Wednesday, April 13, 2011

طرح اتهامات مالی علیه خریدار خودروی احمدی‌نژاد

روزنامه کیهان به انتقاد از سکوت مقام‌های اجرایی در مقابل "افشای نام و سوابق" فردی پرداخت که خودروی شخصی محمود احمدی‌نژاد را در یک مزایده ترتیب داده شده توسط دولت خریداری کرده است.




این روزنامه، که مدیر مسئول آن توسط رهبر جمهوری اسلامی منصوب می‌شود، در شماره امروز ۲۴ فروردین (۱۳ آوریل) خواستار پی گیری ادعاهایی شد که بر مبنای آنها خریدار این خودرو، ۱۲۰۰ میلیارد تومان به شبکه بانکی کشور بدهکار است.


موضوعات مرتبطسیاست ایران, اقتصاد ایراناشاره کیهان، به خبری است که در شماره اخیر هفته نامه "۹ دی" به مدیر مسئولی حمید رسایی از نمایندگان حامی دولت در مجلس هشتم به چاپ رسیده و در آن خریدار فوق، فردی معرفی شده که یکی از بدهکاران اصلی به شبکه بانکی کشور است و در عین حال به گفته برخی منابع در زمره "۱۰سرمایه دار بر‌تر کشور" قرار دارد.



روز گذشته، غلامحسین محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی در مورد "لیست ۲۵۰ نفره مفسدان اقتصادی"، که به گفته حامیان دولت از سوی محمود احمدی‌نژاد در اختیار قوه قضائیه گذاشته شده، تاکید کرده بود که تعداد زیادی از افراد مطرح در این لیست، بدهکاران سیستم بانکی هستند.



اتهامات طرح شده علیه خریدار خودروی رئیس جمهوری ایران، یک ماه و نیم پس از آن منتشر می‌شود که خبرگزاری‌های ایران گزارش کرده بودند که مالک یک شرکت که نخواسته نامش فاش شود، خودروی پژوی ۵۰۴ محمود احمدی‌نژاد را به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خریده است.



در مراسم واگذاری این خودرو، احمد اسفندیاری سرپرست سازمان بهزیستی، که برگزار کننده مزایده فروش خودروی محمود احمدی‌نژاد بود، اعلام کرد که مبلغ حاصل از فروش، بنا به درخواست آقای احمدی‌نژاد برای "تأمین مسکن مددجویان و معلولان" تحت پوشش بهزیستی هزینه خواهد شد.



خرید خودرو به علت "علاقه شخصی"در همین مراسم، "محمود ایساری" وکیل شرکت خریدار اتومبیل رئیس جمهوی، دلیل موکلش را برای این کار "علاقه شخصی به احمدی‌نژاد و همچنین روحیه استکبارستیزی و صهیونیست ستیزی وی" عنوان کرد و افزود که خریدار، قصد دارد "موزه عظیمی" را برای مردم آبادان بسازد و ماشین رئیس جمهوری را در آن نگهداری کند.


اگرچه در هنگام واگذاری خودرو، نام و مشخصات خریدار آن اعلام نشد، دیروز علی‌اصغر پرهیزکار مدیر عامل منطقه آزاد اروند، که مراسم واگذاری در آن برگزار شده، در مصاحبه با فارس این خریدار را فردی به نام "دشتی" معرفی کرد که اهل خوزستان است و در تجارت و انبوه‌ سازی فعالیت دارد.



مدیر عامل منطقه آزاد اروند در این گفتگو، همچنین به تکذیب اخباری پرداخت که حکایت دارد این خریدار، "سهامدار برخی بانک‌ها و شرکت هواپیمایی آتا است و طی سال‌های اخیر به ثروت کلان رسیده است".



به نظر می‌رسد که اشاره آقای پرهیزکار، به بخشی از خبر چاپ شده در نشریه ۹ دی در مورد فعالیت‌های اقتصادی خریدار خودروی رئیس جمهوری است که توسط کیهان هم نقل شده و بنا بر آن، "تنها دارایی این فرد در سال‌های گذشته یک سوله بوده که از آن به عنوان انبار و [برای] کارهای کوچک صنعتی استفاده می‌کرده، اما به تدریج و از طریق ارتباط‌های مختلف دولتی به ثروت کلانی دست پیدا کرده است".



در بخش دیگری از خبر ادعا شده: "وی با هماهنگی حمید بقایی [معاون رئیس جمهوری] توانسته است تا پوشش خطوط هواپیمایی آتا را بگیرد و در کارخانه‌های فولاد نیز سهام دارد."



هفته نامه ۹ دی همچنین، این فرد را صاحب ۳۴ درصد از سهام "بانک سامان" و ۳۰ درصد سهام "بانک گردشگری" دانسته که آن را به عنوان بانک تازه تاسیس متعلق به نزدیکان اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر آقای احمدی‌نژاد معرفی کرده است.



روزنامه کیهان در مطلب انتقادآمیز امروز خود راجع به خریدار خودروی شخصی رئیس دولت نوشته است: "گفته می‌شود بحث خرید این خودرو یک موضوع حاشیه‌ای برای ایجاد حاشیه امن در بازپرداخت نکردن بدهی کلان بانکی بدون اطلاع رئیس جمهوری و با طراحی برخی افراد مشکوک و نفوذی بوده است."





روزنامه کیهان

کیهان بدون معرفی این "افراد مشکوک"، به یادآوری هشدارهای قبلی خود در مورد "نفوذ برخی نان به نرخ روزخور‌ها که در سایه رئیس جمهوری محترم پنهان شده‌اند" پرداخته و از مسئولان دولتی خواسته تا اخبار منتشر شده در مورد خریدار خودروی آقای احمدی‌نژاد را پی گیری کنند.



به فروش گذاشتن پژوی ۵۰۴ محمود احمدی‌نژاد، پس از آن صورت گرفت که صادق محصولی وزیر رفاه، در آذر ماه گذشته گفت که وی "برای کمک به ساخت مسکن برای محرومان، پژوی قدیمی خود را به مزایده خواهد گذاشت".



در پی این اعلام سازمان بهزیستی، که قرار بود مبلغ حاصل از فروش خودرو را هزینه کند، با راه اندازی سایتی اختصاصی به جمع آوری پیشنهادات رسیده برای خرید آن پرداخت.

مدیرعامل و اعضای هیات مدیره مؤسسه مطبوعاتی ایران برکنار شدند

مدیرعامل و اعضای هیات مدیره مؤسسه مطبوعاتی ایران برکنار شدند




هیات امنای مؤسسه فرهنگی-‌مطبوعاتی ایران، کاوه اشتهاردی،‌ مدیر عامل مؤسسه ایران و شش عضو دیگر هیات مدیره آن را از کار برکنار و علی‌اکبر جوانفکر را به عنوان سرپرست این مؤسسه منصوب کرد.



به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، اعضای سه نفره هیات امنای مؤسسه ایران؛ اسفندیار رحیم مشائی، رئیس دفتر محمود احمدی‌نژاد، محمد حسینی، وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی و علی‌اکبر جوانفکر، مشاور رسانه‌ای آقای احمدی‌نژاد و مدیر عامل خبرگزاری ایرنا، روز دوشنبه، ۲۲ فروردین در نشستی اعضای هیات مدیره موسسه ایران را برکنار کردند.



هیات امنای مؤسسه ایران بدون ذکر دلیل این برکناری،‌اعلام کرده‌اند که تا انتخاب اعضای جدید هیات مدیره، علی اکبر جوانفکر سرپرستی این مؤسسه را برعهده می‌گیرد.



حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات، غلامحسین الهام، مشاور آقای احمدی‌نژاد، علی سعیدلو، رئیس سازمان تربیت بدنی، عبدالرضا شیخ‌الاسلامی، وزیر کار، محمد جعفر بهداد، معاون سیاسی دفتر ریاست جمهوری، میثم نیلی، از مشاوران جوان دولت محمود احمدی‌نژاد و کاوه اشتهاردی، اعضای پیشین هیات مدیره مؤسسه ایران را تشکیل می‌دهند.



مؤسسه فرهنگی- مطبوعاتی ایران و روزنامه ایران در سال ۱۳۷۳ زیر نظر خبرگزاری جمهوری اسلامی تأسیس شد. روزنامه ایران ارگان رسمی دولت محمود احمدی‌نژاد به شمار می‌رود.



برکناری هیات مدیره مؤسسه ایران در حالی صورت گرفته است که کاوه اشتهاردی در گفت‌و گو با خبرگزاری مهر تأکید کرد که از این تغییر اطلاعی نداشته و از طریق خبرها و پیامک تلفنی در جریان این برکناری قرار گرفته است. وی همچنین افزود که در مورد این برکناری «صحبت خاصی» ندارد.



آقای اشتهاردی که از چهارسال و نیم پیش به خواست محمود احمدی‌نژاد مسئولیت مؤسسه و روزنامه ایران را برعهده گرفت همچنین به خبرگزاری نیمه رسمی فارس در مورد دلایل برکناری خود توضیحی نداد و گفت: «بهتر است خود دوستان هیات امنا در این زمینه پاسخ دهند.»



وی در ادامه افزود: «از اینکه بار سنگین مسئولیت این روزنامه از دوش من برداشته شده بسیار خوشحال هستم و از اعضای هیات امنا که چنین تصمیمی اتخاذ کرده‌اند، کمال تشکر و سپاس را دارم.»



کاوه اشتهاردی از منتقدین سرسخت خانواده هاشمی رفسنجانی به شمار می‌رود.



در سال ۸۹ و به دنبال انتقاد‌های گسترده از مهدی هاشمی رفسنجانی، خانواده رفسنجانی از کاوه اشتهاردی به دادگاه شکایت کردند و متعاقب آن مدیر مسئول روزنامه ایران به دادگاه احضار شد.



به دنبال این شکایت، در دی‌ماه سال گذشته دادگاه انقلاب کاوه اشتهاردی را به اتهام «افترا و نشر اکاذیب» به زندان و شلاق تعلیقی محکوم کرد.



روزنامه ایران، بار دیگر در فروردین ماه و به دنبال تسلیت اکبر هاشمی رفسنجانی به میرحسین موسوی به دلیل درگذشت پدر وی، از آقای رفسنجانی انتقاد کرده و این پیام تسلیت را ادامه «روند حمایتی و دوپهلو»ی او از جنبش سبز و رهبران آن در ایران دانست.

مهم‌ترین جايزه انجمن قلم آمريکا برای نسرين ستوده، وکيل زندانی در ايران

انجمن قلم آمريکا، روز چهارشنبه نسرين ستوده، نويسنده، فعال حقوق بشر و وکيل زندانی در ايران، را به عنوان برندۀ جايزۀ ۲۰۱۱ «آزادی برای نوشتن باربارا گلداسميت» اعلام کرد.




در بيانيه انجمن قلم از نسرين ستوده به عنوان يکی از رهبران جنبش زنان و مدافع حقوق کودکان در ايران نام برده شده است.



جايزه انجمن قلم آمريکا به شخصيت‌های ادبی بين المللی که به دليل اقدام يا دفاع از حق آزادی بيان تحت تعقيب قضايی قرار گرفته و يا زندانی شده اند تعلق می گيرد و امسال اين جايزه در ۲۶ آوريل ۲۰۱۱ (ششم ارديبهشت)، در موزه تاريخ طبيعی آمريکا در نيويورک اعطا خواهد شد.



طبق اين گزارش شيرين عبادی، برنده جايزه صلح نوبل، در اين مراسم حضور خواهد داشت.



