Monday, March 28, 2011

آیت الله وحید خراسانی: آقای خامنه ای و من تا کی خواهیم ماند؟

آیت الله وحید خراسانی، از مراجع تقلید ساکن قم، با دفاع از انتقادات قبلی خود مبنی بر نحوه تشخیص و صدور حکم زندان، گفته است که "حرف های اساسی تری دارم که در آینده به تدریج مطرح خواهم کرد."




کلمه، از وبسایت های نزدیک به مخالفان دولت ایران، روز دوشنبه، هشتم فروردین (۲۸ مارس) نوشته است که آیت الله وحید خراسانی، این سخنان را در جمعی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مطرح کرده که به تازگی به دیدارش رفته اند.



بنابر گزارش کلمه، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در این دیدار حضور داشتند، با توجه به لحن انتقادی سخنان اخیر او در ارتباط با کسانی که بدون داشتن تشخیص درست از شرایط صدور احکام حبس، اقدام به زندانی کردن افراد می‌کنند، از آیت الله وحید خراسانی خواسته اند که اظهارت خود را "تصحیح یا تعدیل" کند اما این مرجع تقلید شیعه با این خواسته مخالفت کرده است.



آقای خراسانی در پاسخ به خواسته اعضای مدرسین حوزه علمیه قم گفته است: "تمام چیزهایی که من گفتم، اندیشه بوده، فکر کردم و با اعتقاد بیان داشته ام و برگشتی هم وجود ندارد و به امواج سیاسی هم ربطی ندارد و فقط از باب حق گویی و حق طلبی بوده است."



آیت الله وحید خراسانی که جلسات درس خارج فقه از پرطرفدارترین دروس فقهی در میان طلاب قم است، در ادامه تاکید کرده است که "حرف های بسیار اساس تری دارم که در آینده به تدریج مطرح خواهم کرد و ممکن است نظرات من به هرکس که شما فکر می کنید هم بر بخورد."



آقای خراسانی، همچنین در پاسخ به عباس کعبی، از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پرسیده است: "اشخاص مهم ترند یا اسلام؟ بنیانگذار جمهوری اسلامی الان کجا هستند؟ آقای خامنه ای و من تا کی خواهیم ماند؟"



آیت الله وحید خراسانی در سخنان اسفند ماه سال گذشته خود از حبس به عنوان حکمی 'شدید' یاد کرده بود که در شریعت، تشخیص لزوم چنین حکمی تنها در توان فقیهی است که به عمق فقه شیعه رسیده باشد.



در بخشی از این سخنان آمده بود، فقیهی که به عمق فقه رسیده باشد 'می‌داند حبس در چه مواردی است و چقدر امر حبس شدید است. اساس دین بر حریت بشر است و حبس و زندانی کردن او و حرمان او از جامعه و خانواده در چه حد از شدت است و موارد حبس در شریعت در چه مواردی و با چه دقتی مطرح شده است'.



با توجه به صدور احکام سنگین زندان برای عده‌ای از فعالان سیاسی، روزنامه نگاران و دانشجویان که عمدتا پس از اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ در ایران اوج گرفت، مخالفان دولت، سخنان ماه گذشته آیت الله وحید خراسانی را به عنوان انتقاد از دستگاه قضایی کشور تعبیر کردند.



در همین حال، خانواده بعضی از زندانیان سیاسی که نسبت به برخورد حاکمیت با اعضای خانواده‌شان، شرایط زندان، ندادن مرخصی و محروم کردن زندانیان سیاسی از انجام ملاقات در زندان شکایت دارند، طی ماههای گذشته، با مراجعه به بعضی از مراجع تقلید از جمله آیت الله وحید خراسانی، به طرح نارضایتی‌هایشان پرداخته‌اند.



آیت الله وحید خراسانی که محمد صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه داماد اوست، پیش تر در یکی از جلسات درس خارج فقه خود، اعتراف زندانیان و کسانی که تحت فشار مجبور به اقرار می شوند را فاقد اعتبار دانسته بود.

