تدبیر و ایمان می‌دانستیم هم دیدار داشتیم و چهره خوب و مصمم آنها را می‌دیدیم و افتخار می‌کردیم که نظام جمهوری اسلامی از این نیروهای مومن و مقاوم و مخلص برخوردار است اما امسال از دیدارشان محرومیم.

در آستانه انقلاب امام مصاحبه ای کردند که در آن از امام سئوال شد که این جمهوری اسلامی که شما می‌گوئید چیست؟ امام فرمودند پاسخ روشن است، جمهوری به همان معنایی است که هعه عالم قبول دارند.

جمهوری یعنی مردم انتخاب می‌کنند، حاکمانشان را تحت نظر قرار می‌دهند، می توانند به آنها انتقاد بکنند، می‌توانند آنها را بدون توسل به زور جا به جا کنند، حکومت‌ها در مقابل مردم مسئولند، ملاک و میزان رای مردم هست، مردم حرمت دارند، ارباب واقعی یک جامعه خود مردم هستند و حاکمان نه اربابان مردم که خدمتگزاران بر آمده از اراده مرم هستند؛ امام خمینی افزودند مراد از اسلامی اینکه ارزش ها و معیار های الهی و اسلامی بر جامعه حاکم باشد.

ما آزادی‌ها، حرمت انسان حقوق انسان، پیشرفت جامعه، توسعه همه جانبه کشور، رهایی از سلطه بیگانگان و استبداد را می‌خواستیم و می خواهیم ؛در عین حال می خواهیم یک سلسله معیارهای معنوی که اتفاقا غیبت آن در دنیای مدرن و دنیای امروز باعث مشکلاتی برای بشر امروز شده است، را داشته باشیم.

ما راهمان این راه بود که اگر تداوم پیدا می‌کرد و انشالله باید تداوم پیدا کند، می‌توانست و می‌تواند هم استبداد را به عنوان پدیده تلخ و زشت تاریخی از صحنه خارج کند و هم مانع سکولاریسم که انسان را از بسیاری معیارهای معنوی محروم می‌کند بشود.

بنده از حوادث جاری برای جمهوری اسلامی و نظام ناراحتم، به خاطر ستمی که می‌شود، از جمله دوستانی که الان در بند گرفتار هستند تا آنجا که آنها را می‌شناسم؛ جفاست که متهم به ضدیت با انقلاب، اسلام و مصالح کشور شوند؛ در حالیکه آنها حاضر بوده و هستند جانشان را فدای ارزش‌هایی بکنند که در انقلاب ما تجلی پیدا کرد.

ممکن است آنها دیدگاههایی داشته باشند که با برخی از دیدگاه‌های دیگر هماهنگ نباشد، اما در مقام عمل و ارزش‌های اصولی، بنده مطمئنم و هیچ تردیدی ندارم اکثر این افراد اگر نگویم از همه اینها، اغلب و اکثرآنها سرمایه‌هایی هستند که هزینه‌های که برای انقلاب پرداخته‌اند از بسیاری ازبازجویان و کارشناسان پرونده‌هایشان بیشتر است و امروز به جرم ضدیت با امام، انقلاب و چیزهای عجیب و غریبی متهم می‌شوند.

انسان متاسف می‌شود از روش‌هایی که در بازداشت‌ها، بازجویی‌ها، تشکیل دادگاه‌ها، صدور احکامی که متناسب با جرم نسبت داده شده نیست و دادگاهی که به گفته حقوقدانان خلاف موازین و ضوابط است به کار برده شد.

برای ۱۰روز مرخصی به انسان عزیزی (بهزاد نبوی) که در آستانه ۷۰ سالگی است، با آن بیماری‌های متعددی که دارد، ۸۰۰ میلیون تومان وثیقه می‌گیرند و بعد هم می‌گویند بلافاصله به زندان برگرد. آیا این کارها لطمه به نظام جمهوری اسلامی نیست؟

بنده بیش از اینکه دلم برای این عزیزان بسوزد که آمادگی پرداخت این هزینه را داشته‌اند و الحمدالله خانواده‌هایشان مقاومت‌هایی دارند که ما به آن افتخار می‌کنیم برای ستمی که به جمهوری اسلامی می‌شود غصه می‌‌خورم و رنج می‌برم.

