Monday, June 29, 2009

همایش بزرگ درامریکا

راهپیمائی ایرانیان آلمان و شماری از کشورهای اروپائی، روز گذشته در شهر "کلن" واقع در مرکز آلمان با شکوه بسیار برگزار شد. شمار شرکت کنندگان دراین راهپیمائی را چندین هزار تخمین زده اند. راهپیمائی از یک مسیر طولانی خود را به مرکز این شهر پرجمعیت آلمان رساندند و در آنجا، علاوه بر سخنان کوتاهی که یکی از جوانان ایرانی به سخنگوئی از جانب ترتیب دهندگان این راهپیمائی ایراد شد، یک نماینده سرشناس پارلمان آلمان بنام "لاله اکگون" و همچنین نماینده حزب سبزهای آلمان نیز که دراین مرکز به تجمع ایرانیان پیوسته بودند طی سخنانی سرکوب مردم ایران در روزهای پس از انتخابات در ایران را محکوم کردند. آنها نیز از دولت آلمان خواستند تا دولت احمدی نژاد را به رسمیت نشناخته و تحریم سیاسی کند. درود پرشور آنها خطاب به ملت ایران و درک و عظم راسخ آنها برای دفاع از رای و آزادی خود، با تشویق جمع گسترده حاضر در تجمع روبرو شد. شمار زیادی از شهروندان آلمانی نیز در مسیر این راهپیمائی و بعنوان همراهی و همگامی با آنها، پارچه های سبز بدست گرفته و آن را از پنجره خانه های تکان می دادند و یا در پیاده روها ایستاده و راهپیمایان را با کف زدن تشویق می کردند. گفته می شود از جانب این جمع، قرار است نامه ای تسلیم دولت آلمان شود که در آن تحریم سیاسی دولت ایران خواسته شده است. همچنین گفته می شود، نامه دیگری در دست تهیه است که بموجب آن از اتحادیه اروپا خواسته خواهد شد، گزارش دقیق و مستندی از آراء ایرانیان خارج از کشور ارائه شود، تا تقلب در آراء ایرانیان خارج از کشور نیز بعنوان نمونه ای از تقلب گسترده در انتخابات ایران بررسی شود.

همچنین از امریکا اطلاع رسیده است که امروز(یکشنبه) قرار است در کالیفرنیای جنوبی بزرگترین همایش اعتراضی ایرانیان برگزار شود. این همایش نیز که بصورت خودجوش سازمان یافته قرار است در مقابل ساختمان "فدرال" امریکا در لس آنجلس برپا شود و به همین منظور و با توجه به گسترده بودن منطقه، سرویس های ویژه اتوبوس برای انتقال ایرانیان به این محل در نظر گرفته شده است. هنرمندان ایرانی مقیم امریکا قرار است در صف نخست این راهپیمائی و تجمع حرکت کنند.

هم درتظاهرات ایرانیان کشورهای اروپا که روز گذشته در شهر کلن برپا شده و هم در همایشی که قرار است امروز در لس آنجلس برپا شود، شعارها و خواسته های ایرانیان همان است شعارها و خواسته هائی بوده و قرار است باشد که مردم در ایران طرح کرده اند و هر کس با هر گرایش و وابستگی سیاسی از این شعارها فراتر نرفته و نخواهد رفت.

گزارش دریافتی از میدان ولیعصر تلاش ادامه دار برای به حرکت در آمدن یک زنجیره انسانی

بعد از ظهر دیرور، حلقه های یک زنجیره انسانی که در جستجوی فرصت برای وصل به هم بودند در امتداد خیابان ولی عصر براه افتاد. در میدان تجریش عده زیادی در پیاده رو دست های یکدیگر را گرفتند و به حرکت در آمدند. در پارک ملت، پیچ شمیران، میدان ونک
و میدان ولی عصر نیز عده زیادی در پیاده روها عملا به این زنجیره انسانی پیوسته بودند. این حرکت، علیرغم حضور تعداد زیاد لباس شخصی های موتور سوار و باتوم بدست که درکنار نیروهای انتظامی در مسیر حرکت مستقر بودند یکبار دیگر ثابت کرد که مردم با ترس وداع کرده اند. نیروهای ضد شورش موتورسوار با چراغ روشن در خیابان مانور وحشت می دادند، اما جمعیت به راه خود ادامه می داد. در کوچه های فرعی میدان ولی عصر نیروهای انتظامی به حال آماده باش بودند. لباس شخصی ها بصورت دو ترکه بر موتور کنار پیاده روها ایستادند و بی سیم بدست گزارش لحظه به لحظه میدادند.

تلفن های منطقه ولی عصر قطع است و برق نیز از عباس آباد تا ولی عصر و منطقه یوسف آباد قطع بود. ساعت 6 تا 7 درگیری ها با نیروهای انتظامی و لباس شخصی در میدان ولی عصر آغاز شد.

گزارش دوم
هلی کوپتر های نظامی در آسمان تهران باز به پرواز درآمدند. به خصوص سمت ولیعصر این هلی کوپتر ها مدام در حال پرواز بودند.
از ولی عصر تا ونک هر 20 قدم 6 مامور لباس شخصی با موتور و باتوم همراه نیروی انتظامی ایستاده بودند. جمعیت زیادی آمده بودند و در یک سمت خیابان راه می رفتند و کاملا واضح است که برای خرید نیامده بودند.

شمال تهران کاملا وضعیت نظامی و پاد‌گانی دارد. برق هم مدت زیادی قطع بود. موبایل‌ها در منطقه تجریش و ولی عصر آنتن نمی‌دهد.
نیروهای نظامی و لباس شخصی مانع شکل گیری زنجیرانسانی بود.
از میدان فردوسی تا میدان انقلاب هم وضع همینطور بود. هیچکس حرف نمی زند، سکوت و حرکت.
از میدان آزادی تا توحید و از انقلاب تا بلوار کشاورز از خیابانهای ولیعصر تا تمام کوچه ها و پارکها نیروهای انتظامی مستقر بود. کامیون ها سر خیابانها مستقر بودند.

موتور سیکلت های جدید زیرپای چماقداران گذاشته اند. علیرغم همه این تدابیر و این حضور گسترده نظامی مردم در مسیری که اعلام شده بود حضور یافتند.

حمله به دفتر خبرگزاری "پانا"

یکشنبه شب بسیج مسلح، هم زمان با برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله بهشتی در مسجد قبا به خبرگزاری پانا وابسته به وزارت آموزش و پرورش حمله ور شدند و بدون نشان دادن مدارک هویتی خواستار تعطیل کردن و بستن درب خبرگزاری شدند. در پی این اقدام، مدیر عامل خبرگزاری پانا خواستار خروج مهاجمان از مکان خبرگزاری شد اما آنان اقدام به تیر اندازی هوایی کرده و وی را مورد ضرب وشتم قرار دادند و سپس متواری شدند.

گفتنی است مهاجمان پس از حمله اقدام به ربودن ریاست حراست سازمان دانش
آموزی شهر تهران نموده که تا این لحظه از وی خبری در دست نیست. مهاجمین بسیجیان کانون دانش آموزی شهید مفتح بودند که از بسیجیان عضو وزارتخانه و سازمان های دولتی بوده اند، به این خبرگزاری حمله کرده اند این خبرگزاری در دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی تاسیس شده است.

70 در صد از آن 10 در صد با یک خودکار و یک خط نوشته شده بود

بازی موش و گربه میان محسن رضائی و شورای نگهبان و همچنین رضائی و احمدی نژاد روز گذشته و تا آستانه نمایش تلویزیونی شورای نگهبان و شمارش نمایشی ده در صد آراء نیز ادامه پیدا کرد. دیروز روی خروجی سایت تابناک که پایگاه خبری محسن رضائی است گزارشی منتشر شد که ساعات زیادی دوام نیآورد. بموجب این گزارش مستند به عضو ارشد ستاد انتخاباتی محسن رضائی بود، وی که امیدوار رضائی نام دارد با مسخره کردن بازشماری 10 در صد آراء در تلویزیون گفته بود:

در برخی صندوق‌ها 70 درصد آرا با یک خودکار و یک خط نوشته شده است.

هم مردم و هم آنها همه میدانیم هر کس چقدر رای آورد؟ وبلاگ زیتون

اولش مردم راضی بودند به عوض شدن رئیس جمهور.با امید به عوض شدن شرایط رفتیم رإی دادیم .بعد از تقلب عجولانه و تبریک عجولانه تررهبر, مردم خیلی محترمانه گفتند ما قبولنداریم, آرا باید بازشماری بشود. هنوز راضی بودیم, رهبر باشد, تشخیص مصلحت باشد.شواری نگهبان باشد, به جهنم! حتی آن قانون اساسی کوفتی با هزار اشکال سرجاش باشد. فقط احمدی نژاد نباشد...خودمان سر صندوق ها بودیم خبر داشتیم حدودا هر کس چند رای آورده, پس اعتراض کردیم. تجمع کردیم. هر جا می رفتیم احمدی نژاد هم همانجا تجمع می گذاشت. با وقاحت ما را خس و خاشاک و کثافت خطاب کرد. تجمع ها ادامه پیداکرد. این بار به گفته شهردار سه میلیون نفر در راهپیمایی مسالمت آمیز در تهران شرکت کردند . بدون یک کلمه توهین و فحش. خودشان باورشان نمی شد و باچشم های گشاد به این منظره نگاه می کردند. آخرش یکیشان تاب نیاورد و تیراندازی کرد...در تلویزیون مرتب به مردم معترض اوباش و اغتشاش گر گفته می شد. تحلیل گرانی آمدند و
هر چه مزخرف و دروغ از دهنشان بیرون آمد گفتند و برایمان خط و نشان کشیدند. عصبانی
تر شدیم. موبایل و اس ام اس و یاهو و فیس بوک و... به رویمان بستند روی تلویزیون های ماهواره ای پارازیرت انداختند. متحد تر شدیم. شب ها روی پشت بام دروغ گویی و دیکتاتوری این ها را فریاد زدیم. و مجبور شدیم(علی رغم لاییک بودن بعضی هایمان) از ظلم و جور شان به خدایی که ادعا داشتند می پرستندش و از او می ترسیدند پناه ببریم و الله اکبر بگوییم...برای گرفتن حقمان هر روز به خیابان رفتیم. با وقاحت گفتند اینها عامل بیگانه اند. ازاوباما و سارکوزی و براون دستور می گیرند. بمب گذار و مجاهد تقلبی تراشیدند و به
تلویزیون آوردند. مکالمه تلفنی تقلبی پخش کردند که مثلا زنی از انگلیس رهبری جنبش را
در دست دارد.هرچه دروغ گفتند و سعی کردند از هم جدایمان کنند متحدتر شدیم و عزممان برای گرفتن حقمان جزم تر شد. دیگر نمی توانستیم در خانه بمانیم. بهمان توهین شده بود. هر روز با همدیگر در خیابان قرار می گذاشتیم.اما هر روز بدون دلیل مردم را به خاک و خون
کشاندند. بیش از ده نوع نیروی ویژه مثل سگ هار به جان مردم انداختند. راهپیمایی بزرگتری را تدارک دیدیم. خیلی از روزنامه نگارها, وبلاگ نویس ها و روشنفکران شچاعی که فکر می کردند رهبری جنبش در دست آنهاست دستگیر کردند و طبق خبرها چند نفرشان هنوز زیر وحشیانه ترین شکنجه ها قرار دارند.رهبر در نماز جمعه آمد به جای میانجی گری ,اعتقادمان را به سخره گرفت. و با آوردن کل سپاهش از سراسر ایران خواست ارعابمان کند.فهمیدیم ارتش 20 میلیونی بسیج که قرار بود از منافع ملت دفاع کند برای رویارویی با مردم تربیت شده اند. رئیس نیروی انتظامی با دماغ سفید شده از
شدت ترس آمد تلویزیون برایمان خط و نشان کشید که هر کس فردا به خیابان بیاید جانش
پای خودش است. کسانی که تا به حال ملتفت نشده بودند که خیابان ها هم مثل تمام ثروت این مملکت ارث پدری ایشان است و ابراز اعتراض در آن قدغن است حالیشان شد. خیلی هامان وصیت نامه نوشتند. خیلی هامان باورمان نمیشد رژیمی که با راهپیمایی میلیونی مردم آمده و سوار شده, بیاید روی همان مردم آتش بگشاید. دیروز گاز اشک آور و اسید و گلوله و باتوم
بود که و حشیانه بر سر و روی مردم فرود می آمد. در بیمارستان ها و درمانگاه ها هم در
امان نبودیم. خیلی ها به توصیه دکترها مجبور شدند با اسم دروغین و بدون استفاده
از دفترچه بیمه از شکستگی های دست و پایشان عکس بگیرند و یا بخیه شوند. تا تحت تعقیب قرار نگیرند. چه جوان هایی را سوار وانت و کامیون کردند و تا می خوردند با باتوم زدنشان و چون در زندان دیگر جایی نداشتند با لگد از ماشین به پایین پرتشان کردند. به زن حامله و پیرزن و پیرمرد هم رحم نکردند. چشم ها همه از گاز اشک آور سرخ بود.
بهترین صحنه ها همکاری مردم و باز گذاشتن درهای خانه به روی معترضین و
بدترین صحنه دیدن پیکر دختر زیبای ایران,ندا در فیلم بود که اشک به چشمان همه مان
آورد...امشب الله اکبرها سوز دیگر داشت. شعار مرگ بر دیکتاتور شدت بیشتری داشت. خیلی ها بعد از الله اکبر مرگ بر رهبر هم اضافه کرده بودند... و ندا جان, ندا جان راهت ادامه دارد...دیگر مردم فقط به عوض شدن رئیس جمهور راضی نیستند. دیگر رهبر و بقیه بالایی ها را نمی خواهند. همه احساس انزجار و نفرت داریم از حکومتی که به روی مردم پاک کشور گلوله می ریزد .تا آخرش با هم می مانیم. چون"اینان هراسشان ز یگانگی ماست."