یک دختر جوان توسط نیروهای بسیج پس از تجاوز به قتل رسید

خبرگزاری هرانا – هفته ی گذشته یک دختر جوان به نام الناز بابارده، توسط نیروهای بسیج پس از تجاوز به قتل رسید.




بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، یکی از نیروهای بسیج به بهانه ی بد حجابی، با سد کردن راه خودرو الناز ب. در منطقه ولیعصر تبریز دستور توقف و به اصطلاح “اصلاح حجاب” وی را می دهد که با مقاوت این دختر جوان مواجه می شود.



فرد مذکور پس از مشاهده ی چنین وضعی، با کشیدن سلاح و تهدید وارد خودروی خانم الناز ب. می شود و بلافاصله پس از آن دوتن دیگر از نیروهای لباس شخصی نیز وارد خودرو می شوند.



این سه تن پس از ضرب و شتم وحشيانه و تعرض و تجاوز جنسی به اين دختر جوان 26 ساله وی را با شلیک گلوله به قتل می رسانند و جسد را در اطراف گورستان اماميه تبريز رها مي كنند.



پس از تحقیقات محلی گزارشگر خبرگزاری حقوق بشر ایران، نهایتا در ختم الناز ب. مشخص می شود که فرزند يكي از سرداران پاسدار ایشان را به قتل رسانده و انگيزه ی خود از قتل و تجاوز را مبارزه با بد حجابي و انجام فرمان خدا اعلام كرده است!



خانم الناز ب. ساكن كوي وليعصر تبريز بوده است. خانواده ایشان از مسببان حادثه شکایت کرده اند اما منابع مطلع در گفتگو با هرانا مدعی شده اند كه سپاه تبريز در تلاش است تا در پرونده ی این جنایت اعمال نفوذ كند.



لازم به ذکر است اخیرا نیروهای امنیتی به بهانه ی برخورد با بدحجابی و اجرای طرح حجاب و عفاف، آزادی زنان در کشور را محدود تر از قبل کرده اند و فضایی مملو از رعب و وحشت برای ایشان ساخته اند.



این ورودی در فساد در دولت کودتا, اخبار سركوب فرستاده شده است. پیوند پایدار به آن را نشانه‌گذاری کنید.

رضا دقتی به مناسبت عید: بادا بادا مبارک بادا، سید علی «مبارک» بادا

رضا دقتی، عکاس نامدار ایرانی ساکن فرانسه که از نزدیک شاهد تحولات و انقلاب‌های خاورمیانه و شمال آفریقا بوده، می‌گوید: «وقتی در میدان تحریر بودم چقدر به فکر ایران بودم، هر دقیقه، هر ثانیه، با این حساب که به زودی داستان ولی فقیه ایران هم مثل "مبارک" خواهد شد و مردم ایران در خیابان‌ها باید این را بخوانند: بادا بادا مبارک بادا، سید علی "مبارک" بادا.»




روز گذشته، گروهی از ایرانیان ساکن پاریس، فرارسیدن سال نو را در مقابل برج ایفل گرامی داشتند. جمعی از فعالان و نامداران ایرانی-فرانسوی هم برای ایرانیان و فرانسویان حاضر سخن گفتند.



رضا دقتی، عکاس خبری نامدار ایرانی که سال‌هاست از نزدیک، جنگ‌ها و انقلاب‌ها را گزارش می‌کند نیز برای این جمع سخن گفت. در حاشیه این مراسم با او دیداری کوتاه داشتیم.



دقتی در باره تجربه اخیرش از انقلاب در مصر و میدان تحریر قاهره گفت:



من بیست سال است که به مصر می‌رفتم و میدیدم که آخرهای مبارک است. مدتی که در میدان تحریر بودم، چقدر به فکر ایران بودم، هر دقیقه، هر ثانیه، با این حساب که به زودی داستان ولی فقیه ایران هم مثل مبارک خواهد شد و مردم ایران در خیابان‌ها باید این را بخوانند:بادا بادا مبارک بادا، سید علی مبارک بادا.»




