Saturday, February 1, 2014

زایش قهرمانانه (toonistan.com)

زایش قهرمانانه (toonistan.com)

toonistan.com/comic/3307

میلیاردرهای کابینه تدبیر و امید حساسیت رسانه‌های اصول‌گرا روی نعمت‌های کسب شده از سوی نعمت‌زاده، بیشتر شده است

میلیاردرهای کابینه تدبیر و امید

حساسیت رسانه‌های اصول‌گرا روی نعمت‌های کسب شده از سوی نعمت‌زاده، بیشتر شده است

رسانه‌های اصول‌گرا از محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت تجارت و معدن به عنوان یکی از شش مقام میلیاردر کابینه نام برده و گفته‌اند دارایی این وزیر شصت و هشت ساله بیش از ۹۵۰ میلیارد تومان است.ا
در روزهای اخیر برخی رسانه‌های منتقد دولت با هدف قرار دادن چند وزیر کابینه‌ی روحانی این پرسش را مطرح می‌کنند که این‌ها ثروت میلیاردی خود را از کجا آورده‌اند؟ 
در تازه ترین انتقاد در این خصوص،‌ وب‌سایت خبری فرهنگ نیوز وابسته به اصول‌گرایان در گزارشی نوشت که شش ماه بعد از روی کار آمدن دولت حسن روحانی، اصل ۱۴۲ قانون اساسی جمهوری اسلامی مبنی بر رسیدگی قوه قضاییه به اموال مسوولان ارشد حکومتی قبل و بعد از خدمت‌گزاری در حال اجراست و نتایج این رسیدگی حاکی از آن است که دارایی شش وزیر کابینه بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان است، آن هم در حالی که همه این افراد از سال‌های دور دارای منصب‌های گوناگونی در کشور بوده‌اند.
در این گزارش به طور مشخص از محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، تجارت و معدن به عنوان یکی از شش وزیر میلیاردر نام برده و گفته شده دارایی این وزیر شصت و هشت ساله بیش از ۹۵۰ میلیارد تومان است و چهار شرکت خارجی نیز به نام او ثبت شده است.
دیگر وزیری که در گزارش سایت فرهنگ نیوز از او نام برده شده، حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی است. وزیری که درهمان روز رای اعتماد نیزبرخی نمایندگان اصول‌گرا با طرح شبهاتی به میزان دارایی اوخواستار ارایه توضیح شدند.
نادرقاضی پورنماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه رای اعتماد به وزیر بهداشت خطاب به او گفته بود لیست اموال‌تان را در مجلس ارایه دهید و بگویید که خمس و زکات و مالیات آن‌ها رعایت شده یا خیرتا جواب بعضی از ما وشبهات موجود داده شود.
جواد کریمی قدوسی دیگر منتقد دولت در مجلس شورای اسلامی نیز در همان جلسه پرسیده بود در کابینه‌ای که برخی وزاری آن ثروت بالای هزار میلیارد تومان دارند و ثروت یک وزیرش به تنهایی با ثروت کل کابینه دهم برابری می کند چگونه می‌خواهند به سراغ اقتصاد مقاومتی بروند؟
 جهان نیوز، وب‌سایت خبری متعلق به علی زاکانی، سپاهی سابق که هم اینک در کسوت نمایندگی ظاهر شده است نیز در گزارشی بدون نام بردن از محمدرضا نعمت‌زاده و تنها با اشاره به سوابق او نوشته است با یک حساب سرانگشتی و ساده مشخص می‌شود که اگر این فرد از روز تولد خود روزانه چهل میلیون تومان درآمد داشته می‌توانسته در حال حاضر به این ثروت هزار میلیاردی دست پیدا کند.
جهان نیوز در ادامه نوشته است وقتی فردی در ۳۴ سال گذشته همواره کارمند دولت بوده چگونه قادر بوده به چنین ثروت افسانه‌ای دست پیدا کند؟
خبرگزاری فارس متعلق به سپاه پاسداران نیز چندماه پیش گزارش داده بود که وزیر صنعت، معدن و تجارت بر اساس اطلاعات موجود در اداره ثبت شرکت‌ها با عضویت در هیات مدیره دست کم دوازده شرکت با ماهیت اقتصادی رکورددار حضور در شرکت‌های خصوصی است.
بر اساس گزارش فارس که مبنای آن آگهی‌های ثبت شرکت‌ها در روزنامه رسمی کشور عنوان شده محمدرضا نعمت‌زاده از سال ۹۱ به بعد در شرکت‌های «رسا فارمد»، «پلیمری پویا جم خاورمیانه»، «ارگ شیمی پارسا»، «مهندسی توسعه پترو فرآیند کرخه»، «الوند پترو انرژی کیش»، «هرمزان تجارت کستر کیش»،« برق انرژی پاینده جم»، «توسعه پتروشیمیایی ساحل دریا»، «توسعه نگین مکران» و «توسعه صنعت نعمت» به عنوان رییس هیات مدیره نامش به ثبت رسیده است
چند روز بعد از انتشار این گزارش روابط عمومی وزارت صنایع و معادن در نامه‌ای اعلام کرد که وزیر به منظور احراز پست وزارت از تمامی مشاغل خود در هیات مدیره شرکت‌های یاد شده استعفا داده است.
احمد توکلی دیگر نماینده اصول‌گرای مجلس هم چندی پیش اتهام اعطای رانت ویژه ۶۵۰ میلیون یورویی به تاجر وارد کننده روغن را به نعمت‌زاده مطرح کرده بود.
یک‌روز بعد از نامه توکلی به رییس مجلس، خبرگزاری مهر وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی در گزارش مفصلی از جزییات این «رانت‌خواری» پرده برداشت. در گزارش خبرگزاری مهر آمده است: «درمهرماه امسال یک گروه از وارد کنندگان روغن برای گرفتن امتیازات خاص از دولت با مراجعه به وزارت صنعت، معدن وتجارت خواستار  امضای تفاهم‌نامه‌ای با این وزارت‌خانه شدند که برمبنای آن بتوانند از۶۵۰میلیون یورو ارز بانک مرکزی بهره ‌مند شوند و بدون تعهد سپاری ریالی، نسبت به واردات روغن اقدام کنند.»
برپایه این گزارش، با موافقت محمد رضا نعمت‌زاده وبه دستور وی مصوبه‌ای از سوی کارگروه کنترل بازار صادر شد تا بانک مرکزی این اعتبار را دراختیاراین شرکت خاص قرار دهد که به واردات روغن بپردازند.
این گزارش می‌افزاید که علاوه برمصوبه کارگروه کنترل بازار، آقای نعمت‌زاده شخصا نیز با ارسال نامه‌ای محرمانه به بانک مرکزی خواستاراختصاص این ارز شد وبدین ترتیب، این گروه تولیدی خاص به این منابع ارزی دسترسی پیدا کردند.
گزارش مهر خاطرنشان کرده که این گروه درحالی به چنین رانت ویژه‌ای دست یافت که نه تنها بسیاری ازکارخانجات بزرگ تولیدی کشور بلکه حتی شرکت بازرگانی دولتی ایران که یک شرکت وابسته به وزارت صنعت، معدن وتجارت است برای تامین اعتبار و اردات کالاهای اساسی خود، درمقطعی بامشکل مواجه بود و هنوزهم بخشی ازاین مشکل پابرجااست

آیت الله صانعی: مدافعان رعب و وحشت ناراحت اند که انتخابات را باختند سخنان آیت الله صانعی در دیدار اعضای تحریریه پایگاه خبری تحلیلی انصاف نیوز با وی: نباید آیه یاس خواند، شما ببینید ما کجا بودیم و به کجا رسیدیم. آیا کسی باور می کرد در مساله انتخابات کس دیگری غیر از کاندیدای کسانی که فکرشان این است که اسلام دین رعب و ترس است و همه چیز اعم از زبان و گوش و قلم و فکر باید کنترل شود، انتخاب شود، حداقل خود بنده فکر نمی کردم که این اوضاع برگردد. درباره توافق اخیر ژنو آقایان روحانی و ظریف سربلند رفتند و سربلند بیرون آمدند. طبیعی است که این مسایل برخی ها را ناراحت می کند. اینها ناراحت هستند که چنین مساله ای به دست آقای روحانی حل شده است. به دست مردم و رئیس جمهور مردم حل شده است. آنهایی که میلیاردها ثروت این مملکت را دزدیده اند، نمی توانند ببینند که مدیر متدین و قوی ای مثل زنگنه در وزارت نفت که منبع ثروت مملکت در آنجاست حضور داشته باشد. دکتر مطهری در مجلس حرف هایی می زند و مواضعی می گیرد که دیگران جرات ابراز آن را ندارند، اگر چه این اواخر خیلی به ایشان حمله کردند و او را به باد افترا گرفته اند اما چه می شود کرد، متاسفانه برخی ها همه چیز را حتی اسلام را برای خودشان می خواهند. آیت الله صانعی: مدافعان رعب و وحشت ناراحت اند که انتخابات را باختند سخنان آیت الله صانعی در دیدار اعضای تحریریه پایگاه خبری تحلیلی انصاف نیوز با وی: نباید آیه یاس خواند، شما ببینید ما کجا بودیم و به کجا رسیدیم. آیا کسی باور می کرد در مساله انتخابات کس دیگری غیر از کاندیدای کسانی که فکرشان این است که اسلام دین رعب و ترس است و همه چیز اعم از زبان و گوش و قلم و فکر باید کنترل شود، انتخاب شود، حداقل خود بنده فکر نمی کردم که این اوضاع برگردد. درباره توافق اخیر ژنو آقایان روحانی و ظریف سربلند رفتند و سربلند بیرون آمدند. طبیعی است که این مسایل برخی ها را ناراحت می کند. اینها ناراحت هستند که چنین مساله ای به دست آقای روحانی حل شده است. به دست مردم و رئیس جمهور مردم حل شده است. آنهایی که میلیاردها ثروت این مملکت را دزدیده اند، نمی توانند ببینند که مدیر متدین و قوی ای مثل زنگنه در وزارت نفت که منبع ثروت مملکت در آنجاست حضور داشته باشد. دکتر مطهری در مجلس حرف هایی می زند و مواضعی می گیرد که دیگران جرات ابراز آن را ندارند، اگر چه این اواخر خیلی به ایشان حمله کردند و او را به باد افترا گرفته اند اما چه می شود کرد، متاسفانه برخی ها همه چیز را حتی اسلام را برای خودشان می خواهند.


آیت الله صانعی:
مدافعان رعب و وحشت
ناراحت اند که انتخابات را باختند

سخنان آیت الله صانعی در دیدار اعضای تحریریه پایگاه خبری تحلیلی انصاف نیوز با وی:

نباید آیه یاس خواند، شما ببینید ما کجا بودیم و به کجا رسیدیم. آیا کسی باور می کرد در مساله انتخابات کس دیگری غیر از کاندیدای کسانی که فکرشان این است که اسلام دین رعب و ترس است و همه چیز اعم از زبان و گوش و قلم و فکر باید کنترل شود، انتخاب شود، حداقل خود بنده فکر نمی کردم که این اوضاع برگردد.
درباره توافق اخیر ژنو آقایان روحانی و ظریف سربلند رفتند و سربلند بیرون آمدند. طبیعی است که این مسایل برخی ها را ناراحت می کند. اینها ناراحت هستند که چنین مساله ای به دست آقای روحانی حل شده است. به دست مردم و رئیس جمهور مردم حل شده است.
آنهایی که میلیاردها ثروت این مملکت را دزدیده اند، نمی توانند ببینند که مدیر متدین و قوی ای مثل زنگنه در وزارت نفت که منبع ثروت مملکت در آنجاست حضور داشته باشد.
دکتر مطهری در مجلس حرف هایی می زند و مواضعی می گیرد که دیگران جرات ابراز آن را ندارند، اگر چه این اواخر خیلی به ایشان حمله کردند و او را به باد افترا گرفته اند اما چه می شود کرد، متاسفانه برخی ها همه چیز را حتی اسلام را برای خودشان می خواهند.


نیویورک تایمز: مرگ دریاچه اورمیه، بحران آب در ایران توماس اردبرینک گزارشگر نیویورک تایمز در تهران که همراه با یک مقام اداره محیط زیست از دریاچه اورمیه (رضاییه سابق) دیدن کرده است بنقل از او می گوید یک دهه پیش کشتی های تفریحی پر از توریست آبهای دریاچه را در جستجوی فلامینگوهای مهاجر دور می زدند. حالا، کشتی ها در میان گل و لای زنگ می زنند و فلامینگوها از فراز آنچه باقیمانده است بسوی مکان های بهتر پرواز می کنند. بر اساس ارقام رسمی، فقط ۵ درصد از آب دریاچه اورمیه باقیمانده است. کارشناسان خشک شدن این دریاچه را ناشی از ساختن سدهایی می دانند که راه را بر آب هایی که از کوهستان های اطراف وارد آن می شد بسته اند. گزارشگر نیویورک تایمز می نویسد مشکلات آب در ایران از دریاچه اورمیه ، که یک دریاچه نمک است وآب آن هرگز برای نوشیدن یا کشاورزی مناسب نبود، فراتر می رود. رودخانه های عمده در نزدیکی اصفهان و اهواز ، و نیز دریاچه هامون ، در منطقه مرزی افغانستان، خشک شده ند و گرد و خاکی که از بسترهای خشک رودخانه ها برمی خیزد بر میران آلودگی هوا در ایران ، که هم اینک بگونه ای خطرناک بالا است، می افزاید. کمبود آب در ایران چنان جدی است که مقامات برنامه هایی برای جیره بندی در تهران بزرگ و دیگر شهرهای عمده در سراسر کشور تهیه می کنند. حسن روحانی رئیس جمهوری آب را یک مساله امنیت ملی نامیده است. کارشناسان به تغییر آب و هوا، روش های نادرست آبیاری و کاهش منابع زیرزمینی، بعنوان عوامل اصلی کمبود فزاینده آب اشاره می کنند. http://ir.voanews.com/content/iran-lake/1842034.html نیویورک تایمز: مرگ دریاچه اورمیه، بحران آب در ایران توماس اردبرینک گزارشگر نیویورک تایمز در تهران که همراه با یک مقام اداره محیط زیست از دریاچه اورمیه (رضاییه سابق) دیدن کرده است بنقل از او می گوید یک دهه پیش کشتی های تفریحی پر از توریست آبهای دریاچه را در جستجوی فلامینگوهای مهاجر دور می زدند. حالا، کشتی ها در میان گل و لای زنگ می زنند و فلامینگوها از فراز آنچه باقیمانده است بسوی مکان های بهتر پرواز می کنند. بر اساس ارقام رسمی، فقط ۵ درصد از آب دریاچه اورمیه باقیمانده است. کارشناسان خشک شدن این دریاچه را ناشی از ساختن سدهایی می دانند که راه را بر آب هایی که از کوهستان های اطراف وارد آن می شد بسته اند. گزارشگر نیویورک تایمز می نویسد مشکلات آب در ایران از دریاچه اورمیه ، که یک دریاچه نمک است وآب آن هرگز برای نوشیدن یا کشاورزی مناسب نبود، فراتر می رود. رودخانه های عمده در نزدیکی اصفهان و اهواز ، و نیز دریاچه هامون ، در منطقه مرزی افغانستان، خشک شده ند و گرد و خاکی که از بسترهای خشک رودخانه ها برمی خیزد بر میران آلودگی هوا در ایران ، که هم اینک بگونه ای خطرناک بالا است، می افزاید. کمبود آب در ایران چنان جدی است که مقامات برنامه هایی برای جیره بندی در تهران بزرگ و دیگر شهرهای عمده در سراسر کشور تهیه می کنند. حسن روحانی رئیس جمهوری آب را یک مساله امنیت ملی نامیده است. کارشناسان به تغییر آب و هوا، روش های نادرست آبیاری و کاهش منابع زیرزمینی، بعنوان عوامل اصلی کمبود فزاینده آب اشاره می کنند. http://ir.voanews.com/content/iran-lake/1842034.html

نیویورک تایمز: مرگ دریاچه اورمیه، بحران آب در ایران

توماس اردبرینک گزارشگر نیویورک تایمز در تهران که همراه با یک مقام اداره محیط زیست از دریاچه اورمیه (رضاییه سابق) دیدن کرده است بنقل از او می گوید یک دهه پیش کشتی های تفریحی پر از توریست آبهای دریاچه را در جستجوی فلامینگوهای مهاجر دور می زدند. حالا، کشتی ها در میان گل و لای زنگ می زنند و فلامینگوها از فراز آنچه باقیمانده است بسوی مکان های بهتر پرواز می کنند.

