Monday, September 9, 2013

اعتراض شدید مهدوی کنی به برکناری شریعتی

اعتراض شدید مهدوی کنی به برکناری شریعتی

اعتراض شدید مهدوی کنی به برکناری صدرالدین شریعتی
آیت‌الله مهدوی کنی، رئیس مجلس خبرگان و دانشگاه امام صادق گفت: «وزیر علومی [جعفر توفیقی] که رأی اعتماد نگرفته و تنها سرپرست وزارت علوم است، هنوز نیامده رئیس یک دانشگاه را برکنار می‌کند، این به هیچ وجه کار خوبی نیست،..»

عزل جنجالی حجت‌الاسلام صدرالدین شریعتی از ریاست دانشگاه علامه طباطبایی توسط جعفر توفیقی، سرپرست جدید وزارت علوم، باعث انتقاد شدید آیت‌الله مهدوی کنی، رئیس مجلس خبرگان و دانشگاه امام صادق از حسن روحانی گردید. بر اساس گزارش منتشرشده در «خبرگزاری فارس»، آیت‌الله مهدوی کنی روز شنبه (۱۶/۶/۹۲) در سخنرانی خود در مراسم آغاز سال تحصیلی در دانشگاه امام صادق، و با اشاره به تبریک خود به حسن روحانی بعد از پیروزی در انتخابات گفت: «وزیر علومی [جعفر توفیقی] که رأی اعتماد نگرفته و  تنها سرپرست وزارت علوم است، هنوز نیامده رئیس یک دانشگاه را برکنار می‌کند، این به هیچ وجه کار خوبی نیست، بنده این را به عنوان یک مطالبه عرض می‌کنم نه توهین به آقای روحانی که قابل احترام و جزو جامعه روحانیت است.»
آیت‌الله مهدوی کنی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، با اشاره به کاندیداتوری سعید جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: «اساتید دانشگاه امام صادق نیز شاگردان خوبی تربیت کرده‌اند و در این ۳۲ سال که دانشگاه تأسیس شده تربیت‌شدگان زیادی از این دانشگاه وارد جامعه شده‌‌اند که خیلی از آنان عالم و تعدادی دیگر اساتید دانشگاه بودند. امسال نیز یکی از بهترین‌های دانشگاه امام صادق [سعید جلیلی] جزو کاندیداهای ریاست جمهوری بود.»
وی همچنین در واکنش به مخالفت‌های صورت‌گرفته با این دانشگاه و فارغ‌التحصیلان آن بیان داشت: «دانشگاه ما مخالف زیاد دارد؛ عده‌ای فکر می‌کنند ما مزاحمشان هستیم، اما ما تا به حال مزاحمتی برای کسی نداشتیم و حتی بنده گفته‌ام از دولت هم پول نگیرید تا دانشگاه امام صادق(ع) حتی مزاحم دولت نیز نباشد.»
شاید وزارت علوم و سایر وزارتخانه‌های دولت‌های محمود احمدی‌نژاد بیش‌ترین مدیر و مدیرکل را از بین فارغ‎التحصیلان دانشگاه امام صادق به خود دیده باشد؛ در دولت‌های محمود احمدی‌نژاد با همکاری و إعمال نفوذ دانش‌‌آموختگان این دانشگاه، جمع زیادی از «امام صادقی‌ها» به عنوان هیئت علمی و دانشجوی دکترا، وارد دانشگاه علامه شده‌اند؛ که برخی نهادهای علمی کشور از این کار با عنوان «کودتا» نام بردند؛ در انجام این کار، سه نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام صادق، که دو نفر از آنها از معاونین وزارت علوم و دیگری از نمایندگان مجلس بود، و هر سه از معتمدین آیت‌الله مهدوی کنی هستند، بیش‌ترین نقش را داشته‌اند: دکتر غلامرضا خواجه‌سروی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، دکتر محمدباقر خرمشاد، معاون فرهنگی و اجتماعی پیشین وزارت علوم و دکتر مصطفی کواکبیان، نماینده مجلس شورای اسلامی؛ که هر سه، علاوه بر موارد ذکرشده و برخی پست‌های دیگر، عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی نیز می‌باشند.
حضور هشت‌ساله صدرالدین شریعتی بر ریاست دانشگاه علامه طباطبایی، اعتراض‌های گسترده‌ای را از سوی اساتید و دانشجویان این دانشگاه برانگیخته بود؛ چندی پیش نیز یکی از اساتید شاخص دانشگاه علامه طباطبایی، رنجنامه‌ای با عنوان «چگونه یک دیکتاتور تولید می‌شود؟» در نقد چگونگی ریاست صدرالدین شریعتی، انتشار داد؛ و بیش از چهارصد نفر از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه نیز در نامه‌ای خطاب به مسئولین دولت حسن روحانی خواستار برکناری وی شدند؛ با وجود این انتقادها، برخی نهادهای امنیتی و رسانه‌های وابسته به آنها، از جمله روزنامه کیهان،خبرگزاری فارس و خبرگزاری تسنیم، دفاع گسترده‌ای از شریعتی صورت داده‌اند. صدرالدین شریعتی، در گفتگو با خبرگزاری تسنیم، گفته بود: «آقایان می‌خواهند انتقام فتنه را از من بگیرند...؛ بنده که سرباز حسن و حسین نیستم، سرباز نظام و ولایت هستم لذا تا جان دارم انجام وظیفه خواهم کرد.»
ادامه ریاست صدرالدین شریعتی حتی مورد حمایت برخی مراجع تقلید قم نیز قرار گرفته بود؛ اما با وجود همه این حمایت‌ها، با فشار و اعتراض گسترده نهادهای دانشجویی و استادان این دانشگاه، جعفر توفیقی، سرپرست جدید وزارت علوم، وی را از ریاست این دانشگاه برکنار کرد.
اساتید و دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی، به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه علوم انسانی کشور، در هشت سال گذشته با ریاست انتصابی و روش و منش صدرالدین شریعتی، دچار گرفتاری‌ها و محدودیت‌های بسیاری شدند. در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۰ نیز کمیسیون حقوق بشر «دفتر تحکیم وحدت» در گزارشی تفصیلی به احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد برای ایران، از شریعتی به عنوان یکی از پیشتازان سرکوب دانشجویان نام بردند؛ در این گزارش آمده بود: «علیرضا وهابی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر و صدرالدین شریعتی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی»، از جمله افرادی هستند که در سرکوب دانشجویان «نقش بارزی داشته و دارند و به همکاری نزدیک با نهادهای امنیتی برای نقض حقوق دانشجویان مشغولند».