در همين زمينه، کوآمه آنتونی آپيا، رييس انجمن قلم آمريکا، گفته است: «نسرين ستوده نه تنها مطهر روح جايزۀ «انجمن قلم/ جايزۀ آزادی برای نوشتن باربارا گلداسميت» است، بلکه تجلی روح اين سال عالی نيز هست.»



کوآمه آنتونی آپيا در ادامه از نسرين ستوده به عنوان نويسنده، فعال و وکيلی ياد کرد که خود را وقف این ايده کرده است که همه باید به طور مساوی از حقوق تضمین شده در قانون برخوردار باشند.



رييس انجمن قلم آمريکا تصريح کرده است: «در زمانی که زنان و مردان سراسر جهان بطور مسالمت آميز در کنار يکديگر ايستاده اند تا اين حقيقت بسيار اساسی را بارديگر خواستار شوند، او (نسرين ستوده) در يکی از بدنام ترين زندانهای جهان است و اين مایۀ شرم حکومت ايران است. »



کوآمه آنتونی آپيا همچنين گفته است: «با تقديم اين جايزه به او (نسرين ستوده) ما احترام خود را به وی ادا می کنيم و همراه با ميليونها ايرانی که وی از حقوق آنها دفاع می کند و منشاء الهام آنها شد می ايستيم و از همه افراد و دولت های سراسر جهان می خواهيم تا در درخواست برای آزادی فوری وی به ما بپيوندند.»



نسرين ستوده از ۱۳ شهريور سال ۱۳۸۹ در بازداشت به سر می برد و توسط قوه قضاييه ايران به ۱۱ سال حبس تعزيری، ۲۰ سال محروميت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعيت خروج از کشور محکوم کرده است.



بنا بر گزارش ها اتهامات نسرين ستوده « اقدام عليه امنيت ملی، تبانی و تبليغ عليه نظام و عضويت در کانون مدافعان حقوق بشر» اعلام شده است.



نسرين ستوده، ۴۷ ساله، وکالت تعدادی از پرونده های سياسی و حقوق بشری از جمله وکالت شيرين عبادی، عيسی سحرخيز، کيوان صميمی، عاطفه نبوی، و آرش رحمانی پور، از اعضای انجمن پادشاهی ايران را که در سال ۸۸ اعدام شد، را نيز برعهده داشته است.

استقبال آمریکا از تحریم «ناقضان حقوق بشر» در ایران توسط اتحادیه اروپا

ایالات متحده آمریکا از تصمیم اتحادیه اروپا برای تحریم ۳۲ تن از مقام‌های ایرانی که گفته می‌شود در نقض حقوق بشر و سرکوب مخالفان دست‌ داشته‌اند، استقبال کرده و اعلام کرده است، به همکاری خود با اتحادیه اروپا و سایر کشورهای هم‌سو برای حمایت از مردم ایران ادامه خواهد داد.




دفتر مطبوعاتی کاخ سفید آمریکا روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای از تصمیم کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تحریم شماری از مقام‌های جمهوری اسلامی به دلیل دست داشتن آنها در نقض حقوق بشر در ایران حمایت کرده است.




در این بیانیه با استقبال از تصمیم اتحادیه اروپا آمده است: «اقدام اتحادیه اروپا برای معرفی مقام‌هایی که در نقض حقوق بشر در ایران دست داشته‌اند، به حکومت ایران یاد‌آوری می‌کند که جامعه جهانی به تلاش خود برای بازخواست عاملان سرکوب مردم ایران ادامه می‌دهد.»



وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه توافق کردند که ۳۲ مقام ايرانی را به دليل نقض حقوق بشر و سرکوب معترضان در ایران تحریم کنند.



ويليام هيگ، وزير امور خارجه بريتانيا، ‌روز سه‌شنبه در تشریح تصمیم اتحادیه اروپا اظهار داشته بود: «بر اساس توافق وزیران امور خارجه ۲۷ کشور عضو اتحاديه اروپا، صدور ويزا برای ۳۲ مقام ايرانی ممنوع شده و دارايی های اين افراد نيز مسدود خواهد شد.»



وی همچنین افزوده بود: «اتحاديه اروپا امروز توافق کرد تا اقدام‌های شديدتری عليه ۳۲ نفر که به اعتقاد ما مسئول و عامل نقض حقوق بشر در ايران هستند، به مرحله اجرا در آورد.»



گفتنی است،‌ در اواسط اسفند ماه سال گذشته خورشیدی، شیرین عبادی، برنده ایرانی جایزه صلح نوبل اعلام کرده بود، وی و شمار دیگری از فعالان ایرانی حقوق بشر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواسته‌اند، حساب و دارایی‌های ۸۰ تن از مقام‌های ایرانی را مسدود کرده و از سفر آنها به اروپا جلوگیری کنند.



به گفته خانم عبادی این ۸۰ نفر، که فدراسیون بین‌المللی حقوق بشر در نامه‌ای به کاترین اشتون، مسئول سیاسی خارجی اتحادیه اروپا و سایر مقام‌های اروپایی، اسامی آنها را بر شمرده بود، از جمله مسئول سیاست سرکوب معترضان در ایران و نقض گسترده حقوق بشر در این کشور هستند.



به دنبال این درخواست، وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در روز اول فروردین ماه پس از نشست خود در بروکسل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بودند، قرار است «به سرعت» تحریم‌هایی را علیه آن دسته از مقام‌های ایرانی که در «نقض شدید حقوق بشر» دست داشته‌اند،‌ وضع کنند.



هرچند تاکنون اتحادیه اروپا فهرست مقام‌های ایرانی را که نامشان در لیست سیاه این اتحادیه گنجانده شده، منتشر نکرده است، اما برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که فرمانده کل سپاه، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه، فرمانده نیروی انتظامی و رئیس قوه قضاییه از جمله مقام‌هایی هستند که به سبب دست داشتن در نقض حقوق بشر در ایران با تحریم‌های اتحادیه اروپا روبرو شده‌اند.



از سوی دیگر کاخ سفید در بیانیه خود یک بار دیگر از جمهوری اسلامی خواسته است، به «حقوق جهان‌شمول شهروندان خود» احترام گذاشته و از آن حمایت کند.



در این بیانیه همچنین آمده است: «ما می‌خواهیم از طریق ادامه همکاری نزدیک با اتحادیه اروپا و سایر شرکای هم‌سوی خود،‌ از این امر اطمینان حاصل کنیم که مساله حقوق بشر همچنان در کانون تلاش‌ها برای حمایت از مردم ایران باقی می‌ماند.»



ایالات متحده آمریکا که پیشتر نام شماری از فرماندهان سپاه و مقام‌های انتظامی و قضایی جمهوری اسلامی را در لیست سیاه خود قرار داده بود، سال گذشته به اتحادیه اروپا توصیه کرده بود، در برخورد با ناقضان حقوق بشر در ایران روش مشابهی را در پیش گیرد.

جامعه مدنی در ایران زیر زمینی می شود

مجلس شورای اسلامی در حال تصویب طرحی است که به گفته فعالان مدنی با هدف حذف نهادهای مدنی مستقل و جایگزینی نهادهای حکومت ساخته، به مجلس ارائه شده است.طرحی که بر مبنای آن، نه تنها کسانی که قصد تاسیس ان جی او و نهادهای مدنی دارند باید مراحل کامل تایید توسط وزارت اطلاعات و هیات های عالی نظارتی را طی کنند، بلکه نهادهایی که پیش از این و در سالیان گذشته نیز تاسیس شده اند می بایست مجددا خود را به ثبت برسانند و اگر در این فرایند تایید نشوند، به دستور هیات عالی، پروانه آنها ابطال و فعالیت آنها غیر قانونی اعلام خواهد شد.




پایگاه خبری عرصه سوم در این زمینه نوشته: نکته مهم انحلال غیراختیاری سازمان های غیردولتی است که قبلا در اختیار دستگاه قضایی بود و تا حدودی امکان مداخله دستگاه امنیتی را با مشکل مواجه می کرد،‌ در این طرح تنها قدرت مطلقه در عرصه جامعه مدنی، هیات عالی نظارت است که کلیه امور تاسیس، انحلال و نظارت برفعالیت سازمانهای غیر دولتی برعهده دارد. ترکیب این هیات تشکیل شده از پنج نماینده دولتی، نمایندگان قوه قضاییه، وزارت خارجه، وزارت اطلاعات،‌ امور اوقاف، ‌امور مساجد، نیروی مقاومت بسیج و سازمان تبلیغات اسلامی است..



"روز" در مصاحبه با سهراب رزاقی، مدیر اجرایی پایگاه خبری عرصه سوم و علی اکبر موسوی خوئینی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، این طرح و پیامدهای تصویب آن برای جامعه مدنی ایران را به گفتگو نشسته است.



پیامدهایی که به گفته این فعالان مدنی و سیاسی به شکل گیری جامعه مدنی زیر زمینی در ایران منجر خواهد شد و برخلاف خواست و هدف حکومت، جامعه مدنی واقعی در کنار جامعه مدنی بدلی همچنان به حیات خود ادامه خواهد داد.



هدف نابودی جامعه مدنی است







سهراب رزاقی که خود از فعالین شناخته شده جامعه مدنی ایران است به "روز" می گوید: براساس این طرح نهادهای مدنی باید ظرف 6 ماه خود را با وضعیت جدید تطبیق دهند در مورد آنها استعلام صورت می گیرد و خود به خود تعداد زیادی از این نهادها حذف می شوند. از طرفی گفته شده که باید سه پنجم اعضای هیات موسس و هیات مدیره این نهادها متخصص باشند در حالیکه این نهادها توسط افراد داوطلب شکل می گیرند که لزوما متخصص هم نیستند. افراد دور هم جمع می شوند و کار داوطلبانه می کنند و برخی با توجه به توانایی در پاسخگویی به گروههای ذیربط خود به طور جدی شکل می گیرند و برخی دیگر از بین می روند. اما با شکلی که در این طرح آمده این نهادها تکنوکرات می شوند.



عرصه سوم به اتفاق شیرین عبادی و 8 نهاد مدنی و حقوق بشری بیانیه ای منتشر کرده و نسبت به تصویب این طرح در مجلس ابراز نگرانی کرده اند.



منع ارتباطات بین المللی سازمان های غیر دولتی بدون کسب مجوز از هیات های عالی نظارت از جمله درموارد عضویت در سازمان های بین المللی، به ویژه شرکت در دوره های آموزشی یا نشست ها، عقد قرارداد یا توافقنامه ها و دریافت منابع مالی یا هر نوع کمک از سازمان های بین المللی از مواردی است که باعث نگرانی فعالان مدنی شده است.



از آقای رزاقی می پرسم آیا تصویب این طرح به منزله پایان حیات جامعه مدنی در ایران و با این هدف ارائه شده است؟ پاسخ می دهد: این طرح در اصل میخ دیگری بر تابوت ، انجمن های مدنی در ایران است و حق آزادی انجمن ها را سلب میکند و باعث می شود همه فضاهایی که مردم طی سالیان گذشته به دست آورده اند توسط دولت اشغال شود. از این رو تصویب این طرح به معنای نابودی سازمان های مستقل جامعه مدنی است و جامعه مدنی وابسته، مطیع و رام را شکل میدهد و در اصل جمعه مدنی بدلی را جایگزین جامعه مدنی واقعی میکند.