بر اساس ارقام رسمی، فقط ۵ درصد از آب دریاچه اورمیه باقیمانده است. کارشناسان خشک شدن این دریاچه را ناشی از ساختن سدهایی می دانند که راه را بر آب هایی که از کوهستان های اطراف وارد آن می شد بسته اند.

گزارشگر نیویورک تایمز می نویسد مشکلات آب در ایران از دریاچه اورمیه ، که یک دریاچه نمک است وآب آن هرگز برای نوشیدن یا کشاورزی مناسب نبود، فراتر می رود.

رودخانه های عمده در نزدیکی اصفهان و اهواز ، و نیز دریاچه هامون ، در منطقه مرزی افغانستان، خشک شده ند و گرد و خاکی که از بسترهای خشک رودخانه ها برمی خیزد بر میران آلودگی هوا در ایران ، که هم اینک بگونه ای خطرناک بالا است، می افزاید.

کمبود آب در ایران چنان جدی است که مقامات برنامه هایی برای جیره بندی در تهران بزرگ و دیگر شهرهای عمده در سراسر کشور تهیه می کنند. حسن روحانی رئیس جمهوری آب را یک مساله امنیت ملی نامیده است. کارشناسان به تغییر آب و هوا، روش های نادرست آبیاری و کاهش منابع زیرزمینی، بعنوان عوامل اصلی کمبود فزاینده آب اشاره می کنند.
http://ir.voanews.com/content/iran-lake/1842034.html


دهه فجر به روایت خر دانا (toonistan.com) الاغ دانا

دهه فجر به روایت خر دانا (toonistan.com)

الاغ دانا

toonistan.com/comic/3825

با ادعای 5 هزار میلیارد خسارت خودروسازان کاهش قیمت اتومبیل های ساخت ایران ناممکن اعلام شد! دبیر انجمن خودرو سازان گفت: ضرر وزیان خودرو سازان به ۵ هزار میلیارد تومان رسید. انجمن خودروسازان هر گونه کاهش قیمت اتومبیل های ساختن ایران را ناممکن اعلام کرد. دبیر این انجمن مدعی شد: سال گذشته خودرو سازان ۴ هزار میلیارد تومان و امسال بالغ بر یك هزار میلیارد تومان زیان داده‌اند. بدهی باقی مانده قطعه سازان نیز در صورتی که دولت زیان خودرو سازان را بدهد پرداخت می‌شود. البته برخی تحریم‌ها برداشته شده و شرکتهای چینی، آمریکایی، اروپایی و کره‌ای خواستار همکاری با خودرو سازان ایران هستند که قرار است بصورت مناقصه این همکاری انجام شود. وسائل ساختن خودرو سه تا چهار برابر افزایش قیمت داشته اما نرخ خودرو تنها ۲/۲ برابر افزایش پیدا کرده است. این درحالی است ک آب معدنی با رشد ۵ برابری از ۳۰۰ تومان به ۱۵۰۰ تومان رسید. با ادعای 5 هزار میلیارد خسارت خودروسازان کاهش قیمت اتومبیل های ساخت ایران ناممکن اعلام شد! دبیر انجمن خودرو سازان گفت: ضرر وزیان خودرو سازان به ۵ هزار میلیارد تومان رسید. انجمن خودروسازان هر گونه کاهش قیمت اتومبیل های ساختن ایران را ناممکن اعلام کرد. دبیر این انجمن مدعی شد: سال گذشته خودرو سازان ۴ هزار میلیارد تومان و امسال بالغ بر یك هزار میلیارد تومان زیان داده‌اند. بدهی باقی مانده قطعه سازان نیز در صورتی که دولت زیان خودرو سازان را بدهد پرداخت می‌شود. البته برخی تحریم‌ها برداشته شده و شرکتهای چینی، آمریکایی، اروپایی و کره‌ای خواستار همکاری با خودرو سازان ایران هستند که قرار است بصورت مناقصه این همکاری انجام شود. وسائل ساختن خودرو سه تا چهار برابر افزایش قیمت داشته اما نرخ خودرو تنها ۲/۲ برابر افزایش پیدا کرده است. این درحالی است ک آب معدنی با رشد ۵ برابری از ۳۰۰ تومان به ۱۵۰۰ تومان رسید.

با ادعای 5 هزار میلیارد خسارت خودروسازان
کاهش قیمت اتومبیل های
ساخت ایران ناممکن اعلام شد!

دبیر انجمن خودرو سازان گفت: ضرر وزیان خودرو سازان به ۵ هزار میلیارد تومان رسید.
انجمن خودروسازان هر گونه کاهش قیمت اتومبیل های ساختن ایران را ناممکن اعلام کرد. دبیر این انجمن مدعی شد:
سال گذشته خودرو سازان ۴ هزار میلیارد تومان و امسال بالغ بر یك هزار میلیارد تومان زیان داده‌اند.
بدهی باقی مانده قطعه سازان نیز در صورتی که دولت زیان خودرو سازان را بدهد پرداخت می‌شود.
البته برخی تحریم‌ها برداشته شده و شرکتهای چینی، آمریکایی، اروپایی و کره‌ای خواستار همکاری با خودرو سازان ایران هستند که قرار است بصورت مناقصه این همکاری انجام شود.
وسائل ساختن خودرو سه تا چهار برابر افزایش قیمت داشته اما نرخ خودرو تنها ۲/۲ برابر افزایش پیدا کرده است. این درحالی است ک آب معدنی با رشد ۵ برابری از ۳۰۰ تومان به ۱۵۰۰ تومان رسید.


مهدی کروبی به خانه شخصی خویش منتقل شد شیخ ‌مهدی کروبی پس از ۳ سال به خانه خود در جماران منتقل شد.محمد حسین کروبی ‌فرزند ارشد مهدی کروبی این خبر را در صفحه فیس بوک خود اعلام و اضافه کرد: از هفته قبل نهادهای امنیتی منزل مهدی کروبی را آماده حصر خانگی وی کردند و ماموران امنیتی در طبقه اول ساختمان مستقر خواهند شد. فرزند مهدی کروبی همچنین نوشت: درآخرین ملاقات با پدرم در بیمارستان٬ ایشان بر این نکته تاکید داشتند که «همانطور که قبلا بارها اعلام نمودم خواهان محاکمه وتعیین هر قاضی از سوی حکومت هستم و هر حکمی هم صادر شود هیچ اعتراضی نخواهم کرد و اعضای هیات منصفه هم از قبیل آقایان نقدی٬ شجونی٬ مصباح یزدی٬ حدادعادل وشریعتمداری انتخاب شوند. منتها فقط خواستار محاکمه‌ای علنی هستم که دفاعیاتم در رسانه ها منتشر شود.» مهدی کروبی به خانه شخصی خویش منتقل شد شیخ ‌مهدی کروبی پس از ۳ سال به خانه خود در جماران منتقل شد.محمد حسین کروبی ‌فرزند ارشد مهدی کروبی این خبر را در صفحه فیس بوک خود اعلام و اضافه کرد: از هفته قبل نهادهای امنیتی منزل مهدی کروبی را آماده حصر خانگی وی کردند و ماموران امنیتی در طبقه اول ساختمان مستقر خواهند شد. فرزند مهدی کروبی همچنین نوشت: درآخرین ملاقات با پدرم در بیمارستان٬ ایشان بر این نکته تاکید داشتند که «همانطور که قبلا بارها اعلام نمودم خواهان محاکمه وتعیین هر قاضی از سوی حکومت هستم و هر حکمی هم صادر شود هیچ اعتراضی نخواهم کرد و اعضای هیات منصفه هم از قبیل آقایان نقدی٬ شجونی٬ مصباح یزدی٬ حدادعادل وشریعتمداری انتخاب شوند. منتها فقط خواستار محاکمه‌ای علنی هستم که دفاعیاتم در رسانه ها منتشر شود.»


مهدی کروبی به خانه شخصی خویش منتقل شد

شیخ ‌مهدی کروبی پس از ۳ سال به خانه خود در جماران منتقل شد.محمد حسین کروبی ‌فرزند ارشد مهدی کروبی این خبر را در صفحه فیس بوک خود اعلام و اضافه کرد:
از هفته قبل نهادهای امنیتی منزل مهدی کروبی را آماده حصر خانگی وی کردند و ماموران امنیتی در طبقه اول ساختمان مستقر خواهند شد.
فرزند مهدی کروبی همچنین نوشت:
درآخرین ملاقات با پدرم در بیمارستان٬ ایشان بر این نکته تاکید داشتند که «همانطور که قبلا بارها اعلام نمودم خواهان محاکمه وتعیین هر قاضی از سوی حکومت هستم و هر حکمی هم صادر شود هیچ اعتراضی نخواهم کرد و اعضای هیات منصفه هم از قبیل آقایان نقدی٬ شجونی٬ مصباح یزدی٬ حدادعادل وشریعتمداری انتخاب شوند. منتها فقط خواستار محاکمه‌ای علنی هستم که دفاعیاتم در رسانه ها منتشر شود.»

آغاز خانه تکانی صنعت نفت از چینی‌ها همزمان با آغاز برداشت عراق از میادین مشترک نفتی با ایران، شرکت‌های چینی در توسعه سه میدان عظیم مشترک نفتی ایران کماکان وقت کشی و تاخیر دارند و با عدم تحقق افزایش تولید نفت از این میادین در بهمن ماه سالجاری، شرکت ملی نفت ایران باردیگر به پیمانکاران چینی اولتیماتوم داد. به گزارش مهر، با گذشت نزدیک به 7 سال از واگذاری قرارداد طرح توسعه سه میدان مشترک عظیم نفتی ایران با عراق به شرکت‌های چینی، تاکنون این پیمانکاران آسیایی موفق به تکمیل و اجرای فاز اول توسعه این میادن نفتی مرزی نشده اند. از این رو همزمان با افزایش برداشت نفت عراق از میدان مشترک آزادگان جنوبی، ظرفیت تولید طلای سیاه ایران در این میدان مرزی کماکان در محدوده 50 هزار بشکه در روز باقیمانده و این در حالی است که پیمانکار چینی هنوز موفق به تکمیل چاه‌های این میدان مشترک نفتی نشده است. عبدالرضا حاجی حسین نژاد مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت درباره آخرین وضعیت پیشرفت اجرایی طرح توسعه میدان مشترک آزادگان جنوبی، گفت: از مجموع ١٨٥ حلقه چاهی که باید براساس برنامه در فاز نخست توسعه این میدان مشترک تکمیل می شد تاکنون تنها هفت حلقه چاه حفاری شده است! وقت کشی چینی در دومین میدان مشترک نفتی با عراق وقت کشی و تاخیر شرکت‌های پیمانکاری چینی تنها به طرح توسعه میدان آزادگان جنوبی محدود نشده و شرکت ساینوپک چین در طرح توسعه میدان مشترک یادآوران هم تاخیرهای گسترده‌ای را به این میدان مرزی تحمیل کرده است. این مقام مسئول در شرکت ملی نفت ایران همچنین از تاخیر شرکت CNPCI چین (به عنوان پیمانکار) در طرح توسعه میادین مشترک آزادگان جنوبی و شمالی اشاره کرد و یادآور شده بود: این تاخیر برای شرکت نفت قابل پذیرش نیست و در این زمینه تذکرهای قراردادی لازم نیز به آنها داده شده است. با گذشت بیش از هفت سال از امضای قرارداد طرح توسعه آزادگان شمالی هم هنوز امکان برداشت طلای سیاه از این میدان مشترک با عراق فراهم نشده است. آغاز خانه تکانی صنعت نفت از چینی‌ها همزمان با آغاز مذاکرات گسترده شرکت ملی نفت ایران با غول‌های نفت و گاز جهان، احتمال خانه تکانی چینی‌ها از صنعت نفت و گاز کشور قوت گرفته است. در این بین مدیران ارشد و مقامات برخی از شرکت‌های مختلف نفت و گاز جهان همچون انی ایتالیا، لوک اویل روسیه و توتال فرانسه اخیرا به منظور بازگشت به صنعت نفت کشور چراغ سبز نشان داده اند که در صورت تعلیق برخی از تحریم ها امکان بازگشت این غول های نفتی فراهم می شود. محمد سوری مشاور ارشد وزیر نفت هم اخیرا از بازگشت قریب اوقوع برخی از غول‌های نفت و گاز به ایران خبر داده و اعلام کرده است: شرکت‌هایی همچون شل و برتیش پترولیوم انگلیس، پتروناس مالزی، رپسول اسپانیا و چندین شرکت بزرگ نفت و گاز جهان به ایران باز می‌گردند و فعالیت‌های نفتی با این شرکت‌ها از سرگرفته می‌شود. بیژن زنگنه وزیر نفت هم در طول چند ماه گذشته تاکنون مکاتبات گسترده ای با شرکت های بزرگ نفت و گاز جهان همچون شل و برتیش پترولیوم انگلیس داشته و حتی در حاشیه اجلاس داووس با چندین شرکت نفتی آمریکایی و اروپایی مذاکره کرده است.

