Saturday, November 1, 2014

همسر امیراصلانی در چهلم او: من ماندم و غم دلتنگی‌ات

همسر امیراصلانی در چهلم او: من ماندم و غم دلتنگی‌ات

 همسر امیراصلانی در چهلم او: من ماندم و غم دلتنگی‌ات
همسر محسن امیراصلانی در یادبود چهلمین روز اعدام وی نوشت: «من ماندم وغم دلتنگیت، با داغی که تا ابد در دلم دارم، با یادت، با عشقت با خاطراتت و با یادگاریت که بوی تو را برایم می‌دهد...»
مراسم چهلمین روز از درگذشت محسن امیر اصلانی که حکم اعدام وی روز دوم مهرماه به دلیل اتهاماتی چون «بدعت در دین و ادعای ارتباط با امام زمان، توهین به حضرت یونس و نیز ارتکاب فعل حرام» به اجرا درآمد، آخر هفته گذشته توسط خانواده و برخی از نزدیکانش برگزار شد.
همسر محسن امیراصلانی طی یک پست فیس‌بوکی در این باره نوشت: «پروانه زیبایم، محسنم، چهل روز از پرواز پر شکوهت گذشت... من ماندم وغم دلتنگیت، با داغی که تا ابد در دلم دارم، با یادت، با عشقت با خاطراتت و با یادگاریت که بوی تو را برایم می‌دهد... و با درس‌هایی که با پروازت بهم آموختی. استقامت صبر تسلیم محض بودن در برابر خدا».
محسن امیراصلانی که به دلیل کلاس‌های عمومی‌اش موسوم به طریقت باطنی، حرکت جوهری، رویاشناسی و امثال آن شاگردان متعددی داشت و خدمات مشاوره روانشناسی نیز ارائه می‌کرد، سال ۱۳۸۵ به همراه همسر و تنی چند از شاگردانش بازداشت شد.
در ابتدا حکم ۴سال و ۱۰ ماه زندان، شلاق و جریمه نقدی بابت اتهاماتی چون بدعت در دین، توهین به حضرت یونس و اعمال منافی عفت برای وی صادر شد و در دادگاه تجدید نظر این حکم به ۲ سال و ۱۰ ماه زندان باضافه جریمه نقدی و شلاق تقلیل یافت.
یک سال بعد از صدور حکم دادگاه تجدید نظر، تنی چند از شاگردان سابق محسن امیراصلانی مدعی شدند که وی به آن‌ها تجاوز جنسی کرده و از آقای امیراصلانی که در زندان بود، شکایت کردند.
پرونده این زندانی عقیدتی مجددا با جمیع اتهامات در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب توسط قاضی صلواتی در سال ۱۳۸۶ بررسی شد و بر اساس گزارش هرانا، حکم اعدام صادره توسط این قاضی سه بار در دیوان عالی کشور نقض شد و سرانجام در کشاکش بین شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب و شعبه ۳۱ دیوان عالی کشور از طریق اعمال ماده ۱۸ و اعمال نظر ریاست قوه قضاییه حکم اعدام نهایی شد.
محسن امیراصلانی زنجانی، ۳۷ ساله، متاهل و دارای یک فرزند ۲ ساله بود