پایان جامعه مدنی



مکانیزم های برخورد و مقابله با این امر چیست و آیا نهادهای مدنی و سازمان های حقوق بشری غیر از انتشار بیانیه و اعتراض به مکانیزم های دیگری اندیشیده اند؟ این سئوالی است که آقای رزاقی در پاسخ بدان می گوید: دو کار را باید با هم پیش برد اول روشنگری نسبت به جریاناتی است که در ایران صورت می گیرد و باید ائتلاف بین المللی شکل داد. با توجه به زمزمه هایی که درباره قانون احزاب و اصلاحاتی که قصد دارند روی آن انجام دهند به گوش میرسد باید گفت انسداد و انقباضی که در جامعه مدنی در حال رخ دادن است در عرصه سیاسی و در مورد احزاب هم رخ خواهد داد. باید روشنگری کرد و از گزارشگر شورای حقوق بشر سازمان ملل خواست اقدام کند. در کنار این موضوع باید تلاش کنیم گرچه جامعه مدنی دچار انسداد می شود و فضا بسته می شوداما به منزله پایان جامعه مدنی نباشد .



مدیر اجرایی عرصه سوم در این زمینه تصریح میکند: در اصل این انسداد و حتی تصویب این طرح و عملی کردن آن، به معنای پایان جامعه مدنی در ایران نیست و اگر اجازه ندهند نهادهای مدنی مستقل شکل بگیرند، جامعه مدنی زیر زمینی شکل خواهد گرفت لذا باید به ظرفیت سازی این جامعه مدنی فکر کنیم و کمک کنیم جامعه مدنی واقعی در کنار جامعه مدنی بدلی شکل بگیرد.







هراس حکومت از نهادهای مدنی



علی اکبر موسوی خوئینی، نگرانی و احساس ناامنی حکومت را عامل اصلی ارائه چنین طرحی به مجلس میداند. این نماینده سابق مجلس به "روز" می گوید: انتخابات اخیر مجلس و مسائل بعدی که اتفاق افتاد حکومت را نگران کرده و دارند برای انتخابات آتی مجلس و همچنین انتخابات ریاست جمهوری دوره بعد برنامه ریزی می کنند و احساس می کنند مزاحمت هایی از سوی نهادهای مدنی و ان جی او ها، ممکن است پیش بیاید.



او می افزاید: حکومت حتی از نهادهای مربوط به فقر، اعتیاد و حتی ان جی او های بهداشتی و کودکان و کار و ... که اساسا فعالیت آنها هیچ شکل سیاسی ندارد می ترسد؛ از جمع شدن چند آدم دور هم حتی در موضوعاتی مثل فقر یا اعتیاد به شدت می ترسد و نگرانی از این دارد که در موضوعاتی مثل انتخابات، خواسته های این نهادها با خواسته های حکومت همخوانی نداشته باشد. لذا میخواهند سیاستی که در قبال مجلس و انتخابات در پیش گرفتندرا در این زمینه نیز در پیش بگیرند. در اصل در انتخابات مجلس دیدند نظارت استصوابی کفایت نمیکند لذا سیاست شان را تغییر دادند و گفتند باید احراز صلاحیت شود و هزاران هزار افراد داوطلب را رد صلاحیت کردند. حالا می خواهند این بنا را در ارتباط با تشکل های مردم نهاد هم پیش بگیرند، در حالیکه قانون اساسی تصریح کرده اصل بر برائت افراد است اما این آقایان می گویند افراد باید ثابت کنند که با ما هستند و هر چه فرمانبردارتر هستند و ....



نماینده مجلس ششم نتیجه گیری میکند که این شیوه نهایتا به این منتهی می شود که به تعداد بسیار محدودی اجازه کار خواهند داد آن هم افرادی که مورد تایید خودشان هستند و در همه شئونات با آنها همراه و فرمانبردار هستند.



آقای موسوی نیز همچون آقای رزاقی ، طرح مجلس را گام نهایی برخورد با نهاد های مدنی میداند. او می گوید: تاکنون در دادن مجوز خیلی سخت گیری میکردند اما دیدند کفایت نمیکند؛ حتی نمیخواهند به نهادهایی که در قالب مساجد فعال هستند مجوز بدهند مگر اینکه از همراهی آنها با خود و فرمانبرداری شان اطمینان حاصل کنند. یعنی تا این سطح پیش می روند.



این عضو نمایندگان ادوار مجلس که سابقه فعالیت در جنبش دانشجویی و ادوار تحکیم وحدت را نیز دارد معتقد است که حکومت با این طرح ها نیز به هدف خود نخواهد رسید. او می گوید: من به شدت تردید دارم در اینکه این طرح بتواند خواسته ها و نیاز های حکومت را برآورده کند. کما اینکه در برخورد با مسائلی چون ماهواره و اینترنت هرگز موفق نشدند. دنیای امروز اجازه چنین مسائلی را به دیکتاتورهای خود کامه نمیدهد و نهادهای مردم ساخته و ان جی او ها در نهایت از این شکل رسمی خارج می شوند اما به فعالیت خود به شکل غیر رسمی ادامه خواهند داد و این عوارض و ضررهای بزرگتری برای خود حکومت دارد.



آقای موسوی سپس با اشاره به اینکه چنین طرحی خلاف اصل صریح قانون اساسی یعنی اصل برائت است می گوید که با این طرح، مسیر اخذ مجوز تغییر خواهد کرد. نهادهای مدنی و فعالان مدنی می توانند با استناد به این اصل قانونی به مراجه قضایی مراجعه و در این مورد شکایت کنند. مجمع تشخیص مصلحت و شورای نگهبان نیز در این زمینه باید به وظیفه خود عمل و این طرح را رد کنند اما اگر دستگاه قضایی و این دو نهاد به وظیفه خود عمل نکردند می توان از طریق نهادهای مشروعی مثل سازمان ملل این قضیه را پی گیری کرد.







میخواهند سکوت قبرستانی ایجاد کنند



از آقای موسوی می پرسم آیا عدم موفقیت حکومت در کنترل نهادهای مدنی علیرغم همه سرکوب ها و بازداشت فعالان مدنی را می توان دلیلی برای ارائه چنین طرحی دانست؟ او می گوید: این هم یکی از دلایل است؛ می توان گفت باهمه سرکوب ها و برخوردهای امنیتی و قضایی و بازداشت های گسترده و اعدام های بی حساب و کتاب و رعب و وحشتی که ایجاد کردند اما بیش از 90 درصد بازداشت شدگان اعلام کردند روی مواضع خود هستند و زندان را ترجیح میدهند به اینکه از مواضع خود کوتاه بیایند. و این تاثیر روانی مهمی روی آقایان گذاشت و این دوره میخواهند نهادهای مدنی مستقل را از بین ببرند.



او یادآور می شود: اما دلیل مهم این است که برای انتخابات بعدی نگران هستند و احساس ناامنی و نگرانی می کنند از بخش هایی که شناخت کافی ندارند و می ترسند این نهادهایی که کار سیاسی هم نمی کنند از حق رای خود استفاده کنند. می خواهند سکوت قبرستانی در ایران ایجاد کنند که این خیال باطلی بیش نیست و دیر یا زود مجبور خواهند بود به خواست مردم تن دهند.







نمایندگان خلاف آئین نامه مجلس عمل کردند



طرح مذکور در شرایطی در دستور کار مجلس قرار گرفته و بندهایی از آن به تصویب رسیده است که پیش از این از سوی نمایندگان مجلس رد شده بود. آقای رزاقی می گوید: این بحث ها از سال 85 وجود داشت؛ بعد از روی کار آمدن محمود احمدی نژاد و به دلیل رویکرد دموکراسی ستیزی که در جریان متبوع او وجود داشت این جریان راحت ترین گزینه را انتخاب کرده و به سمت آئین نامه ای جدید برای نهادهای مدنی رفته است. اما این به شکل دیگری رقم خورد یعنی آئین نامه را پس گرفتند و به شکل طرح از سوی نمایندگان مجلس مطرح شد. دی ماه 87 فوریت آن رای نیاورد و مسکوت ماند و به کمیسیون اجتماعی مجلس فرستاده شد. دو سال رفت و برگشت هایی بود تا اینکه دی ماه 89 در صحن علنی مطرح شد و کلیات آن رای نیاورد. بعد از آن و در حالیکه بر اساس آئین نامه داخلی مجلس طرحی که رد می شود تا 6 ماه اجازه طرح در جلسه علنی را ندارد،عده ای از نمایندگان حامی احمدی نژاد و نیروهای امنیتی فشار آوردند و در دستور جلسه قرار گرفت.



علی اکبر موسوی خوئینی ، نماینده سابق مجلس نیز این امر را روندی غیر قانونی ارزیابی می کند ومی گوید: این طرح بر خلاف آئین نامه داخلی مجلس مجددا در جلسه علنی مجلس مطرح شده است اما باید این را نیز در نظر داشت که در آئین نامه داخلی مجلس اینقدر تغییر و تحول ایجاد کرده اند که شاید راه گریزی برای چنین عمل غیر قانونی خود باز گذاشته باشند.

باد کردن پول از جمال رحمتی- شرق

باد کردن پول از جمال رحمتی- شرق




به بهانه حمایت از کشورهای منطقه در برابر تهدیدهای ج. اسلامی

به بهانه حمایت از کشورهای منطقه در برابر تهدیدهای ج. اسلامی


کشتی های جنگی ناتو وارد خلیج فارس شدند





خبرگزاری فرانسه گزارش داد که روز دوشنبه گذشته 5 فروند کشتی های جنگی ناتو، پس از عبور از کانال سوئز و دریای سرخ وارد خلیج فارس شده و در سواحل دوبی و کویت پهلو گرفتند.



این اقدام معنا و بهانه دیگری ندارد جز حمایت ناتو از کشورهای منطقه در برابر خطر دخالت نظامی جمهوری اسلامی در امور منطقه.



چند مانور نظامی با نیروی دریائی امارات متحده عربی در برنامه این کشتی ها قرار دارد. خبرگزاری فرانسه می افزاید که حضور این کشتی ها در ارتباط است با تهدیدهای جمهوری اسلامی علیه عربستان سعودی.

با لغو قانون کالای همراه ملوان

با لغو قانون کالای همراه ملوان


دهها هزار بیکار

به بیکاران بوشهر اضافه می شود





هفته ‌نامه «اتحاد جنوب» چاپ بوشهر از قول نماینده دشتی و تنگستان در مجلس نوشت: دولت می خواهند به بهانه مبارزه با قاچاق قانون کالای همراه ملوان یا ته لنجی را لغو کنند. با لغو این قانون دهها هزار نفر در استان بوشهر بیکار می‌شوند.



کالای همراه ملوان، یا "ته ‌‌لنجی" قاچاق نیست. در حال حاضر 85 هزار ملوان، صیاد و یا در ارتباط با آنها در استان بوشهر مشغول به کار هستند. بندر گناوه به عنوان یکی از بنادری که ملوانان در آن کالای همراه ملوانی وارد می‌کنند در نوروز امسال 14 میلیارد تومان گردش مالی داشته و یکی از عوامل مهم این گردش مالی ورود کالای همراه ملوان بوده است.



دولت پیش تر موافقت کرده بود که هر ملوان سالانه شش بار و هر بار 5ر1 میلیون تومان کالای همراه ملوان با خود وارد کند. با این اجازه، در استان بوشهر سالانه 4 بار و هر بار ۴۰۰ هزار تومان کالا ملوانی وارد می‌شد.