به نفع نظام بود که در آستانه این اعیاد این دوستان عزیز آزاد می‌شدند. هنوز هم دیر نیست بیایم همه روش‌هایی را انتخاب کنیم که خیر آن به همه برسد.

همه باید دلمان برای اسلام و انقلاب بسوزد و در کنار همدیگر باشیم ولی باید کسانیکه دلسوز نیستند، از صحنه بیرون بروند، منظورم حذف آنها نیست بلکه می‌گویم محور کار نباید آنها باشند.

در حال حاضر بسیاری از اصولگرایان هم از این وضع ناراحتند، امروز حتی اصولگرایان عاقل را نیز حذف می‌کنند که این دیدگاه خطرناکی است و بنده هشدار می‌دهم که این امر به زیان جمهوری اسلامی است.

فرار رئیس سایت اتمی قم


تائید رسمی
فرار رئیس سایت اتمی قم


سخنگوی وزارت خارجه و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی خبر را تائید کردند، اما این سئوالات را خبرنگاران نکردند: شهرام امیری، یا قبلا در خدمت امریکا بوده و چون احساس کرده ممکن است لو برود از ایران گریخته، یا عوامل جاسوسی غرب در جمهوری اسلامی زمان سفر و مشخصات او را دراختیار امریکائی ها و فرانسوی ها گذاشته اند تا در سفر حج ربوده شود و یا متاثر از نارضائی از اوضاع حاکمیت و فشارهای عصبی ناشی از عذاب وجدان از ایران گریخته است.



سخنگوی جدید وزارت خارجه جمهوری اسلامی، روز گذشته در مصاحبه خبری خود، به این سئوال که چرا در باره ایرانیان وابسته به حاکمیت که در امریکا زندانی اند دولت اقدام نمی کند، پاسخ داد. شک نیست که در فضای بشدت بسته و سانسور زده که خبرنگاران خارجی هم جواز فعالیتشان لغو شده، طرح این سئوال هدایت شده بود تا پاسخ هدایت شده نیز داده شود و خبرگزاری ها مخابره کنند.

سخنگوی وزارت خارجه گفت که 11 ایرانی – وابسته به حکومت- در زندان های امریکا هستند که یکی از آنها "شهرام امیری" که درجریان سفر حج ناپدید شده است. او شهرام امیری را یکی از دانشمندان اتمی ایران معرفی کرد.

سخنگوی وزارت خارجه "ب" را گفت اما "سم الله" را نگفت.

شهرام امیری رئیس سایت اتمی قم "فردو" بوده است. فردی با چنین موقعیتی بدون تدابیر همه جانبه ایمنی و امنیتی از ایران خارج نمی شود. ضمنا مقاماتی در این سطح اصولا اجازه هیچ سفری به خارج ندارند مگر سفر حج. بنابراین؛ شهرام امیری یا پیش از سفر حج در خدمت سازمان های جاسوسی غرب بوده و یا پس از خروج از ایران به غرب پناهنده شده است. به این دلائل:

1- شهرام امیری چهره و نام آشنائی برای نه تنها مردم، نه تنها مطبوعات، بلکه برای اکثریت قریب باتفاق حکومتیان نیز نبوده است. بنابراین، چنین چهره ای را در عربستان شناسائی کردن و سپس ربودن او از دو حال خارج نیست: یا شوخی است! و یا حکایت از این واقعیت تلخ دارد که از بالاترین سطوح حکومتی و امنیتی اطلاعات مربوط به او را دراختیار امریکائی ها قرار داده بودند.

2- وی از ایران گریخته باشد. یعنی پس از خروج از کشور برای حج، فرصت را غنیمت شمرده و رفته امریکا!

در اینصورت نیز دو حالت قابل حدس است: یا از قبل مامور بوده و از یک جائی به او شک پیدا شده و از خارج به او گفته اند از ایران خارج شود و یا متاثر از مناسبات درون حکومت و برای فرار از عذاب وجدان از ایران گریخته است.

این واقعه، مربوط به دوران پیش از سفر احمدی نژاد به نیویورک برای شرکت در اجلاس سازمان ملل و افشای ناگهانی سایت اتمی قم توسط رئیس جمهور فرانسه در وسط همین اجلاس است.

