Saturday, February 20, 2010

هشدار عضو آکادمی دیپلماسی وزارت خارجه روسیه

هشدار عضو آکادمی دیپلماسی وزارت خارجه روسیه
تحریم های جدید
مقدمه جنگ با ایران است



خبرگزاری «ریا نووستی» روسیه، 30 بهمن ماه

"الکسی پوشکوف" از آکادمی دیپلماسی وزارت امور خارجه روسیه در یک مصاحبه تحلیلی، پیرامون وضع جمهوری اسلامی درعرصه بین المللی گفت:



اوضاع بطور غیرقابل کنترلی بسوی عملیات نظامی علیه ایران پیش می رود و این برای روسیه فوق العاده مهم است. دقیقاً همانطور که در سال های 2002 - 2003 موضوع اصلی در جهان، عراق بود و حوادث پس از حمله – اشغال عراق- برای چند سال از جمله مسائل اصلی جهان، اکنون نیز موضوع ایران می تواند به مهم ترین مسئله جدید جهانی تبدیل شود.

در آمریکا و اسرائیل فراکسیون مقتدری وجود دارد که خواستار نابودسازی توان نظامی ایران و در درجه اول برنامه هسته ای آنست. همانطور که درباره عراق و پیش ازآن، درباره افغانستان انجام شد.

طبق محاسبات محافلی معین، ایران قرار است این فهرست را تکمیل کند تا منطقه غنی از نفت کاملا تحت کنترل آمریکا در آید.

بطور همزمان اسرائیل به بهانه تحکیم امنیت خود سرگرم تضعیف سازمان های حزب الله و حماس است. اسرائیل سعی می کند جهان را متقاعد به این مجموعه عملیات نظامی کند.

به احتمال زیاد ما شاهد تحریم های جدید علیه ایران خواهیم بود. هم تحریمات سازمان ملل و هم تحریمات یکجانبه از سوی آمریکا و متفقین آن. تحریم می تواند پیش درآمد جنگ باشد. در مود عراق نیز همین طور بود. تهران بدنبال افزایش پتانسیل موشکی و هسته ای خود است. من فکر می کنم مقامات روسیه متمایل به تصویب تحریم های جدید علیه ایران هستند. تحریم هائی که مطابق با مواضع کشورهای غربی خواهد بود. اما مسکو باید در اینجا همه استدلالات موافق و مخالف را بسنجد. اگر تحریم های جدید مقدمه جنگ باشد، ما از بدترین سناریو دنباله روی کرده ایم.

فعلاً مقامات ایران طوری رفتار می کنند که گویا می توانند در مقابل همه جهان بایستند. این گمراهی بزرگ و کاملاً نادرست است. ضمن این که کشورهایی که تاکنون از ایران حمایت می کردند (از جمله و در درجه اول روسیه)، امتیاز خاصی کسب نکردند. من فکر می کنم که مقامات ایران می توانستند روسیه را در امر حل مشکل هسته ای به "قدرت شماره 1" تبدیل کنند: مثلاً اگر مقامات ایران می گفتند که "ما نمی خواهیم در این رابطه با آمریکایی ها صحبت کنیم، اما با روسیه صحبت خواهیم کرد" که موضع ما را در شورای امنیت مطرح خواهد کرد. در آن صورت ما دلیلی برای اعتماد به تهران داشتیم و در حمایت از ایران بیشتر ذینفع بودیم. اما از آنجایی که ایران ترجیح می دهد همیشه بعد از انجام اقدامات خود آنها را اعلام کند (امروز ما 10% غنی می سازیم، فردا 20%، پس فردا 50%) و به همه پیشنهاد می دهد که خود سر از آن در بیاورند، در چنین شرایطی روسیه در موقعیت ویژه ای قرار ندارد.

آنها برای هر نوع جنایتی آموزش دیده اند

آنها برای هر نوع جنایتی آموزش دیده اند
واحد لباس شخصی ها
تحت امر قرارگاه ثارالله است



خبرگزاری های نیمه جان و نیمه مستقل جمهوری اسلامی، در پوشش گزارش های خود پیرامون سومین یادواره سرداران قربانی جنگ با عراق، برای نخستین بار فاش ساختند:

واحدهائی که سوار بر موتورسیکلت و آماده برای هر جنایتی تحت نام "لباس شخصی ها" به خیابان ها فرستاده می شوند، از جمله زیر مجموعه های "قرارگاه ثارالله" سپاه پاسداران اند. همین قرارگاه، رهبری عملیات واحدهای بسیج را که علیه مردم به خیابان ها آورده می شوند برعهده دارد. بنابراین، "لباس شخصی ها" تنها یک نام، برای واحدی از سپاه پاسداران است که برای همه نوع جنایت آموزش دیده است.