بدلیل نقش داشتن درسرکوب خونین مردم

بدلیل نقش داشتن درسرکوب خونین مردم


سفر 32 مقام ج. اسلامی

به 27 کشور اروپا ممنوع شد





اتحادیه اروپا در اجلاس وزرای امور خارجه خود 32 مقام نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی را تحریم کرد.



وزیر خارجه انگلستان در باره این تصمیم اتحادیه اروپا طی مصاحبه ای با شبکه خبری بی بی سی گفت: "کارنامه هولناک حقوق بشر" جمهوری اسلامی انگیزه اصلی تصویب این تحریم بود.



این 32 مقام از این پس حق سفر به 27 کشور عضو اتحادیه اروپا را نخواهند داشت و اموال آنها در این کشورها نیز توقیف خواهد شد. 13 تن از مجموع 32 مقام تحریم شده، اعضای ارشد امنیتی جمهوری اسلامی هستند که در سرکوب خونین مردم معترض به نتایج انتخابات 22 خرداد سال 1388 (کودتای 22 خرداد) هستند.



15قاضی و مقام قضایی نیز در این فهرست قرار دارند. آنها گردانندگان دادگاه های پس از انتخابات، عاملین اعتراف گیری و صدور حکم اعدام هستند. همچنین 4 تن از مسئولان زندان های جمهوری اسلامی نیز بدلیل نقش داشتن در شکنجه زندانیان در این فهرست قرار دارند که مجموع آنها 32 تن است.



وزیرخارجه انگلستان در مصاحبه خود اضافه کرد:



وضع حقوق بشر در ایران از همیشه وخیم‌تر است. ما شاهد زندانی کردن رهبران مخالفان در ماه‌های اخیر و اجرای بیش از ۱۷۰ حکم اعدام در سال گذشته بودیم. شمار روزنامه‌نگاران زندانی در ایران از هر کشور دیگر جهان بیشتر است و این‌ها همه در زمانی اتفاق می افتاد که ایران می‌گوید مردم کشورهای عرب در خاور میانه باید حق اعتراض داشته باشند. این یک ادعای ریاکارانه است."



گفته می شود یک لیست 80 نفره از مقامات امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی برای تحریم آنها تهیه شده که در گام اول، این تحریم شامل 32 تن شده است. هنوز اسامی این 32 تن اعلام نشده است

افشاگری بی‌سابقه» عادل فردوسی‌پور: سانسور و بازبینی در صداوسیما

افشاگری بی‌سابقه» عادل فردوسی‌پور: سانسور و بازبینی در صداوسیما


رادیو فردا : «ما هنوز نمی‌توانیم روال عادی برنامه را آغاز کنیم، چون آیتم‌هایی که باید بازبینی می‌شده، از پنج و شش بعدازظهر هنوز بازبینی نشده، ما مجبوریم الان پیام بازرگانی ببینیم، بعد ببینیم چه خواهد شد. ان‌شاءالله که دوستان مساعدت می‌کنند و آیتم‌ها را می‌رسانند. زیرا فکر می‌کنم این وقت خیلی برای مردم اهمیت دارد.»



این‌ها گفته‌های عادل فردوسی‌پور در آغاز برنامه ورزشی دوشنبه‌شب ۹۰ است.



تهیه‌کننده و مجری این برنامه بعد از گفت‌وگو با مربی و کاپیتان تیم نابینایان ایران که عنوان قهرمانی جهان را کسب کرده‌اند، درخواست پخش مجدد آگهی‌ها را داد و سپس برخلاف ریتم همیشگی این برنامه، با بخش «دوربین نود» برنامه را ادامه داد.



او سپس گفت: «‌اگر نوار‌ها نرسند باید همگی جمع کنیم و به خانه برویم.»



بخش فارسی سایت گل این اتفاق در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران را با تی‌ر «این بار بازبین پخش توکار عادل گذاشت» پوشش داده است.



این نخستین بار است که در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، یک مجری و تهیه‌کننده در برنامه زنده تلویزیونی از نحوه بازبینی نوار‌ها انتقاد می‌کند.



اما آیا پدیده بازبینی نوار‌ها فقط مختص برنامه ۹۰ است؟ همچنین آیا تعلل مسئول بازبینی در پخش شبکه سوم سیما برای رساندن نوار‌ها، آن هم در شرایطی که برنامه آغاز شده و روی آنتن است، اتفاق تازه‌ای محسوب می‌شود؟



سانسور



اولین نکته‌ای که باید اشاره کرد این است: «بازبینی قبل از پخش» در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، بیش از آن که جنبه فنی داشته باشد، برای سانسور و قیچی کردن به کار می‌رود و همه‌روزه نوارهای بسیاری که ورقه حاوی اشکالات، به صورت تا شده در جلد آن قرار گرفته، از داخل اتاق بازبینی برگشت داده می‌شوند.



اما از طرفی هر روز، برنامه‌هایی از صداوسیما پخش می‌شود که ریختگی نوار‌ها، تغییر ناگهانی صدا در نوار، پرش‌های متعدد در تصویر، اینسرت‌های غیر مرتبط و ایرادهای فنی فراوانی از این دست در آن مشهود است.



کلیه آن نوار‌ها نیز مشمول بازبینی پخش بوده‌اند و امضای مسئول بازبینی به عنوان تایید نوار و تاکید بر بی‌نقص بودن آن ذیل «برگه پخش» که امضای مدیر گروه مربوطه را نیز دارد، درج شده است.



«بازبین» در صداوسیما فعالیتی مشابه «بررس» یا ممیز در وزارت ارشاد را دارد. هر دو دست‌اندرکار ممیزی و سانسور هستند.



مسئول بازبینی مسئولیت حذف «تصاویر مورددار» را بر عهده دارد. این تصاویر می‌تواند چند تار موی خانم مصاحبه‌شونده باشد یا برجستگی اندام یک کشتی‌گیر یا وزنه‌بردار در نماهای نزدیک.



تصمیم و رفتار او در قبال تصاویر نیز مبتنی بر سلیقه شخصی اوست. سلیقه اغلب بازبین‌ها در سازمان صداوسیما نیز متاثر از روابط آن‌ها با تهیه‌کنندگان است.



گاهی زمان از دست می‌رود و تهیه‌کننده برای اصلاح موارد قید شده در بازبینی، فرصت کافی برای حضور در اتاق تدوین را ندارد.



روابط زیر میزی



در طول سال، بسیاری از برنامه‌ها به خاطر تعلل مسئول بازبینی به پخش نمی‌رسند و مسئول پخش برای پر کردن وقت در نظر گرفته شده، ناگزیر از تصاویر آرشیوی، پخش سرود، آگهی بازرگانی و میان‌برنامه‌های تکراری استفاده می‌کند.



شکایت از مسئول بازبینی به مدیر شبکه نیز بی‌فایده است. زیرا خط قرمزهای این سازمان همیشه تاویل‌پذیر هستند و بازبین‌ها می‌توانند تصمیمات خود را توجیه کنند. اغلب تهیه‌کنندگان، به اصطلاح برای این که کارشان راه بیفتد، چاره‌ای جز نزدیک شدن به مسئولین بازبینی و ایجاد روابط زیر میزی ندارند.



اغلب بازبین‌ها از «برآورد مالی» برنامه‌ها در امور مالی شبکه مورد نظر مطلع هستند و برخی از آن‌ها که اهل روابط زیر میزی هستند، مبلغی بین دو تا پنج درصد از کل برآورد هر قسمت را مطالبه می‌کنند.



برخی تهیه‌کنندگان اما هرگز زیر بار روابط زیر میزی نمی‌روند و به همین خاطر، دستیاران آن‌ها دائماً بین اتاق تدوین و بازبینی پخش، در رفت و آمد هستند!



حال پرسش این است: آیا سانسورچی مستقر در پخش شبکه سوم سیما «تصاویر مورددار» بازی راه‌آهن ری و پاس همدان را بهانه‌ای برای ضربه زدن به محبوب‌ترین برنامه تلویزیونی در صداوسیما قرار داده است؟



نمی‌توان با قطعیت پاسخ این سوال را داد. اما دست‌کم تردیدی در این نکته وجود ندارد که عادل فردوسی‌پور اهل بده‌بستان‌های رایج در صداوسیما و پرداختن درصد برای مصالحه با بازبین‌ها نیست.

تا اطلاع ثانوی سفارت بریتانیا در تهران تعطیل شد»

تا اطلاع ثانوی سفارت بریتانیا در تهران تعطیل شد»


رادیو کوچه radiokoocheh : در پی ارسال پیامک از سوی سفارت بریتانیا در تهران به کارمندان کلیه بخش‌های این سفارت، از صبح امروز چهارشنبه 24 فروردین‌ماه، به مدت نامعلوم از کارمندان در کلیه رده‌ها خواسته شده است که در محل کار خود حاضر نشوند.



یک منبع نزدیک به این سفارت که خواست نامش فاش نشود، به کوچه اعلام کرده که در این پیامک به صراحت ذکر شده است که «هم‌کاران از پی‌گیری علت تعطیلی خودداری کنند.» این در حالی است که هیچ مدت زمان مشخصی برای عدم حضور کارمندان سفارت بریتانیا در تهران اعلام نشده است.



اگرچه عرف دیپلماتیک این است که در صورت قطع روابط دو کشور با اعلام زمان‌بندی کارداران و سفیر فراخوانده می‌شوند و کارمندان محلی نیز بر اساس زمان از پیش تعیین شده، اما ارسال این پیامک بنابر اظهار یک کارشناس می‌تواند جنبه امنیتی نیز داشته باشد.



بریتانیا پیش‌تر در روز بیست و چهارم مارس از انتخاب گزارش‌گر حقوق بشر از سوی این شورا در سازمان ملل حمایت کرده بود.



مناقشات بین ایران و بریتانیا در ماه‌های اخیر و پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری در ایران وارد دور تازه‌ای شد به طوری که در پی درگیری‌ها و اعتراض‌های خیابانی تعدادی از کارمندان این سفارت دست‌گیر و محاکمه شدند و مجلس ایران نیز خواستار قطع رابطه با این کشور شد.



در آخرین بار نیز بدون انعکاس خبری در روز هشت مارس- هفده اسفندماه سال گذشته- یکی از کارمندان بخش اداری این سفارت به نام «مریم-م» در خیابان بازداشت شده است که هنوز با گذشت بیش از یک ماه و اندی تاکنون در زندان اوین به سر می‌برد.



لازم به اشاره است سفارت بریتانیا تا روز گذشته، سه‌شنبه دوازدهم آوریل به طور معمول تا پایان وقت اداری باز بوده و این پیامک شبانه در همان روز به کارمندان محلی و بریتانیایی ارسال شده است.

افسانه برخورد با خودسرها؛ از سعیدعسگر تا سعید تاجیک

افسانه برخورد با خودسرها؛ از سعیدعسگر تا سعید تاجیک


جرس، فرشید آل داوود: فقط وعده برخورد داده اند. دستگیر کرده اند و پس از مدتی بی سر و صدا آزاد کردند و حتی پست های مدیریتی به هتاک و ضارب داده اند.

با این حال برای آرام کردن جامعه وعده بازداشت، پیگیری و برخورد می دهند و این وعده ها دقیقا زمانی اتفاق می افتد که افکار عمومی رفتار زشت خودسرها را به شدت تقبیح می کند.



شباهت سعید تاجیک با سعید عسگر بسیار زیاد است. تاجیک نیز در دخمه های تاریک شهر ری رشد کرده است.



یک مطلب نویس کیهان موسوم به حسین قدیانی از مریدان و هواداران پر و پا قرص سعید تاجیک است.



