Tuesday, March 29, 2011

وضعيت وخيم زنداني سياسي عباس اسفندياري در زندان گوهردشت

كانون حمايت ازخانواده جان باختگان و بازداشتي ها :بنابر خبر دريافتي وضعيت جسمي يكي از زندانيان سياسي زندان گوهردشت وخيم است , اين زنداني عباس اسفندياري نام داشته و حكم وي 5 سال است ودراثر دستگیریهای متعدد دچار بیماری روحی روانی شده است بطوریکه دکتر زندان و پزشک قانونی تشخیص داده اند که باید در بیمارستان بستری شود و عدم تحمل کیفر برایش داده شده است.


بنا بر اين خبر دوماه قبل ,ريل درماني اين بيماري به رغم تاكيد بر بستري گرديدن وي به دليل شرايط بد روحي و جسمي از سوي دكتران ,همزمان با انتقال اين زنداني به بند چهار زندان گوهردشت , متوقف شده است و هیچکس جوابی نمیدهد,به رغم تمام اين شرايط و درحالي كه همسر وي نيز بيمار بوده و جراحي قلب كرده است با مرخصي اين زنداني موافقت نشده است ,علت دستگيري اين زنداني ديدار از خانواده اش در كمپ اشرف مي باشد.

عكس هاي جديد از زنداني سياسي محسن دگمه چي در زندان

كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها : عكس هاي جديد از زنداني سياسي درگذشته محسن دگمه چي در زندان هنگام صحبت درملاقات است ,اين زنداني به دليل عدم رسيدگي درماني در زندان شب گذشته به دليل وخامت






وضعيت جسمي به نحوي كه حتي قادر به نشستن و نوشيدن آب نيز نبود بعد از تحمل شكنجه هاي روحي و فشارهاي جسمي بسيار ديده از جهات فروبست و سندي ديگر در پرونده نقض حقوق بشر در حكومت ايران گرديد .

اعتصاب غذای آرش صادقی در پی انتقال وی به سلول انفرادی و ضرب و شتم شدید

در پی اعمال شکنجه های سخت و شکستگی دنده ها و پهلوی آرش صادقی، دانشجوی محبوس در زندان اوین، و انتقال وی به سلول انفرادی، این دانشجو در اعتراض به این انتقال غیر قانونی و همچنین وضعیت نامناسب جسمی خویش از ۲۴ اسفند تاکنون در اعتصاب بسر می برد.


بنا به اطلاع صفحه فیس بوک آرش صادقی، این دانشجوی کارشناسی ارشد فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی، در جریان شکنجه ها و ضرب شتم مامورین امنیتی به شدت مجروح شده و با کف و دنده های شکسته به سلول انفرادی منتقل شده است.



بر اساس این گزارش، آرش صادقی در اعتراض به این انتقال و همچنین وضعیت اسفبار روحی و جسمی خویش، بیش از ۲ هفته است که در اعتصاب غذا بسر می برد.



این گزارشات می افزاید، مسئولین زندان اوین از رسیدگی به وضعیت این دانشجو و انتقال مناسب وی به بهداری زندان ممانعت بعمل می آورند.



از سوی دیگر، ماههاست که این دانشجو از هرگونه ملاقات با خانواده و وابستگان خویش محروم شده است. بنظر می رسد این محرومیت ها و فشارهای پی در پی به این دانشجو بی ارتباط با مصاحبه های وی با رسانه های غیر همسو با دولت و افشای ابعاد کامل یورش وحشیانه مامورین امنیتی به منزل وی و همچنین جان باختن مادر این دانشجو در اثر این فشارهای ناگهانی بوده است.



مقاومت این دانشجو در برابر خواسته های بازجویان امنیتی و همچنین نگاشتن نامه خطاب به دانشجویان به مناسبات روز دانشجو در ۱۶ آذر از دیگر دلایل آذارو اذیت وی بشمار می اید.



آرش صادقی، عضو ستاد ۸۸ میرحسین موسوی در زمان انتخابات و عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی،پس از چندین بار بازداشت و ضرب و شتم های متوالی و در پی آن انتقال به سلول های انفرادی بند ۲۰۹، به ۵ سال حبس قطعی محکوم شد.