وزیر کار: آمار دقیقی از بیکاری نداریم * خودکشی در جریان سرقت از طلافروشی + عکس وزیر کار: آمار دقیقی از بیکاری نداریم فارس: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با افزایش خدمات، نقش دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی در آینده پر رنگ‌تر می‌شود و ما در این مورد حسابمان را با بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها صفر کرده‌ایم. علی ربیعی ظهر امروز با بیان اینکه آمار دقیق بیکاری را نمی‌دانم چرا که پایه‌های آماری کشور جابه‌جا شده است، افزود: درصدد هستم تا وضعیت آمار را اصلاح و آمارهای دقیق را به مردم اطلاع دهیم تا مشخص شود هر کسی به چه کاری مشغول است. خودکشی در جریان سرقت از طلافروشی + عکس فارس : صبح امروز یک سرقت مسلحانه از در اصفهان رخ داد که بعد از حضور نیروهای پلیس در محل حادثه یکی از سارقان اقدام به خودکشی کرد. این حادثه در خیابان ایت الله کاشانی اصفهان روی داد. در جریان این سرقت سارقان صاحب طلا فروشی را هم به قتل رساندند. یکی از سارقان طلافروشی که پس از درگیری با نیروی انتظامی اقدام به خود کشی کرد

وزیر کار: آمار دقیقی از بیکاری نداریم
* خودکشی در جریان سرقت از طلافروشی + عکس

وزیر کار: آمار دقیقی از بیکاری نداریم
فارس: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با افزایش خدمات، نقش دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی در آینده پر رنگ‌تر می‌شود و ما در این مورد حسابمان را با بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها صفر کرده‌ایم.
علی ربیعی ظهر امروز با بیان اینکه آمار دقیق بیکاری را نمی‌دانم چرا که پایه‌های آماری کشور جابه‌جا شده است، افزود: درصدد هستم تا وضعیت آمار را اصلاح و آمارهای دقیق را به مردم اطلاع دهیم تا مشخص شود هر کسی به چه کاری مشغول است.
خودکشی در جریان سرقت از طلافروشی + عکس
فارس : صبح امروز یک سرقت مسلحانه از در اصفهان رخ داد که بعد از حضور نیروهای پلیس در محل حادثه یکی از سارقان اقدام به خودکشی کرد. این حادثه در خیابان ایت الله کاشانی اصفهان روی داد. در جریان این سرقت سارقان صاحب طلا فروشی را هم به قتل رساندند.
یکی از سارقان طلافروشی که پس از درگیری با نیروی انتظامی اقدام به خود کشی کرد .