قدیانی که سابقه فحاشی هایش بر کسی پوشیده نیست در دفاع از تاجیک منتقدان وی را گروهی وبلاگ‌نویس «دوزاری» «خر، هالو» و مومنان مسجد نرفته نامیده بود.



با این حال روز دوشنبه محسنی اژه ای مدعی شد که سعید تاجیک بازداشت شده است. وی افزود: برخی از مقامات امنیتی به دنبال سایر متهمانی هستند که به صورت خودسر امنیت اخلاقی جامعه را تحت تاثیر قرار می دهند.



اگر اظهارات اژه ای درست باشد و بنا به دستگیری سایر افراد همفکر وی باشد، می باید حسین قدیانی و عناصر اصلی رواج فحاشی نیز بازداشت شوند.



حسین قدیانی در وبلاگ خود در باره فائزه هاشمی نوشته بود : لحن سخن ما هر جا که ...های سیاسی را ببینیم، به خصوص «ف. ه» را،‌‌ همان لحن خشن است.



حتی حکومتی ها هم می ترسند !



افراطی ها و محافل آنها برای دستگاه قضایی و امنیتی ایران ناشناخته نیستند. اما مشکل اینجاست که با دستگیری نمایشی چند نفر قصد دارند وانمود کنند که با مظاهر فحاشی و هتک حرمت افراد برخورد کرده اند..



کمیته های حقیقت یاب مجلس هر وقت وارد موضوع بررسی لباس شخصی ها و ماهیت انها شدند با یک فشار حکومتی به نحوی خود را عقب کشیده اند. در تیر ماه 88 و به دنبال حمله خونین به خوابگاه دانشجویان ( کوی دانشگاه 2) مجلس یک کمیته حقیقت یاب تشکیل داد تا خود سرها را شناسائی و به دستگاه قضایی معرفی کند.



حميدرضا كاتوزيان نماینده تهران همان زمان گفت: اگر به جمع‌بندي برسيم كه حمله‌كنندگان متعلق به نهاد خاصي هستند، از هر نهادي كه باشند و يا خودسر و خودجوش حمله كرده باشند، بايد با آنها برخورد شود. ايجاد رعب توسط فرد عادي و يا جريان سياسي و يا حتي نهاد حكومتي با هم تفاوتي نمي‌كند و در همه موارد ممنوع است.



با نزدیک شدن به زمان قرائت گزارش کمیته حقیقت یاب مجلس در باره خودسر ها اردیبهشت 89 یک نماینده مجلس در اظهاراتی عجیب گفت اساسا چنین کمیته ای وجود خارجی نداشته است !



جمشید انصاری، عضو فراکسیون خط امام اعلام کرد که «اساسا در مجلس کمیته‌ای برای پیگیری کوی دانشگاه تشکیل نشد.



این نماینده مجلس گفت : منتظر نباشید گزارشی از سوی مجلس در این خصوص ارائه شود . انصاری رسما تائید کرد : مشخص است که چه کسانی به کوی در ۲۵ خردادماه حمله کرده اند، اما «اراده‌ای برای برخورد با آنها وجود ندارد.



در همان زمان کاتوزیان تائید کرد که دستگیری خود سر ها وجود داشته است. وی گفت: وزارت اطلاعات عنوان داشته كه تعدادي از خود سر هایی را كه سازمان‌دهنده اغتشاشات هستند را شناسايي و دستگير كرده است.



با این حال هیچگاه نامی از دستگیر شدگان و هویت انها اعلام نمی شود و گویی همه چیز در حد یک ادعاست.



رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هم پیشتر درباره حضور لباس‌شخصي‌ها در اغتشاشات گفته بود لباس‌شخصي‌ها از اعضاي نيروي انتظامي يا پليس نيستند و قرار است اين موضوع در اين كميسيون بررسي شود.







لطفا هیچکس چیزی نگوید ، بگذارید به کارشان برسند !



خود سرها کار خود را با قتل های زنجیره ای علنی کردند. پس از آن نظام قول داد که خودسرها را مجازات خواهد کرد.



خود سرها در همین سال فحاشی و حمله به مسئولان نظام را اغاز کردند . در سال 77 عطاء الله مهاجرانی و عبدالله نوری وزرای دولت خاتمی را در مراسم نمازجمعه مورد ضرب و شتم و فحاشی قرار دادند و با اینکه دولت در اختیار اصلاح طلبان بود حکومت اقدامی برای برخورد با آنها صورت نداد . همین اهمال باعث شد در سال 78 فاجعه کوی دانشگاه اتفاق بیفتد و پس از ان سعید حجاریان ترور شود. ضارب حجاریان پس از آزادی از زندان در سال 82 به همراه 200 اوباش دیگر به خوابگاه طرشت حمله کرد . عسگر در سال ۱۳۸۸ به سمت رییس امور ایثارگران بسیج منصوب شد.



در فاصله ۳ تا ۳۰ دی 79 دادگاه متهمان قتل های زنجیره ای به صورت غیر علنی در 12 جلسه و بدون حضور وکیل برگزار شد و در نهایت مصطفی کاظمی قائم مقام وقت معاونت امنیتی وزارت اطلاعات و مهرداد عالیخانی مدیرکل وزارت اطلاعات را به جرم آمریت و صدور دستور چهار فقره قتل به چهار بار حبس ابد محکوم کرد.



همچنین علی روشنی مسئول وقت حراست بهشت زهرای تهران ،محمود جعفرزاده عضو اداره عملیات وزارت اطلاعات به جرم مباشرت در قتل و علی محسنی عضو اداره عملیات وزارت اطلاعات به قصاص محکوم شدند. این در حالی است که هیچکس نه چهره متهمان را دید و نه شاهد زندان رفتن یا مجازات آنها بود و هیچ اطلاعیه ای نیز در خصوص اجرای حکم آنها منتشر نشد.



با روی کار آمدن احمدی نژاد خودسرها با فراغ بال بیشتری وارد عرصه شدند و اوج قدرت نمایی آنها پس از انتخابات سال 88 بود. نکته جالب آنکه با وجود اظهار بی اطلاعی مجلس و مسئولان از هویت خودسر ها آنها همیشه به اقلامی همچون باتوم، گاز اشک آور ، گاز فلفل، شوک الکتریکی و زنجیر مجهز بوده اند که دسترسی به این اقلام فقط با مجوز نهادهای امنیتی امکان پذیر بوده است.



مراکز سازماندهی لباس شخصی ها بیشتر در مساجد و دانشگاههایی همچون دانشگاه امام صادق است.. برخی معتقدند : بودجه خودسرها توسط بیت رهبری و از سود صندوق ذخیرهٔ دادگستری تامین می‌شود.



بعد از انتخابات پر حاشیه سال 88 ندا آقا سلطان از سوی عوامل ناشناس در خیابانی در تهران به ضرب گلوله کشته شد. بازتاب جهانی این موضوع باعث شد تا احمدی نژاد طی نامه ای از رئیس قوه قضائیه بخواهد ضاربان ندا را شناسائی و مجازات کند.



احمدی نژاد در نامه به هاشمی شاهرودی از وی خواست با توجه به «حاشیه های» این رویداد عوامل جنایت را شناسایی کند و نتیجه را به اطلاع مردم برساند.



با این حال هیچگاه هیچ گزارشی از علت مرگ یا هویت ضارب وی از سوی دستگاه قضایی منتشر نشد و این رسیدگی نمایشی نیز به محاق فراموشی سپرده شد.



پس از آن فاجعه کهریزک روی داد که طی آن فرزند یکی از مسئولان نظام نیز از جمله کشته شدگان بود.



عبدالحسین روح‌الامینی بعدها گفت دادگاهی که در اواخر سال 88و اوایل سال 89 تشکیل شد، یک دادگاه برای رسیدگی به پرونده تعدادی از متهمان کهریزک است و قرار است دادگاه‌های دیگری برای رسیدگی به پرونده عاملان و امرین و مقصران اصلی حادثه تشکیل شود.



با این حال از آن زمان تا کنون هیچ خبری در باره محاکمه متهمان و آمران اصلی قضیه منتشر نشد و سعید مرتضوی نیز پس از برکناری آبرومندانه به ستاد مبارزه با قاچاق کالا رفت وهرچند مرتضوی درباره پرونده کهریزک مجرم شناخته شد اما ظاهرا گزارش آن قدر قلع و قمع شده بود که سایت خبر آنلاین به نقل از روزنامه جمهوری اسلامی نوشت این گزارش آن‌قدر قلع و قمع شده که ارزش قرائت در صحن مجلس را ندارد.



در عرصه رسانه ای نیز، برخی نشریات و رسانه ها در خدمت نشر افکار و ادبیات نیروهای خودسر و در راستای اهداف آنها قلم زده اند.هر چند که قریب به اتفاق از برخورد توسط دستگاه قضا مستنی بوده اند. از کیهان گرفته تا خبرگزاریها و سایتهای وابسته ای چون فارس و رجا و...







البته برخی محکومیتهای نمایشی برای آرام سازی جامعه اعلام شده که محکومیت کاوه اشتهاردی مدیر مسئول روزنامه ایران به 6 ماه حبس و 10 ضربه شلاق که البته با استقبال مشکوک خود اشتهاردی نیز همراه بود از جمله این موارد است . تا کنون در باره سرنوشت این حکم و اجرای آن هیچ خبر دیگری منعکس نشده است اما ناظران اینگونه برخوردهای قوه قضائیه را اقدامی نمایشی برای ترمیم وجهه دستگاه قضا می دانند.



در آذر 89 دادستانی تهران سایت مشرق را به خاطر انتشار مطلبی از وبلاگ فیلتر شده حسین قدیانی فیلتر کرد اما بعدها این سایت بدون هیچگونه مشکل قانونی دوباره در عرصه رسانه ظاهر شد .



پایان پرده نمایش



دستگاه قضایی و نهادهای وابسته به دادستانی از جمله دادستانی تهران و دادستانی کل بارها ادعاهای متعددی را در باره برخورد با خودسرها و تندروها منتشر کرده اند اما هر بار قضایا پس از چندی مشمول مرور زمان شده و یا در سکوت کامل بازداشتی ها بی سر و صدا ازاد شدند یا ادعای دستگیری و برخورد با آنها مطرح شد. امری که هیچگاه جنبه واقعیت به خود نگرفت . ناظران می گویند سازمان دهندگان تندروها و خودسرها کسی به جز خود برخی وابستگان نظام نیست و بنا بر این ادعای برخورد با انها بیشتر امری نمایشی به حساب می اید.

وکیل شیرکو معارفی: برخلاف شایعات او هنوز قرار نیست اعدام شود

وکیل شیرکو معارفی: برخلاف شایعات او هنوز قرار نیست اعدام شود


* 71 هزار ضربه شلاق بر پیکر مجرمان آذربایجان غربی

وکیل شیرکو معارفی: برخلاف شایعات او هنوز قرار نیست اعدام شود



احمد سعید شیخی، وکیل شیرکو معارفی، زندانی کرد متهم به محاربه با تکذیب شایعات و خبرهای چند روز گذشته مبنی بر اعدام قطعی موکلش به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت: « هنوز برخلاف شایعات چیزی قطعی نشده است. پرونده در مرحله اعاده دادرسی است و هم من و هم شیرکو امیدوار به متوقف شدن حکم هستیم. نمی دانیم شایعات اعدام شیرکو چطور در تعطیلات عید منتشر شد که خانواده این زندانی را هم بسیار پریشان کرد. خبر دقیق این است که او هنوز قرار نیست اعدام شود.»