 

صدها نفر باردیگر در شهر درعا دست به تظاهرات زده‌اند

صدها نفر باردیگر در شهر درعا دست به تظاهرات زده‌اند




بی بی سی : براساس تازه ترین گزارش ها ماموران امنیتی سوری برای متفرق ساختن صدها تظاهر کننده در شهر درعا به گاز اشک آور متوسل شده اند.



به گفته شاهدان عینی تظاهر کنندگان خواستار آزادی سیاسی بوده اند.



هم چنین از شنیدن صدای تیراندازی در این شهر گزارش می رسد ولی این گزارش از سوی مقامات دولتی رد شده است.



در پی بیش از یک هفته نا آرامی در سراسر سوریه که از شهر درعا آغاز شد، قرار است ظرف چند روز آینده بشار اسد رئیس جمهوری این کشور یک برنامه اصلاحاتی اعلام کند.



این اصلاحات احتمالا شامل لغو وضعیت فوق العاده است که نزدیک به پنجاه سال از به اجرا گذاشته شدن آن می گذرد.



به گفته خبرنگار بی بی سی در دمشق، بسیاری در سوریه امیدوارند که به دنبال اعلام برنامه اصلاحاتی رئیس جمهوری وضع این کشور آرام شود.



شروع نا آرامی ها

نا آرامی های سوریه از شهر درعا در نوزدهم ماه مارس آغاز شد و سپس به چند شهر دیگر سوریه سرایت کرد.



این بزرگترین خطری است که بشار اسد در دوران ریاست جمهوری خود از سال 2000 تاکنون با آن مواجه بوده است.

احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری:

احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری:


سازماندهی چند صد آدم مسئله‌دار در تهران کاری ندارد





دیگربان : احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران می‌گوید پیدا کردن چند صد آدم «مسئله‌دار» در تهران ۱۰ میلیون نفری برای برگزاری راهپیمایی و تجمع کار سختی نیست.

آقای خاتمی این مطلب را در گفتگویی که روزنامه جوان روز دوشنبه (هشتم فروردین) آن را منتشر کرده بیان کرده است.



این برای دومین‌بار است که حامیان نزدیک به علی خامنه‌ای از حضور افراد به گفته آن‌ها «مسئله‌دار» در راهپیمایی‌ها و تجمعات خبر می‌دهند.



ماه گذشته نیز سعید قاسمی یکی از فعالان سیاسی محافظه‌کار طی سخنانی از شرکت زنان خاص در تجمعات حامیان خامنه‌ای در شهر تهران به خصوص ۹ دی ماه سال ۱۳۸۸ خیر داده بود.



قاسمی گفته بود که در روز ۹ دی کسانی به حمایت از خامنه‌ای برخواسته بودند که در روز عادی باید به خاطر «بد حجابی» دستگیر می‌شدند.



با گذشت حدود سه هفته از اظهارات سعید قاسمی، امام جمعه موقت تهران تلاش کرده که جنبش سبز را متهم به سازماندهی افراد «مسئله‌دار» در تجمعات اعتراضی خود کند؛ موضوعی که سال گذشته نیز یک فرمانده سپاه ادعاهایی در خصوص آن مطرح کرده بود.



خاتمی گفته که «در تهران به راحتی می‌توان چند صد نفر آدم مسئله‌دار را جمع کرد و آن‌ها را تشویق کرد به روش‌های مختلف علیه نظام و حکومت اسلامی شعار بدهند.»



وی در حالی این ادعا را مطرح می‌کند که گفته‌های سعید قاسمی واقعیت دیگری را نشان می‌دهد.



برخی زنان و دخترانی که حجاب و وضعیت ظاهری آن‌ها در شرایطی عادی «خلاف شرع» محسوب شده و بسیاری از آن‌ها به همین دلیل دستگیر و به قوه قضائیه معرفی شده‌اند، برای نخستین‌بار در جریان تبلیغات انتخاباتی احمدی‌نژاد نامزد مورد حمایت محافظه‌کاران دیده شدند.