البته برای رد گُم کردن ابتدا به سخنگوی سازمان مجاهدین خلق امکان دادند تا یک کنفرانس خبری در پاریس ترتیب بدهد و این خبر را بعنوان کشف سازمان مذکور اعلام کند.وبازالبته کیست که نداند این اطلاعات از جای دیگری به مجاهدین داده شد و آنها فقط نقش محلل را بازی کردند. مجاهدین خلق که قادر نیستند شهرک "اشرف" را در کنار بغداد حفظ کنند و پیش از یورش پلیس مبتدی عراق به این شهرک و برجای گذاشتن دهها کشته و مجروح نتوانستند بفهمند این پلیس می خواهد به شهرک آنها حمله کند و جان ساکنان شهر را نجات دهد، چگونه میتواند عکس ماهواره از تاسیسات اتمی ایران بدست آورد؟

بنابر همین شواهد، یکبار دیگر آن خبر و گزارشی جلب توجه می کند که در محافل حکومتی ایران زیر گوشی زمزمه می شود. یعنی نفوذ سازمان ها و فرقه های عجیب جهانی در حساس ترین ارگان های نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی. نفوذی که ماجرای شهرام امیری، از نشانه های آنست

«ابراز شگفتی» عربستان از گفته متکی در مورد ربودن شهرام امیری


راديو فردا : عربستان سعودی در واکنش به گفته وزیر خارجه جمهوری اسلامی مبنی بر ربوده شدن شهرام امیری، «یکی از کارکنان تاسیسات غنی‌سازی قم»، در خاک این کشور ابراز شگفتی و انزجار کرد.

این در حالی است که علی لاریجانی نیز «ربودن» آقای امیری را به آمریکا و «دسایس سعودی» نسبت می‌دهد.

منوچهر متکی، وزیر خارجه ایران، روز سه‌شنبه با اشاره به «شواهد موجود» آمریکا را متهم کرد که آقای امیری را که برای حج عمره در عربستان به سر می‌برده ربوده است و کشور عربستان را مسئول دانست.

به دنبال آقای متکی، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، نیز روز چهارشنبه «ربودن» دانشمند هسته‌ای ایران را به آمریکا و «با دسایس کشور سعودی» نسبت داد و اشاره کرد که «قبلا هم از این اتفاقات افتاده بود».

سخنگوی وزارت خارجه عربستان سعودی در گفت‌وگویی با روزنامه عربی الشرق‌الاوسط که روز چهارشنبه منتشر شد از «گفته‌ها و اتهامات تهران» ابراز شگفتی و انزجار کرد.

به گفته اسامه نوقالی، دولت عربستان سعودی به دنبال ناپدید شدن شهرام امیری دست به تحقیقاتی گسترده زده که «مدینه و تمام بیمارستان‌های منطقه مکه» را دربر گرفته است.

در حالی که آقای نوقالی هیچ اطلاعات دیگری از این «تحقیقات گسترده» ارائه نکرده است، وزارت خارجه ایالات متحده نیز روز سه‌شنبه از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

فیلیپ کراولی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در گفت‌وگو با خبرنگاران فقط گفت که «ما از ادعای ایران باخبریم»، اما «من اطلاعاتی در این باره ندارم».

پیش از منوچهر متکی، سخنگوی وقت وزارت خارجه جمهوری اسلامی، حسن قشقاوی، نیز خبر پناهندگی آقای امیری را رد کرده و عربستان را مسئول سرنوشت او دانسته بود.

آقای قشقاوی گفته بود: «شهرام امیری برای انجام سفر عمره مفرده به عربستان سفر کرده و در این کشور ناپدید شده است، ما پیگیر سرنوشت وی هستیم، خانواده امیری هم به‌شدت پیگیر هستند و مسئولیت عربستان در مورد سرنوشت آقای امیری پابرجاست.»

خبرگزاری فرانسه به نقل از برخی روزنامه‌های محلی عربستان سعودی می‌گوید شهرام امیری «دانشمند هسته‌ای» است و در ساخت دومین مرکز غنی‌سازی اورانیوم ایران در نزدیکی شهر قم با نام فوردو دست داشته است.