شیرکو معارفی، اهل بانه از فعالان سیاسی و مدنی کرد است که آبان ماه ۸۷ در میان مرز ایران و عراق، در حالیکه قصد داشت از کردستان عراق به ایران برگردد دستگیر شد.این فعال سیاسی،۳۱ ساله در دادگاه بدوی انقلاب سقز به اتهامات ” عضویت در حزب کومله، اقدام علیه امنیت ملی و محاربه با خدا” محکوم به اعدام شد و در حال حاضر در زندان سقز به سر می برد. در تعطیلات نوروزی برخی از سایت ها خبر از اعدام شیرکو معارفی در تاریخ دهم اردبیهشت می دادند، خبری که بر اساس گفته های احمد سعید شیخی، وکیلش صحت ندارد و باعث نگرانی خود و خانواده موکلش در تعطیلات نوروزی شده است.

احمد سعید شیخی، در خصوص وضعیت فعلی پرونده شیرکو معارفی گفت:« پس از قبول اعادی دادرسی ما ، پرونده در اختیار شعبه ۲۷ دادگاه قم قرار گرفته است. چهارشنبه هفته گذشته که برای آخرین بار تا به این لحظه به آنجا مراجعه کردم گفتند هنوز پرونده بررسی نشده است. یعنی هنوز حکم اعدام ایشان قطعی نشده و ما هنوز امیدوار هستیم و پی گیر روند اعادی دادرسی بر این پرونده.»



71 هزار ضربه شلاق بر پیکر مجرمان آذربایجان غربی



آژانس خبری موکریان : از ابتدای مسئولیت بنده، یعنی در طول سالهای 86 تاکنون ،71 هزار ضربه شلاق بر پیکر مجرمان نواخته شده است.

مدیر کل دادگستری آذربایجان غربی با اعلام این مطلب اظهار داشت : بی حجابی در ارومیه بیداد می کند و تنها با مداخله نیروی انتظامی و قضات نمی توان با این مشکل مقابله کرد.

موسوی در ادامه افزود :باید با ارتقای آموزه های دینی به مقابله با بی بند و باری پرداخت و در این خصوص وظیفه روحانیان بیش از سایر افراد جامعه است.

در خاتمه این مقام قضایی گفت :متأسفانه در حال حاضر استان از کمبود روحانی رنج می برد و تعدادی از روستاها فاقد روحانی هستند.

مصباح یزدی باز هشدار داد: با شدیدترین خطری که تاکنون برای اسلام پیش آمده روبرو هستیم/ اين حرف‌هاي ملي‌گرايانه و مكتب ايراني چیست!

مصباح یزدی باز هشدار داد: با شدیدترین خطری که تاکنون برای اسلام پیش آمده روبرو هستیم/ اين حرف‌هاي ملي‌گرايانه و مكتب ايراني چیست!


فردا : عضو خبرگان رهبري گفت: خطري كه من احساس مي‌كنم شديدترين خطري است كه تا به حال اسلام را تهديد كرده است و آن هم از سوي نفوذي‌هايي است كه در بين خودي‌ها در حال رشد هستند.



به گزارش پايگاه اطلاع رساني آثار مصباح يزدي (تخصص بسیاری در پا بوسی و ... دارند)، رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي خميني در ديدار با جمعي از مسئولان شوراي عالي زنان گفت: امروز بيش از سه دهه از انقلاب اسلامي مي‌گذرد و فعاليت‌هاي بسيار زيادي در نظام صورت گرفته و گاه باعث بهت جهانيان شده است، اما هنوز تا رسيدن به نقطه ايده‌آل فاصله بسياري داريم.



آيت‌الله مصباح يزدي با بيان اين‌كه نواقص و مشكلاتي در اين سه دهه باعث شده تا به اسلام ناب نرسيم ادامه داد: بايد مسايل را به صورت ريشه‌اي حل كرد و مشكلات و نواقصي را كه جلوي تحقق اين امر را گرفته‌اند شناسايي و در جهت رفع آنها برآمد.





مصباح يزدي با هشدار به مسئولان گفت: امروزه در دورن جامعه ما تشکيلاتي فراماسونري در حال شكل گرفتن است، و همان‌طور که در دوران مشروطه، فراماسونري با شعار قرآن و اسلام پيش آمد، امروز نيز فراماسونري با شعارهاي انقلاب و اسلام جلوه مي‌كند و تحت پوشش آن حرف خود را بيان مي‌كند، يعني قالب را حفظ و محتوا را عوض مي‌كند.



وي ادامه داد: چگونه كسي كه در عمرش با عالمي ارتباط نداشته و علاوه بر آن هر روز ضربه‌اي به اسلام مي‌زند، مي‌تواند براي اسلام مفيد باشد، و معلوم نيست چه شده كه برخي نيز به آن‌ها دل بسته‌اند!



استاد اخلاق حوزه علميه قم گفت: اگر تنبلي كنيم زماني از خواب غفلت بيدار مي‌شويم كه تيرگي فتنه همه جا را فراگرفته است و مي‌بينيم همان كساني فتنه را آغاز كرده‌اند كه خود پرورش داده‌ايم. اين عزل و نصب‌ها از كجا در مي‌آيد؟ اين حرف‌هاي ملي‌گرايانه و مكتب ايراني، آن هم در زماني كه نهضت اسلامي در جهان اسلام در حال شكل‌گيري است، براي چيست؟ ملي گرايي و دم زدن از مكتب ايراني با چه انگيزه‌اي مي‌تواند صورت بگيرد؟



اين متفكر اسلامي افزود: اگر روزي از ما بپرسند چرا براي تساوي ارث زن و مرد كاري نكرديد شايد بتوانيم عذري بياوريم، ولي اگر به ما بگويند چرا اساس اسلام را حفظ نكرديد چه عذري مي‌توانيم بياوريم؟!



مصباح يزدي با اشاره به تاريخ صدر اسلام گفت: همان كساني كه از اصحاب رسول خدا صلي‌الله‌عليه‌وآله بودند پس از رحلت ايشان علي عليه‌السلام را خانه‌نشين كردند، و بني‌اميه كه با نام اسلام بر سركار آمدند كاري كردند كه بر همه منابر به لعن علي عليه‌السلام مي‌پرداختند و مجاهدان و ياران پيامبر صلي‌الله‌عليه‌وآله نيز اعتراضي نكردند؛ پس جاي تعجب نيست اگر برخي از ياران امام، روزي عليه اسلام و انقلاب به پا خيزند (همانگونه كه سران فتنه گذشته اين چنين کردند)، و جاي تعجب نخواهد بود اگر برخي از كساني كه امروز دم از رهبري مي‌زنند و از ياران رهبري هستند، فردا فتنه بزرگ‌تري را به وجود آورند.



رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني ادامه داد: خطري كه من احساس مي‌كنم شديدترين خطري است كه تا كنون اسلام را تهديد كرده است و آن هم از سوي نفوذي‌هايي است كه در بين خودي‌ها در حال رشد هستند.

دادستان کل کشور دروغ گفت : سعید تاجیک در بازداشت نیست

دادستان کل کشور دروغ گفت : سعید تاجیک در بازداشت نیست


تاجیک در مصاحبه با روز: به کره هاشمی گفتم یابو به تریج قبا برخورد





روز آنلاین ، نوشابه امیری : خبر دادستان کل کشور درست نبود.برادر بسیجی سعید تاجیک که به گفته اژه ای به علت فحاشی به فائزه هاشمی دستگیر شده، از پشت میز کارش[ریاست بسیج مستعضفین پالایشگاه تهران] به روز می گوید: تکذیب می کنم. یک عده دارن شیطنت می کنن.



او ادامه می دهد: من خدمت آقای دادستان هم عرض کردم الان ۲۰ ماهه اغتشاشه. شما دارین می بینین که این دختر هرزه کثیف شترسوارساندویچ خورـ یعنی با همین لحن گفتم ها..ـ هر موقع شما گرفتینش میگه من دارم ساندویچ می خورم. این چه ساندویچیه که ۲۰ ماهه داره گاز می زنه تموم نشده! اینها از تمام خط ها عبور کردن. به خدا و پیغمبر و امام و حضرت امام و حضرت آقا توهین کردن. شما هیچکدومتون رگ تون بیرون نزد. اکثر مسئولین نظام، بخصوص خیلی از حوزوی های ما خفه خون گرفته بودن.. مقام هاشمی بالاتره یا نعوذبالله مقام آقا امام زمان؟ مقام هاشمی بالاتره یا مقام حضرت آقا؟ این همه این کثافت ها از تمام خط قرمزها عبور کردن، به تمام مقدسات ما توهین کردن هیچکس رگ اش بیرون نزد، اون وقت من به کره هاشمی گفتم یابو به تریج قبای همه برخورده؟



بحث ما با آقای سعید تاجیک به همین مورد مختصر نشد، مصاحبه را بخوانید؛ مصاحبه ای تلفنی که من در آن "خواهر" و "حاج خانوم"بودم، سعید تاجیک"حاج آقا" و شنود هم می شد.البته من که ضبط می کردم،آقایان رانمی دانم. [و یک نکته: در این مصاحبه کلمات ناپسندی گفته شده که حذف آنها ممکن نبود. پیشاپیش از خوانندگان و کسانی که مورد توهین قرار گرفته اند پوزش می طلبم]



ـ از روز زنگ می زنم. می خواستم در مورد خبر دستگیری شما صحبت کنم. صحت داره این خبر؟



نه! تکذیبش می کنم. دیروزهم بچه هابه من گفتن. برای من فرستادن خبرو. نه! تکذیب میشه. البته می دونم شیطنت کیه...



ـ شیطنت کی؟



تلفنی نمی تونم بگم، دارن شیطنت می کنن سر یک موضوعی. دارن یک محکی می زنن. می دونم ام کار کیه. حالا انشالله بمونه جواب شونو خودمون بدیم.



ـ پس نگرفتن شمارو؟



حاج خانوم!من الان سرکار هستم.



ـ بله ماهم تعجب کردیم. ولی خب دادستان کل کشور گفتن. همه سایت هام نوشتن...



نه؛نه. البته قبل از عید دستگیر شده بودم. یک هشت نه روزی هم اوین بودیم. یک سه روزی هم اعتصاب غذا کردیم.



ـ ای بابا! اعتصاب غذام کردین؟!



بله. بعد خلاصه دیدیم صدامون بیرون نمی رسه، آخه آقایونم به اصطلاح می خواستن جامعه ملتهب نشه. چون از دانشگاه های اقصی نقاط کشور با من تماس می گرفتن که اگر شمارو بگیرن ما می ریزیم جلو قوه قضاییه. آقایونم شنود می کردن دیگه... الان هم تلفن داره شنود میشه ولی بذار نفر سوم هم بشنوه که یک خرده حالش جا بیاد... خلاصه دیدن بچه ها دارن با ما تماس می گیرن، از بقیه جاهام، حالا یا مستقیم یا غیر مستقیم به ما مراجعه می کردن که اگر شما رو بگیرن ما میریم جلو قوه قضاییه. خلاصه دیگه هفت هشت روزی ما رو بردن اوین. چند روزی اوین بودیم و مابقی شم از ما پذیرایی کردن...



ـ از شمام پذیرایی کردن حاج آقا!