پس از پایان انتخابات و گسترش اعتراض‌ها به نتایج آن، این زنان در تجمعات دیگر محافظه‌کاران که در حمایت از علی خامنه‌ای در تهران برگزار شده بود نیز شرکت داشتند.



بسیاری از سایت‌ها و وبلاگ‌های محافظه‌کار بدون توجه به وضعیت ظاهری این افراد، با هدف القای حمایت اقشار مختلف مردمی از رهبر جمهوری اسلامی تصاویری از این زنان منتشر کردند که عکس‌هایی از علی خامنه‌ای و محمود احمدی‌نژاد را با خود حمل می‌کردند.



هویت این زنان همواره یکی از پرسش‌هایی است که مقام‌های جمهوری اسلامی ترجیح می‌دهند درباره آن سکوت کنند.



پیش‌تر گزارش‌هایی در مورد این زنان منتشر شده بود مبنی بر اینکه آن‌ها زنان «خیابانی» هستند که در ازای دریافت پول و یا به اجبار به این تجمعات آورده می‌شوند.

بیش از پنجاه نفر در انفجار کارخانه مهمات سازی یمن کشته شدند

بیش از پنجاه نفر در انفجار کارخانه مهمات سازی یمن کشته شدند


بی بی سی : تازه ترین گزارش های از یمن حاکی است که در اثر وقوع انفجار در یک کارخانه مهمات سازی در جنوب این کشور، دست کم پنجاه نفر کشته و شمار دیگری زخمی شده اند .



این انفجار در نزدیکی شهر جعار در جنوب یمن روی داده است.



روز یکشنبه این کارخانه مورد هجوم شبه نظامیان اسلامگرا قرار گرفت اما انفجار صبح دوشنبه، 8 فروردین (28 مارس) هنگامی روی داد که گروهی از مردم برای غارت به ساختمان این کارخانه هجوم برده بودند.



گزارش های دیگر از یمن حاکی از آن است که تظاهرات ضددولتی در صنعا، پایتخت، همچنان ادامه دارد.



در همین حال، مخالفان دولت می گویند که مذاکراتشان با مقامات دولتی با شکست مواجه شده است.



خبر شکست مذاکرات درحالی اعلام می شود که گزارش هایی مبنی بر کنترل چند شهر توسط اعضای شبکه القاعده انتشار یافته است.



در گزارش های مربوط به تظاهرات صنعا آمده است که خیابان های شهر مملو از تظاهر کنند گان خشمگین است و دو گروه از نظامیان رقیب پاسداری خیابان ها را به دست گرفته اند.



یک گروه از نظامیان به علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری، وفادارند و گروه دیگر تحت فرماندهی ژنرال علی محسن هستند که اخیرا به مخالفان پیوسته است.



در چند روز گذشته، با کمک سفیر آمریکا تلاشهایی بعمل آمده است تا بین این دو گروه برسر شرایط کناره گیری علی عبدالله صالح توافق حاصل شود اما این تلاش های اکنون با شکست روبرو شده است.



مخالفان دولت یمن می گویند که قصد از سر گیری مذاکره با دولت را ندارند.



علی عبدالله صالح هم پیشنهاد کناره گیری خود از مقام ریاست جمهوری تا قبل از پایان سال جاری را اکنون پس گرفته است .



اما تلاش جامعه بین المللی و در راس آن آمریکا برای از سرگیری مذاکرات ادامه دارد زیرا این نگرانی وجود دارد که بدون دستیابی به یک راه حل سیاسی، کشور یمن از هم پاشیده می شود، هر چند بسیاری معتقدند این روند هم اینک هم به جریان افتاده است.



گزارش می شود که در دو روز گذشته، شبه نظامیان وابسته به شبکه القاعده کاخ ریاست جمهوری، یک انبار تسلیحات و ساختمان نیروهای امنیتی شهر ابیان در جنوب یمن را تصرف کردند.