بعد از یک نمایش مضحک تلویزیونی انتخابات باطل شده را شورای نگهبان تائید کرد!

شورای نگهبان، سرانجام پس از 10 روز و 6 روز مانور و وقت کشی، سرانجام شب گذشته در پایان یک نمایش تلویزیونی، نظر علی خامنه ای را تائید کرد و گفت که احمدی نژاد رئیس جمهور می ماند. یعنی اگر یک ملت هم بگوید نمی خواهیم، چون رهبر می خواهد، ملت بی خود می کند که نخواهد!

آن نمایشی که از تلویزیون پخش شد، شمارش 10 در صد آراء بود. آرائی دو هفته وقت داشتند آنها را برای این نمایش تلویزیونی بنویسند و یا از صندوق های دیگر در آورند و به آن صندوق هائی که در تلویزیون به نمایش گذاشته شد بریزند.

آن فریاد میرحسین موسوی علیه سلطه دروغ و ریا بر جامعه و دروغگوئی احمدی نژاد بعنوان سمبل دولتمردان، دیشب یکبار دیگر در سیمای جمهوری اسلامی به نمایش در آمد. مردم در این دو هفته، از دهان رهبر و دیگر مقامات و از صدا و سیمای جمهوری اسلامی جز دروغ نشنیدند و حالا به این باور رسیده اند که در گذشته نیز جز دروغ به آنها گفته نشده است. هیچ پیوندی میان حکومت و مردم برقرار نمانده است و نمایش رای شماری دیشب در تلویزیون نیز میخ دیگری بود بر تابوت این اعتماد.

شورای نگهبان که خود یک سر کودتائی است که نیروی نظامی اش دیروز در گسترده ترین سطح در تهران استقرار یافته بود، با تائید نتیجه انتخابات، خواست مهری قانونی بر کودتا بزند. اگر اندک یقینی به قبول ادعای خود توسط مردم داشتند، دست به چنان آرایش نظامی در سطح تهران – و قطعا در شهرهای دیگر- نمی زدند. بنابراین، حکم شورای نگهبان، در سایه چماق و تفنگ و تحت حمایت قوای نظامی و انتظامی و واحدهای موتور اوباش تحت امر شورای نگهبان ابلاغ شد.

با اعلام نظر شورای نگهبان که هنوز معلوم نیست که آیا همه اعضای این شورا آن را تائید کرده اند و یا اکثریت، بانگ "الله اکبر" مردم، زودتر از شب های پیش و بسیار گسترده تر بر بام ها آغاز شد. الله اکبر دیشب مردم، یعنی با تائید و یا بدون تائید شورای نگبهان، با تائید و یا بدون تائید رهبر، با حضور و یا بدون حضور نیروهای نظامی درخیابان ها، نتیجه انتخابات باطل است!

کار از این تائید ها و نمایش های تلویزیونی گذشته است و ادامه مقابله با مردم، جنبش اعتراضی را وارد مراحل دیگری خواهد کرد.

فیروزآبادی گفته بود!


رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، گفته بود که احمدی نژاد رفتنی نیست و نمی‌گذاریم برود. این وعده و خواست تا اینجا به قیمت یک بی آبروئی بین المللی، جدائی کامل مردم از حکومت و سقوط مشروعیت جمهوری اسلامی تمام شده است. امپراطوری بنیاد مستضعفان سالها در اختیار فیروز آبادی بود. از مناسبات و روابط اقتصادی سپاه باندازه اسرار اتمی حفاظت میشود. اما ماه برای همیشه زیر ابر نمی ماند

پیروز!


این عکس صبح روز رای گیری است. واقعا این چهره رئیس جمهوری است که به پیروزی انتخاباتی خود امیدوار باشد؟ یا رئیس جمهوری نگران سرانجام کودتائی که از آن آگاه است؟

وزير اطلاعات: برخى افراد بازداشت شده در ناآرامى ها، آزاد نخواهند شد

غلامحسين محسنى ‌اژه‌اى وزير اطلاعات جمهورى اسلامى گفت " كسانى كه در اغتشاشات دست داشته‌اند، شامل سه دسته تصميم‌گيرندگان، مجريان و افراد ضدانقلاب بودند. " وى ادامه داد: كسانى بودند كه وارد صحنه شدند و به اموال دولتى و عمومى صدمه وارد كردند كه نيروى انتظامى عده اى را در صحنه دستگير كرد. وى افزود، عده زيادى از اين افراد آزاد شدند و تعداد ديگرى ممكن است، آزاد شوند.
به گزارش خبرنگار خبرگزارى دانشجويان ايران(ايسنا) محسنى اژه اى در عين حال اظهار كرد: عناصر ِ – به گفته وى - «ضد انقلاب» آزاد نخواهند شد.

وزير اطلاعات جمهورى اسلامى عواقب بسيارى از مسائلى را كه پيش آمده است، به گردن آقاى موسوى و كسانى امثال او دانست.

کامبیز نوروزی و مهدی خزعلی دستگیر شدند


کامبیز نوروزی، دبیر حقوقی انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران بازداشت شد. یک منبع آگاه به بی بی سی گفت: کامبیز نوروزی روز یکشنبه در مراسم هفتم تیر مقابل مسجد قبا توسط نیروی انتظامی دستگیر شد.

گفته می شود آقای نوروزی در تماس تلفنی با خانواده اش گفته است که پرونده اش به دادگاه انقلاب ارسال می شود، اما زمانی که خانواده وی به دادگاه مراجعه کرده اند، اطلاعی در خصوص پرونده آقای نوروزی وجود نداشته است.

همچنین از محل بازداشت آقای نوروزی اطلاعی در دست نیست.

کامبیز نوروزی پیشتر عضو هیئت منصفه دادگاه مطبوعات و عضو هیئت تدوین کننده قانون مطبوعات در دوره مجلس هفتم بود.

بازداشت مهدی خزعلی

از ايران همچنين خبر می رسد که مهدی خزعلی مدیر انتشارات حیان و موسس موسسه فرهنگی انتشاراتی اباصالح روز يکشنبه پس از حضور در دادگاه ویژه روحانیت استان تهران بازداشت شده است.

بستگان آقای خزعلی به بی بی سی فارسی گفتند که وی روز يکشنبه به دادگاه ويژه روحانيت احضار شد و سپس با ارجاع پرونده به دادگاه انقلاب، آقای خزعلی به زندان اوين منتقل شد.

آقای خزعلی در روزهای اخير و در جريان اعتراض ها به نتايج انتخابات رياست جمهوری، از عملکرد دولت و نتايج انتخابات انتقاد کرده بود.

مهدی خزعلی، فرزند آيت الله ابوالقاسم خزعلی، از روحانيون تندرو و عضو مجلس خبرگان رهبری است. آيت الله خزعلی در پی علنی شدن انتقادهای فرزندش، از وی اعلام برائت کرد.

«محمد مصطفايی، وکیل دادگستری، دستگير شده است»


يک سازمان مدافع حقوق بشر به نام « نوجوانان را اعدام نکنيد » تاييد کرد که محمد مصطفايی وکيل دادگستری، در تهران دستگير شده است.

به گزارش اين سازمان، آقای مصطفايی حدود چهار روز است که در بازداشت به سر می برد و فقط توانسته است دو بار با خانواده اش تماس بگيرد.

آقای مصطفایی در وبلاگش مطالبی در مورد اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری و دستگیری فعالان اجتماعی و معترضان نوشته بود.
آقای مصطفایی بیانیه جمعی از وکلا در مورد دستگیری فتاح سلطانی، وکیل دادگستری و از فعالان حقوق بشر را نیز در وبلاگش منتشر کرد.

در این بیانیه آمده بود: «ما وكلاي دادگستري نحوه دستگيري و بازداشت عبدالفتاح سلطاني را نقض صريح و آشكار قانون اساسي و مقررات قانون آيين دادرسي كيفري مي‌دانيم و ضمن تأكيد بر رعايت اصول حقوقي از دولت ايران مي‌خواهيم با احترام به اين اصول به نقض مكرر حقوق شهروندان پايان دهد و نيز ضمن اعتراض به بازداشت گسترده فعالان اجتماعي و سياسي ازمقامات مسئول مي‌خواهيم فورا و بدون فوت وقت نسبت به آزادي كليه بازداشت شدگان اقدام نمايد.»

«کنکوری های در بند»، تیتر آخرین نوشته آقای مصطفایی است. وی در این نوشته می نویسد: «در حوادث چند روز اخیر گویا چندین نفر از کنکوری ها هم دستگیر شده اند. امروز پدر یکی از بازداشت شدگان که چند روز گذشته در محله خود توسط پلیس دستگیر شد به دفتر من آمد. خیلی نگران و مصطرب بود. می گفت که فرزندش ۱۸ سال بیشتر نداشته و برای اولین بار بود که پای صندوق رای رفت و در انتخابات شرکت کرد. این جوان دستگیر شده، به گفته پدرش مدت یک سال است که در حال مطالعه و درس خواندن بود.»

به گفته بيانيه ای که از سوی « نوجوانان را اعدام نکنيد » صادر شده، آقای مصطفايی وکالت بيش از ۲۵ متهم را به عهده دارد که همگی به دليل جرايمی که پيش از رسيدن به سن قانونی مرتکب شده اند، در خطر اعدام قرار دارند.

سازمان « نوجوانان را اعدام نکنيد » خواستار آزادی محمد مصطفايی شده است.

فدراسیون بین‌المللی حقوق بشر، یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های حقوق بشری روز یکشنبه اعلام کرد که از زمان آغاز سرکوب معترضین به نتیجه انتخابات ایران بیش از دو هزار نفر دستگیر و صدها نفر دیگر ناپدید شده‌اند.

اعتراض هاى شبانه پس از تاييد نتیجه انتخابات توسط شوراى نگهبان


ساعاتى پس از تاييد نتايج انتخابات رياست جمهورى از سوى شوراى نگهبان، هزاران نفر از مردم تهران با رفتن به بام خانه ها اعتراض هاى شبانه خود به انتخابات را از سر گرفتند.

به گفته شاهدان عينى، اعتراض دوشنبه شب از ساعت ده به وقت تهران آغاز شد و ۴۵ دقيقه نیز طول كشيد.

اين گزارش حاكى است كه معترضان، شعارهاى «الله اكبر» و «مرگ بر ديكتاتور» سر دادند و همزمان برق برخى مناطق پايتخت ايران نيز قطع يا دچار نوسان شد.

همچنين تماس از طريق تلفن هاى همراه براى مشتركان برخی مناطق تهران قطع شد.

دبير شوراى نگهبان غروب روز دوشنبه در نامه اى به وزير كشور ایران اعلام كرد كه صحت نتيجه انتخابات دهم رياست جمهورى را تاييد مى كند.

آيت الله احمد جنتى گفته است كه شكايات و اعتراض هاى رسيده وارد نيستند.

ساعاتی پیش از تاييد انتخابات، هزاران نيروى ضد شورش در خيابان هاى تهران مستقر شدند تا با هر گونه اعتراض احتمالى مقابله كنند.

تاييد انتخابات در حالى صورت مى گيرد كه نامزدهاى معترض نسبت به بى طرفى شوراى نگهبان ابراز ترديد كرده و گفته اند كه اغلب اعضاى اين شورا از يك نامزد خاص، محمود احمدى نژاد، حمايت مى كنند.

اعتراض ها در ايران از روز شنبه، ۲۳ خردادماه، پس از آن آغاز شد كه وزارت كشور جمهورى اسلامى ايران، محمود احمدى نژاد را برنده انتخابات رياست جمهورى معرفى كرد.