تجمع خانواده و اقوام محسن دگمه چي در مقابل بيمارستان مدرس جهت تحويلگيري پيكر وي

تجمع خانواده و اقوام محسن دگمه چي در مقابل بيمارستان مدرس جهت تحويلگيري پيكر وي


كانون حمايت ازخانواده جان باختگان و بازداشتي ها :بنا برخبردريافتي از خبرنگار كانون ,خانواده زنده ياد محسن دگمه چي همراه با تعداد از اقوام نزديك و ساير بستگان ايشان هم اكنون در مقابل بيمارستان مدرس تجمع كرده و خواستار تحويلگيري پيكر وي شده اند ,آنها همچنين شكايت دارند كه اين زنداني سياسي هنگام ورود به زندان دچار هيچ مشكلي نبوده و ازسلامت برخوردار بوده است اما در زندان دچار اين بيماري گرديده است.

نخست وزیر سوریه از سمت خود استعفا داد

نخست وزیر سوریه از سمت خود استعفا داد


۱۳۹۰/۰۱/۰۹

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، امروز ضمن پذیرش استعفای ناجی عُطری نخست وزیر این کشور، از وی خواست تا تعیین دولت بعدی سرپرستی امور نخست وزیری را برعهده داشته باشد.

دولت جدید ظرف روزهای آینده تعیین خواهد شد و عهده دار اجرای اصلاحاتی می شود که بشار اسد قرار است آن ها را در یک سخنرانی ظرف یکی دو روز آینده اعلام کند.

لغو وضعیت اضطراری و دادن آزادی بیشتر به رسانه ها و احزاب سیاسی احتمالا بخشی از این اصلاحات خواهد بود.

مدرک تقلبی، رهبری تقلبی...مدل خاندان هاشمی

خاطره دانشگاه آکسفورد زنده می‌شود، این بار برای مهدی هاشمی

مهدی هاشمی که گفته می‌شود از تامین کنندگان مالی بعضی از سایت‌های سبز است، بر اساس گفته چند مقام دانشگاه آکسفورد «بدون شایستگی» به دانشگاه آکسفورد وارد شده است. روزنامه گاردین لندن این ماجرا را پیگیری کرده است. علی پاکزاد گزارش گاردین را ترجمه کرده است که بخش‌هایی از آن را می‌خوانید.




به گفته گاردین، مهدی هاشمی فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی رییس جمهوری اسبق نظام اسلامی پس از متهم شدن برای اینکه «طرح پیشنهادی» تز دکترای‌اش را دیگران نوشته‌اند مورد پرسش و تحقیق قرار خواهد گرفت.



بنا به این گزارش، مدیر سابق شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت مشغول تحصیل در دوره دکترا در بخش ایران دانشکده شرق شناسی دانشگاه آکسفورد شده است.



یکی از اعضای هیئت علمی آکسفورد برای ضربه زدن به استانداردهای علمی بالا آکسفورد بخاطر اجازه دادن به ورود افرادی چون مهدی هاشمی برای تحصیل و با کمک مسئولین دانشگاه مورد مواخذه قرار گرفته است. اگر این مسئله ثابت شود می‌تواند به اخراج او بیانجامد.





افشاگری این تحقیق در میان موشکافی و تحقیقات وسیعی که در مورد ارتباطات دانشگاهها و فرزندان سران شاخص و مهم خاورمیانه صورت گرفته است.





چندی پیش سر هاوارد دیویس از ریاست دانشگاه اقتصاد لندن بعلت افشا روابطش با پسر دیکتاتور لیبی یعنی سیف قذافی و دریافت کمکهای اقتصادی از او کنار گذاشته شد.







به تازگی یک روزنامه دولتی در ایران افشا کرد که سیف قذافی و مهدی هاشمی از شرکای اقتصادی هم هستند(مترجم-هوشنگ امیر احمدی در مصاحبه با نیک آهنگ کوثر به این موضوع اشاره کرده بود و از تماس‌های مکرر این دو پرده برداشت).





سر پیتر نورث، نائب رییس سابق آکسفورد و دانشگاهی حقوقدان شهیر و شناخته شده رییس تحقیقات و بازجویی آکسفورد تعیین شده است.بنابه قوانین تمام طرح باید توسط خود دانشجو نوشته شود.