دولت یمن می گوید که شبکه القاعده کنترل این منطقه را به دست گرفته است اما به گفته منابع مخالفان دولت، بعضی از رهبران قبیله ای مخالف دولت هم بر اوضاع این منطقه مسلط شده اند.

مخالفان حکومت لیبی به سمت پایتخت این کشور در حال پیشروی هستند

مخالفان حکومت لیبی به سمت پایتخت این کشور در حال پیشروی هستند


کابینه سوریه در واکنش به اعتراض ها استعفا می دهد

مخالفان حکومت لیبی به سمت پایتخت این کشور در حال پیشروی هستند



رادیو فردا : مخالفان حکومت لیبی در حال پیشروی به سمت پایتخت این کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری های بین المللی، جنگنده های نیروهای ائتلاف امروز (دوشنبه) به اهدافی در شهر سرت، زادگاه معمر قذافی، رهبرلیبی، حمله کردند و مخالفان با پیشروی به سوی این شهر همکنون در نزدیکی آن هستند.

مخالفان قذافی با حمایت جنگنده های نیروهای ائتلاف در روزهای گذشته موفق به بازپس گیری چند شهر از جمله راس لانوف، بُریغه و اجدابیا از دست نیروهای حکومتی شدند و در حال حاضر تمام ترمینال های نفتی لیبی در شرق این کشور را تحت کنترل دارند.



کابینه سوریه در واکنش به اعتراض ها استعفا می دهد



العربیه : منابع مطلع در سوریه در گفتگو با العربیه اعلام کردند کابینه کنونی این کشور روز سه شنبه آینده در واکنش به اعتراضات مردمی در چند شهر سوریه استعفا خواهد کرد.



بر اساس اطلاعات وارده حکومت بشار اسد رئیس جمهور سوریه در صدد است به کوتاهی در ارائه خدمات رفاهی واقتصادی اعتراف کند و دست به اصلاحات جدیدی بزند.



منابع مطلع همچنین تاکید کردند لغو مقررات فوق العاده در بالاترین سطوح حزب بعث به تصویب رسیده است و طی این هفته اعلام خواهد شد و به جای آن قانون مبارزه با تروریسم به اجرا گذاشته می شود.



بر اساس اصلاحاتی که قرار است طی هفته جاری اعلام شود ماده 8 قانون اساسی سوریه که حزب بعث را مسئول تشکیل دولت اعلام کرده است لغو خواهد شد و در پایان هفته نیز قانون جدید مطبوعات در این کشور به اجرا گذاشته می شود.



بر اساس قانون جدید روزنامه نگاران به حبس محکوم نخواهند شد و در صورت تخلف در یک دادگاه مدنی محاکمه خواهند شد.



پیش از این بثینه شعبان مشاورمطبوعاتی بشاراسد اعلام کرده بود دولت این کشورتصمیم گرفته است مقررات وضعیت فوق العاده را که از سال 1963 در این کشور اجرا می شود ، لغو کند.



بر اساس اظهارات شعبان :" لغو این قانون به تصویب رسید اما زمان اجرای آن هنوز اعلام نشده است."



این قانون که از سال 1963 پس از رسیدن حزب بعث به حکومت در سوریه به اجرا گذاشته شد تجمع های اعتراضی را محدود می کند و به دستگاه امنیتی اختیار می دهد تا افراد مشکوک و عاملان ناامنی در کشور را بازداشت کند.



این قانون همچنین بازپرسی از افراد ، کنترل مکالمات ، کنترل مطبوعات ، مجله ها وهمه وسائل ارتباط جمعی را پیش از انتشار مجاز می شمارد.



از سوی دیگر دستگاه امنیتی سوریه روز گذشته دیانا الجوابره فعال حقوق بشری در شهر درعا را آزاد کرد.



وکیل وی در گفتگو با خبرگزاری رویترز گفت : وی به همراه 15 تن دیگر از فعالان سیاسی که در تجمع های اعتراضی در درعا شرکت کرده بودند ، آزاد شد."