به دنبال اعلام این نتيجه، هزاران معترض به خيابان ها ريختند و پيروزى محمود احمدى نژاد را نتيجه «تقلب گسترده» در انتخابات دانستند.

مير حسين موسوى و مهدى كروبى نيز در بيانيه هاى مختلف، نتيجه انتخابات را ناشى از «شعبده بازى وزارت كشور و صدا و سيما» دانسته و آن را «مضحك» توصيف كردند.

اين دو نامزد با اشاره به آنچه كه «مهندسى آراء» در انتخابات عنوان كردند خواستار ابطال نتيجه آن شدند.

اين در حالى است كه آيت الله على خامنه اى، رهبر جمهورى اسلامى ايران، يك روز پس از برگزارى انتخابات بيانيه اى صادر كرد و در آن به محمود احمدى نژاد تبريك گفت و خواستار حمايت نامزدهاى «غير پيروز» از «رييس جمهور منتخب» شد.

ولى اعتراض هاى نامزدها و هواداران آنها از ۱۶ روز گذشته همچنان ادامه دارد و با سركوب شديد نيروهاى امنيتى، لباس شخصى و بسيج روبرو شدند.

در اين درگيرى ها مرگ حداقل ۲۰ نفر تاييد شده است و صدها شخصيت سياسى، فعال مدنى، روزنامه نگار، دانشجو و معترض نيز بازداشت شده اند كه از سرنوشت آنها اطلاعى در دست نيست.

مير حسين موسوى و مهدى كروبى هنوز به نظر شوراى نگهبان در تاييد نتايج انتخابات رياست جمهورى واكنشى نشان نداده اند ولى آقاى كروبى دو روز پيش در نامه اى با عنوان «اتمام حجت» به شوراى نگهبان، از اين نهاد خواسته بود كه مسئوليت تاييد انتخابات را به دوش رهبر ايران بياندازد.

وزیر اطلاعات: به موسوی گفتم این مسیر به جایی نمی رسد


غلامحسین محسنی اژه ای، وزیر اطلاعات ایران، در تلویزیون دولتی این کشور حاضر شده و در باره برخی از وقایع اخیر این کشور از جمله حوادث مربوط به پس از انتخابات ریاست جمهوری، اظهار نظر کرده است.

آقای محسنی اژه ای یکشنبه شب هفتم تیر (برابر با ۲۸ ژوئن) با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی از دیدارش با میرحسین موسوی، نامزد معترض به نتایج انتخابات خبر داد و گفت: "من به ایشان گفتم که این مسیری که شما می‌روید به جایی نمی‌رسد و اصرار شما بر ابطال انتخابات، جز زحمت برای شما و ما و مردم نتیجه دیگری ندارد."

وزیر اطلاعات ایران از "نحوه پی‌گیری اعتراض میرحسین موسوی نسبت به نتیجه انتخابات و پافشاری او بر ابطال انتخابات" انتقاد کرده است.

آقای موسوی خود را برنده دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می داند و معتقد است که در این انتخابات "تقلب" صورت گرفته است. او خواستار ابطال انتخابات و برگزاری مجدد آن شده و اعلام کرده که آماده پذیرش "حکمیتی مستقل" است.

مردم معترض به نتایج انتخابات طی روزهای گذشته در تهران و برخی از شهرهای بزرگ ایران دست به راهپیمایی و تجمع آرام زده اند.

وزیر اطلاعات ایران در باره این اعتراض ها گفته که "کسانی خواستند این حماسه پرشور مشارکت ‪ ۴۰‬میلیونی در انتخابات را به کام مردم ما تلخ کنند و دست به اقداماتی زدند که موجب زحمت خودشان، مسوولین و مردم شد اما آنها باید درس گرفته باشند."

"انقلاب مخملی ناممکن، برنامه ریزی برای انقلاب نرم"

در جریان اعتراض ها به نتایج انتخابات، به گفته مقام های دولتی دست کم ۱۹ نفر کشته و شمار زيادی نیز زخمی و مجروح شدند.

در عین حال شماری از فعالان سیاسی از جمله سیاستمداران سابق ایرانی که در ستاد های انتخاباتی نامزدهای اصلاح طلب فعالیت می کردند و برخی از شرکت کنندگان در اعتراض ها دستگیر شده اند.

آقای محسنی اژه ای در اين باره گفته است: "ما راضی نیستیم که هیچ کس حتی یک شب هم به زندان برود یا خونی از دماغ کسی بیاید اما هر دستگاهی موظف است به وظیفه خود عمل کند."

وزیر اطلاعات ایران بار دیگر به موضوع انقلاب های مخملی در ایران اشاره کرده و گفته هرچند انقلاب مخملی در ایران "ناممکن" است "، اما با وجود اين، "دشمن به دنبال این مساله بوده و بویژه پس از تشکیل دولت نهم و تجدید گفتمان انقلاب اسلامی و سیاست خارجی غیرمنفعلانه ، آنها در پی براندازی نرم برآمده اند."

به گفته این مقام ارشد امنیتی ایران "دشمن و مشخصا کشورهای آمریکا و انگلیس در این راستا برنامه‌های مختلفی را تحت پوشش های گوناگون نظیر آموزش اجرا کردند که افرادی مانند هاله اسفندیاری و رامین جهانبگلو را در رابطه با این مسائل دستگیر کردیم، اما دیدیم که زمینه محاکمه درست و حسابی اینها در دستگاه قضایی ما فراهم نیست."

پیشتر برخی از مقام های دولتی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در باره برنامه ریزی برای انقلاب مخملی در ایران هشدار داده بودند.

از جمله دو روز پیش از برگزاری انتخابات، یک مقام ارشد سپاه پاسداران، مخالفان اصلاح طلب محمود احمدی نژاد را متهم به تلاش برای انجام "انقلاب مخملی" کرده بود.

یدالله جوانی، رئیس دفتر سیاسی سپاه پاسداران، هشدار داده بود که "هر حرکتی برای انقلاب مخملی در ایران در نطفه خفه خواهد شد." آقای جوانی در مصاحبه ای با هفته نامه "صبح صادق" که متعلق به سپاه پاسداران گفته بود: "استفاده از یک رنگ خاص برای اولین بار در انتخابات نشانه ای از کلید خوردن پروژه انقلاب مخملی در انتخابات دهم است."

او به مبارزات انتخاباتی میرحسین موسوی، یکی از نامزدهای اصلاح طلب انتخابات اشاره کرده بود که در آن از رنگ سبز به عنوان نشان انتخاباتی استفاده می شود.

میرحسین موسوی و ستاد انتخاباتی او این اتهام را رد کرده ند.

حضور 'سنگین' پلیس در تهران همزمان با تایید نتایج انتخابات


گزارش ها از تهران حاکیست که همزمان با تایید نتایج انتخابات جنجال آفرین ریاست جمهوری توسط نهاد ناظر بر انتخابات، نیروهای امنیتی در روز دوشنبه حضور پررنگی در سطح شهر تهران داشته اند.

گزارش ها همچنین حاکی از درگیری هایی در مرکز تهران میان پلیس و تظاهرکنندگانی است که سعی داشتند یک زنجیره انسانی تشکیل دهند.

تلویزیون دولتی ایران بعد از ظهر دوشنبه گزارش داد که "تحقیقات کامل و جامع" شورای نگهبان بر پیروزی محمود احمدی نژاد که برخی رقبایش آن را آمیخته به تقلب می دانند، مهر تایید زده است.

به گزارش خبرگزاری رویتر شاهدان عینی در تهران می گویند پیش از اعلام این خبر توسط شورای نگهبان، حضور نیروهای امنیتی در برخی میدان ها پررنگ تر شد.

یک شاهد عینی گفت که افراد پلیس ضدشورش حضوری سنگین در بخشی از شمال ولیعصر داشته اند. خبرگزاری فرانسه نیز گزارش مشابهی را منعکس کرده است.

طی یک روز گذشته برخی معترضان از برنامه خود برای تشکیل یک زنجیره انسانی در خیابان ولیعصر خبر می دادند.

شاهدان عینی به نیویورک تایمز گفتند که گروه هایی از تظاهرکنندگان بعد از ظهر دوشنبه در طول خیابان ولیعصر راهپیمایی می کردند که جمعیت پس از شنیدن خبر تایید نتایج انتخابات، با صدای بلند شروع به سردادن شعار کردند. بنابه این گزارش دوشنبه شب بسیاری از معترضان بار دیگر از بام خانه فریاد اعتراض آمیز "الله اکبر" سر دادند.

یک روز پیشتر نیز گزارش شد که "چند هزار" معترض در حوالی مسجد قبا در اطراف مراسم هفتم تیر تظاهرات کردند که با برخورد نیروهای امنیتی متفرق شدند.

دولت ایران در ارتباط با پوشش بحران پس از انتخابات، محدودیت های شدیدی بر فعالیت خبرنگاران بی بی سی و سایر رسانه های خارجی در این کشور اعمال کرده است که تایید گزارش ها را مشکل می کند.

تایید نتایج
به گزارش منابع رسمی ایران، شورای نگهبان شامگاه روز دوشنبه 8 تير، پس از بازشماری 10 درصد از آرا، و رد شکایات معترضان، صحت دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را تایید کرد.

تاييد نتايج انتخابات رياست جمهوری پس از تمديد دوره قانونی شورای نگهبان و به رغم اصرار ميرحسين موسوی و مهدی کروبی دو نامزد معترض بر ضرورت ابطال انتخابات صورت گرفت.

آيت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان با ارسال نامه ای به صادق محصولی وزير کشور صحت انتخابات را تاييد کرد.

وزارت کشور ایران، پیشتر محمود احمدی نژاد را با 63 درصد آرا پیروز دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرده بود.
مطابق قوانین ایران، شورای نگهبان که مسئول نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور است، حداکثر 10 روز پس از انجام انتخابات فرصت دارد، نظر خود را درباره آن اعلام کند، اما با توجه با اعتراض مهدی کروبی و میر حسین موسوی دو نامزد اصلاح طلب به نتایج انتخابات و همچنین اعتراض محسن رضایی دیگر نامزد انتخابات به نتایج شمارش آرا، شورای نگهبان با موافقت آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی زمان بررسی نتایج انتخابات را تا روز دوشنبه هشتم تیر تمدید کرده بود.

احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، روز دوشنبه پس از بازشماری 10 درصد آرا، با ارسال نامه ای به صادق محصولی وزیر کشور ایران "شکایات و اعتراضات" نامزدهای معترض را وارد ندانست.

در نامه آقای جنتی به وزیر کشور ایران آمده است: "بدین وسیله اعلام می نماید پس از آگهی عمومی اعلام شکایات و اعتراضات نسبت به روند رأی گیری و برگزاری انتخابات، طبق ماده 80 قانون انتخابات ریاست جمهوری علاوه بر مهلت قانونی دریافت شکایات در دوره تمدید پنج روزه نیز نسبت به دریافت شکایات اقدام و متعاقب بررسی ها و رسیدگی های دقیق و همه جانبه از آنجا که بخش عمده ای از موارد اعلامی از مصادیق تخلف یا تقلب انتخاباتی خارج و بعضاً تخلفات مختصری که وقوع آن در اغلب انتخابات مشهود و غیرقابل اعتناست سرانجام شورای نگهبان با بررسی موضوع در جلسات عدیده و با وارد ندانستن شکایات و اعتراضات صحت انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری را طبق ماده 79 قانون انتخابات ریاست جمهوری مورد تأیید قرار داد."

پیش از تایید صحت انتخابات ریاست جمهوری، مهدی کروبی و میرحسین موسوی اعلام کردند که شورای نگهبان انتخابات را باطل کند و با برگزاری انتخابات مجدد، اعتماد عمومی را بازگرداند.

اعلام پیروزی آقای احمدی نژاد به فاصله چند ساعت پس از رای گیری 22 خرداد، به بزرگ ترين راهپيمايی ها و اعتراضات در تاريخ سی ساله جمهوری اسلامی انجاميد.

جرمی بوئن خبرنگار بی بی سی در تهران می گوید که این انتخابات جمهوری اسلامی را وارد فضای تازه و ناشناخته ای کرده است.

وی می افزاید که در این بحران انواع خطوط قرمز زیر پا گذاشته شده که از جمله محکومیت آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی از سوی بسیاری از مردم است.

جرمی بوئن می گوید که ایران شاهد مشاجره علنی و تفرقه در طبقه حاکم است و در جریان تجمعات انبوه مردمی ائتلاف وسیعی از مخالفان شکل گرفته است.

به گفته وی این جنبش از یک رهبری موثر محروم بوده است به همین علت مقام ها توانستند از طریق سرکوب امنیتی و بازداشت صدها، و به گفته برخی هزاران نفر، ابتکار عمل را به دست گیرند.