اعلام خبر وجود مرکز غنی‌سازی فوردو ابراز نگرانی و خشم آمریکا و متحدان اروپایی‌اش را به دنبال داشت و به تصویب یک قطعنامه علیه تهران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منتهی شد.
نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ هجدهم آذر ۱۳۸۸ برابر با نهم دسامبر ۲۰۰۹ ، 11:16:37 توسط Ramin 1
هوطن گرامی للک! منوچ متکی در زمانی که پست ( ناسلامتی ) سفارت حکومت پلید اخوندها در انکارا را داشت, دست به جنایات زیادی از جمله دزدیدن فرزندان راستین خلقهای قهرمان ایران, میزد. کشور میزبان او را با خواری و رسوائی جنجال اوری از ترکیه اخراج نمود.

نوشته شده در تاريخ هجدهم آذر ۱۳۸۸ برابر با نهم دسامبر ۲۰۰۹ ، 10:14:25 توسط للک
متکی از آن گروهی است که کارنامه سیاهی از خود در این چند سال برجای گذاشته است چه در دوره سفیر بودنش در توکیوی ژاپن و چه در این چند سال که ننگی ترین سالهای وزرات امور خارجه و رژیم است. دور نیست آنروزی که اموال این نابکار توسط مردم ایرانزمین مصادره شود.ما بیشماریم.به امید پیروزی ایران زمین و صاحبان واقعیش.

كانون نویسندگان ایران : تشدید ستم و سركوب راه به جایی نمی‌برد!


آزادگان! آزادی‌خواهان!
از منجنیقِ سركوب هم‌چنان سنگِ فتنه می‌بارد. روز جمعه ۱۳ آذر- روز مبارزه با سانسور- از برگزاری مراسم بزرگداشت محمد مختاری و محمدجعفر پوینده، جان‌باختگان راه آزادی و ستم‌ستیزی، جلوگیری كردند. روز بعد، شنبه ۱۴ آذر، در پارك لاله تهران به تجمع مادران عزاداری كه جگرگوشه‌های‌شان را در شكنجه‌گاه‌ها و خیابان‌ها به خون كشیده‌اند یورش بردند و ضمن ضرب و شتم بی‌رحمانه‌ی این سالخوردگان داغدار بیش از بیست تن از آنان را بازداشت و روانه سیاه‌چال‌ها كردند. دوشنبه ۱۶ آذر، روزنامه «حیات نو» را توقیف كردند. و سرانجام سركوب روزهای اخیر به اوج خود رسید و در طول روز و شب ۱۶ آذر مراسم مسالمت‌آمیزِ «روز دانشجو» با چماق و باتوم و گاز اشك‌آور و تیراندازی روبه‌رو شد و صدها تن از دانشجویان و مردم معترض و آزادی‌خواه دستگیر شدند.

مردم شریف و آزاده!
ما می‌پرسیم مگر نه این كه حاكمیت خود در دی‌ماه ۱۳۷۷ پذیرفت كه پوینده و مختاری و نیز پروانه اسكندری و داریوش فروهر توسط عناصر وزارت اطلاعات به قتل رسیدند؟ پس چرا مانع برگزاری مراسم یادبود این ستم‌كُشتگان می‌شود؟ مگر نه این كه قرار شد شكنجه‌گرانِ متولی كهریزك به جرم كشتار فرزندانِ مادران عزادار محاكمه شوند؟ پس چرا به تجمع توأم با سكوت این مادران یورش می‌برند و آنان را به ضرب مشت و باتوم بازداشت می‌كنند؟ مگر نه این كه آزادی مطبوعات و نشریات از جمله دست‌آوردهای انقلاب مردم در سال ۱۳۵۷ است كه حاكمیت كنونی قاعدتاً باید آن‌ها را پاس بدارد؟ پس چرا حتی همین نشریاتِ خودی را كه از سوی جناحی از خود حاكمیت منتشر می‌شوند برنمی‌تابد و آن‌ها را یكی پس از دیگری به محاق توقیف می‌برد؟ مگر نه این كه «روز دانشجو» در مخالفت با كودتای سیاه و ننگین ۲۸ مرداد و ورود نیكسون جنایتكار به ایران در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ شكل گرفت و حاكمیت كنونی ظاهراً خود را «میراث‌دار» آن مبارزه‌ی ضداستبدادی- ضدامپریالیستی می‌داند؟ پس چرا مراسم دانشجویان را این چنین وحشیانه در هم می‌كوبد؟