وکیل الجوابره گفت :" این بازداشت شدگان پیش از این خواستار آزادی زندانیان سیاسی و 15 کودکی شده بودند که اقدام به شعارنویسی بر روی دیوارهای مدارس شهر کرده بودند."



دستگاه امنیتی سوریه اما سهیراتاسی که تجمع اعتراضی مذکور را سازماندهی کرده بود را آزاد نکرد.

پاسداران ایران توسط تظاهرکنندگان سوریه دستگیر شدند

منابع خبری عرب زبان فاش ساختند که شماری از اعضای سپاه پاسداران ایران که در کشتار تظاهرکنندگان سوریه در شهر "درعا" دست داشته اند، توسط مردم ناراضی این کشور اسیر شده اند.






به گزارش اتاق خبر تلویزیون من و تو، شاهدان عینی گفته اند که شماری از اعضای واحدهای قدس سپاه پاسداران ایران که در حمله به تظاهرکنندگان مسجد العمری در "درعا" شرکت داشته اند توسط ناراضیان دستگیر شده اند. به گفتۀ شاهدان عینی، دستگیر شدگان همگی فارسی زبان بوده و لباس های سیاه بر تن داشته اند.





شماری دیگر از پاسداران که بر روی بام های موضع گرفته و به سوی تظاهرکنندگان "درعا" تیراندازی می کردند توسط مردم ناراضی به اسارت درآمده اند. تنها در تیراندازی های روز چهارشنبه به سوی تظاهرکنندگان "درعا" دستکم صد تن از مخالفان کشته شدند. در روزهای گذشته، سازمان و احزاب مخالف در سوریه خبر داده بودند که صدها نفر از اعضای سپاه پاسداران ایران برای سرکوب تظاهرات اعتراضی مردم سوریه وارد این کشور شده اند و عمدتاً در شهر "درعا" کانون اصلی اعتراض ها مستقر شده اند.





همین منابع گفته بودند که رژیم بشار اسد از شبه نظامیان حزب الله لبنان نیز که از سوی حکومت تهران پشتیبانی مالی و نظامی می شوند برای سرکوب مخالفان در سوریه کمک گرفته است. برای رژیم اسلامی ایران، سرنوشت رژیم بشار اسد اهمیتی حیاتی دارد. سوریه تنها متحد جمهوری اسلامی ایران در منطقه است که با برخورداری از نفت و گاز مجانی ایران در سه دهۀ اخیر دست رهبران تهران را در تسلیح حزب الله لبنان و دیگر سازمان های اسلامگرای افراطی در سرزمین های فلسطینی باز گذاشته است.





سقوط بشار اسد این اهرم نفوذ را از رژیم اسلامی ایران در منطقه خواهد گرفت و بر تنگناهای سیاسی آن در داخل و در سطح منطقه خواهد افزود. گفتنی است که رسانه های رسمی جمهوری اسلامی کمترین سخنی در مورد تظاهرات سراسری مخالفان در سوریه نمی گویند، در حالی که رهبر جمهوری اسلامی مدعی پشتیبانی از قیام های مردم مصر و تونس و بحرین است و آنها را نشانۀ بیداری اسلامی در منطقه می داند.





رهبران آمریکا بارها پشتیبانی آیت الله خامنه ای و دیگر مقامات جمهوری اسلامی را از قیام های خاورمیانه ریاکارانه دانسته و گفته اند : تنها معیار حقیقت در ادعای رهبران تهران این است که اولاً به مردم ایران اجازۀ برگزاری تجمعات آزاد را بدهند و ثانیاً هزاران زندانی سیاسی و عقیدتی این کشور را آزاد کنند.

زادگاه قذافی به تصرف مخالفان درآمد

زادگاه قذافی به تصرف مخالفان درآمد


دویچه وله : خبرگزاری‌های بین‌المللی به نقل از "شورای ملی انتقالی" گزارش داده‌اند که مخالفان معمر قذافی شب گذشته وارد شهر سرت شده و بدون هیچ مقاومتی این شهر را به تصرف خود درآورده‌اند. واحدهای نظامی قذافی پیش از ورود مخالفان به سرت، این شهر را به سوی طرابلس ترک کرده‌ بودند. این گزارش‌ها هنوز از سوی منابع مستقل تایید نشده است.