شورای نگهبان صحت انتخابات ریاست جمهوری ایران را تایید کرد


شورای نگهبان شامگاه روز دوشنبه 8 تير، پس از بازشماری 10 درصد از آرا، صحت دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را تایید کرد.

تاييد نتايج انتخابات رياست جمهوری پس از تمديد دوره قانونی شورای نگهبان و به رغم اصرار ميرحسين موسوی و مهدی کروبی دو نامزد معترض بر ضرورت ابطال انتخابات صورت گرفته است.

با اين حال، آيت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان با ارسال نامه ای به صادق محصولی وزير کشور صحت انتخابات را تاييد کرد.

وزارت کشور ایران، پیشتر محمود احمدی نژاد را پیروز دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرده بود.

مطابق قوانین ایران، شورای نگهبان که مسئول نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور است، حداکثر 10 روز پس از انجام انتخابات فرصت دارد، نظر خود را درباره آن اعلام کند، اما با توجه با اعتراض مهدی کروبی و میر حسین موسوی دو نامزد اصلاح طلب به نتایج انتخابات و همچنین اعتراض محسن رضایی دیگر نامزد انتخابات به نتایج شمارش آرا، شورای نگهبان با موافقت آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی زمان بررسی نتایج انتخابات را تا روز دوشنبه هشتم تیر تمدید کرده بود.

نامه دبير شورای نگهبان

احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، روز دوشنبه پس از بازشماری 10 درصد آرا، با ارسال نامه ای به صادق محصولی وزیر کشور ایران "شکایات و اعتراضات" نامزدهای معترض را وارد ندانست.

در نامه آقای جنتی به وزیر کشور ایران آمده است: "بدین وسیله اعلام می نماید پس از آگهی عمومی اعلام شکایات و اعتراضات نسبت به روند رأی گیری و برگزاری انتخابات، طبق ماده 80 قانون انتخابات ریاست جمهوری علاوه بر مهلت قانونی دریافت شکایات در دوره تمدید پنج روزه نیز نسبت به دریافت شکایات اقدام و متعاقب بررسی ها و رسیدگی های دقیق و همه جانبه از آنجا که بخش عمده ای از موارد اعلامی از مصادیق تخلف یا تقلب انتخاباتی خارج و بعضاً تخلفات مختصری که وقوع آن در اغلب انتخابات مشهود و غیرقابل اعتناست سرانجام شورای نگهبان با بررسی موضوع در جلسات عدیده و با وارد ندانستن شکایات و اعتراضات صحت انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری را طبق ماده 79 قانون انتخابات ریاست جمهوری مورد تأیید قرار داد."

پیش از تایید صحت انتخابات ریاست جمهوری، مهدی کروبی و میرحسین موسوی اعلام کردند که شورای نگهبان انتخابات را باطل کند و با برگزاری انتخابات مجدد، اعتماد عمومی را بازگرداند.
آقای کروبی ضمن اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده بودکه محمود احمدی نژاد را رئیس جمهوری ایران نمی داند و آقای موسوی نیز از مردم خواسته بود "به صورت مسالمت آمیز و با رعایت اصل عدم برخورد" به مخالفت خود نسبت به نتایج انتخابات ادامه دهند.

آيت الله علی خامنه ای، روز شنبه 23 خرداد، يک روز پس از برگزاری انتخابات و پيش از اعلام نظر شورای نگهبان، با صدور بيانيه ای، نتايج انتخابات را تاييد کرد و از محمود احمدی نژاد به عنوان رئيس جمهوری منتخب ياد کرد.

اعلام اين نتيجه، به بزرگ ترين راهپيمايی ها و اعتراضات در تاريخ سی ساله جمهوری اسلامی انجاميد.

در جريان درگيری ميان معترضان و نيروهای نظامی، امنيتی و بسيج، به گزارش منابع دولتی دست کم 19 تن کشته و شمار زيادی مجروح شده اند.

در عين حال، تعداد زيادی از فعالان سياسی، اعضای ستادهای انتخاباتی ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، روزنامه نگاران و حاضران در اعتراض ها بازداشت شده اند.

مرحله قانونی بعدی: تنفیذ حکم رئیس جمهوری

با تایید صحت دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، مرحله بعدی برای آغاز دوره دوم ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، تنفیذ حکم ریاست جمهوری او توسط آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران است.

پس از تنفيذ حکم رياست جمهوری از سوی رهبر ايران، رئيس جمهوری با حضور در مجلس شورای اسلامی سوگند ياد خواهد کرد.

انتخابات ریاست جمهوری ایران در روز 22 خرداد ماه برگزار شد و در جریان آن وزارت کشور ایران اعلام کرد که مجموع آرای اخذ شده در این انتخابات ۳۹ میلیون و ۱۶۵ هزار و ۱۹۱ رأی بوده است که نشان می دهد ۸۵ درصد واجدان شرایط در انتخابات شرکت کرده اند.

بر اساس گزاش وزارت کشور ایران، محمود احمدی نژاد در این انتخابات ۲۴ میلیون و ۵۲۷ هزار و ۵۱۶ رای (۶۲.۶۳ در صد آرا) را کسب کرده و پیروز انتخابات شده است.

دهنت بوی الله و اکبر میده

اینترنت بی نفس، موبایل ها قطع


با وجود گذشت بیش از ده روز از انتخاباتی که به کودتای سیاسی جناح راست منجر شد، هنوز وسایل ارتباطی در ایران دچار اختلال است و اغلب موبایل ها قطع و اینترنت بی نفس شده است.

دو روز مانده به انتخابات 22 خرداد ریاست جمهوری، مردم در ایران با نوع جدیدی از محدودیت و کنترل، البته از راه دور، مواجه شدند.چهارشنبه 20 خرداد ماه بود که بدون سرو صدا سرویس پیام کوتاه تلفن همراه یا همان"اس ام اس" در ایران قطع شد. برای قطع این سرویس هیچ توضیحی داده نشد.با این حال حامیان موسوی طی روزهای منتهی به انتخابات و پس از آن تمام پروژه های دولت برای "مهندسی انتخابات" و تقلب ها را به همین صورت به تمام نقاط کشور خبر دادند.

اماسرویس پیام کوتاه این مزیت را داشت که هم ارزان بود و هم با فشار دادن دکمه"send to all" این امکان وجود داشت که هر پیام در یک لحظه برای صد ها نفر ارسال شود. گیرنده هم به همین ترتیب عمل می کرد. از این رو پیام ها به صورت شاخه ای تنها طی چند دقیقه به همه کشور ارسال می شد.

حامیان موسوی و کروبی به این ترتیب محل تجمعات و راهپیمایی ها را به یکدیگر خبر می دادند.

شاید آخرین و مهمترین پیامی که به وسیله سرویس پیام کوتاه ارسال شد خبر خودکارهای پاک شونده بود که به مردم توصیه می کرد حتما برای رای دادن با خود خودکار ببرند؛ چون خودکارهایی که در حوزه ها وجود دارد پاک شونده هستند.پس از این پیام بود که سرویس ها به کلی قطع شد.



تکذیب قطع اس ام اس

در ابتدا بسیاری از مسولین از اختلال در سیستم پیام تلفنی اظهار بی اطلاعی کردند.در همین ارتباط سایت قلم نیوز، سایت رسمی میر حسین موسوی در روز21 خرداد نوشت: "خبرنگار قلم نیوز در تماس با مسئولان شرکت مخابرات علت این اختلال سراسری و بی سابقه را جویا شد. پاسخ این مدیران به سوال «چرا SMS کشور قطع شده است» را می خوانید:وفا غفاریان[رییس هیات مدیره شرکت مخابرات]: به هیچ وجه قطع نیست!"

این سایت همچنین از قول بقیه مسوولین نیز نوشت: "صابر فیضی[مدیرعامل شرکت مخابرات]: نه ! قطع نشده !. صدوقی[مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار]: کی گفته قطع شده؟!. داوود زارعیان[مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات]: تکذیب می کنم ! قطع نیست!.ابوالفضلی[مدیرکل روابط عمومی همراه اول]: قطع نشده ! من خودم چند دقیقه قبل پیامک فرستادم و ارسال شد!"

اما ارسال پیام کوتاه قطع شده بود. کمیته صیانت از آرای اصلاح طلبان هم که به ریاست محتشمی پور اداره می شد به این امر اعتراض کرد.با این حال سایت رسمی شرکت مخابرات تهران هیچ اشاره ای به قطع اس ام اس ها و یا وصل شدن آنها نکرد؛نه تکذیبی در کار بود نه تاییدی. در واقع>سایت رسمی شرکت مخابرات اساسا از سه شنبه قبل از انتخابات تا یکشنبه بعد از انتخابات هیچ خبری در سایت خود نگذاشت ولی سرانجام روز سه شنبه 26 خرداد طی خبری اعلام کرد: "پیامک، اینترنت و تلفن همراه قربانی انتخابات شده اند".

وزارت مخابرات علت این مساله را، بطور تلویحی، دستور مقامات امنیتی برای مقابله با شایعه سازان اعلام کرد.



اینترنت بی اینترنت

اما محدودیت تنها به اس ام اس ختم نشد.از روز جمعه 22 خرداد سرعت اینترنت درایران به شدت کاهش یافته است. این کاهش طی روزهای یکشنبه و دوشنبه به اوج خود رسید و در همین راستا اینترنت "dial up" هم به کلی قطع شده و شرکت های خدمات اینترنتی با کاهش پهنای باند مواجه شده اند. این کاهش ابتدا در حدی بود که حتی سایت های یاهو و جی میل نیز باز نمی شد. گفته می شود این دستکاری در مخابرات به این جهت صورت گرفته که از انتقال هر گونه خبر به خارج از کشور جلوگیری شود.و«هرگونه خبر» به طور عمده شامل گزارش تخلفات انتخاباتی و فیلم های ضرب و شتم مردم در خیابان ها می شود.

یکی دو روز پس از انتخابات بود که بی بی سی به نقل از روابط عمومی شرکت"نوکیا زیمنس" اعلام کرد ایران صاحب نرم افزار کنترلر بسیار پیشرفته ای است که با آن می تواند کل اینترنت داخل کشور را در ایمیل ها و مسنجر یاهو در اختیار خود داشته باشد.شرکت یاهو در قبال این ادعا سکوت کرد، اما گوگل آن را به شدت تکذیب و اعلام کرد امکان این کنترل در سرویس جی میل و گوگل تاک وجود ندارد.



تماس ناممکن

اما این تنها محدودیت در ارتباطات نبود؛ قطع تلفن های همراه نیز از یک روز پس از انتخابات به مشکلات افزوده شد. به این ترتیب که موبایل ها از اوایل عصر تا بامداد فردا قطع می شد و عملا تنها صبح ها امکان استفاده از موبایل وجودداشت.وضعیتی که هنوز هم ادامه دارد. بسیاری از موبایل ها قطع شده و به ویژه موبایل بسیاری از شخصیت های سیاسی از زمان انتخابات تاکنون به کلی قطع است. از جمله تلفن ثابت ستاد میر حسین موسوی که پیام تلفنی او در اعتراض به نتایج را برای هر کسی که به شماره 8393 زنگ می زد می خواند اما یک روز پس از انتخابات قطع شد.

قطع موبایل از ابتدای این هفته تنها به روز هایی محدود شده است که روز تجمع و راهپیمایی است؛اما کماکان سرویس اس ام اس همچنان قطع است و ایران اکنون وارد هجدهمین روزی شده که از این سرویس محروم است.این مساله شامل شرکت های خصوصی از جمله "تالیا" و" ایرانسل" هم شده است. به این ترتیب دولت شرکت های خصوصی را وادار به صرف نظر از سود اس ام اس کرده است.



برنامه اس ام اسی

اما طنز ماجرا اینجاست که صدا وسیما هرشب برنامه هایی ترتیب می دهد که در آن شماره ای را برای ارسال اس ام اس اعلام می کند. پس از چند دقیقه هم مجری برنامه به خواندن اس ام اس هایی می پردازد که برای تلویزیون ارسال شده است.

طنز آمیز ترین بخش این ماجرا آنجا بود که کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در برنامه گفت و گوی ویژه خبری به پرسش هایی پاسخ می داد که مجری برنامه همه آنها را بر اساس اس ام اس هایی مطرح می کرد که مردم فرستاده بودند. این مساله اعتراض بسیاری را برانگیخت. سایت تابناک، منصوب به محسن رضایی نیز این اقدام را نکوهش کرد، اما صدا و سیما همچنان به کار خود ادامه میدهد.