از دیگر زیر مجموعه های "قرارگاه ثارالله" سپاه پاسداران، سپاه محمدرسول الله است که در عملیات سرکوب خونین مردم در 8 ماه گذشته نقش آفرین اصلی بوده است.

فرماندهی قرارگاه ثارالله را پیشتر و تا وقتی سرلشگر رحیم صفوی فرمانده کل سپاه بود، سرتیپ پاسدار عزیرجعفری برعهده داشت، که با پیش بینی کم شدن خطر حمله به ایران و در دستور قرار گرفتن سرکوب داخلی، عزیز جعفری با درجه ای که علی خامنه ای به وی داد، بعنوان سرلشگر سپاه جانشین سرلشگر رحیم صفوی شد.

عزیز جعفری که در دوران 8 ساله ریاست جمهوری محمد خاتمی قرارگاه ثارالله را با هدف مقابله با اصلاحات و سرکوب داخلی سازمان داده بود، پس از آن که به تصمیم علی خامنه ای فرماندهی کل سپاه را برعهده گرفت، در ستایش از خدمات قرارگاه ثارالله، با صراحت گفت که اهداف قرارگاه ثارالله از این پس اهداف کل سپاه پاسداران خواهد شد. او در مصاحبه های اولیه خود، پس از رسیدن به فرماندهی کل سپاه، بارها، با استناد به نظرات و بحث های تحلیلی علی خامنه ای در محافل فرماندهان سپاه گفت که خطر حمله امریکا به ایران تضعیف شده و اکنون سپاه باید خود را آماده مقابله داخلی کند.

فرماندهی قرارگاه ثارالله را اکنون سرتیپ زاهدی برعهده دارد که بصورت همزمان جانشین فرمانده کل سپاه نیز هست. همین امر خود نشان دهنده اهمیت قرارگاه ثارالله است. قرارگاهی که گفته می شود نقش فرمانداری نظامی پایتخت را برعهده دارد. گفته می شود، درجریان تحصن نمایندگان مجلس ششم، سرتیپ وقت عزیز جعفری که فرماندهی قرارگاه ثارالله را برعهده داشت، برای گسیل واحد خونریز لباس شخصی ها به مجلس و سرکوب نمایندگان متحصن مجلس از رهبر کسب تکلیف کرده بود، که وی با توجه به رو به پایان بودن عمر آن مجلس و تدارکاتی که برای دوران بعد از خاتمی و بعد از مجلس ششم دیده بود، ترجیح داد "سر را با پنبه" ببرد و یکسره کردن تکلیف را بگذارد برای بعد!

فرماندهی سپاه محمد رسول الله را نیز برعهده سرتیپ همدانی است، که این هردو در جریان حوادث پس از کودتای 22 خرداد بارها علیه جنبش سبز و رهبران آن مصاحبه های مطبوعاتی و یا در محافل بسیج و سپاه سخنرانی کرده اند.

سپاه سید الشهدا، دومین سپاه مستقر در تهران است که فرماندهی آن برعهده سرتیپ یک چشم "علی فضلی" است. دو سپاه محمد رسول الله و سید الشهدا زیر نظر قرارگاه ثارالله، در کودتای 22 خرداد شرکت داشتند. محل واحدهای سپاه سید الشهدا، پادگان محمدرسول الله واقع در خیابان ولیعصر؛ جنب سیمای جمهوری اسلامی و بیمارستان رجائی است. که دلیل اصلی استقرار در این محل، حفاظت از صدا و سیماست.

رئیس اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی

رئیس اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی
عبور موقت
راه حل بحران کشور نیست!



ابوالفضل فاتح رئیس اطلاع رسانی ستاد میرحسین موسوی درانتخابات 22 خرداد بود. او را بنیانگذار خبرگزاری ایسنا می دانند. اندک زمانی پس از کودتای 22 خرداد، توانست از ایران خارج شود که اگر نشده بود، تردید نیست که در جمع اولین دستگیرشدگان از میان همکاران انتخاباتی میرحسین موسوی بود.