آغاز خانه تکانی صنعت نفت از چینی‌ها
همزمان با آغاز برداشت عراق از میادین مشترک نفتی با ایران، شرکت‌های چینی در توسعه سه میدان عظیم مشترک نفتی ایران کماکان وقت کشی و تاخیر دارند و با عدم تحقق افزایش تولید نفت از این میادین در بهمن ماه سالجاری، شرکت ملی نفت ایران باردیگر به پیمانکاران چینی اولتیماتوم داد.
به گزارش مهر، با گذشت نزدیک به 7 سال از واگذاری قرارداد طرح توسعه سه میدان مشترک عظیم نفتی ایران با عراق به شرکت‌های چینی، تاکنون این پیمانکاران آسیایی موفق به تکمیل و اجرای فاز اول توسعه این میادن نفتی مرزی نشده اند.
از این رو همزمان با افزایش برداشت نفت عراق از میدان مشترک آزادگان جنوبی، ظرفیت تولید طلای سیاه ایران در این میدان مرزی کماکان در محدوده 50 هزار بشکه در روز باقیمانده و این در حالی است که پیمانکار چینی هنوز موفق به تکمیل چاه‌های این میدان مشترک نفتی نشده است.
عبدالرضا حاجی حسین نژاد مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت درباره آخرین وضعیت پیشرفت اجرایی طرح توسعه میدان مشترک آزادگان جنوبی، گفت: از مجموع ١٨٥ حلقه چاهی که باید براساس برنامه در فاز نخست توسعه این میدان مشترک تکمیل می شد تاکنون تنها هفت حلقه چاه حفاری شده است!
وقت کشی چینی در دومین میدان مشترک نفتی با عراق
وقت کشی و تاخیر شرکت‌های پیمانکاری چینی تنها به طرح توسعه میدان آزادگان جنوبی محدود نشده و شرکت ساینوپک چین در طرح توسعه میدان مشترک یادآوران هم تاخیرهای گسترده‌ای را به این میدان مرزی تحمیل کرده است.
این مقام مسئول در شرکت ملی نفت ایران همچنین از تاخیر شرکت CNPCI چین (به عنوان پیمانکار) در طرح توسعه میادین مشترک آزادگان جنوبی و شمالی اشاره کرد و یادآور شده بود: این تاخیر برای شرکت نفت قابل پذیرش نیست و در این زمینه تذکرهای قراردادی لازم نیز به آنها داده شده است.
با گذشت بیش از هفت سال از امضای قرارداد طرح توسعه آزادگان شمالی هم هنوز امکان برداشت طلای سیاه از این میدان مشترک با عراق فراهم نشده است.
آغاز خانه تکانی صنعت نفت از چینی‌ها
همزمان با آغاز مذاکرات گسترده شرکت ملی نفت ایران با غول‌های نفت و گاز جهان، احتمال خانه تکانی چینی‌ها از صنعت نفت و گاز کشور قوت گرفته است.
در این بین مدیران ارشد و مقامات برخی از شرکت‌های مختلف نفت و گاز جهان همچون انی ایتالیا، لوک اویل روسیه و توتال فرانسه اخیرا به منظور بازگشت به صنعت نفت کشور چراغ سبز نشان داده اند که در صورت تعلیق برخی از تحریم ها امکان بازگشت این غول های نفتی فراهم می شود.
محمد سوری مشاور ارشد وزیر نفت هم اخیرا از بازگشت قریب اوقوع برخی از غول‌های نفت و گاز به ایران خبر داده و اعلام کرده است: شرکت‌هایی همچون شل و برتیش پترولیوم انگلیس، پتروناس مالزی، رپسول اسپانیا و چندین شرکت بزرگ نفت و گاز جهان به ایران باز می‌گردند و فعالیت‌های نفتی با این شرکت‌ها از سرگرفته می‌شود.

بیژن زنگنه وزیر نفت هم در طول چند ماه گذشته تاکنون مکاتبات گسترده ای با شرکت های بزرگ نفت و گاز جهان همچون شل و برتیش پترولیوم انگلیس داشته و حتی در حاشیه اجلاس داووس با چندین شرکت نفتی آمریکایی و اروپایی مذاکره کرده است.

جاره آپارتمان در زعفرانیه تهران هر ماه 10 هزار دلار!

جاره آپارتمان در زعفرانیه تهران هر ماه 10 هزار دلار!

 گزارش ناباورانه  و نادر  و عجیب که گفته می شو د بهای اجاره  در منطقه عیان نشین آپارتمان 6 طبقه ی 180 متری در زعفرانیه ی تهران  ماهی 10 هزار دلار آنهم با نرخ دلار  می باشد . سئوال است چه کسانی در ایران قادرند چنین اجاره بهایی  را پرداخت کنند؟ شغل شان چیست و  منیع و میزان در آمدشان چیست که می توانند چنین اجاره ای را ماهانه  پرداخت کنند  که بیش از 30  برابر دستمزد ماهانه ی یک کارگر زحمت کش ومحروم  است ؟  دلیل این فاصله عمیق طبقاتی ناشی از چیست؟  چگونه وعده ی حکومت مستضعفان وپا برهنگان خمینی شیاد  واجرای طرح های مسکن مهر وزیر مسکن احمدی نژاد  و قول واگذاری 1000 متر زمین بهر خانوار ایرانی به اینجا ختم شده است؟ چه نسبتی این اجاره بها  با ادعای رهبر مستضعفان و مسلمین جهان  رهبر ولی فقیه علی خامنه ای  دارد؟ چرا هیچ مسئولی در این مورد پاسخگوی نیست ؟ مگر میزان میانگین  سطح در آمد سرانه مردم ایران چیست که ماهی 10 هزار دلار بهای  اجاره است که حتی قابل مقایسه با اروپا و آمریکا وکانادا واسترالیا و ژاپن نمی باشد ؟ چون گزارش شده است داستان اجاره‌بها و آنچه صاحبخانه می‌گوید بسیار طولانی است و تقریبا بسیاری با آن آشنا هستند. اجاره‌بهای میلیونی و بالا یکی از مشکلاتی است که این روزها بسیاری را نگران و زندگی را برای اقشاری که درآمد کمتری دارند بسیار مشکل و سخت کرده است.در ادامه ی گزارش افزوده شده طرح‌هایی که تا به حال برای کاهش اجاره‌بها انجام شده است نیز تقریبا بی‌ثمر بوده اند؛ برای مثال در اردیبهشت امسال خبری با عنوان «تعیین سقف افزایش 20 درصدی برای اجاره‌بها» منتشر شد که اعلام می‌کرد وزارت مسکن قصد دارد امسال هم طرح تعزیراتی را در بازار اجاره‌بها اجرا کند. دو سال پیش حداکثر نرخ افزایش اجاره 7 تا 9 درصد اعلام و به بنگاه‌های معاملات ملکی ابلاغ شد که بالاتر از این رقم، قرارداد امضا نکنند. برای سال گذشته هم افزایش 15 درصدی در نظر گرفته شد اما عملا در این دو سال حدود 100 درصد به نرخ اجاره مسکن اضافه شد تا این طرح هیچ تاثیری در بازار نداشته باشد.  البته بازهم سئوال است مگر افزایش حقوق کارمندان و دستمزد کار گران  100% افزایش  در سال داشته است؟  یا اینکه مگر در آمد خانوار های ایرانی هم دو برابر در سال می شود؟ بهر حال  در قسمت دیگر این گزارش گفته  شده بر اساس آنچه که مشاورین املاک می‌گویند، برخی از صاحبخانه‌ها اجاره‌بها را به دلار تعیین می‌کنند و دلیل آن را نیز ارسال پول برای بستگان آن‌ور آب نشین یا زندگی در خارج کشور اعلام می‌کنند و برای همین نیازی به ریال یا تومان ندارند. این ملک‌های با اجاره دلاری معمولا خانه‌های ویلایی یا آپارتمان‌های درون مجتمع‌های خاص با امکانات بالا هستند. بهر صورت در بخشی دیگر از این گزارش آمده  یکی از خانه‌های شگفت‌انگیزی که در این آگهی‌ها به چشم می‌خورد آپارتمانی 6 طبقه در زعفرانیه است که 180 متر زیر بنا دارد و از امکانات آن می‌توانیم به سونا و جکوزی اشاره کنیم اما نکته بسیار مهم در مورد این خانه این است که هر ماه باید اجاره‌ای 10 هزار دلاری را پرداخت کرد. این عدد با دلار 2950 تومانی امروز برابر با 29 میلیون و 500 هزار تومان است و افزوده شده نکته جالب در مورد این خانه به غیر از اجاره‌بهای آن، یک امکان ویژه است؛ مستخدم. این خانه به همراه مستخدم یا پیش‌خدمت اجاره داده می‌شود. گزینه‌ای که در نوع خود بسیار عجیب و البته قابل تامل است که حتی انسان‌ها نیز به همراه خانه اجاره داده می‌شوند. سئوال است آیا با وجود این  فضای آشفته ودزد  بازار  و تحریم ها  وبحران اقتصادی و رشد لجام گسیخته تورم و گرانی و فقر وبیکاری و اجاره بهای اجاره 10 هزار دلار ماهانه آنهم در شرایطی که 80% جمعیت کشور زیر خط فقر اقتصادی بسر می برند. هنوز رژیم ولایت فقیه مشروعیت دارد و کاری از دست حسن روحانی مدعی اعتدال ودولت تدبیر وامید بر می آید وکلید وی می تواند حلال مشکلات باشد؟ مگر  روحانی چه فرقی با رفسنحانی وخاتمی و احمدی نژاد دارد است که باید موجب توهم گردد که گویا این یکی تافت جدا بافته ای است و می تواند با کلیدش قفل زنگ زده  ی مشکلات اقتصادی ومعضلات تورم وگرانی وفقر وبیکاری و.... را بگشاید؟12 بهمن - 92
داستان اجاره‌بها و آنچه صاحبخانه می‌گوید بسیار طولانی است و تقریبا بسیاری با آن آشنا هستند. اجاره‌بهای میلیونی و بالا یکی از مشکلاتی است که این روزها بسیاری را نگران و زندگی را برای اقشاری که درآمد کمتری دارند بسیار مشکل و سخت کرده است.طرح‌هایی که تا به حال برای کاهش اجاره‌بها انجام شده است نیز تقریبا بی‌ثمر بوده اند؛ برای مثال در اردیبهشت امسال خبری با عنوان «تعیین سقف افزایش 20 درصدی برای اجاره‌بها» منتشر شد که اعلام می‌کرد وزارت مسکن قصد دارد امسال هم طرح تعزیراتی را در بازار اجاره‌بها اجرا کند.بر اساس این طرح حداکثر درصد افزایش نرخ اجاره در سال جاری تعیین و ابلاغ خواهد شد تا موجران اجازه افزایش بیش از آن را نداشته باشند. این روش دو سال پیش هم در بازار اعمال شد اما عملا تاثیری در کنترل بازار اجاره‌بها نداشت چراکه ضمانت اجرایی برای آن وجود نداشته و ندارد.دو سال پیش حداکثر نرخ افزایش اجاره 7 تا 9 درصد اعلام و به بنگاه‌های معاملات ملکی ابلاغ شد که بالاتر از این رقم، قرارداد امضا نکنند. برای سال گذشته هم افزایش 15 درصدی در نظر گرفته شد اما عملا در این دو سال حدود 100 درصد به نرخ اجاره مسکن اضافه شد تا این طرح هیچ تاثیری در بازار نداشته باشد.با توجه به تمام این توصیفات و اجاره‌بهای میلیونی، از زمان گران شدن ارز در بازار غیررسمی، سر و کله اجاره‌های خاص دیگری نیز پیدا شده است و چندی است که افرادی که در محله‌های اعیان‌نشین تهران خانه‌های ویلایی یا بزرگ دارند اجاره‌بها را با دلار محاسبه می‌کنند و تنها به صورت نقدی هر ماه دلار از مستاجر به عنوان اجاره‌بها دریافت می‌کنند.در مورد این نوع خانه‌ها نکته‌ مهم، نوسانات بازار ارز است. مستاجر باید همیشه به یاد نوسانات بازار باشد و ممکن است یک ماه اجاره کمی کمتر و ماه دیگر اجاره‌بهایی هنگفت بپردازد.ویژگی خانه‌های دلاری

بر اساس آنچه که مشاورین املاک می‌گویند، برخی از صاحبخانه‌ها اجاره‌بها را به دلار تعیین می‌کنند و دلیل آن را نیز ارسال پول برای بستگان آن‌ور آب نشین یا زندگی در خارج کشور اعلام می‌کنند و برای همین نیازی به ریال یا تومان ندارند. این ملک‌های با اجاره دلاری معمولا خانه‌های ویلایی یا آپارتمان‌های درون مجتمع‌های خاص با امکانات بالا هستند.یکی از خانه‌های شگفت‌انگیزی که در این آگهی‌ها به چشم می‌خورد آپارتمانی 6 طبقه در زعفرانیه است که 180 متر زیر بنا دارد و از امکانات آن می‌توانیم به سونا و جکوزی اشاره کنیم اما نکته بسیار مهم در مورد این خانه این است که هر ماه باید اجاره‌ای 10 هزار دلاری را پرداخت کرد. این عدد با دلار 2950 تومانی امروز برابر با 29 میلیون و 500 هزار تومان است.همچنین در میان آگهی‌ها با خانه ای در شهرک غرب برخورد کردیم که آدرس به صورت «شهرک غرب فاز 3» آورده شده است. این خانه به نظر می‌رسد در برجی 26 طبقه قرار دارد و با زیربنایی 214 متری به صورت مبله اجاره داده می‌شود. در مقابل نام این خانه، اجاره‌بهای 5000 دلاری به چشم می‌خورد که به قیمت روز دلار 2950 تومانی عددی برابر با 14میلیون و 750 هزار تومان خواهد شد.نکته جالب در مورد این خانه به غیر از اجاره‌بهای آن، یک امکان ویژه است؛ مستخدم. این خانه به همراه مستخدم یا پیش‌خدمت اجاره داده می‌شود. گزینه‌ای که در نوع خود بسیار عجیب و البته قابل تامل است که حتی انسان‌ها نیز به همراه خانه اجاره داده می‌شوند.در بخش توضیحات برخی از این خانه نیز به مواردی مانند "اجاره به یک نفر خارجی" یا اینکه "اجاره 6 ماه، پیش گرفته می‌شود" هم برخورد خواهید کرد. دیگر امکانات این خانه‌ها شامل سونا، جکوزی و استخر است که البته چنین امکاناتی نمی‌تواند دلیلی برای دریافت اجاره‌بها به صورت دلاری باشد.اگرچه با فروکش کردن قیمت دلار، رونق این مدل اجاره دادن نیز فروکش کرده است اما به عنوان نسل جدید پرداخت اجاره‌بها، از این پس چشممان همیشه به این نوع آگهی‌ها خواهد افتاد. در ادامه، جدول نرخ برخی خانه‌ها را که اجاره‌بهای آنها به دلار است، مشاهده می‌کنید:

ایران بیشترین رشد سرطان را در جهان دارد سرطان، روزی ۱۱۲ نفر را می‌کشد


ایران بیشترین رشد سرطان را در جهان دارد

سرطان، روزی ۱۱۲ نفر را می‌کشد

سرطان در سال گذشته جان ۴۱ هزار ایرانی را گرفته است. با یک حساب سر انگشتی می‌توان گفت به طور میانگین هر روز بیش از ۱۱۲ نفر و هر ساعت نزدیک به ۵ نفر جان خود را در اثر این بیماری از دست داده اند. بر اساس آخرین آمارهای رسمی، سالانه ۸۵ هزار مورد جدید سرطان در کشور بروز می‌کند. همچنین به گفته رئیس مرکز تحقیقات سرطان ایران بیشترین رشد سرطان در جهان مربوط به ایران است. محمد اسماعیل اکبری گفته است: "۱۸ درصد سرطان‌ها در کشور مربوط به سرطان‌های کودکان است که حدود ۵۰ درصد سرطان‌های کودکان به مرگ می‌انجامد. این در حالی است که این آمار در در دنیا حدود ۳۰ درصد است."
پس از سکته قلبی و تصادف، سرطان سومین عامل مرگ برای ایرانیان است. آنچه بیشتر از شمار مبتلایانِ حالِ حاضر، نگرانی‌ها را بر انگیخته است، سرعت رشد این بیماری است. آمارها می‌گویند میزان مبتلایان به سرطان از حدود ۱۷ هزار مورد در سال ۷۹ به بیش از ۵۵ هزار نفر در سال ۸۴ افزایش یافته و حالا به رقم ۸۵ هزار نفر در سال رسیده است.
عضو هیات مدیره انجمن علمی جراحان عمومی ایران هم به تازگی شیوع سرطان در کشور را غیرمتعارف خوانده است: "تغییر به وجود آمده در روند ابتلا به سرطان و افزایش شیوع این بیماری در ایران، طبیعی به نظر نمی رسد." بهزاد رحمانی در عین حال تاکید کرده که سن ابتلا به برخی سرطان‌ها در کشور پایین آمده است.
 نگرانی‌ها در خصوص این بیماری تنها به ایران محدود نمی‌شود، رویارویی با سرطان یک معضل جهانی است. کارشناسان سازمان بهداشت جهانی پیش‌بینی کرده‌اند که افزایش شمار قربانیان این بیماری همچنان ادامه خواهد داشت و در سال ۲۰۳۰ حدود ۱۳.۱میلیون نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست خواهند داد.

۷ تا ۹هزار مورد جدید ابتلا به سرطان پستان
میزان بروز سرطان در زنان ۴۴ درصد و در مردان ۵۵ درصد است. در مجموع بروز این بیماری در مردان ۱۳۲ در هر ۱۰۰ هزار نفر است و در زنان ۱۲۳ در هر ۱۰۰ هزار نفر. به گفته رئیس مرکز تحقیقات سرطان، بیشترین استان از نظر ابتلای زنان به سرطان، یزد و بیشترین استان از نظر ابتلای مردان، استان مرکزی است. همچنین سرطان پستان شایع‌ترین سرطان در زنان و پروستات شایع‌ترین سرطان در مردان است.
این مقام مسوول همچنین گفته است: "سرطان معده کشنده‌ترین سرطان است که البته میزان ابتلا به آن به دلیل مداخلات بهداشتی انجام شده در حال کاهش است." به گفته اکبری پیش‌بینی می‌شود که در ۱۰ سال آینده ابتلا به سرطان روده و کلورکتال جایگزین سرطان پروستات در مردان و همچنین سرطان دهانه رحم و تخمدان، جایگزین سرطان پستان در زنان شود.
بنا بر آخرین اخبار، سالانه ۷ تا ۹هزار مورد جدید ابتلا به سرطان پستان در ایران شناسایی می‌شود. این بدان معناست که از هر ۱۰۰ هزار زن درکشور حدود ۳۰ نفر به سرطان پستان مبتلا می‌شوند. دكتر احمد كاویانی،چندی پیش ضمن اعلام این آمار در كنگره انجمن علمی جراحان عمومی نسبت به كاهش سن ابتلا به سرطان پستان در ایران هشدار داد و گفت: "این سرطان در کشورمان نسبت به كشورهای پیشرفته در مراحل بالاتر تشخیص داده می‌شود. سرطان سینه یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها بین زنان و از مهمترین عوامل مرگ آنان است."
 به گفته کاویانی عواملی چون شهرنشینی، كم تحركی، كاهش فعالیت‌های ورزشی و چاقی سبب گسترده‌تر شدن شیوع سرطان پستان در جامعه ایرانی شده است.
یک پزشک متخصص زنان چندی پیش در همین خصوص به روز گفته بود: "بالا رفتن سن، عوامل ژنتیکی مثل سابقه خانوادگی سرطان پستان، چاقی، عوامل هورمونی، عوامل محیطی از جمله عوامل تغذیه‌ای و شیوه زندگی، استفاده از بعضی از داروهای هورمونی و اختلال در تخمدان می‌تواند از جمله دلایل سرطان پستان در زنان باشد."
 او از الکل و سیگار هم به عنوان عوامل تشدید کننده انواع سرطان از جمله سرطان سینه نام برده و اضافه کرده بود: "در بیشتر مواقع سرطان پستان به صورت توده خود را نشان می‌دهد که این توده معمولا سفت، غیردردناک و غیرمتحرک است. علائم دیگر نیز شامل تغییرات نوک پستان، زخم یا احساس توده زیر بغل است."
سرطان پستان درحالی در ایران گسترش پیدا می‌کند که هزینه درمان و تشخیص این بیماری در سرانه سلامت کشور نسبت به سایر کشورها کمتر است و پوشش بیمه‌ مناسبی نیز وجود ندارد و گاهی ممکن است به دلیل هزینه بالای درمان در بخش دولتی، شهروندان توان پرداخت این مبالغ را نداشته باشند. بنا به گفته رئیس بیمارستان امام خمینی، داروهایی که برای درمان این سرطان استفاده می‌شود اغلب زیر پوشش بیمه نیستند و ده‌ها میلیون تومان برای شخص هزینه در بر دارد. ضمن اینکه داروهای درمانی سرطان پستان، بیشتر وارداتی است.
اما هزینه‌های گزاف درمان تنها به سرطان پستان ختم نمی‌شود. دیگر بیماران مبتلا به سرطان هم علاوه بر رنج بیماری سختشان با دشواری‌های مالی زیادی نیز رو به رو هستند. روزنامه شرق چندی پیش در گزارشی نوشت: "یک بیمار مبتلابه سرطان ماهانه ماهانه سه میلیون تومان باید صرف درمان خود کند؛ هزینه سرسام آوری که در برخی از سرطان ها همچون سرطان سینه، مغز و اعصاب محیطی و ریه به مراتب بالاتر است."
 بر اساس برآورد این روزنامه، درمان سرطان خون ماهانه دو میلیون و۶۹۰ هزارتومان، سرطان پستان ماهانه سه میلیون و۸۷۰ هزارتومان، سرطان مغز و اعصاب محیطی ماهانه سه میلیون و۲۵۰ هزارتومان، سرطان اندام تناسلی زنان ماهانه دو میلیون و۶۳۰ هزارتومان، سرطان گوارش ماهانه دو میلیون و۸۳۰ هزارتومان، سرطان ریه ماهانه سه میلیون و۶۹۰ هزارتومان، سرطان اندام های تناسلی مردان ماهانه یک میلیون و۷۰۰ هزارتومان و سرطان پروستات ماهانه سه میلیون تومان به طور متوسط هزینه بردار است و این ارقام جمع هزینه های مستقیم درمانی و هزینه های مستقیم غیردرمانی است.
این شرایط وقتی نگران‌کننده‌تر می‌شود که بدانیم بر اساس آمارها، بیش از ۷۰ درصد هزینه‌های درمانی از جیب مردم پرداخت می‌شود.

تاثیر آلودگی در سرطان
با تداوم پرتعداد روزهای آلوده در تهران و سایر کلانشهرها، نگرانی‌ها برای سلامت جسمی و روحی افراد شدت گرفته است. چندی پیش مهدی قطعی، مدیر طرح کلان ملی سیستم‌های حمل و نقل هوشمند درون شهری و برون‌ شهری اعلام کرد که سالانه ۴۵ هزار نفر در کشور بر اثر آلودگی هوا می‌میرند.
عضو هیات مدیره انجمن علمی جراحان عمومی ایران هم چندی پیش گفته بود: "استرس، سطح ایمنی را پایین می آورد و یکی از دلایل شکست سیستم دفاعی بدن، به خاطر استرس‌هایی است که متوجه فرد است."
دکتر بهزاد رحمانی به تغییر عوامل محیطی و نقش آن در افزایش سرطان‌ها هم اشاره کرده بود: "آلودگی هوای تهران در بروز و افزایش سرطان ریه را نمی توان نادیده گرفت."
 به اعتقاد رحمانی مواد شیمیایی ناشی از بنزین غیراستاندارد، ریسک ابتلا به سرطان ریه را بالا می برد."
محمد اسماعیل اکبری، رئیس مرکز تحقیقات سرطان کشور هم در گفت‌وگو با روزنامه شهروند گفته است: "حدود سه ‌سال است که آلودگی هوا به‌عنوان عامل خطر در ابتلا به سرطان ثابت شده است."
 او در ادامه عنوان کرده است که" البته ما تنها با مشکل آلودگی هوا مواجه نیستیم، بلکه به دلیل آلودگی‌های صنعتی ما با آلودگی آب و مواد غذایی نیز مواجه هستیم که از دیگر عوامل خطر بروز سرطان‌ها هستند."
به گفته اکبری در فضای زیست‌محیطی ما، انواع عوامل خطر برای ابتلا به سرطان وجود دارد: "تا چند‌ سال پیش خیلی قطعی نمی‌شد درباره تاثیر آلودگی هوا بر ابتلا به سرطان نظر داد اما اکنون مشخص شده که این آلودگی می‌تواند تغییر ژنی ایجاد کرده و تبدیل به سرطان شود و متاسفانه این عوامل روزبه‌روز درحال افزایش است."
اثر آلودگی هوا بر ابتلا به سرطان ثابت شده اما هنوز تاثیرات پارازیت‌ها و امواج ماهواره‌ای بر بروز سرطان اثبات نشده است. با این حال این گمانه قویا وجود دارد که پارازیت‌‌ها نیز باعث افزاش شیوع سرطان باشند. معصومه ابتکار پیش‌تر و قبل از تصدی سمت رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران در همین خصوص گفته بود: "این امواج بر سلامتی انسان و سلول‌های بدن تاثیر می‌گذارند ومن به عنوان یک متخصص ایمونولوژی و محقق می‌گویم که سر منشاء بسیاری از عوارض و بیماری‌های بدن می‌تواند این امواج باشد."

هر سال آزمایش پزشکی بدهید
پزشکان و محققان، تغذیه سالم و مصرف میوه و سبزیجات، ورزش، تنفس در هوای سالم و عدم مصرف دخانیات و الکل را در جلوگیری از بروز سرطان موثر می‌دانند. همچنین بسیاری از سرطان‌ها با تشخیص سریع و اقدام به موقع قابل درمان هستند، چنانچه گفته می‌شود با تشخیص به موقع سرطان می‌توان مرگ بر اثر این بیماری را تا ۴۰ درصد کاهش داد. تاکید پزشکان همواره بر این بوده که علاوه بر رعایت رژیم غذایی و داشتن تحرک کافی، افراد سالیانه خود را مورد آزمایش پزشکی قرار دهند که در صورت بروز مورد مشکوکی امکان اقدام سریع و کاهش خطرات احتمالی وجود داشته باشد.

نخستین واکنش به تهمت‌های جنسی سایت لاریجانی‌ها به منتقدان جمهوری‌ اسلامی از سوی خزعلی ابوالقاسم خزعلی٬ عضو مجلس خبرگان رهبری پس از آنکه اتهام‌های جنسی یک سایت حامی برادران لاریجانی متوجه فرزندش مهدی خزعلی شد٬ به روش‌های «خبیث» این سایت واکنش نشان داد. به گزارش دیگربان، سایت «صلح‌نیوز» در دو ماه گذشته با حمایت برادران لاریجانی و سکوت دولت حسن روحانی٬ اتهام‌های جنسی فراوانی متوجه رهبران جنبش سبز٬ منتقدان و بسیاری از فعالان رسانه‌ای٬ فرهنگی و مدنی کرده است. این سایت که ماموریت خود را حمایت «عمارگونه» از علی خامنه‌ای و برادران لاریجانی اعلام کرده٬ در یکی از مطالب خود اتهام‌هایی متوجه مهدی مهدی خزعلی فرزند ابوالقاسم خزعلی کرده است. آقای خزعلی نیز در واکنش به این اتهام‌ها گفته که دروغ‌های این سایت حامی لاریجانی‌ها «نظام را تضعیف می‌کند و این‌ها خبیثند که چنین دروغ‌هایی را منتشر می‌کنند.» این عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرده «فرزند من لب به سیگار هم نزده است که نسبت مصرف مواد مخدر به او بدهند.» خزعلی که که از انتشار این اتهام‌ها «بسیار آزرده» شده٬ گفته «اختلاف دیدگاه سیاسی نباید موجب شود که از انصاف خارج شویم و به تهمت و افترا روی آوریم.» این برای نخستین‌بار است که یک روحانی محافظه‌کار به صراحت از اقدامات خلاف اخلاق سایت حامی لاریجانی‌ها انتقاد می‌کند. برادران لاریجانی از این سایت به منظور «تخریب» منتقدان خود و پرونده‌سازی «اخلاقی» برای گروهی از فعالان سیاسی٬ رسانه‌ای و مدنی بهره می‌برند.