نه! کتک متک نه! بردنمون ....[مفهوم نیست]. بعدشم دو سه روز آخر بنده اعتصاب غذا



کردم. اعتصاب غذام هم سه دلیل داشت: یکی اینکه خودم رو تنبیه بکنم در وهله اول که حضرت آقا رو تو این قصه اذیت کردم. دوم اینکه اعتراض داشتم به عملکرد قوه قضاییه؛ اعتراض شدید. سوم هم اینکه به خود آقای دادستان هم عرض کردم که هاشمی و خاندانش و زنش و بچه هاش و بخصوص فائزه، اونام باید دستگیر بشن. توجه کردی؟



ـ بعله. راستی حاج آقا اون حرف هایی که در فیلم می شنویم واقعا گفته شده؟



ببینین من البته ماهواره ها رو نگاه نکردم که ببینم کدوم فیلم رو گذاشتن. دو تا کیلیپ بود؛ اونی که گفتم دهنتو جر میدم، پدرتو در میارم، درست بود، اونارو خودم گفتم. به آقای دادستان هم گفتم کتمان نمی تونم بکنم.حرفی رو که بوده زدم، اونم به خاطر اینکه قوه قضاییه با اینا برخورد نکرد، این آتشفشان در درون من غلیان کرد، یکدفعه منفجر شد. حالامنتظر بدتر از ایناشم باشن. منتها حضرت آقا [خامنه ای] گفتن فحاشی به طور کلی نفی میشه که مام روی چشم مون میذاریم و فرمایش مقام معظم رهبری رو نصب العین خودمون قرار میدیم اما اون فحش رکیکی رو که آخرش هست من به طور کلی تکذیب می کنم. من فحش ندادم. اونو کس دیگه ای گفته. توجه می کنین؟



ـ بعله! حالا اصلا فیلم رو کی گذاشته؟ یک ذره مشکوک به نظر نمی رسه؟



خب مشکوک که کل داستان مشکوکه، ولی من خدمت آقای دادستان هم عرض کردم که والله قسم من کارم عمل به هنگام بود. من برخورد با اینا رو جزو زندگیم می دونم و واجب هم هست. یعنی به خودم واجب می دونم که با اینا برخورد کنم. به دادستان ام عرض کردم من پامو از اینجا بذارم بیرون حیثیت برای هاشمی نمیذارم؛ چون شما برخورد نکردین حالا خود ملت باید برخورد قهر آمیز بکنن. همون روزی که حضرت امام فرمودن اگر مسئولین به داد شما نرسیدن راسا اقدام بکنید، تکلیف رو روشن کردن. خب مام می خوایم راسا اقدام بکنیم. توجه کردین؟



ـ بعله! ولی حاج آقا رئیس قوه قضاییه که منصوب حضرت آقاست. باید عمل بکنه. به نظر شما چرا نمی کنه؟



حاج خانم! قوه قضاییه گندشو درآورده. الان تمام اعتراض ما روی قوه قضاییه س. من خدمت آقای دادستان هم عرض کردم الان ۲۰ ماهه اغتشاشه. شما دارین می بینین که این دختر هرزه کثیف شترسوارساندویچ خورـ یعنی با همین لحن گفتم ها..ـ هر موقع شما گرفتینش میگه من دارم ساندویچ می خورم. این چه ساندویچیه که ۲۰ ماهه داره گاز می زنه تموم نمیشه! اینها از تمام خط ها عبور کردن. به خدا و پیغمبر و امام و حضرت امام و حضرت آقا توهین کردن. شما هیچکدومتون رگ تون بیرون نزد. اکثر مسئولین نظام، بخصوص خیلی از حوزوی های ما خفه خون گرفته بودن.. مقام هاشمی بالاتره یا نعوذبالله مقام آقا امام زمان؟ مقام هاشمی بالاتره یا مقام حضرت آقا؟ این کثافت ها این همه از تمام خط قرمزها عبور کردن، به تمام مقدسات ما توهین کردن، هیچکس رگ اش بیرون نزد، اون وقت من به کره هاشمی گفتم یابو به تریج قبای همه برخورده؟ رگ همه زده بیرون! این برای اینه که قوه قضاییه نتونسته درست عمل بکنه. این را هم یقین دارم که لاریجانی با این حرفی که در مورد من زده خودش از همین هاست.



ـ خود همین ها یعنی کیا؟



اینا ادمای خود هاشمی ان. عمله اکره خود هاشمی ان. حالا نمی تونم پشت تلفن به شما بگم، دارن صدای منو می شنون ولی من توی خود اوین شم گفتم، البته این رو نگفتم ولی پاش برسه به خود لاریجانی ام میگم. من از احدالناسی جز خداترس ندارم.



ـ چطور؟



چون جون ام رو گذاشتم کف دستم. کار و زندگی امو گذاشتم. رفیقام جلوی چشمام تیکه پاره شدن. من تیکه های تن شون رو از روی زمین جمع و جور می کردم. من که ساکت نمی شینم. من و امثال من ـ حالا اسم نمی خوام ببرم ـ ساکت نمی شینیم. شاهرگ مون بره اون گره ای رو که جلو کفار باز کردیم، نیگر میداریم. به آقای دادستان هم عرض کردم. گفتم مسئولین نظام ما یک عده شون آلزایمر گرفتن. حضرت امام گفت جنگ مرز و جغرافیا نمی شناسه. تا کفر هست ما هستیم. مبارزه ام هست...



ـ ولی ببینین حاج آقا اتهام شما اینه که بالاخره دارین در مملکت اسلامی قانون شکنی می کنین.



غلط کردن! اینا دارن کلیشه ای برخورد می کنن. من دارم با یک دختر هرزه برخورد می کنم؛ آقا صدای همه تون دراومد؟! ببینم قران رو توی مسجد سوزوندن، مشکل نیست؟ خواهرم! اینا قران آتیش زدن، مسجد آتیش زدن..



ـ کی؟



روز عاشورا. اینا روز عاشورا ریختن بیرون. سرکرده این فتنه کیه؟ خود هاشمی و خاندانش. زنش صبح انتخابات میاد رایشو بندازه توی صندوق میگه بریزین بیرون. آقا! میگه موسوی رای آورد آورد نیاورد، ملت بریزن توی خیابون حق شونو بگیرن؟!...این یعنی چی...



ـ حالا ببینین آقای مطهری یک چیزی گفته....



اونو که ولش کن. غلط کرده. اصلا نگو مطهری خواهرم. اون نجس العینه. من حاضر نیستم اسم شهید مطهری رو روی این کثافت بذارم. بگین علی فریمانی. همین ملعون ـ نوارش هست ـ توی مجلس میگه کوچک زاده اسمش کوچک زاده نیست آخرش اف داره! اون وقت این اعتراض می کنه؟! وقتی این اعتراض می کنه باید بهش بگه بتمرگ پفیوز؟ با همین لحن؟ این اقایی که دنبال اینه که من شلاق بخورم اگر واقعا قانون اسلام برای صغیر و کبیر، غنی و فقیر یکیه باید برای اینام برابر باشه. یعنی چی که چون این نماینده مجلس است در شانش نیست، یعنی چی؟ کسی که الان باید شلاق بخوره، علی مطهریه. من گفتم حرومزاده، درسته اما اینا یقه این صانعی، این مرتیکه بیشرف رو گرفتن؟ چرا این حرومزاده رو نگرفتن؟...



ـ آهان! شما درد دین دارین. باشه. ولی چرا وقتی مشایی این حرفا رو می زنه، احمدی نژاد این کارها رو می کنه.. شما ساکت این؟



مشایی رو که سرتاپاشو کثافت و نجاست گرفته. شما فکر نکن من جای دیگه انتقاد ندارم. مشایی از اینا کثافت تر. اینا از مشایی کثافت تر. مشایی یک آدم مرتاضه. رمال داره در زنجان، از اون خط می گیره.....



ـ خب احمدی نژاد تاییدش می کنه....



باشه احمدی نژادم اشتباه می کنه. بیخود می کنه تاییدش می کنه. ببین خواهر من هرکی در



خط ولایت بود نوکرشم، هرکی از خط ولایت عبور کرد ما دشمن خونی اش هستیم. مقابلش می ایستیم. قران هم فرموده، پیغمبر هم فرموده. ما دیگه از قران خودمون و سیره انبیای خودمون که نمی گذریم. من به آقای دادستان هم گفتم آقا بنده گردنم در مقابل قانون مثل مو باریکه. هر حکمی که شما برای بنده ببرین روی چشم ام میذارم اما به شرطی که کلیشه ای برخورد نکنین....



ـ حالا فکر می کنین نوبتش میشه که یک روزی باشما هم برخورد بکنن؛ یعنی جدی برخورد بکنن؟



ببین من که زبونی نیستم که بخوام کوتاه بیام، برخورد بکنن. خودشونم بالاخره برخورد بچه حزب اللهی رو می دونن. می خوان بکنن بسم الله. اوندفعه هم که مارو بردن به کسی نگفتن. متوجه ای؟



بعله!



بچه ها قرار بود از اقصی نقاط کشور بریزن. یعنی آمادگی شو دارن. منم به بچه ها شماره تلفن دادم که اگر منو گرفتن سریع کاری رو که باید بکنن، بالاخره بکنن. آمادگی شو دارن الحمدالله. بچه حزب اللهی ها بی صاحب که نیستن که!



ـ بله ولی بالاخره بچه حزب اللهی ها هم به یک فرمانی میان توی خیابون...همین جوری بیان همه شون رو می گیرن. اون وقت چیکار می کنن؟ مگه چند نفرن؟



چندنفرن! حالا بگیرن ما رو، برخورد قهر آمیز بکنن ببینن بچه حزب اللهی ها چیکار می کنن.



ـ گرفتن شون که کاری نداره که.



کاری نداره چیه خواهرم! مگه می تونن قطار بگیرن همه رو ببرن؟ یکی دو تا هستن مگه. طبق فرمان چیه؟ مگه وقتی ریختن تو اغتشاشات همه رو لت و پار کردن و قلع و قمع کردن به فرمان کسی بود؟



ـ آهان! خودشون ریختن.



بله، بچه بسیجی خودش عمل اش به هنگامه، می دونه چه زمانی باید عمل بکنه. این نیست که کسی به اینا خط بده. توجه کردی؟



ـ بله ولی بالاخره یک مرکزی باید باشه که...



نه؛ نه؛ مرکز نمی خواد. مرکز فرماندهی حزب اللهی عقل و درایتشه. شور و شعور خود بچه هاس. اینکه مثلا منو بگیرن ببرن زندان، جواب بچه ها به خاطر من نیست. اونا به خاطر تفکره که میان....



ـ ولی بالاخره بسیج فرمانده داره دیگه...



نه؛ نه؛ اصلا توی این بازی ها وارد نشین که بسیج فرمانده داره؛ مثلا عزیز جعفری بیاد بگه؟ نه؛ این جوری نیست. خود بچه ها میان به صورت خودجوش.



ـ خودجوش؟



بله به صورت میدانی میان. تو نماز جمعه می گن آقا فلانی رو گرفتن. بچه ها میگن آقا بریم اینجا، بریم فلان جا...مگه خیلی از این اتفاقات نیفتاده؟ این جور نیست که بچه ها بشینن. بر فرض مثال الان من بسیجی نیستم ولی حزب اللهی ام. منتظر بشم آقای عزیز جعفری به من فرمان بده؟ نه سپاهه، نه وزارته، نه نیروی انتظامیه، هیچ جا...این انگ ها به ما بسته نمیشه؛ نه؛هر جا که بسیجی ببینه خط امام در خطره، هرجا بسیجی احساس بکنه در مقابل خون شهدا و در مقابل ارزش های اسلامی یک سری عناصر فاسد وایسادن و می خوان یک جریان کثیف و سیاسی راه بندازن، خود بچه ها به صورت خودجوش جلوی این جریان فاسد و کثیف می ایستن.