با این حال سلیمانی وزير ارتباطات و فناوري روز 3 تیر از مردم خواست براي حل مشكل پيامك ها كه پيش از برگزاري انتخابات رياست جمهوري ايجاد شده، صبر پيشه كنند. سایت تابناک هم به نقل از يک مقام آگاه در شرکت مخابرات نوشت: با آرام شدن جو اغتشاشات در تهران به احتمال قوي شبکه پيامک هاي 3 اپراتورتاليا، همراه اول وايرانسل در اين هفته وصل و دسترسي مشترکان تلفن همراه به شبکه پيامک امکان پذير مي شود". تا دیشب که این اتفاق نیفتاده بود؛ا مروز هم معلوم نیست.



--------------------------------------------------------------------------------

ویدئو: حضور مهدی کروبی در تجمع مسجد قبا

کروبی: با استناد به نظر آیت الله خامنه‌ای انتخابات را تائید کنید


مهدی کروبی، یکی از نامزدهای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نامه ای به شورای نگهبان خواهان آن شده تا این شورا با استناد به نظر آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران و واگذاری بار مسئولیت آن به او بر حسب مصلحت، انتخابات را تائید کند.

آقای کروبی در این نامه که روز یکشنبه، هفتم تیر منتشر شده گفته است که شورای نگهبان نباید اجازه دهد جایگاه این شورا در میان افکار عمومی بیش از پیش سقوط کند.

دبیرکل حزب اعتماد ملی در این نامه گفته است که این آخرین باری است که درباره انتخابات این دوره با شورای نگهبان "سخن منصفانه و دوستانه" می گوید.

آقای کروبی درباره پیشنهاد خود برای تائید انتخابات با نظر رهبر ایران به انتخابات مجلس سوم شورای اسلامی اشاره کرده که در پی اختلاف میان وزارت کشور و شورای نگهبان، این شورا به استناد به نظر آیت الله خمینی و واگذاری بار مسئولیت آن به ایشان، نتیجه این انتخابات را تائید کرد.

آقای خامنه ای طی چند نوبت به صورت علنی از انتخابات و نتایج آن دفاع کرده است.رهبر ایران یک روز پس از انتخابات گفته بود: "مشارکت بیش از هشتاد درصدی مردم در پای صندوق ها و رای بیست و چهار میلیونی به رئیس جمهور منتخب، یک جشن واقعی است."

این اظهارنظر آقای خامنه ای بدون اعلام نظر رسمی شورای نگهبان در مورد صحت انتخابات صورت گرفت.

آقای کروبی همچنین با اشاره به حضور مردم در انتخابات، بی توجهی به متن پیام 22 خرداد و تلاش در جهت تغییر آن را برای نظام نگران کننده و دارای عواقب جبران ناپذیر دانسته است

مهدی کروبی در این نامه بار دیگر از حمایت برخی اعضای شورای نگهبان از محمود احمدی نژاد سخن گفته و این سئوال را مطرح کرده که "آیا می توان به بی طرفی شورای نگهبان در جهت انجام وظایف قانونی اش امیدوار بود؟"

آقای کروبی خواهان ابطال انتخابات است و در نامه های قبلی اش با اشاره به "تخلفات پیش از انتخابات، تخلفات روز انتخابات و تخلفات در نحوه اعلان نتایج" اعلام کرده که "هر یک از آنها به تنهایی برای ابطال انتخابات کافی است."

هاشمى رفسنجانى پس از دو هفته، سكوت درباره انتخابات را شكست


اكبر هاشمى رفسنجانى، رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، پس از دو هفته سكوت در قبال حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری، خواستار رسيدگى به شكايات نامزدها به صورت دقيق و با رعايت انصاف شد.

آقاى رفسنجانى روز يكشنبه در ديدار با خانواده هاى كشته شدگان حادثه هفتم تير سال ۱۳۶۰، «تحولات اخير پس از انتخابات را فتنه اى پيچيده از سوى عوامل مرموز دانست» كه به گفته او، «ايجاد نفاق و جدايى ميان مردم و نظام و سلب اعتماد و اطمينان آحاد مردم را از نظام اسلامى را هدف قرار گرفته است.»

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در سخنان خود اشاره اى به ماهيت اين «عوامل مرموز» نكرده است.

به دنبال اعلام نتايج انتخابات رياست جمهورى در روز ۲۳ خردادماه كه در آن محمود احمدى نژاد به عنوان برنده انتخابات اعلام شد صدها هزار معترض با ريختن به خيابان هاى شهرهاى ايران نسبت به اين نتايج اعتراض كردند.

مير حسين موسوى و مهدى كروبى، نامزدهاى معترض نيز با رد نتايج اين انتخابات، آن را «مضحك» و ناشى از تقلب هاى گسترده و مهندسى آراء دانستند.

در جريان اعتراض هاى خيابانى كه با سركوب شديد نيروهاى امنيتى، بسيج و لباس شخصى ها صورت گرفت حداقل ۲۰ نفر كشته شدند.

در حالى كه اعتراض هاى خيابانى تا حد زيادى فروكش كرده است ولى اختلاف نظر بر سر انتخابات دهم رياست جمهورى همچنان در اوج خود قرار دارد و نامزدهاى معترض خواستار ابطال نتایج آن هستند.

سكوت دو هفته اى رفسنجانى

اكبر هاشمى رفسنجانى كه در هفته هاى پيش از انتخابات به شدت از سوى محمود احمدى نژاد و هواداران وى «مفسد اقتصادى» معرفى شده بود در دو هفته گذشته حاضر نشد تا در باره حوادث پس از انتخابات اظهار نظر كند.

این در حالی بود که بسیاری از رسانه ها این گمانه زنی را مطرح کرده بودند که هم اکنون جنگ قدرتی در نظام جمهوری اسلامی ایران بر سر آینده برخی از شخصیت های نسل اول انقلاب در جریان است.

در این گمانه زنی ها به طور مشخص به اکبر هاشمی رفسنجانی اشاره شد که به گفته تحلیلگران، سرنوشت سیاسی وی در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

آقای رفسنجانی روز يكشنبه در سخنانش به صورت صریح موضع خود را در قبال درگیری های پس از انتخابات اعلام نکرد و تنها به موضوع رسیدگی به شکایات اشاره کرد.

وی تمديد مهلت شوراى نگهبان از سوى رهبر ايران براى بررسى بيشتر نحوه برگزارى انتخابات را «ارزشمند» دانست و گفت: «اين اقدام با ارزش مقام معظم رهبرى، براى جلب اعتماد و اطمينان مردم به روند انتخابات بسيار موثر است.»

وى اظهار اميدوارى كرد كه «دست اندركاران بتوانند به طور دقيق و با رعايت انصاف و عدل و با همكارى كانديداها به اعتراض هاى قانونى به طور كامل رسيدگى كنند.»

شوراى نگهبان اعلام كرده است قصد دارد تا هيئتى ويژه براى بررسى روند انتخابات دهم رياست جمهورى تشكيل دهد ولى ابطال انتخابات را نپذيرفته است.

عباسعلى كدخدايى، سخنگوى شوراى نگهبان على ‌اكبر ولايتى، مشاور رهبر جمهورى اسلامى، غلامعلى حداد عادل، نماينده مجلس، گودرز افتخارجهرمى، حقوقدان، قربانعلى درى نجف‌ آبادى، دادستان كل كشور، محمد حسين ابوترابى، نماينده مجلس و محمدحسن رحيميان، رييس بنياد شهيد، را به عنوان اعضاى اين هيئت ويژه معرفى كرده بود.

اين در حالى است كه مير حسين موسوى در بيانيه اى با زير سوال بردن بى طرفى شوراى نگهبان گفته است: «مناسب ترين راه برون رفت از معضل كنونى ابطال انتخابات است.»

برخى از شخصيت هاى سياسى در ايران پيشنهاد كرده بودند كه مجمع تشخيص مصلحت نظام موضوع انتخابات را بررسى كند ولى غلامحسين الهام، سخنگوى دولت محمود احمدى نژاد گفته است اين اقدام يك بدعت به شمار مى رود و پذيرفتنى نيست

پرتاب گاز اشك آور به تجمع چند هزار نفری در اطراف مسجد قبا


پليس ضد شورش جمهورى اسلامى ايران براى متفرق كردن تجمع چند هزار نفرى هواداران مير حسين موسوى در اطراف مسجد قبا در شمال تهران از گاز اشك آور استفاده كرد.

در اين تجمع كه روز یکشنبه براى بزرگداشت كشته شدگان حادثه هفتم تير سال ۱۳۶۰ برگزار شد، هواداران آقاى موسوى، نامزد معترض به نتيجه انتخابات رياست جمهورى، شعار مى دادند: «راى من كجاست؟»

برخی از گزارش ها تعداد افراد معترض در این مراسم را بین سه تا پنج هزار ذکر کرده اند.

يك شاهد عينى كه خود در مسجد قبا در نزديكى خيابان شريعتى حضور داشت، در گفت و گو با راديو فردا گفت: «جمعيت قابل ملاحظه اى حاضر شده بودند و مردم نيم ساعت نشستند ولى آقاى موسوى به دليل اينكه در ترافيك گير كرده بود نتوانست كه در تجمع حاضر شود و به جاى وى، پسر آقاى بهشتى صحبت كرد.»

وى افزود: تعداد نيروى انتظامى، يگان ويژه و لباس شخصى ها آن قدر زياد بود كه مردم ناچار شدند متفرق شوند، ضمن اينكه پليس براى متفرق كردن معترضان از گاز اشك آور استفاده كرد و درگيرى هايى نيز در ضلع شمالى مسجد قبا رخ داد.

وى افزود: در اين گردهمايى تعدادى از روحانيون از جمله آيت الله هادى غفارى حضور داشتند.

خبرگزارى آسوشيتدپرس نيز به نقل از شاهدان عينى خبر داد: پس از اينكه نيروهاى پليس يك پيرزن را مورد ضرب و شتم قرار دادند جوانان به سمت آنها حمله ور شدند.

بر اساس اين گزارش، برخى از معترضان اعلام كرده اند كه دست و پاى آنها در درگيرى با نيروهاى پليس شكسته شده است.

تصاویر منتشر شده از این تجمع نشان می دهد که مهدی کروبی نیز در جمع معترضان حاضر شد و از سوی هوادارانش با شعار «کروبی، حمایتت می کنیم» مورد استقبال قرار گرفت.

تجمع روز يكشنبه از سوى سايت ها و شبكه هاى اجتماعى نزديك به مير حسين موسوى در اينترنت تبليغ شده بود و گفته مى شد كه براى آن نيز مجوز گرفته شده است.

ولى خبرگزارى جمهورى اسلامى، ايرنا، به نقل از حسین طلا، فرماندار تهران اعلام كرد كه هيچ مجوزى براى برگزارى مراسم در مسجد قبا صادر نشده است.

ستاد مير حسين موسوى در روزهاى اخير تلاش كرده است تا براى بزرگداشت كشته شدگان در تظاهرات دو هفته اخير ايران مجوز دريافت كند ولى مقام هاى وزارت كشور از صدور چنين مجوزى امتناع كرده اند.

اعلام نتيجه انتخابات رياست جمهورى در ايران و حمايت آيت الله خامنه اى، رهبر جمهورى اسلامى، از آن موجى از اعتراض هاى خيابانى در تهران و ساير شهرهاى ايران برانگيخته است.

اين تظاهرات با سركوب شديد نيروهاى امنيتى روبرو شده و تاكنون مرگ حداقل ۲۰ نفر از معترضان در جريان تيراندازى ها تاييد شده است.

رهبر ايران برگزارى هر گونه تظاهرات را غير قانونى دانسته و مسئوليت عواقب و خونريزى هاى احتمالى را بر عهده برگزار كنندگان آن گذاشته است.

اين در حالى است كه مير حسين موسوى و مهدى كروبى، نامزدهاى انتخابات، گفته اند بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسى جمهورى اسلامى برگزارى راهپيمايى آزاد است.

اين نامزدها، نتيجه انتخابات كه در آن محمود احمدى نژاد برنده اعلام شده است را ناشى از تقلب گسترده و مهندسى آراء دانسته اند. در مقابل دولت نهم و رهبر ايران مى گويند كه انتخابات دهم رياست جمهورى سالم برگزار شده است.

هشدار شدید اتحاديه اروپا به ايران پس از بازداشت كارمندان سفارت بريتانيا


اتحاديه اروپا روز يكشنبه سركوب تظاهرات در ايران را محكوم كرد و گفت كه به هر گونه آزار و ارعاب كاركنان ديپلماتيك سفارتخانه هاى خود در تهران پاسخ مشترك و قاطع خواهد داد.

كارل بيلت، وزير امور خارجه سوئد، كه كشورش از روز چهارشنبه رياست دوره اى اتحاديه اروپا را بر عهده مى گيرد، گفت: حكومت ايران در داخل و خارج ضعيف شده است.