نخستین واکنش به تهمت‌های جنسی سایت لاریجانی‌ها به منتقدان جمهوری‌ اسلامی از سوی خزعلی
ابوالقاسم خزعلی٬ عضو مجلس خبرگان رهبری پس از آنکه اتهام‌های جنسی یک سایت حامی برادران لاریجانی متوجه فرزندش مهدی خزعلی شد٬ به روش‌های «خبیث» این سایت واکنش نشان داد.
به گزارش دیگربان، سایت «صلح‌نیوز» در دو ماه گذشته با حمایت برادران لاریجانی و سکوت دولت حسن روحانی٬ اتهام‌های جنسی فراوانی متوجه رهبران جنبش سبز٬ منتقدان و بسیاری از فعالان رسانه‌ای٬ فرهنگی و مدنی کرده است.
این سایت که ماموریت خود را حمایت «عمارگونه» از علی خامنه‌ای و برادران لاریجانی اعلام کرده٬ در یکی از مطالب خود اتهام‌هایی متوجه مهدی مهدی خزعلی فرزند ابوالقاسم خزعلی کرده است.
آقای خزعلی نیز در واکنش به این اتهام‌ها گفته که دروغ‌های این سایت حامی لاریجانی‌ها «نظام را تضعیف می‌کند و این‌ها خبیثند که چنین دروغ‌هایی را منتشر می‌کنند.»
این عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرده «فرزند من لب به سیگار هم نزده است که نسبت مصرف مواد مخدر به او بدهند.»
خزعلی که که از انتشار این اتهام‌ها «بسیار آزرده» شده٬ گفته «اختلاف دیدگاه سیاسی نباید موجب شود که از انصاف خارج شویم و به تهمت و افترا روی آوریم.»
این برای نخستین‌بار است که یک روحانی محافظه‌کار به صراحت از اقدامات خلاف اخلاق سایت حامی لاریجانی‌ها انتقاد می‌کند.

برادران لاریجانی از این سایت به منظور «تخریب» منتقدان خود و پرونده‌سازی «اخلاقی» برای گروهی از فعالان سیاسی٬ رسانه‌ای و مدنی بهره می‌برند.

 

نماینده مجلس: مجلس 8 سال در مقابل اقدامات مخرب احمدی‌نژاد در اقتصاد سکوت کرد فرارو : غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۳ با تایید این موضوع که مجلس هم در افزایش شکاف طبقاتی به خصوص در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد نقش داشته است گفت: نقش مجلس در افزایش شکاف طبقاتی در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد سکوت در مقابل اقدامات مخرب او در اقتصاد بود. چندی پیش دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام کرده بود با افزایش شکاف طبقاتی، فاصله درآمدی کم درآمد‌ترین افراد جامعه با پردرآمد‌ترین افراد ۱۵ برابر شده است. این سخنان با واکنش‌هایی مواجه شد. در همین رابطه غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت، ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو با فرارو گفت: در دوران هشت ساله ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد ما شاهد بروز تصمیم گیری‌های سلیقه‌ای و غیر کار‌شناسی بسیاری بودیم تصمیماتی که عموما فردی و توسط شخص رییس جمهور اتخاذ می‌شد در حالی که ایشان کمترین اطلاعی از موضوعات اقتصادی داشتند. وی افزود: بر همین اساس جا داشت که مجلس مانع از برخی تصمیم گیری‌های دولت می‌شد اما تحت عنوان همراهی با دولت، به خصوص در دولت نهم، دست دولت باز گذاشته شد و دولت آزادانه هر تصمیمی که دلش خواست کرد که تبعات این تصمیمات، افزایش نرخ تورم، افزایش نرخ بیکاری، رشد نقدینگی و شکاف طبقاتی بود. عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۳ البته آنچه در واقع اتفاق افتاد، با افزایش تورم و کاهش قدرت خرید مردم، ریزش دهک‌هایی بالایی به دهک‌هایی پایین بود. یعنی بر جمعیت دهک‌های پایین جامعه افزوده شد. جعفرزاده با بیان اینکه اگر مجلس در مقابل قانون گریزی‌های دولت نهم و دهم به خصوص در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها سکوت نمی‌کرد شاید این چنین ریزش دهک‌هایی را شاهد نبودیم گفت: بخش عمده بروز شکاف طبقاتی و یا افزایش جمعیت دهک‌های پایین جامعه از زمانی ایجاد شد که دولت نگاهی فراقانونی از اجرای قانون هدفمندی داشت.

نماینده مجلس: مجلس  8 سال در مقابل اقدامات مخرب احمدی‌نژاد در اقتصاد سکوت کرد
فرارو : غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۳ با تایید این موضوع که مجلس هم در افزایش شکاف طبقاتی به خصوص در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد نقش داشته است گفت: نقش مجلس در افزایش شکاف طبقاتی در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد سکوت در مقابل اقدامات مخرب او در اقتصاد بود.
چندی پیش دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام کرده بود با افزایش شکاف طبقاتی، فاصله درآمدی کم درآمد‌ترین افراد جامعه با پردرآمد‌ترین افراد ۱۵ برابر شده است. این سخنان با واکنش‌هایی مواجه شد.
در همین رابطه غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت، ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو با فرارو گفت: در دوران هشت ساله ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد ما شاهد بروز تصمیم گیری‌های سلیقه‌ای و غیر کار‌شناسی بسیاری بودیم تصمیماتی که عموما فردی و توسط شخص رییس جمهور اتخاذ می‌شد در حالی که ایشان کمترین اطلاعی از موضوعات اقتصادی داشتند.
وی افزود: بر همین اساس جا داشت که مجلس مانع از برخی تصمیم گیری‌های دولت می‌شد اما تحت عنوان همراهی با دولت، به خصوص در دولت نهم، دست دولت باز گذاشته شد و دولت آزادانه هر تصمیمی که دلش خواست کرد که تبعات این تصمیمات، افزایش نرخ تورم، افزایش نرخ بیکاری، رشد نقدینگی و شکاف طبقاتی بود.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۳ البته آنچه در واقع اتفاق افتاد، با افزایش تورم و کاهش قدرت خرید مردم، ریزش دهک‌هایی بالایی به دهک‌هایی پایین بود. یعنی بر جمعیت دهک‌های پایین جامعه افزوده شد.

جعفرزاده با بیان اینکه اگر مجلس در مقابل قانون گریزی‌های دولت نهم و دهم به خصوص در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها سکوت نمی‌کرد شاید این چنین ریزش دهک‌هایی را شاهد نبودیم گفت: بخش عمده بروز شکاف طبقاتی و یا افزایش جمعیت دهک‌های پایین جامعه از زمانی ایجاد شد که دولت نگاهی فراقانونی از اجرای قانون هدفمندی داشت.

ژاپنی ها در دریاچه ارومیه ایرنا : معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: کارشناسان ژاپنی امروز (شنبه) به منظور بررسی وضعیت دریاچه ارومیه برای ارائه راهکارهای احیای آن، از این دریاچه بازدید می کنند. هادی بهادری روز شنبه در یک گفت و گوی خبری افزود: سفر هیات ژاپنی برای بررسی علل و عوامل خشکی دریاچه و راهکارهای موثر در نجات آن در راستای توافق های صورت گرفته بین رییس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر ژاپن انجام می شود. وی اظهار کرد: نجات دریاچه ارومیه یکی از اولویتهای کاری مهم دولت تدبیر و امید است و در این زمینه نیز تمامی ظرفیتهای علمی و فنی داخل و خارج از مرزهای کشور به کار گرفته می شود. وی اضافه کرد: این هیات متشکل از مدیران و کارشناسان آژانس همکاریهای بین المللی ژاپن موسوم به جایکا است و در این سفر در جلسه ای مشترک با اعضای شورای استانی مدیریت حوضه آبخیز دریاچه ارومیه، مباحث این دریاچه نیز مورد بررسی قرار می گیرد. معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به توانمندیهای کارشناسان و پژوهشگران داخلی در حوزه های مختلف علمی و تحقیقاتی ادامه داد: این آژانس در کشورمان فعالیتهای گوناگونی را در حوزه های مختلف اعم از مباحث مدیریت بحران و زلزله، مدیریت مصرف آب و مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی و سایر موارد داشته است و امیدواریم در مورد دریاچه ارومیه نیز بتوانیم همکاری های موثری را داشته باشیم. با روی کارآمدن دولت روحانی توجه ویژه ای به دریاچه ارومیه شد که اولین نتیجه آن، تشکیل کارگروه ویژه ای در راستای بررسی وضعیت دریاچه ارومیه و گام برداشتن در راستای احیا و بهبود وضعیت این دریاچه بود. در حال حاضر تنها 15 درصد از وسعت دریاچه ارومیه به عنوان دومین دریاچه بزرگ شور جهان و بزرگترین دریاچه داخلی ایران باقی مانده است.

ژاپنی ها در دریاچه ارومیه
ایرنا : معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: کارشناسان ژاپنی امروز (شنبه) به منظور بررسی وضعیت دریاچه ارومیه برای ارائه راهکارهای احیای آن، از این دریاچه بازدید می کنند.
هادی بهادری روز شنبه در یک گفت و گوی خبری افزود: سفر هیات ژاپنی برای بررسی علل و عوامل خشکی دریاچه و راهکارهای موثر در نجات آن در راستای توافق های صورت گرفته بین رییس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر ژاپن انجام می شود.
وی اظهار کرد: نجات دریاچه ارومیه یکی از اولویتهای کاری مهم دولت تدبیر و امید است و در این زمینه نیز تمامی ظرفیتهای علمی و فنی داخل و خارج از مرزهای کشور به کار گرفته می شود.
وی اضافه کرد: این هیات متشکل از مدیران و کارشناسان آژانس همکاریهای بین المللی ژاپن موسوم به جایکا است و در این سفر در جلسه ای مشترک با اعضای شورای استانی مدیریت حوضه آبخیز دریاچه ارومیه، مباحث این دریاچه نیز مورد بررسی قرار می گیرد.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به توانمندیهای کارشناسان و پژوهشگران داخلی در حوزه های مختلف علمی و تحقیقاتی ادامه داد: این آژانس در کشورمان فعالیتهای گوناگونی را در حوزه های مختلف اعم از مباحث مدیریت بحران و زلزله، مدیریت مصرف آب و مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی و سایر موارد داشته است و امیدواریم در مورد دریاچه ارومیه نیز بتوانیم همکاری های موثری را داشته باشیم.
با روی کارآمدن دولت روحانی توجه ویژه ای به دریاچه ارومیه شد که اولین نتیجه آن، تشکیل کارگروه ویژه ای در راستای بررسی وضعیت دریاچه ارومیه و گام برداشتن در راستای احیا و بهبود وضعیت این دریاچه بود.

در حال حاضر تنها 15 درصد از وسعت دریاچه ارومیه به عنوان دومین دریاچه بزرگ شور جهان و بزرگترین دریاچه داخلی ایران باقی مانده است.