مردم آزادی‌خواه!
چنان كه در یكی از بیانیه‌های اخیر اعلام كرده‌ایم، حاكمیت در مسیری افتاده است كه ادامه حیات خود را در تشدید بیش از پیشِ سركوب و ستم جست‌وجو می‌كند، راه بی‌بازگشتی كه فرجام آن از هم‌اكنون روشن است: آنان كه باد می‌كارند، توفان درو خواهند كرد. پاسخ پرسش‌های بالا را در این واقعیت عریان باید یافت. ما تشدید ستم و سركوب را محكوم می‌كنیم و بر اساس منشور خود آزادی بیان بی‌هیچ حصر و استثنا را حق مسلّم همگان می‌دانیم و بر آن پای می‌فشاریم. به نظر ما، آن چه گذشت همه از مصادیقِ بارزِ سركوبِ آزادی بیان است.

كانون نویسندگان ایران
۱۷ آذر ۱۳۸۸

فيلم : محمود خائن آواری گردی / ۱۸ آذر دانشگاه شریف

امروز ۱۸ آذر ۸۸ دانشجویان دانشگاه شریف باری دیگر دست به راهپیمایی زدند. علت این راهپیمایی دستگیری بیش از ۷ تن از دانشجویان شریف و دانشگاههای دیگر از جمله دانشگاه تهران در روزهای ۱۶ و ۱۷ آذرماه در پی تظاهرات سرتاسری دانشجویان علیه دولت کودتا در روز دانشجو بود. دانشجویان در دانشگاه به راهپیمایی و سر دادن شعار پرداختند و روبه روی درب اصلی دانشگاه تجمع کرده و شعار میدادند. در انتهای راهپیمایی قرار مبنی بر آن شد که تا تمام داشجویان در بند آزاد نشوند این تظاهرات ادامه خواهد داشت.::::در ویدیوی حاضر دانشجویان در سالن ابن سینا تجمع کرده و روبه روی بسیج دانشجویی شعار دادند

فيلم : زیرگرفتن یکی از تظاهرکنندگان در یزد توسط مزدوران رژیم - 16 آذر


نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ هجدهم آذر ۱۳۸۸ برابر با نهم دسامبر ۲۰۰۹ ، 11:29:13 توسط حميدجان
اينها سگهاى هارى هستند كه توسط رژيم ناب محمدى براى سركوب مردم تربيت شده اند٠ زورهاى آخرشونه وقتى ارباباشون به موقع به سوريه ولبنان فرارى بشوند على ميماند و حوضش ٠

نوشته شده در تاريخ هجدهم آذر ۱۳۸۸ برابر با نهم دسامبر ۲۰۰۹ ، 11:24:31 توسط روزشمار
آگر اين عمل در كشور ديگري مثل چين رخ ميداد, صداي همه بلند ميشد, اما ايران اسلامي است و بي خيال! وحشي تر و گانگستر از رژيم اسلامي پيدا ميشود؟! هرگز!

نوشته شده در تاريخ هجدهم آذر ۱۳۸۸ برابر با نهم دسامبر ۲۰۰۹ ، 11:13:11 توسط آرش
از عزیزانی که توانایی ارسال این فلیم را به خبر گزاری بین المللی دارند تقاضا میشود به وظیفه ملی و هموطن دوستی‌ خود همت گمارند .عکاس و هموطن دلیر هنرت جاودانه خواهد ماند،قول میدهم...

نوشته شده در تاريخ هجدهم آذر ۱۳۸۸ برابر با نهم دسامبر ۲۰۰۹ ، 11:09:02 توسط یک ایرانی
واقعا شرم آوره ؟؟؟؟؟؟؟؟

نوشته شده در تاريخ هجدهم آذر ۱۳۸۸ برابر با نهم دسامبر ۲۰۰۹ ، 10:57:29 توسط keyvan
به زودي جوابو اين همه وحشگيري با گلوله ميگيرين

نوشته شده در تاريخ هجدهم آذر ۱۳۸۸ برابر با نهم دسامبر ۲۰۰۹ ، 10:42:33 توسط simi
اينا زدن به سيم آخر