دقیق ترین و پرخبرترین مصاحبه بعد از کودتای 22 خرداد را، پیش از آن که از ایران خارج شود کرد و سپس ایران را ترک کرد. این مصاحبه خبری را پیک نت همچنان در ستون "منتخب اخبار" در سمت چپ صفحه اول حفظ کرده است. در این مصاحبه، پیک نت آخرین نامه اعتراضی میرحسین موسوی به علی خامنه ای درجریان شمارش آراء و تدارک اجرای کودتا را مهم ترین وجه خبری آن یافت و برجسته نیز کرد. این نامه را به بیت رهبری می برند و سردار "وحید" آن را دریافت می کند تا به آقا بدهند، اما همزمان به پیام آور می گوید: بی نتیجه و بی تاثیر است! و این یعنی تصمیم بر اعلام پیروزی کودتائی احمدی نژاد است. توصیه می کنیم این مصاحبه را، پس از 8 ماه، یکبار دیگر بخوانید.

فاتح، که علیرغم دراختیار داشتن اطلاعات بسیار، در 8 ماه گذشته بسیار کم سخن گفته و یا مطلبی نوشته، روز گذشته مقاله ای در سایت "کلمه" منتشر کرد، که ما بخش مربوط به سخن با مقامات و مسئولین – اشاره غیر مستقیم به علی خامنه ای- را برگزیده ایم و منتشر می کنیم. او در مقاله خود می نویسد:

برخورد – مسئولان نظام- با منتقدان و معترضان نتیجه ی انتخابات از غم انگیز ترین نوع رویکرد گذر از امروز است. تمامی آبروی انقلاب و نظام و اسلام را به صحنه آوردید تا پاسخ گوی مردم منتقد نباشید و با بدترین روش میلیون ها نفر را منکوب و بزرگانشان را بیگانه و منافق و خارجی خواندید. همراهانشان را به زندان افکنده یا در زندان و خیابان به خون کشیدید و با بیشترین هزینه ی معنوی، عبور موقت از حادثه را بر اصلاح امور کشور ترجیح دادید. چنانکه در دوران دولت دوم خرداد نیز با کارشکنی های رسوایتان یک فرصت تاریخی دیگر را از کشور برای پیشرفت و اصلاح گرفتید.

انتخابات دهم ریاست جمهوری و حوادث پس از آن فرصتی بزرگ برای اصلاح کشور و افزایش هاضمه ی نظام در تحمل منتقد بود، اما شما آن را به بدترین نحو و از بیم خود، تبدیل به شکافی ملی نمودید. حمایت مردم از اساس انقلاب را با حمایت از خود اشتباه گرفته و با نادیده گرفتن میلیون ها منتقد در لابلای بمباران یک سویه ی خبری خود را به خواب زدید. اگر می توانستید و اگر شهدای نخست انقلاب چون بهشتی و مطهری و رجایی زنده بودند امروز به جای فرزندانشان خودشان را محاکمه می کردید تا حسابتان را از گذشته جدا کرده باشید. حسادت و بغض از گذشته به ویژه از دوران امام و اصحاب و اهل بیتش در ادبیات و سلوک شما آشکار و غیر قابل کتمان است، غافل از آن که آینده با شما بهتر از آنچه امروز با مردم خود و با اهل بیت امام و انقلاب و با صحابه ی امام و روسای جمهور و نخست وزیر و وزیران و نمایندگان مجلس های گذشته کرده اید، نخواهد کرد.

هیچ کس در این ماجراها پیروز حقیقی نخواهد بود و تا زمانی که کشور در مسیر اصلاح و پیشرفت نبوده و فضای رعب و نظامی گری و تخطئه و قهر و اتهام و تخریب حاکم باشد همه شکست خورده ایم. مهم آنست که چه بر سر کشور آمد. ای کاش پیشرفت کشور و آبروی نظام را بر خود و عبور موقت از حوادث ترجیح می دادید.

روزی که دیگر کسی به دلیل ترس یا نیاز دلیلی به ظاهر سازی نبیند، زودتر از آنچه فکر می کنید در معرض نقد بی رحمانه خواهید بود. باور کنید اگر عبور موقت از حادثه را همچنان ترجیح دهید چه بسا واقعه ی بعدی بزرگتر و نزدیکتر باشد. همچون فاصله ی دوم خرداد ۷۶ و بیست و دوم خرداد اخیر.