نامه ی سی ام محمد نوری زاد به خامنه ای : شما تا کنون هیچگاه، هیچگاه درقبال مسئولیت های متعددی که برهمه ی آنها احاطه بسته اید، پاسخگو نبوده اید / راستی چرا گردشِ مالیِ بیت شما و خویشاوندان شما مشخص و آشکار نیست؟ وبلاگ محمد نوری زاد: به نام خدایی که راه گشود رفتن یا نرفتن، مسئله این است! سلام به محضررهبرگرامی حضرت آیت الله خامنه ای سالروزبرآمدن جمهوری اسلامی است و من هدیه ای آورده ام برای این روزهای تلخ جناب شما ازجنس لبخند، ازجنس شادمانی، ازجنس امید وشوق وسرفرازی، ازجنس نور، ازجنس هرچه که شما اراده فرمایید. اصلاً ازجنس چیزهایی که ازدسترس همه ی ثروتمندان و همه ی سرشناسان وهمه ی دشمنانی که شما به هربهانه از آنها یاد می فرمایید خارج است ومن آن را مخصوص جناب شما با زرورقی ازغیرت مندی ومردانگی وعیاری کادوپیچ کرده ام تا به محضِ یک عنایتِ مختصرویک رخصتِ مختصرترتقدیمتان کنم. راستی این روزها به چه متمایلید آقا؟ چه آرزوهایی درسرمی پرورانید؟ دوست ندارید دستی ازغیب که نه، ازآستین همین مردم ماتم زده برآید وشما را ازمتن هراس ها وزخم ها وآسیب ها وتلخکامی ها برهاند وبراریکه ای ازدلهای مردمان بنشاند؟ اطمینان دارم که خواهید فرمود بلی من بویژه این روزها به یک چنین آرزویی متمایلم وخواهان عملی شدنِ آنم. وحتی ای بسا هیجان زده فریاد برآورید: آهای ای محمد نوری زاد، بگوببینم مگر می شود ناگهان ازنگرانی های استخوان سوزاین روزها تهی گشت وهمزمان درهای بسته ی دلِ مردمان را وا گشود وبه کانونی ازرضایتِ آنان راه یافت ودرهمانجا خانه کرد ومرتب ازبرکات ذکرها وسپاس ها وشگفتی های شان ارتزاق کرد؟ که می گویم: بله آقا، چرا که نشود. من متن یک معامله را پیش روی جناب شما وا می گشایم. نیک بنگرید: طبقِ این معامله وقرارداد، شما چیزی می پردازید ومردم، همین هایی را که گفته آمد تقدیم شما می کنند. می بینید چه معامله ی خیرخواهانه ومنصفانه وهوشمندانه ونیکفرجامانه ای ست؟ طرف قرارداد با این که می بیند آسیب دیده وعمرش هدررفته وفرزندانش به پیریِ زودرس دچارشده اند، بازهمچنان جانب جناب شما را می گیرد ومعرکه ای ازنیکفرجامی را برای شما تدارک می بیند. با امضای این قرارداد، شما صادقانه می پذیرید که دراین بیست و چند سالِ رهبری، آن نبوده اید که باید می بودید. همین ودیگرهیچ. فکرنمی کنم قراردادی به این خوشایندی درعمرتان با کسی وکسانی بسته باشید. که چه؟ که شما با آن که وظیفه ی معهود خود را بجای نیاورده اید وبرسرِطرفِ قرارداد سیلابی ازخسارت وآسیب جاری فرموده اید اما همو- طرف قرارداد – شما را برمی گیرد وغبارپریشانی ازجمال شما می زداید ودست نازنین شما را می گیرد ومی برد کجا؟ وسط دلش! ودرآنجا شما را برتختی که ملاتِ پایه هایش محبت ومهراست می نشاند. حالا شاید خود شما اصراربفرمایید که: من می خواهم یک به یک آسیب ها وخسارت های دورانِ رهبری ام درمتن قرارداد آورده شود. که این نیزپیشنهاد خوبی است. چرا؟ هم به این دلیل که دوطرفِ معامله – حداقل پیش وجدان خودشان – اقناع می شوند، وهم بخاطراین که این قرارداد بصورت یک سند تاریخی برای آیندگان باقی می ماند تا همان آیندگان بدانند تا قیام قیامت باید ازجناب شما به نیکی یاد کنند و نسل اندرنسل وامدارشجاعت وهوشمندی وحرّیت وکیخسروگونگی شما باشند. پس من با اجازه ی جناب شما نه همه بل تعدادی ازآن موارد را درمتن قرارداد می گنجانم وبسرعت می رویم سروقتِ امضای آن. به محضِ امضای قرارداد، مردم شما را برسردست می گیرند ومی برند آنجایی که گفتم ملاتِ پایه های تختش محبت ومهراست. پیشنهاد می کنم ذهن مبارک تان رااصلاً درگیراین مواردی که من برمی شمرم نفرمایید وبه تلخی هایش نیزاعتنا نکنید ومستقیم به غوغای بعد ازامضای قرارداد بیندیشید وهمان تخت مهرومحبتی که جایش کجاست؟ براریکه ی دل ها: یک: شما دراین بیست وچند سال رهبری نشان داده اید که به راحتی فریب می خورید وبه راحتی اشتباه می کنید وبه راحتی برانجام خطاهای خود اصرارمی ورزید. وحال آن که قراربوده شما آگاه باشید وهوشمند باشید وقانونگرا. نه این که مدام به دام رنگینِ دسیسه گران بیفتید وخود نیزبه همین صفت متّصف شوید. یا قراربوده اگریک زمانی خطایی مرتکب شدید بدون شرم وبدون فوت وقت، روی درروی مردم بایستید وبه خطاهای خود اعتراف کنید وازمردم پوزش بخواهید. نه این که نخست خطا را به گردن دیگران بیندازید وسپس خود به انتقاد ازآن بپردازید. دو: شما ویاران همراهتان درسالهای نخستِ بعد ازانقلاب، با فریاد های الله اکبردرمجلس، آقای بنی صدررا بخاطراین که کفایت سیاسی اش کامل نیست ازجایگاه ریاست جمهوری کنارگذاردید. خوب، چه ایرادی دارد؟ تصمیمی بوده که شما درآن زمان اتخاذ فرمودید وحتماً نیزبرای آن تصمیم ادلّه های متقنی فراهم آورده بودید. پرسش این که آیا خداوکیلی میزانِ دانش وفهم وآگاهیِ شما نه تنها دروادیِ سیاست، بل درحوزه های اقتصادی وامنیتی واطلاعاتی ونظامی واجتماعی وفرهنگی وبین المللی نیزازکفایتِ مکفی برخورداربوده است وهست؟ اگربفرمایید بلی، باید برای این بلی دلیل درست بیاورید. مثلاً بفرمایید این تصمیمات من دراین جاها ودراین موارد باعث شده که کشورازاین نقطه ی سفلی به این نقطه علیا نقل مکان کند. واگرنه، قبول می فرمایید که کفایت های همه جانبه ی شما برای رهبریِ این مردم کافی نبوده ونیست، دراین صورت خودِ جناب شما کتاب قانون اساسی واسلامی را وابگشایید تا همه بدانیم قانون درباره ی رهبری که کفایت های همه جانبه اش ناکافی ومعکوس است، چه می گوید؟ ما برای این که جانب انصاف را رعایت کرده باشیم وازاین سندِ قرارداد چراغی بربیفروزیم برای آیندگانمان، آن را به استدلال می آراییم ودرآن به اشاره یِ چند مورد از ناکافی بودنِ کفایت های جناب شما بسنده می کنیم. سه: شما دراین سالهای رهبری، دست برهرچه که نهاده اید، ازهمانجا مفسده ها برآمده است. فرهنگ؟ واویلا. امنیت؟ عجبا. اقتصاد ورشد وآرامش وآبادانی؟ ای بدا. دریک مثال، به غوغای ” تهاجم فرهنگی” وداستان”عوام وخواصِ” شما اشاره می کنم که شما سال ها هرچه دراین دو وادی بیشترمتمرکزشدید جامعه را به مفسده های بیشتری مبتلا فرمودید. چهار: به راحتی فریب روسها را خوردید وبا ریسمان آنها به اعماق هسته ای فروشدید تا مگربا دستیابی به بمب اتمی دست به گلوی اسراییل وآمریکا ببرید واسم خود را با شجاعت بیامیزید ومدال آن را برگردن تاریخِ این مرزوبوم بیاویزید. روسها شما را بر زانوی خود نشاندند و پولهای مردم را با امضای شما برداشتند وبردند وآشغال های هسته ای خود را برای سرگرم شدن شما پیش روی شما فرش کردند وبرای شما فرصتی فراهم آوردند تا هرچه می خواهید شعاربدهید ورجزبخوانید وبرای آمریکا واسراییل خط ونشان بکشید وهمزمان به همان مدال شجاعت بیندیشید. شما هرگزندانستید واکنون نیزنمی دانید که: به موازات نفرتی که شما برسراسراییل می باریدید ومی بارید، کارگزارانِ نفوذیِ اسراییل درهیبت سرداران سپاه واحمدی نژاد وجناب شریعتمداریِ کیهان، خواسته های اسراییل را ازامضاها وفریادهای شما برمی کشیدند وهنوزنیزبرمی کشند. پنج: شما برای این که هست ونیستِ جامعه پیش پای جناب شما فرش شود، به ترساندنِ همگان حریص شدید. همگان را ترساندید وزبان مردم را به لکنت انداختید. جوری که ازمجلس شورای اسلامی اصطبلی پرداختید که درآن، صورت های انسانی، به مضحکه های حیوانی مشغولند. من البته جناب علی مطهری را ازاین اصطبل گند زده بیرون می کشم. مجلسی که دریک قلم، خون ستاربهشتی وصدها وصدها خون دیگررا دید وانکارشان کرد. ویا مجلسی که شلتاق های ویرانگراحمدی نژاد را دید وطبق خواسته ی شما راه بررواج حماقت های او گشود. مجلسی که جرأتِ نُطُق کشیدن ندارد تا شما را به هزاررفتارنادرستتان هشداردهد. شش: شما چهره ی دستگاه قضایی را به حیاط خلوت خواسته های خود بدل فرموده اید وهیچگاه اجازه نفرموده اید دراین دستگاه، یک خودیِ خاطی تأدیب شود ومجازات ببیند. به اشاره ی جناب شما لشگری ازخاطیانِ خودی ازمهلکه های قضایی بدرجسته اند وطلبکارانه به بُهت مردمان خندیده اند. یک قلم بگویم؟ جلال الدین فارسیِ قاتل. بازبگویم؟ همه ی زندانیان واعدامیان سیاسی درهمه ی سالهای پس ازانقلاب. که اغلبشان بی طیِّ مسیرِدرستِ قضایی به تیغ جفای این دستگاه – که خود مرعوب وزارت اطلاعات وسپاه است – زخمی شدند. که یا کشتندشان یا به زندان های بی دلیل گرفتارشان کردند. بیش ازبیست وهشت سال پاکمردی چون مهندس عباس امیرانتظام بنا به فرمان جناب شما درزندان های مخوف شما آسیب دید وجناب شما بموازات آسیب های توفنده ای که برجسم وجان اوجاری می شد مست قدرت وامنیت وآرامش بودید. واصلاً نیزبه این اعتنا نبستید که جنابتان رهبراسلامی وشیعیِ این مردم است. که درهرکجای جهان اگربی عدالتی وبی قانونی وخاصه خواری جاری است، درکانون وحیطه ی رهبریِ شما نباید چنین باشد. هفت: شورای نگهبان ومجلس خبرگان را آنچنان سطحی وآشکاربه طنزگاهِ متملقانِ ووابستگانِ خود بدل فرموده اید که هیچ نماینده وعضوی جرأت نکند یا نخواهد که برخسارت های جاریِ جناب شما انگشت نهد وبقای شما را درمسند رهبری به مخاطره اندازد یا به چالش بکشد. هشت: ستاد اجرایی فرمان امام را که قراربوده بساطش چند ماهه برچیده شود، ویا تشکیلات عریض وطویل آستان قدس و برخی دستگاههای با نام وبی نام دیگررا به اسم خزانه ی شخصی خود سند زده اید وهرگزاجازه نداده اید نماینده ای ازیک دستگاه دولتی حتی بدانها چپ بنگرد وحساب وکتابی ازآنان طلب کند. نه: با مسئولیت شخصی خود وبدون ارجاع به افکارعمومی، بشکلی گسترده درامورداخلی کشورهایی چون افغانستان وعراق وسوریه ولبنان وفلسطین دخالت کرده اید ودراین راه هم خسارت های جبران ناپذیری به آبرو وبه داشته های کشوروارد آورده اید وهم پولهای کلان مردم را بی اجازه ی مردم به این کشورها بخشوده اید واحتمالاً همچنان نیزمی بخشید. ده: کاری کرده اید که بجزخودتان هیچ رییس جمهوری ازآسیب ومفسده درامان نمانده باشد. مگرمی شود ازبنی صدرتا هاشمی تا خاتمی همه وهمه ناجوربوده باشند ویک احمدی نژاد همان باشد که شما خواهانِ آنید؟ یازده: احمدی نژاد را ازانبان بیت مکرم خود برکشیدید وبدو میدان دادید تا همچویک بی پروای بی چاک ودهان هاشمی یا هرکه را که درمدارنفرت شماست بخاک اندازد وذلیل کند وخود نیزمثل یک خادم و خدمتکار دربرابرشما دست به سینه بایستد وخواسته های شما را بی مزاحمتِ قانون اجابت کند ودقیقاً آن باشد که شما می خواهید. وآنگاه که همان فرد بی چاک ودهان به سمت خود شما خیزبرداشت، همین شمای رهبرفرزانه، برای افشا نشدن مفسده های فرزندان وخویشان واطرافیان تان برای اوفضا پرداختید وراه های بسته را به روی او واگشودید. دوازده: اگردرکارنامه ی رهبری شما جزفضاحت هسته ای هیچ نباشد، عدم کفایت شما دربایستگی های رهبری قطعی ومحرزاست. این را نه یک دشمنِ خونیِ شما، که دوست شما – محمد نوری زاد – می گوید. سیزده: جامعه ای که آراسته اید، یک جامعه ی هردمبیل وترسیده ودزد ودزد زده ومعتاد وبیکاروپریشان وگیج ومنگ وتحقیرشده وغارت شده هم درعرصه های داخلی وهم درمجامع بین المللی ست. با دزدانی عربده کش که قبه های سرداری شان را خود جناب شما بردوششان چسبانده اید وهمزمان موانع راهشان را دربلعیدن وبالا کشیدن اموال مردم به دستوری وامریه ای برچیده اید. چهارده: روحانیت ومراجع را به چند شاخه شقه شقه فرموده اید والبته خیلی ها را نیزذلیل خواسته های خود کرده اید. اینان را یا نمک گیرشان ساخته اید یا ترسانده اید یا رانده اید. راستی آقا جان، مگرنه این که شجاعت، یک ضرورت حتمی دربساط مرجعیت است؟ چرا اکثریت قریب به اتفاق مراجع ما شجاع نیستند وازجناب شما والبته ازشعبون بی مخ های دستگاه شما بشدت درهراس اند ونگران این هستند که به فرجام آقایان شریعتمداری ومنتظری وصانعی دچارشوند؟ پانزده: قبول می فرمایید که اسلام را ذلیل فرموده اید آقاجان. تا پیش ازانقلاب شیعه وسنی درکنارهم می زیستند ودرهیچ کجای جهان این دو را مشاجره ای ومجادله ای درمیان نبود. با ظهورجمهوری اسلامی ایران والبته با مدیریت مجدانه ی جناب شما دراین سالهای رهبری، وبا توهین ها وکجروی ها وفروکاستنِ شأنِ هموطنان سنی مان ازیکسوی، وبا سردادن فریادهای منافقانه ی وحدت از دیگرسوی ، به ظهورغده ی سرطانی ای توفیق یافته اید به اسم طالبان والقاعده که درگلوی مبارک جناب شما وسایرمسلمانان جهان جا خوش کرده جوری که نه پایین می رود ونه برمی آید وازهمانجا به خراش اندازی ونابودیِ چیزکی به اسم مسلمانی وآبروی مسلمانان مشغول است. بله آقا، ما به مقدسات آنان توهین کردیم وهیچ شان انگاشتیم وآنان با جلیقه های انتحاری برای ما آغوش گشودند. شانزده: من گاه به این می اندیشیدم که مشکل شما نداشتن شناخت ازجهان مدرن است. که دراین جهان، داستان مذهب وگرایشات دینی داستانی حاشیه ای وفردی ودرونی است وکلاًدرآن جوامع، حساسیت های دینی ازصورت جامعه کوچیده وبه درون افراد پناه برده وهرگزنیزفرصتی برای ظهورنمی یابند. مدت هاست که دانسته ام جناب شما نه تنها ازجهان مدرن، که شناختی نیزازجامعه ی خویش ندارید. شما خدا وکیلی چقدرکردستان را خوزستان را بلوچستان را وهمین تهران را می شناسید؟ شما که خوش سخن اید، تلاش کنید یک دقیقه – آری یک دقیقه – بدون شعاروبدون بکاربردن واژگان کلیشه ای درباره ی مردم ایران صحبت کنید. به امرجناب شما اقلیت های اعتقادی هرگزفرصتی برای برآمدن واستخدام وقرارگرفتن درجایگاه های بایسته ی کشورشان را که نداشته اند، به مختصربهانه ای نیز دستگیرشده اند ودرزندان یا اعدام یا بی دلیل درحبس مانده اند. به محض قرارگرفتن دریک محفل سنی یا زرتشتی یا یهودی شما اما به وادی شعارگریزمی زنید وهیچ نیزبه این نمی اندیشید که اگربشود بریک حباب پوک خانه ساخت به تربیت ناشی ازشعارنیزمی توان دل بست. هفده: شما سرمایه های نقدی وانسانیِ کشوررا یا تباه فرموده اید یا از ریخت انداخته اید آقا. جامعه ای پرداخته اید بی نخبه وانبوه ازمداحان. جامعه ی بی نخبه ومداح محور، مطلوب ترین فضا وفرصت را برای رفتارهای ناجورحکومتی فراخ کرده است. جامعه ی بی نخبه ومداح محورِامروزما، درست همان است که شما خواسته اید ومی خواهید. چرا که دریک ساختاردرست وپسندیده وقانونی، آقا مجتبای شما فرصت جولان نمی یابد وسپاه واطلاعات فرش زیرپای شما نمی شوند. سخن ازاطلاعات شد، شما خبردارید آیا چرا آقای روحانی وهمکاران او را هنوزکه هنوزاست به وزارت اطلاعات راه نداده اند؟ هجده: این مختصرنشان می دهد که شما به حوزه ی عمومیِ “حق الناس” پای نهاده اید ودرهمان حوزه به برداشت های خصوصی مشغولید. این ورود نابجا اگرازیک رهبرویک رییس جمهورِخدا ناباور روی بدهد، شاید پذیرفتنی ترباشد تا شما که خود را مغزاسلام ناب می دانید واحتمالاً که نه قطعاً خود را نایب امام زمان می دانید ومطمئناً نیزبه سرای باقی ایمان دارید وراجع به حق الناس ومطالبات اخرویِ آن ساعت ها سخن گفته اید ومیلیون ها مخاطب خود را به رعایت آن تشویق وترغیب وتحکم فرموده اید. نوزده: امروزیکی ازحق الناس هایی که شما ازحقوق حتمیِ مردم برداشته اید وهمچنان نیزبه برداشتن های خود اصرارمی ورزید، حق انتخاب است. شما مردم را ازحق انتخابشان بازداشته اید. شما آنان را درهربزنگاهِ انتخاب، با دوزوکلک های امنیتی به بن بست هایی می کشانید که بناچارهمانی را انتخاب کنند که شما بدو متمایلید. بیست: شما مردم را به انتخاب خودتان مجبورفرموده اید. واین، یک نقضِ غرضِ آشکاربا رهبریت اسلامی شماست. اگرقرآن فرموده: لااکراه فی الدین، این اکراه درپذیرش اجباریِ یک رهبر، به مراتب سهمگین ترونافذترازپذیرش اجباری دین است. لااکراه فی الدین یعنی آقای خامنه ای شما اجازه ندارید هم خود را وهم جمهوری اسلامی برمردم تحمیل کنید وازآنان بخواهید که همه ی مقدرات خود ونسل های خودرا به شما تفویض کنند. وحال آنکه شما سال هاست به همین کارِتحمیلی مشغولید ومردم را ازانتخاب آگاهانه وآزاد ومستقلشان بازداشته اید ومحرومشان فرموده اید. بیست ویک: شما تا کنون هیچگاه، هیچگاه، هیچگاه درقبال مسئولیت های متعددی که برهمه ی آنها احاطه بسته اید، پاسخگونبوده اید. هیچگاه درهیچ مناظره ای شرکت نجسته اید وبه پرسش های صریح کسی ونماینده ای پاسخ نگفته اید. واین، یعنی چنگ بردن به همان “حق الناس”. همین تباه سازی های حق الناسی ست که می گویم شما را کفایتی برای رهبری نگذارده است. بیست ودو: یکی ازبزرگترین حق الناس هایی که شما آن را بخاک انداخته اید وهمچنان اسلام اسلام نیزمی فرمایید، گریزازقانون است. این شما بوده وهستید که بسیج وبسیجی را تا قلچماقانی فحاش وهتاک وتخریبگرتنزل داده اید. جوری که به هرفرموده ویا حتی به هرنافرموده ی جناب شما مثل صاعقه برسرمنتقدان ومعترضان ومراجع مغایر فرود می آیند وبساطشان بهم می ریزند تا به آنان بفهمانند دراینجا چه کسی برسرکاراست وچه می گوید وچه می خواهد. شما هرگزبه قانون مقید نبوده اید وهماره خود را فراترازقانون دانسته اید. یک پرسش قانونی: راستی چرا گردشِ مالیِ بیت مکرم شما وهرآنچه را که شما وکارگزاران مستقیم وخویشاوندان شما ازپول مردم برمی دارید وبرمی دارند، مشخص وآشکارنیست وهیچگاه حسابرسی نمی شود؟ واما امضای قرارداد: به محض امضای این قرارداد، شما داوطلبانه وآبرومندانه وبی سروصدا – همچون کیخسرو- به اسم استراحت وعبادت ازرهبری کنارمی روید وعرصه را برای انتخاب همه جانبه ی مردم وا می گشایید. مردم درقبال این رفتارشما چه می کنند؟ شما را به درون پرمهرخود راه می دهند وشما را برهمان تختی می نشانند که ملات پایه هایش ازمحبت ومهراست. وگرنه….. نه، اصلاً دلم نمی خواهد به این “وگرنه” بپردازم وآینده ی عنقریب شما را واشکافی کنم. اجازه بدهید مثبت اندیشی را برگزینیم وهمان پایان خوش وآن تختی را برای شما آرزوکنیم که ملات پایه هایش ازمحبت ومهراست. با احترام وادب محمد نوری زاد یازدهم بهمن ماه سال نود ودو – تهران