وى اظهار داشت: «روشن است كه رژيم در تلاش است تا با سركوب شديد، موقعيت خود را حفظ كند. اما نمى تواند اين حقيقت را پنهان كند كه اين يك رژيم ضعيف شده است و مشروعيت آن هم در داخل و هم در خارج از دست رفته است.»

وزيران امور خارجه اتحاديه اروپا روز يكشنبه در جزيره كورفو يونان گردهم آمدند تا استراتژى خود را در قبال ايران پس از اعتراض هاى گسترده خيابانى دو هفته اخير روشن كنند.
برگزارى اين نشست با دستگيرى هشت كارمند ايرانى سفارت بريتانيا همزمان شد كه به گفته غلامحسين محسنى اژه اى، وزير اطلاعات جمهورى اسلامى، در ناآرامى هاى پس از انتخابات رياست جمهورى دست داشته اند.

وزيران امور خارجه اتحاديه اروپا روز يكشنبه از ايران خواستند تا هر چه سريعتر كاركنان سفارت بريتانيا و يك خبرنگار يونانى بازداشت شده در تهران را آزاد كند.

يان كوهوت، وزير امور خارجه جمهورى چك، كه رياست كنونى اين اتحاديه را بر عهده دارد در اين زمينه با خواندن بیانیه ای گفت: «اتحاديه اروپا از ايران و مقام هاى اين كشور خواسته است تا خصومت با كشورهاى عضو اين اتحاديه، شركا و همچنين شهروندان آن را متوقف كند.»

وى افزود: «اتحاديه اروپا قويا دستگيرى ها و سركوب مستبدانه اعضاى جامعه مدنى را تقبيح مى كند.»

وزير امور خارجه چك اظهار داشت: «ما براى مقام هاى ايرانى روشن ساخته ايم كه آزار و ارعاب افراد ايرانى يا خارجى كه در سفارتخانه هاى اتحاديه اروپا (در تهران) كار مى كنند با پاسخ مشترك و قاطع اتحاديه اروپا روبرو خواهد شد.»

اعتراض هاى اخير خيابانى در تهران بزرگترين مخالفت با نظام جمهورى اسلامى ايران از زمان پيروزى انقلاب بهمن ۱۳۵۷ است. معترضان با رد نتيجه انتخابات رياست جمهورى كه در آن محمود احمدى نژاد برنده معرفى شده است خواستار ابطال آن و برگزارى انتخابات جديدى شده اند.

مقام هاى جمهورى اسلامى ايران اين اعتراض ها را به قدرت هاى خارجى و بويژه آمريكا و بريتانيا نسبت داده اند ولى هم رييس جمهور آمريكا و هم مقام هاى بريتانيا چنين اتهامى را بى اساس دانسته اند.

تهران در واكنش به آنچه دخالت لندن در امور داخلى خود خواند دو ديپلمات بريتانيايى را اخراج كرد و بريتانيا نيز دست به اقدام مشابهى زد.

در جريان تظاهرات مسالمت آميز دو هفته گذشته در ايران حداقل ۲۰ نفر كشته شده اند.

مصاحبه ابراهیم نبوی با ادامه اعتراض ها مشکل احمدی نژاد "سپاه" خواهد بود

ابراهیم نبوی روزنامه نگار اصلاح طلب ایرانی که در خارج از کشور بسر می برد، با نشریه "ایل جورناله" 23 ژوئن مصاحبه کرده و به نکاتی درباره آینده احتمالی احمدی نژاد و کودتائی که علیه نتیجه انتخابات صورت گرفته نظرات خود را بیان داشته است. بخش هائی از این مصاحبه را می خوانید:

آقای خامنه ای برای نجات فرد کم ارزشی مثل احمدی نژاد اعتبار خود در میان مردم و سیاست مداران را از دست داد. البته ایشان سیاستمدار متوسطی است و به همین دلیل دوست ندارد روسای جمهور سابق، یعنی رفسنجانی و خاتمی را دور و بر خود ببیند.

او هر روز منزوی تر می شود، بیش از نیمی از نزدیکانش او را رها کرده اند .او گمان می کرد با گذاشتن فرد چاپلوسی چون احمدی نژاد بر راس کار می تواند حکومت را در دست داشته باشد، اما مردم خاتمی و موسوی را دوست دارند.

او با تائید پیروزی احمدی نژاد حتی قبل از این که شورای نگهبان آن را تائید کند، عدالت خود را بعنوان ولی فقیه که اساس آن درستی و صداقت است زیر سئوال برد و فرصت بزرگی بدست کسانی داد که پایان رهبری او را به صلاح کشور و نظامی میدانند.

رفسنجانی فرد ثروتمندی است، اما یک روحانی فاسد نیست. او مدیری است که قادر است سیاست و اقتصاد را اداره کند. بعد از مرگ آقای خمینی، رفسنجانی راه را برای خامنه ای که به نظر کم هوش تر و بی خطرتر می آمد هموار کرد تا بتواند کنترلش کند. این موضوع باعث حسادت رهبری شد که دلش می خواهد از قید او بیرون بیاید.

روحانیون هیچیک برتری دیگری را بر نمی تابند. این اتفاق فقط در مورد آقای خمینی افتاد. اکنون هم ممکن است از رفسنجانی حمایت کنند.

- شما از 25 سال پیش موسوی را می شناسید. آیا او قادر است که انقلاب جدیدی را رهبری کند؟

او مردی با اراده است و همچنین یک فرد تحصیلکرده، مذهبی و در عین حال مدرن است و به مشکلات افراد کم درآمد توجه دارد. به همین دلیل مورد احترام است و مردم دوستش دارند. وقتی می گوید که از مرگ نمی هراسد، و یک قدم به عقب نمی گذارد، به این حرف ایمان دارد. موسوی می خواهد مانع نابودی کشور توسط احمدی نژاد بشود.
- آیا موسوی دستگیر می شود؟

موسوی تنهاست. همه دوستانش زندانی شده اند. اگر هنوز او را دستگیر نکرده اند به این دلیل است که از واکنش مردم می ترسند.

- آیا سپاه کشور را نجات خواهد داد؟

نیمی از افراد سپاه و وزارت اطلاعات با موسوی هستند. اگر اعتراض ها ادامه پیدا کند، مشکل احمدی نژاد دیگر فقط موسوی نخواهد بود بلکه سپاه خواهد بود که از شلیک به سمت مردم خود داری خواهد کرد.

رویدادهای شانزدهمین روز کودتای 22 خرداد الله اکبر های شبانه خواب را از چشم کودتاچی ربوده!

ستاد کودتای 22 خرداد، همچنان دست و پا می زند تا دوران بی ثباتی را، بلکه بتواند به دوران ثبات تبدیل کند، اما هر روزنه ای را که می بنند، روزنه دیگری گشوده می شود. قدرت ابتکار، در دست کودتاچی ها نیست، اگر اینچنین بود، لااقل یک ابتکار نو برای نجات خویش به میدان می آورد. سیمای جمهوری اسلامی همچنان دروغ پخش می کند و فریاد موسوی علیه این همه دروغ دولتی و حکومتی در چند مناظره تلویزیونی تا اعماق جان مردم نشسته است، زیرا عین واقعیت بود. وزارت کشور که متهم درجه اول بخش اجرائی تقلب انتخاباتی است، برای ساکت کردن روحانیون منتقد عضو مجمع روحانیون مبارز، این تشکل را تهدید به انحلال کرده است. ظاهرا تصور کرده این مجمع هم حزب توده است که بتوان انحلال آن را اعلام کرد و رهبرانش را گرفت. هنوز وزیر کشور آب دهانش را جمع نکرده بود که متن شنیداری سخنرانی حجت الاسلام هادی غفاری علیه علی خامنه ای روی شبکه یوتویوب قرار گرفت. حجت الاسلامی که از اعضای رهبری حزب جمهوری اسلامی بود و نشست و برخاستی با مجمع روحانیون مبارز ندارد. تردید نیست که این شکرخوری ها را مصباح یزدی یاد وزیر کشور و رئیس دولت – احمدی نژاد- داده است، اما غافل از این که هر یک از این اقدامات و تهدید ها صفوف مقابله کنندگان با کودتای انتخاباتی را فشرده تر و وسیع تر می‌کند. بسیاری از روحانیونی که فاصله خود را از مسائل اخیر حفظ کرده بودند، حالا وحشت زده از حکومت سرنیزه و پایان جمهوری اسلامی به صف ضد کودتا می پیوندند. خطبه های آیت الله جوادی آملی در نماز جمعه قم بصورت گسترده پخش شده است، که در آن می گوید فصل الخطاب "قانون" است، قانون اساسی قوا را از هم مستقل کرده است و این نمی شود که یکنفر بگوید من هم قانون وضع می کنم، هم قانون اجرا می کنم و هم بر قانون نظارت می کنم!

او در همین خطبه، پرهیز می دهد که لااقل نماز جمعه ها را از دروغ و ریا دور نگهدارند که این آخرین حلقه پیوند حکومت مذهبی با مردم است.

تمدید مهلت شورای نگهبان برای اعلام تائید یا ابطال انتخابات تمام شد، اما هم اعضای این شورا که با هم اختلاف نظر پیدا کرده اند و هم ستاد رهبری کودتا از آن بیم دارند که با اعلام نظر شورای نگهبان، جامعه دوباره منفجر شود. هنوز فرصت برای پیدا کردن راه حلی میانه وجود دارد، اما اگر این آخرین فرصت نیز بسوزد و مردم خشمگین علیه آن به خیابان بریزند، چه می توان کرد.

پسر آیت الله مطهری که نماینده مجلس است، راه کار رد نظر شورای نگهبان را از حالا پیدا کرده و در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا گفته است می توان علیه شورای نگهبان به قوه قضائیه شکایت کرد. او را در مجلس، دست راست علی لاریجانی رئیس مجلس می دانند. منتقد مشروط دولت و احمدی نژاد است.

پسر آیت الله بهشتی، اما درمجلس نیست. درکنار میرحسین موسوی است و مدت کوتاهی هم به فرمان ستاد کودتا دستگیر شد، اما انتشار اعلامیه مراسم سالگرد کشته شدن آیت الله بهشتی در مسجد قبا با امضای وی، حکایت از آزاد شدنش دارد.

فرزندان دو آیت الهی که اگر زنده مانده بودند بی تردید نوبت رهبری به علی خامنه ای نمی رسید و آیت الله مصباح یزدی فرصت نمی یافت چنین بساط گسترده ای را در قم پهن کند.

پس از سالها، مراسم سالگرد انفجار حزب جمهوری اسلامی و کشته شدن دکتر بهشتی، به مراسمی غیر حکومتی تبدیل شد و هزاران نفر فرصت یافتند، علیرغم همه محدودیت های اطلاع رسانی، همدیگر را خبر کرده و در مسجد قبا و اطراف آن جمع شوند. بدستور ستاد کودتا، برخلاف همه سالهای گذشته برای این مراسم تبلیغی صورت نگرفت و اجتماع دیروز در مسجد قبا خود جوش بود. این همان مسجدی است که آیت الله مفتح بنیانگذار آن بود. آیت الله مفتح نیز در آغاز دهه 1360 ترور شد. مثل بقیه آیت الله های با نفوذی که بودن هر کدام از آنها در جمهوری اسلامی یک وزنه سنگین به پای دارودسته حجتیه بود. دارودسته ای که امروز احمدی نژاد را به ریاست جمهوری رسانده و همه دیدند که به قیمت کودتا و ریختن خون مردم درخیابان ها نیز حاضر نیست از مرکب قدرت پائین بیاید. کودتاچی های امروز، همان ها نیستند که آیت الله منتظری را خانه نشین کردند؟ قتل عام زندانیان سیاسی را سازمان دادند؟ سازمان مجاهدین خلق را به آلت دست خود برای ترورها تبدیل کردند و سپس موج ترور و اعدام دولتی را بر کشور حاکم کردند؟ قتل های زنجیره ای را ترتیب دادند و اکنون دندان برای پاره کردن گلوی بقایای کادرهای مذهبی انقلاب 57 تیز کرده اند تا پشت سر خود را برای رفتن به پا بوس امریکا صاف کنند؟ آنها که یادگار امام (احمد خمینی) را به آن آسانی کشتند، آن لحظه که دیگر به علی خامنه ای نیاز نداشته باشند، ترتیب او را هم خواهند داد. تاریخ خودکامگی درایران قتل پدر توسط پسر و قتل فرزند بدست پدر را بسیار به یاد دارد.