ـ خودشون؟



بعله خودشون.



ـ حالا این خودشون و خود شما در همین تظاهرات بیست ماه اخیر به قول خودتون ریختین مردم رو قلع و قمع کردین، زن و بچه مردم رو لت و پار کردین. چه احساسی دارین؟



ببین این جوری برداشت نکن، فیلم ها رو ببین. کسی که میاد در مقابل دین می ایسته، به فرمایش امام باید جلوش وایساد.



ـ یعنی اونا مقابل دین بودن...



من اون کسی که دست دوست دخترشو گرفته اومده بیرون، بستنی لیس می زنه، می خواد با کفش نماز بخونه ، دهنشو جر میدم. اینا مردم نیستن. توجه می کنی؟



ـ بعله! همه توجه ام به شماست.



این محاربه. باید اعدام بشه. شما آیه ۳۲ سوره مائده رو بخونین. میگه کسی که در مقابل پیغمبر خدا و دین خدا می ایسته، اینو باید دست و پاشو، خلاف همدیگه قطع بکنین. حکم خداست، لاریجانی باید بگه؟!



ـ ولی وقتی حکومت اسلامیه، رئیس قوه قضاییه شم آقا انتخاب کرده، نباید قانون باشه؟



منم دارم در چارچوب حکومت اسلامی حرف می زنم نه حکومت قذافی. کسی که در مقابل حکومت اسلامی صف آرایی می کنه، می خواد ارزش ها رو زیر پا بذاره باید تیکه تیکه اش کرد.



ـ حالا خوب شد گفتین قذافی. الان ملک حسن، پادشاه اردن رو دعوت کردن ایران. این درسته؟



ببینین اون ملک فهد، اون حرومزاده که حضرت امام فرمود من اگر صدام رو ببخشم ملک فهد رو نمی بخشم. اگر فهد با آب زمزم و کوثرم خودشو شستشو بده، غیر قابل بخششه...



ـ ببخشین من گفتم ملک حسن، پادشاه اردن رو گفتم...



ملک حسن. من هم تعجب کردم گفتم ملک فهد رو که دعوت نکردن.



ـ نخیر هنوز دعوت نکردن. پادشاه اردن رو گفتم.



این هم پسر همون حسین اردنی ملعونه که طناب جنگ علیه ایران رو کشید، حالا اومده اینو دعوت کرده. حالا باید ببینیم اینو کی دعوت کرده... البته من الان نمی تونم نتیجه گیری بکنم ولی اینو بدون که در هر حال دعوت این کسانی که حضرت امام اونا رو منفور و ملعون معرفی کرده زیر سر امثال مشایی و هاشمیه.



ـ احمدی نژاد گفت من دعوت کردم عقب نشینی هم نمی کنم، خودم شنیدم.



آقای احمدی نژادم که وحی منزل نیست که. آقای احمدی نژاد تا زمانی برای ما آقای احمدی نژاده که در خط ولایت باشه. خارج بشه از این خط ایشونم منفور بچه بسیجی هاست. منفور ملت ایرانه. اگر تو خط ولایت بود نوکرشم هستیم. اینکه احمدی نژاد بره پیش اینا یا لاریجانی بلند میشه میره مبارک رو ماچ می کنه، نعوذبالله اینا فرستاده خدا نیستن که ما بگیم اینا هر کاری بکنن ما قبول داریم. نه؛ ما پیرو ولایت مون هستیم، نه یک کلمه کم، نه یک کلمه بیش.



ـ حاج آقا! سئوال آخرم اینه که الان احتمال میدین دستگیرتون کنن؟ ببرن تون واقعا؟



دستگیرمون کنن. من که ترسی ندارم که.



ـ می دونم ولی احتمالشو می دین که این کارو بکنن؟



ببین خواهرم، من جرمی مرتکب نشدم. با دختر هاشمی برخورد کردم، با پسرش. فحش دادم. دری وری گفتم، جرم ام هم ثابت بشه در وهله اول طبق ماده ۶۰۸ قانون کیفری، ۵هزار تومن تا صدهزارتومن جریمه س، اگر ثابت بکنن ۷۴ ضربه شلاقه. نهایتش ام یک سال زندانه. این که زندانه من اگر تو خرمن آتیشم بگن میرم، اگر تو دهنه کوه آتشفشان هم بگن میرم، خود حضرت آقا بگه من میرم. این مهم نیست که منو بگیرن، مهم اینه که عملکرد قوه قضاییه در چه راستایی داره شکل می گیره. قوه قضاییه ما فشل است، قوه قضاییه ما سوراخه. قوه قضاییه ما مشکل داره...



ـ خب چرا؟ مثلا الان رحیمی معاون اول احمدی نژاد پرونده داره. خانه فساد فاطمی و از این حرفا ولی نمی تونن باهاش کاری کنن چون....



بله، بابا فساد مالی داره اون. منم می دونم. ولی قانون باید مثل آفتاب باشه. آفتاب به کافر می تابه به دیندار می تابه، به گندم و ببخشین به سگ و گربه ام می تابه. خب؟ وقتی در حکومت اسلامی قرار باشه قانون توش اعمال بشه دیگه صغیر و کبیر نباید بشناسه.



ـ خدا باباتو بیامرزه



بله؟



ـ می فرمودین...



چه اونی که قیطریه می شینه چه اونی که جنوب شهر، همه باید در برابر قانون متواضع باشن، قانون هم باید با همه اینا یکسان برخورد بکنه...



ـ خب نمی کنه که.



خب مردم باید خودشون یک حرکتی بکنن دیگه. من خدمت شما عرض بکنم الان فکر نکنین چون آقای لاریجانی نماینده حضرت آقاست در قوه قضاییه، آقا ازش رضایت کامل داره. نه. ایشون عملکردش درست نبوده. در این مدتی که ایشون اومده من شنیدم به جرم اضافه شده.. البته آمار دقیق شو نمی دونم. یکی از این دوستان ما می گفت از وقتی لاریجانی اومده تعداد زندانی های ما اضافه شده.



ـ خب زندانی های این دو سال اخیر بعد از انتخاباته دیگه.



نه؛ نه. انتخابات. باز شما یک خرده داری میری خاکی. مسائل پیرامون انتخابات بحث خودش را داره. اون اصلا سوای این حرفاست...



ـ نه دارم از نظر تعداد زندانیان میگم.



نه اونا زندانی سیاسی ان، زندانی سیاسی با زندانیانی که جرم اجتماعی مرتکب می شن فرق می کنه.



ـ آهان یعنی شما می گین زندانی عادی زیاد شده.



آره. مثلا همین مواد مخدر. یا مثلا اعلام کردن با چاقو کش ها برخورد قاطع می کنیم، حتی اعدام می کنیم. اون وقت شما ببینین رسما در تهرون اینهمه چاقو فروشی هست. انواع و اقسام چاقو و قمه رو دارن می فروشن. کجا با اینا برخورد کردن؟...



ـ خوب شد این چاقو رو گفتین. چند تا عکس روی سایت ها هست از لباس شخصی ها و بسیجی ها که در تظاهرات چاقو دست شونه؛ با اسم و رسم. دیدین اونا رو؟



دیدم. اولا اینو خدمت شما عرض بکنم که امام گفتن هر وقت دیدین رادیوهای بیگانه، ماهواره های بیگانه دارن علیه شما سمپاشی می کنن بدونین کارتون درست بوده. اما اگر ازتون تعریف کردن بدونین بابا مشکل دارین...



ـ ببینین این عکسا چاپ شده، اینها در حال زدن مردم هستن و چاقو دست شونه...



خب از کجا معلوم بسیجیه؟ روش نوشته بسیجی؟ هر کی ریش میذاره، یقه شم تا این بالا می بنده بسیجیه؟ خواهرمن! الان که دیگه هزارتا کلک توی اینترنت و توی کامپیوتر میشه زد. دیشب یک فیلم نشون داد، فیلم فداکار، زنه لخت لخت بود با کامپیوتر لباس تنش کرده بودن. اصلا مشخص بود لخت بود.



ـ خب بله دیگه مشخص میشه



نه؛ ولی لباس تنش کرده بودن.



ـ خب سیستم امنیتی جمهوری اسلامی که قوی است. عکس اینام که هست، می تونستن بگیرنشون. نه؟



مگه ثابت شده؟ مگه گفتن؟ مگه گرفتن؟



ـ همینو میگم دیگه. عکسا نشون میده لباس شخصی و بسیجی ان. حالا اگر طرف رو بگیرن و دادگاه علنی بذارن با سند و مدرک بگن بسیجی نیست روشن میشه دیگه..



ببین من اصلا چرا غیر مستند صحبت کنم. ما خودمون ده نفرو گرفتیم، لباس شخصی تن شون بود، پدرشونم درآوردیم اما دیدیم آدمای عوضی ان. دستاشونم خالکوبی بود. خب تلویزیون خودمون که داره نشون میده. هفته ای چند بار پلیس قلابی می گیرن. با لباس میان از مردم اخاذی می کنن. ما باید بگیم اینا نیروی انتظامی ان؟



ـ آخه اینا در تظاهرات بودن. داشتن مردم رو لت و پار می کردن. قلع و قمع می کردن. شما میگی قلابی بودن؟



خواهرم تلویزیون خودمون هرروز اینا رو نشون میده. به صورت کامپیوتری این چیزارو درست می کنن.



ـ آهان. یعنی اینایی که در تظاهرات لت و پار می کردن چاقو نداشتن. چی داشتن اون وقت؟



شما مگه در خیابون آزادی نبودی...



ـ نه بابا نرفتم، ترسیدم. همه رو می گرفتن لت و پار می کردن.



ما تو آزادی یک مشت اراذل و اوباش رو دیدیم، حدود سه چهار هزار نفر بودن. می دونی ما چند نفر بودیم؟



ـ چندنفر؟



خدا گواهه که صدنفر.



ـ همون موتورسوارها بودین؟



ریختن سرمون با شمشیر و قمه می خواستن مارو تیکه پاره کنن. ولی بچه ها ریختن ما رو نجات دادن.



ـ بعد شما اونارو لت و پار کردین.



بله؛ توجه کردین؟ ما نزدیک هشت نه تا شهید دادیم در راس اش هم شهید حسین غلام کبیری در شهر ری.



ـ مثلا صانع ژاله؟ اونم بسیجی بوده؟



[سکوت] والا من نمی دونم می گن کارت بسیجی داشته. بوده یا نبوده رو من نمی دونم. من نمی شناسم ایشون رو.

فیلم/ افشاگری برنامه پانورامای بی بی سی از شکنجه، تجاوز و اعدام بعد از انتخابات ۸۸

فیلم/ افشاگری برنامه پانورامای بی بی سی از شکنجه، تجاوز و اعدام بعد از انتخابات ۸۸


unity4iran.com : "زندگی با آیت الله" برنامه نیم ساعته پانورامای بی بی سی روز دوشنبه ۲۲ فروردین بود، گزارشی منتشر نشده از زندگی در ایران بعد از انتخابات ۸۸. مصاحبه با چند قربانی حوادث بعد از انتخابات، دختری به نام ندا که همانند ترانه موسوی مورد تجاوز قرار گرفته بود. یک خواننده رپ که در زندان شکنجه شده بود، یک معلم که در زندان به او تجاوز شده بود و....(زمان فیلم : 30 دقیقه)