نامه ی سی ام محمد نوری زاد به خامنه ای : شما تا کنون هیچگاه، هیچگاه درقبال مسئولیت های متعددی که برهمه ی آنها احاطه بسته اید، پاسخگو نبوده اید / راستی چرا گردشِ مالیِ بیت شما و خویشاوندان شما مشخص و آشکار نیست؟
وبلاگ محمد نوری زاد:
به نام خدایی که راه گشود
 رفتن یا نرفتن، مسئله این است!
سلام به محضررهبرگرامی
حضرت آیت الله خامنه ای
سالروزبرآمدن جمهوری اسلامی است و من هدیه ای آورده ام برای این روزهای تلخ جناب شما ازجنس لبخند، ازجنس شادمانی، ازجنس امید وشوق وسرفرازی، ازجنس نور، ازجنس هرچه که شما اراده فرمایید. اصلاً ازجنس چیزهایی که ازدسترس همه ی ثروتمندان و همه ی سرشناسان وهمه ی دشمنانی که شما به هربهانه از آنها یاد می فرمایید خارج است ومن آن را مخصوص جناب شما با زرورقی ازغیرت مندی ومردانگی وعیاری کادوپیچ کرده ام تا به محضِ یک عنایتِ مختصرویک رخصتِ مختصرترتقدیمتان کنم.
راستی این روزها به چه متمایلید آقا؟ چه آرزوهایی درسرمی پرورانید؟ دوست ندارید دستی ازغیب که نه، ازآستین همین مردم ماتم زده برآید وشما را ازمتن هراس ها وزخم ها وآسیب ها وتلخکامی ها برهاند وبراریکه ای ازدلهای مردمان بنشاند؟ اطمینان دارم که خواهید فرمود بلی من بویژه این روزها به یک چنین آرزویی متمایلم وخواهان عملی شدنِ آنم.
وحتی ای بسا هیجان زده فریاد برآورید: آهای ای محمد نوری زاد، بگوببینم مگر می شود ناگهان ازنگرانی های استخوان سوزاین روزها تهی گشت وهمزمان درهای بسته ی دلِ مردمان را وا گشود وبه کانونی ازرضایتِ آنان راه یافت ودرهمانجا خانه کرد ومرتب ازبرکات ذکرها وسپاس ها وشگفتی های شان ارتزاق کرد؟ که می گویم: بله آقا، چرا که نشود. من متن یک معامله را پیش روی جناب شما وا می گشایم. نیک بنگرید: طبقِ این معامله وقرارداد، شما چیزی می پردازید ومردم، همین هایی را که گفته آمد تقدیم شما می کنند.
می بینید چه معامله ی خیرخواهانه ومنصفانه وهوشمندانه ونیکفرجامانه ای ست؟ طرف قرارداد با این که می بیند آسیب دیده وعمرش هدررفته وفرزندانش به پیریِ زودرس دچارشده اند، بازهمچنان جانب جناب شما را می گیرد ومعرکه ای ازنیکفرجامی را برای شما تدارک می بیند. با امضای این قرارداد، شما صادقانه می پذیرید که دراین بیست و چند سالِ رهبری، آن نبوده اید که باید می بودید. همین ودیگرهیچ.
فکرنمی کنم قراردادی به این خوشایندی درعمرتان با کسی وکسانی بسته باشید. که چه؟ که شما با آن که وظیفه ی معهود خود را بجای نیاورده اید وبرسرِطرفِ قرارداد سیلابی ازخسارت وآسیب جاری فرموده اید اما همو- طرف قرارداد – شما را برمی گیرد وغبارپریشانی ازجمال شما می زداید ودست نازنین شما را می گیرد ومی برد کجا؟ وسط دلش! ودرآنجا شما را برتختی که ملاتِ پایه هایش محبت ومهراست می نشاند. حالا شاید خود شما اصراربفرمایید که: من می خواهم یک به یک آسیب ها وخسارت های دورانِ رهبری ام درمتن قرارداد آورده شود. که این نیزپیشنهاد خوبی است. چرا؟
هم به این دلیل که دوطرفِ معامله – حداقل پیش وجدان خودشان – اقناع می شوند، وهم بخاطراین که این قرارداد بصورت یک سند تاریخی برای آیندگان باقی می ماند تا همان آیندگان بدانند تا قیام قیامت باید ازجناب شما به نیکی یاد کنند و نسل اندرنسل وامدارشجاعت وهوشمندی وحرّیت وکیخسروگونگی شما باشند. پس من با اجازه ی جناب شما نه همه بل تعدادی ازآن موارد را درمتن قرارداد می گنجانم وبسرعت می رویم سروقتِ امضای آن. به محضِ امضای قرارداد، مردم شما را برسردست می گیرند ومی برند آنجایی که گفتم ملاتِ پایه های تختش محبت ومهراست. پیشنهاد می کنم ذهن مبارک تان رااصلاً درگیراین مواردی که من برمی شمرم نفرمایید وبه تلخی هایش نیزاعتنا نکنید ومستقیم به غوغای بعد ازامضای قرارداد بیندیشید وهمان تخت مهرومحبتی که جایش کجاست؟ براریکه ی دل ها:
یک: شما دراین بیست وچند سال رهبری نشان داده اید که به راحتی فریب می خورید وبه راحتی اشتباه می کنید وبه راحتی برانجام خطاهای خود اصرارمی ورزید. وحال آن که قراربوده شما آگاه باشید وهوشمند باشید وقانونگرا. نه این که مدام به دام رنگینِ دسیسه گران بیفتید وخود نیزبه همین صفت متّصف شوید. یا قراربوده اگریک زمانی خطایی مرتکب شدید بدون شرم وبدون فوت وقت، روی درروی مردم بایستید وبه خطاهای خود اعتراف کنید وازمردم پوزش بخواهید. نه این که نخست خطا را به گردن دیگران بیندازید وسپس خود به انتقاد ازآن بپردازید.
دو: شما ویاران همراهتان درسالهای نخستِ بعد ازانقلاب، با فریاد های الله اکبردرمجلس، آقای بنی صدررا بخاطراین که کفایت سیاسی اش کامل نیست ازجایگاه ریاست جمهوری کنارگذاردید. خوب، چه ایرادی دارد؟ تصمیمی بوده که شما درآن زمان اتخاذ فرمودید وحتماً نیزبرای آن تصمیم ادلّه های متقنی فراهم آورده بودید. پرسش این که آیا خداوکیلی میزانِ دانش وفهم وآگاهیِ شما نه تنها دروادیِ سیاست، بل درحوزه های اقتصادی وامنیتی واطلاعاتی ونظامی واجتماعی وفرهنگی وبین المللی نیزازکفایتِ مکفی برخورداربوده است وهست؟ اگربفرمایید بلی، باید برای این بلی دلیل درست بیاورید. مثلاً بفرمایید این تصمیمات من دراین جاها ودراین موارد باعث شده که کشورازاین نقطه ی سفلی به این نقطه علیا نقل مکان کند.
واگرنه، قبول می فرمایید که کفایت های همه جانبه ی شما برای رهبریِ این مردم کافی نبوده ونیست، دراین صورت خودِ جناب شما کتاب قانون اساسی واسلامی را وابگشایید تا همه بدانیم قانون درباره ی رهبری که کفایت های همه جانبه اش ناکافی ومعکوس است، چه می گوید؟ ما برای این که جانب انصاف را رعایت کرده باشیم وازاین سندِ قرارداد چراغی بربیفروزیم برای آیندگانمان، آن را به استدلال می آراییم ودرآن به اشاره یِ چند مورد از ناکافی بودنِ کفایت های جناب شما بسنده می کنیم.
سه: شما دراین سالهای رهبری، دست برهرچه که نهاده اید، ازهمانجا مفسده ها برآمده است. فرهنگ؟ واویلا. امنیت؟ عجبا. اقتصاد ورشد وآرامش وآبادانی؟ ای بدا. دریک مثال، به غوغای ” تهاجم فرهنگی” وداستان”عوام وخواصِ” شما اشاره می کنم که شما سال ها هرچه دراین دو وادی بیشترمتمرکزشدید جامعه را به مفسده های بیشتری مبتلا فرمودید.
چهار: به راحتی فریب روسها را خوردید وبا ریسمان آنها به اعماق هسته ای فروشدید تا مگربا دستیابی به بمب اتمی دست به گلوی اسراییل وآمریکا ببرید واسم خود را با شجاعت بیامیزید ومدال آن را برگردن تاریخِ این مرزوبوم بیاویزید. روسها شما را بر زانوی خود نشاندند و پولهای مردم را با امضای شما برداشتند وبردند وآشغال های هسته ای خود را برای سرگرم شدن شما پیش روی شما فرش کردند وبرای شما فرصتی فراهم آوردند تا هرچه می خواهید شعاربدهید ورجزبخوانید وبرای آمریکا واسراییل خط ونشان بکشید وهمزمان به همان مدال شجاعت بیندیشید.
شما هرگزندانستید واکنون نیزنمی دانید که: به موازات نفرتی که شما برسراسراییل می باریدید ومی بارید، کارگزارانِ نفوذیِ اسراییل درهیبت سرداران سپاه واحمدی نژاد وجناب شریعتمداریِ کیهان، خواسته های اسراییل را ازامضاها وفریادهای شما برمی کشیدند وهنوزنیزبرمی کشند.
پنج: شما برای این که هست ونیستِ جامعه پیش پای جناب شما فرش شود، به ترساندنِ همگان حریص شدید. همگان را ترساندید وزبان مردم را به لکنت انداختید. جوری که ازمجلس شورای اسلامی اصطبلی پرداختید که درآن، صورت های انسانی، به مضحکه های حیوانی مشغولند. من البته جناب علی مطهری را ازاین اصطبل گند زده بیرون می کشم. مجلسی که دریک قلم، خون ستاربهشتی وصدها وصدها خون دیگررا دید وانکارشان کرد. ویا مجلسی که شلتاق های ویرانگراحمدی نژاد را دید وطبق خواسته ی شما راه بررواج حماقت های او گشود. مجلسی که جرأتِ نُطُق کشیدن ندارد تا شما را به هزاررفتارنادرستتان هشداردهد.
شش: شما چهره ی دستگاه قضایی را به حیاط خلوت خواسته های خود بدل فرموده اید وهیچگاه اجازه نفرموده اید دراین دستگاه، یک خودیِ خاطی تأدیب شود ومجازات ببیند. به اشاره ی جناب شما لشگری ازخاطیانِ خودی ازمهلکه های قضایی بدرجسته اند وطلبکارانه به بُهت مردمان خندیده اند. یک قلم بگویم؟ جلال الدین فارسیِ قاتل. بازبگویم؟ همه ی زندانیان واعدامیان سیاسی درهمه ی سالهای پس ازانقلاب. که اغلبشان بی طیِّ مسیرِدرستِ قضایی به تیغ جفای این
دستگاه – که خود مرعوب وزارت اطلاعات وسپاه است – زخمی شدند. که یا کشتندشان یا به زندان های بی دلیل گرفتارشان کردند.
بیش ازبیست وهشت سال پاکمردی چون مهندس عباس امیرانتظام بنا به فرمان جناب شما درزندان های مخوف شما آسیب دید وجناب شما بموازات آسیب های توفنده ای که برجسم وجان اوجاری می شد مست قدرت وامنیت وآرامش بودید. واصلاً نیزبه این اعتنا نبستید که جنابتان رهبراسلامی وشیعیِ این مردم است. که درهرکجای جهان اگربی عدالتی وبی قانونی وخاصه خواری جاری است، درکانون وحیطه ی رهبریِ شما نباید چنین باشد.