خون ریز هستند، اما همچنان به حربه های کهنه متوسل می شود، زیرا ابتکار عمل هنوز در دست مردم است. چند کارمند ایرانی سفارت انگلیس در تهران را گرفته اند تا یک سناریوی دیگری را اژه ای- مرتضوی به صحنه بیآورند. البته خوب می دانند که این سناریو به درد فریب مردم نمی خورد، بلکه می خواهند از انگلستان باج بگیرند. یعنی تلویزیون بی بی سی را خفه کنند. هیچ نادانی نمی پذیرد که سه میلیون تهرانی در اعتراض به کودتا بریزند به خیابان و سرنخ آنها دست چند کارمند ایرانی سفارت انگلیس باشد که هم و غمشان استفاده از ویزای کارمندی و چند هفته سفر اروپائی است! مرغ یخ زده نیز به این سناریوهای کهنه می خندد. حتی اگر آنها را به گروگان هم گرفته باشند، دیگر کار از گروگان گیری گذشته است. این کارها در دهه 60 و 70 شمسی در لبنان و تهران کاربُرد داشت، اما نه در ایران و شرایط کنونی آن. یعنی در شرایط بزرگترین خیزش مردم آگاه، علیه یک کودتا!

در شانزدهمین روز کودتای 22 خرداد، شکاف های جدید در مجلس و در فراکسیون های غیر از فراکسیون موسوم به اصلاح طلب عیان شد، که در مخالفت با سرکوب خیابانی مردم است. حضور همسر مصطفی تاج زاده در مجلس و مذاکرات و افشاگری هایش در این شکاف جدید نقش داشت.

اما، این همه اخبار دیروز مجلس نیست. همچنان که اجتماع مردم در مسجد قبا و اطراف آن نیز در حد یک اجتماع ساده باقی نماند. پس از پایان مراسم جمعیت با شعار "یاحسین- میرحسین" به حرکت در آمد و نیروی انتظامی بار دیگر شلیک گاز اشک آور را آغاز کرد. ادامه مراسم امروز به بام خانه ها کشید. فریاد الله اکبر امشب ادامه فریاد "یاحسین- میرحسین" در مراسم سالگرد کشته شدن آیت الله بهشتی بود. روزگذشته در مجلس، یکی از نمایندگان وابسته به ستاد کودتا زبان به عجز گشوده و گفت که باید فکری برای الله اکبرهای شبانه بکنیم. هر شب از ساعت 10 تا 10 و نیم این بانگ در شهرهای ایران بلند است.

هفدهمین روز کودتا را با مرور سر خط این خبرها آغاز می کنید. اخباری که در همین شماره پیک نت، برخی از آنها را بصورت مشروح می‌خوانید.

البته در کنار این اخبار، گزارشی نیز داریم که اختصاصی پیک نت است و در باره دیدارها و مذاکرات در راس حاکمیت. این گزارش را نیز که علیرغم همه محدودیت های ارتباطی و خبری به پیک نت رسید، در همین شماره می خوانید.

به سایت وزارت خارجه انگلستان مراجعه کنید! سند رد پای انگلستان در کودتای انتخاباتی 22 خرداد

اگر سهمی برای محافل جاسوسی انگلستان در حوادث اخیر ایران قائل شویم، این سهم در میان کودتاچیان است، نه در صف مقابله کنندگان با کودتا. و در حقیقت کودتا علیه انتخابات، یک کودتای انگلیسی بود و نه مقاومت در برابر کودتاچیان، یک مقاومت انگلیسی.

انگلستان از کودتا، چگونه و با نفوذ در کدام ارگان های بشدت محافظت شده و امنیتی بیت رهبری و سپاه، از 3 ماه پیش خبر داشت؟ آیا دولت انگلستان این کودتا را ترتیب نداد تا در عرض دو هفته ایران را به آستانه جنگ داخلی بکشاند؟ این کودتا که ظاهرا برای حفظ احمدی نژاد در کاخ ریاست جمهوری انجام شد، وقتی امروز به صحنه سیاسی ایران نگاه می اندازیم، حاصلش چیست، جز سکه یک پول شدن خامنه‌ای و هم سرنوشت شدن وی با احمدی نژاد؟ شیرازه تمام ساختار مذهبی و نظامی جمهوری اسلامی با این کودتا درعرض دو هفته از هم نپاشید؟ پایگاه مردمی سپاه پاسداران بزرگترین ضربه ممکن را نخورد؟ ادعاهای مقابله با اسرائیل و امریکا و به میدان آمدن بسیج 20 میلیونی و جنگ های چریکی شهری و حمایت قاطع مردم ایران از حاکمیت و دیگر ادعاها در عرض دو هفته و با این کودتا پوچ نشد؟ مشروعیت دولت و حتی حکومت در تمام محافل جهانی درعرض دو هفته سقوط نکرد؟ برجسته ترین کادرهای باقی مانده از انقلاب 57 به قتلگاه برده نشدند؟ آخرین روحانیون شاگرد و مقلد و پیرو آیت الله خمینی در محاصره مرگ قرار نگرفته اند؟

کودتای انگلیسی، مگر جز این اهداف، اهداف دیگری هم می توانست داشته باشد؟

ما سند این نقش را به نقل از وزارت خارجه انگلستان، در شماره 27 اسفندماه 1387، یعنی قریب 3 ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری ایران در پیک نت منتشر کردیم. عین این سند را در ادامه می خوانید. آنها که 3 ماه پیش به این هشدار توجه نکردند، امیدواریم امروز توجه کنند به عمق فاجعه و به جای دستگیری مقاومت کنندگان علیه کودتا، کودتاچیان را تحت پیگرد و تحقیق بگیرند تا عوامل انگلستان در میان آنها پیدا شوند.





علی خامنه ای می گوید آنچه در دو هفته اخیر در ایران اتفاق افتاده، زیر سر انگلستان خبیث است و توطئه ای انگلیسی است. برای اثبات این تفسیر وی از واکنش مردم نسبت به کودتای انتخاباتی، غلامحسین محسنی اژه ای وزیر اطلاعات و مرتضوی دادستان انقلاب مرکز که هر دو برگزیده شخص رهبراند، فورا دست به کار شدند تا جاسوس ها و نفوذی های این توطئه را بگیرند و ببرند یک جائی تا اعتراف کنند. این که چطور عوامل انگلستان توانستند در عرض 24 ساعت میلیون ها ایرانی را به خیابان بکشند، سئوالی است که لابد خود رهبر پاسخش را می داند.

اما، ما یک فرضیه منطقی تر و به حقیقت نزدیک تری داریم که بر خلاف حرف های رهبر که بی سند است و سندش را بعد از دستگیری افراد و بصورت اعتراف در تلویزیون به نمایش می گذارند، به قبل از این حوادث بر میگردد و مکتوب هم هست.

بموجب این سند که در ادامه می خوانید، دولت انگلستان از شکست احمدی نژاد در انتخابات و کودتا علیه نتیجه انتخابات، از اسفندماه گذشته خبر داشته است. شکست احمدی نژاد در این انتخابات تقریبا برای همگان اظهرمن الشمس بود. حتی برای خود دولت و بیت رهبری. به همین دلیل به او اجازه دادند از هر راه و طریقی که می تواند رای جمع کند. از پخش سیب زمینی تا پخش اتهام های تلویزیونی و از هتاکی تا مظلوم نمائی و نصیحت به همه و تهدید همه!

بنابراین در باخت احمدی نژاد کسی تردید نداشته، اگر تردیدی وجود داشته در باره بخش دوم اطلاع محافل انگلیسی است. یعنی اطلاع آنها از کودتا علیه نتیجه انتخابات و سپس شورش مردم. انگلستان از طرح کودتا، چگونه و با نفوذ در کدام ارگان های بشدت محافظت شده و امنیتی بیت رهبری و سپاه، خبر داشته؟ و آیا دولت انگلستان این کودتا را ترتیب نداد تا در عرض دو هفته ایران را به آستانه جنگ داخلی بکشاند؟ این کودتا که ظاهرا برای حفظ احمدی نژاد در کاخ ریاست جمهوری انجام شد، وقتی امروز به صحنه سیاسی ایران نگاه می اندازیم، حاصلش چیست، جز سکه یک پول شدن خامنه ای و هم سرنوشت شدن وی با احمدی نژاد ؟ شیرازه تمام ساختار مذهبی و نظامی جمهوری اسلامی با این کودتا درعرض دو هفته از هم نپاشید؟ پایگاه مردمی سپاه پاسداران بزرگترین ضربه ممکن را نخورد؟ ادعاهای مقابله با اسرائیل و به میدان آمدن بسیج 20 میلیونی و جنگ های چریکی شهری و دیگر ادعاها پوچ نشد؟ مشروعیت دولت و حتی حکومت در تمام محافل جهانی سقوط نکرد؟

رهبر راست می گوید. انگلستان در کودتا دست داشت، اما ایشان سرُنا را از "ته" آن فوت می کند.

اگر سهمی برای محافل جاسوسی انگلستان در حوادث اخیر ایران قائل شویم، این سهم در میان کودتاچیان است، نه در صف مقابله کنندگان با کودتا. و در حقیقت کودتا علیه انتخابات یک کودتای انگلیسی بود و نه مقاومت در برابر کودتاچیان، یک مقاومت انگلیسی.

این سند، در 27 اسفندماه 1387، یعنی قریب 3 ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایران در پیک نت و با همین حساسیت که در بالا به آن اشاره شد منتشر شد. عین این سند را از اینجا بخوانید. و به صفحه اول همین شماره پیک نت نیز از اینجا (سمت چپ بالای صفحه اول) مراجعه کنید.

در محافل سیاسی ایران قفل سیاسی خامنه ای تقلب را نمی پذیرد موسوی نتیجه را قبول ندارد

در محافل آگاه و متوحش سیاسی ایران؛ که شب را با دلهره به صبح می رسانند و صبح را با بیم و هراس به شب، گفته می شود، علی خامنه ای علیرغم همه توصیه ها و علیرغم همه اسناد و مدارکی که در اختیارش گذاشته شده، حاضر نیست زیر بار قبول تقلب در انتخابات برود.

از سوی دیگر میرحسین موسوی نیز به هیچ وجه حاضر نیست از مردم فاصله بگیرد و به همین دلیل گفته است حاضرم کشته شوم، اما ننگ عقب نشینی را نپذیرم.

به وی گفته شده که شما با هر برنامه ای که اعلام کنید، موجب خونریزی می شوید. موسوی پاسخ داد: مردم بدون اعلام من در صحنه مانده اند.

گفته می شود که از موسوی خواسته شده، پس از انجام مراسم تحلیف احمدی نژاد شما اعلام کنید که بعنوان یک گروه ریاست جمهوری او را به رسمیت نمی شناسید، اما نگوئید به مقابله ادامه میدهم. آقا "تقلب" را نمی پذیرد. پاسخی که نقل می شود اینست که من هم "سلامت" را نمی پذیرم و درباره پس از مراسم تحلیف، آن موقع تکلیف خودم را اعلام می کنم!

مردم نشان داده اند که بدون اعلام من و بصورت خودجوش از جانشان می گذرند، رهبر احتیاج ندارند، اگر هم داشته باشند از میان خودشان پیدا می شود.

صندوق هائی که حالا می گویند بیائید با هم بشماریم، همه تقلبی است. وزارت کشور صندوق های پر از رای را جانشین صندوق هائی کرده که در این دو هفته از بین برده است.

درهمین محافل، از قول یکی از دستگیر شدگان که آزاد شده گفته می‌شود:

"تقریبا همه را در انفرادی نگه داشته اند."

همچنین اطلاع دقیق وجود دارد که کسانی که این شب ها به تلویزیون آمده و اعتراف به اغتشاش کرده اند همگی از میان زندانیان مجرم انتخاب شده و به آنها وعده داده شده در صورت چنین اعترافاتی در پرونده جنائی و مواد مخدری آنها تخفیف داده خواهد شد.

مهم ترین رایزنی ها در قم جریان دارد دست رهبر و شورای نگهبان زیر سنگ مراجع مذهبی قم

دیدار رئیس دفتر علی خامنه ای با آیت الله عبدالکریم موسوی اردبیلی و دیدار مهم آیت الله شبیری زنجانی و لطف الله صافی گلپایگانی با یکدیگر.






آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی رایزنی ها و فعالیت های گسترده‌ای را برای حل بحران پس از انتخابات آغاز کرده است. آیت الله موسوی اردبیلی عضو منصوب آقای خمینی در شورای انقلاب 57 بود. میرحسین موسوی و هاشمی رفسنجانی نیز از اعضای این شورا بودند. آیت الله موسوی اردبیلی همچنین از بنیانگذاران حزب جمهوری اسلامی و دومین رییس دستگاه قضایی جمهوری اسلامی بوده که پس از شهادت آیت الله بهشتی تا پایان حیات امام خمینی عهده دار این امر بود.