مخالفان قذافی پس از تصرف اجدابیا در روز شنبه، پیشروی به سوی دیگر شهرهای ساحلی غرب لیبی را آغاز کردند. روز یکشنبه نخست بندر نفتی مهم "راس لانوف" و سپس شهرهای "بریقه" و "بن جواد" به کنترل مخالفان درآمدند.



سرت، زادگاه معمر قذافی، شهر بعدی در مسیر پیشروی مخالفان به سوی طرابلس بود. ظهر روز یکشنبه ۲۷ مارس، گزارش‌ها حاکی از آن بود که نیروهای وفادار به قذافی در حال ترک سرت هستند. خبرگزاری‌های بین‌المللی نوشتند اگر سرت به دست مخالفان بیافتد، "پیروزی تعیین‌کننده‌ای" برای آنها خواهد بود.



تلویزیون دولتی لیبی شب گذشته از بمباران شهر سرت توسط نیروهای ائتلاف بین‌المللی خبر داده بود. با تصرف شهر سرت آخرین مانع برای پیشروی مخالفان قذافی به سوی طرابلس هموار شده است.



شب گذشته همچنین هدف‌هایی در شهر طرابلس توسط جنگده‌های ائتلاف بین‌المللی بمباران شده است. تلویزیون دولتی لیبی با پخش خبر بمباران چندین نقطه در طرابلس، گفت، "صلیبی‌ها و استعمارگران" ترابلس را بمباران کرده‌اند.

وزیر امور خارجه بحرین به جمهوری اسلامی: اگر بازی را تمام نکنید، برای رویارویی آماده می شویم

وزیر امور خارجه بحرین به جمهوری اسلامی: اگر بازی را تمام نکنید، برای رویارویی آماده می شویم




وزیر امور خارجه بحرین، در اظهار نظری شدیداللحن که تحلیلگران ان را "بی سابقه ترین اظهار نظر مقام بحرینی در مورد ایران" می دانند، گفت: اگر ایران دست از بازی خود برندارد، می تواند منتظر رویارویی باشد.



به گزارش سایت انتخاب؛ شیخ خالد بن حمد الخلیفه، وزیر خارجه بحرین در گفت و گو با وال استریت ژورنال، تهدید کرد: این دخالت ها می تواند به یک رویارویی تبدیل شود.



وی افزود: تهدید از جانب ایران می‌تواند در دوران اختلافات عمیق بین ایران و همسایگان عرب آن در منطقه خلیج فارس ”تا هر سطحی" افزایش یابد.



شیخ خالد گفت، ”آنها می‌توانند در ایجاد یک رویارویی اشتباهاتی مرتکب بشوند".



او افزود، ”کارزار ایران علیه ما در این مرحله سیاسی است، ولی می‌تواند هر آن وضعیت متفاوتی داشته باشد"



بحرین اتهامات مبنی بر دست داشتن تهران در اعتراضها را افزایش داده و پادشاه حمد بن عیسی آل خلیفه، حاکم این کشور، روز یکشنبه با اشاره سرپوشده‌یی به ایران گفت، دولت توطئه ترور چند دهه‌یی توسط بیگانگان را خنثی کرده است.



شیخ خالد گفت، تنشهای منطقه‌یی کشور را به اتخاذ اقداماتی جهت حفاظت از خود وادار نمود.



او گفت، ”ما امنیتمان را جدی تلقی می‌کنیم. در این منطقه بین ایران و همسایگان آن یک اشکال جدی وجود دارد".



شیخ خالد همچنین گفته است: آنها در کشور خودشان مشکل جدی دارند و باید به آن رسیدگی بکنند و دست از سر ما بردارند.

عکس / عکسهای خبرگزاری رسمی سوریه از بقایای اعتراضات امروز مردم در شهر لاذقیه