هفت: شورای نگهبان ومجلس خبرگان را آنچنان سطحی وآشکاربه طنزگاهِ متملقانِ ووابستگانِ خود بدل فرموده اید که هیچ نماینده وعضوی جرأت نکند یا نخواهد که برخسارت های جاریِ جناب شما انگشت نهد وبقای شما را درمسند رهبری به مخاطره اندازد یا به چالش بکشد.
هشت: ستاد اجرایی فرمان امام را که قراربوده بساطش چند ماهه برچیده شود، ویا تشکیلات عریض وطویل آستان قدس و برخی دستگاههای با نام وبی نام دیگررا به اسم خزانه ی شخصی خود سند زده اید وهرگزاجازه نداده اید نماینده ای ازیک دستگاه دولتی حتی بدانها چپ بنگرد وحساب وکتابی ازآنان طلب کند.
نه: با مسئولیت شخصی خود وبدون ارجاع به افکارعمومی، بشکلی گسترده درامورداخلی کشورهایی چون افغانستان وعراق وسوریه ولبنان وفلسطین دخالت کرده اید ودراین راه هم خسارت های جبران ناپذیری به آبرو وبه داشته های کشوروارد آورده اید وهم پولهای کلان مردم را بی اجازه ی مردم به این کشورها بخشوده اید واحتمالاً همچنان نیزمی بخشید.
ده: کاری کرده اید که بجزخودتان هیچ رییس جمهوری ازآسیب ومفسده درامان نمانده باشد. مگرمی شود ازبنی صدرتا هاشمی تا خاتمی همه وهمه ناجوربوده باشند ویک احمدی نژاد همان باشد که شما خواهانِ آنید؟
یازده: احمدی نژاد را ازانبان بیت مکرم خود برکشیدید وبدو میدان دادید تا همچویک بی پروای بی چاک ودهان هاشمی یا هرکه را که درمدارنفرت شماست بخاک اندازد وذلیل کند وخود نیزمثل یک خادم و خدمتکار دربرابرشما دست به سینه بایستد وخواسته های شما را بی مزاحمتِ قانون اجابت کند ودقیقاً آن باشد که شما می خواهید. وآنگاه که همان فرد بی چاک ودهان به سمت خود شما خیزبرداشت، همین شمای رهبرفرزانه، برای افشا نشدن مفسده های فرزندان وخویشان واطرافیان تان برای اوفضا پرداختید وراه های بسته را به روی او واگشودید.
دوازده: اگردرکارنامه ی رهبری شما جزفضاحت هسته ای هیچ نباشد، عدم کفایت شما دربایستگی های رهبری قطعی ومحرزاست. این را نه یک دشمنِ خونیِ شما، که دوست شما – محمد نوری زاد – می گوید.
سیزده: جامعه ای که آراسته اید، یک جامعه ی هردمبیل وترسیده ودزد ودزد زده ومعتاد وبیکاروپریشان وگیج ومنگ وتحقیرشده وغارت شده هم درعرصه های داخلی وهم درمجامع بین المللی ست. با دزدانی عربده کش که قبه های سرداری شان را خود جناب شما بردوششان چسبانده اید وهمزمان موانع راهشان را دربلعیدن وبالا کشیدن اموال مردم به دستوری وامریه ای برچیده اید.
چهارده: روحانیت ومراجع را به چند شاخه شقه شقه فرموده اید والبته خیلی ها را نیزذلیل خواسته های خود کرده اید. اینان را یا نمک گیرشان ساخته اید یا ترسانده اید یا رانده اید. راستی آقا جان، مگرنه این که شجاعت، یک ضرورت حتمی دربساط مرجعیت است؟ چرا اکثریت قریب به اتفاق مراجع ما شجاع نیستند وازجناب شما والبته ازشعبون بی مخ های دستگاه شما بشدت درهراس اند ونگران این هستند که به فرجام آقایان شریعتمداری ومنتظری وصانعی دچارشوند؟
پانزده: قبول می فرمایید که اسلام را ذلیل فرموده اید آقاجان. تا پیش ازانقلاب شیعه وسنی درکنارهم می زیستند ودرهیچ کجای جهان این دو را مشاجره ای ومجادله ای درمیان نبود. با ظهورجمهوری اسلامی ایران والبته با مدیریت مجدانه ی جناب شما دراین سالهای رهبری، وبا توهین ها وکجروی ها وفروکاستنِ شأنِ هموطنان سنی مان ازیکسوی، وبا سردادن فریادهای منافقانه ی وحدت از دیگرسوی ، به ظهورغده ی سرطانی ای توفیق یافته اید به اسم طالبان والقاعده که درگلوی مبارک جناب شما وسایرمسلمانان جهان جا خوش کرده جوری که نه پایین می رود ونه برمی آید وازهمانجا به خراش اندازی ونابودیِ چیزکی به اسم مسلمانی وآبروی مسلمانان مشغول است. بله آقا، ما به مقدسات آنان توهین کردیم وهیچ شان انگاشتیم وآنان با جلیقه های انتحاری برای ما آغوش گشودند.
شانزده: من گاه به این می اندیشیدم که مشکل شما نداشتن شناخت ازجهان مدرن است. که دراین جهان، داستان مذهب وگرایشات دینی داستانی حاشیه ای وفردی ودرونی است وکلاًدرآن جوامع، حساسیت های دینی ازصورت جامعه کوچیده وبه درون افراد پناه برده وهرگزنیزفرصتی برای ظهورنمی یابند. مدت هاست که دانسته ام جناب شما نه تنها ازجهان مدرن، که شناختی نیزازجامعه ی خویش ندارید. شما خدا وکیلی چقدرکردستان را خوزستان را بلوچستان را وهمین تهران را می شناسید؟
شما که خوش سخن اید، تلاش کنید یک دقیقه – آری یک دقیقه – بدون شعاروبدون بکاربردن واژگان کلیشه ای درباره ی مردم ایران صحبت کنید. به امرجناب شما اقلیت های اعتقادی هرگزفرصتی برای برآمدن واستخدام وقرارگرفتن درجایگاه های بایسته ی کشورشان را که نداشته اند، به مختصربهانه ای نیز دستگیرشده اند ودرزندان یا اعدام یا بی دلیل درحبس مانده اند. به محض قرارگرفتن دریک محفل سنی یا زرتشتی یا یهودی شما اما به وادی شعارگریزمی زنید وهیچ نیزبه این نمی اندیشید که اگربشود بریک حباب پوک خانه ساخت به تربیت ناشی ازشعارنیزمی توان دل بست.
هفده: شما سرمایه های نقدی وانسانیِ کشوررا یا تباه فرموده اید یا از ریخت انداخته اید آقا. جامعه ای پرداخته اید بی نخبه وانبوه ازمداحان. جامعه ی بی نخبه ومداح محور، مطلوب ترین فضا وفرصت را برای رفتارهای ناجورحکومتی فراخ کرده است. جامعه ی بی نخبه ومداح محورِامروزما، درست همان است که شما خواسته اید ومی خواهید. چرا که دریک ساختاردرست وپسندیده وقانونی، آقا مجتبای شما فرصت جولان نمی یابد وسپاه واطلاعات فرش زیرپای شما نمی شوند. سخن ازاطلاعات شد، شما خبردارید آیا چرا آقای روحانی وهمکاران او را هنوزکه هنوزاست به وزارت اطلاعات راه نداده اند؟
هجده: این مختصرنشان می دهد که شما به حوزه ی عمومیِ “حق الناس” پای نهاده اید ودرهمان حوزه به برداشت های خصوصی مشغولید. این ورود نابجا اگرازیک رهبرویک رییس جمهورِخدا ناباور روی بدهد، شاید پذیرفتنی ترباشد تا شما که خود را مغزاسلام ناب می دانید واحتمالاً که نه قطعاً خود را نایب امام زمان می دانید ومطمئناً نیزبه سرای باقی ایمان دارید وراجع به حق الناس ومطالبات اخرویِ آن ساعت ها سخن گفته اید ومیلیون ها مخاطب خود را به رعایت آن تشویق وترغیب وتحکم فرموده اید.
نوزده: امروزیکی ازحق الناس هایی که شما ازحقوق حتمیِ مردم برداشته اید وهمچنان نیزبه برداشتن های خود اصرارمی ورزید، حق انتخاب است. شما مردم را ازحق انتخابشان بازداشته اید. شما آنان را درهربزنگاهِ انتخاب، با دوزوکلک های امنیتی به بن بست هایی می کشانید که بناچارهمانی را انتخاب کنند که شما بدو متمایلید.
بیست: شما مردم را به انتخاب خودتان مجبورفرموده اید. واین، یک نقضِ غرضِ آشکاربا رهبریت اسلامی شماست. اگرقرآن فرموده: لااکراه فی الدین، این اکراه درپذیرش اجباریِ یک رهبر، به مراتب سهمگین ترونافذترازپذیرش اجباری دین است. لااکراه فی الدین یعنی آقای خامنه ای شما اجازه ندارید هم خود را وهم جمهوری اسلامی برمردم تحمیل کنید وازآنان بخواهید که همه ی مقدرات خود ونسل های خودرا به شما تفویض کنند. وحال آنکه شما سال هاست به همین کارِتحمیلی مشغولید ومردم را ازانتخاب آگاهانه وآزاد ومستقلشان بازداشته اید ومحرومشان فرموده اید.
بیست ویک: شما تا کنون هیچگاه، هیچگاه، هیچگاه درقبال مسئولیت های متعددی که برهمه ی آنها احاطه بسته اید، پاسخگونبوده اید. هیچگاه درهیچ مناظره ای شرکت نجسته اید وبه پرسش های صریح کسی ونماینده ای پاسخ نگفته اید. واین، یعنی چنگ بردن به همان “حق الناس”. همین تباه سازی های حق الناسی ست که می گویم شما را کفایتی برای رهبری نگذارده است.
بیست ودو: یکی ازبزرگترین حق الناس هایی که شما آن را بخاک انداخته اید وهمچنان اسلام اسلام نیزمی فرمایید، گریزازقانون است. این شما بوده وهستید که بسیج وبسیجی را تا قلچماقانی فحاش وهتاک وتخریبگرتنزل داده اید. جوری که به هرفرموده ویا حتی به هرنافرموده ی جناب شما مثل صاعقه برسرمنتقدان ومعترضان ومراجع مغایر فرود می آیند وبساطشان بهم می ریزند تا به آنان بفهمانند دراینجا چه کسی برسرکاراست وچه می گوید وچه می خواهد. شما هرگزبه قانون مقید نبوده اید وهماره خود را فراترازقانون دانسته اید. یک پرسش قانونی: راستی چرا گردشِ مالیِ بیت مکرم شما وهرآنچه را که شما وکارگزاران مستقیم وخویشاوندان شما ازپول مردم برمی دارید وبرمی دارند، مشخص وآشکارنیست وهیچگاه حسابرسی نمی شود؟
واما امضای قرارداد:
به محض امضای این قرارداد، شما داوطلبانه وآبرومندانه وبی سروصدا – همچون کیخسرو- به اسم استراحت وعبادت ازرهبری کنارمی روید وعرصه را برای انتخاب همه جانبه ی مردم وا می گشایید. مردم درقبال این رفتارشما چه می کنند؟ شما را به درون پرمهرخود راه می دهند وشما را برهمان تختی می نشانند که ملات پایه هایش ازمحبت ومهراست. وگرنه….. نه، اصلاً دلم نمی خواهد به این “وگرنه” بپردازم وآینده ی عنقریب شما را واشکافی کنم. اجازه بدهید مثبت اندیشی را برگزینیم وهمان پایان خوش وآن تختی را برای شما آرزوکنیم که ملات پایه هایش ازمحبت ومهراست.

با احترام وادب
محمد نوری زاد
یازدهم بهمن ماه سال نود ودو – تهران