وی در روزهای اخیر، علاوه بر دیداری که با برخی اعضای شورای نگهبان داشته، با به حضور پذیرفتن رییس دفتر رهبری تذکرات مهمی درباره نحوه حل بحران اخیر به وی داده و خواهان حل مدبرانه اوضاع بغرنج کنونی شده است. همچنین در رویدادی کم سابقه آیت الله العظمی سید موسی شبیری زنجانی نیز وارد عمل شده و مذاکرات محرمانه و مهمی با آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی داشته است. آیت الله زنجانی از مراجعی است که کمتر در منازعات سیاسی دخالت می کند و جایگاه علمی مهمی در قم دارد. وی نقش مهمی در رفع حصر آیت الله منتظری در سال 81 داشت و روابط خوبی با سید محمد خاتمی رئیس جمهور اسبق ایران دارد.(این گزارش خبری، با اندک تغییراتی از وب سایت "تورجان" برگرفته شده است. البته در روزهای اخیر اخباری نه با این دقت از قم رسیده بود که در پیک نت انتشار یافت.)

گزارش مراسم دیروز مسجد قبا بهشتی اهل منطق بود خامنه ای اهل چماق و گلوله

موسوی در ترافیک اطراف مسجد قبا گیر کرد. دختر و همسر هاشمی رفسنجانی، مانند کروبی خودشان را رساندند به مسجد. پایان مراسم با بگیر و ببند همراه شد و مشهورترین چهره ای که در مقابل چشم مردم خشمگین بطرز خشونت باری دستگیر شده "رضاعطاران" بازیگر معروف سینما بود. مردم به آن روحانیونی که با آنها همراهی می کنند احترام می گذارند و حتی از آنها حرف شنوی دارند. ای کاش حکومت متوجه اهمیت این مسئله بشود.




"تورجان" طلبه ای که در قم است و یکی از خواندنی ترین وبلاگ های سالهای اخیر را راه اندازی کرده، درباره مراسم دیروز مسجد قبا گزارش مختصری نوشته که خواندنی است:



عصر یکشنبه هفتم تیر ماه بمناسبت بیست و هشتمین سالگرد شهادت آیت الله دکتر بهشتی و اعضای حزب جمهوری اسلامی، مراسمی از سوی خانواده وی در مسجد قبا برگزار شد که مورد استقبال حامیان میرحسین موسوی قرار گرفت و هزاران نفر با وجود محدودیت های گسترده نظامی و امنیتی در مسجد قبا و خیابان های اطراف حضور داشتند.

خانواده بهشتی و از جمله دو پسر وی از نزدیک ترین یاران و مشاوران میرحسین موسوی هستند و میرحسین نیز از نزدیک ترین یاران شهید بهشتی بود. با این حال پلیس و لباس شخصی ها با محاصره مسجد قبا، حسینیه ارشاد و خیابان ها و بزرگراه های اطراف سعی فراوانی در پراکنده کردن مردم داشتند. تلاش پلیس در برخی موارد به ضرب و شتم معترضین و درگیری های پراکنده منجر می شد. در میان هزاران شرکت کننده مراسم امروز می توان به عفت مرعشی و فائزه هاشمی (همسر و دختر هاشمی رفسنجانی)، زهرا اشراقی (نوه دختری امام خمینی)، ندا موسوی بجنوردی و پسر ده ساله اش احمد مصطفوی (همسر و فرزند حاج سید حسن خمینی) اشاره کرد. کروبی هم به میان جمعیت آمد ولی میرحسین به دلیل ترافیک سنگین خیابان های اطراف، توانست از طریق موبایل با مردم حرف بزند. سخنان موسوی پس از سخنان فرزند شهید بهشتی پخش شد.

شاید یکی از مهم ترین دستگیر شدگان امروز، رضا عطاران بازیگر سرشناس سیما و سینما باشد که در نزدیکی مسجد قبا دستگیر و کشان کشان به وسیله چند پلیس ضد شورش و چند لباس شخصی به ماشین یگان ویژه برده شد تا راهی بازداشتگاه شود. عطاران که هنگام بازداشت تی شرت سبز رنگی پوشیده بود، پس از هما روستا و مهتاب نصیرپور سومین بازیگر سرشناسی است که به جرم شرکت در تجمعات حامیان میرحسین بازداشت می شود.

در پی پراکنده شدن جمعیت معترض از اطراف مسجد قبا و حسینیه ارشاد، هزاران نفر از آنان در خیابان های اطراف به راهپیمایی پرداختند. از جمله گروهی از آنان به سمت جنوبی خیابان شریعتی حرکت کرده و تا سهروردی شمالی پیش رفتند. نکته جالبی که در این راهپیمایی می شد دید، حضور یک روحانی میانسال در پیشاپیش جمعیت معترض بود که به خواست مردم، هدایت آنان را به عهده گرفت. حرف شنوی مردم از این روحانی به قدری بود که وقتی جمعیت به خیابان سهروردی شمالی و مقابل مسجد حجت بن الحسن رسیدند، به خواست این روحانی، متفرق شده و راهپیمایی خود را خاتمه دادند. مردم با شعار «حاج آقا دوستت داریم» از این روحانی تشکر کرده و پراکنده شدند. واقعاً بی انصافی و بی تدبیری محض است که این زیبایی ها را ببینیم و نادیده بگیریم. حوادث هفته های اخیر با وجود همه تلخی ها و برادرکشی ها، صحنه های باشکوه و شیرینی دارد که ندیدن آنها نه به صلاح کشور و نه به صلاح نظام است. (عنوان این گزارش از پیک نت است)

حاشیه های مراسم دیروز مسجد قبا علی مطهری: این نان را احمدی نژاد در دامن آقا گذاشت!

علی مطهری نماینده مجلس نزدیک مسجد قبا زندگی می کند و از بخت بد دیروز افتاده بود وسط جمعیت. او که منتقد مشروط و خاکستری احمدی نژاد در مجلس است با سیل گلایه های مردمی روبرو شده بود که او را بعنوان روشنفکر ترین روحانی دهه 1350 ایران، یعنی پدرش آیت الله مطهری می شناختند. آیت الهی که علیرغم دشمنی بازاری ها با او، به حکم آیت الله خمینی رئیس شورای انقلاب شد و او این سمت را بین خود و آیت الله طالقانی تقسیم کرد.

مردم هر کدام که به علی مطهری می رسیدند به نوعی گلایه خود را مطرح می کردند . عده‌ای با گریه وعده ای هم با داد و بیداد و عده ای هم با شعار مرگ بر دیکتاتور ! چند باری با بغض گفت: نباید اینطور می شد. وضع از کنترل خارج شده است. آقا، از احمدی نژاد بازی خورد. در مسیر مسجد قبا تا زیر پل سیدخندان انواع و اقسام نیروهای انتظامی و بسیجی صف آرائی کرده بودند.

فائزه هاشمی و مادرش (همسر هاشمی رفسنجانی) مثل یک شیرزن در مراسم دیروز مسجد قبا شرکت کرده بود. با همه حرف می زد و باور کنید خطیب تر از خود هاشمی رفسنجانی است. عجب زن هائی در اندرونی روحانیون هستند و ما خبر نداشتیم. تازه فهمیدم فائزه بیشتر شبیه مادرش است تا پدرش! شیخ مهدی کروبی هم آمده بود و برای دقایقی هم آمد به میان مردم در خیابان. من نمی دانم آقای خامنه ای در کدام دنیا زندگی می کند و اصلا خبردارد در کشور چه می گذرد؟ همین امروز باز هم برای یک عده ای که رفته بودند نزدش سخنرانی می کرد و باز هم از انگلیس و وحدت مردم صحبت می کرد. یا میداند و وارونه حرف می‌زند و یا نمی داند و بیراهه می گوید. همین تهران را اگر آزاد بگذارند 5 تا 6 میلیون نفر علیه وضع موجود و احمدی نژاد می آیند به خیابان و بزرگترین وحدت ملی را به نمایش می‌گذارند. کدام انگلیس، کدام رویاروئی مردم با هم. نیروهای بسیج و انتظامی اند که با مردم رویاروئی می کنند، نه مردم با هم.

گفتگوی ایلنا باعلی مطهری شورای نگهبان نتوانست بی طرف بماند

علی مطهری پسر آیت الله مطهری و عضو مجلس مصاحبه مشروحی درباره حوادث بعد از انتخابات با خبرگزاری ایلنا کرده که خلاصه ای از آن را می خوانید.



بخشی از اعتراضات خیابانی اخیر به طور طبیعی و خودجوش انجام شد و لازم بود تا به این اعتراضات به طور معتدل و با روش‌های مسالمت آمیز پاسخ داده شود. به نظر من بهتر
می‌توانستند با صدور مجوزهایی، اعتراضات را در محلی همچون مصلای تهران برگزار کنند. اما متاسفانه چنین مجوزی صادر نشد.

صداوسیما می‌توانست از کاندیداهای معترض بخواهد تا با حضور نمایندگانی از وزارت کشور با یکدیگر مناظره کنند. به این ترتیب، هم به سوالات آنها پاسخ داده می‌شد و هم ابهامات موجود از ذهن جامعه زدوده می‌شد و دو طرف می‌توانستند بهتر از این به کنترل موضوع بپردازند.

به کار بردن الفاظی همچون «خس و خاشاک» و «اراذل و اوباش» برای مردمی که به نتایج انتخابات اعتراض داشتند، منجر به تحریک بیشتر مردم شد. برگزاری جشن ملی از سوی طرفداران احمدی‌نژاد در میدان ولیعصر (عج) اساسا لزومی نداشت. لحن سخنان رییس‌جمهور در این تجمع نیز مناسب نبود و باعث تحریک طرف مقابل شد.

ظاهر و شکل قضایای اخیر شبیه انقلاب مخملی بود، اما این که رهبران این حرکت، واقعا چنین نیتی داشتند یا نه، قابل تامل است و به راحتی نمی‌توان در این زمینه قضاوت کرد.
مجموعه‌ای از مردم که در میان آنها تعداد زیادی از متدینین نیز حضور دارند به نتیجه انتخابات دچار شبهه اند. مردم قصد سویی نداشتند و تنها به دنبال رفع شبهه بودند. مادامی که به یقین نرسیده‌ایم نباید به این افراد اتهام بزنیم.

تشبیهاعتراضات خیابانی اخیر با تجمعات خیابانی دهه 60 از سوی منافقین از سوی صداوسیما و برخی رسانه‌های وابسته به دولت نیز از کارهای اشتباه صداوسیما و برخی مسوولین کشور است. این نوع شبیه‌سازی‌ها کاری نادرستی بود و از دامنه انصاف خارج شد.

به نظر من برخی از اعضای شورای نگهبان همچون آیت الله یزدی، جنتی و مومن و همچنین غلامحسین الهام به دلیل موضع‌گیری‌های انتخاباتیشان، مرتکب اشتباه شدند. از آنجا که شورای نگهبان در مقام داور است، داور نباید به طرفداری از یکی از طرفین دعوا اظهار نظر کند. اما متاسفانه آنها از نامزدی احمدی‌نژاد حمایت کردند.

وقتی داور قبل از برگزاری یک بازی از تیم خاصی طرفداری کند، طبیعی است که تماشاگران این بازی دچار ابهام شوند.

درتدارک یک "زنجیر" انسانی جدید

در پایان مراسم سالگرد انفجار حزب جمهوری اسلامی در مسجد قبلا در تهران، این دعوت دهان به دهان شد که فردا بعد از ظهر از میدان تجریش تا میدان راه آهن زنجیر را دوباره تشکیل می دهیم!

جمعیت ایثارگران: بانگ الله اکبر، رویه ای پسندیده نیست!

مجتبی شاکری عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران، بموجب خبری که شهاب نیوز منتشر کرده، طی مصاحبه ای گفت:

میرحسین موسوی باید پاسخ دهد که چرا هواداران خود را به سر دادن فریاد الله‌اکبر دعوت می ‌کند و این رویه‌ای پسندیده نیست.

شهاب نیوز می نویسد: شب ها ساعت 22 شب تا 22:30 دقیقه؛ صدای الله‌اکبر از بسیاری از پشت بام‌های منازل شهروندان تهرانی به نشانه اعتراض به نتایج انتخابات شنیده می‌شود و این صدا روز به روز شدیدتر و قدرتمندتر شده است. این مساله در برخی مناطق بعضی از شهرهای بزرگ نظیر تبریز، ارومیه و اصفهان نیز وجود دارد.

سخنرانی هادی غفاری طرفدار مهدی کروبی درانتخابات آقای خامنه ای!


شما آبروئی برای روحانیت نگذاشتید

آقای خمینی به ما نگفت اما به شما گفت که ولایت فقیه را نفهمیده اید. بفرمائید بیایند بنده را هم بگیرند!

سخنرانی هادی غفاری طرفدار مهدی کروبی درانتخابات آقای خامنه ای!

شما آبروئی برای روحانیت نگذاشتید

آقای خمینی به ما نگفت اما به شما گفت که ولایت فقیه را نفهمیده اید. بفرمائید بیایند بنده را هم بگیرند!