Monday, June 29, 2009

کامبیز نوروزی و مهدی خزعلی دستگیر شدند


کامبیز نوروزی، دبیر حقوقی انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران بازداشت شد. یک منبع آگاه به بی بی سی گفت: کامبیز نوروزی روز یکشنبه در مراسم هفتم تیر مقابل مسجد قبا توسط نیروی انتظامی دستگیر شد.

گفته می شود آقای نوروزی در تماس تلفنی با خانواده اش گفته است که پرونده اش به دادگاه انقلاب ارسال می شود، اما زمانی که خانواده وی به دادگاه مراجعه کرده اند، اطلاعی در خصوص پرونده آقای نوروزی وجود نداشته است.

همچنین از محل بازداشت آقای نوروزی اطلاعی در دست نیست.

کامبیز نوروزی پیشتر عضو هیئت منصفه دادگاه مطبوعات و عضو هیئت تدوین کننده قانون مطبوعات در دوره مجلس هفتم بود.

بازداشت مهدی خزعلی

از ايران همچنين خبر می رسد که مهدی خزعلی مدیر انتشارات حیان و موسس موسسه فرهنگی انتشاراتی اباصالح روز يکشنبه پس از حضور در دادگاه ویژه روحانیت استان تهران بازداشت شده است.

بستگان آقای خزعلی به بی بی سی فارسی گفتند که وی روز يکشنبه به دادگاه ويژه روحانيت احضار شد و سپس با ارجاع پرونده به دادگاه انقلاب، آقای خزعلی به زندان اوين منتقل شد.

آقای خزعلی در روزهای اخير و در جريان اعتراض ها به نتايج انتخابات رياست جمهوری، از عملکرد دولت و نتايج انتخابات انتقاد کرده بود.

مهدی خزعلی، فرزند آيت الله ابوالقاسم خزعلی، از روحانيون تندرو و عضو مجلس خبرگان رهبری است. آيت الله خزعلی در پی علنی شدن انتقادهای فرزندش، از وی اعلام برائت کرد.

No comments:

Post a Comment