بنابه تحقیقات مهدی هاشمی تسلط به زبان انگلیسی نداشته که بتواند یک پایانامه دکترا در دانشگاهی چون آکسفورد بنویسد!(مترجم-در آکسفورد باید حداقل نمره آیلست ۷/۵ باشد) و او در شعاع ۱۲ مایلی مرکز شهر آکسفورد زندگی نمی کند. دکتر نورث به مدت ۱۰ هفته به مصاحبه با مسئولان مربوطه و اساتید دانشگاه پرداخته است.





مسئول ثبت نام دانشگاه اولین بار در دسامبر از حداقل دو استاد شکایت در اینمورد دریافت کرد.





کاوه موسوی استاد مرکز مطالعات حقوقی - اجتماعی و رئیس بخش حقوق منافع عمومی که ایرانی الاصل است مدعی است هاشمی با کمک عوامل دانشگاه توانسته مراحل پذیرش خود را کامل کند. این موضوع باعث خشم کاوه شده زیرا یک متقاضی شایسته‌تر به خاطر این کار از تحصیل در این دانشگاه محروم شد. وی افزود: «من تردیدی ندارم که معیارهای معمول در مورد پذیرش او نادیده گرفته شده است و در حالی که متقاضیان بسیاری واجد صلاحیت و شایسته تری برای دکتری وجود دارند، اینکه چطور او توانسته این کار را انجام دهد برای من معلوم نیست اما اطمینان دارم که دانشگاه این موضوع را مورد بررسی همه جانبه قرار خواهد داد.»





در مرکز تحقیقات آکسفورد، خلاصه رساله پیشنهادی هاشمی که در ماه ژانویه سال ۲۰۱۰ توسط دو تن از اساتید ارشد دانشکده مطالعات شرق شناسی مورد ارزیابی قرار گرفت، وجود دارد.





دکتر هما کاتوزیان(مترجم-همایون کاتوزیان اقتصاد دان نزدیک به احزاب اصلاح طلب کارگزاران و مشارکت و دو دولت خاتمی و رفسنجانی و از اساتید دانشگاه آکسفورد) کارشناس تاریخ مدرن ایران گفت،‌ این خلاصه را به دقت خوانده است اما متوجه نشده است که این درخواست از سوی پسر رفسنجانی رسیده زیرا این درخواست به نام دیگر وی که همان بهرمانی است، ارسال شده بود.





پروفسور «ادموند هرزیگ» که ارزش‌گذار دیگر این «پروپوزال» است از اظهار نظر خودداری کرد و روزنامه گاردین را به دفتر خبررسانی دانشگاه آکسفورد ارجاع داده است.





هاشمی 41 ساله و فرزند چهارم اکبر رفسنجانی بهرمانی مدعیست که این اتهامات بخاطر مخالفت پدرش با احمدینژادست.مهدی هاشمی دشمنان زیادی در داخل و بویژه در دولت دارد که این هفته ازو خواستند که برای پاسخگویی به اتهامات فساد و دزدی و اختلاس اش به ایران برگردد.



سخنگوی دانشگاه آکسفورد اعلام کرد که شکایت ابتدا قبل از کریسمس دریافت شد و پس از بررسی کامل و کامل شدن تحقیقات در حال جریان نتایجش اعلام خواهد شد. وی افزود هیچ ادعایی مبنی بر این که هاشمی به خاطر چشمداشت دریافت کمک مالی به دانشگاه پذیرفته شده وجود ندارد. با این حال تحقیقات درباره ادعاها مبنی بر اینکه بعضی در ازای دریافت پول در نوشتن (Propsoal) به وی کمک کرده اند، ادامه دارد.





طی یک ایمیل طولانی این ادعاها برای مهدی هاشمی توضیح داده شده ولی وی پیش از انتشارش از هر گونه اظهار نظر دراینمورد خودداری کرد. در عوض وی در ایمیلی دیگر نوشت: «همانطور که شما نیز مطلع هستید، طرح من در دانشگاه آکسفورد که طی چند ماه گذشته مشغول تحصیل در آن هستم قبول شده .توصیه می کنم شما با دفتر مطبوعاتی دانشگاه تماس بگیرید»